Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

door Thijs Zwagerman 116

Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

door Thijs Zwagerman 116

Laatst geüpdatet

Ajax verloor zondag voor het eerst dit Eredivisie-seizoen op bezoek bij FC Groningen. Niet voor het eerst deze competitie was het veldspel van de Amsterdammers stroperig. Volgens trainer Erik ten Hag speelt het middenveld hierin een grote rol. Daarom een analyse van het Ajax-middenveld naar aanleiding van de verliespartij in Groningen en de alternatieven die Ten Hag mede door komst van Davy Klaassen voor handen heeft.

'Middenblok is de kop van je elftal'

Op de persconferentie van afgelopen donderdag gaf Ten Hag open aan waarin hij vindt dat Ajax zich het meest moet ontwikkelen. Ondanks drie zeges in de eerste drie competitiewedstrijden stemde het veldspel van de Amsterdammers regelmatig ontevreden. Ten Hag vertelde dat dit volgens hem kwam doordat het middenveld-duo Edson Álvarez - Ryan Gravenberch vanwege fitheidsklachten bij de laatstgenoemde uit elkaar viel.

'We hebben de hele voorbereiding met een bepaald blok op het middenveld gespeeld. Dan is het heel vervelend als een hele bepalende speler, Ryan, wegvalt. Hij heeft zich in de voorbereiding goed geëtaleerd. Dan (zonder hem, red.) zie je dat het opbouwspel in de afgelopen wedstrijden wat stroperig is, terwijl dat in de voorbereiding juist heel erg goed ging. Het middenblok is de kop van je elftal en is strategisch heel belangrijk. Het wordt daar bedacht en daar moeten we naar terug’, aldus Ten Hag, die voorafgaand aan FC Groningen - Ajax dus ongetwijfeld blij zal zijn geweest dat hij zowel over Álvarez als Gravenberch kon beschikken. Gravenberch was weer helemaal fit, terwijl Álvarez kon spelen doordat de rode kaart die hij tegen Vitesse kreeg door de tuchtcommissie van de KNVB werd geseponeerd.

Spel tegen FC Groningen

Met Álvarez en Gravenberch - vooralsnog het gedroomde middenveld-blok van Ten Hag - in Groningen aan de aftrap werd Ajax absoluut niet verlost van het stroperige veldspel. FC Groningen, spelend in een 4-2-3-1-formatie, zakte grotendeels in en hanteerde een vergelijkbare tactiek als Sparta Rotterdam in de eerste competitiewedstrijd tegen Ajax deed. Laag op het veld mochten centrumverdedigers Jurriën Timber en Daley Blind, evenals de uitzakkende Álvarez of Gravenberch, in de as vrijuit aan de bal komen. Aan de zijkanten gold vaak hetzelfde voor backs Noussair Mazraoui en Nicolás Tagliafico, bij wie meestal veel ruimte lag. Het probleem was echter dat de vrije Ajacieden aan de bal nauwelijks afspeelmogelijkheden hadden, doordat FC Groningen gegroepeerd inzakte en in de as van het veld op de eigen speelhelft amper ruimte weggaf.

Het georganiseerd inzakken tegen Ajax is echter al jaren een veel beproefd recept van veel Eredivisie-clubs en Ajax moet het dan ook aan zichzelf wijten dat het zondag voetballend niet bij machte was om de Groningse organisatie te kraken. Wanneer de Amsterdammers achterin enkele keren rondspeelden, bleek FC Groningen namelijk best bereid om wat hoger druk te zetten. Onder deze eerste fase van druk voetbalde Ajax, met name in de eerste helft dankzij goede passes van doelman André Onana en in mindere mate Timber en Blind, zich nog regelmatig uit. Dat er vervolgens geen serieus gevaar gecreëerd werd, kwam hoofdzakelijk door de keuzes die de Ajax-middenvelders aan de bal maakten en de technische uitvoering van acties in balbezit. Álvarez en Promes vielen enkele keren in negatief opzicht op met slordige passes en slechte aannames. Als deze handelingen wel juist zouden zijn uitgevoerd, had Ajax middels verzorgd combinatiespel diverse malen tot serieuze kansen kunnen komen. De matige uitvoering bij bijvoorbeeld Álvarez en Promes voorkwam echter dat uit een kansrijke situatie ook daadwerkelijk een kans gecreëerd kon worden.

In het geval van de beter spelende Gravenberch ging het tegen FC Groningen hoofdzakelijk om de keuzes die hij maakte. Als Ajax onder de eerste druk van Groningen uitspeelde en op het middenveld met wat ruimte in balbezit was, maakte Gravenberch enkele keren een onnodig gehaaste keuze om voorwaarts te spelen. De jonge middenvelder probeerde aanvallers dan bijvoorbeeld met een crossbal achter de Groningen-verdediging te bedienen, terwijl het simpel inspelen van een opkomende back met minder risico waarschijnlijk tot een hoger rendement zou leiden. Natuurlijk siert het de creatieve Gravenberch dat hij niet doorgaans kiest voor de makkelijkste optie en juist risico in zijn spel legt, waarmee hij normaal gesproken ook kansen creëert. Maar zeker in een wedstrijd waarin het voetballend niet vloeiend loopt, zoals zondag op bezoek bij FC Groningen, is het soms waardevoller om de bal iets langer in de ploeg te houden en geduldiger te zoeken naar een weg voorwaarts. Daarnaast ging Gravenberch ook niet vrijuit in aanloop naar de enige treffer van de wedstrijd. De middenvelder verloor gemakkelijk een duel van FC Groningen-speler Ahmed El Messaoudi en zag enkele seconden later Remco Balk het enige doelpunt van de wedstrijd scoren.

Middenveldopties

‘Als we nu één wedstrijd geen kansen creëren en niet scoren, is er geen reden om direct alles overboord te gooien. Maar we hebben natuurlijk ook andere opties, dat is duidelijk’, aldus Ten Hag na afloop van FC Groningen - Ajax. Nu de Amsterdammers afgelopen zondag ook met het door Ten Hag gedroomde duo Álvarez - Gravenberch niet goed uit de verf kwamen en Promes vooralsnog ook niet voldoet als aanvallende middenvelder, is het gerechtvaardigd om te bekijken welke opties Ajax nog meer heeft op het middenveld.

Lisandro Martínez lijkt voor Ten Hag voorlopig geen serieuze optie als middenvelder. ‘Het is een verdediger, zo hebben we hem ook gehaald uit Argentinië’, zei de oefenmeester zondagavond bij Rondo. Volgens Ten Hag is Martínez niet dynamisch genoeg voor een rol op het middenveld. ‘Vorig jaar heeft hij ook heel veel wedstrijden als middenvelder gespeeld en viel hij goed in de balans met Hakim Ziyech en Donny van de Beek, maar Martínez is niet degene die heel veel meters maakt. Voetballend gezien past hij wel op het middenveld, maar in het spel dat wij willen spelen - met dynamiek - past hij daar minder.’

Waar Martínez voor Ten Hag dus voorlopig (nog) geen optie is, heeft de Ajax-trainer met de terugkeer van Klaassen, die voor elf miljoen euro is overgekomen van Werder Bremen, wel een extra smaak om zijn middelste linie vorm te geven. Tel daarbij ook nog de aanwezigheid van Mohammed Kudus, die als vervanger van Gravenberch veel indruk maakte tegen RKC Waalwijk en Vitesse, op en het is duidelijk dat de middenveldpuzzel voorlopig nog niet gelegd is.

Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

Sinds deze voorbereiding is Álvarez elke wedstrijd verzekerd geweest van een plek op het middenveld. De Mexicaan groeit zichtbaar in zijn rol en is belangrijk in het bewaken van de balans op het middenveld. Ten Hag lijkt het vooralsnog noodzakelijk te vinden om juist naast een creatief maar risicovol brein als Kudus of Gravenberch de meer degelijke Álvarez op te stellen. In combinatie met Promes als aanvallende middenvelder is dit in de eerste weken van het nieuwe Eredivisie-seizoen het Ajax-middenveld geweest. Met balansbewaker Álvarez, creatieveling Kudus of Gravenberch en de dynamische Promes lijkt dit middenveld op papier uitstekend in elkaar te zitten, maar tegen compact verdedigende tegenstanders blijkt Ajax in deze samenstelling wel te veel afhankelijk van de impulsen van Kudus of Gravenberch. Zowel Álvarez als Promes creëren zelfstandig te weinig gevaar in aanvallend opzicht.

Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

Klaassen lijkt geen speler die Ajax voor de reservebank heeft aangetrokken. De voormalig aanvoerder van de Amsterdammers kwam in zijn eerste Ajax-periode tot 55 doelpunten in 180 wedstrijden en heeft zijn waarde als aanvallende middenvelder ruimschoots bewezen. Ogenschijnlijk meer dan Promes lijkt Klaassen gevoel te hebben voor het bespelen van de ruimtes en duikt hij middels slimme loopacties voortdurend op kansrijke plekken rondom het vijandelijke doel op, zoals Van de Beek dit als aanvallende middenvelder onder Ten Hag ook voortdurend deed. Veel creativiteit hoeft Ajax echter ook niet van Klaassen te verwachten, want evenals Promes is hij een aanvallende middenvelder die veelal door anderen in stelling gebracht zal moeten worden. In combinatie met creatieve invloeden van Kudus of Gravenberch en de meer verdedigend denkende Álvarez zou dit middenveld echter zomaar kunnen gaan renderen.

Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

Een andere optie is dat Klaassen gaat spelen op de plek die Ten Hag vooralsnog blindelings aan Álvarez toevertrouwt: de rechtshalf-positie. Klaassen heeft bij Werder Bremen zijn meeste wedstrijden gespeeld in een vergelijkbare rol en is door zijn spelinzicht dan ook zeker een optie als rechtermiddenvelder. In voetballend opzicht brengt de aanvallendere ingestelde Klaassen waarschijnlijk meer dan Álvarez, terwijl hij door zijn spelinzicht ook zou kunnen dienen als balansbewaker op een mogelijk middenveld met Kudus of Gravenberch en Promes als aanvallende middenvelder.

Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

Een ander alternatief is dat Ten Hag het aandurft om met zowel Gravenberch als Kudus in het controlerende blok op het middenveld te spelen. Zeker tegen verdedigend compact spelende tegenstanders zoals Ajax die tot dusver heeft getroffen met Sparta Rotterdam en FC Groningen kan de creativiteit van Gravenberch en Kudus doorslaggevend zijn in een poging om de compact georganiseerde verdediging van een opponent te kraken. Met daarnaast de dynamische en slim lopende Klaassen als aanvallende middenvelder zou Ajax voor veel clubs een onvoorspelbare en moeilijk te verdedigen ploeg worden.

Analyse: Zoektocht naar ideale middenveld duurt voort

Met Gravenberch, Kudus en Klaassen zou het middenveld ook nog zodanig kunnen worden ingericht dat Kudus als meest aanvallende middenvelder speelt en Klaassen naast Gravenberch wordt geposteerd. Als aanvallende middenvelder maakte Kudus in de voorbereiding veel indruk tegen Wolfsberger AC, terwijl de ervaren Klaassen meer oog heeft voor de restverdediging. Veel meer dan de soms nog druistige Kudus geldt de routinier als iemand die de balans op het middenveld kan bewaken. Ten Hag kennende zal de Ajax-trainer deze optie, met name op Champions League-niveau, aantrekkelijker vinden dan een middenveld met Gravenberch én Kudus in de controle. Kudus vult de positie van aanvallende middenvelder op vergelijkbare wijze in als Hakim Ziyech dit vorig jaar deed en moet het veel meer hebben van zijn kwaliteiten als spelmaker en dribbelaar dan dat hij geldt als lopende middenvelder, zoals Promes en Klaassen spelen als aanvallende middenvelders.

Conclusie

Na het opnieuw matige veldspel van Ajax afgelopen weekend en de komst van Klaassen lijkt het aannemelijk dat Ten Hag het Ajax-middenveld binnenkort met andere poppetjes gaat inrichten. Met Álvarez, Gravenberch, Kudus, Promes en Klaassen heeft Ten Hag vijf basisspelers voor drie posities in de gelederen, terwijl in de hiërarchie kort achter dit vijftal ook Jurgen Ekkelenkamp, Lisandro Martínez en in mindere mate Kenneth Taylor wachten op hun kans. De komende weken zullen er daarom keuzes gemaakt moeten worden wat betreft de middenveld-puzzel. Daarmee is de zoektocht naar het vinden van een juiste mix tussen creativiteit, dynamiek en verdedigende balans voorlopig nog niet ten einde.

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax4ever01 +13

Ik weet eerlijk gezegd niet wat we van dit Ajax kunnen verwachten dit seizoen. 1 ding is wel een feit, dat is dat we het alles behalve gemakkelijk gaan krijgen.

09-10-2020 09:14

ajaxinho +13

Optie 4 (Gravenberch-Kudus-Klaassen) komt het meest in de buurt van Frenkie-Schone-VdBeek.
Mits Gravenberch vanuit de basis, simpel speelt.

07-10-2020 11:16

Henkjanklaas +20683

Nous, schuurs bij gebrek aan andere cd, blind, nico, martinez, kudus, klaassen, neres tadic, en anthony.

07-10-2020 18:19

goblinmaster +16

Ik ben voor optie 5 met kudus op de 6 ipv 10. Dan doet hij de Frenkie dribbels, klaasen het organiserende van schone en soms het in de 16 sneaken zoals Donnie. Schone zijn afstandsschot zit dan weer in het been van Gravenberg. Als je het goed organiseer heb je soms zelfs 2 aanvallende middenvelders, maar nogsteeds restverdediging door de back die niet aanvalt.

07-10-2020 10:57

goblinmaster +16

Ik ben voor optie 5 met kudus op de 6 ipv 10. Dan doet hij de Frenkie dribbels, klaasen het organiserende van schone en soms het in de 16 sneaken zoals Donnie. Schone zijn afstandsschot zit dan weer in het been van Gravenberg. Als je het goed organiseer heb je soms zelfs 2 aanvallende middenvelders, maar nogsteeds restverdediging door de back die niet aanvalt.

07-10-2020 10:57

grannig mokum1 +1

Onana, Mous, Schuurs, Blind,, Nico, Gravenberch, Kudus
Klaassen,..
ANTONY, TADIC, PROMES /NERES

07-10-2020 10:09

Habalaski +1130

Even iets wat ik me oprecht af vraag. Hebben wij objectief gezien nog de beste selectie dit seizoen? Dat het gat met psv flink verkleind is, ziet iedereen. Ik vind het lastig in te schatten waar zij nu staan ten opzichte van ons.

07-10-2020 08:42

boerb +67

Op dit moment wordt de selectie van PSV ook wel schromelijk overschat.
- Geen topkeeper;
- twee matige centrale verdedigers;
- hun potentieel beste middenvelders hebben de afgelopen jaren niets gepresteerd en zeker Van Ginkel is naar alle waarschijnlijkheid dit jaar nog niet wedstrijdfit;
- die Sangare is gedragedeerd met Toulouse. Men is positief, maar laat het eerst maar eens zien;
- Zahavi is topscorer geweest in - met alle respect - Israël en China. Niet bepaald topcompetities;
- in de breedte het is gewoon vrij mager en dien je terug te vallen op spelers die het de afgelopen wedstrijden moeilijk hadden tegen clubs uit het rechterrijtje.

Met andere woorden; eerst zien, dan geloven. Als Erik na de interlandperiode gewoon onze beste spelers op hun beste posities zet, dan liggen we voordat Götze en Van Ginkel in vorm zijn al een straatlengte voor.

07-10-2020 09:17

ajaxinho +13

Precies, daar moeten de puzzelstukken nog in elkaar vallen.

Ik denk dat wij de grootste tegenstander zijn van onszelf.
Het zal wel weer snel op de rails moeten lopen.
TH krijgt steeds minder supporters achter zich.
Hij moet (de juiste) knopen doorhakken.

07-10-2020 11:26

ajax4ever01 +13

Daar zeg je nou juist iets wat Ten Hag juist vaak achterwege laat; spelers op hun beste posities zeggen

09-10-2020 09:18

Oliveira +0

Van deze 5 opties spreekt optie 5 mij het meest aan. Omdat Ajax in de defensie nogal zwak is zou ik het verstandiger vinden om martinez in de verdediging te zetten naast Blind. Alvarez zou als back-up kunnen dienen voor hem en Schuurs en Timber ook als back-up.

07-10-2020 07:52

FTS95 +16160

Gotze, v Ginkel en Ihataren is best een aardig middenveld...als die twee eerst genoemden in de buurt komen van hun oude niveau, kunnen wij daar niet aan tippen. Dan moet je je als Ajax zijnde dus echt kapot schamen.

07-10-2020 07:50

ÁlvaroRecoba +13695

Zie je Schmidt die drie al samen opstellen? Rennen, zullen ze bij PSV!

07-10-2020 08:30

DeWijsneus +25815

Ajax 2020 / 2021: Ten Hag blijft trainer bij Ajax. PSV: alles op alles zetten om kampioen te worden, straks staat er een echte trainer bij Ajax voor de groep, en kunnen we nooit meer kampioen worden.

07-10-2020 07:36

Ajax27 +19263

Helemaal geen zoektocht.
Kudus - Klaassen - Martinez

07-10-2020 07:26

JBxxx +562

Precies!!

07-10-2020 07:59

Mikee +6415

Waarom zou ETH het makkelijk doen als je het moeilijk kan maken

07-10-2020 11:26

Ajaxbrl +14005

Hij staat 5e dus hij kan aan de bak..

07-10-2020 11:28

AjaxAddicted +3013

Hij moet nu wel heel snel met een definitief plaatje komen. Ten Hag heeft gewoon geluk want van de laatste 6 wedstrijden vorig jaar gingen er ook 3 verloren. Van de laatste 9 wedstrijden verlies je er 4. Dat is echt fors. Maar er zijn er een aantal uit vorm of niet gemotiveerd en dat is toch echt te wijten aan die kabouter. Spelers als Promes, Neres, Tadic. Allemaal plichtmatig. Middenveld werd overlopen door Groningen bij een counter en dat was tegen Vitesse ook al. Dus middenveld Kudus, Klaassen, Martinez en misschien zelfs wel Ekkelenkamp. Absoluut geen Labyad en Alvarez meer. Maar hij zal wel weer voor het laatste kiezen...

07-10-2020 06:44

JOHANisGOD +18498

Ergens vandaan gehaald.


Er mag wel eens een grondig financieel plaatje komen van de financiële status van PSV naar mijn idee.
Je speelt geen Championsleague, dit jaar niet en vorig jaar niet. Daarnaast koop je spelers van 8 en 9 miljoen euro (Sangaré en Max) en haal je spelers binnen als Zahavi en Götze die echt niet voor 1 miljoen euro komen voetballen..

Zet daar tegenover dat eigenlijk vrijwel elke grote aankoop mislukt is of dreigt te mislukken van de afgelopen jaren?
Romero 10 miljoen
Doan 7,5 miljoen
Bruma 12 miljoen
Baumgartl 10 miljoen
Gutiérrez 6 miljoen
Thomas 2,5 miljoen
Boscagli 2 miljoen

Je hebt dan een corona crisis waar er miljoenen euro's worden misgelopen en je enige noemenswaardige inkomsten dit jaar zijn de transfers van Zoet (1,5 miljoen) en Lammers (9 miljoen).

Dat komt toch financieel helemaal niet uit door een objectieve bril?

07-10-2020 01:53

JOHANisGOD +18498

Als je niet door een Ajax-bril kijkt.

Waar zou je je geld op zetten?
Wie landskampioen?

07-10-2020 02:00

AjaxAddicted +3013

Begroting van 80 miljoen en vorig jaar twee grote spelers verkocht. Götze transfervrije. Gewoon heel slim gedaan op papier. Praktijk moet nog blijken.

07-10-2020 06:37

goajaxgo +14180

Minder geld maakt creatief, veel geld maakt zelfvoldaan.

07-10-2020 08:18

jarenfan +5

geen Veerman of Berghuis....

06-10-2020 23:38

JOHANisGOD +18498

Psv'ers zijn lyrisch over Götze.

Ze voelen zich al kampioen.

06-10-2020 23:18

BillSplate +9750

Ze denken dat ze de Champions League gaan winnen.

07-10-2020 00:20

NR9 +0

Huur Depay voor 1 jaartje.
Come op Marc Overmars verras ons Ajacieden eens
De arrogantie na een aantal goede jaren
Begint in de directie helemaal terug. Van
WZWZDB. Virus. Hoogmoed komt voor de val.

06-10-2020 23:16

Aad82 +1688

De lampen hebben nu betere spitsen en een beter middenveld dan wij.

Gotze, Sangare, ihattaren, thomas, van Ginkel etc

Niet normaal.

Komen wij met Alvarez en Gravenberch aankakken. Ongelooflijk.

06-10-2020 22:56

JOHANisGOD +18498

Vertel, hoe goed is Sangare?

Kudus, Klaassen, Martinez, Gravenberch, Tadic.

06-10-2020 23:01

JOHANisGOD +18498

Middenveld Ajax.
Klaassen/Martinez/Kudus.

Heeft PSV een beter middenveld?

06-10-2020 23:14

TheTruth +0

Hebben zij Tagliafico, Onana, Antony, Blind, Neres, Kudus en Promes?

06-10-2020 23:13

JOHANisGOD +18498

En dan hebben we nog Martinez en Promes.

06-10-2020 23:44

Alexander40 +6114

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over psv. Ik denk dat die inmiddels een betere selectie hebben dan wij. Bij Promes en Alvarez springen de ballen gewoon van de voet. Klaassen is goed maar Van de Beek is beter. Antony wordt net zo goed als Ziyech maar is nu slechter wat logisch is gezien zijn leeftijd. Centrum is ook niet sterk genoeg met Schuurs die nog steeds wat tekort komt en zijn vervanger Timber die nog jong en dus wisselvallig is. We hebben ook geen goede spits. Tadic kan er spelen maar is geen echte spits. KJH is te oud voor een hele wedstrijd en Traore wordt lijkt wel slechter dan beter. Tenslotte lijkt Ten Hag een beetje de weg kwijt. Ik voorspel een moeilijk seizoen. Het ziet er gewoon niet goed genoeg uit. Als ras Ajacied is het moeilijk objectief te blijven maar ik probeer het toch.

06-10-2020 22:40

Ajax4glory +3268

Het komt allemaal door de vele wisselingen van ten hag. De spelers spelen met veel minder vertrouwen. Dat zie je terug op het veld

06-10-2020 22:52

AjaxDaniel +14573

Nee joh. Mocht het toch slecht lopen mag ik hopen dat de hoge heren in de club zich rotschrikken en eventueel komende transferperiode de portemonnee trekken.

Grootste valkuil is nog altijd Ten Hag, die moet eens de poppetjes op de juiste plek zetten. En dus Promes op de flank ipv op 10 waar hij niet hoort en Labyad lekker op de bank als invaller.

06-10-2020 22:53

Hollister +12628

Te laat.. regeren is vooruit zien.. ze hebben gewoon winst willen maken om de Corona tekorten de dichten... de rest is maar even bijzaak voor onze RvC

06-10-2020 22:58

JOHANisGOD +18498

Jammer dat Berghuis niet voor 8 miljoen is gekomen.

06-10-2020 22:12

AjaxDaniel +14573

Eens, is gewoon een hele goede speler. Snap de haat niet zo. Qua karakter geen geweldig persoon maar hij moet het met zijn voeten laten zien.

06-10-2020 22:18

AlexLitmanen10 +14485

Antony is beter

06-10-2020 22:21

JOHANisGOD +18498

Grapje of snap je het niet?

06-10-2020 22:23

DaNaRWaL +4368

Nou Erik, stop maar met zoeken: Onana; Nous-Schuurs-Blind-Nico; Klaassen-Martinez- Kudus; Antony- Tadic- Neres

06-10-2020 22:08

PJSM +0

Verrassend PSV met Van Ginkel en Gotze. Hebben toch een aardig team staan. Ben benieuwd. Kampioenschap Ajax dit jaar stuk minder vanzelfsprekend dan verwacht.

06-10-2020 21:52

Ajax95Duivendrecht +24251

Van Ginkel moet de eerste tijd nog revalideren. Die zal waarschijnlijk pas na de winterstop weer heel voorzichtig speelritme moeten gaan opdoen, heeft tegen die tijd meer dan 2,5 jaar niet gespeeld.

06-10-2020 21:58

DaNaRWaL +4368

Gőtze is ook niet bepaald fit te noemen, PSV haalt "grote" namen binnen net als Feyenoord een jaar of 10 geleden (Matthijsen, Makaay, Hofland). We weten allemaal hoe dat eindigde.... ik zie het meer als een noodgreep en dat begon al met ontslag van V. Bommel en de aanstelling van die duitse trainer. Allemaal populistisch gedrag met ondoordachte keuzes, ik vind ze niet ineens sterker. Want wie zijn hun leiders? Die doodloper op RB? De jonge bankzitter Ihattaren Kopen doet hopen, maar is geen garantie voor succes.

06-10-2020 22:06

AlexLitmanen10 +14485

Max is wel een goede aankoop en die sangare ben ik wel benieuwd naar.
Maar dat centrum achterin is om te janken.

Verder spelen ze tot nu toe anti voetbal met net zo’n rare opstelling als wij met vier aanvallers zonder middenveld.

06-10-2020 22:12

AlexLitmanen10 +14485

Leuke namen. Maar dat is vergane glorie.
Zij halen van Ginkel en Gotze.
Wij halen Kudus en Klaassen. Maar goed we zullen zien

06-10-2020 22:09

PJSM +0

Ik hoop dat je gelijk hebt.

06-10-2020 22:16

goajaxgo +14180

Minder vanzelfsprekend dan verwacht?
Gaat het ooit makkelijk?
Onlangs nog 5 jaar achterelkaar GEEN kampioen geworden.

06-10-2020 22:16

ElPistolero9 +628

Idd, waarom denken mensen toch altijd dat Ajax makkelijk kampioen gaat worden? Is al meer dan 20 jaar niet gebeurd. Zelfs in 18/19 kostte het de grootste moeite

06-10-2020 22:44

RayJordaan +6901

Pure zelfoverschatting

06-10-2020 23:29

stopperspil +11264

Een volle Arena had Ten Hag afhankelijk vd opstelling eventueel kunnen uitfluiten. TH zit mentaal in quarantaine

06-10-2020 21:46

Ajax114 +1706

Corona heeft hem in maart gered en nu weer .

06-10-2020 21:48

MidMid +5721

Mij zit toch iets dwars. Dat PSV en Feyenoord zich hebben versterkt, is logisch. Het was ook gewoon hard nodig gezien het spelersmateriaal dat ze hadden. Ze hebben nu zeker betere selecties dan vorig seizoen. Wij hebben met Antony, Kudus en Klaassen ook prima spelers gehaald, maar we zijn niet sterker geworden. Dat komt omdat we twee zeer bepalende spelers zijn kwijtgeraakt, namelijk Ziyech en Van de Beek. Als je dan weet dat Ajax voldoende financiele mogelijkheden heeft om de selectie echt te versterken, dan is dat toch zuur. We zouden in staat moeten zijn om elk jaar het gat met de concurrentie een beetje te vergroten. Maar dat doen we niet. Een trefzekere spits en een centrale verdediger erbij en we zouden onklopbaar zijn geworden dit seizoen. Op zich begrijp ik best dat Overmars voorzichtig doet, het zijn immers onzekere tijden met corona enzo. Maar ik ben ervan overtuigd dat elke euro die je nu in versterking steekt, je dubbel en dwars terugverdient doordat je afstand neemt van de concurrentie, en dus elk jaar gegarandeerd CL speelt en elk jaar miljoenen kan bijschrijven. Als we dat twee jaar op rij hadden gedaan, dan hadden PSV en Feyenoord ons zeker niet meer kunnen bijbenen. Dan hadden we zelfs hun beste spelers kunnen inpakken, zoals Bayern dat al jaren in Duitsland doet. Pas als het landskampioenschap elk jaar een zekerheid is kan Ajax investeren in een ploeg die ook elk jaar meedoet in de CL. Volgens mij hebben vele fans dit gevoel ook, dat nu het moment is dat we moet doorpakken. Dan is het gewoon klote om te zien dat dat niet gebeurt. Betekent dat alles dat wij voor dit een slechte ploeg hebben? Zeker niet. Het is alleen te hopen dat Ten Hag snel tot inkeer komt en de poppetjes op de juiste plek zet.

06-10-2020 21:38

goajaxgo +14180

Klopt, maar het risico dat het dit jaar misgaat is levensgroot. Als speler van Ajax zou ik Ten Hag in elk geval niet langer serieus nemen.

06-10-2020 21:40

MidMid +5721

Het risco dat het misgaat is er altijd, alleen had Ajax er voor kunnen zorgen dat het risico in ieder geval veel kleiner, zo niet nihil, had kunnen zijn. Dat is niet gebeurd. We hebben echt wel een goede ploeg, allen staat het gewoon nog niet goed. Overigens neemt PSV ook risico. Ze geven veel uit, als het dan misgaat, moet je volgend seizoen je beste speler verkopen. Maar PSV neemt nu in ieder geval het risico, want als ze het niet doen weten ze dat kansloos zijn om Ajax nog te kunnen bijbenen. Dus daar waar PSV het gat probeert te verkleinen, had Ajax moeten proberen het gat te vergroten.

06-10-2020 21:47

ElPistolero9 +628

Roerend mee eens. Had dit zelf op kunnen schrijven. Het is een raadsel waarom Ajax niet op het veld een duidelijke reflectie van het financiële overwicht kan bewerkstelligen.

06-10-2020 22:46

Hollister +12628

Komt door 1 woord Corona... Ajax is al bezig met de jaarrekening van het lopende seizoen.. ze moeten ergens 50 miljoen vandaan toveren..

06-10-2020 23:05

ElPistolero9 +628

Vermoed het ook ja

07-10-2020 13:39

Ajax114 +1706

Gotze naar PSV, Volgens velen hier was dat financieel onhaalbaar voor Ajax hahaha. PSV heeft ondertussen wel echt een kampioenselftal staan. Best knap.

06-10-2020 21:26

TheTruth +0

Wat een onzin, perfecte speler voor Ajax. Met hem op 10 kon je makkelijk wisselen voor Noa Lang, Tadic, Promes enzovoort.

06-10-2020 21:30

X-RaY +3

Ze hebben nu een hele behoorlijke selectie met hem erbij.

06-10-2020 21:31

BobaAjax +705

Inderdaad , eer hij wedstrijdfit is zijn we een jaar verder. Hij heeft 7x 90 minuten gespeeld in de afgelopen 2 jaar.

Klaassen is een betere aanwinst .

06-10-2020 21:42

X-RaY +3

Voor München wel zeker? Goede speler om in je selectie te hebben met een hoop ervaring.

06-10-2020 21:44

X-RaY +3

Dan vraag ik me af waarom München interesse had dan.

06-10-2020 21:58

X-RaY +3

Die Romano is altijd wel goed geinformeerd

06-10-2020 22:07

Hollister +12628

je weet dat je ook in een uur de wedstrijd kan beslissen? sterker nog Duitsers doen dat meestal in de laatste minuten... en laten ze daar nou net een stuk of 7 a 8 van hebben... Vroeger werd Fc Twente de Duitsers genoemd, we hebben nu een echte nieuw Duitse club in de competitie

06-10-2020 23:07

Hollister +12628

Ajax schijnt nog wel misschien net voor 24.00 Urby Emanuelson te willen presenteren... is Nederlander en kost niet zo heel veel. Hij betaald ook contributie. Wie nu nog zegt dat onze TD er niets van bakt.

06-10-2020 21:37

Ajax114 +1706

Hahaha wat mocht die ook jaren aanprutsen bij ons he.

06-10-2020 21:49

TheTruth +0

Lekker toch Gotze in de Eredivisie. Lopen best steady namen rond in de Eredivisie nu, Robben, Promes, Gotze, Tadic, Tagliafico, Onana. Gaat de goede kant op!

06-10-2020 21:24

AlexLitmanen10 +14485

Blind, promes, berghuis, kan altijd slechter

06-10-2020 22:15

goajaxgo +14180

Goetze, toe maar...
Maar wij hebben Klaiber!

06-10-2020 21:22

goajaxgo +14180

Natuurlijk, onder leding van meesterbrein Ten Hag gaat Ajax dit seizoen de hele eredivisie wegblazen.

06-10-2020 21:32

goajaxgo +14180

Dat lijkt me duidelijk. Betekent alleen niet dat Ajax sterker is geworden. En gaan we straks alles ophangen aan Antony en Kudus? Ach, eigenlijk doen we dat nu al.

06-10-2020 21:52

MalukuAjax +8

Met de komst van Gutze wordt het lastig voor Ihattaren. Zou volle bak voor hem gaan!!

Neres - Tadic - Anthony
Ihattaren/Gravenbergh - Klaassen - Kudus
Nico - Blind - Schuurs - Nouz

06-10-2020 21:19

TheTruth +0

Sorry hoor maar in dat geval is Klaassen gewoon de lul.
Ihattaren
Kudus - Martinez

06-10-2020 21:26

ElPistolero9 +628

Maakt niet uit jongens, volgende transferperiode doen wij weer een grote transfer. Een uitgaande welteverstaan. Mooi promo-filmpje d’r bij, paar bussen door de stad met ‘Enjoy him, [club]’. Nog flink wat comments van de Ajax accounts bij de kopende club hun insta (‘Take care of him’), slijmbrief van Edwin d’r achteraan, hashtag #ForTheFuture eronder en klaar is kees.

Misschien nog een verloren zoon terughalen, Veltman of Schone ofzo. Zijn de fans ook weer blij. Maar wij zijn het ‘bAyErN vAn nEdErLaNd’ hoor jongens

06-10-2020 21:18

JOHANisGOD +18498

Chronische spierziekte?
Zo dan.
Dat wist ik niet.

06-10-2020 21:27

Hollister +12628

Wat zit jij het beleid van Ajax goed te praten zeg... kijk even wat wij aan waarde verkocht en gekocht hebben... sorry... we spelen met 4 spelers in de as die vorig jaar niet eens goed genoeg waren voor de basis.

06-10-2020 21:29

ElPistolero9 +628

De grote winnaar? We hebben voor 120m aan spelers verkocht. Psv is niemand kwijt en heeft 7 spelers dr bij. Hoe kunnen wij dan de grote winnaar zijn?

06-10-2020 21:54

Hollister +12628

Reageer dan eens op mijn opmerking dat we spelen met 4 spelers! in de as die vorig jaar niet goed genoeg waren voor de basis volgens deze zelfde trainer.
je kan kopen wie je wil, maar als jij durft te beweren dat wij de grote winnaar zijn met deze as, dan neem ik jou ook niet meer serieus

06-10-2020 22:08

Hollister +12628

Ik denk dat jij PSV onderschat en zeker hun trainer... in vergelijking met die druiloor van ons... die man die zo graag de rest van Nederland wil doen bewijzen dat hij gelijk heeft... die druiloor gaat je gewoon tientallen miljoen en een kampioenschap kosten
Mogen hopen dat Covid dit jaar roet in het eten gooit voordat de helft gespeeld is... dan is PSv wel erg de lul.... alle and3ere scenario's vress ik het ergste. ik heb er geen vertrouwen in.. zondag was geen incident.. het is een gevolg van wanbeleid

06-10-2020 22:41

ElPistolero9 +628

Nou, die Max is toch zeker van datzelfde kaliber hoor. Die gaat gewoon 15 assists geven dit seizoen. Die Sangaré moeten we nog zien maar hoor ik goeie dingen over. Die Zahavi had ik er ook maar wat graag bij gehad hoor.

En Kudus heb ik een hele goeie indruk van hoor, maar denk je dat dat een dragende speler kan worden? 20 jarige jongen uit de Deense competitie? Moet nog maar zien of hij het niveau wat ie haalde een seizoen vast kan blijven houden

06-10-2020 22:22

AlexLitmanen10 +14485

Klopt. Keuze van de trainer helaas.
Dat moet omgezet worden, alvarez en Labyad mogen gaan zitten..

06-10-2020 22:17

AlexLitmanen10 +14485

Was het geen stofwisselingsziekte? Lijkt me dat met een spierziekte lastig voetballen is.
Maar ze lijken in ieder geval wanhopig daar in E-hoven. Gevalletje Affelay??

06-10-2020 22:20

korem +878

Hoe komt dat psv toch aan dat geld ? Ze investeren wel gigantisch voor hun doen ! Ajax heeft ook zeer goeie spelers binnen gehaald met Anthony, Kudus, Klaassen maar ondanks dat denk ik soms toch zou Ajax niet een nog grotere stap moeten maken. Ik kan er niet over uit dat een Labyad onze spits is Een klaiber 7miljoen Kost en blijkbaar gehaald moet worden als back up (waar is de jeugd) ik bedoel Dest valt deze week in bij barca !! De jeugd heeft zo bij ons ook geen kans meer want klaiber zal altijd voor gaan zie nu labyad voor Traore gaan

06-10-2020 21:18

Bruno04 +15850

Ik denk dat Götze zijn eigen transfer rechten behoud. Nu transfervrij en een minder salaris en als hij zich weer in de kijker speelt over 2 jaar dat hij dan (een deel) van zijn transfersom krijgt

06-10-2020 21:23

PJK54 +1

Bij Ajax puzzelen ondanks een flinke kas, PSV koopt spelers met weinig hoe kan dat toch. Oké we hebben prima spelers nu nog een goede coach???

06-10-2020 21:18

ajaxxcied4life +2

Wat er nu bij psv gebeurt dat was voor een aantal jaren geleden ook gaan bij Ajax. Op de valreep allerlei dure en bovenal dubieuze krachten (dubieus als in geflopte spelers, dan wel spelers die lang geblesseerd waren enz) aantrekken om maar psv bij te benen. Wij weten hoe dat afliep. Ik vind dat Ajax nog steeds de betere selectie heeft, nu is het aan de coach om te laten zien dat hij een topcoach in wording is. Ik ben oprecht niet zo onder de indruk van die brekebeentjes die zijn binnen halen. Natuurlijk zijn het mooie namen en in potentie goede spelers, maar ook spelers met flinke vraagtekens achter hun naam

06-10-2020 21:13

3*stars*3 +23703

Doet mij denken aan fase waarin PSV volop gokte op de CL miljoenen.
Was volgens mij na gemeentedeal waar ze met miljoenen gingen smijten.
Maar pas jaren later konden ze weer een titel pakken en de CL in.
Nu halen ze uit het buitenland wel grotere namen en uit grote competities.
Vooral die Max is een hele goede aankoop.
Voor de rest moeten we het gaan zien.

Een fit en op elkaar gespeeld Ajax is imo nog steeds best of the rest.

06-10-2020 21:17

Ajax95Duivendrecht +24251

Vind jij de selectie van Ajax nu minder dan die van PSV?

06-10-2020 21:21

Patje2011AJAX +2124

Gotze naar PSV. Wat mooi voor de Eredivisie!

06-10-2020 21:10

PierreHeno +6530

Ja...dat kun je wel zeggen. Robben terug en nu Götze....de start van een schaduw BL?

06-10-2020 21:12

FrancescosRavioli +15454

Die man heeft een spierziekte. Leuk qua naam en ik hoop oprecht op een sterke competitie, maar die gaat geen knikker raken.

Ondertussen is Robben alleen maar geblesseerd.

06-10-2020 21:30

FrancescosRavioli +15454

Of ten Hag ziet het gewoon niet, of hij schuift elke keer om iedereen tevreden te houden. Hij heeft minstens 15 spelers die vinden dat ze basis moeten staan en anders moeilijk gaan doen.

06-10-2020 21:07

korem +878

Wat veel erger is dat je spelers als klaiber haalt voor 7miljoen. Dat moet je toch invullen met jeugd ! Als Ajax reserve spelers kopen kan echt niet !!! Zie een labyad

06-10-2020 21:03

JordanAFCA +22481

Hopelijk komt er nog een versterking

06-10-2020 21:00

Ajaxbrl +14005

Wie dan?

06-10-2020 21:03

RayJordaan +6901

Erik en Marc vinden het wel welletjes zo, wereldaankopen gedaan zoals Klaiber en Klaassen, maar ondertussen wel vergeten dat we een spits en (mijn mening) verdediger nodig hebben..

06-10-2020 21:12

ajaxxcied4life +2

Bij ons waren Bojan, Cuenca, Kuffour, Atouba, Roger, Kerlon ook zulke successpelers natuurlijk. Stop met dat bang zijn. Bij Ajax hoeft maar een ding te gebeuren en dat is een logische opstelling.

06-10-2020 20:53

AFCA4L +707

Precies, als Professor zonnebloem de poppetjes is neerzet waar ze horen.

06-10-2020 21:01

AlexLitmanen10 +14485

Professor Zonnebloem. Lekker hoor hahah

06-10-2020 23:07

RayJordaan +6901

Geen van allen ooit het niveau van Götze gehaald. En nee natuurlijk was Götze een jaar of 5 geleden vele malen beter, maar voor z’n zwakke competitie als de Eredivisie is het gewoon een zeer goeie speler.

06-10-2020 21:15

Hollister +12628

Alleen al aan salaris / huur voor Gotze, Zahavi en Mvogo, Van Ginkel, Sangare en Fein moeten PSV denk ik al snel 10 tot 13 miljoen per jaar kwijt zijn... 5 huurspeler en dan zijn ze net nog Sarr misgelopen anders was die er ook nog geweest.
Voor 17,5 miljoen gekocht en maar voor 11,5 miljoen verkocht.
Hebben die geen last van Corona? Zelfs nog met eigen stadion dus ook missen ze horeca inkomsten.
Blijft een vreemde zaak.. en daar hoor ik de RvC niet dat ze te weinig Nederlandse spelers in de selectie hebben..... tja. maar wij zijn rijk.. pfff

06-10-2020 20:50

AlexLitmanen10 +14485

Hoe kom je aan €11m verkocht? Ze hebben alleen verhuurd toch? Zoet en...

06-10-2020 23:09

AjaxAdam1900 +3676

Marc moet nu heel snel wat terugdoen!!! Messi wellicht een optie?

06-10-2020 20:47

Joodhannus73 +3579

Zonder geld weet PSV nog goed in te kopen ook. Ajax kan ook grote namen als een Gotze binnenhalen, maar ze proberen het niet eens. Sterker, ze kunnen het niet. Prutsers aan het roer. Bij Suarez hebben ze het ook niet écht geprobeerd. Net zo min als bij Jan Vertonghen. Dat zal blijken uit latere interviews. Wanbeleid!

06-10-2020 20:43

ajaxxcied4life +2

Götze heeft een gecompliceerde aandoening naar wat ik begreep. Ik snap dat Ajax zich daar niet aan wilt branden. Indien die gast zijn niveau haalt, dan hebben ze daar een goede speler aan. Maar het is wel allemaal afwachten.

06-10-2020 20:46

RayJordaan +6901

Götze had gewoon op 10 bij ons gestaan.. Onbegrijpelijk, dat PSV heeft financieel minder te besteden dan ons maar weten ieder jaar meer dan prima aankomen te doen...

06-10-2020 20:41

JanBiesbos +29417

Aaah nou baumgartel en Bruma niet echt geslaagd

06-10-2020 20:42

RayJordaan +6901

Nee tuurlijk ook een heleboel misperen, maar z’n Max hebben ze dan wel prima gedaan.

06-10-2020 20:46

ChrisMokum +0

Götze of Klaassen... Ik had het wel geweten.

06-10-2020 20:39

Engeltje +7368

Klaassen zonder twijfel

06-10-2020 20:43

ajaxxcied4life +2

Klaassen. Die heeft geen lastige fysiek.

06-10-2020 20:48

JanBiesbos +29417

Bij psv hebben ze de zaakjes inmiddels voor elkaar met van ginkel en gotze geen geld tekort daar

06-10-2020 20:36

Engeltje +7368

Voor de medische staf wel werk

06-10-2020 20:45

AlexLitmanen10 +14485

Dat centrum Boscali en Teze met Obispo en Baumagrtel (wilde Fulhum zelfs niet huren) is rechterrijtje Nivo. Rest is wel aardig

06-10-2020 23:11

PierreHeno +6530

Mario Götze naar PSV. Dan mag je toch wel zeggen dat ze daar structureel goed bezig zijn met weinig centen. En wij hebben al bijna 2 jaar geen CL waardige RCV.......en gaan straks met Timber (!!) de CL poulefase in op die positie. Of Schuurs. Lood om oud ojzer dus maar kwaliteit CL hó maar.

06-10-2020 20:36

Turbo +42315

Je weet dat PSV met Nick fucking Viergever speelt achterin?

Gotze is redelijk over the hill. PSV heeft een aantal fantastische talenten voorin, maar Ajax heeft een veel beter elftal. Mits onze trainer daadwerkelijk de beste 11 op papier zet.

06-10-2020 20:40

JanBiesbos +29417

Dat probeer ik al een paar weken te zeggen bij ons loopt alles en iedereen weg

06-10-2020 20:41

Ajaxbrl +14005

Overmars heeft zitten slapen.. Gotze naar pisvee..

06-10-2020 20:28

3*stars*3 +23703

Götze is qua naam natuurlijk een topper maar is voetballend toch al een paar jaar aan het afglijden.
Zegt ook genoeg dat geen andere EU subtopper het zag zitten in hem.

06-10-2020 20:35

PierreHeno +6530

Wij hebben een Alvarez die weet wat CL voetbal spelen inhoudt...nou ja.....eh..of zoiets.

06-10-2020 20:38

Turbo +42315

Is dat dezelfde Alvarez die jij zo geweldig vindt en die je hier continu hebt lopen verdedigen? Nu is het opeens niks meer?

06-10-2020 20:44

PierreHeno +6530

Tja...ik heb geen idee uit welke duim jij dat allemaal weer aan het zuigen bent. Het enige dat ik weken gelefen heb gezegd is dat Alvarez een aardige voorbereiding draaide en dat hij als Mexicaans international natuurlijk best wel kan voetballen maar dat het Ajax spel meer vereist van een speler en dat dit Alvarez duidelijk minder ligt. Dus lees je even in voordat je met allerlei onzin aan komt zetten over wat ik van Alvarez vind.

06-10-2020 21:10

Turbo +42315

Heb ik net gedaan Pierre. Reacties waarin je stelt dat Alvarez prima speelt, dat hij zich al heeft bewezen, dat hij met zn lengte en fysiek veel toevoegt, en meerdere reacties waarin je de keuze van TH om Alvarez op te blijven stellen goed praat. En nu PSV een half invalide Dortmund-reject binnen harkt ga je dramatisch lopen doen en is Alvarez opeens een aanfluiting. Je stuitert om de haverklap van het ene dramatische uiterste naar het andere.

Ajax heeft een prima selectie. De trainer is het probleem.

06-10-2020 21:24

PierreHeno +6530

Nou dan zou ik er toch maar eens snel een brilletje bijpakken. De enige meerwaarde die Alvarez in mijn ogen heeft op het middenveld is dat hij lengte meebrengt en zo zowel aanvallend als verdedigend van extra waarde kan zijn omdat we m.n. verdedigend lengte te kort komen. Precies dàt heb ik gezegd naast dat wat ik je zojuist al heb aangegeven. Wat wil je nou toch man?! Het is allemaal vrij duidelijk dacht ik.

06-10-2020 21:29

PierreHeno +6530

Houd jij soms een logboek bij van wat iedereen hier op AS post zodat jij later je gelijk kan halen? Ieder zijn / haar hobby natuurlijk maar laat mij er maar liever buiten dan. Tenx alvast Turbo.

06-10-2020 21:32

Turbo +42315

Nee, maar 1 van je Alvarez reacties was op een post van mij. Vandaar. Vervolgens even gegoogled en toen ben ik een hele rits aan reacties van je tegengekomen mbt Alvarez. Ik wil ze hier wel plaatsen voor je als je dat wil?

Beetje vreemd om de ene dag mensen terecht te wijzen vanwege negatieve reacties op Alvarez en een dag later roepen dat hij er niks van kan omdat PSV een speler haalt, niet waar?

06-10-2020 22:06

3*stars*3 +23703

Je leeft gelijk op Pierre, genieten hè?
Geniet maar verder van jouw avondje kerel.

06-10-2020 21:09

PierreHeno +6530

....ga ik doen ..tenx man.

06-10-2020 21:24

AlexLitmanen10 +14485

Hij heeft ons een keer de Champions leage ingekopt.. dat klopt ja

06-10-2020 23:13

AjaxDaniel +14573

Psv haalt allemaal spelers met manco’s. Götze is áltijd geblesseerd.

Maar waar haalt PSV het geld vandaan? Ff serieus. Ze hebben amper verkocht maar wel kapitaal om te kopen en salaris te geven?

06-10-2020 20:28

Ajaxbrl +14005

Zeker de lucht boven het stadion verkocht

06-10-2020 20:30

Hollister +12628

Jullie kunnen allemaal mooi lullen , maar intussen hebben ze gewoon de laatste 8 jaar zwarte cijfers gedraaid.... en hebben ze deze transferperiode 3x zoveel meer gedaan dan Ajax... los van het feit dat nog maar bekeken moet worden wat daar uitkomt

06-10-2020 20:36

PierreHeno +6530

Tja...zo is het wel degelijk inderdaad. Maar dat mag hier op AS natuurlijk niet hardop gezegd worden want WZAEZDB.

06-10-2020 20:45

3*stars*3 +23703

Tja, PSV is altijd al “creatief” met deals.
Maar voor Ajax is dit ook goed.
Geen tijd om laks te zijn want die schijtboeren kunnen slecht spelen maar gaan genoeg punten pakken en loeren op die titel/CL miljoenen.
Aan Ajax om nu echt uit te lopen.

06-10-2020 20:31

3*stars*3 +23703

Man, dat is 1 pot aan begin van het seizoen...
Overdrijven is ook een vak met PSV en “2 elftal”.
PSV speelde toen gewoon met hun sterkste opstelling.

Ja en Ajax loopt nu al punt achter maar mij gaat het om uitlopen in titels.
Dat weet je ook wel...

06-10-2020 20:38

PierreHeno +6530

Eh...nu al vergeten dat we al eens eerder vroeg de punten verspeelden en die nooit meer in wisten te halen en PSV kampioen werd door de winst in een van die eerdte klompetitiewedstrijden? Do you remember?

06-10-2020 20:43

PierreHeno +6530

Ze huren slim en naar hun mogelijkheden. Wij gaan PSV echt niet meer even wegtikken hoor mochten er hier op AS nog zijn die nog steeds denken van wèl.

06-10-2020 20:40

RayJordaan +6901

Precies, met onze financiële middelen hadden we al mijlenver boven de rest van NL moeten staan.

06-10-2020 20:45

PierreHeno +6530

Tuurlijk...maar het management ziet het dus duidelijk anders.

06-10-2020 21:06

036AFCA97 +146682

Gotze gespot bij PSV stadion..

https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5188636/stunt-de-maak-mario-gotze-gespot-bij-psv-stadion?fbclid=IwAR0FKcpjdXiuXLZOZDdMqnu-19RAy4qt53RI0gLcH3gCSyzu3FDrw6i2DhA

06-10-2020 20:02

DeWijsneus +25815

Volgens Voetbal Zone getekend voor 2 jaar.

06-10-2020 20:22

PierreHeno +6530

Je kunt natuurlijk ook alles dood analyseren. Soms vallen dingen vanzelf in elkaar als je er als coach maar de gelegenheid voor biedt ipv vast te hoyden aan hoe jij het als coach persé wilt hebben.

06-10-2020 20:00

Cruijffthebest +13486

Off topic, volgens Soccernews schijnt Ajax Zierikzee te willen huren van Bayern Munchen

06-10-2020 19:07

Soccerskins +1

Heb je een link? Ik kan het artikel niet vinden.

06-10-2020 19:18

Cruijffthebest +13486

Optie 6: Martinez, Kudus en Klaassen!!!

06-10-2020 18:46

Cruijffthebest +13486

Wie is er dan wel eigenlijk creatief? Gravenbergh ook niet, die huppelt in 1 tempo over het veld en denkt al dat hij de nieuwe Rijkaard is.

06-10-2020 19:01

ChrisMokum +0

------------------ Mitrovic ----------------
Promes ------------------------ - Antony
--------------------- Tadic ------------------
------- Kudus ------------- Klaasen -----
Tagliafico --------------------- Mazraoui
-------------- Blind - Schuurs ------------
-------------------- Onana ------------------

06-10-2020 18:35

MennoJerry +4138

Watskebeurt met Martinez?

06-10-2020 18:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.