Fris Nederland speelt gelijk tegen Italië

door Thijs Zwagerman 353

Fris Nederland speelt gelijk tegen Italië

door Thijs Zwagerman 353

Laatst geüpdatet

Nederland heeft op bezoek bij Italië met 1-1 gelijkgespeeld. In het Nations League-duel met de Italianen zorgde oud-Ajacied Donny van de Beek na een klein halfuur spelen voor de gelijkmaker. Daley Blind speelde een kleine tachtig minuten mee, Quincy Promes kwam niet in actie.

In een fors gewijzigde samenstelling begon Nederland moeizaam aan het treffen met Italië. Frank de Boer had gekozen voor een 5-3-2-formatie en in dit systeem was Oranje in de openingsfase zichtbaar zoekende naar de juiste invulling. Na ruim een kwartier spelen resulteerde dit in een tegentreffer. Nicolò Barella lanceerde Lorenzo Pellegrini met een fraaie steekbal. Door een dekkingsfout dook Pellegrini vervolgens oog in oog met Jasper Cillessen op. De doelman kon echter niet meer voorkomen dat Pellegrini de 1-0 binnenschoot.

Waar deze snelle openingstreffer na de twee eerdere moeizame duels onder De Boer wellicht een startsein zou zijn voor walkover van Italië, bleek niets minder waar. Juist na de 1-0 begon Nederland beter te spelen en slaagde Oranje er zowaar in om middels verzorgd veldspel tot kansen te komen. Uit één van de fraaie aanvallen in deze fase van de wedstrijd wist Donny van de Beek de gelijkmaker aan te tekenen. Ajacied Blind gaf de bal vanaf de linkerkant laag voor, waarna Memphis probeerde te schieten. In de kluts viel de bal vervolgens voor de voeten van Van de Beek, die niet aarzelde en overtuigend en hard de 1-1 binnenschoot. In het restant van de eerste helft waren er na goede aanvallen nog twee kopkansen voor Luuk de Jong, maar de spits van Sevilla kopte tot tweemaal naast.

In de openingsfase van de tweede helft golfde het spel vervolgens op en neer. Italië kreeg via Ciro Immobile aanvankelijk de grootste kans, maar de spits verzuimde te scoren na een slippertje van Hans Hateboer. Aan de andere kant zag Memphis een schot in de verre hoek weggetikt worden door Italië-doelman Donnarumma. Weer een paar minuten later kon Giorgio Chiellini ternauwernood voorkomen dat Memphis raak kon koppen na een voorzet van Blind.

Na 77 minuten werd Blind vervangen door oud-Ajacied Joël Veltman. Met de centrumverdediger in de ploeg hielden Italië en Nederland elkaar in de slotfase in evenwicht. Oranje blijft in de Nations League zodoende één punt achter Italië staan. Alleen de groepswinnaar plaatst zich voor de halve finale van de Nations League, waardoor Nederland tijdens de volgende interlandperiode in november nog aan de bak moet.

Opstelling Italië:

Donnarumma; D'Ambrosio, Bonucci, Chiellini, Spinazzola; Verratti, Jorginho, Barella; Chiesa, Immobile, Pellegrini.

Wissels Italië:

Sirigu, Mancini, Caputo, Berardi, Kean, Seni, Biraghi, Acerbi, Florenzi, Locatelli, El-Shaarawy, Cragno.

Opstelling Nederland:

Cillessen; Hateboer, De Vrij, Van Dijk, Aké, Blind (77' Veltman); F. De Jong, Van de Beek, Wijnaldum; L. De Jong, Memphis (90' Babel).

Wissels Nederland:

Veltman, Berghuis, Babel, Promes, Wijndal, Krul, Koopmeiners, Malen, Strootman, Stengs, Dumfries, Bizot.

Doelpunten:

1-0 Lorenzo Pellegrini (16')
1-1 Donny van de Beek (26')

 

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

Henkjanklaas +20661

leuke pot voetbal. Alleen Depay (overschat en alleen balverlies), Hateboer (kan niet verdedigen) en Wijnaldum (balverlies) vielen uit de toon. Vooral de spitspositie baart zorgen. Die depay bakt er weinig van. Frenkie (mag ook wel eens op het doel schieten)en Blind prima, cillesen petje af;heeft geen ritme maar uitstekend.
Van dijk wordt ook een tikje overschat. liet weer eens iemand uit zijn rug weglopen. De Vrij prima wedstrijd. Kortom boven verwachting als team maar nog te veel spelers bleven ondermaats

15-10-2020 23:45

DiAngelo +2410

Jij zal vast betere spelers opstellen dan Depay en Wijnaldum, in mijn ogen nog steeds de betere voetballers in Oranje en spelers die enigszins het verschil kunnen maken tsm Van Dijk en Frenkie als hij in goede doen is. Op wie moesten Depay en Wijnaldum hun ballen kwijt anders dan naar elkaar als Luuk in de spits speelt...dan sta je met zijn 2- en tegen vier verdedigers en Luuk die in de weg loopt.

16-10-2020 13:27

PJK54 +1

Natuurlijk een redelijk resultaat maar 3e in de poule is natuurlijk niet zo best en gezien de wedstrijden die nog komen heel moeilijk om wat hogerop te komen.

Toen ik de opstelling zag dacht ik eerst "ja, hoor de Boer is weer helemaal terug met zijn betonvoetbal" maar het liep gelukkig allemaal zoals gedacht of heb ik het helemaal mis?? die goal van Italië was toch verdedigend een grote blunder!! Gelukkig dat we terugkwamen met die rommelgoal, daarna zijn we toch een paar keer heel goed weggekomen wat maakte die Hateboer een paar giga blunders zeg. Jammer dat de mooie stand in 2 wedstrijden naar de klote is geholpen!!

15-10-2020 14:14

DaNaRWaL +4353

Polen moet nog tegen NL en Italië dus 2e worden we sowieso wel. Italië heeft verloren van Polen dus die ligt ze niet zo geloof ik. Als we de komende 2 winnen maken we goede kans om bij de best 4 te komen, maar we hebben het niet in eigen hand meer. Bosnië hadden we gewoon moeten winnen

15-10-2020 21:19

TheTruth +0

Hoop toch dat er een paar Nederlandse aanvallers en backs op gaan staan dit jaar. Jammer dat Dumfries niet verkocht is aan een PL team dit jaar, was voor het Nederlands Elftal beter geweest.

15-10-2020 11:05

TheTruth +0

Met een 5-3-2 hebben we wel echt een wereldteam hoor, en wat een blok achterin.

Depay - Luuk de Jong

Wijnaldum - vd Beek
De Jong

Blind - De Ligt - van Dijk - de Vrij - Hateboer
Cillessen

15-10-2020 11:03

Adam24 +39202

Ik vind een 532 echt een must bij Oranje vanwege de selectie; top verdedigers, weinig goede aanvallers. Ik zou echter graag zien dat Blind op de plek van Aké speelt en dat je met twee echt aanvallende en dynamische backs speelt. Op links zou Wijndal kunnen (of een fitte Willems) en op rechts is de keuze niet bepaald reuze want Hateboer en Dumfries laten het nog niet echt zien in Oranje. Wellicht kun je daar een aanvaller neerzetten als Promes.

15-10-2020 10:42

Ajax27 +19221

Eigenlijk was dit een gouden vondst die voor onze neuzen lag. We hebben 's werelds beste CV met Van Dijk, de Vrij (de Ligt als ie weer fit is) en in mindere mate Ake. 3-5-2 dacht ik zelf toen aan. Maar 2 echte controleurs hebben we ook niet. 5-3-2 met de punt naar achteren was dus veel logischer idd. Frenkie als 6 om het spel te verdelen, 5 verdedigers erachter en 4 aanvallend ingestelde spelers voor hem die het moeten maken. Ja, met deze selectie kan dit nog wel eens DE uitkomst zijn.

En ja, ook tegen meer verdedigende tegenstanders. Kijk eens hoe hoog Blind nu regelmatig stond te voetballen, omdat ie achter zich Ake als vangnet had. De rol van de 4e en 5e verdedigers wordt anders, en daardoor kunnen ze veel meer in het spel worden betrokken.

15-10-2020 09:27

JariHeijden +5606

Het probleem is denk ik wel dat als je tegen een ploeg speelt die gesloten voetbalt, waarbij wij continu het spel moeten maken, dat zo'n opstelling als deze best lastig kan zijn.

15-10-2020 11:48

Ajax27 +19221

Zoals ik in mijn laatste alinea zeg, ik denk dat dat wel meevalt. Doordat je 3 cv hebt die daar blijven staan, hebben zowel de links als rechtsback de mogelijkheid om op te komen. Blind zag je gisteren enorm veel aan die linkerkant voorin hangen. In een 5-3-2 systeem staan de backs 10-20 meter hoger. Dat scheelt je 20-40 meter op en neer rennen. Daarnaast zag je Frenkie bij de aanvallen ook een stuk hoger staan, omdat er voldoende mensen achter 'm stonden. Waar je dus normaal in een 4-3-3 gemiddeld met 5-6 man in de aanval gaat, is dat nu met die extra back precies hetzelfde.

Juist Blind, die het niet moet hebben van het sterke verdedigen, maar juist positioneren en aan de bal gewoon enorm goed inzicht heeft, die was een enorme meerwaarde in de opbouw. Dus ja, ook tegen een Bosnie kun je op die manier spelen.

15-10-2020 14:19

DaNaRWaL +4353

Ach, de gouden vondst werd in 2014 al gedaan door Louis. Ik denk dat Frank heeft gebeld met hem; Louis, WAT MOET IK HIERMEE?? Simpel dus! Stel je voor dat we deze verdediging hadden in combinatie met Sneijder, V. Persie en Robben toendertijd! Frenkie en Wijmaldum erbij en hoppa! Helaas missen we nu toppers voorin, Die Memphis was drama en Luuk deed het opzich top tegen die moordenaars van Italië.

15-10-2020 14:55

MarcelvTol1971 +15436

Na de 1-0 werd het echt leuk 25 minuten leuk voetbal gezien.
Maar ik vraag me af, en het is een trend : wat gaat er in een coach om als ie bedenkt 90e minuut Babel voor Depay ? Dat slaat toch nergens op

15-10-2020 06:30

ajaxminimax +5471

Ik hoop als dat bedoeld was voor een afscheid van babel...

15-10-2020 07:20

EuforischeRealist +15617

of voor Depay?

15-10-2020 08:35

3sterrenAjax1 +3

het is frankie gegund. het systeem werkte redelijk goed. echter moet men niet vergeten dat als je tegen n ploeg speelt die zich niet massaal ingraaft dat het veel makkelijker voetballen is. speel je 5-3-2 tegen een bosnie of ander land dat alleen maar wil tegenhouden heb je een heel ander soort wedstrijd. wij hebben moeite om het spel te maken tegen ploegen die zich ingraven. dit omdat we simpelweg maar bar weinig creatieve spelers hebben (frenkie eigenlijk alleen, en depay 1x id 5 wedstrijden). het beste zou imo zodoende zijn om 5-3-2 te spelen tegen de sterke teams en 4-3-3 tegen de teams die zich ingraven. belangrijk is dan wel dat je in de 4-3-3 meer creatieve spelers opstelt (en dus geen spelers als promes, babel, de roon etc).
3-5-2: cillessen dumfries de vrij van dijk de ligt blind frenkie vd beek wijnaldum de jong depay (eventueel malen ipv luuk de jong, maar denk dat een aanspeelpunt wel belangrijk is in dit systeem).
4-3-3: cillessen dumfries de ligt van dijk blind frenkie wijnaldum vd beek berghuis depay malen (eventueel ihattaren ipv wijnaldum of vd beek of wellicht malen).

15-10-2020 01:40

Web +178830

Helemaal eens, dit team heeft moeite met het spel maken
Eigelijk is Frenkie de enigste die dit kan
Frenkie zat in een mindere periode
Maar wat was hij gisteren goed

15-10-2020 11:04

TheTruth +0

5-3-2 kan ook gewoon tegen een team dat zich ingraaft. Dat heeft van Gaal wel bewezen. Als zij lelijk voetbal willen spelen dan kunnen wij dat ook.

15-10-2020 11:31

stopperspil +11203

Goed dat DeBoer zekerheid inbouwde met veel verdedigers maar Wijnaldum, Luuk en Memphis waren niet top vanavond. Op zich is Nederland beter tegen sterke tegenstanders, ben benieuwd naar de thuiswedstrijd tegen het zwakkere Bosnië

15-10-2020 00:45

stopperspil +11203

Luuk de Jong nu ontzettend zwak, raar dat Babel er in kwam en niet het laatste kwartier Berghuis

15-10-2020 00:38

Stamhoofd +11548

Laatste minuut was dat. hopelijk was dit het afscheid van Babel

15-10-2020 09:53

Caparzo +4245

Het is wel echt helemaal hip & happening hè, dat 5-3-2 met wingbacks. Is dat nou het nieuwe ei van Columbus geworden omdat Atalanta daar zo’n succes mee heeft? Eerder zag je het toch weinig, of het moet me niet zijn opgevallen (wat Van Gaal op WK deed met 3 CVs wat anders bijvoorbeeld). Maar goed, vind het prima, geeft attractief voetbal.

15-10-2020 00:25

Ajax27 +19221

Voor Blind werkte dit perfect

15-10-2020 00:31

Ajax27 +19221

Van Gaal speelde juist precies met dit systeem. Hij speelde met 3 cv's (Vlaar, de Vrij, Martens Indie) en 2 backs (Janmaat en Blind). Wat er anders was is dat De Boer op het middenveld met de punt naar achteren speelde (Frenkie) en daarvoor 2 aanvallend ingestelde middenvelders. Van Gaal speelde ook daar met een controlerend blok van 2 man (Guzman, Nigel de Jong). En daar komt ook direct het 2e verschil... NL had een top aanval van wereldklasse met Sneijder, Robben en van Persie. Nu heb je 4 man die het moeten doen, maar wel 4 man die net een niveautje of 2 daar onder zitten.

15-10-2020 09:33

BokkieBokstra +11340

Mooi resultaat, leuk enthousiaste pot, bij vlagen goed voetbal en vooral heel erg leuk voor de Boer. Die heeft een zootje drek over zich heen gehad voordat er nog maar een bal getrapt was.

14-10-2020 23:55

Toekomst1900 +2

Oef, wat liet Donny Frenkie goed spelen zeg. Door Donny kon Frenkie continue naar voren opendraaien en vanuit daar zijn meters maken. Niet meer uit elkaar halen. Leuk systeem. De Ligt en Dumfries erin voor Hateboer en Ake. Misschien Malen erbij ipv DeJong, dan kunnen we best leuk team creëren!

14-10-2020 23:29

ST +23086

Mee eens. Je krijgt ook Bergwijn weer terug.

15-10-2020 00:23

PierreHeno +6530

Dumfries ?..Ake speelde anders prima vanavond.

15-10-2020 02:22

PierreHeno +6530

Kean speelde 1 helft minder...Ake kreeg nogal wat te doen. Hateboer vond ik eigenlijk rampzalig met dergelijke missers. Bij 2-0 was het gedaan. Cillessen verbaasde me opnieuw met zijn degelijk keeperswerk. Daar kunnen Krul en Bizot nog steeds een puntje aan zuigen.

15-10-2020 16:39

Ajax567 +1

Als je dumfries ipv hateboer en de ligt ipv ake heb je echt een heel goed elftal

14-10-2020 23:11

Web +178830

Als je tegen een team speelt die inzakt. Blijft het moeilijk met deze speles
Echt dat is het verschil zo groot
De meest creative speler loopt straks in Jong PSV

14-10-2020 23:16

Mocrodammerr +23061

donny vd beek, gooi er een eurotje in en hij spuwt alle clichés eruit. verschrikkelijk

14-10-2020 23:10

ST +23086

Ze kunnen niet allemaal zoals Frenkir de Jong zijn.

14-10-2020 23:13

Schip +23564

Heel aardig, kan en moet nog veel beter. Drukzetten lukte ze 2e helft niet meer, waardoor Italië grip kreeg. Hateboer...oi oi.

Oranje mist een goede spits en een 10. Wat een schrijnend gebrek aan een eindpass rondom de 16. Ihattaren, kom er maar in.

14-10-2020 23:09

Redrum +96213

Ihatarren zal eerst de Duitse grens moeten doorbreken voordat hij ooit nog in plannen voorkomt van Oranje. Wat dat betreft ziet de situatie er uiterst slecht uit voor hem.

14-10-2020 23:11

Schip +23564

Hoeft alleen mee te verdedigen joh. Als hij dat niet wil: ongeschikt.

Laat hem naar Ziyech kijken. Die werkt keihard.

En laat TH eens naar Frank kijken: zo anticipeer je op een speelstijl die je niet ligt, hansworst.

14-10-2020 23:31

Zuiderling +2225

Ik zie het bijna als een roeping voor Ajax om hem daar weg te halen. De enige hobbel die hij bij Ajax zal tegen komen is de professor uit het oosten des lands.

14-10-2020 23:42

BokkieBokstra +11340

Ik denk dat als hij weer aan het voetballen komt bij PSV dat hij ook zijn kansen weer krijgt. Wordt ook veels te dramatisch over gedaan, jonge jongen, goede begeleiding en het komt goed.

14-10-2020 23:53

Web +178830

Die moet in het keurslijf van die Duitser lopen
Gek zijn ze daar
Het grootste creatieve talent van Nederland

14-10-2020 23:13

Schip +23564

Waarom speelde Berghuis eigenlijk niet?

14-10-2020 23:33

Web +178830

Vraag aan mij of aan Frank?
Of zit er weer een idee achter tot mij?
Geen trainer zal de 11 op stellen die jij of ik graag willen
Maar ik ben heel erg tevreden over Oranje gisteren
Volgende keer als je weer tegen een ploeg speelt die inzakt, en je soort niet snel, word het weer heel lastig

15-10-2020 11:09

Web +178830

Zo zie je maar, dat dit elftal niet het spel hoeft te maken, tot de beste prestatie komt
Omdat het te weinig creatieve spelers heeft
Tegen een ploeg die inzakt, blijf je het moelijk krijgen

14-10-2020 23:07

louis60 +11472

Alleen Blind van Ajax. Verder alleen maar ex-Ajax. We zijn echt een opleidingsland

14-10-2020 23:06

BokkieBokstra +11340

Altijd al geweest, grote competities en het geld zijn in de grote voetballanden.

14-10-2020 23:56

PierreHeno +6530

Naar Frenkie luisteren is inderdaad een oase vergeleken met die standaardteksten van veel andere spelers.

14-10-2020 23:05

Web +178830

Echt he
Frenkie is een voorbeeld voor alle spelers

14-10-2020 23:10

TontoKarnaggel +42546

Ik snap dat berghuis de man in vorm is maar sinds wanneer is een bijna 30 jarige, bij watford mislukte momentenvoetballer, met regelmatig kortsluiting in het hoofd, de nieuwe verlosser van het vaderlandse voetbal?

14-10-2020 23:03

MichelBoerebach +29216

Is ie ook niet. Vind het meer een pinch hitter. Zoals ie tegen (het overigens nietige) Bosnie inviel, is prima maar dat gaat hij echt geen 90 minuten doen. En zeker niet tegen Italie.

14-10-2020 23:05

Juichtoon +32675

Alleen met penalty's....is kijken hoe hij straks in de EL weer onzichtbaar is.

14-10-2020 23:05

ST +23086

Eindelijk eens iemand die er ook zo over denkt. Men slaat volledig door obv een paar eredivisiewedstrijden en een verloren oefenpotje waarin hij goed voor de dag kwam.

14-10-2020 23:09

Redrum +96213

Sinds we met zijn allen krampachtig ons best doen minderheden te pleasen en we dus massaal Feyenoord en zijn beperkte spelers lopen te hypen.

14-10-2020 23:12

Sjaakvaak +26608

Tja, sinds wanneer is Lang de verlosser van Ajax. Paar goede momenten en mensen vergeten het totaalplaatje.

Hoop dat Malen en Berghuis hun vorm weer terug gaan vinden.

15-10-2020 00:12

DeMeervanweleer +7588

Frenkie speelde als een one-man-army, echt heel goed. Probleem is dat naast De Jong alleen de verdediging van topkwaliteit is. Voorin is het mager, veel net-niet. Hopen dat er van de jeugd in Duitsland, Engeland, Zirkzee, Danjuma, iets doorbreekt.

14-10-2020 22:59

Web +178830

Dat is ook het probleem, de kwaliteit is daar heel matig

14-10-2020 23:03

PetrosQ +1

Een 5-3-2 systeem past het beste bij de spelers die Nederland nu heeft. Ik vraag mij echter af of je met Luuk de Jong wil spelen. Bij Sevilla is hij goud waard, maar daar spelen ze met een 4-3-3.

Ik denk dat de beste opstelling zou zijn: Cilessen; De Ligt, De Vrij, Van Dijk; Hateboer, Van de Beek, F. De Jong, Wijnaldum, Blind; Bergwijn, Depay

Misschien een keer Depay er uit halen en Malen met Bergwijn laten spelen? Kan zo maar een leuks combinatie worden. Ik ben ook benieuwd naar Sam Lammer bij Atalanta, waar ze ook met 2 spitsen spelen. Dat soort spitsen kunnen, net als bepaalde verdedigers, opeens heel leuk opleven in Italië.

14-10-2020 22:56

MichelBoerebach +29216

Maar zien of dat 5-3-2 systeem het beste systeem is als je zelf het spel moeten maken. Denk niet dat dit werkt tegen Bosnie.

14-10-2020 23:01

ajax4perez +9565

Je hebt een prima pot gespeeld! Klasse dat de Boer het roer omgooit!

Verdedigend en opbouwend stond het goed.
Mindere spelers waren Wijnaldum, Depay en L de Jong.
Voortaan gewoon Berghuis vanaf het eerste fluitsignaal erin en de Jong lekker op de bank dan kan Babel in Turkije blijven.
Heeft Malen ook meer toekomst.

14-10-2020 22:56

AFCAsphere +9

Jeetje... het lijkt alsof Frank in 10 jaar 20 jaar ouder is geworden.

14-10-2020 22:54

ST +23086

Wij zijn in Nederland zo bekrompen. Altijd maar typische die een beetje boven het hooiveld uitsteken met de grond gelijk maken. Depay is een karakter. Onze beste aanvaller en ja hij is momenteel even niet zo in vorm. Boeiend?

14-10-2020 22:53

MichelBoerebach +29216

Zeer boeiend. Je bedoelt onze ik-rommel-maar-wat-aan-spits?Lekker veel Leunen, hangen, zeiken en balverlies. Ik ben een Depay fan!

14-10-2020 22:58

El-Dorado +6

Gap, t gaat wel om iets he.. dus wel boeiend inderdaad.
We hebben echt wel een heel heel heel matig team.

14-10-2020 22:58

BokkieBokstra +11340

Vandaag niet goed, andere keer weer anders, hij heeft wat.

14-10-2020 23:54

Remark +602

Waarom in godsnaam Depay zo laat gewisseld en dan ook nog es voor Babel, of all people? Sowieso had er eerder gewisseld moeten worden, want Oranje liep op z'n tandvlees en Italië bracht wel verse spelers in. Chapeau voor Frenkie voor de ongelooflijke kilometers die hij aflegde. Wat is het toch een magistrale speler als hij de lakens mag uitdelen. Oranje had moeten winnen, maar Wijnaldum en Depay waren helemaal NIKS. Berghuis had het verschil gemaakt.

14-10-2020 22:51

Willem410 +3132

Italië zet er 3 of 4 verse krachten in, Frank doet niks terwijl zijn elftal er doorheen begint te zitten.
Dat snap ik echt niet, wisselen is niet echt zijn ding maar dat wisten wij al vanaf de Graafschap

14-10-2020 22:50

Web +178830

Als het redelijk loopt, ga je toch niet wisselen
Gezien de laatste twee wedstrijden

14-10-2020 22:52

Willem410 +3132

Het laatste half uur was de pijp gewoon leeg bij een aantal, dit kwam ook door de verse krachten bij de Italianen.
Dan moet je toch reageren?

14-10-2020 22:55

AFCAsphere +9

Je moet je niet zo druk maken om een Nations League wedstrijd, in een week waarin twee keer belabberd voetbal op de mat is gelegd. We hebben genoeg aanleiding voor verbetering gezien.

14-10-2020 23:21

AFCAsphere +9

Ik wil ook graag winnen, maar ik was sowieso al verbaasd en dankbaar dat we de eerste helft en begin tweede helft vrij dominant waren. Heb dingen gezien die ik niet in Koeman z'n tijd (of daarvoor) als trainer zag.

Ik zag ook dat er speler rijp waren voor een wissel, maar je hebt sowieso niet de garantie dat je wisselspelers het beter gaan doen. Gezien hetgeen dat op de reservebank zit, kan ik begrijpen dat Frank liever niet wisselde, al heb ik mijn twijfels over Hateboer. Wijndal op links is voor de toekomstige wedstrijden een interessante optie, maar ik vraag me af of Frank de oude vertrouwde Blind gaat inwisselen. Wijndal is beter geschikt voor die positie, maar we kennen de behoudende natuur van Frank en Owen is ook geen supertalent of zo. Ik hoop in ieder geval dat Frank Ihattaren erbij gaat betrekken, ondanks dat hij niet speelt bij zijn club.

Het is in ieder geval duidelijk dat het qua kwaliteit in de Oranje selectie reuze meevalt, of misschien zelfs een beetje tegenvalt. Frenkie steekt er met kop en schouders boven uit. Matthijs, Virgil, Donny en Stefan zijn ook fijne spelers om erbij te hebben, de rest is op zijn best sub-top.

14-10-2020 23:58

Redrum +96213

Eerlijk is eerlijk: ik heb voor het eerst sinds lange tijd met plezier naar een wedstrijd van Oranje gekeken. Credits voor Frank.

14-10-2020 22:50

Web +178830

Het kan verkeren

14-10-2020 22:51

Redrum +96213

Zeg dat wel.

14-10-2020 22:54

ST +23086

Het 5-3-2 systeem is een stukje stabieler voor de ploeg. We hebben toch geen geweldige buitenspelers. Daarnaast zou ik met Dumfries spelen ipv Hateboer.

14-10-2020 22:48

Zuiderling +2225

Frenkie 2 niveautjes te hoog voor zijn medespelers,,

14-10-2020 22:44

Luck76 +2960

Wat was hij GOED!!!

14-10-2020 22:45

Joodhannus73 +3579

Zoals ik wederom voorspel: Depay gaat een probleem krijgen met De Boer en de laatste wissel is daar een eerste uiting van. Je weet dat het tussen die twee gaat botsen. De Boer kan gewoon niet met types als Depay omgaan. Hij wil alleen maar ideale schoonzonen. Was ook al het probleem bij Ajax toentertijd.

14-10-2020 22:43

Aad82 +1688

Hahaha, 100 %!

Hakim zou ook geen schijn van kans hebben bij Frank.

14-10-2020 22:45

Web +178830

Wat denk je, ik moet toch even wat zoeken, ging te goed vanavond?

14-10-2020 22:47

Redrum +96213

Tien plusjes van mij.

14-10-2020 22:55

Web +178830

Je kan ook zeggen, als trainer verlang ik een normaal gedrag
Niks geen FC Depay

14-10-2020 23:00

RayJordaan +6854

Virgil “als je niet scoort win je niet” Van Dijk

14-10-2020 22:43

Web +178830

Gewoon een heel behoorlijke wedstrijd
En nog wel met Frank

14-10-2020 22:43

El-Dorado +6

Frenkie heeft voor 3 man gespeeld vandaag.

14-10-2020 22:43

Aad82 +1688

Bloedhekel aan Wijnaldum

14-10-2020 22:42

Libero +19199

Ben heel benieuwd hoeveel Frenkie vandaag gelopen heeft, 12 km zou me niet verbazen.

14-10-2020 22:42

Web +178830

Staat Frank er iets beter op bij je

14-10-2020 22:44

Libero +19199

Iets, de 532/352 was goed om mee te beginnen, maar ik heb zeker nog punten van kritiek. Die 2 voorin had je helemaal niets aan, Wijnaldum net zo en ipv zorgen dat de aanval gevaar zou stichten met bv Berghuis als aanvoer voor Luuk ging ie de 1-1 consolideren. En dat is typisch de verdediger in Frank die er nooit uit zal gaan.
Maar met 1-1 en vooral gelijkwaardig aan Italië mogen we best tevreden zijn.

14-10-2020 22:51

Web +178830

Er zitten altijd spelers niet in de wedstrijd, en kun je overwegen om ze te wisselen, maar ik heb de hele wedstrijd op het puntje van de stoel gezeten, nogmaals met deze spelers behoorlijke prestatie
En gelukkig weer eens een super goede Frenkie, werd ook tijd

14-10-2020 22:59

trodat4030 +97098

Maar bij de 1-0 stond ie wel ff stil. Dat heeft blijkbaar niemand gezien. Stond ie ff te pitten en kon de man die hij dekte ff 5 meter weglopen en de assist geven.

14-10-2020 22:45

AFC34 +3840

Het zijn de 'grote' namen die niet thuisgeven, op Frenkie na. Depay, Wijnaldum maar ook van Dijk niet heel goed. Voornamelijk vervelend dat Wijnaldum en Depay elke keer mogen blijven aankloten. Luuk op Chiellini zetten is ook een strijd die je niet wil beginnen. Daar moet je een speler tegenover zetten die bij Chiellini weg kan lopen.

14-10-2020 22:41

Aad82 +1688

eerlijk is eerlijk, frenkie was weer eens meesterlijk vandaag. hij heeft goed naar mijn kritieken gekeken.

14-10-2020 22:41

ghouleseddik +0

Als we nog naar de finaleronde willen moet Nederland Polen-uit winnen en Italië mag thuis niet van Polen winnen. Tsja.

14-10-2020 22:41

Sjaakvaak +26608

Nederland moet gewoon beide potten winnen en hopen op puntverlies van Italië tegen ofwel Polen ofwel Bosnië. Thuis hebben ze ook gelijk gespeeld tegen Bosnië hè.

15-10-2020 00:18

Bensco +7175

Als je nu gaat janken op Frank heb je de wedstrijd niet gezien. Wereld van verschil tov de vorige keer.

14-10-2020 22:41

Mocrodammerr +23061

dan kiik je niet goed. italie het spel laten maken en iets proberen te forceren vanuit de omschakeling. ze hebben wel goed gewerkt maar amper shots on target

14-10-2020 22:42

Bensco +7175

Heb je wel een punt. Het is geen hoge druk voetbal nee meer reactie/counter voetbal. Toch vind ik de intentie aanvallender dan dat krampachtige 4-3-3 positiespel waarin nauwelijks kansen worden gecreëerd. Ik ben wel voorstander van deze formatie.

14-10-2020 22:45

ajaxminimax +5471

Ben ik het niet mee eens. De aanval was slordig, anders waren er echt meer mogelijkheden geweest. Prima pot van Oranje.

14-10-2020 22:47

Bensco +7175

Wel raar trouwens dat uitgerekend Wijnaldum, Depay en Luuk de jong als laffe kut pisvee’ers niet uitblonken vandaag.

14-10-2020 22:51

Luck76 +2960

Omschakeling? Balbezit 50/50

14-10-2020 22:48

ajaxminimax +5471

Er zullen altijd mensen janken op Frank. Er is bij een aantal gewoon een blinde haat op de Boer.

14-10-2020 22:50

MichelBoerebach +29216

Ach, Bosnie speelde hier ook 1-1, en dat is nu niet bepaald een hoogvlieger. (-;

14-10-2020 22:41

Libero +19199

Die speelden ook gelijk tegen het grote Oranje, alhoewel zonder de legendarische Mephis Depay.

14-10-2020 22:43

TontoKarnaggel +42546

Ok, redelijke wedstrijd, bedenk je wel dat je zonder 2 spitsen gespeeld hebt, memphis was standaard balverlies en luuk....ach ja luuk.
Moest enorm veel van de middenvelders komen en dat hou je geen 90 minuten vol. Èèn balvaste spits en 2 redelijke backs erbij en het kan nog wel eens wat worden.

14-10-2020 22:40

Aad82 +1688

CDA politicus van Dijk

14-10-2020 22:40

Bensco +7175

Goede pot. Deze formatie werkte goed achterin. De bal werd bij balverlies snel terug veroverd en Blind kwam als LVV goed tot zijn recht. Evenals Frenkie, die viel ook op positief op op het middenveld. Hateboer als RVV was echt drama, maakte veel fouten en voegde niks toe in de aanval. Datzelfde geldt voor Aké.

14-10-2020 22:40

Aad82 +1688

Wijnaldum heeft een zeer laag voetbal iq. Hij heeft heel veel verpest vanavond.

14-10-2020 22:40

Redrum +96213

Is al langer bekend, maar ook hij wordt ten onrechte gehyped.

14-10-2020 22:56

Ismael Urzaiz +2165

2 schoten op doel, allejezus

14-10-2020 22:39

Bensco +7175

Heb je de pot wel gezien?

14-10-2020 22:40

DiAngelo +2410

Babel mag invallen voor de laatste keer, mooi gebaar van FdB .....ik had liever op n eerder moment andere wissels gezien. FdB gefeliciteerd met t puntje prima tm EK.....dan graag doorschakelen naar n trainer met Visie en overtuiging.

14-10-2020 22:38

Libero +19199

Genoten van de looplijnen van Babel.

14-10-2020 22:38

NotForSale +2247

Hoopgevende wedstrijd. Dat we niet winnen maakt geen reet uit, de Nations League gaat toch nergens over.

14-10-2020 22:38

MankeNelis +7

Geen enkele twijfel Babel MOTM

14-10-2020 22:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.