Ten Hag geeft toe: 'Voorin missen we wel wat'

door Bart Veenstra 44

Ten Hag geeft toe: 'Voorin missen we wel wat'

door Bart Veenstra 44

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag spreekt over 'een frustrerende avond'. De oefenmeester is tevreden over het spel en het aantal gecreëerde kansen van Ajax tegen Valencia en vindt vooral dat het zijn ploeg niet heeft meegezeten in de groepsfase van de Champions League.

'Een frustrerende avond? Ja, dat is een open deur. Als je de speelwijze goed uitvoert, kansen creëert en er twee kleine foutjes worden afgestraft, is het ontzettend bitter', aldus Ten Hag tijdens de persconferentie, waarvan beelden te zien zijn bij de NOS. 'Als je op Champions League-niveau vijf tot zes kansen creëert, is dat behoorlijk veel.'

Volgens Ten Hag moet voor Ajax alles meezitten. 'En in deze groepsfase zat niet alles mee. Voorin missen we toch wat, dat is duidelijk in deze fase', aldus Ten Hag, die de vraag krijgt hoe groot het gemis van David Neres en Quincy Promes is. 'Ja, weer een open deur. Het is toch duidelijk dat het zo is. Nee, het is helemaal niet gek dat je het vraagt. Het is gewoon een open deur.'

Ten Hag vindt dat Ajax een hele goede groepsfase heeft gespeeld. 'We hebben tien punten behaald, maar het zat lang niet altijd mee. De VAR-momenten, als ik die even mag benoemen. Vanavond zat het ook niet mee. Valencia heeft bitter weinig gecreëerd en dat kwam door de goede organisatie en pressing van Ajax. Aan de bal hebben we de nodige kansen gecreëerd en dan is het zuur dat we die kansen niet benutten en nu met lege handen staan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

HarryHarHar +3018

En op het middenveld dan... de selectie is helemaal niet in evenwicht, als er iemand uitvalt dan zijn de invallers niet van de kwaliteit basisspeler ze zijn dan géén versterking, als Blind nu ook al uit gaat vallen dan is het achterin ook maar zo zo...
met de huidige selectie zal het kampioenschap nog moeilijk zat worden om over in Europa maar te zwijgen, er zal iets moeten gaan gebeuren in de winterstop.. heren!..........

16-12-2019 14:50

Ar +104

Welke kansen?

13-12-2019 05:19

TheTruth +0

En ACHTERIN?? VELTMAN??

12-12-2019 19:52

Babangida83 +23632

Net zoals tegen Willem II heb je eigenlijk geen kans gecreëerd. Willem II was voetballend bij vlagen zelfs beter.

Zelfs zonder Promes en Neres had je niet van dit Valencia hoeven te verliezen. Bij Chelsea mag je ook nooit tot 4-4 laten terugkomen. De scheids als argument aanvoeren, vind ik een zwaktebod. Dan nog mag je dit niet gebeuren.

Het feit dat Lang niet brengt, wat hij tegen Lille en Twente wel brengt, is logisch. Lang is deze intensiteit niet gewend, laat staan 4 wedstrijden kort achter elkaar. Had hij eerder kansen gekregen, had je dat deels kunnen ondervangen. En misschien had Promes dan ook wel niet geblesseerd geraakt, wie weet.

Ten Hag heeft t dit seizoen op bepaalde vlakken gewoon laten liggen. Geeft niet, maar wel hopen dat hij daarvan leert of dat iemand anders dat aan gaat vullen. Er is op dit moment ook bij Ten Hag sprake van het zoeken naar redenen buiten hem om. Dat is onprofessioneel en niet topsportwaardig. Erg belangrijk dat dit zsm hersteld wordt.

12-12-2019 13:22

Ar +104

Wel eens aan gedacht dat Lang lang zo goed niet is?!
Ik lees hier steeds dat ie het zo geweldig doet bij Jong, maar dat deden Cerny, Sierhuis en Nunnely ook. En kijk waar die nu zijn ...

13-12-2019 05:29

michaellaudrup +4660

Wat was die scheids slecht zeg, wat dat betreft hebben we wel een paar keer pech gehad zeg.

11-12-2019 18:32

louis60 +11472

Zijn: 'we hebben 16 spelers' is net zo'n slap gelul. Dat bleek tijdens Willem 2 en Valencia. Je hebt maar 10 goede basisspelers. Veltman tel ik niet mee omdat hij het team zwakker maakt. Dan kan je niet op drie fronten strijden. Bij AZ komt spits Druijf erin tijdens de laatste EL wedstrijd, terwijl ze met 10 man spelen, en die knalt er twee in, binnen vijf minuten. Dat noem ik plan B. Ik zeur. Dat weet ik. Maar ik ben nu nog net zo (dood)ziek als van de laatste 7 seconde tegen Spurs.

11-12-2019 18:15

ElPistolero9 +628

Dat is niet fair, want je mist meerdere alternatieven voor dezelfde positie. Geen enkele ploeg kan dat opvangen. Tegen Lille missen we twee basisspelers en kunnen we het wel opvangen

11-12-2019 18:21

louis60 +11472

Chelsea verloor thuis ook van Valencia.

11-12-2019 18:06

MichelBoerebach +28728

Ook zat het heel vaak wél mee, meneer Ten Hag. Uit Valencia. Uit tegen Lille. Ook thuis tegen Lille zat het ook niet tegen. Verder prima gepresteerd, deze CL poulewedstrjden. Op gisteravond na. Dat was ver beneden pijl...

11-12-2019 17:53

Flipper33 +6826

Snap eigenlijk niet waarom er laatst stond dat de reserve spelers de geblesseerde spelers goed kunnen vervangen bij lange na loopt er niks wat maar een beetje in de buurt komt van Neres en Promes..

11-12-2019 17:26

thepower1990 +35726

Je moet gewoon heel eerlijk en hard zijn dat deze uitschakeling voor 90% op het conto komt van Marc Overmars. Hij verdient de complimenten om veel belangrijke spelers te overtuigen om nog een jaar te blijven maar zijn aankoopbeleid afgelopen zomer is desastreus met de nu bekende grote gevolgen. Hoe kan je De Ligt voor 70 miljoen verkopen en daar iemand voor terughalen die of geen centrale verdediger is of kennelijk zo slecht is dat Ajax moet terugvallen op de dramatische Veltman die 2 seizoen geleden al afgeschreven was. Volgens mij heeft Alvarez tot nu toe alleen die 20 minuten tegen Chelsea met 9 man achterin gespeeld en verder alleen op het middenveld waar hij alles voor tekort komt. Een tweede De Ligt kopen is onmogelijk maar met 70 miljoen die je incasseert had je op zijn minst een echte kopsterke verdediger moeten kunnen vinden. Nu ga je van De Ligt weer terug naar Veltman en dat is hetzelfde als een Ferrari vervangen voor een lelijke eend. En alsof dit nog niet rampzalig genoeg is heeft hij voor de opvolging van Frenkie er zo mogelijk een nog grotere bende van gemaakt. 85 miljoen euro en dan niet verder komen dan een simpel dravertje van Standard Luik waar binnen 2 weken al van duidelijk was dat hij nooit zou kunnen aanhaken bij het niveau wat Ajax zou moeten nastreven. We moeten niet vergeten dat Martinez die nu op het middenveld staat is gehaald als toekomstige opvolger van Nico voor de linksback. En om het helemaal af te maken verkoopt netto op het einde van de transferperiode nog even Dolberg voor 20 miljoen zonder daar ook maar 1 vervanger voor terug te halen. Dan ben je Ajax, met afstand de rijkste club van Nederland, ambities om aan te haken bij de top van Europa en zijn je 2 spitsen in je selectie Tadic die een half gemaakte spits is en een versleten Huntelaar die nauwelijks meer langer dan 30 minuten mee kan in het tempo dat Ajax gewend is. Dan is de slotconclusie heel simpel. Overmars heeft compleet gefaald om afgelopen zomer het succes van de Champions League te verzilveren, heeft onze selectie aanwijsbaar zwakker gemaakt en ons teruggeworpen naar het niveau Europa League clubje. Hoogste tijd dat Overmars hier eens kritische vragen over krijgt en verantwoording neemt.

11-12-2019 15:44

vincent_DV +107

Helemaal met je verhaal eens. Alleen heb nog een toevoeging hierbij

Begin augustus zag iedereen al dat Ajax een CVM miste(vervanger van Frenkie) en dat Marin en Alvarez ongeschikt daarvoor waren. Ook zagen velen dat Veltman het toch net niet was centraal achterin in augustus. Ook zeiden al velen dat een extra buitenspeler in plaats van Labyad ook wel handig was. Toen hadden ze dus 3 weken om daar iets aan te doen. Maar ze hebben dat geweigerd of deze gaten in de selectie gewoonweg niet gezien en dat vind ik het aller kwalijkst. Ajax had moeten zien en had kunnen corrigeren en deed dat niet.

11-12-2019 22:27

Ar +104

Tuurlijk, allemaal Overmars zijn fout.
Dat Ajax zo gehaast, onrustig en ongeduldig speelde (waar het normaal de rust bewaard) komt natuurlijk ook door Marc.

13-12-2019 05:25

Adam24 +38894

Het probleem zat gister echt niet bij Alvarez of Martinez op het middenveld. Het probleem zat veel meer voorin, bij het creëren van echte kansen. Tadic in de spits is zo belangrijk voor het voetbal, maar het ging niet met Lang op links. Dan moet Ziyech ook uit zijn positie, overigens veel te ongeduldig gister. Drie buitenspelers missen is voor ieder team in Europa een serieus probleem. Je moet nu te veel schuiven en kunt spelers niet 1-op-1 vervangen.

Daarnaast zijn er twee andere, misschien nog wel grotere problemen voor Ajax.
1 Ajax heeft een hernieuwde status. Valencia (een club met een grotere begroting, uit een grotere competitie) komt naar de Arena en stellen zich op als FC Groningen. Clubs uit Europa komen niet meer naar de Arena om te voetballen, maar om tegen te houden en als aasgieren te wachten op foutjes.
2 Het seizoen is voor bijna alle Ajacieden tergend lang geweest. Dit zie je niet alleen aan de blessures, maar vooral aan de frisheid. Niemand bij Ajax is op het moment op topniveau en dit zijn wel de momenten in een seizoen dat je top moet zijn. Probleem is alleen dat Ajax dat halverwege augustus ook moet zijn, vanwege de playoffs. Terwijl alle topclubs daar nog een beetje kunnen opbouwen, spelers rust geven, etc.

Het zat niet mee deze poule en dan kun je gewoon net te kort komen. Grootste verwijt dat je kunt maken is dat Ajax thuis tegen Chelsea niet de wedstrijd over de streep trok met een 0-0. Dat was onvolwassen gevoetbald vond ik. Verder zie ik een Ajax dat tegen iedereen, het betere van het spel heeft maar te veel frisheid en spelers mist om daar optimaal van te kunnen profiteren. Alle pech (of EUFA-maffia zoals dat hier wordt genoemd) laat ik achterwegen want dat heeft geen enkele zin.

11-12-2019 15:31

RAL3028 +0

Als je 2 centrale verdedigers op je middenveld zet dan mis je daar denk ik ook wel wat.

11-12-2019 14:31

MichelAngelo66 +21896

Zal best maar dit Ajax moet blijven voetballen. Ten koste van alles. Dat betekent dat Huntelaar inbrengen niet de beste optie is. Ik snap best dat hij Lang eruit haalde, maar ik vond het juist op dat moment niet meer verstandig. Volgens mij kwam ie juist iets meer aan spelen toe. Huntelaar leidde de peren naar voren in. Het inbrengen daarna van de Jong voor onze Argentijnse tank snapte ik in dat licht bekeken al helemaal niet. Siem loopt daar dan alleen in de weg. Tagliafico kan nog een voorzet geven.

Het zat al niet mee in deze poule tegen Chelsea en gisteren ook niet met die idiote Fransoos, maar de technisch verantwoordelijken hebben ook wel zitten klungelen. je bent eigenlijk de beste in de poule, maar verkloot het door dommigheden.

11-12-2019 14:29

kaashaas +4

Zo zie je maar hoe breed je bank moet zijn aan kwalitatief goede spelers. Je kunt hier vrij weinig aan doen. Je zal toch ook echt moeten investeren in de breedte als je cl wilt spelen.

11-12-2019 13:34

Gewoon Gijs +18224

Ja we missen de kooi boys voorin

11-12-2019 13:06

Web +178830

Blind vervangen was ook niet makkelijk, maar de enigste twee spelers die diepte in het spel brengen Promes en Neres, heeft Ajax geen vervangers voor
Ook in de jeugd en Jong Ajax loopt niets.
Dan kan Nunnely wel alleen hard kunnen lopen, maar had hem er toch als wissel bijgehouden

11-12-2019 13:04

ARUCAMBA +1

Voor mij lig het niet aan de trainer, wat me nog het meeste tegenviel dat ze de laatste 20 min gestopt zijn met voetballen, het werd chaotisch op het veld, klagen tegen de scheids, ondoordachte acties. Grote ploegen blijven voetballen en erin geloven, kijk tottenham tegen ajax ook chelsea, neem italiaanse en spaanse ploegen die blijven erin geloven tot aan de laatste seconden

11-12-2019 12:48

Web +178830

Had ook wel met de wissel Huntelaar te maken, vanaf dat moment was het alleen maar lange hoge kansloze ballen
En dat je je zo laat provoceren, en eigelijk onze beste spelers Tadic en Ziyech
Tadic is totaal niet geschikt als aanvoerder, veel te emotioneel bij het spel betrokken
Die kopstoot ook, kost Ajax zelf de focus, sorry maar dan ben je niet handig bezig

11-12-2019 12:59

zivkabrimovic +261

Volgend seizoen kun je rekenen op het vertrek van Neres, Ziyech, vdBeek en Veltman. En eventueel Tagliafico en Onana.

Voor Neres en Ziyech kun je Antony en Stengs halen.
Voor Veltman probeer je Alderweireld in te lijven.
En voor vdBeek haal je Pröpper. En als “extra” speler haal je Boadu.

Mocht Tagliafico vertrekken, ga je voor Angelino. En Maignan voor Onana.

Dit is hardop denken/hopen/dromen natuurlijk. Neem het niet al te serieus.

Boadu
Tadic Promes Stengs
Martinez Propper
Tagliafico Blind Alderweireld Dest
Onana

11-12-2019 11:48

Johan1 +2830

We missen ook een trainer die tactisch goed onderlegd is en op tijd en logisch kan wisselen.

11-12-2019 11:31

RAL3028 +0

En jeugdspelers inpast.

11-12-2019 12:10

Redlum +1698

Welke keus had jij als groot kenner van de vorm binnen de selectie dan gemaakt?

11-12-2019 12:39

Web +178830

Logisch wisselen, kom maar met namen
ik ken ze niet, wissels komen ZWAAR te kort

11-12-2019 13:12

Johan1 +2830

Alles beter dan Siem en Klaas-Jan. Hij had Lang gewoon moeten laten staan, want we kenden voor zijn wissel een goede periode met o.a. de grote kans voor Ziyech. Verder had ik Alvarez vervangen door Marin, creatiever en een goed schot. Hij had ook Blind een linie op kunnen schuiven. Twee houten klazen opstellen nodigt uit voor lange, hoge ballen....en dat tegen een fysiek ijzersterke verdediging. Niet echt slim.

11-12-2019 15:30

Rommy +0

Kampioen worden en minimaal halve finale euroleague dan hebben we toch nog een mooie seizoen toch ?

11-12-2019 11:29

Ajacied33 +36393

Heerlijk seizoen als je kampioen wordt, de beker wint en als je de EL nog kunt binnenhalen praat je over een droomseizoen

11-12-2019 11:41

RSM +3884

jammer goed gespeeld Ajax meer zat er niet in. We moeten wat kwaliteit en hebben de wereld wederom laten zien dat we Ajax zijn, want zonder de VAR momenten waren we al door. Sjappo❌❌❌

11-12-2019 11:22

Minsc +1512

Klopt allemaal maar zou hij nou niet in de gaten hebben dat z'n middenveld niet in orde is? Overmars heeft 25 miljoen uitgegeven voor middenvelders die geen middenvelder zijn of (kennelijk) niet goed genoeg zijn, broddelwerk van Overmars dus.

11-12-2019 11:18

rodnet +10230

Ten Hag mag wel een beetje meer zelfkritiek hebben. Met het inbrengen van Huntelaar en de Jong haal je in belangrijke mate het voetbal, waar Ajax het toch van moet hebben, uit de ploeg. En met het tegen alle bewijs uit het verleden vasthouden aan Veltman als vervanger van De Ligt verdient ook geen applaus.
Die blessures voorin zijn vervelend maar je kunt ook niet verwachten dat we drie topvervangers voor de vleugel- en spitsposities klaar hebben staan die zonder blessures tevreden zouden moeten zijn met een plaats op de bank.
Ik zou in de winter afscheid nemen van Veltman en De Jong, er een voetballende spits bijhalen en toch uitkijken naar een betere bezetting van de 6 positie, want in de jeugd zie ik nog niemand direct opstaan en de huidige middenvelders komen op die plaats tekort.

11-12-2019 11:16

niquedegraaff +5289

Achterin ook

11-12-2019 11:10

Red Devil +3604

Hij moet beginnen met dat verwaande gedrag van Lang de kop in te drukken en als hij niet wil luisteren zet hem dan lekker op de tribune.
Wat verbeeld die gozer zich eigenlijk bij zijn wissel. Hij speelde als een drol gisterenavond maar dat deden er nog een stuk 6 bij Ajax.

11-12-2019 11:09

Dennis1964 +121

Gelukkig daar zijn ze weer de FLUITERS.

11-12-2019 10:53

1ajaxxx11 +0

Snel de transfermarkt op van de winter, Het elftal is uit balans.

Graag een goede spits middenvelder en verdediger en als we dan toch bezig zijn graag ook een nieuwe rechtsback.

Overmars heeft gefaald zoveel miskopen en of geen vervangers voor FDJ en De ligt.

Aankopen

* Reinier , Sander berge of koopmeiners CM
* Malang sarr of Todibo voor CV
* spits traore de kans geven of iemand anders halen.

11-12-2019 10:40

marrene +153

Voorin missen we wat, op het middenveld missen we ook wat. Als alle spelers fit zijn hebben we een prima elftal dat het iedereen moeilijk kan maken. Maar een bank met bijv. Siem, Huntelaar, Lang, Labyad, Marin, Schuurs, Traoré is zeker niet CL waardig. Niet eens EL waardig, zelfs niet eens top eredivisie waardig. Treurig, met dank aan broddelwerk van Overmars.

11-12-2019 10:29

Schöne82 +207

En u is het allemaal slecht en waardeloos. Vergeet niet dat we wel even een jasje hebben uitgetrokken tov vorig jaar. Zo slecht is het allemaal niet.

Vorig jaar presteerde het elftal boven verwachting. Nu met een jasje minder zit het ook nog even een beetje tegen (blessures, chelsea wedstrijd), dan kan je zomaar uit de CL liggen met 10 punten... Geen man over boord.

Dubbel en de EL pakken! Dan is het weer Hosanna.

11-12-2019 10:26

Adios +0

Helemaal mee eens! Nog 4 Europese avondjes alles geven en volgend jaar weer meedoen in de CL! Wat een contrast met de afgelopen 10-15 jaar, dit zijn de mooiste jaren die ik als supporter heb meegemaakt!

11-12-2019 10:31

Lagasj +2905

Hij trapt een open WC deur in en wie staat daar achter........?
Overmars, in z'n blote kont.
Net als het een open deur is dat je dit salaris beleid niet moet veranderen.
De poppetjes moet je veranderen. Mensen die dit drama veroorzaakt hebben.
Net als in een grote jongens bedrijf.
En snel, heel snel afscheid van een paar gemankeerde werknemers. 7 in getal.
Incl. de verantwoordelijke trainer.

11-12-2019 10:14

7172AFCA7395 +10124

Als je toch die bank ziet ...Dat is voor Europa te mager, ook voor de EL vrees ik.
Het zit idd ook niet mee,blessures enzo,maar dat Valencis deze poule wint zegt ook wel iets.
Ik zie hen en Chelsea struikelen in februari.
Gouden kans gemist om nog een keer de achtste finales te halen.

11-12-2019 10:06

Ajax27 +18959

Voor Nederlandse begrippen is iedereen erg jaloers op de bank die we hebben. Je hebt gewoon een paar cruciale blessures. Enige wat we missen is een echte snelle buitenspeler om Promes en/of Neres op te vangen. Maja als je die eentje koopt deze winter voor 15-20 miljoen, hoe ga je het dan weer doen wanneer beide heren weer terug zijn.

11-12-2019 10:31

Matts +2088

Na dit seizoen afscheid nemen van Labyad, Siem de Jong, Veltman en Alvarez. Huntelaar zal stoppen of weggaan, verwacht ik.

Ik ben er nooit zo van om spelers snel af te schrijven, maar Alvarez vind ik echt in niets een Ajax-middenvelder. Veel te statisch, traag en houterig. Heel misschien is hij als verdediger nog bruikbaar, maar nooit meer op het middenveld a.u.b.

Marin wil ik nog het voordeel van de twijfel geven; heeft simpelweg nog weinig gespeeld en is in ieder geval wendbaarder dan Alvarez. Mazraoui mag wat mij betreft blijven als hij zich kan schikken in een rol als 12e, 13e man, maar liever ook niet meer in de basis. Verder lekker Gravenberch, Taylor en Eiting (heb ik ook nog niet opgegeven) doorschuiven.

En voorin - met name op de flanken - moet er gewoon echt wat bij. Eigenlijk zijn Promes en Neres de enige twee buitenspelers die kwalitatief goed genoeg zijn, daarna is de spoeling dun. Lang kan wat worden, maar één zwaluw maakt nog geen zomer (Ebecilio en Sana waren bijvoorbeeld ook goed bij hun debuut en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen). Hoe is het eigenlijk met Bandé?

11-12-2019 10:05

MarkGroothuis +0

Alvarez op de plek van Veltman vertrouwen zou goed kunnen uitpakken al staat ie dan Schuurs weer in de weg..

11-12-2019 10:08

Matts +2088

Dan zie ik meer potentie in Schuurs, vooral opbouwend. Alvarez zou wat mij betreft mogen blijven als stand-in van Schuurs. Maar best veel geld, 15 miljoen voor een bankzitter :P

11-12-2019 10:15

Mokum31 +6037

Kampioen worden en door!!!!

11-12-2019 10:05

Steeph +3863

Wat een onzin kraamt die man toch uit. Je hebt in de wedstrijden tegen Lille en Valencia alle geluk van de wereld gehad. Alleen de wedstrijden tegen Chelsea waren sterk. Je had al veel eerder uitgeschakeld kunnen worden joh.

11-12-2019 10:01

jarenfan +5

Selectie is vwb nivo niet sterk genoeg.
De eerste 9 ruim voldoende.
De overige en de bank is helaas minder.
Kwaliteitsimpuls met 2 aanvallers en 2 verdedigers,
moet voldoende zijn.
Mits iedereen blijft.

11-12-2019 09:45

Ajax27 +18959

Hou toch op man, stelletje basisschool kleuters. Vorige week stond je stijf bovenaan, 6 punten los van AZ, 13 van PSV en bovenaan in de poule van de CL met ontzettend goed voetbal. Je hebt verreweg de beste selectie. Er is geen 1 ploeg die 11 net zo sterke voetballers op de bank heeft zitten. Promes is de speler die het meest in vorm was, die sprankelde samen met Ziyech... En die mis je gewoon heel hard. Dat had je deels nog op kunnen vangen met Neres, die minder in vorm was maar wel ook die diepgang heeft... maar ook die mis je. Achterin sta je goed genoeg, je geeft gisteren 2 kansen weg waarvan er eentje zit. Tjah das gewoon uit. Maar zit niet te jammeren dat de selectie niet sterk genoeg is. Haal bij welke club dan ook 2 sterke basiselftal spelers weg die het verschil kunnen maken en het gaat gewoon minder bij elke club. Of wou je zeggen dat Barcelona zonder Messi en Suárez net zo goed voor de dag komt als met ze?

11-12-2019 09:59

jarenfan +5

Als je niet meehuilt met de wolven,ben je een basisschool kleuter,.,.,,

11-12-2019 10:45

Pauw +2146

Nee, de aanval is prima bezet als iedereen fit is. Op het middenveld moeten we noodgedwongen met verdedigers spelen omdat Marin niet goed genoeg is. Middenvelder erbij.

11-12-2019 09:29

AFCAwooz +124

Ben ik met je eens. In het begin van het seizoen dachten we nog dat Neres weg zou gaan (daar was promes immers voor gehaald). Daarbij speelde ziyech toen nog rechtsvoor. Ik weet nog dat toen promes tegen vvv op de bank zat dat velen zeiden dat we misschien wel te veel buitenspelers hadden. Want Lang moest toch ook nog wel kansen krijgen...

11-12-2019 09:49

TontoKarnaggel +42025

Ten Hag heeft nav vorig seizoen nog wel wat krediet bij mij, maaaaaar..... dan moet hij wel heel snel stoppen met Veltman en Siem. Sorry hoor, maar sinds die weer meedoen voelt het gewoon weer als de laatste jaren onder De Boer. Gefrustreerd en chagerijnig op de tribune zitten met de vaste wetenschap dat het kwartje toch weer verkeerd valt en we het gaan verkutten.

11-12-2019 09:28

Markopantelic007 +3893

Vorige week waren we nog beter dan vorig seizoen, nu moeten Ten Hag en Overmars oprotten. Natuurlijk heb ik bij sommige keuzes ook twijfels, maar we hebben gewoon een geweldige prestatie geleverd, met in principe gewoon 13 punten. Helaas kan het ook wel eens tegenzitten.

11-12-2019 09:19

AFCAwooz +124

Mwah ik vind dat we de thuiswedstrijden in de poule toch te weinig hebben laten zien. Die 3-0 tegen lille was vrij geflateerd, die wedstrijd tegen chelsea had je natuurlijk dat var en penalty moment maar was chelsea gewoon grote delen beter. En dan gister was wel echt matig. Viel me vooral tegen dat iedereen als kip zonder kop rond rende. Was zo gehaast en slordig allemaal.

11-12-2019 09:31

Ajax27 +18959

Feit is gewoon dat je zonder Promes en Neres totaal geen diepte hebt voorin. Als 1 van die 2 erin staat zie je dat een verdediging heel anders staat en dat er veel vaker gaten vallen. En Lang, tjah die is gewoon nog lang niet klaar voor dit niveau, als ie al ooit dit niveau gaat halen.

11-12-2019 09:17

Joker +2

Wat dacht je van achterin een speler met waarde van 80- miljoen laten gaan en 0 euro investeren. je kiest BEWUST voor Schuurs of Veltman als vervanger voor de Ligt.

Voorin is pech

Achterin onkunde, een persoon kost je in een cruciale wedstrijd 2 pingels en een rode kaart, gisteren een cadeautje aan Valencia.
Behalve uit bij Lille maakte hij geen fouten.

Als je na een wedstrijd begint te zwetsen als Bommel , word het tijd om naar Munchen te gaan.

11-12-2019 09:15

Redrum +95016

Ajax zet zichzelf compleet voor schut door met Veltman te spelen. Ten Hag krijgt twee keuzes: Veltman of Schuurs. Hij presteert het om dan gewoon van twee simpele keuzes totaal de verkeerde te kiezen. Dit heeft ons de CL gekost en niks anders.

11-12-2019 09:33

EersteAanname +2156

Rot toch op met je Schuurs man. Alsof die beter is dan Veltman

11-12-2019 09:50

SnifferClarke +0

Misschien dacht hij dat Lang het niveau aankon. Helaas was hij lachwekkend slecht. Zou hij het zelf beseffen is nu de vraag. Qua arrogante uitstraling hoort hij in ieder geval tot de wereldtop. Ga zo door.

11-12-2019 09:12

Web +178830

Die speler is ongeschikt, niet alleen als voetballer, maar ook als persoon
Past prima in Rotterdam

11-12-2019 13:14

AFCAHELLMOND +2191

"Als je de speelwijze goed uitvoert, kansen creëert en er twee kleine foutjes worden afgestraft, is het ontzettend bitter."

Ik neem aan dat ze Erik ook even in een bekertje hebben laten pissen en gecondoleerd hebben op drugs gebruik!?
Welke wedstrijd heeft hij gisteren zitten kijken?

11-12-2019 09:10

HilversumNoord +0

Overmars, Edwin en Ten Hag out. totaal falen op dit moment. We hebben verdomme toch spelers als Schuurs, Traoré, Unuvar, Marin, Pierie. Allemaal potentiele talenten die prima in kunnen vallen als je in een wedstrijd met 3-0 voor staat. En wat zie ik? Veltman...dramatisch! dit kan echt niet deze man. De Jong...hou toch op! Alvarez heeft het niveau niet en Tadic scoort al 3 maanden niet...verdomme, ik ben pissed. Dit had niet gehoeven. Hopelijk krijgen ze de komende weken nog flink op hun kloten dat er weer wat gebeurd. Wat Ten Hag heeft echt boter op zijn hoofd...kansloos

11-12-2019 09:09

FerdiZ +1

azijn weer in de aanbieding?
Veltman klopt, ik snap niet dat ze die niet hebben laten gaan.. net als siem...

maar verder nogal overdreven..
helaas is het nou eenmaal onmogelijk om 3 blessures op dezelfde positie op te gaan vangen..
met Neres en Promes mis je wel echte toppers

11-12-2019 09:14

pieke +521

Overmars out.

11-12-2019 09:04

FerdiZ +1

omdat Veltman weer staat te slapen?

11-12-2019 09:15

Gewoon Gijs +18224

Laat je middenveld nou eens staan met Ziyech Beek Martinez

11-12-2019 08:54

Ajacied33 +36393

Mee eens, maar wie had hij op de flanken moeten zetten dan? Links ben je voorzien, maar rechts dan?

11-12-2019 08:55

BillSplate +9631

Idd, ik zou het ook niet weten. Dest op rechtsbuiten was ook niet de oplossing geweest. Huntelaat op 9 ook niet. Vanuit de jeugd was er niemand die het kon opvullen.

11-12-2019 09:01

Gewoon Gijs +18224

Dest of jeugdspeler denk ik. Ik snap zijn keuze wel, maar W2 was duidelijk geen incident dus dan moet je zeker als coach gewaarschuwd zijn. Hij is geen supporter maar moet het als trainer analyseren. Correctie van assistenten was er blijkbaar ook niet. Met dit middenveld scoor je twee thuis wedstrijden op rij NUL keer. Daarvoor vaak minstens 3 keer. Dan is het geen kwestie van verkeerd vallen waardoor je geen goal maakt, dan is het een kwestie van verkeerde keuze van Hag waardoor je minder gevaarlijk/dreigend bent. Denk ik hoor.

11-12-2019 09:01

31xAjax +7777

we missen met name taktische vermogen op de bank....

11-12-2019 08:49

SouthAjax9 +0

Dat je dit überhaupt durft te zeggen na de afgelopen anderhalf jaar

11-12-2019 08:56

Ajacied33 +36393

Mensen vergeten snel, heel snel

11-12-2019 08:57

kaashaas +4

Ja je hebt gelijk.

11-12-2019 08:58

Web +178830

Heb je al een gesprek gehad met Ten Hag
31xAjax is de oplossing
Ten Hag heeft gewoon GEEN goede selectie
Dat is het probleem
Met Promes ( volgens jou was Lang beter, zegt alles over jou ) en Neres had je gisteren zelfs makkelijk gewonnen

11-12-2019 13:11

31xAjax +7777

wat ben jij een fantast. Ik heb nog nooit iets over Noa Lang gepost hier.....

11-12-2019 18:55

Ajax567 +1

ik zou zeker alvast boadu en stengs kopen voor 60 miljoen en ze voor de rest van t jaar nog verhuren aan az en misschien reinier dat we die achter de hand hebben en hij alvast kan wennen

11-12-2019 08:48

gi0vanni +6996

Ja natuurlijk. Ajax gaat natuurlijk gewoon 60 miljoen betalen. :d Dacht het niet dat is natuurlijk veel te veel. Dan maar in 't buitenland shoppen.

11-12-2019 08:52

Harrie Nak +4

60 miljoen? Op basis van wat?!

11-12-2019 08:52

Ajacied33 +36393

Paniek paniek paniek. Waarom zou je die spelers moeten halen? Op basis van wat? Stengs is een slapjanus, Boadu zie ik wel potentie in, maar niet voor een absurd bedrag

11-12-2019 08:57

AFCA020! +6030

Eens, dat is alleen maar paniek. Enige waar ik het niet mee eens ben of anders zie:

Ik denk dat Stengs juist een groter potentieel heeft. Bij Boadu twijfel ik er sterk aan waar hij over 5 jaar staat, terwijl ik bij Stengs het idee heb dat dat wel goed zit.

11-12-2019 09:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.