Overmars verheugd na verlengingen: 'Zullen wel meer volgen'

door BadembaBarrie 64

Overmars verheugd na verlengingen: 'Zullen wel meer volgen'

door BadembaBarrie 64

Laatst geüpdatet

Marc Overmars verwacht niet dat Naci Ünüvar en Devyne Rensch de enige talenten zullen zijn die deze zomer hun contract bij Ajax verlengen. De directeur voetbalzaken is in zijn nopjes met de verlengingen en rekent erop dat hij zoiets de komende periode nog wel vaker zal mogen regelen.

'Voor Ajax is het heel belangrijk en voor mij is het natuurlijk ook prettig', reageert Overmars op de contractverlengingen tegenover Ajax TV. 'We zijn met een aantal spelers in gesprek en ik denk dat er de komende tijd wel meer zullen volgen.'

Met Ünüvar en Rensch heeft Ajax twee spelers voor langere periode vastgelegd die volgens Overmars 'echt het Ajax-dna hebben. Ze hebben het talent om Ajax 1 te halen en de komende jaren wordt het een hele interessante periode en ontwikkeling voor hun.'

Ook over het overige (jongere) talent dat eraan zit te komen is Overmars enthousiast. 'Er komt nog een groepje spelers aan. Ik ben heel positief gestemd over het talent dat eraan komt.' De weg naar het eerste elftal is lang, zo weet Overmars ook en niet elk talent haalt het. 'Maar er zitten gewoon spelers in de jeugd die wij gezamenlijk naar Ajax 1 moeten gaan brengen.'

Shop nu het nieuwe Ajax-thuisshirt 2020-2021!

Lees meer over:
Plaats reactie

oudzuid2 +7294

ben ik de enige die één jaartje verlengen nou niet zo'n fantastische prestatie vind voor een jeugdspeler? het is niet een Ziyech die er nog een jaartje bij doet...

25-07-2020 09:45

Kuningast +5087

Als ik het goed heb is het verboden om jeugdspelers langere contracten te geven..

25-07-2020 10:13

mickey2602 +4793

Kijk eens tussen de reacties hieronder,daar staat diverse malen beschreven dat een jeugdspeler maximaal een contract mag hebben van 3 jaar.

25-07-2020 10:24

AjaxPassion +3899

Er zijn écht nog heel veel spelers met een contract die afloopt in juli 2021. Hier zal hij snel iets aan moeten doen, anders wordt het echt een fiasco hoe Overmars het met deze talentvolle lichting heeft aangepakt.

Opsomming:
2021: Hansen, Taylor, Brobbey, Salah-Edine, de Timbers, Llansana, Kadanwirjo, Reiziger en in het 1e Veltman en Noa Lang (wel optie voor +1 jaar)

25-07-2020 08:04

SpursAjax +6715

In dit rijtje zie ik alleen Reiziger en in mindere mate Llansana niet als toekomstig Ajax 1 materiaal. Overmars mag echt vol aan de bak. Hoop op contracten tot 2024 of 2025 voor de overige talenten die hierboven benoemt zijn. Zitten echt een paar parels tussen!

25-07-2020 08:22

AjaxPassion +3899

Ja juist. Vond de verlenging van Gravenberch erg tegenvallen, daar moet je gedurende dit seizoen alweer mee om de tafel, of je moet gaan nadenken om hem volgend jaar alweer te verkopen. 2 of 1 jaar contract maakt enorm veel verschil in transfersom, dat zie je nu wel bij Sané.

Ben het met Bram zijn stuk van laatst eens dat het erg naïef is van Overmars om maar even te denken dat die spelers wel even voor 4 of 5 jaar zouden bijtekenen.

Daarnaast lopen in het 1e veel contracten af in 2022:
Donny, Nico, Onana, Blind, Mazraoui, Traore en Dest (wel met optie 1 jaar) en in mindere mate: Schuurs, Eiting en Ekkenlenkamp.

25-07-2020 08:31

Hollister +12626

Zou een speler als Gravenberch zelf ook iets te vertellen hebben mbt zijn contract denk jij?

25-07-2020 15:54

AjaxPassion +3899

Heb ze idd ook op volgorde gezet van hoe hun potentie is in mijn ogen.

25-07-2020 08:33

Hollister +12626

Pffff.. wat ene geroeptoeter weer.. laat ff Overmars zijn werk doen paniekzaaiers... voor de laatste keer.. jongens van 17 mogen niet tekenen tot 2024 of 2025.. ook al diverse keren hier vermeld...

25-07-2020 15:52

Babangida83 +23962

Llansana vind ik dan weer niveau Michel Kreek. Niet de absolute top, maar zeker heel nuttig en beter en goedkoper dan een middelmatige aankoop. Zal ook minder problemen met bank zitten hebben. Dus mijns inziens de beste oplossing voor een brede selectie. Ook voor zo'n speler zelf. Bovendien een intelligente jongen en wie weet wordt t wel een topper. Juist zulke spelers moet je ook koesteren, mijns inziens, omdat ze er voor zorgen dat je relatief weinig concessies hoeft te doen aan je niveau en speelstijl als een topper vertrekt. Mag je van mij ook best een prima salaris geven en zal linksom of rechtsom echt wel aan zn wedstrijdjes komen. Iedereen tevreden.

25-07-2020 16:41

Afca85meer +1

Mooi nieuws! Maar Marc moet niet te popie jopie gaan doen. Ze worden veruit de best betaalde jeugdspelers ooit en dat schept weer verwachtingen in de toekomst voor anderen.

25-07-2020 07:00

AjaxPassion +3899

Wat gaan ze verdienen dan?

25-07-2020 08:05

Hollister +12626

Maak jij ook even bekend wat jij verdient? man man.. Overmars bepaald wat Ajax dit soort jongens waard vindt... dit zijn niet de eerste jeugdspelers die zijn doorgebroken of nog moeten doorbreken.. laat dat even aan onze TD.
Jeugdcontracten lopen van zo n 50.000 tot misschien 300.000 per jaar... who cares.. als straks zo n jongen verkocht wordt voor 50 miljoen heeft hij de club misschien een miljoen aan opleidingskosten gekost...
Sterker nog .. als van de hele 2001, 2002 en 2003 groep er eentje meer dan 20 miljoen oplevert bij verkoop dan is dit al winstgevend gebleken... maar ik zal je vast geruststellen... dat bedrag gaat ver over de 100 miljoen heen, dus als je alle ins an outs niet kent, laat dan onze TD zijn werk gewoon even doen

25-07-2020 15:58

Afca85meer +1

Diegene die ik ken gaat 350 duizend euro per jaar verdienen en krijgt een bonus een half miljoen als hij 25 wedstrijden of meer speelt in het eerste van Ajax binnen zijn contractduur. (Incl. Invalbeurten) Volgens zijn zaakwaarnemer is dat in lijn met de andere aanbiedingen en is het volgens Marc een record.

25-07-2020 22:26

Lazell +17005

Dat geloof ik niet, Nouri verdiende 250k. Dus ze gaan richting de 300, 350k volgens jou?

25-07-2020 10:23

AjaxPassion +3899

Nouri was al 18 toen hij dat contract kreeg (5-jarig profcontract). Nouri en vd Beek waren de eerste 'testlichting' die hun 1e contract pas kregen op 17 jarige leeftijd naar het idee van Cruijff en Jonk. Unuvar heeft nu zijn 2e jeugdcontract gekregen, dus die mag je denk ik niet helemaal vergelijken.

25-07-2020 12:14

AFCA-B93 +5488

“Een volle stadion”, “tegen mooie wedstrijd”, “een schitterend wedstrijd spelen”.

Maar goed dat Rensch aardig tegen een bal aan kan trappen haha.

24-07-2020 23:14

JOHANisGOD +18498

En dat accent erbij.

Alsof hij pas 5 jaar in Nederland woont, haha.

25-07-2020 01:00

Bensco +7175

Ik ben benieuwd wat Overmars in petto heeft mbt tot sponsors vanuit de online gokmarkt. Veel clubs happen nu op de Toto als sponsor maar ik zie Marc er wel voor aan dat die Unibet voor miljoenen binnen harkt ofzo

24-07-2020 22:48

Redrum +96282

Haha ja Feyenoord voegt zich in een illuster rijtje eredivisie-clubs hoor met die Toto-deal. Ik hoop dat we ze bij kunnen houden.

24-07-2020 22:52

ajaxxcied4life +2

Hoeveel levert die deal op voor hen?

24-07-2020 23:07

Redrum +96282

Geen flauw idee, maar het zal niet om miljoenen gaan. Ze doen er allemaal heel interessant over, maar het kan nooit veel betekenen natuurlijk.

24-07-2020 23:08

mgtow +22319

Een dikke lachbui bij elke Ajacied..

25-07-2020 01:19

mgtow +22319

Het is zelfs zo erg gesteld dat Toto direct een van de grootste sponsoren van Feyenoord is terwijl je me niet gaat vertellen dat ze nou echt veel betalen.

24-07-2020 23:07

Bensco +7175

Paar ton naar verluidt

24-07-2020 23:09

Redrum +96282

Precies, het is allemaal gewoon weer een ouderwets stukje schaamteloos interessant doen zonder inhoud. Toto heeft zich als een gewillig hoertje aangeboden bij alle clubs in Nederland en slechts enkelen hebben gehapt, voornamelijk clubs uit het rechterrijtje. Feyenoord heeft zich daar uit pure wanhoop schaamteloos bijgevoegd en loopt daar nu heel interessant mee te doen.

24-07-2020 23:11

mgtow +22319

Ik mag jou haha.

25-07-2020 01:13

Oxxer +164925 moderator

Sponsoren binnenhalen is meer iets voor Menno Geelen.

24-07-2020 23:09

Bensco +7175

Touché, heb je een punt

24-07-2020 23:36

Oxxer +164925 moderator

Was niet om te bashen, goser. Menno is een topper en sinds hij bij Ajax zit lijkt het qua werven van sponsoren heel goed te gaan. Niet alles wat de directie doet is goed maar ik ben tevreden.

25-07-2020 09:25

ajaxrulesz +2

Overmars moet gewoon een leren met al die tientallen miljoen aan transfersommen goede alternatieven moet aankopen op de transfersommen. Hij heeft mogelijken ten over op de internationale markt. Hij Krijgt deftige transfersommen jaar in jaar uit. Hij moet leren om die transfersommen nuttig en positief te besteden in het voordeel van Ajax. Dit is nog steeds een groot uitdaging voor hem terwijl hij al vanaf 2012 in dienst is van ajax. De leidingggevende zijn nog incomptenter als ik dacht want die veren die er in de reet van overmars worden gestoken zij nook overdreven van de ajax badge zorgt voor die grote transfersommen , niet overmars.

24-07-2020 23:20

AFCA-B93 +5488

Besef je even dat onder andere Overmars verantwoordelijk is geweest voor de aanstelling van Bosz en Ten Hag. Dat Overmars verantwoordelijk is voor de selecties die de EL finale en CL halve finale gehaald hebben. Dat Overmars Nico, Onana en Ziyech steeds langer heeft kunnen behouden.

Maar o nee, hij maakt soms een misser met een aankoop. Wat een aanfluiting is die man zeg.


-_-

24-07-2020 23:28

Redrum +96282

Vergeet niet dat in de tussentijd de club van ajaxrulesz, pisflikkers eindhoven, flink naam gemaakt heeft in Europa. We hebben onze tijd en geld verspild, terwijl psv bezig was Europa te veroveren. Een gemiste kans.

24-07-2020 23:30

Oxxer +164925 moderator

Ik spreek regelmatig vrienden in het buitenland die nog onder de indruk zijn van het fantastisch spel de afgelopen jaren van PSV in de ter Land, ter Zee en in de Lucht Cup.

25-07-2020 09:30

ajaxrulesz +2

Prima maar ik heb het nu puur ove rhet aankoopbeleid/scoutingsbeleid. Het wervingsbeleid is meer een onderdeel van henk veldmate.

Het is ook niet allemaal negatief. Maart je hebt de EL niet gewonnen met 1 van de beste selecties uit de ajax historie. en in de halve finale cl. werd je vrij kansloos gelaten vanaf de 2de helft dus. Het is niet negatief maar ook niet super positief want je staat met lege handen.

24-07-2020 23:32

AFCA-B93 +5488

Overmars is niet van de scouting. Dat doet Veldmate.
Werving is het aantrekken en behouden van spelers. Dat doet Overmars wél en niet Veldmate.

Get your shit together voordat je ergens over begint te praten waar je blijkbaar geen verstand van hebt.

24-07-2020 23:36

ajaxrulesz +2

Ik hoef my shit niet together te pakken dat moet marc doen. Veldmate doet de werving maar wel onvoldoende dat moet Marc overmars dan ook met henk in orde maken.

24-07-2020 23:44

Oeroeboeroe +18506

Als je nou eerst eens Nederlands leert, misschien dat je dan wat helderder denkt.

25-07-2020 02:33

MK77 +6101

Waarschijnlijk verdienen Unuvar en Rensch nu jaarlijks meer dan Feyenoord van Toto krijgt

25-07-2020 06:53

Vak117 +278

Met het nieuws van vandaag en het waarschijnlijk volgend nieuws van de andere talenten kijk ik erg uit naar de wedstrijden van Jong Ajax.

24-07-2020 22:46

ajaxrulesz +2

Ambities van vaste cl deelnemer kunnen ijskast in!!!. MEt alleen maar 20 jarige jonkies ga je echt geen indruk maken. Ploegen als Chelsea en Real gaan weer spelen met ajax de komende 10 jaar. die ploegen gaan ajax weer zo vernederen de komende 5 tot 10 jaar. Ajax heeft de ambities enorm terug bijgesteld gezien de ontwikkelingen op transfermarkt afgelopen maanden.

24-07-2020 22:37

BlueDuke +4481

Ondat? Chelsea met hun miljoenen aankopen jaren lang europa domineerde? Ajax ongelimiteerd uit kan geven? Wat moet Ajax dan doen? Is toch jeugd en aankopen? Mis alleen een defensieve middenvelder.

24-07-2020 22:42

Redrum +96282

Het is bij jou altijd lastig inschatten of je nou een psv-trolletje bent of gewoon een hele slechte Ajax-supporter. Zeg jij het zelf maar.

24-07-2020 22:42

RayJordaan +6862

Sowieso dat eerste

24-07-2020 23:52

Vak117 +278

Ik vind het knap dat je zo’n conclusie kan trekken uit het artikel. Wat ik er uit op maak, ook kijkend naar het interview op YouTube, dat deze jongens basiskrachten worden bij Jong en af en toe mogen ruiken aan het eerste. Als je dan kijkt naar een Barca bijvoorbeeld, zie je dat een talent als Puig er ook een tijd over heeft gedaan om het eerste te halen. Ik zie deze talenten hetzelfde pad volgen. Dit heeft dus in mijn ogen niets te maken met de doelstelling die Ajax heeft.

24-07-2020 22:43

ajaxrulesz +2

intrinsiek is puig ok een beter talent van 90% van wat ajax heeft lopen dus je vergelijking loopt mank. Geloof mij nu maar de doelstelling van ajax van vast nestelen tussen de europese top de komende 10 jaar is een grote farce, gaat niet gebeuren kan ik je nu al zeggen. Ze konden de EL niet eens winnen met een van de beste selecties uit de historie. Vergeet het ajax is vergaan nu al.

24-07-2020 22:46

Redrum +96282

Ok, nu is het niet meer lastig in te schatten. Bij deze ontmasker in je officieel als een zielig laf psv-trolletje. Uitloggen en oprotten ouwe viespeuk dat je er bent. En ga het komende weekend maar eens even goed nadenken over je daden.

24-07-2020 22:50

Vak117 +278

Dat de doelstelling wel of niet gaat lukken is naar mijn idee een andere discussie. En door je laatste zin verwacht ik dat je of een andere club support of dat je voetbal niet leuk vindt.

Maar om inhoudelijk op je punt in te gaan dat de doelstelling van Ajax niet behaald gaat worden, ik denk dat structureel aanhaken bij de top van de CL ook erg lastig gaat worden, maar om als club uit de Nederlandse competitie daar net onder te zitten is zeker niet verkeerd.
Ik ben het met je eens dat de aankopen die afgelopen seizoen zijn gedaan wisselvallig zijn. Waarbij ik Marin wel een goede aankoop vond, maar die is erg tegengevallen. Dit moet dan ook beter, maar om elk jaar klappers als Tadic en Blind te halen blijft natuurlijk lastig.

24-07-2020 22:53

ram +7283

Ah, okay... je bent een trol. Laat maar.

24-07-2020 23:08

RayJordaan +6862

Puig is al bijna 21 grote vriend, we spreken elkaar nog als Naci “4 jaar” verder is..

24-07-2020 23:51

Knalpot +3642

Je snapt er niet veel man maar dat zul je inmiddels wel snappen......hopelijk.

25-07-2020 00:18

afcsja +2499

Haha heb je als trolletje niet geleerd het woord ZE niet te gebruiken? Dat verraad je namelijk

25-07-2020 02:31

Bensco +7175

Onzin! Dit past exact binnen onze ambitie als voetbalclub. Dit is de club waar kleine jongens sterspelers kunnen worden.

24-07-2020 22:46

ajaxrulesz +2

Maakt allemaal niet uit. Ajax gaat geen prominente rol spelen in de Cl. de komende 10 jaar, schrijf maar op. Een stunt zit er ook niet meer in zoals afgelopen jaar. Noteer dat ook maar.

24-07-2020 22:50

Redrum +96282

Vrouwen gaan de komende 10 jaar geen prominente rol spelen in jouw leven, schrijf maar op. Een stunt zit er ook niet in, zoals een dronken dikke hoer die zich laat gaan. Noteer dat ook maar. Je blijft toegewezen op je Dyson.

24-07-2020 23:00

AlexLitmanen10 +14452

Ik ga stuk hier :-)

25-07-2020 08:06

Lello +1026

Wat een slap gelul is dit zeg, je klinkt net zo paniekerig als een wijf

24-07-2020 22:57

ram +7283

Huh? Wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Zeg je dat we de hele jeugdopleiding moeten opdoeken? Want daar komt wat je schrijft wel op neer.

24-07-2020 23:07

Oxxer +164925 moderator

Jij bent geen Ajacied met jouw vage comments, misschien kan jij beter moven.

24-07-2020 23:15

VoorOnzePloeg +5132

De iconische foto met het bakje koffie

24-07-2020 22:29

BlueDuke +4481

Echt he? Top foto

24-07-2020 22:42

AlexLitmanen10 +14452

Op de fiets met dat brandende hotel erachter is ook goud..

25-07-2020 11:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.