Kamp Babel bevestigt: Ajax wil routinier huren

door Finn Dekker 99

Kamp Babel bevestigt: Ajax wil routinier huren

door Finn Dekker 99

Laatst geüpdatet

Het gerucht omtrent Ryan Babel en Ajax is bevestigd door de zaakwaarnemer van de aanvaller. Winny Haatrecht heeft in gesprek met De Telegraaf gezegd dat het klopt dat Ajax de routinier voor een half jaar wil huren.

'De reden dat kind van de club Babel weer in beeld kwam bij de Amsterdammers is de (eerdere) blessures van Quincy Promes, David Neres en Zakaria Labyad enerzijds en de financiële problemen bij de Turken anderzijds', verklaart de krant. 'Hoewel Babel een overstap ziet zitten en Ajax hem graag aan de selectie wil toevoegen, is een deal mede door de financiële afwikkeling met Galatasaray nog lang geen uitgemaakte zaak.'

Babel zou graag naar Ajax willen vanwege het in de kijker spelen voor het EK van aankomende zomer. Bij Galatasaray speelt de 33-jarige wel, maar gaat het op sportief gebied niet heel lekker: de Turken staan zevende. Een definitieve transfer zou een derde periode bij Ajax betekenen voor Babel.

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11473

En waar blijft een nieuwe CV naast Schuurs?

09-01-2020 16:56

anrejane +0

Het is inmiddels definitief, maar ik vraag me af of Babel wel mag meedoen in de Europese wedstrijden. Hij heeft immers ook al groepswedstrijden gespeeld met Galatasaray.

09-01-2020 14:00

vanreenen +10359

Er moeten nog een paar kleine juridische dingetjes geregeld worden las ik 36 uur geleden. Zijn dus geen kleine dingetjes! Als het doorgaat zal hij wel volgende week aansluiten. Duurt wel erg lang voor er witte rook komt.

09-01-2020 09:37

ST +23098

Gerucht op meerdere internationale nieuwssites: Ajax wilt De Ligt huren voor een half jaar van Juventus.

09-01-2020 00:10

Saanchez +3117

Geloof er geen zak van. De Ligt is helemaal geen type om na een half jaar al tijdelijk terug te keren ofzo, zelfs niet met het EK voor de boeg. Bovendien geef ikzelf de voorkeur aan Schuurs het vertrouwen te geven. Hoe geweldig de Ligt ook is, je remt dan een half jaar de ontwikkeling van Perr en misschien Alvarez.

09-01-2020 08:39

kaashaas +4

Pffff tja.. kan er wel gelijk staan maar of hij nog mee kan in ons spel.. maar.ga ervan uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik zie liever een davidson Sanchez terug gehaald worden.

08-01-2020 21:22

Lordniels +762

Los van Babel, maar ik ben gewoon tegen huren. Net als bij huizen. Met huren gooi je geld weg en bouw je niks op. Niet doen dus!

08-01-2020 19:27

ST +23098

Zijn vorige huurperiode en ook die van Bertje Traoré een paar jaar geleden zijn best nuttig geweest.

08-01-2020 22:20

Saanchez +3117

Je bouwt inderdaad niets op maar in sommige gevallen kan het wel op korte termijn uitkomst bieden en ik denk dat deze situatie er een van is. Stel je wordt uit huis geflikkerd, je moet ergens gaan wonen maar kopen is nog een te groot risico, dan kun je dat overbruggen met een relatief korte huur.

09-01-2020 08:46

Cupmetgroteoren +5

Is ook een positieve factor in de groep. Heeft meer dan 2000 boeken gelezen, dus ziet dingen die anderen niet zien en heeft meer kennis.

08-01-2020 16:03

appeltje +116

Aangezien er helemaal geen topic over Jong Ajax is, laat staan over de oefenwedstrijd tegen Livingston:

El Maach
Van Gelderen - Solomons - Kemper - Douglas
Ter Heide - Llansana - Mendez
Thethani - Kühn - Bandé

Bank: Reiziger, Musampa, Regeer en Salah-Eddine

Bandé dus eindelijk een basisplaats. Erg fijn voor die jongen.

Staat overigens al 2-0 voor Jong Ajax. Een van de aanvallers heeft de 2-0 gescoord met assist van El Maach. Jong Ajax is beter en domineert.

08-01-2020 15:49

Fieldman +0

Topmove, Lang kon echt niet. Totaal afgetest voor fit niveau.

08-01-2020 15:43

Cupmetgroteoren +5

Waarom zo hard ten aanzien van Lang? Zo slecht heeft ie het toch niet gedaan? Tegen Twente vrij goed, tegen ADO toen ie mocht invallen ook, invalbeurten daarvoor ook goed, en vier doelpunten. Ik vind de kritiek op hem buiten alle proporties. Het is geen absolute topspeler, maar men doet hier alsof ie niet eens bij de eerste 21 moet horen. Lang is echt wel prima om erbij te hebben.

08-01-2020 15:58

appeltje +116

Lang is prima om erbij te hebben, maar is niet goed genoeg voor een basisplaats. Babel wel.

08-01-2020 16:09

trodat4030 +97461

Ik zei het elders al, Lang hadden ze eigenlijk een paar keer moeten brengen toen hij enkele maanden geleden in topvorm was. Het elftal speelde toen ook stukken beter, in combinatie met een eigen topvorm maakt dat véél makkelijker invallen voor jonge spelers als Lang. Nu zat Lang al weer een tijdje op de bank bij 1 toen hij opeens nodig was, die speelde relatief weinig, dat ging ten koste van zijn vorm en als men dan opeens echt op je moet bouwen, ipv dat je ff mee mag doen, is dat vrij pittig. Niet iedereen lukt dat direct. Dat maakt Lang echter geen slechte speler. Ik hoop dat men met Hansen en andere talenten dat iets slimmer aanpakt. En ja, je hebt meer aan 90 min Jong dan aan 10 min 1, maar het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. Op maandag/vrijdag 90 min is niet dusdanig zwaar om niet op zondag 10-15 min in te kunnen vallen. Die ervaring maakt ze sterker voor de momenten dat je wel genoodzaakt bent om op ze te bouwen, wat men bij Lang moest onlangs. Juist in de eredivisie heb je de ruimte op de bank om een in topvorm verkerende Jong speler mee te nemen. We hebben (bijna?) nooit 23 spelers bij de wedstrijdselectie..

08-01-2020 17:17

PetrosQ +1

Lang is een zeer talentvolle voetballer. Dat kan iedereen zien. Hij is echter niet goed in het uitvoeren van de spelprincipes van Ten Hag. Hij wil altijd maar één persoon aan de buitenkant hebben (vaak een back) en de aanvallers in de half spaces laten spelen. Lang blijft alleen te veel aan de zijlijn plakken, probeert dan een aantal tegenstanders te omzeilen om daarmee in de half space te komen. Dat is alleen heel makkelijk om te verdedigen waardoor hij genoodzaakt is de bal breed of terug te spelen.

09-01-2020 12:50

jarenfan +5

Begrijp om meerdere reden niet waarom Babel.
Op de buitenpositiie niet nodig.
Geen creativiteit.
Te oud zit jeugd in de weg.
Gevalletje Huntelaar,heeft nu ook zijn tijd gehad.
Ga voor een verdediger.

08-01-2020 13:54

afcasven1995 +6983

Deal met Babel is zo goed als rond meldt VI net.

08-01-2020 11:57

Ajax95Duivendrecht +24251

Een typische Ten Hag-deal zou dit zijn. Puur kiezen voor ervaring, degelijkheid en de korte termijn.

Ik zie het liefst een jonge buitenspeler komen, in wie je kunt investeren voor de komende jaren. Babel gaat je team absoluut niet beter maken en is bovendien toch alweer weg over een half jaar. Zonde van het geld i.m.o.

08-01-2020 11:45

Web +178830

Babel is een speler die je gelijk in kan zetten, zich NIET hoeft aan te passen, aangezien Neres nog niet wedstrijd fit is, een uitstekende huur
Hoe kwetsbaar was Ajax wel niet zonder Neres en Promes
Heeft helemaal niets te maken met inversteren, dit kan even goed namelijk

Wat is een typische Ten Hag deal, dat vraagt om uitleg?
Bedoel je soms Promes, op voorspraak Ten Hag top aankoop
Ja Labyad pakte verkeerd uit, zijn de rest van de aankopen door Ten Hag gedaan?
Nee, daar zijn de scouts voor, en die komen met rapporten.

08-01-2020 13:00

AFCAsphere +9

Ik zou het ook verkeerd vinden dat er alleen maar gekeken word naar ervaring, maar Babel heeft meer dan alleen ervaring. Ja, hij is al wat ouder, maar hij zou prima renderen in ons systeem. Van een talent of een aankoop van ver hier vandaan is het maar net de vraag of en hoe diegene zich gaat aanpassen. Bij Ryan heb ik toch meer het gevoel dat hij zonder problemen mee kan gaan in het niveau van de huidige selectie.

08-01-2020 15:27

Ajaxhart +0

Natuurlijk kan Babel in sommige wedstrijden een versterking zijn.
Echter, je hebt Lang, Traoré, Gravenbergh, Hanssen en Ünüvar tot je beschikking. Waarom dan nog iemand erbij halen?

08-01-2020 11:30

X-RaY +3

Hier word je niet slechter van prima tijdelijke oplossing dus.

08-01-2020 10:30

oudzuid2 +7294

niet echt de versterking waar ik op gehoopt had. liever een potentiële topper die er voor een paar jaar staat, maar goed. als een soort Huntelaar type waarschijnlijk wel nuttig, en zal gelijk van waarde kunnen zijn. als iedereen voorin weer fit is zal ie niet in de basis staan lijkt me, maar als stand in prima.

08-01-2020 09:52

de_pitbull +0

die potentiele toppers lopen al in de jeugd. dit is een tijdelijke oplossing.

08-01-2020 10:07

GerardAjax26 +2

Alleen jammer dat die potentiële toppers zo weinig speelminuten krijgen onder Ten Hag.

08-01-2020 10:50

pizzapunt +0

Op de website van Ajax wordt gehint naar 'een nieuw gezicht op het trainingsveld' bij één van de trainingskamp blogs...

08-01-2020 09:15

Jaridebeste +2

Ja, die inworp coach zeker ;-)

08-01-2020 09:28

pizzapunt +0

Erger nog; van der Sar..

08-01-2020 09:36

michael28 +0

ongelooflijk dit is gewoon een amateurniveau voetballer. verder een aardige jongen hoor

08-01-2020 08:54

de_pitbull +0

spoor je wel? ik vond het bijv in oranje beter dan ik hem in lange tijd gezien heb.

08-01-2020 10:09

johnantoni +1

Bruikbare speler. Iets meer dan dat, want vind hem een betere spits dan Tadic. Tadic heeft zoveel slechte wedstrijden gespeeld.

08-01-2020 06:01

afcasven1995 +6983

Als spits speelt Tadic nooit slecht. Aan de buitenkant heeft hij idd mindere wedstrijden gespeeld de afgelopen weken.

08-01-2020 09:37

Cruijffthebest +13486

Mag Babel eigenlijk wel spelen in de EL?

08-01-2020 04:29

TheRiviera +5510

Ergens kan ik een eventuele terugkeer van Babel wel begrijpen. Met alle blessures wil je natuurlijk je selectie op peil houden. Maar deze situatie kan ook teleurstellend uitpakken voor beide partijen. Het is duidelijk dat Babel terug wilt keren met oog op het EK maar hij moet niet denken dat hij zomaar ineens alles gaat spelen. Met een fitte voorhouden zal Ten Hag denk ik nog steeds kiezen voor een Promes/Tadic/Ziyech voorhoede. Zelfs als Ten Hag Ziyech op het middenveld plaatst staat Neres nog hoger in de pikorde. Dus net als Huntelaar zal Babel er rekening mee moeten houden dat hij vaker op de bank zal komen te zitten en ik betwijfel of hij daarvoor terugkeert.

08-01-2020 01:49

FrancescosRavioli +15454

Graag ruilen voor Siem. Lang mag z'n wedstrijden lekker in jong afwerken.

08-01-2020 00:46

ajacied017 +304

Telegraaf van morgen:

Mocht het rondkomen, zou Babel morgen of overmorgen gekeurd kunnen worden in Amsterdam.
“Het is een fiscale kwestie” zegt haartrecht.

Babel is bereid salaris in te leveren om weer voor Ajax uit te kunnen komen.
Zoals eerder aangegeven gaat het om huurperiode van een half jaar.
Babel is fit, dit omdat Galatasaray sinds 4 januari(2keer per dag) traint.

08-01-2020 00:21

036AFCA97 +146682

Benieuwd wanneer Fischer wordt teruggehaald.

07-01-2020 23:52

AjaxAmsterdam +3

Nemen we gelijk Boilesen ook nog terug xD

08-01-2020 00:34

Bobbaasje +3

#BabelComeHome

07-01-2020 23:38

GerardAjax26 +2

Laatste thuiswedstrijd was iedereen nog blij dat Traore en Hansen de kans kregen. Ten Hag kennende krijgen de jeugdspelers nog minder speelminuten als Babel gehuurd wordt, net zoals Huntelaar ondanks slecht spel steeds de voorkeur kreeg boven Traore. Geef gewoon tweede seizoenshelft de jeugdspelers de kans (zolang Promes/Neres niet fit zijn), zonder Babel word je ook wel gewoon kampioen dit jaar. Overmars zei laatst dat de zaakwaarnemers van de grootste talenten van de wereld zich zelf meldde bij Ajax.. waarom dan een 33 jarige speler gaan huren voor een half jaar?

07-01-2020 23:17

BrandjeXL +81

Precies dit dus! Dus of ga vol voor de jeugd of durf geld uit te geven. Zeker met het oog op komende zomer hebben we helemaal niks aan tussen oplossingen. Het is reëel, gezien de beloftes, dat Donny, Nico, Andre vrijwel zeker vertrekken. Neres en Ziyech kunnen daar nog bij komen.

07-01-2020 23:28

GerardAjax26 +2

Precies, juist door jongens als Traore nu minuten te laten maken, is de kans groter dat ze volgend jaar vertrekkende spelers kunnen vervangen. En als je van mening bent dat er te weinig talent doorkomt op de vleugels, dan haal je inderdaad een topper voor die positie, maar geen 33 jarige speler voor een half jaar huren terwijl je toch niet meer actief bent in de CL. Voor een club die het zo van zijn jeugdopleiding moet hebben, vind ik dat een slecht signaal.

08-01-2020 00:15

brullie +7063

Jeugd krijgt zelfs bij een goede voorsprong in een wedstrijd nog niet eens de kans van tH. Voor de rest is hij in mijn ogen een top trainer. Aangaande jeugd is hij matig bezig...

08-01-2020 06:46

Henkjanklaas +20683

Probleem is dat topspelers vanwege salaris en of de magere eredivisie niet tussentijds te halen zijn en dus kom je dan bij een speler als Babel uit. Huren is dan zo gek nog niet om te zorgen dat we kampioen worden en verzekerd zijn van CL.

07-01-2020 23:12

Rentokill +4614

Babel voor de bank? Want Tadic, Promes, Neres en Ziyech spelen. Babel is niet van dat niveau.

07-01-2020 23:00

BrandjeXL +81

Precies. Dus we gaan een dure speler huren voor de bank. Dat wordt een bank met Siem, KJ en Ryan. Heerlijk toch hahaha

07-01-2020 23:05

Vertonghen +15

Dat Ajax in hem een 12e ziet vind ik prima
Hoewel ik liever een tropische surprise heb maargoed.
Blijkbaar is Ajax er niet in geslaagd deze te vinden, kan me eigenlijk niet voorstellen dat Babel plan A is.
Wat ik me wel afvraag is waarom Babel naar Ajax wilt om hier (a) minder te spelen & (b) minder te verdienen.
Mis ik iets, moet hij daar weg?

Dat Ajax nog te weinig ziet in Lang begrijp ik wel, en we hebben allemaal gezien wat er bij ons gebeurd wanneer Neres & Promes afwezig zijn.
Achter de eerste 11 staat gewoon te weinig kwaliteit, net als vorig jaar.
Als Ajax Siem of Labyad moet brengen is er iets mis.
Afgelopen jaar hebben we geluk gehad met blessure’s en was Huntelaar bovendien wat scherper.

08-01-2020 01:55

Tjpknge +1

Had je vanaf de zomer goed geinvesteerd met Palacios en b.v.b Antony. En waren Ziyech, Tagliafico, Vd Beek, Onana en Neres vertrokken. kon je vd zomer zo spelen.

Promes Tadic Antony
Palacios Olmo Gravenberch
Martinez Blind Schuurs Mazraui
Kotarski

En dat de jeugd zo in de jeugd zou worden gelopen is ook onzin. Tadic zou dan niet lang meer op top niveau mee kunnen, en je kent de markt, na 1 top seizoen komen al de grootste clubs

07-01-2020 22:56

BrandjeXL +81

Nee hoor, sommigen hadden dit al voorzien. Echter liep 80% van AS als een mak schaap overal achterna. Waaronder jij! Maar ja, verder dan sarcastische opmerkingen en Ajax gaat dit dik winnen kom je ook niet.

07-01-2020 23:04

FrancescosRavioli +15454

Wat nog meer captain Hindsight?

07-01-2020 23:02

Tjpknge +1

Nou inplaats van al die buitenlandse spelers voor o19 en jong hadden ze beter volle bak in moeten zetten op de Nederlandse top talenten. Denk hierbij aan een Braaf of een Vd Berg. Braaf speelde tot een paar jaar zelfs hier nog. Ook hadden ze er meer aan mogen doen om Hoogewerf binnenboord te houden, was naar mijn menig een groter talent dan Hansen, wie ik nooit zo heel bijzonder vond. En dat ik het niet helemaal eens was met het transferbeleid zei ik al vanaf de zomer, toen opereerde ik soort gelijke/de zelfde doelwitten. Maar ja, ik neem sowieso niet iedereen serieus want vd zomer benoemde bvb iemand Bastoni ook als niet goed genoeg voor Ajax..

08-01-2020 01:26

Huntelaar020 +0

Off:

Ik vindt het soms leuk om wedstrijden terug te kijken van studio sport eredivisie (niet fox/eredivisie live van toen dus).
Nu wil ik graag ajax-twente (15 mei 2011) terug kijken.
Maar valt studio sport eredivisie niet verder terug te zien dan eind 2013.
Hebben jullie een tip?
Een link ofzo?

07-01-2020 22:34

Tjpknge +1

Een link mag je niet sturen, maar kijk maar even verder op YouTube. Zoek dan op: Ajax Twente. Full Game, haha.

07-01-2020 22:37

Huntelaar020 +0

Die is van fox;)

Wil juist studio sport eredivisie

07-01-2020 22:38

BrandjeXL +81

Hoe wil je dat doen? De NOS had toch helemaal de rechten niet dus je zal niet verder komen dan een samenvatting

07-01-2020 22:40

Huntelaar020 +0

Dat maakt ook niet uit ,
Gaat ook niet om de hele wedstrijd.

07-01-2020 22:44

Tjpknge +1

Ah oke. En op het Ajax kanaal?

07-01-2020 22:53

Tjpknge +1

Sanchez had toch ook interesse om naar Ajax te komen? Sterker nog, hij werd na 1 jaar voor een monsterbedrag aan Tottenham verkocht. En dan moeten we nu maar voor Babel gaan omdat er niemand wil, nee! Willen we doorgroeien zullen we toch echt voor een categorie hoger moeten gaan dan (met alle respect) Babel. Lainez, Mitrovic, Gedson, Antony, Pavon, Kostic, Cutrone lijken mij bvb al betere opties. En dit komt allemaal uit de losse duim. Dus zeker als je hier dagelijks mee bezig bent verwacht ik toch geen Babel.

07-01-2020 21:52

Sanalologo +1

Lainez doet het geweldig bij Betis, halen die jongen.

07-01-2020 22:00

Tjpknge +1

Als je niet ziet dat Lainez over belachelijk veel talent beschikt, ligt dat eerder aan jou dan aan mij. Overigens was dit zoals ik al zei... Spelers die uit de losse duim komen, en ik nu al met spelers met meer potentie/talent kom dan onze trotse scouting, wie hier dagelijks mee bezig zouden zijn.

07-01-2020 22:04

BrandjeXL +81

Je hebt gelijk maar maak dat de Overmars fanclub maar eens aan hun verstand. De beste kan niks verkeerds doen bij velen. Net als die "velen" blij zijn met Babel.

07-01-2020 22:37

Frayak +0

Echt belachelijk komop nou

07-01-2020 21:38

Sanalologo +1

Hoop lachwekkende mensen hier. Eerst janken dat we een te magere bank hebben, en nu is het weer niet goed.

Was jaar nog 1 van de beste op het veld tegen Duitsland. Speelt daarnaast gewoon nog op hoog niveau in Turkije en in de CL.

Perfect voor op de bank. Kan die jonge jongens ook nog wat bijbrengen. Het is namelijk razend knap hoe Babel zijn carriere heeft opgepakt ná de zandbak.

07-01-2020 21:35

Mivado +3327

1 jaar geleden. Was ie een jaar jonger. 30. Nu 33. Tikt aan hoor vanaf de 30.. Al is een halfjaar huur niet al te slecht, voor de bank

07-01-2020 21:44

Mivado +3327

Of 31, ligt eraan wanneer hij jarig is en wanneer het was

07-01-2020 22:07

trainerdv +2

We zijn loeikwestbaar. Promes en Neres geblesseerd en aanval was toch een stuk minder. Ik ben fanatiek lid van de ani-Babel club. Iemand met zo weinig basistechniek en zo'n waardeloos schot. Ik kan me het niet voorstellen na een Ajax-opleiding... Afijn, toch zou het niet een heel idioot plan zijn gezien de mogelijkheden in de winter en de kwestbaarheid selectie. Hij is snel en sterk en zal vast van enige waarde kunnen zijn.

07-01-2020 20:56

Hollister +12628

Paniekzaaier

07-01-2020 21:15

MarLuuk76 +3557

Er is hier nog nooit een aankoop gedaan door Overmars. Waar meer dan 60% van de Ajaxshowtime lezers op de banken is gaan staan. Te duur, Blind, kan niet voetballen Promes. Jeetje Colombia is wel heel ver. En zo kan je uren doorgaan.

07-01-2020 20:55

Tjpknge +1

Te ver? We werden toch niet gevraagd Sanchez met de fiets op te halen?

07-01-2020 20:59

Tjpknge +1

Ik begrijp persoonlijk best dat er twijfels zijn over het transferbeleid. We zijn uit de Champions League en hadden onze voorsprong bijna weggegeven tegen een nietig AZ. Zijn niet uit een geslaagde zomer transfer periode gekomen, waar veel meer uit te halen viel(al mag je dat hier pas zeggen, als ze weg zijn, maar oke). En dan is het nu niet zo gek dat er mensen beginnen te twijfelen, als je de naam van Babel hoort verschijnen als nieuwe transfer target.

07-01-2020 20:46

Mokumnorth +358

Wat een kul, juist door die Valencia, Willem 2 en Ajax zou je moeten inzien dat dit elftal niet goed genoeg is in de breedte. En dat juist iemand als babel een perfecte was geweest om neres/promes te vervangen....
Dan zou je toch stom zijn als je je hier niet beter op voorbereid voor de 2e seizoenshelft. Daar komt bij dat het over huren gaat.

07-01-2020 21:42

Tjpknge +1

Daarom vernoemde ik ook de mislukte zomertransferperiode. Was daar goed geinvesteerd geweest, waren we nu zeker geweest van de knock-out fase.

07-01-2020 21:49

Mokumnorth +358

Ja dat is niet gelukt, er was wellicht veel vertrouwen in de breedte van de selectie. Welke op de vleugels ook wel goed was maar niet als er 3 vleugelspelers tegelijk geblesseerd raken.
Foute inschatting en dus is half jaar huren geen onlogische keuze om niet in dezelfde situatie te komen.... maw van fouten maken, leer je

07-01-2020 23:54

Tjpknge +1

Nee, daar sla je weer de plank mis. Ik heb het over het middenveld en de verdediging. Veltman was 4 jaar geleden al niet goed genoeg voor de CB positie en Marin en Alvarez passen niet in dit systeem. Al weet ik niet of Alvarez in welk systeem dan ook zou passen.

08-01-2020 01:31

BrandjeXL +81

Niks kul, Overmars heeft toch zogenaamd zijn lijstjes klaar als je dan niet verder komt dan Babel huren is dat een brevet van onvermogen. In de zomer heeft hij gefaald door geen goede vervangers te halen voor Lasse en Frenkie. Dolberg verkopen snapte iedereen maar we spelen nu zelfs met KJH in de spits. Dan krijgt Overmars de kans om zijn fout in de winter goed te maken en komt ie niet verder dan Babel. Het gaat nog niet eens zózeer om Babek zelf maar wel dat Marcie weer in zijn oude gedrag vervalt.

07-01-2020 22:33

Mokumnorth +358

Misschien is de gedroomde kandidaat nu (winterstop) niet beschikbaar?
Dan is een huur van een speler welke er direct staat, een hele verstandige beslissing!

07-01-2020 23:51

Wieno +9248

Wat een gezeik weer hier. Nu is Ajax weer niet creatief met nieuwe aankopen. Nee we moeten weer een onbekende Zuid-Amerikaan halen die moet wennen. Babel staat er gewoon als het moet. Daarna mag hij weer terug en kan de jeugd zich laten zien in de voorbereiding. Tijdens deze zelfde voorbereiding kreeg ik naar mij kop dat Alvarez 200x beter was dan Schuurs en hij z.s.m. gehaald moest worden en in het elftal moest. Nu kan ook hij er volgens dezelfde mensen geen flikker meer van. AS op zijn best weer...

07-01-2020 20:20

vincent_DV +107

Ik denk dat Ajax veel betere opties had om iemand te huren voor een half jaar, als dat je intentie is.(Zou zelf eerder iemand gehaald hebben met het oog op volgend jaar). Misschien wat ambitieus maar Luka Jovic is uit de gratie geraakt en zit zelfs niet meer bij het Servische elftal, bij Ajax kan die het EK nog gaan halen, Mariano Diaz speelt nooit, Andreas Pereira van Man U, Bruun Larsen van Dortmund, Paulinho van Leverkusen, Carles Perez van Barcelona, Shaqiri van Liverpool. Stuk voor stuk beter dan Babel in mijn ogen.

Maar als het om ervaren spelers gaat is het bij Ajax werkelijk altijd een Ex- (Eredivisie) speler, wat ik behoorlijk beperkt vind.

07-01-2020 20:06

BRAMHOUTEN +3813

de spelers die jij noemt halen hun neus op voor Ajax. dus zijn echt geen optie

07-01-2020 20:17

Tjpknge +1

Met die instelling wel ja.

07-01-2020 20:32

BrandjeXL +81

Dat zou je ook van Tadic en Blind hebben gezegd. Overmars speelt weer op safe en dus gaat Ajax weer achteruit. Toon lef door een groot talent te halen of ga voor de jeugd. Dit is een TH actie. Die ook liever een Siem of KJ brengt ipv van jeugd. Je gaat dus een speler halen voor de bank want Babel haalt nooit het eerste. Heerlijke bank met KJ, Siem en Ryan. Moet er niet aan denken.

07-01-2020 20:40

BRAMHOUTEN +3813

Die hebben al in Nederland gespeeld. maar je denkt dat de genoemde spelers interesse in Nederland hebben? er spelen teveel gasten fifa en leven in een fantasie wereld

07-01-2020 21:13

BrandjeXL +81

Ok dus omdat ze in Nederland hebben gespeeld zijn ze haalbaar? Waar zijn Wijnaldum, Van Dijk, Suarez en Ibrahimovic dan? Hebben ook allen in Nederland gespeeld.

07-01-2020 22:35

BobaAjax +705

Babel spreekt de taal, kent de club , stad en de speelstijl. Voor een half jaar huren is hey gewoon een superoptie.

07-01-2020 20:18

roodwit007 +14222

deze klasbak die altijd tot het gaatje gaat is alweer een goede aanvulling voor de aan stormde jeugd ,want die gaan garandeert dit seizoen komen en kan ook nog eens ballen en dan vooral de bal vast houden

07-01-2020 20:02

Caparzo +4259

Zeer bruikbaar en nuttig om erbij te hebben in een hopelijk weer loodzware 2e seizoenshelft, met hopelijk nog een wedstrijdje meer!

07-01-2020 20:01

BRAMHOUTEN +3813

grappig dezelfde reacties als de vorige keer toen babel terugkeerde. daarna waren de meeste verdrietig dat hij weer vertrok. babel kan je er prima bij hebben. Is enorm balvast. zie hem als goede stand in van tadic in de spits. huntelaar gewoon gebruiken alleen om wat te forceren in het laatste kwartier

07-01-2020 19:20

3*stars*3 +23703

Zijn beste pot speelde hij imo destijds als spits in Dortmund.
Dortmund was destijds EU top (haalde volgens mij dat seizoen de CL finale) maar Babel behoorde toen tot 1 van de beste mannen op het veld.
Daarna heeft hij niet meer in de spits gespeeld en ging hij naar de flank.

07-01-2020 19:23

BrandjeXL +81

Tuurlijk hoorde hij toen bij de besten. Ajax werd 94 min totaal overlopen en met de rug tegen de muur gezet. De enige manier waarop we toen gevaarlijk konden worden was in de counter en dan is Babel bruikbaar. Echter speelt Ajax nu op een hele kleine ruimte, met kort combinatiespel en dan heb je helemaal niks aan Babel want zijn basistechniek is om te huilen.

07-01-2020 20:20

3*stars*3 +23703

Wat een onzin...
Ajax speelde een prima pot in Dortmund.
As je die pot had gevolgd, dan weet je dat Babel toen speelde als een prima kapstok, waardoor het team kon aansluiten.
Geen sprake geweest van counteren en 94minuten tegen de muur gezet.
Sterker nog, Dortmund was toen gevaarlijker met counters (Reus, Lewandowski, Götze etc).
In de slotfase kopte Moisander onder de bal door en maakte Lewandowski de 1-0.

07-01-2020 20:30

BrandjeXL +81

Ga de wedstrijd nog maar heel snel een keer terug kijken. Het werd slechts 1-0 maar we werden totaal overlopen. Dus ipv met onzin te komen ga aub de wedstrijd kijken.

07-01-2020 20:31

3*stars*3 +23703

Heb die pot nog goed in mijn hoofd.
Ajax-Dortmund werd ajax overlopen en 1-4 vernederd.
In Dortmund deed ajax prima mee.
Hoef het niet terug te kijken want ik weet het nog goed.

Kijk jij maar de beelden terug en zie hoe Babel speelde.
Onzin dat Ajax counterend eruit kwam en dat hij daarom goed speelde.

07-01-2020 23:33

BrandjeXL +81

Heb je nu al gekeken??

07-01-2020 23:35

3*stars*3 +23703

Toch een dubbelgevoel bij.
Na zijn periode bij Deportivo had ik hem graag zien komen maar voor nu?
Ja we hebben wat spelers die terugkomen van blessures maar als iedereen fit is, is Babel imo geen basisklant.

07-01-2020 19:18

ajax4perez +9614

Gewoon doen! Huren met optie tot koop!
Verwacht dat Huntelaar dit jaar stopt en dat er een flink aantal spelers vertrekken.
Heb je met tadic en babel 2 goede geroutineerde spelers. Met (hopelijk) Blind erbij heb je een goede basis te pakken

07-01-2020 19:08

appeltje +116

En Promes

07-01-2020 19:30

ajax4perez +9614

Uiteraard

07-01-2020 19:45

LouisVonGoal +2919

Al dat gezeik. Als hij de winnende maakt tegen getafe is hij opeens de man. Hij is meer dan welkom met zijn ervaring.

07-01-2020 19:07

3*stars*3 +23703

Tuurlijk zal hij dan toegejuicht worden en dat zagen we ook met Promes.
Maar hij wilt natuurlijk ook komen met zicht op het EK en dus minuten maken.

Maar ik heb graag ongelijk hoor en laat mij verrassen.
Ik wil het beste voor Ajax.

07-01-2020 19:21

Cupmetgroteoren +5

Babel zal sowieso toegejuicht worden, in tegenstelling tot Promes, die ook uit de jeugd komt, maar waartegen een hetze werd gevoerd vanuit de media, als zou het een lastige jongen zijn etc. Tegen Babel wordt ook een kleine hetze gevoerd vanwege z'n paarse haar, maar ik verwacht dat supporters Babel wel met gejuich ontvangen.

Verder moet er gewoon nog een middenvelder of verdediger bij.

07-01-2020 20:00

hakkietjakkie +80

Hmm twijfel hier echt heel erg aan of dit een goede keus is.

07-01-2020 18:59

LangeTermijn +613

Een goede vervanger voor Labyad is hij. Hij heeft een acceptabel niveau voor komend half jaar. Al heeft hij natuurlijk niet het niveau waar we naartoe willen met onze mooie club.
Hopelijk heeft zijn ervaring meerwaarde voor onze selectie.

07-01-2020 18:45

Cupmetgroteoren +5

Is wel een intelligente speler die weet wat gevraagd wordt op het hoogste niveau en in topwedstrijden. Hij is ook intelligenter geworden in zijn spel dan vroeger. Doet verder ook geen gekke dingen, klaagt niet en is goed voor de groep.

07-01-2020 18:14

godlike +3810

Prima! Kan Europees ook mee.

07-01-2020 18:02

Mocrodammerr +23122

ik zeg zeker doen. Er moeten wel duidelijke afspraken worden gemaakt over wat zijn taak zal zijn. Hij zal zeker geen basisspeler worden. Bizar dat Cim Bom hieraan wilt meewerken. hij deed het vrij goed in Turkije.

07-01-2020 17:33

nuff-said +1653

Ik zeg doen! Vorige keer dat hij kwam ging et heel lekker. Totdat hij geblesseerd raakte aan zijn schouder. He got what it takes. Babel in de spits, promes weer linksbuiten en tadic rechtsbuiten. En dan middenveld hoe die was toen we gruwelijk speelden. Alhoewel blind is weg. Dat is wel een probleem. Dan moet martinez op zijn plek en dan weet ik niet zo wie de 6 gaat zijn. Alvarez moet nog veel leren en marin is geen 6. Eiting is geblesseerd. Gravenberch nog te onervaren. Iemand die et weet?

07-01-2020 17:24

MNJ7 +8731

Gravenberch gewoon de kans geven ( moet die wel z’n contract gaan verlengen)

07-01-2020 17:29

KingJames23 +11489

Tadic aan de zijkant dat kan niet meer. Hij hoort in de spits en daar is hij alleen van waarde door z’n bal vastheid en zo laat hij anderen beter voetballen.

07-01-2020 17:45

BrandjeXL +81

Babel in spits? De beste man kan werkelijk geen bal fatsoenlijk aannemen. We gaan met deze transfer weer terug in de tijd. Nog zorgelijker is dat ze dus niks beters kunnen vinden.

07-01-2020 17:57

Ajax114 +1706

Waarom zou hij hier op de bank gaan zitten terwijl hij daar in de basis staat ?

07-01-2020 17:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.