Ten Hag ambitieus: 'We willen in CL blijven'

door Thijs Zwagerman 18

Ten Hag ambitieus: 'We willen in CL blijven'

door Thijs Zwagerman 18

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag is erg te spreken over de overwinning van zijn ploeg op FC Midtjylland. Ajax verzekerde zich door de zege van Europese overwintering, maar nu willen de Amsterdammers meer. Een plaats in de knock-outfase van de Champions League is het doel.

‘We moeten altijd de grenzen verleggen. Hier (minimaal derde in de poule, red.) zijn we niet tevreden mee, we willen meer. We willen ook na de winter in de Champions League blijven. We zullen ervoor moeten vechten om dat te bereiken en we krijgen nu nog twee geweldige wedstrijden’, stelt Ten Hag in gesprek met Ajax TV.

De oefenmeester zoomt vervolgens in op het spel van Ryan Gravenberch. De jongeling brak met een magistrale uithaal kort na de rust de ban en gaf recentelijk aan meer doelpunten te willen maken, maar volgens Ten Hag hoeft hij zich daar geen zorgen om te maken. ‘We weten allang dat Gravenberch goals kan maken, daar moet hij zich niet druk om maken. Zijn eerste job is het verbinden in het spel. Zijn goals zullen dan vanzelf wel komen, want dat hij geweldig kan afronden hebben we vanavond gezien.’

Tot slot sprak Ten Hag ook nog over de goede vorm van David Neres, die zowel afgelopen zondag tegen Heracles Almelo als woensdagavond tegen FC Midtjylland op overtuigende wijze doeltrof. ‘Voor David is dit bevrijdend. Voor de rust had hij ook al heel veel dreiging, maar lukte het net niet. Op het moment dat het dan wel lukt, komt alles eruit. Je ziet daarnaast dat hij gedurende zijn herstel aan zijn schot heeft gewerkt, want in de afronding is hij nu erg scherp en fel.’

Lees meer over:
Plaats reactie

WZAWZDB14 +4620

Gewoon wedstrijd voor wedstrijd bekijken. Eerst zaterdag Emmen keihard vernederen.

27-11-2020 09:51

PierreHeno +6530

Gewoon bijzonder jammer dat we de winst in Bergamo hebben weggegeven. Dat gebeurt ons te vaak in wedstrijden die er echt toe doen.

26-11-2020 17:10

31xAjax +7983

Onnodig, er had gewoon van de zijkant ingegrepen moeten worden....

26-11-2020 17:50

Web +178830

Want het gaat in uitwedstrijden al tijden niet goed in Europa
Ja toch?
Zelfs de grootste clubs in Europa met hele grote selecties kunnen dit niet zeggen

26-11-2020 17:56

Drukwerk1968 +7116

Dus als je een ploeg de baas bent ga je in de rust wisselen? Hij wisselde namelijk later wel, toen de wedstrijd er om vroeg.

27-11-2020 13:42

trainerdv +2

Niet teveel rekenen en elke wedstrijd spelen om te winnen. Denk dat je daar het verst mee komt :)

26-11-2020 12:47

PierreHeno +6530

Blessures zullen bij zo'n druk programna alleen maar toenemen. Je moet dus slim zijn en vooral alles zetten op de wedstrijden die er ook echt toe doen dwz je niet kapot gaan beuken op Anfield en er dan bv een gelijkspel uit halen ..of zelfs winst...je hebt er maar weinig aan wanneer je daarna met geblesseerdevsleutelspelers komt te zitten en dan met bv Ekkelenkamp ipv Klaassen thuis tegen Atalanta moet aantreden.....dat schiet niet op.

26-11-2020 14:36

Web +178830

Haal het snel weg
Kapot beuken
Heb ik in 55 jaar nog nooit gezien bij Ajax ( gelukkig )
Gewoon voor de winst gaan in Liverpool,
Dat is Ajax.
Je zou toch eens blessures op lopen in Liverpool.
Lekker afgaan daar, dat geeft vertrouwen
Ajax kan zelfs nog eerste worden in de poule

26-11-2020 16:14

PierreHeno +6530

Je bent niet realistisch. Je gaat pas echt af wanneer je blessures oploopt op Anfield a.g.v. overbelasting sterkhouders en daardoor dan niet meer bij machte bent thuis van Atalanta te winnen. Maar jij weet het allemaal weer beter. Klaassen en Blind vervang je niet zomaar....dat heb je gisteren ook weer even kunnen zien. Voorzichtigheid geboden dus. Mooie kreten hoor: "gewoon voor de winst gaan in Liverpool...dat is Ajax"...klinkt geweldig natuurlijk maar daarmee kom je niet in de KO fase CL. Ik weet er nog wel zo eentje: "Ajax kan gewoon ook de CL winnen".

26-11-2020 17:15

Web +178830

Ik weet niets beter, ik geef alleen maar hoe ik er over denk
Bij voorbaat neer leggen bij een nederlaag, tegen een Liverpool war al heel lang niet in goede doen is
Geef ze maar rust tegen Emmen, maar zeker niet tegen Liverpool
Kun je de spelers ook niet aan doen
En wat leuk dat ze in Europa lezen dat Ajax is afgegaan in Liverpool.
Maar wat jij of ik er ook van denken
Ajax gaat met een zo sterk mogelijk team spelen daar

26-11-2020 17:53

AlexIbarra +19343

Als we winnen op Anfield kunnen we eerste in de poule worden, enkele miljoenen extra bijschrijven, punten voor NL (onszelf) scoren en de marktwaarde van Ajax en de spelers verhogen.

Dat zijn geen redenen om alles af te willen scheuren maar met Emmen-thuis en Twente-thuis als competitieprogramma, zie ik weinig reden om de komende 2 weken niet vol de focus op de CL te leggen.

27-11-2020 10:14

7172AFCA7395 +10373

Je kon dit scenario wel een beetje zien aankomen.
Net als vorig seizoen drie goeie ploegen waarvan er
EEN moet afhaken. Echt jammer.

26-11-2020 12:38

Jayq +3394

Grappig dat iedereen alleen vanuit Ajax oogpunt kijkt, over de mogelijkheden voor CL-overwintering. En dat eigenlijk alles afhangt van de wedstrijd tegen Atalanta.

Moet je voorstellen hoe ze in Bergamo denken.
"Zelfs als we met 10-0 van Midtjylland winnen, dan liggen we eruit als we met 1-0 in Amsterdam verliezen"

Gevoelsmatig zullen ze denken dat het voor hen heel moeilijk wordt om te overwinteren omdat ze een resultaat moeten halen tegen Ajax. En dat vinden ze echt niet vanzelfsprekend.

26-11-2020 12:14

31xAjax +7983

Of ze denken, we beginnen met 0-0 en dat is genoeg voor ons. En Ajax moet winnen dus er komt vanzelf ruimte voor ons.....

26-11-2020 17:53

marcinator +0

Natuurlijk willen we eerste worden, dus winnen van Liverpool, maar best een raar idee dat winnen van Liverpool niet persé volstaat en winnen van Atalanta wel.

26-11-2020 11:10

ajaxinho +13

De volgende stap is om de dominantie door te zetten met de wisselspelers.
Was in deze wedstrijd natuurlijk wel lastig omdat Blind en Klaassen afvielen.

26-11-2020 11:00

Rentokill +4609

Winnen op Anfield.
Hopen op zelfoverschatting bij Atalanta en wraakgevoelens bij de Denen.
Gelijkspelletje tegen Atalanta is dan genoeg.

26-11-2020 09:55

ETM +3

Nee niet perse. Als Ajax wint op Anfield en Atalanta wint van Midtjylland dan is bij een gelijkspel in Amsterdam het onderlinge doelsaldo relevant. Dan is Ajax bij o-o en 1-1 idd door. Maar bijv bij 2-2 dan geldt weer het algehele doelsaldo. En bij 3-3 gaat Atalanta dan door.

Persoonlijk schat ik als meest reeele scenario in dat Ajax van Atalanta moet winnen op de slotdag.
En dat zijn gekke wedstrijden die sterk beinvloed worden door wie het best met de spanning om kan gaan.

26-11-2020 10:17

Schöne82 +215

Dan zouden we met 11 punten niet doorgaan.... Het kan. Wellicht wel een record?

26-11-2020 11:05

PierreHeno +6530

Plus de toenemde kans op langdurige blessures die we kunnen oplopen de komemde wedstrijden voordat we thuis tegen Atalanta moeten....vraag is ga je dat allemaal op het spel zetten in de wedstrijd op Anfield.....bij een gelijkspel daar zul je alsnog van Atalanta moeten winnen...dus wat is wijsheid...spelers sparen tegen Liverpool en dan voluit kunnen thuis tegen Atalanta zou mijn voorkeur hebben. Barcelona wint metveen fris B team bij Kiev. En wij mogen gewoon verliezen op Anfield. Liverpool is sowieso door na winst in Denemarken...en wij zijn igv winst op Anfield alkeen maar door bij verlies van Atalanta tegen Midtjelland...

26-11-2020 14:25

Bruno04 +15838

Overigens mag van mij traore ook flink wat waardering krijgen. Hij had wel 1 of 2 goals mogen maken maar wat trekt en sleurt hij de verdediging uit elkaar zeg. Ze hadden er de handen vol aan en ook in de kaats was hij sterk

26-11-2020 09:55

Adam24 +39274

Het enige kloterige is dat het volgende week tegen Liverpool er nauwelijks toedoet. Zelfs al win je en verliest Atalanta dan ga je een week later met verlies alsnog de boot in. Heel zuur dat Liverpool gisteren heeft verloren.

26-11-2020 09:27

Schöne82 +215

En dan Kudus en Antony nog :-) Kudus was de allerbeste in de eerste wedstrijden van het seizoen en samen hielpen ze Ajax door een lastige startfase dit seizoen. Dat wordt nog smullen!

26-11-2020 09:17

oudzuid2 +7294

begrijp ik goed dat Liverpool zo zwak was door veel blessures? dan zal dat een week later toch niet veel anders zijn?

26-11-2020 08:30

Lane 8 +2

Ook coronagevallen die zijn er volgende week weer bij

26-11-2020 08:56

oudzuid2 +7294

ah dat is dan wel pech ja

26-11-2020 09:01

Dennis129 +11893

Zaten 4 basisspelers gisteren gewoon op de bank

26-11-2020 09:33

Web +178830

Ajax gaat met de week beter spelen. Het spel is echt leuk om te zien. Veel variatie in de opbouw. Gravenberch laat zich heel goed inzakken, veel gaat het om hem. Verplaatst het spel als verbinding speler heel erg goed
Ook het centrum speelde sterk.Tagliafigo en Neres komen weer in vorm Traore werkt zich de pleuris. Niet verfijnd maar toch wel belangrijk. Tadic vond ik vorig seizoen op links erg matig. Nu speelt hij daar ook weer geweldig. Niemand hoeft het er mee eens te zijn, maar met twee controleurs kun je ook heel goed voetballen, feiten zijn gewoon dat je niet overlopen word op het middenveld. Gravenberch snapt het zo goed, en komt ook heel veel aan de bal zo
Zo jammer dat Ten Hag nooit of bijna nooit de credits er voor krijgt. Van mij in ieder geval wel. Iemand die een beetje verstand van het spelletje ziet dit wel. Anders maar niet ook prima. In de rust gisteren om te janken op AS als of een wedstrijd niet 90 minuten is?
Ajax heeft voor de rust veel kansen gemist, en het niveau verschil was zo groot. Dan weet je gewoon dat er wel goed gaat komen
En dan te bedenken dat Antony en Kudus er niet bij zijn
Labyad miste te veel kansen. Maar met hem kom je wel aan het voetballen op 10
Bied zich niet constant in de diepte aan, en doet hier door wel goed aan het middenveld positie spel mee
Maar ook deze speler kan het niets goed doen
Een prima invaller tot dat Kudus weer beschikken is
Ook fijn dat Martinez zo de positie van Blind ik kan nemen. En dat Klaiber een mindere speler is dan Mazraoui. Maar prima stand-in
Klaassen was niet fit gisteren, kon je aan alles zien. Geeft die jongen even een weekje rust. Zodat hij er tegen Liverpool weer staat

26-11-2020 08:30

DeMeervanweleer +7588

Eens hoor, je ontkomt niet aan de credits voor Ten Hag. Het spel ziet er steeds logischer uit, spelers worden aantoonbaar beter en hij bewaakt de teamgeest ook prima want er valt geen onvertogen woord. Zijn uitprobeer periode is ook over, kun je over twisten, maar sommige dingen zal je moeten proberen anders weet je het gewoon niet. Het managen van de fysieke weerbaarheid lukt ook goed tot dusverre en dat de man onverstoorbaar is lijkt me bij een club als Ajax alleen maar een voordeel.
En dat accent? Lekker belangrijk....

26-11-2020 09:23

Web +178830

Hij heeft gewoon heel veel geduld met spelers, ze krijgen veel kansen voor dat hij definitief er van af stapt
Dan kun je twee dingen zeggen
Waarom doet hij het niet sneller, want iedereen ziet het toch dat het niet werkt?
Ja kan ook zeggen, je krijgt heel veel kansen bij Ten Hag voordat hij je laat vallen
Een speler heeft misschien minder kansen gekregen, en dat is Lang
Maar daar zal hij ook wel een reden voor hebben?
Waarom alleen Lang niet? En de rest binnen de selectie wel
Lang moest niet weg. Ajax had hem een contract aanbieding gedaan
Maar Lang wil spelen, en dat is te begrijpen, bij Ajax heeft hij geen basis plaatst
En dan snap ik nooit dat hier bijna dagelijks langs komt
Waarom moest Lang weg
Diegene moeten zich verdiepen in de situatie

26-11-2020 10:44

DeMeervanweleer +7588

Lang snap ik ook niet. Had met zijn kwaliteiten prima bij de selectie gepast. Hetzij als 10 hetzij als LB . Waarschijnlijk heeft hijzelf meer garanties gevraagd dan TH hem geven kon. Met Kudus,Tadic en Neres als directe concurrenten voelde Lang de bui al hangen misschien.

26-11-2020 12:34

Ron403 +6500

Hier sluit ik mij volledig bij aan ja!

26-11-2020 09:48

Lazell +17005

Had voor het eerst in het seizoen dat ik vond dat TH tactisch het heel goed voor elkaar had. Iedereen doet alsof Midtjylland niks voorstelt, maar ze zetten ontzettend goed druk en hebben Liverpool/Atalanta het héél lastig gemaakt. Dat we dit keer wél onder de druk uit konden spelen kwam door de analyse van TH en de daarop verbeterde opbouwpatronen. Gravenberch was daar idd heel belangrijk in.

Mooi dat Gravenberch het inderdaad goed snapt. Dat is niet altijd zo geweest in het laatste seizoen dat hij in de basis staat. Veel slaapmomenten, halfbakken achter zijn man aan huppelen en simpel uit laten spelen, maar het feit dat hij dit zo snel oppikt tekent zijn talent. Kan net als Kudus zich in de opbouw mengen, maar ook voor de goal komen en gevaarlijk zijn. Hoe makkelijk hij passeert en de souplesse daarin is echt belachelijk, met zijn grote en sterke lichaam. Vergelijk dat eens met de iets sterkere Traore of Brobbey.

Traore en Labyad doen het beiden aardig, maar beiden op 10/spits, zo dicht bij de goal, mis ik toch wel genialiteit. Zo'n balletje zoals Tadic gaf op Mazraoui, uitstellen, bal afschermen, op het perfecte moment en technisch perfect uitgevoerd. En bij elkaar hadden ze minstens 3x moeten scoren ipv 0. Het is voorlopig(!) nét niet voor die 2 imo.

26-11-2020 10:53

Web +178830

Zeker Traore en Labyad is geen top, maar wel bruikbaar tot Antony en Kudus er weer staan
Gaat hij mij meer om dat ze naar behoren hebben gespeeld
En die Traore werkt zo gigantisch hard, hoeveel sprietjes trekt hij er wel niet uit in een wedstrijd

26-11-2020 11:13

PierreHeno +6530

Atalanta won met 0-4 in Denemarken....hoezo Midtjylland heeft het Atalanta 'ook' moeilijk gemaakt?!

26-11-2020 14:29

ETM +3

Afgezien van dat ik de kritiek op Tadic ook vorig seizoen veel al overtrokken heb gevonden ben ik het verder met alles wel eens. Incl het voor velen gevoelige punt dat Ten Hag wederom wel credits verdiend. Het blijft voor velen heel moeilijk om genuanceerd naar een trainer te kijken. Bij beoordelen willen mensen of dat hij een absolute held is (dus na succes was eigenlijk alles altijd al goed) of dat hij helemaal verkeerd is. (succes schrijven gewoon toe aan de fantastische selectie)
Kritiek op allerlei zaken heb ik mbt Ten Hag terecht gevonden. Ik ga ook niet ineens nu menen dat mijn frustratie over bijv het spelen van Babel vorig seizoen en te weinig investeren in Lang blijkbaar niet terecht was. En ik zou over de hele periode tal van zaken kunnen noemen.

Maar vervolgens kan ik niet heen om zijn prestaties in Europa. Ook na vertrek Frenkie, De Ligt en Schone is Ajax verschrikkelijk taai in de CL. Op een door een maffe Italiaan weggetrokken haar na overwinterde Ajax niet vorig seizoen. En dit seizoen vaart Ajax, nu ook zonder Ziyech, Vd Beek, Veltman en Dest, op koers overwintering.
Veel supporters lijken dit inmiddels normaal te vinden maar dat is het geenzins.

Voor veel supporters vallen teams in elkaar als trainers eindelijk eens de goede poppetjes opstellen, maar zo werkt het niet. En veel supporters hebben een vrij bizar verwachtingspatroon van Ajax in Europa.
Ajax verloor van Klopp's Liverpool, maar was zeker niet de mindere ploeg. (met uitvallende prille ster Kudus) Overleefde Atalanta (scoreverloop was vertekenend) met een zeer wankel, maar imo uiterst vermakelijk optreden. (niet geheel uit het niets, ook kijkend naar speelstijlen)
En kwam aardig weg na een bedenkelijke eerste helft tegen Midtjylland. (bedenkelijke keuze voor oa Ekkelenkamp)
En nu speelde het een voortreffelijke pot. (die je idd aan kon zien komen)

Conclusie, Ajax wederom super taai in de CL. Een derde seizoen op rij. Met die kale meneer :)

26-11-2020 11:05

Rentokill +4609

Het enige wat mij nu al een paar keer opvalt is:
Blind weg, organisatie weg.

26-11-2020 08:15

ETM +3

Klopte gisteren wel. Maar Martinez kan het natuurlijk wel. Gisteren was wel veel van het goede met En Klaassen En Blind eruit en een soort overwicht waardoor meerdere spelers gingen kloten.

26-11-2020 08:26

Web +178830

Komt door de vele wissels, belangrijk voor de rust van de spelers. Ze moeten niet overbelast raken.Maar een team gaat daar nooit beter door spelen

26-11-2020 08:31

Rentokill +4609

Allemaal waar. Maar bij Blind valt het me het meeste op. Hetzelfde had je eerder met Lasse Schone. Dat was ook zo'n speler waarbij de organisatie van het hele 11 tal baat bij had.

26-11-2020 09:43

Web +178830

Klopt dat zijn de hersens van het team
Door de ervaring weten die precies wat er verwacht word

26-11-2020 10:46

skaradonna +138

Blijft hetzelfde eigenlijk. Volgende week enkel eer op het spel normaal. Winnen van Atalanta en je bent altijd door. Doelsaldo bestaat niet als onderlingen duels verschillend zijn...

26-11-2020 08:13

Bensco +7179

Ik ga er vanuit dat Atalanta wel met ruime cijfers wint van de Denen, die spelen immers nergens meer voor. Als wij niet winnen in Anfield zou Atalanta dan op 3 punten verschil met ons komen. Wij moeten dan thuis winnen zonder tegengoals. Onderling resultaat gaat immers voor doelsaldo in de CL.

26-11-2020 06:58

kade88 +0

Je hoeft alleen te winnen. Daar speelde we gelijk.
Bergamo mag gelijk spelen. Dat is wel vervelend want zij kunnen wel goed verdedigen ben ik bang.

26-11-2020 07:03

ajax1981 +3136

Klopt enige alternatieve scenario is dat wij winnen van Liverpool en zij puntverlies oplopen tegen de Denen. Dan zou een gelijkspel volstaan.
Maar los van alles is winnen tegen atalanta genoeg om door te gaan.

26-11-2020 07:42

Bensco +7179

Onderling resultaat toch? Wij speelden 2-2 gelijk daar dus staat het op doelsaldo 4-2 (uitgoals tellen immers dubbel) het is dus wel belangrijk dat je wint zonder 2 tegengoals te krijgen

26-11-2020 08:00

ETM +3

Nee, als Ajax van Atalanta wint dan is het door.
Dan heeft Ajax in head to head 4punten en Atalanta 1 punt. Dan maakt doelsaldo niet meer uit.

26-11-2020 08:20

Bensco +7179

Mits je gelijk speelt bij Liverpool. Anders kom je bij winst op Atalanta op een gelijk aantal punten te staan en gaat onderling resultaat tellen. Daar sta je dan 4-2 in doelpunten voor (uit telt dubbel namelijk)

26-11-2020 09:09

ETM +3

Ik snap je niet.
Verliest Ajax van Liverpool en wint Ajax van Atalanta staat Ajax op 10punten.
Wint Atalanta van Midtjylland en verliest het van Ajax dan Atalanta ook 10 punten.
Maar onderling resultaat is dan op basis van punten. Ajax dan 4 en Atalanta dan 1 punt.
Dus hoef je niet naar doelsaldo te kijken.

Wint Ajax van Atalanta is Ajax dus sowieso door.

26-11-2020 09:32

Bensco +7179

Bingo, heb hem nu helder

26-11-2020 09:37

Amp +38003

Ja, wat snap je dan niet aan onderling resultaat? Je gaat doelsaldo wel vergelijken maar punten laat je links liggen. Dit zijn rekenmethodes waar aad de mos jaloers op is...

26-11-2020 08:30

Bensco +7179

Als je wint van Atalanta maar verliest van Liverpool sta je toch op punten gelijk aan het einde van de rit? Er van uitgaande dat Atalanta wel gewoon wint van Midtjylland. Dan gaat toch onderling resultaat tellen.

26-11-2020 09:15

Tscheu +47

0-0 of 1-1 Ben je door

26-11-2020 08:36

Ajaxbrl +13883

Als we 'gewoon' winnen van Atalanta is de volgende speelronde voor spek en bonen..

26-11-2020 09:03

Ajax95Duivendrecht +24182

Is er al iets gezegd over Blind?

26-11-2020 00:37

Cello +52979 moderator

Ervan uitgaande dat zowel Liverpool als ook Atalanta wel zullen winnen van de Denen draait alles dus straks om de thuis-wedstrijd tegen Atalanta. Ongeacht wat we doen tegen Liverpool. Want zelfs winst op Liverpool betekent dan nog steeds niks als je daarna verliest van Atalanta. Dan zou je alleen door kunnen gaan als je wint van Atalanta of een gelijkspel haalt van 0-0 of 1-1.
Speel je gelijk tegen Liverpool of verlies je van Liverpool dan zal je de thuiswedstrijd tegen Atalanta moeten winnen om te overwinteren in de CL.

Dus uiteindelijk draait alles om de laatste wedstrijd. ongeacht de uitslag uit op Anfield.

26-11-2020 00:12

insectenverdelg +23556

Mss is het voor Ajax wel beter als ze no mater what moeten winnen ipv sar je ook op een gelijkspel kan spelen.

26-11-2020 00:24

Cello +52979 moderator

Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat Ajax 'gewoon' in beide wedstrijden voor de winst gaat. En doen ze dat dan wordt je zelfs eerste in de poule en ontloop je de winnaars van de andere poules gelijk na de winterstop.

26-11-2020 00:26

insectenverdelg +23556

Wil dat Ajax altijd wint. Begrijp me goed hoor. Alleen t hinken op 2 gedachten is voor Ajax zelden goed.

26-11-2020 00:39

PierreHeno +6530

Dat hinken is inderdaad geen kwaliteit van Ajax. Dus zet B team in uit op Anfield = rust in de benen en herstel voor de sterkhoudets..en dan thuis winnen van Atalanta. Winst of gelijkspel op Anfield brengt ons weinig verder maar verhoogt daarentegen wel de kans op serieuze blessures.

26-11-2020 14:54

Web +178830

Weer een heerlijke post
Een en een is twee ja toch?
B team in zetten, en dan winnen ze die week er op van Atalanta
Wat een logica weer
Voetballen tegen Liverpool mag je spelers niet ontnemen, nemen ze ook in bagage mee om door te groeien
Lekker afgaan en een zeperd op lopen, heel sterk van je
Zo ver kun je niet denken?

26-11-2020 16:08

PierreHeno +6530

Je wilt het gewoon niet begrijpen. Waarom denk je dat Liverpool gisteren van Atalanta heft verloren?! Omdat ze daar wel zuinig zijn op hun geblesseerde topspelers aangezien ze beseffen dat deze verliespartij ze helemaal geen verlies oplevert. Van Ajax of Midtjylland winnen is voldoende voor de volgende ronde. En wanneer ze met hun volledig herstelde topspelers beide potjes winnen zijn ze ook nog eens poulewinnaar. Had helemaal geen zin om na die vrij snel opgelopen 0-2 er alsnog een puntendeling of meer uit te halen. Zo bereik je de KO fase in een overbeladen voetbalkalender. Barca liet De Jong en Frenkie ook op de bank uit bij Kiev. En ze wonnen ook nog. Wanneer je Blind en Klaassen niet voldoende rust geeft loop je de kans ze met een blessure langdurig kwijt te zijn. Dàt is pas dom. Maar Web ziet het niet....zijn statement: "Ajax moet gewoon elke wedstrijd vol voor de winst gaan...dàt is Ajax". Nou Web..waarom zou dat dan niet met een veredeld B-team kunnen?...dus op Anfield zonder Blind en Klaassen.

26-11-2020 17:32

FerdiZ +1

Winst bij liverpool betekend dat Atlanta de laatste wedstrijd moet winnen. Wat dus ruimtes oplevert. Dus er valt zeker wat te halen op Anfield. Groepswinst!

28-11-2020 10:17

PierreHeno +6530

Feitelijk hoeven we inderdaad alleen maar die laatste wedstrijd te winnen....maar ja...' alleen maar'....zoiets zeiden we ook over Tottenham thuis en Valencia thuis.....maar daar hebben we helaas de wedstrijdcoach niet voor....ben ik bang.

26-11-2020 01:25

insectenverdelg +23556

Je bedoelt de coach die ook Juve en Real met zn elftal oprolde.

26-11-2020 07:34

31xAjax +7983

Nee hij bedoelt die coach die taktisch ingrijpt als het niet lekker loopt of als het nodig is in wedstrijden waar het er echt om gaat. Niet de coach die lekker achterover kan zitten als het team in vorm is en lekker speelt.....

26-11-2020 08:26

Web +178830

Blijf jij maar lekker zeiken
Kijk op het spel heb jij voor geen meter
Al je inbreng is zwaar kut
Voetbal verstand van een van vier
Ten Hag is meer dan een top trainer, veruit de beste trainer coach van Nederland

26-11-2020 10:49

PierreHeno +6530

Jouw roze bril begint ook steeds meer te beslaan Web. Doe er wat aan en zie de realiteit weer iets scherper. En in de CL hebben we we weinig aan de ' beste coach van NL' ..want wat zegt die classificatie nou eigenlijk allemaal?!

26-11-2020 14:51

Web +178830

Als je nou al zijn posten eens terug gaat lezen, kom dan weer terug. Het gaat niet alleen om deze post

En wat die roze bril betreft.
Kinderen zeuren om een wissel of dat hij eens een andere speler er in zet, die wij anders zien
Het gaat om de grote lijnen in het Ajax spel, het doorgroeien van spelers
Ik maak mij totaal niet druk als er eens een speler er in staat waar ik het niet mee eens ben

Hier kunnen ze daar niet door een kijken
Elke post word daar vreselijk overdreven op gereageerd

26-11-2020 15:52

PierreHeno +6530

Zo is dat 31

26-11-2020 14:46

PierreHeno +6530

De coach die de overwinning in Bergamo niet over de streep wist te trekken...ja die ja. Overigens moet je de uitwedstrijd bij Real nog maar eens terugkijjken: dat was nu niet echt 'oprollen' maar wel een fantastisvheven onvergetelijke wedstrijd...met als kers op de taart de 1-4 van Schöne. En Juventus werd ook niet 'opgerold' ...Heracles ..ja die werden opgerold.

26-11-2020 14:45

Web +178830

Probeer even de prestaties de relatieveren
Zo goed was het toch niet?
Was je dronken of zo?

26-11-2020 15:55

PierreHeno +6530

Maak die roze beslagen bril van je nu maar eens schoon Web. Zie je alles misschien weer wat helderder.

26-11-2020 17:21

Web +178830

Nog steeds ongeslagen in uitwedstrijden dat haal je maar even niet aan?
Feitelijk hoeven wij alleen maar die laatste wedstrijd te winnen
Dat is al een hele prestatie hoor
Of volg je Atalanta niet?
Vind je het de normaalste zaak van de wereld dat Ajax even wint tegen die ploeg?
En dan vallen over een paar wedstrijden waar het niet goed af liep
Valencia en Tottenham waren camping teams?
Moeilijk he om in te schatten hoe sterk Ajax is?
Gaat je boven de pet toch?

26-11-2020 16:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.