São Paulo-directeur: 'Antony meldt zich in juli bij Ajax'

door Thijs Zwagerman 7

São Paulo-directeur: 'Antony meldt zich in juli bij Ajax'

door Thijs Zwagerman 7

Laatst geüpdatet

Alexandre Pássaro, technisch directeur van São Paulo, heeft laten weten dat Antony zich ‘gewoon’ in juli zal melden bij Ajax. In een eerder stadium was er vanwege de uitbraak van het coronavirus nog wat onduidelijkheid over het daadwerkelijke vertrek van Antony naar Ajax, maar volgens Pássaro hebben gesprekken tussen Ajax en São Paulo deze onduidelijkheid weggenomen.

Antony werd door Ajax afgelopen winter vastgelegd, maar het Ajax-contract van de Braziliaan gaat pas in op 1 juli. Door de uitbraak van het coronavirus werd er gesuggereerd dat Antony zich echter pas in augustus in Amsterdam zou kunnen melden. São Paulo hoopte om die reden in het restant van de Braziliaanse voetbalcompetitie - dat waarschijnlijk in juli wordt afgewerkt - alsnog over Antony te kunnen beschikken.

Gesprekken tussen Ajax en São Paulo hebben nu volgens het Braziliaanse Esportes R7 duidelijk gemaakt dat dit scenario geen werkelijkheid zal worden. Ajax wil Antony namelijk niet meer voor São Paulo laten spelen als zijn contract bij de Amsterdammers al is ingegaan. São Paulo-directeur Pássaro licht dat besluit toe. ‘Voorlopig is het signaal vanuit Nederland dat het nieuwe Eredivisie-seizoen in september zal beginnen. Als dat het geval is, begint de voorbereiding van Ajax in juli en augustus en daar zal Antony bij zijn.’ Zodoende heeft Antony zijn laatste wedstrijd in het shirt van São Paulo gespeeld.

Volgens Esportes R7 zijn medewerkers van Ajax momenteel druk bezig met het voorbereiden van de komst van Antony. Ajax wil het aanpassingsproces van de Braziliaan zo soepel mogelijk laten verlopen en werkt daarom hard aan het in orde maken van alle formaliteiten. Antony heeft bij Ajax een contract voor vijf jaar getekend en komt over voor maximaal 21,75 miljoen euro.

Denk jij dat Paderborn na 20 minuten op voorsprong staat tegen Dortmund? Zet in en krijg 7,50 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCAfan93 +0

Ik zou graag een 4 2 3 1 opstelling zien Tadic in de spits en daarachter promes antony neres.

01-06-2020 18:45

Ajax27 +19263

Ik zou graag eerst eens een voorbereiding van het seizoen willen zien om te kijken wie er wel/niet recht hebben op een basisplek in Ajax 1. Wie weet gaan we dan zien dat de talenten het wederom beter doen dan de miljoenenaankopen.

02-06-2020 08:07

JariHeijden +5629

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Tadic op 10, met Traoré in de spits. Promes links, Neres in eerste instantie rechts. Erg benieuwd hoe dat in de voorbereiding gaat. Tadic is een creatieve speler, is ook gehaald als opvolger van Ziyech.

Tadic op 10 in de voorbereiding lijkt mij een uitstekend probeersel.

03-06-2020 19:27

Koningtoto +60904

Heerlijke aanval hebben we volgend seizoen. Goeie spits erbij halen, Dolberg? En wie willen we als vervanger van Ziyech? Dat lijkt me niet op te vangen momenteel.

31-05-2020 17:23

gi0vanni +7381

Dolberg? Die koopt Ajax volgend jaar alleen terug als dan ook Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.

31-05-2020 17:30

Koningtoto +60904

Doet het meer dan uitstekend bij Nice.

31-05-2020 18:11

JOHANisGOD +18498

Ja, bij Nice wel.

31-05-2020 18:35

Koningtoto +60904

Het halen van Huntelaar was de doodsteek voor Dolberg. Die jongen heeft 100 procent vertrouwen nodig.

31-05-2020 18:40

JOHANisGOD +18498

Als je zenuwachtig wordt van concurrentie .....

31-05-2020 18:46

Koningtoto +60904

Je vergeet wel even dat Huntelaar een persoonlijkheid is beste man. Eentje die je niet even aan de kant kan zetten.

31-05-2020 18:52

Ferd +38681

Het aanpassen van het systeem was de doodsteek voor Dolberg.

01-06-2020 11:02

4xEC1 +7760

Je kan ook zeggen: Dolberg zou alleen terugwillen als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.

02-06-2020 15:32

Cruijffthebest +13486

Roberto Alvarado of Gomes.

31-05-2020 18:19

Ferd +38681

ik zat al op je te wachten, met je Alvarado

01-06-2020 10:50

Koningtoto +60904

Die komt er wel, maar is er nu niet aan toe. Hebben we met zijn allen gezien toch? Perfecte stand in, maar echt nog geen 1e spits.

31-05-2020 20:38

DUDE92 +3033

Misschien was het juist door Traoré dat het niet ging lopen! #LassinOut

Maar zonder gekheid, ik denk niet dat Traoré op het niveau zit wat we zouden moeten ambiëren, maar tegelijkertijd denk ik dat het lastig gaat zijn om een spits van dat niveau aan te trekken, zeker nu de transfermarkt zo onvoorspelbaar is. Dat gezegd hebbende, is het wat mij betreft prima om met Tadic en Traoré als spitsopties te spelen, met misschien wat kansen voor Brobbey (die me best positief heeft verrast bij JA) en Hansen.

01-06-2020 17:11

Ajaxxxisdebeste +6

Ja Dolberg wil terug nu hij daar op handen wordt gedragen. Hij was onzichtbaar op het eind en helaas is het zo geëindigd

31-05-2020 21:01

Ozymandias +159568

Ik hoop dat Promes, Neres en Antony komend seizoen twee van elke drie wedstrijden in de basis staan (en de derde wedstrijd invallen). Dan komen ze alle drie veel aan spelen toe maar krijgen ze ook genoeg rust om zo fit mogelijk te blijven. De minuten dat Promes, Neres en Antony niet spelen kunnen aan Danilo, Hansen en Ünüvar worden gegeven zodat die alvast aan het niveau kunnen wennen.

31-05-2020 16:59

AFCZlatan +1

Zou mooi zijn! Hoe zou jouw basisteam er verder uitzien (met de huidige selectie)?

31-05-2020 17:02

036AFCA97 +146682

Ik weet dat je het niet aan mij vraagt, maar ik ga toch ook even mijn teampje neerzetten.

Onana
Dest AANKOOP Blind Nico
Donny Martinez
Promes
Neres Tadic Antony

Ik zou dit heel graag zien. En dan met 4 aanvallers die vaak van positie switchen. Had graag die Todibo zien komen voor de plek naast Blind.

31-05-2020 17:24

Multi +33518

en dan heeft je middenveld erg weinig creativiteit, met name op het gebied van passing. Zowel van de Beek als Promes lopen veel liever diep en zijn ze ook beter in. En Martinez is ook geen spelverdeler op die manier, maar meer iemand die de gaten kan dichten.

Je bent dus enorm afhankelijk van je vleugels, waardoor je ook direct voorspelbaar wordt. Dwingt een tegenstander je breed en moeten de vleugels dus de ballen dus hoog voorgeven, dan ben je zo goed als kansloos met Tadic voor.

Wat mij betreft zal er nog echt een spelverdeler moeten komen met creativiteit. Dat is de enigste manier hoe je het spel onvoorspelbaarder kan maken.

31-05-2020 17:41

AlexIbarra +19352

Eens, minimaal 1 en eigenlijk 2 middenvelders moeten types zijn die goed over de bal heen kunnen kijken. (En daarnaar handelen)

31-05-2020 20:24

Kingoffdatoilet +17296

We hebben geen twee nieuwe middenvelders nodig. Kijk eerst maar goed naar wat Ajax heeft. Spelers genoeg. We zijn geen koopclub

31-05-2020 23:01

Kingoffdatoilet +17296

Ik vind niet dat je een centrale verdediger moet halen. Ajax heeft Veltman en hij is met Blind gewoon een CL waardig duo. Daarachter hebben er Alvarez, Schuurs, Botman, Timber en Pierie. CV's zat.

Zelf zou ik eerder Neres op 10 zetten dan Promes. Noa Lang, Tadic en Donny zijn daar ook nog opties.

31-05-2020 18:57

Ozymandias +159568

Op dit moment zou ik graag een basiselftal met Onana; Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico; Vd Beek, Lang, Martínez; Neres/Antony, Tadic en Promes/Neres willen zien. Wel zou ik Veltman alleen een basisplaats geven als hij zijn contract tot minstens medio 2024 verlengt. Ik vind namelijk dat Ajax de komende twee seizoenen moet gebruiken om een fundament te leggen waar een Champions League waardig elftal op kan worden gebouwd wanneer de talenten van de 2001-2003 daar de nodige stappen in hun ontwikkeling voor hebben gezet. Ik denk dat Veltman onderdeel van dat fundament kan zijn maar als hij van plan is om naar het buitenland te vertrekken kan Ajax volgens mij de speelstijd die hij zou krijgen beter in de ontwikkeling van Schuurs (of Jurriën) investeren.

31-05-2020 17:37

Multi +33518

Kan me hier zeker in vinden, twijfel alleen of Lang er al klaar voor is. Misschien is het een optie voor Ajax om Adam Lallana te halen, aangezien die transfervrij is.

Op die manier heb je wat meer keuze en als Lang zijn dag/periode niet heeft heb je een goede vervanger

31-05-2020 18:01

Ozymandias +159568

Ik denk dat Ajax met Tadic (waarbij Traoré een kans kan krijgen in de spits) en Jensen twee goede concurrenten voor Lang heeft. Ik ben een fan van Lallana maar hij kan bij Leicester City waarschijnlijk meer dan vijf/zes miljoen euro per jaar gaan verdienen.

31-05-2020 18:26

JariHeijden +5629

Ik heb je als voetbal- en Ajaxkenner hoog zitten, Ozy. Maar ik deel je mening over Lang niet helemaal. Ik geloof niet dat hij het gaat redden, en vooral niet omdat ik denk dat het niet zo goed in zijn kop zit. Maar ik ben het wel met je eens dat Lang een kans moet krijgen in de voorbereiding. Zoals het er nu uit ziet hebben we een hele lange voorbereiding. En dan kunnen we kijken of hij kan aanhaken. Zou natuurlijk wel geweldig zijn, als er weer een eigen talent op zo'n positie doorbreekt.

En met Tadic is er altijd iemand die die positie kan opvullen als het met Lang toch niet lukt. Over Jensen kan ik niets zeggen. Ik heb er te weinig beeld bij. Dus wat mij betreft moet de optie Tadic (9) - Lang (10) en Traoré (9) - Tadic (10) veelvuldig worden geprobeerd in de voorbereiding.

Ik heb toch wel erg veel zin in het nieuwe seizoen!

03-06-2020 19:39

Cruijffthebest +13486

Lang komt tekort. Waar moet de creativiteit vandaan komen van de spelers die jij op het middenveld wil zien?
Daar moet echt een speler voor gehaald worden!

31-05-2020 18:21

Ozymandias +159568

Lang is goed genoeg om een kans te krijgen in de basis. Daarbij heeft hij de creativiteit die Ajax nodig heeft door het vertrek van Ziyech. De kans dat een speler die Ajax koopt bij Ajax zal slagen is niet groter dan de kans dat Lang bij Ajax zal slagen. Ajax moet ophouden met kopen om te kopen en vertrouwen op het vermogen van de club om talenten als Lang tot goede spelers op te leiden. Elke keer dat Ajax dat vertrouwen verliest gaat het fout. Ik begrijp daarom totaal niet waarom veel mensen hier steeds maar meer aankopen willen zien. Als ze niets hebben geleerd van de historie van Ajax.

31-05-2020 18:32

Cruijffthebest +13486

Jij vind Lang goed genoeg, ik zeker niet. Lang mist teveel creativiteit om het vertrek van Ziyech op te vangen, dat is hetzelfde als een luxe Mercedes vervangen voor een standaard Skoda. SLaat ook nergens op. Kopen om het kopen moet zeker niet, maar dat we een veel betere speler dan Lang nodig hebben om het vertrek van Ziyech op te vangen ziet zelfs een blind paard.

31-05-2020 19:29

Ozymandias +159568

Spelers van het kaliber van Ziyech kan Ajax niet kopen maar alleen opleiden. Ziyech was toen hij naar Ajax kwam zelf ook nog lang niet de speler die hij nu is. Als Ajax spelers van dat kaliber wil hebben moeten ze die eerst de kans geven om naar dat niveau toe te groeien.

Lang was in de tweede helft van de competitie niet voor niets de speler die de meeste kansen heeft gecreëerd. Natuurlijk was dat bij een ploeg waar spelers meer ruimte krijgen maar hetzelfde zal gelden voor de speler die Ajax van buitenaf aan zou trekken.

Als alleen Ziyech zou vertrekken zou ik heb verschikkelijk vinden als Ajax ervoor zou kiezen om een vervanger van buitenaf aan te trekken. Dan gooien ze de filosofie van Ajax duidelijk weer te grabbel en letterlijk elke keer dat ze dat in het verleden van Ajax hebben gedaan ging dat fout.

Als talenten als Eiting, Lang en Jensen niet de kans krijgen om door te breken zal de volgende lichting van talenten minder het gevoel hebben dat ze een goede kans maken om bij Ajax te slagen. Dat zal dus niet alleen een negatieve invloed hebben op deze lichting van talenten maar ook op de volgende lichtingen. Ik dacht dat dit na de donkere periode voordat De Boer hoofdtrainer werd wel tot iedereen was doorgedrongen.

31-05-2020 20:03

Cruijffthebest +13486

Sorry hoor, maar alles goed en wel, maar dat er kwaliteit bij moet komen om ook zeker in de CL te presteren ziet toch iedereen, dus zal er echt een betere vervanger voor Ziyech dan Lang moeten komen, hoe je het ook draait....Lang is niet goed genoeg.

31-05-2020 21:40

Ozymandias +159568

Ajax kan alleen met enige regelmaat de aansluiting bij de top van Europa vinden als ze steeds opnieuw twee stappen achteruit durven te doen om een fundament te leggen waarop ze een team kunnen bouwen wat later weer twee stappen vooruit kan zetten. Elke keer als Ajax probeert om het Champions League niveau vast te houden door middel van aankopen gaat het fout.

Ajax heeft daar gewoonweg niet de nodige financiele middelen voor. Ajax moet leren van de fouten die ze in het verleden keer op keer hebben gemaakt en die mensen zoals jij zouden herhalen door weer krampachtig vast te houden aan het huidige niveau door middel van aankopen. Leer nou eens dat dit niet mogelijk is. Hoevaak wil je dat Ajax dezelfde fout herhaalt?

31-05-2020 22:05

Cruijffthebest +13486

Ik wil niet krampachtig vasthouden aan het huidige niveau, ik wil dat er betere spelers komen als je de mogelijkheden ervoor hebt en die heeft Ajax. Jij staart je blind op fouten in het verleden en van fouten moet je leren door gericht goede aankopen te doen. Jij zegt regelmatig zinnige dingen, maar ook vaak niet. Niemand heeft de wijsheid in pacht, ik niet, maar jij ook niet.

01-06-2020 08:43

Ozymandias +159568

Ik ben het er niet mee eens dat Ajax die mogelijkheden ervoor heeft. Spelers die Ajax helpen om bij de Europese top aan te sluiten zijn voor Ajax niet te betalen. Ajax kan spelers als Tadic en Blind halen maar dat zijn alleen spelers die goed genoeg zijn om de aantrekkers (zoals vorig seizoen Ziyech, De Jong en De Ligt) te ondersteunen.

Spelers van het kaliber wat nodig is kan Ajax alleen opleiden. Zelfs Ziyech had twee seizoenen nodig had om naar dat niveau toe te groeien terwijl hij als 23 jarige speler werd aangetrokken. Zelfs als Ajax "de nieuwe Ziyech" kan vinden zal die minstens twee seizoenen nodig hebben om naar dat niveau toe te groeien.

De kans dat die speler zou mislukken is alleen ongeveer net zo groot als dat hij slaagt (door de gehele historie van Ajax heen slaagt maar ongeveer de helft van de aankopen). In de tussentijd wordt het eigen talent het gevoel gegeven dat ze bij Ajax geen goede kans maken om door te breken omdat er steeds maar nieuwe spelers worden gekocht.

Ik zou dat daarom kortzichtig vinden en de kans dat het Ajax veel schade doet is groter dan de kans dat het Ajax zal helpen om de aansluiting bij de Europese top terug te vinden. Ajax heeft een formule voor succes (begin jaren '70, mid jaren '90 en eind jaren '10). Ik zie niet in waarom ze die formule niet steeds opnieuw zouden gebruiken.

01-06-2020 09:19

Ferd +38681

jij vind alleen Roberto Alvarado goed genoeg. Zelfs als Ajax Messi zou halen zou je jammeren over Roberto Alvarado.

01-06-2020 11:04

Koningtoto +60904

Leg mij eens uit, hoe Noa Lang van een egoïstische prutser kan veranderen in een soort van Ziyech die mensen op een afstand van 50 meter alleen voor de goal zet, of Promes van 30 meter afstand zo bediend dat hij de bal alleen maar hoeft te raken om te scoren? Ik heb je vrij hoog zitten met je comments altijd, maar hier sla je de plank echt helemaal mis.

31-05-2020 20:12

Ozymandias +159568

Het klopt gewoonweg niet dat Lang een egoïstische prutser is. Iemand die egoïstisch is creëert in de tweede helft van het seizoen niet de meeste kansen voor zijn teamgenoten van alle spelers in de Eredivisie. Lang heeft juist een heel goed oog voor zijn teamgenoten. Dat had hij in de B-jeugd al.

Lang hoeft niet precies dezelfde kwaliteiten te hebben als Ziyech. Bijna geen enkele speler heeft die kwaliteiten. Ik begrijp nooit waarom mensen denken dat vertrekkende spelers door hetzelfde type speler moeten worden vervangen. Dat is normaliter gewoonweg geen realistische optie.

Lang heeft zijn eigen kwaliteiten waarmee hij teamgenoten kan bedienen. Iets wat hij in de tweede seizoenshelft bij FC Twente dus vaker deed dan Ziyech bij Ajax. Zoals ik eerder al schreef was dat natuurlijk bij een ploeg die meer ruimte krijgt maar dat zal ook gelden voor de spelers die Ajax van buitenaf zou aantrekken.

Ajax kan spelers van het kaliber van Ziyech niet vervangen door speler van een vergelijkbaar kwaliber. In plaats daarvan moeten ze talenten de kans geven om naar dat niveau toe te groeien. De kans dat Lang naar dat niveau toe zal groeien is klein maar de kans dat een aankoop van buitenaf dat wel doet is net zo klein.

Het risico veel groter dat Ajax een donkere periode tegenmoed zal gaan als ze talenten als Lang geen kans geven dan dat Ajax een donkere periode tegenmoed zal gaan als ze talenten als Lang wel een kans geven. Dat lijkt me wel duidelijk voor iedereen die naar de historie van Ajax kijkt.

31-05-2020 20:26

Koningtoto +60904

Lang stond zo'n beetje linksbuiten bij Twente. En heeft daar 0 potten gebroken.

En hoe moet hij een bal over 50 meter geven, als hij het over 10 meter niet eens kan?

31-05-2020 20:37

Ozymandias +159568

Wat bedoel je hij heeft 0 potten gebroken? Er was geen enkele speler in de Eredivisie die in de tweede seizoenshelft meer kansen heeft gecreëerd dan Lang.

Nogmaals, waarom moet Lang dezelfde kwaliteiten hebben als Ziyech? Litmanen kon ook geen ballen over 50 meter geven zoals Ziyech dat doet en was een nog veel betere '10' voor Ajax dan Ziyech is.

Lang heeft trouwens een behoorlijk goede lange pass in zijn benen. Natuurlijk niet van het niveau van Ziyech maar er zijn misschien vijf spelers ter wereld die dat wel hebben. Geen enkele speler die Ajax als vervanger van Ziyech kan kopen zal dat kunnen.

31-05-2020 20:44

JariJari +15351

Zet Tadic of Promes op 10 ipv Lang en ik ben helemaal voor je opstelling. (Ik zie het totaal niet zitten in Lang). Eens met niet kopen voor 10.

01-06-2020 14:00

Ozymandias +159568

Volgens mij ben je Tadic vergeten.

01-06-2020 20:43

BrandjeXL +81

Yes, FdB tijden herleven met dit betonmiddenveld.

05-06-2020 10:10

036AFCA97 +146682

Benieuwd wie er nog gaan vertrekken. Ik denk Onana, Nico en Donny en misschien Dest (als die zo dom is als waar ik bang voor ben). Als ik er van die drie één zou moeten halen zou ik absoluut voor Onana gaan.

Als Neuer, Lloris, Szczesny allemaal te oud worden kan die voor een basisplaats gaan, maar de enige “top” clubs waar die de huidige keeper eruit gaat spelen zijn Chelsea en PSG. En ik zou het zonde vinden als die daar heen gaat. Zou hem over een tijd wel naar Bayern, Barca of Liverpool willen zien gaan.

Alleen Nico en Donny verkopen, een goede CV erbij voor naast Blind en een goede vervanger voor Ziyech en het komt allemaal weer helemaal goed. Vooral voorin met Tadic, Promes, Neres, Antony, Traore, Brobbey, Hansen en de rest zitten we heel lekker.

31-05-2020 16:18

AFCAMM +11411

Fijn dat ze nu al bezig zijn met het opvangen van die jongen. Daar heb ik wel eens twijfels over gehad. Gelukkig hebben we nu ook meer spelers rondlopen die er voor kunnen zorgen dat hij zich snel thuis voelt.

31-05-2020 15:46

Toekomst1900 +2

Ach, wat hoop ik dat ze nog Igor Gomes in zijn schaduw halen. Wat een genot die 2 samen. Als we dan nog eventueel Matheus kunnen halen, zijn we compleet!

31-05-2020 14:38

younes11 +216

Wil je een braziliaans jeugdelftal maken haha

31-05-2020 14:44

Chiesaneres11 +0

Als het zou lukken is het deze periode wel als wij goed verkopen! Dan moet je andere plekken(vertrekkers) oplossen met nederlanders om beetje nederlands gezicht te houden imo.

31-05-2020 15:40

4xEC1 +7760

Kan niet wachten totdat er weer gevoetbald wordt natuurlijk maar ben ook heel benieuwd naar Antony. Heb veel vertrouwen in hem en ben blij dat Neres er is voor hem, zal de aanpassing iets makkelijker maken.

31-05-2020 14:01

afcasven1995 +6983

Olympische spelen gaan niet door dus hij kan gewoon de hele voorbereiding met Ajax meedoen gelukkig.

31-05-2020 13:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.