'Overmars wacht tot de emoties zijn gezakt'

door Finn Dekker 63

'Overmars wacht tot de emoties zijn gezakt'

door Finn Dekker 63

Laatst geüpdatet

Dinsdag meldt Voetbal International dat er nog weinig is veranderd met betrekking tot de verlenging van de contracten van veel talenten bij Ajax. Jongens als Ryan Gravenberch en Jurriën Timber lopen medio 2021 uit hun contract, maar de onderhandelingen verlopen stroef. Sterker nog, de stekker is voor nu uit deze gesprekken getrokken.

In de Kweekvijver van Ajax Showtime werd halverwege mei al gesteld dat Ajax bezig was met Russische roulette. De voornaamste reden voor de stroeve onderhandelingen is het gebrek aan perspectief voor de grootste talenten uit de Amsterdamse jeugdopleiding. Een aantal mislukte aankopen staan de ontwikkeling van onder meer bovengenoemden in de weg.

Verder speelt ook het salaris een rol in de besprekingen. 'De verbintenis van Naci Ünüvar loopt nog een jaar langer door, maar Ajax wil met al deze spelers uit 2002 en 2003 verlengen voordat ze transfervrij de deur uitlopen. Hoewel er wel verschillen in de aanbiedingen zaten – Jurriën Timber is bijvoorbeeld al wat verder – gingen de talenten van een eerste contract van zeventig- à tachtigduizend euro naar een salaris van naar verluidt tweehonderdduizend euro.'

'Overmars wacht de komende weken even af tot de eerste emoties zijn gezakt. Daarna zal de technisch directeur met iedere speler – en vaak zijn hele gevolg – afzonderlijk om de tafel gaan om alsnog te komen tot contractverlenging. De verwachting is dat de bedragen die eerder zijn geboden niet eens wezenlijk hoger zullen zijn', aldus Marco Timmer.

Lees meer over:
Plaats reactie

RSM +3909

Zonde voor.zijn carrière als.hij niet blijft. Hij is er nog zeker gezien de afgelopen competitie. Geld komt wel. En anders belandt hij na zijn derde club bij een middenmoter.

06-06-2020 23:58

MosesD +14623

Gravenbergh zal wel vertrekken. Niet verstandig, maar je kon er op wachten. De andere spelers tekenen gewoon bij, vermoed ik. Als Ajax weer met twee controleurs gaat spelen zie ik ook veel liever Pröpper komen en die plek innemen ipv Gravenbergh. Met het (mogelijke) vertrek van behalve Ziyech ook Tagliafico en van de Beek lever je behoorlijk aan ervaring in. Pröpper, samen met Blind en Tadic de routiniers in de basis.

05-06-2020 16:45

FrancescosRavioli +14854

Tja. Je kan als jeugdspeler verongelijkt doen over dat Pierie meer verdient dan jij, maar die heeft meer laten zien. Die heeft iig laten zien op Eredivisie niveau te kunnen presteren.

Als je het daar niet mee eens bent als jeugdspeler, dan had je voor een slechtere club moeten kiezen, maar dan had je waarschijnlijk nooit bij de mooiste club van NL gespeeld. Keuzes

04-06-2020 23:29

ainami +228

Een speler van Ajax denkt altijd dat hij de beste is omdat dat er met de paplepel in gegoten wordt. Vaak is hij ook de beste op zijn positie en leeftijd in Nederland. Ik denk dat het goed is dat Overmars wacht en zich niet op hol laat jagen. Als zo een jeugdspeler naar een buitenlandse club gaat zal hij het heel lastig krijgen omdat hij vaak niet direct aan de verwachtingen kan voldoen. Maar het heeft geen zin als wij als supporters deze jonge gasten gaan afbranden.

04-06-2020 13:22

Henkjanklaas +20552

Ik bedoel uiteraard Niet goed genoeg

04-06-2020 11:33

Henkjanklaas +20552

Het is allebei waar. Behoorlijk wat dure aankopen waren vanaf t begin al goed genoeg, bepaalde spelers weten t niet waar te maken. Dit zat doorstroming soms in de weg. Daartegenover moet een jonge speler die nog geen basisplaats heeft niet gaan overvragen in salaris.

04-06-2020 11:32

ajaxrulesz +2

Wie is die psver die mij een minnetje geeft?.

03-06-2020 18:30

Biss +9908

Je praat meer over PSV dan Ajax. Wellicht praten Ajax fans liever over Ajax en krijg je daarom een minnetje.

Om te helpen je weer in balans te krijgen, zal ik je een plusje geven.

05-06-2020 10:37

ajaxrulesz +2

Ze proberen niet eens meer weerstand te bieden tegen ajax en haar heropstanding. Je merkt dat aan alles technische beleid, transferbeleid, aankoopbeleid alles. Vol in de Calimeromodus daar in Eindhoven voor het 4 jaar op rij.

03-06-2020 17:55

ajaxrulesz +2

Psv heeft Mandy Berg binnen gehengeld. Toe maar als je volledig wordt overschaduwt voor de concurrent voor jarenlang, ga je het maar uit pure wanhoop gooien op de vrouwentak mischien dat ze daar wel iets in kunnen betekenen. Nog meer mede supporters die het opvalt hoever De bravour van psv en haar achterban is gezakt. Echt volledig onder de duim van AJax. NIets straalt die club en haar aanhang nog uit. Dit gaat de komende jaren alleen nog maar erger worden, als Ajax verder gaat met de zuid amerikaanse groeibriljantes weg blijft halen uit Brazilie etc. Ik vrees dat Psv dit nooit meer te boven komt, die wederopstanding van Ajax. Maar ik vind het wel opvallend hoe bescheiden alles en iedereen rondom die club is ineens terwijl ze toch wel een redelijke palmares kunnen overleggen, typische achterbakse brabantse schijnheiligheid, De enige echte hollanders komen uit brabant jalalalal.

03-06-2020 17:52

MH1988 +75

Ok, dus het gaat om perspectief op veel speeltijd?
Dan ga ik er toch vanuit dat deze spelers niet willen verlengen bij Ajax omdat ze volgend seizoen of dat seizoen daarna bij pak m beet Heerenveen in de basis willen spelen?
Alstublieft niet roepen dat het om perspectief gaat en vervolgens in het 2e jeugdelftal van Manchester City gaan spelen.. Dan ben je ongeloofwaardig.

Los daarvan vind ik ook dat de selectie nu overvol is en je echt alleen iemand aankoopt als het buitencategorie is en direct basis (15mil+). De rest kun je makkelijk zelf opvangen. Hopelijk lukt het de selectie iets kleiner te maken zodat we volgend jaar inderdaad wat jeugd zien op de momenten dat het kan.

03-06-2020 12:11

PJSM +0

Nog niet eens goed genoeg voor vaste basisplaats in Ajax 1 en dan al babbels. Graag of niet en anders lekker oprotten.

03-06-2020 10:17

Sjakio +2346

Dat heb je met die pizzabakker als zaakwaarnemer...

03-06-2020 09:30

Rolo +13499

Waar is het beleid gebleven van niet verlengen is banken. Onder de Boer was het zo dat spelers die niet wilden verlengen netjes op de bank of tribune mochten gaan ligt

02-06-2020 23:03

Rolo +13499

Zitten. Ik zou zeggen je verlengt niet. Bekijk het maar je hebt er

02-06-2020 23:03

Rolo +13499

Een contract... en ik te dikke vingers zie ik. Niet meer investeren in deze jongens komen seizoen. Mooi trainen bij jong en dan netjes op de tribune zitten. Je hebt de kans gehad om in de beste jeugdopleiding van NL en Europa door te mogen stromen. Je zit tegen het eerste aan en nu ga je muiten? Bewijs maar eens eerst dat je dat mooie shirt voor 50.000 mag en überhaupt kunt dragen. Laat maar zien dat je een transfer verdiend. Maar laat niet de club die jaren in he heeft geïnvesteerd voor een appel en een ei achter omdat je liever bij die olieslaven op de tribune zit en de carabao cup mag opdraven die bij dat soort clubs niet serieus genomen worden

02-06-2020 23:08

JordanAFCA +22481

Ik word er gewoon ongemakkelijk van hoeveel die spelers allemaal verdienen en dan als nog klagen.. rot dan gewoon op naar een topclub. Typisch spelers die denken alles te zijn en over 5 jaar bij Utrecht spelen.

02-06-2020 23:01

Ajax27 +19015

Nee hoor, gewoon wekelijks willen spelen is toch niet erg? Niemand weet hoe de gesprekken gaan. Misschien vragen ze wel om verhuur om wedstrijden in de benen te krijgen. Feit is dat wanneer Donny vertrekt ze een topspeler van 15-25 miljoen aantrekken. Wanneer 1 van de spitsen definitief wordt doorgeschoven zal Tadic 1 linie zakken als 10. Dan blijft er nog 1 plek over op het middenveld. En voor die ene plek staan 6 talenten te popelen... Ik kan me voorstellen dat je als jong talent niet te snel ergens wilt tekenen. Zelfde geldt voor Timber. Die staat gewoon 3e in de pikorde. Als Nous en Dest blijven, tjah dan wordt het weer een jaar zonder eredivisie ervaring. Dus ja jongens, we kunnen allemaal hard roepen dat die jongens blij moeten zijn dat ze bij Ajax 1 zitten. Maar als je blijer wordt van 1-2 jaar ervaring bij een andere club waar je alles speelt om vervolgens terug te komen bij Ajax... Dan vind ik dat zo gek nog niet

03-06-2020 00:17

Ajax27 +19015

Niet mee eens. Je kunt dit niet allemaal. over 1 kam scheren. Je moet het per positie bekijken. Kijk naar bijvoorbeeld Frenkie. Eigenlijk mogen we van geluk spreken dat die zoveel geduld had met zoveel talent. Pas op zijn 21e werd ie basisspeler. Een jaar later vertrok ie naar Barca. Hij had het geduld, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg voetballers zijn van 18-20 die gewoon alles willen spelen om beter te worden, ervaring op te doen en wedstrijden in de benen willen krijgen. Wij zeggen van zoveel spelers: waarom zou je als jong talent bij een topclub op de bank gaan zitten terwijl je bij Ajax zou kunnen spelen. Nou die zin kun je heel gemakkelijk veranderen: waarom zou je bij Ajax op de bank zitten terwijl je bij een andere mooie club alle wedstrijden kunt spelen? Dus het is een bbeetje makkelijk oordelen dat ze puur voor het geld gaan. Wie zegt dat die jongens niet hard werken? Als er aankopen voor je lopen die 15-20 miljoen kosten, dan weet je dat je op de 2e plaats komt. Als die het dan ook nog naar behorend doen wordt je kans nog kleiner. Ajax is rijk, dus de kans voor talenten wordt kleiner, dat is een feit. Kijk naar Noa Lang. Ik denk dat ie dolgraag nog eens 1-2 jaar voor Twente speelt als ie weet dat er voor zijn favoriete positie(s) bij Ajax versterkingen worden gehaald.

03-06-2020 14:15

BrandjeXL +81

TH zal Tadic nooit op tien zetten dus totale onzin begin je al mee.

03-06-2020 11:32

Ajax27 +19015

Is dat? Komend jaar Promes, Neres, Antony voor op de flanken. Misschien gaat ie het wel met Brobbey, Hansen of Traore proberen. Dan. zal Tadic eenn linie zakken. Of ie nu op 10 staat of controlerend erachter, hij zal dan een. linie zakken. Samen met Martinez zijn er dan al 2 plekken bezet. En dan die aankoop erbij die er vrijwel gegarandeerd gaat komen en voila... de 3 plekken zijn bezet. Nog een jaartje Jong Ajax voor jongens als Gravenberch, Eiting, Lang, Unuvar, Taylor, Q Timber. Je kunt lullen wat je wilt maar is het heel raar dat 1 of meerdere van die jongens verder gaat kijken? En dadelijk bij PSV, AZ, Heerenveen, Twente... of in het buitenland. willen gaan ballen. Ergens waar minder dan 4-5 concurrenten voor 1 plek zijn?

03-06-2020 14:24

DrFootball +15084

Zou willen voorstellen om deze jongens, die kennelijk heel veel vertrouwen hebben in zichzelf, een prestatiecontract aan te bieden.

A categorie 100.000 basis en voor elke gespeelde wedstrijd in het eerste elftal 15.000 euro
B Categorie 200.000 basis en voor elke gespeelde wedstrijd in het eerste elftal 20.000 euro

In bijvoorbeeld de categorie B verdient een speler standaard 200.000 euro. Voor elke wedstrijd die hij speelt ontvangt hij 20.000 euro. Bij 50 wedstrijden verdient hij 1.200.000 miljoen. Daar zal Ajax geen moeite mee hebben, omdat deze speler tot een onbetwiste basisspeler is uitgegroeid. En dan mogen ze van mij ook nog naar rato meedelen in de kampioenpremie.

Het jaar daarop wordt de 1.200.000 euro zijn basissalaris. Hierop moet je wel een maximum zetten van bijvoorbeeld 2.000.000 in de toekomstige contractjaren. Dan kan hij met bijvoorbeeld 50 gespeelde wedstrijden 3,000.000 euro per jaar verdienen, exclusief de kampioenpremie. En dat zal Ajax een zorg zijn, omdat deze jongen dan in 2 seizoenen al 100 wedstrijden in het 1e erop heeft zitten.

De exacte bedragen kan je natuurlijk naar gelieve aanpassen. Kan ook lager zijn. Echter ik zou deze jongens graag behouden obv een contract waarin ze veel meer kunnen verdienen als ze presteren. Zelfs meer dan ze in het buitenland kunnen verdienen. Je zou ook kunnen opteren om de premie bij winstpartijen hoger te laten zijn dan bij verlies.

02-06-2020 19:59

Raydo +1504

Dit soort bonussen zijn er vaak al. Niet per gespeelde wedstrijd, maar bij het bereiken van mijlpalen als 25, 50, en 100 wedstrijden.

02-06-2020 22:39

Rockpotje +9471

Ik snap die jongens ergens wel. Álvarez, Marin en Labyad zijn bijvoorbeeld niet significant beter dan Timber, Gravenberch en Lang. Maar Ajax geeft wel miljoenen aan hen uit en ze zitten vaak op de bank ipv de talenten. Aan de andere kant heeft Ajax gewoon een grote selectie en krijgt iedereen onder Ten Hag gewoon kansen. De realiteit is wat harder geworden voor doorbrekend talent. Je moet gewoon echt goed genoeg zijn. Maar als die jongens een beetje in zichzelf geloven gaan ze die strijd gewoon aan.

02-06-2020 19:13

GvanAchteren +867

Het gat tussen Jong (subtop KKD) en 1 (CL waardig) is te groot. Alleen de allergrootste talenten kunnen in Ajax 1 mee zonder het team te verzwakken. En ik heb het dan niet over een paar invalbeurtjes tegen het rechter rijtje. De meeste talenten moeten standaard twee jaar uitgeleend worden en dan moet beslist worden of ze het niveau aankunnen. De huidige selectie dreigt veel te groot te worden.

02-06-2020 18:57

Schwalbino +11

Er is helemaal geen gat meer over na de laatste winterstop. Vanaf toen liep het gewoon helemaal leeg. Ten Hag zal weer gewoon opnieuw moeten proberen een team met passen en meten te bouwen.

02-06-2020 20:20

JariJari +14885

Daarom moet Ajax 1 in een super league of Bundesliga ofzo spelen.

Dan kan Jong Ajax in de eredivisie spelen en is alles opgelost.

02-06-2020 20:34

GvanAchteren +867

Wat mij betreft graag, maar zal nog wel even duren

02-06-2020 21:43

joodforeverever +38

Snap dat ze perspectief willen maar ze kiezen in mijn ogen gewoon voor het geld. Als ze nu al naar een club als City gaan hebben ze alleen perspectief in hun portemonnee. Verder worden ze direct door verhuurd of op de bank. Zou deze jongens goed doen als ze nog een paar jaar blijven. Wat goed is komt echt wel boven. Maar te vroeg weg gaan kan ook je carrière verpesten

02-06-2020 18:50

NouriVandeBeek +7

Alles aan doen om deze jongens te behouden. Je gaat anders echt een domino effect krijgen. Door die sloot aan miskopen heeft Overmars zich in de nesten gewerkt.

02-06-2020 18:42

Schip +23191

Eens, maar vraag me af of Gravenberch niet al vast staat. Overmars moet beseffen: eigen jeugd eerst. Dat principe is al onder druk komen te staan door Ten Hag, daarna door aankopen die Ajax niet naar de CL knock out fase hebben geholpen en de doorstroming in de weg zitten.

Ga weer bouwen aan een nieuw team.

02-06-2020 19:02

Web +178830

Het is wachten op de echte talenten
Brobbey, Hansen, Taylor en Unuvar enz

Ekkelenkamp, Lang komen gewoon te kort voor Ajax
Moet Ajax dan deze spelers vast leggen voor te grote bedragen
Ik zeg nee

Gravenberch is wel een talent, maar is er ook nog niet aan toe, en daar speelt veel meer

02-06-2020 16:43

PierreHeno +6530

En zo is het maar net Web

02-06-2020 16:45

BrandjeXL +81

Grote bedragen? Als Ajax een onbekende 18-19 jarige speler van buiten de EU haalt moeten ze al 218000 verdienen. Juist nu moet je investeren in je eigen jeugd en kappen met debiele aankopen van 5 miljoen zoals voor Pierie. Met dat weggegooide geld had je deze lichting mooi kunnen belonen.

02-06-2020 17:33

Web +178830

Ik heb het over grote talenten
Als jij Ekkelenkamp en Lang het goede niveau vind?
Ik in ieder geval niet
En Ajax ook niet, daarom zijn ze ( gelukkig ) voorzichtig

Maar vreemd je hebt het niet over Sanchez, Neres, Onana, Frenkie, Neres, Dolberg, Tagliafigo, Martinez enz
Ook debiele aankopen?
Die zijn ook allemaal voor kleine bedragen gekomen, zo makkelijk omdat met Pierie te komen. En die heb ik nog niet afgeschreven, omdat het wel een goede opbouwer is.

02-06-2020 17:53

Ozymandias +159568

Huntelaar -> Traoré
Babel -> Danilo
Van Leer -> Scherpen
Tagliafico -> Martínez -> Eiting*
Labyad -> Antony
Ziyech -> Lang
Varela -> Vorm
Onana -> Kotarski**
Marin -> Ekkelenkamp
Vd Beek -> Klaassen***
Álvarez -> Jurriën
Dest -> Mazraoui -> Quinten****

*Als Tagliafico zelf weg wil.
**Als Onana zelf weg wil.
***Als Vd Beek zelf weg wil.
****Als Dest zijn contract niet wil verlengen.

GK: Kotarski, Vorm en Scherpen
RWB: Mazraoui en Quinten
RCD: Veltman en Jurriën
LCD: Blind en Pierie
LWB: Martínez en Castillo
RCM: Klaassen en Ekkelenkamp
CDM: Eiting en Taylor
LCM: Lang en Gravenberch
RAM: Neres en Antony
ST: Tadic, Traoré en Brobbey
LAM: Promes en Danilo

Op het moment dat grote talenten bij Ajax niet genoeg perspectief zien moet direct het roer om worden gegooid. Ajax moet deze zomer twee stappen terug zetten om in de nabije toekomst weer twee stappen vooruit te kunnen doen.

02-06-2020 15:36

BrandjeXL +81

Laten we aub hopen dat dit het niet gaan worden.

02-06-2020 15:38

Ozymandias +159568

Met Kotarski; Mazraoui, Veltman, Blind, Martínez; Klaassen, Eiting, Lang; Neres, Tadic en Promes staat er een basiselftal wat met twee vingers van één hand in de neus en de andere hand op de rug kampioen hoort te worden. Daarbij wordt er dan een fundament gelegd waarop in de komende seizoenen een team kan worden gebouwd met talenten van de 2001-2003 lichting zodat Ajax in de nabije toekomst kan proberen om weer tijdelijk de aansluiting te maken bij de top van Europa.

02-06-2020 15:40

Minsc +1512

Ben je dronken of stoned of zo? Eiting en Lang? Belachelijk.

02-06-2020 16:44

Ozymandias +159568

Eiting en Lang zijn talentvolle spelers die beide al hebben laten zien goede spelers voor de Eredivisie te zijn.

02-06-2020 17:17

PierreHeno +6530

Ik denk dat we dan max voor de PO EL voorrondes gaan . Kotarski gaat er zeker 35 tegenkrijgen

02-06-2020 16:54

Ozymandias +159568

Ajax zal sowieso maximaal de play offs van de Europa League bereiken. Het is namelijk onmogelijk om vervangers voor spelers als Ziyech aan te trekken van een vergelijkbaar niveau en zelf met Ziyech haalde Ajax dit seizoen de volgende ronde van de Champions League niet.

02-06-2020 17:18

BrandjeXL +81

Euh??? Nee!

02-06-2020 16:56

Ozymandias +159568

Goed onderbouwd Brandje...

02-06-2020 17:16

ram +7283

Haha, nee, is niet sterk. Maar aan de andere kant: het is nogal een statement om te stellen dat je met Kotarski, Eiting en Lang (en vrijwel niets achter je basisploeg) met twee vingers in de neus kampioen wordt... Dan overschat je onze jongens extreem hoor.

02-06-2020 17:47

MrAFCA +292

Ben het met een groot gedeelte eens, maar voor Onana moet gewoon een vervanger worden gekocht. Zelfde geldt voor Nico, want Martinez kan linksback, maar daar dan heb je nog wel een back-up nodig. Mocht een vd Beek verkocht worden zie ik liever een Propper gehaald worden dan Klaassen. Vind dat we meer behoefte hebben aan een voetballende middenvelder, want Lang én nog een aanvallende middenvelder is te veel. Mazraoui en Timber als back-up is inderdaad goede optie.

Verder is het natuurlijk afwachten met een deze transferperiode. Voor een Marin, Labyad etc. moet je geen vervanger halen, maar gewoon de jeugd kans geven.

02-06-2020 15:57

TusanDadic +1

Voor Schuurs is geen plek?

02-06-2020 16:16

PierreHeno +6530

Niet CL poulefase ...of we moeten voor S&B mee gaan doen.

02-06-2020 16:52

Ozymandias +159568

Ik zou hem een seizoen verhuren. Als hij nog een seizoen op de bank terecht komt is dat funest voor zijn ontwikkeling terwijl hij enorm veel potentieel heeft.

02-06-2020 17:16

PierreHeno +6530

Mazraoui vertrekt hoogstwaarschijnlijk...we kome in grote problemen aan de rechterkant achter. ( voot de CL poulefase).

02-06-2020 16:50

Ozymandias +159568

Er is één gerucht dat Milan interesse heeft in Mazraoui. Dat betekent niet dat hij hoogstwaarschijnlijk vertrekt.

02-06-2020 17:16

ram +7283

Ik begrijp dit nooit zo goed: waarom zou je, als je geld hebt, zo'n grote ontzettende stap terug doen, in de hoop een stap voorwaarts te doen?

Ik zeg "ontzettend" omdat ik dit team erg zwak vind; hiermee verwacht ik niet dat je kampioen wordt - je kunt zomaar 5e worden - en ik denk dat je keihard afgaat in Europa. En daarbij denk ik niet dat je zo'n stap terug snel weer kunt ombuigen. Je kunt zomaar in een vrije val raken en de komende 5 jaar geen kampioen worden en niet in Europa spelen. Ik vind de basis (vooral het middenveld) te zwak en de back-ups daarachter extreem zwak (niet per persoon, maar gemiddeld).

In mijn ogen maak je deze zwaai in beleid puur op basis van 'gevoel': jij hebt liefde voor de Ajax-jeugd. Dat is mooi hoor. Maar het is geen topsport... En het is nogal extreem.

Volgens mij kun je heel goed een middenweg vinden: een aantal spelers verkopen, een aantal toppers halen als vervangers (in ieder geval op doel, linksback, een creatieve middenvelder), een aantal spelers verhuren (Lang, Ekkelenkamp, eventueel Eiting en/of Schuurs) en voor hen een aantal jeugdspelers doorschuiven (Timber, eventueel Lang, Traore, Botman). En een aantal moeten gewoon niet zeiken en genoegen nemen met Jong Ajax (Brobbey, Hansen, Taylor).

Zo heb je veel meer kans op succes, biedt je voldoende perspectief voor jeugd en ben je uiteindelijk financieel ook succesvoller. Met alleen jeugd verdien je niets in Europa en jeugdspelers hebben ervaring om zich heen nodig om goed te presteren (en dus om uiteindelijk weer voor veel geld te vertrekken).

02-06-2020 17:15

Ozymandias +159568

"Ik begrijp dit nooit zo goed: waarom zou je, als je geld hebt, zo'n grote ontzettende stap terug doen, in de hoop een stap voorwaarts te doen?"

Omdat dit de enige manier is waarop Ajax met enige regelmaat aan kan sluiten bij de top van Europa.

"Ik zeg "ontzettend" omdat ik dit team erg zwak vind; hiermee verwacht ik niet dat je kampioen wordt - je kunt zomaar 5e worden - en ik denk dat je keihard afgaat in Europa."

Wat een onzin... Er staat een Champions League waardige verdediging en aanval. Daarmee moet je makkelijk de Eredivisie winnen.

"In mijn ogen maak je deze zwaai in beleid puur op basis van 'gevoel': jij hebt liefde voor de Ajax-jeugd. Dat is mooi hoor. Maar het is geen topsport... En het is nogal extreem."

Nee, ik maak mijn keuzes op basis van verstand. Ik heb naar het historie van Ajax gekeken en daaruit blijkt duidelijk dat Ajax alleen succes in Europa kan boeken als ze durven om met een jonge kern naar dat niveau toe te groeien.

02-06-2020 17:23

ram +7283

-"Omdat dit de enige manier is waarop Ajax met enige regelmaat aan kan sluiten bij de top van Europa."
Daar geloof ik dus helemaal niets van. Ik geloof in een mix.

-"Wat een onzin... Er staat een Champions League waardige verdediging en aanval. Daarmee moet je makkelijk de Eredivisie winnen."
Okay... Nou, daarin verschillen we dan ongelooflijk van mening. In een perfect seizoen, zonder enige blessures, kan het lukken, anders is de kans vrij klein, denk ik.

-"Nee, ik maak mijn keuzes op basis van verstand. Ik heb naar het historie van Ajax gekeken en daaruit blijkt duidelijk dat Ajax alleen succes in Europa kan boeken als ze durven om met een jonge kern naar dat niveau toe te groeien."
Hmm... daar zijn we het ook structureel oneens. Er is altijd ervaring nodig rondom topjeugd. Die ervaring is er nog wel, redelijk. Maar de jonge spelers die jij opstelt zijn (nog) niet top. Ik denk dat je ze juist kapotmaakt door ze te vroeg zoveel vertrouwen te geven.

02-06-2020 17:45

Web +178830

Ajax kan volgens jou zo maar 5e worden met dit team
Grapje hoop ik toch?
En ook nog wel geen 5 jaar kampioen
Toppers kun je gewoon vergeten, die komen niet op kunstgras spelen
Blind kwam alleen maar terug om dat Ajax zijn grote liefde is
Tadic geld hetzelfde voor
Dan loop je weer kans met een type Babel, daar heb je niets aan

03-06-2020 08:44

BrandjeXL +81

Grappig! Eerst zeggen dat toppers niet komen omdat er kunstgras ligt maar vervolgens met namen van toppers komen.

03-06-2020 11:29

ram +7283

Waarom zou dat een grapje zijn? Als je jezelf, op eigen initiatief ook nog eens, in een neerwaartse spiraal stort, kom je daar echt niet zomaar uit hoor.

En verder verwijs ik naar BrandjeXL, haha.

03-06-2020 12:25

Saanchez +3104

Ik ben het met je eens dat er teveel aankopen zijn geweest de afgelopen jaren maar een of twee gerichte aankopen moeten toch wel gedaan worden wanneer er meer basisspelers gaan vertrekken.
Als Onana verkocht wordt moet daar gewoon een vervanger voor komen, ik denk dat het grote werk voor Kotarski en Scherpen nog te vroeg komt. Een Onana-scenario zou mooi zijn maar als de beide heren tegenvallen ben je meteen de klos. Zou Kotarski een jaartje verhuren binnen de ED en Scherpen tweede keeper maken.
Als Tagliafico vertrekt zou je t in principe op kunnen lossen met Martinez en Castillo maar daar zit wel echt risico aan vast. Als Martinez nodig blijkt op het middenveld, hebben we alleen nog Castillo over als linksback en die moet het nog maar laten zien op het hoogste niveau. Blind zou ik namelijk nooit weghalen uit het centrum.
Klaassen terughalen ben ik wel voorstander van maar ik denk niet dat hij nu al wilt terugkeren. Zou in plaats daarvan voor Pröpper gaan mocht dat haalbaar zijn of eventueel een andere middenvelder met technische kwaliteiten en een goede (steek)pass.

02-06-2020 17:20

Web +178830

Alvarez is toch geen Ajax speler
Een draaicirkel van hier tot Tokio
Timber en ook Schuurs zijn nu al veel beter

03-06-2020 08:37

GvanAchteren +867

Ik zou ook begonnen om Blind op 6 te zetten. Ik zou Botman aandurven op lcv. Ik zou Pröpper halen als rechter controleur. Martinez als vervanger van Nico.

02-06-2020 21:48

Lazell +16947

Blind is geen middenvelder. Als hij het spel voor zich heeft en tijd heeft om het te lezen en een mannetje uit te zoeken, is hij werelds aan de bal. Als hij onder druk wordt gezet, is het op het middenveld minder. Draait als een vrachtwagen met de bal en heb hem nog nooit slim zien wegdraaien bij iemand die hem onder druk zet.

03-06-2020 10:43

ram +7283

Precies. Dit dus.

En gokken op Botman is ook bizar. Zeker omdat er niets naast hem staat. Die jongen is (nog) lang niet goed genoeg voor de basis.

03-06-2020 12:23

ram +7283

Eens met je eerste alinea maar niet met je tweede: Jantje is niet zo goed meer en nog trager dan Blind. Blind is een keizer achterin en daarbij is Martinez ook nog eens een geweldenaar op het middenveld. Ik zou dat nooit aanpassen.

02-06-2020 23:31

ram +7283

Ik ben het oneens met werkelijk alles, haha.

Met Jan kom je in de Eredivisie zeer waarschijnlijk wel in te problemen en Europees 100%.
Martinez naar links verplaatsen vind ik waanzin omdat ie op het midden top is.
Blind is geen niveautje beter op het midden. Ik snap niet hoe je daarbij komt.

03-06-2020 12:22

Lazell +16947

Ajax moet zichzelf eens heel goed gaan afvragen wat ze als fundament naar de toekomst zien. Babel en Siem de Jong doet me pijn aan de ogen. Het is niks, wordt niks en lopen alleen maar talent in de weg. Zelfs als ze op de bank zitten en invallen. Dit rijtje kun je aanvullen met namen als Alvarez, Marin, Labyad, Huntelaar en Ekkelenkamp. Als we die minuten nou eens hadden verdeeld over Lang, Traore, Gravenberch en Schuurs, hadden die er een stuk beter opgestaan.

Ook al zien sommige mensen dit als arrogantie, ik ben blij dat de talenten met de vuist op de tafel slaan en opkomen voor hun perspectief. Tijd voor een grote schoonmaak om de hierarchie en doorstroom weer te herstellen naar een gezonde staat.

02-06-2020 15:29

Web +178830

Wat heeft Siem nu gespeeld dan?
Huntelaar heeft veel gespeeld door blessures
Misschien? Ik denk niet dat Ajax er beter voor had gestaan met Lang enz
Omdat de vier die jij noemt niet Ajax waardig zijn, gewoon matige talenten op Gravenberch na, maar daar speelt heel wat anders

Ik moet er niet aan denken een Ajax met Ekkelenkamp en Lang
Schuurs heeft best veel kansen gehad, al zou ik hem wel wat vaker achter elkaar willen zien

02-06-2020 16:37

Lazell +16947

Het gaat er niet om dat hij veel speelt, het gaat om de keuzes voor brandhout ipv talent. Dat het matige talenten zijn, ben ik niet met je eens. Dat ze het niet allemaal gaan redden zal vast wel, maar ik ben er van overtuigd dat zeker 2 van de 4 het gaan redden, misschien wel allemaal.

Schuurs heeft af en toe een potje mogen spelen, maar nooit veel op een rij. Potje basis en speelt hij goed, mag Alvarez de volgende wedstrijd beginnen. Hij maakt idd fouten, maar dat komt meer vanwege jeugdige overmoed (Getafe), ervaring of dingen die hij nog bij moet leren (AZ). In potentie onze beste verdediger, maar hij moet wel de kans krijgen om die potentie te ontwikkelen.

Net als alle spelers die ik opnoem en de jeugd in dit artikel.

03-06-2020 10:39

Libero +18894

Het over brandhout hebben als je over Huntelaar hebt, kan ik echt met mij pet niet bij. Een beetje respect mag best.

04-06-2020 11:04

3sterrenAjax1 +3

de jongens hebben wel wat babbels. ik bedoel van dat hele rijtje spelers (hoe talentvol ook) vind ik bij jong ajax dat alleen brobbey enigszins laat zien dat hij klaar is om bij t eerste minuten te maken. de rest heeft nog alle moeite met het senioren voetbal en dat is logisch op die leeftijd. wat is er mis om bij jong ajax te spelen en af en toe met het eerste mee te trainen (zoals dit jaar ook het geval was). gravenberg moet helemaal ophouden want die heeft veel minuten gemaakt in 1 dit jaar terwijl hij dat allesbehalve denderend deed.

02-06-2020 15:15

Freddy Al +11

Moeilijk om nu te zeggen dat er maar flink geld bij moet, in de afwegingen vanuit spelers zal het perspectief vermoed ik belangrijk zijn.
Gelijkertijd zien we dat er ook spelers zullen vertrekken uit de selectie hetgeen weer ruimte biedt.
Kijkend naar een verdubbeling en zelfs verdrievoudiging van het salaris met daarbij perspectief op herwaardering zou ik zeggen dat dit geen rol zou mogen spelen, velen onder ons moeten met een salaris van 15-20-25% van deze bedragen een heel gezin onderhouden.

Een harde opstelling is gezien de middelen die minder beschikbaar zullen zijn a.g.v. de Corona crisis niet wenselijk lijkt me, ook niet voor spelers die menen dat ze elders meer kunnen verdienen(onwaarschijnlijk) of meer perspectief krijgen tot ontwikkeling (zeer onwaarschijnlijk).

Ik hoop dat deze spelers en hun gevolg goed begrijpen dat ze nu niet het onderste uit de kant kunnen vragen.

02-06-2020 15:02

DiAngelo +2408

Professioneel voetballer zijn us een risicovol vak. Dat je a ls talenten geld wil verdienen, prima...Ajax is groot geworden door in talenten veelal te investeren en ze kansen te geven. Dat betekent niet dat je wanneer je nsuwlijks iets heb gepresteerd in de hoofdmacht je de hoifdprijs moet eisen. Dan kan Ajax wel stoppen met zn jeugdbeleid wanneer ze voor elk talent flink de portemonnee moeten trekken. Het heet nog steeds een investering. Ga dan maar weg en kom niet meer terug. Exceptionele talenten kan je n kleine (lees kleine) uitzondering maken. Er ontstaat zoveel druk door mensen als Raiola dat due gasten juist onder hun niveau gaan spelen en het er niet helemaal uit komt. Wordt eerst n vaste waarde en ga dan eisen stellen of een prestatiecontract wanneer je denkt dat je zo geweldig ben.

02-06-2020 14:51

Amp +36989

Mja, als middelmaat zoals botman, eiting, etc blijven zitten dan snap ik die gasten ergens best. Alleen hebben deze jongens nog totaal niks (kunnen) laten zien wat erop duidt dat ze de plekken van een ander kunnen innemen. Een gravenberg is omhoog geschreven, maar heeft het ook nog niet laten zien. Timber speelde okay tegen Heerenveen, maar dat was ook slechts 1 match. Als ze geen perspectief zouden zien, vraag ik me af of ze bedoelen gebrek aan directe instroom of dat ze zelf ook wel open staan voor tijdelijke verhuur en zo sterker terug te komen.

Vind overigens wel de taak van de hoofdtrainer te werken aan het perspectief. Als je ziet dat eerst een halve selectie uit moet vallen voordat jonkies minuten mogen maken, dan zet ik daar ook wel vraagtekens bij.

02-06-2020 14:12

altijdwelwat +7

Wat denkt Marc te winnen met het publiceren van zo een bericht ? Grote clubs zullen nog meer wakker worden geschud , en juist nu die jongens benaderen met een nog mooier verhaal. Daarnaast waarom zullen ze over 2 maanden wel tekenen ? Het salarisplafond is op de schop gegaan , zie hier het resultaat......

02-06-2020 13:53

Amp +36989

Overmars heeft dit artikel in/bij VI laten plaatsen...? Vertel

02-06-2020 14:05

BrandjeXL +81

Maar kan het wel bewust gelekt hebben.

02-06-2020 15:40

AFCA2211 +1012

Verwende jongetjes zijn het allemaal, jezus man. Alsof ze 1500 euro per maand moeten voetballen, doe normaal. Hele wereld doet water bij de wijn, maar de voetballertjes willen allemaal hun eigen sportwagens en luxe villa's. Donder anders lekker op dan als je het wit-rood-wit niet waard bent.

02-06-2020 13:37

Libero +18894

Goede zaak om met de spelers en aanhang te gaan zitten. Zaakwaarnemers behartigen nog altijd eerst hun eigen belang en dan pas dat van hun cliënten.

02-06-2020 13:36

trodat4030 +95856

Want zaakwaarnemers zijn geen aanhang? Tuurlijk wel..

02-06-2020 13:46

Libero +18894

Ja, zaakwaarnemers zijn aanhang. Ik bedoel dat het een goed plan is om niet met de zaakwaarnemer alleen zonder de speler te gaan onderhandelen.

02-06-2020 13:54

PetrosQ +1

Aanvullend op mijn bericht hieronder:

Dit betekent overigens niet dat ze geen punt hebben. Uit de groep Edson Álvarez, Sven Botman, Carel Eiting, Jürgen Ekkelenkamp, Zakaria Labyad, Lisandro Magallán, Razvan Marin, Kik Pierie en Perr Schuurs mogen er wel een aantal betrekken. Deze jongens houden allemaal de bank warm, dat kunnen de talenten uit Jong Ajax ook wel doen.

Als je kijkt naar de de CV posities dan heb je volgend seizoen Blind, Veltman, Schuurs, Alvarez, Magallan, Pierie, Botman en dan pas Timber. Daar mogen er minstens 3 (tijdelijk) vertrekken. Sowieso Magallan. Pierie verhuren. En als Veltman niet gaat, dan ook Alvarez verhuren of voor een mooie prijs verkopen. Dan mag Timber de strijd aangaan met Veltman en Schuurs voor de RCV.

Als je kijkt naar de CM posities dan heb je volgend seizoen Van de Beek, Martinez, Alvarez, Marin, Ekkelenkamp, Gravenberch en dan pas Taylor en Timber (al kan die ook op rechtsback). Daar mag ook in gaan doorselecteren. Als Donny gaat zie ik Marin en Ekkelenkamp niet als opvolgers, dan komt er waarschijnlijk een nieuwe die met Gravenberch de concurrentie aangaat. Dit is dus echt opvulling. Dat kan ook een Timber of Jensen zijn.

Als je kijkt naar de voorroede dan heb je volgend seizoen Promes, Neres, Tadic, Antony, Labyad, Traoré, Lang, Danilo en dan pas Brobbery, Hansen en Ünüvar. Ik denk wel dat er keuzes gemaakt moeten worden voor die laatste 6. In wie zie je de meeste potentie? En Labyad is natuurlijk helemaal overbodig.

02-06-2020 13:21

MH1988 +75

Makkelijker gezegd dan gedaan. Spelers zoals Labyad zijn waanzinnig interessant voor clubs van het niveau Heerenveen. Daar gaan ze natuurlijk nooit hetzelfde verdienen dus ze zullen altijd 'willen vechten voor hun kans bij Ajax', net als Serero destijds.

Verder ben ik het in de basis met je eens. De selectie is overvol en er moet doorgeselecteerd worden maar dit is in mijn ogen dus niet zo eenvoudig. Die jonge gasten hebben gewoon een punt en er zit nu middelmaat tussen waarvan er een aantal wegkunnen..
Je vergeet zelfs nog Eiting voor het middenveld* ;-).

Ik vind dat Overmars nu echt even pas op de plaats moet maken en geen aankopen moet doen van onder de 15 miljoen. Daar is de selectie te vol voor. 1 of 2 versterkingen kan prima als Onana, Nico en/of Beek vertrekken maar dan moeten het echt topaankopen zijn. Anders lekker doorselecteren en werken met wat we hebben.

02-06-2020 13:38

Marcao +27

Ik vind dat Overmars ons vertrouwen verdient, Hij heet het de laatste jaren goed gedaan, met soms de onvermijdelijke miskoop. Het probleem is dat topclubs als aasgieren boven De Toekomst cirkelen. Dit soort gezeik is onvermijdelijk. En als de "Justin Kluivertjes" en Ricardo Kisnaatjes enz. zo graag sneller geld willen verdienen en hun carrière willen verkleauten: dikke doei!

02-06-2020 13:20

BrandjeXL +81

Soms een onvermijdelijke miskoop? Verder ben ik maar niet lezen.

02-06-2020 13:23

ram +7283

Zo kun je als club niet denken; dan verlies je al je toptalenten. Je moet wel degelijk perspectief schetsen en dat waarmaken.

Het probleem is wel dat we willen aanhaken bij de top en dat we momenteel veel talenten hebben. Dat betekent gewoon dat ze iets meer geduld moeten hebben. Aan de andere kant moet Overmars natuurlijk ook iets meer doorselecteren.

In deze situatie is het in mijn ogen ook van belang om wat meer te gaan verhuren dan gebruikelijk is. Spelers als Ekkelenkamp, Lang, een Timber, Danilo en misschien ook Hansen, zou je best een jaartje (of twee) ergens anders speeltijd kunnen gunnen. Daarmee creëer je ook weer meer ruimte voor anderen in Jong/Ajax 1.

02-06-2020 13:29

De Stift +7017

Volgens mij liggen er kansen genoeg voor deze gasten. Hansen kan op termijn Neres of Promes opvolgen. Timber kan de strijd met Veltman, Schuurs en Alvarez zomaar winnen. En Gravenberch moet zich volgens seizoen gewoon bewijzen op dat middenveld. Dus Timber en Hansen pakken minuten en Gravenberch moet het zelf laten zien.

02-06-2020 13:19

ajaxxcied4life +2

Ontzettend alarmerend. Enerzijds eens met zij die zeggen dat ook deze jochies gewoon de concurrentie aan moeten gaan met de aankopen. Er zijn immers voorbeelden te over van hoe een eigen-jeugdspeler de aankoop uit de basis speelt. Tegelijkertijd is er ook gewoon sprake van mismanagement. Een Marin zou in mijn ogen nooit het veelvoudige mogen verdienen van Gravenberch. Iets dat in het plan Cruijff ook is aangestipt als aandachtspunt. En juist daar lijkt Ajax nu steken te laten vallen en de onderhandelingen nu stopzetten lijkt me overigens het allerdomste wat je kunt doen. Beter houd je nauw contact en on speaking terms, want in de periode dat jij wacht kan een club wel een aanbieding doen. Tja, allemaal niet handig en gewenst dit. Overmars heeft het wel vaker op deze manier 'verloren'. Overigens goed journalistiek werk van van der Ploeg die dit al vorige meldde. Top. Ga zo door.

02-06-2020 13:08

ram +7283

Waarom mag Marin niet veel meer verdienen dan Gravenberch? Dragende speler bij Luik en Roemeens international... Gravenberch had nog niets laten zien toen Marin kwam.

02-06-2020 13:23

wendoo9 +8083

Omdat de regels zijn dat een speler een bepaald % moet verdienen naar rato zijn transfer bedrag ! En een Gravenberch moet zijn stinkende best gaan doen anders gaat hij zelf het Ajax 1 niet halen.Tot nu toe erg matig geweest met zijn optredens !

02-06-2020 14:08

ram +7283

Dat is onwaar. De transfersom is op geen enkele manier direct verbonden aan het aan te bieden salaris.

02-06-2020 16:55

BrandjeXL +81

Jawel hoor. Voor beiden is een budget. Kan je prima opnemen in je begroting.

02-06-2020 19:00

ram +7283

Huh? Jij hebt het heel ergens anders over.

Wendoo zegt dat de club verplicht is een bepaald salaris te betalen op basis van de transfersom. Dat is waanzin. Een club is daar totaal vrij in. Een club kan een speler voor 100 miljoen komen en een speler voor 1 miljoen kopen, theoretisch hebben ze het recht om ze hetzelfde salaris te geven.

02-06-2020 19:42

wendoo9 +8083

Ga de regels maar na zou ik zeggen ! Ik heb het over procenten !

03-06-2020 13:22

ram +7283

Is gewoon niet waar. Complete onzin.

03-06-2020 21:16

ajaxxcied4life +2

Omdat hij niks heeft laten zien en Gravenberch in de periode dat hij wel speelde veel meer, dus kan ik me voorstellen dat hij minimaal 4 ton wenst als Marin pak 'm beet 7,5 ton pakt per jaar.

02-06-2020 14:32

ram +7283

Toen Marin werd gekocht, was Gravenberch helemaal niet op de radar...
En Gravenberch zal echt wel rond de 4 ton aangeboden krijgen hoor, als het niet meer is.

02-06-2020 16:54

Schwalbino +11

Tsja, wat kan ik hierop zeggen?

Het is lastig om op twee paarden tegelijk te wedden. En spelers kopen die de jeugd in de weg zitten en alle jeugd binnen boord willen houden. Het zit elkaar een beetje in de weg.

Ajax moet gewoon een duidelijke keuze maken.

02-06-2020 12:56

Lazell +16947

Nee hoor, niet als je geen spelers voor de bank koopt. Cruijff zei dat je alleen spelers moet kopen als je ze zelf niet kan opleiden en als ze een absolute(!) versterking zijn. Je mag best enkele grote aankopen doen, zo lang je maar 40-50% jeugd laat spelen en plekken op de bank vrijhoudt om talenten die er bijna zijn een half uur in te laten vallen.

02-06-2020 15:18

FTS95 +15820

Als je in heel Europa 3-4X zoveel kan verdienen, waarom zou je dan tekenen voor 2 ton? Je hoeft heus niet mee in de gekte en mag best wat terug verwachten van die gasten, aangezien ze al hun hele carrière de beste opleiding ter wereld krijgen, maar enigzins marktconform salaris moet je wel bieden..

02-06-2020 12:49

AjaxDaniel +14445

Maar het gaat ze om ‘speeltijd’ maar de clubs die jij opnoemt die dat kunnen bieden zijn clubs als City of Chelsea. Daar zijn je perspectieven veel slechter op speeltijd.

02-06-2020 12:51

Gonzalez75 +5836

Er zijn dagen dan heb ik dat geld niet in mijn beurs, haha. Gaat toch nergens meer over tegenwoordig. Een invalbeurt in het eerste en ze ruiken het geld.
Dan wordt het dus ook tijd om met prestatie contracten te gaan werken. Betalen naar inzet. Worden ze ook gemotiveerder van.

02-06-2020 12:47

blessure +2

Prima idee, direct invoeren.
De jeugd raakt drie keer een bal goed en gaan twee ton verdienen!
Belachelijk gewoon.

02-06-2020 13:02

Amp +36989

Heb t idee dat als je prestatiebeloning invoert bij die gasten van tegenwoordig dat ze je uitlachen en zeggen doei, aangezien die aasgieren in Engeland wel met volwaardige contracten aankomen (op hun jeugdige niveau dan, dus niet die miljoenen)

02-06-2020 14:16

31xAjax +7798

Moet vaak wel lachen hier. " in de kweekvijver van AS werd in mei al gesteld dat Ajax bezig was met Russisch roulette". Zo van" we hebben er voor gewaarschuwd".

Alsof ze er ook maar enig inzicht in hebben. They just don't know....

02-06-2020 12:47

Gonzalez75 +5836

Er zijn dagen dan heb ik dat geld niet in mijn beurs, haha. Gaat toch nergens meer over tegenwoordig. Een invalbeurt in het eerste en ze ruiken het geld.

02-06-2020 12:46

Maxwell_5 +6965

Het gaat hier niet (of in ieder geval niet zo stellig als jij zegt) om geld. Maar om speeltijd. Dit hebben we een paar jaar geleden bijvoorbeeld ook met Denswil gezien. Die in een soortgelijke situatie zat, als vervanger van Moisander, waar vervolgens Viergever werd gehaald.

Ik kan mij helaas dan ook goed voorstellen dat je als jeugdspeler, spelend bij een club die pocht met zijn goede jeugdopleiding, je gaat afvragen of het wel zinvol is om te verlengen.

02-06-2020 13:02

DeWijsneus +25519

Gravenberch heeft toch juist flink minuten gemaakt? Die begrijp ik even niet.

02-06-2020 12:33

Schwalbino +11

Artikel op VI lezen. Dat geeft nog wat meer info.

02-06-2020 12:48

SpursAjax +6650

We moeten onze jeugd koesteren! Niks afwachten hup die contracten regelen! Als er alleen maar al 1 talent hierom weg zou gaan zo dit doodzonde zijn.

02-06-2020 12:30

vanreenen +10135

Ik wil wel de lijnen komen trekken op het speelveld waar die jochies spelen voor " slechts" 80.000 euro per seizoen, inclusief verdere kosten zoals reisgeld.

02-06-2020 12:25

PetrosQ +1

Wat een stelletje verwende kereltjes zeg. Die gasten gaan 2 ton per jaar verdienen terwijl ze nog niet eens 18 zijn. Ze mogen Ajax OL hun blote knieën bedanken dat ze dit podium gekregen hebben om zo ontiegelijk veel geld te krijgen.

Daarnaast is er meer dan voldoende perspectief als je goed genoeg bent. Uiteindelijk speelt de beste, ook al heb je 8 centrale verdedigers.

02-06-2020 12:19

Lazell +16947

Ligt er helemaal wie er voor je in de pikorde staat. De Ligt speelt iedere aankoop eruit, maar 80% van de spelers heeft speelminuten nodig om op Ajax1 niveau uit te komen en 'goed genoeg' te zijn , zoals Lang. Je wordt niet genoeg geboren, daar groei je naartoe. Als Siem de Jong invalt, gaan die speelminuten van Lang in rook op. Als Huntelaar pinchitter is, gaan de speelminuten van Traore in rook op en die van Brobbey nog meer. Als Marin als eerste mag invallen van Gravenberch, etc.

Op deze manier begint het verval. Ajax kan nu niet en over 20 jaar niet concurrenren met de wereldtop qua geld. Als we dat proberen, zijn we binnen de kortste keren met een paar flinke miskopen failliet.

02-06-2020 15:12

AFCA. +3194

Logisch besluit van deze talenten. Ze zullen vast bij gaan tekenen maar Ajax moet nu niet gaan vergeten hoe ze altijd succes hebben behaald nu ze veel geld hebben. Als je als toptalent ziet dat er spelers als Alvarez, Marin, Magallan etc gehaald worden die op jouw positie speelt dan ga je toch twijfelen. Misschien dat ze weer even wakker geschud worden nu.

02-06-2020 12:10

trainerdv +2

Als talent zie je liever dat zulke spelers worden gehaald dan dat de Ligt 5 jaar bijtekent of Virgil van Dijk voor 90 miljoen wordt aangetrokken. dan maak je geen schijn van kans meer. Nu wel. Bij Ajax zit er heus wel een idee achter hoor ;)

02-06-2020 12:13

Libero +18894

Ze kunnen juist zien dat jongens zoals Magallan, Alvarez en Marin ook gewoon plaats voor een ander moeten maken als ze niet goed genoeg spelen; ondanks de aankoopsom of salaris.

02-06-2020 13:33

EricAjax1 +7404

Nog niks gepresteerd voor de club, maar wel van alles willen. Wat een tijd leven we in...

02-06-2020 12:09

Mocrodammerr +22859

precies. flinke bezem erdoorheen halen.

02-06-2020 12:11

driesterren*** +3

We leven in de tijd van hoogmoedswaanzin!
Laat die gasten zich eerst eens gaan bewijzen voor ze hun te grote schoenen aan gaan trekken!

02-06-2020 13:06

ram +7283

Hmm... ik word hier toch niet zo vrolijk van. Ik neem aan dat dit aan de spelers/zaakwaarnemers ligt, toch? Ik neem aan dat Ajax (meer dan) redelijke aanbiedingen doet.

02-06-2020 12:04

trainerdv +2

2 ton per jaar als neo-senior. Niemand in Nederland verdient meer op die leeftijd, een paar uitzonderingen daar gelaten. Dus redelijk is het zeker. Het feit is dat men altijd gaat vergelijken binnen de selectie....

02-06-2020 12:11

ram +7283

Ik las ook niet helemaal goed. Het schijnt meer te gaan om perspectief. Mijn fout!

Ik lees op een andere site ook dat er 5 spelers zijn, naast Gravenberch, die allemaal eisen dat ze vast met het eerste te kunnen meetrainen. Het zou gaan om Brobbey, Hansen, gebroeders Timber en Taylor. Ik begrijp best dat Overmars dat niet kan toezeggen. Aangezien je dan mogelijk veel te veel spelers hebt; dat werkt niet op training.

Wel is het perspectief-verhaal redelijk, lijkt me. Overmars zou daar toch wel uit moeten komen met de spelers. Maar spelers moeten zich ook realiseren dat Ajax een stap heeft gezet richting aansluiting bij de wereldtop. En dus moet men wat meer geduld hebben. Gasten als Taylor en Brobbey bijvoorbeeld, die zouden echt nog wel een jaar in Jong Ajax kunnen spelen hoor. Of twee jaar. Of een jaar plus verhuur ofzo. Ik heb het idee dat de spelers ook iets teveel eisen.

02-06-2020 13:19

DarkChild +3451

welke stap dan? het is allemaal veel te broos om daar van te spreken. Kijk alleen maar naar de vervanging van de topspelers. Van De Ligt/De Jong naar Alvarez, Marin. Moet ik verder gaan?
ik snap prima dat de eigen jeugd dit nu zegt. Er zijn veel meer clubs tegenwoordig waar je je als jonge speler kan ontwikkelen, op een hoger niveau (competitie) Daar hebben wij echt het monopolie niet op, omdat we het toevallig (want dat is het) een keer leuk doen in de CL.
En dan helpt het niet dat het overgrote gedeelte van de aankopen én meer verdient én kwalitatief duidelijk minder is dan je eigen jeugd.
Klassieke fout van Ajax, of iedere voetbalclub met geld, dus gaat je levensader muiten. En terecht.

02-06-2020 13:53

ajaxrulesz +2

Blijf niet telang wachten, alle goede spelers zijn niet meer beschikbaar dalijk.

02-06-2020 12:01

ajaxrosenberg +1355

Wel heel bijzonder dat dit geldt voor allemaal, dat er een paar zullen zijn zou kunnen maar allemaal? En als ze weg gaan, gaan ze waarschijnlijk naar Italiaanse of Engelse clubs maar sowieso geen perspectief is. En die bedragen ook, waar gaat het eigenlijk over he.

02-06-2020 12:01

TurboUrby +0

Perspectief gaan ze elders niet vinden.

Dat gezegd hebbende is het argument mbt mislukte en onnodige aankopen gegrond. Dat moet gewoon beter.

02-06-2020 12:00

Ozymandias +159568

Natuurlijk zullen ze ergens niet een beter perspectief hebben maar als ik moest kiezen tussen een Ajax salaris met weinig perspectief op een doorbraak and een Chelsea salaris met weinig perspectief op een doorbraak zou ik voor het hogere salaris kiezen. Daarom moet Ajax er altijd voor zorgen dat talenten genoeg perspectief zien voor een doorbraak.

02-06-2020 12:14

DarkChild +3451

juist. Op zich is dat met hagel schieten op de transfermarkt al iets dat Overmars altijd heeft gedaan, alleen nu hij het technisch alleenrecht heeft met een factor meer. En een factor duurder.
In het voormalige TH was Overmars vanaf het begin de persoon die het minste in de eigen jeugd geloofde.

02-06-2020 13:56

Danos +0

Ze moeten niet zo zeiken, als je goed genoeg bent speel je aankoop of niet.
TH gooit ook Timber de laatste pot erin ipv alvarez of een Gravenberch ipv Marin.

02-06-2020 11:59

wladimir +3059

Alvarez en Marin verdienen miljoenen. Al die jongens spelen met Pierie. Daar heeft Overmars zo'n 5 miljoen voor betaald. Wedden dat hij meer verdient dan die 200.000?

02-06-2020 12:24

Mauroafca +2

Als het niet om geld gaat kunnen ze niet zo goed blijven. Bij de clubs die interesse hebben gaan ze echt niet eerder in de basis staan dan bij Ajax.

02-06-2020 11:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.