Ajax bevestigt: Klaassen is weer Ajacied

door Gino Haverkamp 161

Ajax bevestigt: Klaassen is weer Ajacied

door Gino Haverkamp 161

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen is officieel weer Ajacied. Via de officiële kanalen bevestigt de club dat de middenvelder na drie seizoenen weer terugkeert op het oude nest. Hij neemt rugnummer zes over van Donny van de Beek, die in september naar Manchester United vertrok.

Het hing al een aantal dagen in de lucht, maar maandagmiddag bevestigt Ajax de terugkeer van de 27-jarige middenvelder, die voor een vaste transfersom van elf miljoen euro overkomt van Werder Bremen. Via bonussen kan het bedrag nog oplopen tot veertien miljoen euro. Klaassen tekent een contract dat hem tot en met juni 2024 in Amsterdam houdt.

Van 2011 tot en met 2017 was de 27-jarige Oranje-international ook al actief in Amsterdam. In die periode kende hij vele sucessen. Zo werd hij drie keer kampioen, won hij een Johan Cruijff Schaal en werd in 2017 de Europa League-finale bereikt. Op individueel vlak presteerde Klaassen ook goed met 55 goals en 38 assists in 180 duels.

De afgelopen twee seizoenen speelde Klaassen voor het Duitse Werder Bremen, waar hij enkele maanden geleden nipt degradatie mee afwendde. Die club nam hem in de zomer van 2018 voor 13,5 miljoen euro over van Everton, waar hij een teleurstellend seizoen achter de rug had. De Engelsen maakten in de zomer van 2017 nog 27 miljoen euro over naar Ajax voor de diensten van Klaassen, die ruim drie jaar later voor elf miljoen euro terugkeert.

Lees meer over:
Plaats reactie

Youri08 +23

Goede zet. Buiten zijn voetbalkwaliteiten en inzet een ervaren, Nederlands sprekende, Ajacied in de kleedkamer.

06-10-2020 00:30

Rockpotje +9645

De selectie die er nu staat schreeuwt echt om 4-3-3. Het huidige systeem zorgde er voor dat De Jong en Schöne ideaal samenwerkten en Ziyech alle vrijheid had. Maar die zijn er allemaal niet meer. Ik zie heel veel opstellingen voorbij komen binnen de 4-2-3-1, maar eigenlijk klopt dat middenveld nooit. Klaassen als controleur heeft bijvoorbeeld veel minder impact dan wanneer hij meer ruimte heeft om naar voren te lopen. Kudus is niet helemaal een 10 en is niet echt complementair aan Gravenberch als 6. En Gravenberch speelt weer beter links dan rechts, waardoor je met Martínez of Kudus een linkspoot rechts van hem moet zetten. Als je met de punt naar achteren speelt komt iedereen automatisch in zijn kracht te spelen. Dan kan Martínez als enige zes vlak voor de verdediging spelen om te anticiperen, te schoffelen en in de opbouw aanspeelbaar te zijn. Kudus of Gravenberch kan vanaf een vrij rol als linksmid inzakken om vrij te komen naast Martínez , maar ook juist naar voren dribbelen of in de 16 komen. Klaassen heeft vanaf rechtsmid een rol als box-to-box zoals onder Bosz. Bovendien creëer je zo veel meer ruimte voor een valse 9 om in te zakken. Nu staat Labyad (of eerder Tadic) de hele tijd weggestopt omdat er een nr. 10 in dezelfde zone loopt. Het klinkt zo eenvoudig, maar Ten Hag ziet het toch anders.

--------------------------Onana----------------------
--Mazraoui - Schuurs - Blind - Tagliafico--
------------------------Martínez---------------------
--------------Klaassen - Kudus/Gravenberch
-------------------------Tadic-------------------------
----------Antony---------------Promes/Neres--

06-10-2020 00:25

Turbo +42279

Guendouzi naar Hertha BSC. Dat was echt een perfecte speler voor naast Kudus geweest. Damn.

05-10-2020 19:46

EersteAanname +2202

Welkom terug Davy!

05-10-2020 19:20

noppenkoning +41634

Bande komt ook terug lees ik net, we worden kampioen!!

05-10-2020 19:09

ajaxiscruijff +869

Geweldig nieuws. Welkom terug Held.

05-10-2020 19:05

shota99 +1083

Ik denk dat EtH hem vooral in de spits zal gaan gebruiken.

05-10-2020 18:45

WZAWZDB14 +4620

Je ziet hem helemaal glunderen. Dit is een jongen die volle bak gaat komend seizoen.

Welkom thuis Davy!

05-10-2020 18:42

Jeugd +24944

Ronduit teleurstellend. Niet het niveau dat ons gaat helpen weer een stapje verder te komen. Niks tegen die jongen maar gewoon niet goed genoeg.

05-10-2020 18:36

LANS +117

Jeugd ? Heb Jij je tandjes al gewisseld. .

05-10-2020 19:37

SamW +1468

Zullen we, de door de jaren heen, geposte berichten over de nu opgehemelde Ziyech en Schöne eens terugkijken? Klaassen is gewoon een goede aankoop die voor de benodigde diepte vanaf het middenveld kan zorgen. Met Kudus erbij op het middenveld die, a la Frenkie, altijd vooruitkijkt, zie ik het nog niet zo somber in hoor.
Van het elftal waarmee we ineens bijna de finale van de CL haalden, had aan het begin van de competitie ook nog niet een speler de status die ze aan het einde wel hadden. Sterker nog: een paar wedstrijden voor het einde van die competitie stonden we nog vijf punten achter op PSV.
Kom op boys, wees Ajacied en heb vertrouwen in onze spelers. Ook na een nederlaag waar je altijd wel een keer tegenaan loopt.

05-10-2020 18:08

036AFCA97 +146682

Klaassen komt op Neres en Onana na gewoon in een totaal nieuw elftal terecht. Iedereen met wie die heeft gespeeld is weg. Bizar hahaha

05-10-2020 18:07

Rockpotje +9645

Heeft hij niet samen gespeeld met Blind toen die in 2014 nog bij Ajax zat?

05-10-2020 18:08

Bjorn +12802

Zeker, seizoen 2013/2014 werden ze samen kampioen.

05-10-2020 18:11

036AFCA97 +146682

Ohja en Blind. Had ff gekeken naar de opstelling in de EL in 2017 haha

05-10-2020 18:17

Ajaxxxisdebeste +6

Factchecken he

05-10-2020 18:20

Ajax95Duivendrecht +24251

Op deze opstelling hoop ik vanaf nu:

Promes------Tadic-------Antony
---------------Klaassen--------------
----Gravenberch-----Kudus----
Nico--Blind--Schuurs-Mazraoui
Onana

met daarbij Martinez als vaste back-up van Blind en Nico en Neres (voorlopig) als vaste back-up voor de vleugels.

Helaas zie ik onze stronteigenwijze Erik er zo voor aan om met een middenveld Klaassen-Promes(10)-Alvarez te starten met Tadic op links en Labyad in de spits te beginnen... In dat geval mag Overmars van mij Ten Hag meteen de laan uit sturen, dan zijn we namelijk weer bij eenzelfde soort betonmiddenveld als in het laatste jaar onder Frank (Gudelj-Klaassen-Bazoer) aanbeland. Sowieso moet het natuurlijk niet kunnen dat Ten Hag maar de vrijheid vanuit de TD krijgt om aan te kloten met zijn belachelijke aankopen. Daarmee maakt Overmars zich ook enigszins belachelijk.

05-10-2020 18:05

Dennis129 +11894

Ik snap dat belachelijke aankopen verhaal niet zo.
Kudus en Antony zijn 8n mijn eigen voltreffers.
Klaassen maakt dit team 100% zeker beter.
En Klaiber is gewoon 1 van de beste rechtsback in de eredivisie en heb je een zekerheidje aan die prima kan invallen in de eredivisie.

05-10-2020 18:48

GrandMasterFlex +980

Idd volledig eens. Helaas moeten we wat te zeiken hebben hier, ja ze zoeken nog naar de juiste formatie en ik denk dat Promes in de spits moet. Afwisselen met Tadic en Neres. Klaassen 10, Kudus en Gravenberch erachter.

05-10-2020 19:39

Venta +148

Of Klaassen een linie laten zakken als je creativiteit tekort komt voorin.

Gaan 2 opties worden denk ik:
1) Klaassen en Kudus/Gravenberg als controlerend blok en dan Neres, Anthony, Tadic en Promes voorin (waarvan 1 op 10)
2) Kudus en Gravenberg als controlerend blok, Klaassen op 10 en Neres, Tadic en Anthony voorin.

05-10-2020 19:54

Redlum +1709

Klaassen op 10 , kudus en Alvarez daar achter en voorin Tadic Promes Antony.

05-10-2020 17:49

ram +7283

Dat zou redelijk belachelijk zijn... Betonmiddenveld nummer 2 en aanvallers op de verkeerde plekken. Horror.

05-10-2020 17:57

Redlum +1709

Ohh Ben ik volledig met je eens, alleen denk ik wel dat dit is wat onze tovenaar er van maakt.

05-10-2020 18:15

ram +7283

Ik denk dat ie Klaassen op de plek van Alvarez gaat zetten (daar heeft ie het bij Werder ook goed gedaan) en dat het dus wel meevalt. Maar als ie doet wat jij zegt... pfff..

05-10-2020 18:18

oudzuid2 +7294

hier ben ik toch wel erg blij mee, zeker na die zaadpot van gister. hoop we dat dit het einde van Alvarez op het middenveld betekent

05-10-2020 17:49

wzawzdb91 +32

In vergelijking met het succes elftal van twee seizoenen geleden:

Onana
Nous - Schuurs (ipv. de Ligt) - Blind - Nico
Martinez (ipv. Schone) - Kudus (ipv. Frenkie)
Klaassen (ipv. Donny)
Antony (ipv. Ziyech) - Tadic - Neres

Hoewel we van deze vervangers natuurlijk niet hetzelfde kunnen verwachten als de spelers van twee seizoenen geleden lijken mij dit in ieder geval de logische vervangers als je kijkt naar speelstijl en kwaliteit. Ik zou zelfs zeggen dat ik Martinez tov. Schone een verbetering vindt. Kudus en Antony hebben misschien wel een vergelijkbare potentie met Frenkie en Ziyech. Schuurs en Klaassen zijn allebei een niveautje minder dan de Ligt en Donny, maar wel een zelfde soort speler op dezelfde soort positie.

Dus, Erik, twee seizoenen geleden kon je het ook logisch neerzetten. Dus doe nu alsjeblieft hetzelfde! Voordat we teveel punten verspelen en afgeslacht worden in Europa!

05-10-2020 17:48

ajax-johnny +1

Middenveld met
Klaassen
Kudus gravenberg
Persoonlijk zou ik een keer promes in de spits willen zien. Even kijken of dat beter gaat. aan de bal prima kwaliteiten maar hij moet wel een linie naar voren en waarom niet in de spitspositie? Mooi roeleren voorin.

05-10-2020 17:47

afcasven1995 +6983

Was al enthousiast maar dat wordt steeds meer na het zien van de filmpjes.

Welkom thuis Davy!

05-10-2020 17:45

fc Barcelona_ke +19255

Krijgen we meer verwachten vanavond of morgen behalve lang?

05-10-2020 17:45

036AFCA97 +146682

Onana
Mazraoui Schuurs Blind Nico
Kudus Martinez
Klaassen
Antony Tadic Neres

Dit is toch wat we allemaal willen zien? Al had ik ook graag het bovenstaande team gezien met Lang op de plek van Klaassen. Persoonlijk twijfel ik toch nog erg over Schuurs, maar we moeten hem de kans geven en Timber komt er ook aan. Promes is een perfecte invaller voor alle aanvallende posities en je hebt dan Gravenberch nog achter de hand.

Ik hoop echt zo erg dat Ten Hag het uiteindelijk zo gaat neerzetten, maar ik ben als de dood voor een middenveld met Klaassen, Alvarez en Promes en dan ook nog Tadic op de flank met Labyad in de spits. Wat een schande zou dat zijn.

05-10-2020 17:36

Dubbelvla +8549

tuurlijk willen we dit allemaal, alleen is er één iemand die dit anders ziet, en die heeft helaas de touwtjes in handen.

05-10-2020 17:56

ShowtimeAjax +0

Meerderheid schreeuwd al jaren om Propper maar Klaassen word aangetrokken en het is gelijk einde seizoen volgends sommige. SMH

05-10-2020 17:30

036AFCA97 +146682

Als ik ooit een middenveld ga zien met Alvarez, Klaassen en Promes sta ik niet voor mezelf in.

05-10-2020 17:28

Ajaxxxisdebeste +6

Kudus gaat hij er niet voor vervangen, dus Alvarez of Promes sneuvelt. Weet niet hoe ziek Kudus is of wat het hem mankeert, maar dat zou nog begin reden zijn om hem weer geleidelijk te brengen om blessures te voorkomen

05-10-2020 17:31

Flipper33 +6826

Die kans zit er wel in helaas en Kudus kan goed een Back worden daar had die gekke TH het vorige keer al een paar keer over. Pfff

05-10-2020 17:31

Ajax114 +1706

Nou ga dan maar alvast in therapie want ik acht de kans bijzonder groot.

05-10-2020 17:33

RJB1979 +26120

rugnummer 6. Benieuwd waar die komt te spelen dan.

05-10-2020 17:28

036AFCA97 +146682

Persoonlijk had ik het idee dat we het niveau van Klaassen voorbij waren gestreefd en hoger moesten mikken, maar als ik de wedstrijd gisteren zag... ik probeer het positief te zien, maar nu ga je van de ene draver op 10 met Promes naar de andere draver.. maarja. Ten Hag houd van dit soort draufgangers. We gaan het zien, hopelijk pakt het goed uit. Hoop nog steeds dat Ten Hag gewoon opsodemieterd.

05-10-2020 17:28

Ajaxxxisdebeste +6

Je zou ook met de punt naar voren kunnen spelen met Klaassen maar denk dat het te aanvallend is voorlopig.

05-10-2020 17:27

Ajaxxxisdebeste +6

________NERES___TADIC___ANTHONY
___________MARTINEZ___KLAASSEN
___________________KUDUS
TAGLIAFIGO__BLIND_SCHUURS__MAZRAOUI

05-10-2020 17:26

Flipper33 +6826

Zou mooi wezen stuur het even naar die eigenwijze Tukker

05-10-2020 17:29

Ajaxxxisdebeste +6

Heb je zijn mail?

05-10-2020 17:29

Flipper33 +6826

Helaas niet anders had die een vol postvak mail gehad maar TH zal alles wel aanvinken dan en verwijderen naar ongewenste mail .. hij neemt toch niks van andere aan.

05-10-2020 17:39

Ajacied33 +36970

Denk dat 9 van de 10 deze opstelling willen

05-10-2020 17:34

036AFCA97 +146682

Ik zou Kudus en Martinez omdraaien. Toch? Martinez als 6 met de punt naar achter. Klaassen en Kudus voor hem.

Of de punt naar voren met Klaassen op 10 en Martinez en Kudus achter hem.

05-10-2020 17:38

ram +7283

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor.

Maar wel logisch als je Neres en Antony omdraait en als je Martinez en Kudus omdraait.

05-10-2020 17:52

krachtpatser66 +569

Dit is in mijn ogen ook de beste opstelling voor komend seizoen. Id, Alvarez en Labyad out!.;

05-10-2020 20:53

MennoJerry +4132

Kudus
Martinez Klaassen

Is de enige optie vind ik.

05-10-2020 17:18

JordanAFCA +22481

Als het dit wordt ga ik janken

Promes

Alvarez - Klaassen

05-10-2020 17:21

markk +8923

Ik zou Klaassen best wel eens in een verdedigende rol willen zien maar als ik Kudus zie dan zie ik reincarnatie van Frenkie en denk ik dat hij prima als verdedigende middenvelder uit de voet kan, dan heb je met Klaassen extra scorend vermogen. Ik geloof niet dat Ten Hag echter zowel Martinez als Kudus wil spelen dus ik verwacht eerder
Klaassen
Gravenberch Kudus
Al zie ik liever Martinez ipv Gravenberch.

05-10-2020 17:23

Bruno04 +15844

Ik snap niet dat iedereen kudus op 10 zet. Kudus is geen 10 in het Ajax spel. Zijn kwaliteit ligt in een Frenkie rol.

05-10-2020 17:31

ShowtimeAjax +0

Buiten dat vind ik het super raar dat Labyad mag blijven en Lang mag vertrekken. Snap er geen klote van. Net zoals Ekkelenkamp mag blijven banken inplaats van minuten maken ergens anders, maar wel Klaassen halen voor zeker de basis.

05-10-2020 17:32

Rockpotje +9645

Kudus zegt zelf dat hij een 10 is en hij stond vorig jaar ook vaak in de spits in Denemarken. Maar ik snap volledig wat je bedoelt. Persoonlijk lijkt 4-3-3 met een valse spits me de juiste oplossing. Dan heb je Martínez als enige zes met Kudus en Klaassen die verdedigend redelijk sterk zijn als half en naar voren heel gevaarlijk zijn als ze 'er moeten komen'. Tadić kan dan bijna als nr. 10 spelen en ruimte voor beide creëeren. Promes, Antony en Neres (2/3) kunnen dan naar binnen knijpen als vleugelspelers en hun snelheid benutten. Maar Ten Hag zal niet snel aan zijn systeem sleutelen.

05-10-2020 18:16

KingJames23 +11480

Nee Kudus zegt zelf dat hij het liefst op 8 speelt.

05-10-2020 18:43

Rockpotje +9645

Wanneer zei hij dat precies? Want in het filmpje met Traoré op het YT-kanaal van Ajax zegt hij dat hij als nr. 10 op zijn best is.

05-10-2020 19:09

de-Ajacied +8

Martinez Kudus Klaassen
Wát een sterk middenveld zou dat zijn
Laat Liverpool maar komen

05-10-2020 17:16

voorkennis +2101

Dit zou best wel eens de ontbrekende schakel kunnen zijn.
Controlerende rol, en al die divas verrot schelden als de arrogantie er weer afdruipt.
Nu Bogarde nog ff zn jasje uittrekken richting ten Hag, en in de karate houding gaan staan, en dan krijgen we wellicht weer een normale opstelling

05-10-2020 17:15

De_Realist +365

Beter Klaassen dan Alvarez, maar zolang Ten Hag Promes op 10, Labyad in de spits en spelers zoals Lang laat gaan terwijl ze meer lieten zien tijdens de pre-season dan voorgenoemde spelers, dan maakt het toch allemaal geen kut uit.

05-10-2020 17:13

DeWijsneus +25813

Heeft iemand idee voor welke plek hij aangetrokken is? Speel liever met een een creatieve 10, maar zal hem zeker steunen verder. Ben zelf echter bang dat dit betekent dat we verder gaan met Alvarez op 6.

05-10-2020 17:13

rsvh88 +5496

Horror scenario is naast Alvarez en Promes op 10. Dan stop ik ermee.

05-10-2020 17:15

DeWijsneus +25813

Jeetje daar heb ik nog geen eens rekening mee gehouden. Ophouden nou hoor, ik moet nog slapen straks!

05-10-2020 17:16

ram +7283

#ikdoenietmeermee

05-10-2020 17:19

ram +7283

Ik neem aan dat hij op de plek van Alvarez komt. Klaassen heeft bij Werder veel in die rol gespeeld (dus meer als gatendichter op 6/8).

Persoonlijk begrijp ik niet zo goed waarom Martinez daar niet gewoon wordt gebruikt (op links dan), maar okay... Martinez wordt, zwaar onterecht, nogal vergeten.

05-10-2020 17:17

DeWijsneus +25813

Ja eens hoor, snap de voorkeur van Alvarez boven Martinez helemaal niet. Ben benieuwd wat het dan gaat worden. Hoop op Kudos, Gravenberch en Klaassen.

05-10-2020 17:18

ram +7283

Ik denk dat het komt omdat Alvarez een rechtspoot is en onze rechterkant (door Schuurs en Mazraoui) verdedigend het zwakst is.

En daarbij gaf Erik bij Rondo dus aan dat hij Martinez niet als middenvelder ziet. Ik ben geen 'Ten Hag out-roeper' maar dat soort uitspraken verdienen wel een boete ofzo. Bizar! Martinez heeft op het middenveld bewezen extreem goed te zijn met potentie voor de wereldtop.

05-10-2020 17:26

insectenverdelg +23600

Hoop op wen middenveld: Martinez als controleur, Klaassen als box to box speler en Kudus als 10.

05-10-2020 17:18

ram +7283

Ja, dat. Maar ik heb nog liever Gravenberch i.p.v. Klaassen als het even kan. Kudus kan ook makkelijk iets meer defensief werk doen (naast Martinez) zodat je nog voldoende balans hebt.

Maar ik verwacht dat Ten Hag met de punt naar voren blijft spelen. Voorlopig denk ik Kudus-Klaassen met Promes ervoor.

05-10-2020 17:24

MarkAFCA +1161

Bij Werder speelde die meer op 6, dus ik verwacht en hoop dat Erik dit ook gaat doen. Dan met Kudus en Gravenberch/Martinez er op het middenveld bij. Neres/Tadic/Antony voorin. Dat is toch smullen! Promes lekker de Brazilianen vervangen waar het kan/moet.

05-10-2020 17:19

ram +7283

Ja, dat is logisch en dus zal het nog een half jaar duren voordat het daarop gaat lijken.

05-10-2020 17:28

Ajax4glory +3268

Naar wat ik begreep krijgt Davy rugnummer 6

05-10-2020 17:37

Lazell +17016

Het blijft ontzettend mager qua creatief vermogen. Alleen Gravenberch en Kudus kunnen wat vanuit het middenveld creëren.

05-10-2020 17:11

Flipper33 +6826

Inderdaad was schrikbarend hoe weinig kansen ze creëerden bijna in elke wedstrijd scoren gaat ze ook moeilijk af

05-10-2020 17:14

Flipper33 +6826

Welkom terug ! Verder zullen we wel niemand meer kunnen verwachten had liever een goede spits en CV gezien we scoren te weinig en creëren nauwelijks kansen en achterin zijn we kwetsbaar

05-10-2020 17:09

Flipper33 +6826

Als je Traore en Huntelaar bedoeld? over de trak er ben ik het eens maar de spitsen die we hebben. Zijn niet echt goed Huntelaar te oud Traore geen Ajax materiaal.

05-10-2020 17:13

ram +7283

Hij doelt op Tadic natuurlijk.

Belachelijk dat hij ineens geen spits meer is, nadat hij twee jaar top is geweest in die positie.

Ten Hag en een aantal mensen hier, hebben echt een onverklaarbaar gat in hun geheugen als het gaat om Dusan en Martinez.

05-10-2020 17:21

Flipper33 +6826

Tadic is van origine geen spits ! Bij Ajax zetten ze iedereen maar op 9 en is het opeens een spits zal bij Labyad ook straks wel zo wezen ! Dus je kun gewoon zeggen dat het slecht gesteld is met ECHTE spitsen

05-10-2020 17:27

ram +7283

Oh, jij bent er ook zo eentje... Je kunt wel gaan schreeuwen maar je doet waanzinnige uitspraken.

Als de koffiejuffrouw 3 nobelprijzen natuurkunde wint, is het dan geen expert in natuurkunde? En zo nog ontelbaar voorbeelden.

Met andere woorden: wat maakt het uit als hij van origine geen spits is? Hij heeft toch bewezen dat ie daar top is? Waarom jank je dan om een spits? Met Dusan in de spits kun je Neres en Antony op de flanken zetten met Promes als back-up. Wat wil je nog meer?!

05-10-2020 17:31

Flipper33 +6826

En je wil een heel seizoen op Tadic rekenen ? Die gekke tukker ziet het duidelijk anders. En die blijft toch Tadic als linksbuiten zetten dus ja ik jank om een spits.. als jij niks om Ajax geeft prima !

05-10-2020 17:33

ram +7283

Volgens mij heeft Tadic ook bewezen dat we een heel seizoen op hem kunnen rekenen inderdaad!

En daarachter hebben we een geweldige Huntelaar (topfit en hoogste ratio goals/minuten). En in geval van nood zet je Labyad, Traore, Promes of zelfs Antony en Neres in de spits.

Ik vind het echt belachelijk om te zeiken om een spits. Dat staat helemaal los van de keuzes van Ten Hag. Zeik dan op Ten Hag omdat ie zo raar is om Dusan niet in de spits te zetten...

Verder loop je met je eigen nare karakter te koop door je domme persoonlijke aanval "als jij niks om Ajax geeft prima!". Echt zielig.

05-10-2020 17:40

Flipper33 +6826

Laat maar een Ram is een stug en eigenwijs beest denk dat je familie ben van Erik

05-10-2020 17:43

ram +7283

Wat een extreem zwaktebod in een discussie zeg...
Ongelooflijke. Wederom zielig en naar.

En waarom familie van Erik? Ik zeik hem juist af om de keuze om Tadic niet in de spits te zetten. Waar heb je het over?!

Je bent duidelijk inhoudelijk totaal uitgeluld en agressief.

05-10-2020 17:46

Flipper33 +6826

Uitgehuild ? Jochie

05-10-2020 17:48

ram +7283

Jezus, wat ben jij een kwalletje.

05-10-2020 17:53

Flipper33 +6826

Bedankt voor je compliment knulletje

05-10-2020 18:44

ram +7283

Waarom ben je zo vijandig richting mij? Ik ben daar oprecht benieuwd naar. We hadden een discussie over spitsen. Prima, daarom zijn we hier. Ik begrijp niets van jouw agressieve benadering.

05-10-2020 19:22

Lazell +17016

Lees nog eens terug. Jij bent de eerste die het persoonlijk en vervelend maakt.

Vooral deze is zeer onvolwassen en zeer onnodig: ram, ma 5 oktober 2020 om 17:31

06-10-2020 09:40

ram +7283

Ahh... okay.

Ik reageerde met "waanzinnig" omdat jij begon te schreeuwen met CAPSLOCKEN en uitroeptekens.

Vervelend, onnodig en onvolwassen. Lees maar terug ;)

Maar goed... het zal. Groetjes!

06-10-2020 14:13

AFCA. +3299

Soms haat ik het echt om Ajax supporter te zijn. Maarja... in goede en slechte tijden dan maar...

05-10-2020 17:08

Spectre +2337

Haha komop man, beter een Klaassen met een Ajaxhart dan een Klaiber

05-10-2020 17:10

JJT86 +309

Liever een speler met kwaliteiten dan een speler met een Ajax hart... Als ie zo'n Ajax hart had waarom ging ie in eerste instantie naar een middenmotor in de PL? Wat een Ajax hart heb je dan. Ajax hart is overrated. Kwaliteit moet leidend zijn.

05-10-2020 17:12

Spectre +2337

Waar hij naartoe vertrokken is maakt me niks uit, dat zegt niks over zijn liefde voor Ajax, of vind je Cruijff ook geen Ajax hart had omdat hij naar fnoord ging? Mijn droom aankoop is het ook niet maar we zullen het ermee moeten doen, en ik ben dan blij dat het teminste iemand is die een Ajax hart heeft

05-10-2020 17:21

ShowtimeAjax +0

En zo is het. Niet meer niet minder !

05-10-2020 17:22

JJT86 +309

Nou de lat ligt duidelijk niet hoog bij jou, met een Ajax hart kom je blijkbaar al heel ver.

05-10-2020 17:24

krachtpatser66 +569

Niet overdrijven. Hij moest blijkbaar ervaren hoe het is om elders aan de slag te gaan, om na amper 3 jaar te beseffen dat Ajax voor hem het beste is. Niks mis mee. Hij is terug!. Absoluut geen slechte aankoop. Hij kan zowel aanvallend als verdedigende middenvelder functioneren. Klaassens loopt overal. Hij kan spel uitstekend lezen. Een middenveld met: Kudus, Klaassen en Martinez verdient mijn voorkeur. Maar het zal Klaassen, Gravenberch, Kudus worden. De voorhoede moet nu echt gaan bestaan uit: Promes, Tadic, Antony.
In ieder geval: Alvarez en Labyad banken!.

05-10-2020 17:24

ram +7283

Ik vind Klaiber veel logischer dan Klaassen. Klaiber hebben we echt nodig. Klaassen niet echt, vind ik.

05-10-2020 17:18

Spectre +2337

Als Klaassen de voorkeur krijgt boven Alavarez zijn we met z'n allen al een stuk vrolijker ;)

05-10-2020 17:26

ram +7283

Ja... ietsjes. Maar niet echt.

In mijn ogen kun je net zo goed Martinez opstellen en Ekkelenkamp meer laten spelen, bijvoorbeeld. Ik denk dat hij meer potentie heeft en ben sowieso geen Klaassen-fan.

05-10-2020 17:34

Ajaxxxisdebeste +6

Ik haat trolletjes vooral

05-10-2020 17:16

AFCA. +3299

Goh verrassend, ik wordt weer uitgemaak voor troll. Net zoals ik zeer kritisch was vanaf het 3e jaar De Boer bijvoorbeeld. Een jaar later riep uiteindelijk iedereen dat het echt niet meer kon.
Ten Hag heeft mij nooit overtuigd. Ook niet met het CL succes. Het enige wat hij toen wel deed was gewoon de poppetjes op de goede plek zetten. Sinds vorig seizoen is hij nog meer in zichzelf als voetbal professor gaan geloven. En dat is hij nou niet bepaald. Ik roep al lange tijd dat het echt weer de verkeerde kant op gaat. Zowel qua speelwijze als qua transferbeleid. We gaan alles wat we hebben opgebouwd weer lekker afbreken.

Altijd als Ajax wat geld te besteden heeft dan wordt alles wat los en vast zit gekocht. Vaak ook voor bizar veel geld. En vaak ook spelers voor positie die al prima bezet zijn. Of spelers die totaal niet in het spelsysteem passen. Dat is er sinds het CL succes weer ingeslopen. Al 1.5 jaar roep ik dat het mis gaat. Dan ben je dus een troll. Totdat iedereen het na een flinke tijd het ook eindelijk gaat inzien.

Ik ben in alles een Ajacied. En juist daarom ben ik heel kritisch. Omdat onze mooie club nog zoveel mooier kan worden en zijn. Het heeft alles. Historie, toekomst, wereldberoemde speelwijze, wereldvoetballers afgeleverd, enorme fanbase wereldwijd. En bij een wereldclub hoort dit beleid gewoon niet.

05-10-2020 17:47

ShowtimeAjax +0

Ieder team uit de Eredivisie zou Klaassen aanvoerder maken. Maar hier lopen er een paar te zeiken. Vergeten wat hij voor Ajax heeft betekend ging met zijn hoofd omhoog weg. Na een mislukt jaar bij Newcastle ( wat begrijpelijk is, met al die trainers die er jaarlijks sneuvelen) heeft hij het meer dan uitstekend gedaan bij Werder, aanvoerder, doelpuntjes gemaakt, fysiek veel sterker geworden. Je bent gek als je Klaassen afserveert al. Een echte man, die heeft Ajax nodig op elke linie zodat je toevoer van de jeugd kannstimuleren ! Tadic, Blijd, Huntelaar, Klaassen en Onana (The Boss) gemengt met het jeugdig talent die er is en eraan komt... We mogen in onze handjes klappen. Erik Ten Hag komt er vanzelf wel achter dat er een andere basis moet komen het is nou eenmaal moeilijk, als er ieder jaar je sterkhouders vertrekt. Stapje bij stapje ! Als er iemand gebrand is is het Klaassen wel, heeft Davy destijds ook goed geholpen en hem de ruimte gegeven om zicht tenontwikkelen

05-10-2020 17:07

Ajax27 +19263

Newcastle? Everton zul je bedoelen, Everton onder een Nederlandse trainer, Koeman.

05-10-2020 17:09

Lazell +17016

De club die 50 miljoen uitgaf aan zijn concurrent Sigurdson en Rooney binnenhaalde. Daarnaast hadden ze geloof ik ook nog Barkley op die positie rondlopen. Totaal wanbeleid van de TD daar.

05-10-2020 17:13

ShowtimeAjax +0

Excuus ! Koeman werd destijds in de steek gelaten door de grootste speler Lukaku. Heeft er een paar maandjes getraind. Neem het Klaassen niet kwalijk, werd per direct aan de kant gezet door de nieuwe trainer. Wayne Rooney, Davy Klaassen, doelman Jordan Pickford, Sandro Ramírez én recordaankoop Sigurdsson werden toen gekocht. Het was echt niet zo dat hij een eerlijke kans heeft gehad daarna.....

05-10-2020 17:14

Blazehaze +2845

Everton lekker pik

05-10-2020 17:11

JJT86 +309

Klaassen blokkeert op deze manier de jeugd, dat snap je toch zelf wel?

05-10-2020 17:13

ShowtimeAjax +0

Welke jeugd ? Jij vind dat Ekkelenkamp in de basis hoort bij europese wedstrijden ? Univar ? Het eeuwig talent ? Kan met alle respect niet eens de KKD niet eens aan... Kom op bij grote clubs moet je er jeugd klaarstaan, we zijn niet meer het Ajax die met beperkte middelen de jeugd voor de leeuwen gooit. Ben je beter dan speel je. Zo niet dan koop je iemand voor die positie makkelijk zat.

05-10-2020 17:17

JJT86 +309

Kudus, Gravenberch, Ekkelenkamp.

05-10-2020 17:20

ShowtimeAjax +0

En loopt het ? Nota bene een nieuwe aankoop Kudus is er even niet bij en het loopt spaak ! Wil je aankomende wedstrijd weer met dat zoute middenveld spelen ? Alsof Ekkelenkamp in de basis had gestaan we hadden gewonnen ?

05-10-2020 17:22

JJT86 +309

Alvarez eruit, Promes op de vleugel.

Martinez, Gravenberch, Ekkelenkamp was al een veel beter middenveld geweest. Of Lang op 10.Gravenberch was de enige middenvelder die enigzins probeerde op te bouwen. Promes hoorde bij de voorste 3 en Alvarez bij de achterste 4, er was gewoon geen middenveld. Lastig voetballen op die manier.

05-10-2020 17:26

ShowtimeAjax +0

Ik ben het ook volledig met je eens begrijp me niet verkeerd. Ik zie het liefst ook een middeveld Martinez of Klaassen , Gravenberg en Kudus. Links voorin, Promes, Tadic in de spits en Anthony rechts.

05-10-2020 17:28

NegentigMinutenLang +1490

Welkom thuis Davy! Gelukkig is in het filmpje duidelijk dat hij als 6 en niet als 10 is gehaald.

05-10-2020 17:05

Turbo +42279

Welcome home.

Is Alvarez toevallig in de deal betrokken?

05-10-2020 17:04

ARUCAMBA +1

Ik heb gehoord dat ten hag hem meer als rechter centrale verdediger ziet, het schijnt dat ie schuurs en timber nog te onervaren vindt

05-10-2020 17:03

JJT86 +309

14 miljoen voor Klaassen. Waanzin. Maargoed hij werkt hard, heeft veel inzet en ehmm wat voor loze termen kunnen we nog meer bedenken... Ohja hij neemt het team op sleeptouw! Positiespel, creativiteit, combinatiespel is niet zo belangrijk. Mensen klagen over het voetballend vermogen van Alvarez en denken dat Klaassen de verlosser is, die zullen van een koude kermis thuiskomen. Voetballend is Klaassen echt niet veel beter. Speelde geregeld verstoppertje in de opbouw, heb nu al medelijden met Kudus die met Davy moet gaan combineren, of waarschijnlijk in z'n eentje de opbouw kan gaan verzorgen. Nogmaals 14 miljoen... Knettergek.

05-10-2020 17:02

Jaridebeste +2

Welkom terug Davy!

05-10-2020 17:02

Bjorn +12802

Welkom terug strijder.

Klaassen, Kudus en Martinez/Gravenberch

05-10-2020 17:01

Bruno04 +15844

Ik zou persoonlijk middenveld graag zien met
Klaasen kudus Gravenberch
Of klaasen kudus taylor

05-10-2020 17:01

Bruno04 +15844

Rug nummer 6! Hopelijk doei alvarez

05-10-2020 16:59

Soccerskins +1

Ik ga echt huilen als we het middenveld Klaassen - Promes (10) - Alvarez te zien krijgen. Hopelijk komt hij met Martinez en Kudus op het middenveld te spelen. Geen gekloot meer Erik.

05-10-2020 16:59

FrancescosRavioli +15451

Promes eraf. Alvarez eraf.

Je zal sowieso Martinez en Kudus moeten opstellen. Als je Klaassen daarbij doet,moet je je afvragen wie je op 10 zet. Klaassen zijn basisplaats is voor mij nog helemaal niet zo vanzelfsprekend.

05-10-2020 17:02

Soccerskins +1

Het liefst zie ik het zo Kudus - Martinez (6) - Klaassen. Maar als het Martinez - Kudus (10) - Klaassen wordt ben ik ook tevreden. Geen Promes en Alvarez op het middenveld aub.

05-10-2020 17:04

FrancescosRavioli +15451

ETH heeft veel meer materiaal om met één nummer 6 te spelen.. al jaren. En toch houd hij hieraan vast.

05-10-2020 19:30

Venta +148

Omdat Ten Hag graag met een controlerende middenvelder wil spelen die een linie kan oversteken met z’n dribbel, beste van allen is De Jong. Maar Kudus laat ook hele mooie dingen zien in dat opzicht.. en Gravenberg ook in mindere mate.

05-10-2020 19:56

BrandjeXL +81

Dat wilde TH helemaal niet. Frenkie is op die positie bij Ajax komen te staan door ingrijpen van de selectie.

05-10-2020 21:11

Flipper33 +6826

Kun je alvast gaan huilen vrees ik

05-10-2020 17:05

JJT86 +309

Dat dit middenveld überhaupt een mogelijkheid is voor Ten Hag is al reden voor ontslag. Waarschijnlijk doet Promes het prima op 10, Alvarez is geweldig goed in de rest verdediging en Klaassen the legend moet natuurlijk altijd spelen. Kudus en Gravenberch zijn grillig en pakken af en toe minuten... Man man wat een nachtmerrie. Van Ziyech, vd Beek, Martinez naar zo'n kutmiddenveld in een paar maanden. Het lijkt in de verste verte ook niet op de Jong, Schone, vd Beek. Waar is de visie? Of stuiten we elk seizoen gewoon toevallig op het juiste middenveld?

05-10-2020 17:10

Spectre +2337

Nou ik begreep van mensen die Robdo gisteren gekeken hebben dat hij niet van plant is om veel te veranderen en in Martinez zeker geen middenvelder ziet

05-10-2020 17:14

AjaciedRK +3

Welkom Davy!

05-10-2020 16:58

Schwalbino +11

Jeugdspelers worden tegenwoordig pas op hun 27ste een vast onderdeel van de ploeg.

05-10-2020 16:58

markk +8923

Gebaseerd op afgelopen weekend kunnen wij Klaassen echt goed gebruiken. Natuurlijk had ik liever een Ihattaren of Henrique gehad maar Klaassen is echt een prima speler die er persoonlijk verantwoordelijk voor is dat Werder Bremen nu nog in de Bundesliga speelt en die nog makkelijk 4-5 jaar mee kan. Daarnaast staat Klaassen garant voor 10-15 goals per seizoen.

05-10-2020 16:58

JJT86 +309

Want Klaassen die creëert de kansen wel bij mekaar? Dat was het probleem namelijk. Klaassen is geen spelmaker, geen speler voor de combinatie, en heeft ook geen steekpass. Wat had ie precies toegevoegd afgelopen zondag?

05-10-2020 17:06

ShowtimeAjax +0

Klaassen heeft loopvermogen, mannetjes wegtrekken voor de voorhoede, een goede kopper, een vechter en iemand die de trekker over haald en niet loopt te kloten voor het doel zoals tadic, promes en labyad !

05-10-2020 17:10

JJT86 +309

Oftewel een simpele draver, gekocht voor 14 miljoen. Wie in 2018/2019 had deze rol? Als AM? Niemand... Je miste zo'n type ook niet. En nu wordt zo'n type bestempeld als onmisbaar. Mensen vergeten waar Ajax voor staat. Combinatievoetbal, positiespel, driehoekjes. Geen vechtvoetbal, dan moet je bij een hele andere club zijn.

05-10-2020 17:16

ShowtimeAjax +0

Ik spreek je aan het eind van seizoen wel. Maar wees een supporter Klaiber en Klaassen zijn nu eenmaal aangetrokken. ik had liever ook Davies van Bayern en Neymar gehad. Ga altijd van het goede uit maatje.

05-10-2020 17:19

JJT86 +309

Sorry ik ken Klaassen en zie de bui al hangen. Alvarez/Klaassen/Promes is een hele reële optie. Met Kudus als linksback ofzo...

05-10-2020 17:22

ShowtimeAjax +0

Ik geloof dat Alvarez niet lang meer zo blijft aankloten. Ieder weldenkend trainer of schijn trainers zoals hier, buigt een keer. Het heeft lang geduurd bij Veltman, Boilesen en nog tig andere. De koffie is een keer op.. Je denkt toch niet dat Ten Hag niks hoort of leest ? In het bestuur zitten nota bene oud top voetballers, Die zullen heus wel een keer zeggen om die pannekoek eruit te halen. En wie weet mischien traint hij wel super, wij zien natuurlijk alleen de wedstrijden. Verder is er goede hoop met Taylor binnekort !

05-10-2020 17:27

LeslyDeSa +446

Was niet mijn aankoop geweest maar dat het een echte Ajacied is staat buiten kijf. Dan maar hopen dat 'ie Alvarez gaat vervangen.

05-10-2020 16:57

RayJordaan +6900

Alvarez “en” Klaassen op het middenveld, moet er niet aan denken..

05-10-2020 17:00

Flipper33 +6826

Als je TH gisteren heb gehoord bij Rondo zit die kans er 100% in

05-10-2020 17:07

JordanAFCA +22481

Geeft zich altijd voor 200% wat aansteekt bij andere spelers. Dit hebben we nodig straks vooral in de CL tegen Liverpool.

05-10-2020 16:56

FrancescosRavioli +15451

Daar hadden we afgelopen jaren Nico voor, maar die lijkt daar wat moeite mee te hebben omdat hij zelf in een mindere fase zit.

05-10-2020 17:03

JJT86 +309

We zijn voetballend vermogen nodig, spelers die onder druk kunnen voetballen, Klaassen zal 1 van de eersten zijn die verstoppertje zal gaan spelen als Liverpool hoog druk gaat zetten. Tot zover de 200% inzet.

05-10-2020 17:17

Bjorn2321 +2070

Wel jammer dat het contract maar tot 2014 loopt (AS)

05-10-2020 16:56

NR9 +0

Welkom thuis Davy. We hebben je gemist. Make us proud again. Make us Champion.

05-10-2020 16:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.