AD: 'De Ligt meldt zich maandag op De Toekomst'

door Bart Veenstra 64

AD: 'De Ligt meldt zich maandag op De Toekomst'

door Bart Veenstra 64

Laatst geüpdatet

Ajax gaat ervan uit dat aanvoerder Matthijs de Ligt zich aanstaande maandag gewoon meldt op Sportpark de Toekomst voor het begin van zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen, zo meldt het Algemeen Dagblad donderdagochtend. Juventus wil De Ligt graag overnemen van Ajax, maar vooralsnog wist het geen overeenstemming te bereiken met de Amsterdamse club.

Naar verluidt heeft Juventus inmiddels een eerste bod uitgebracht, maar dit bod - 65 miljoen euro inclusief bonussen - ligt nog ver verwijderd van het bedrag dat Ajax wil zien. In Amsterdam houdt men rekening met een vertrek van De Ligt, maar de club wil wel de geschikte verkoopprijs ontvangen.

Het bod dat Juventus heeft gedaan ligt behoorlijk lager dan de indicaties die Paris Saint-Germain en eerder FC Barcelona hebben afgegeven bij Ajax. Barça lijkt echter al afgehaakt te zijn in de strijd om De Ligt, omdat de club niet tot een persoonlijk akkoord wist te komen met de verdediger. Ook PSG lijkt te zijn afgehaakt, omdat de voorkeur van De Ligt bij Juventus zou liggen.

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8216

Doe maar een Van Dijkje en zet 'm desnoods maar een paar maanden op de tribune en verhoog de vraagprijs naar 90 miljoen. Als Juventus een bod van 130 miljoen kan uitbrengen op die andere client van Raiola, Pogba, dan kan er ook een goede prijs voor de Ligt op tafel komen. Ik begreep dat ze de transfersom ook nog over jaren wilden uitsmeren. Nou voor die 55 miljoen plus bonussen klomt er in de winterstop vast nog wel een club.

07-07-2019 12:42

Catenaccio +2724

Koop die Alvarez nou maar. Let maar op, die speelt straks ergens anders

06-07-2019 07:23

Gewoon Gijs +18224

Mooi die blijft nog een jaar

05-07-2019 21:35

MarcelvTol1971 +15030

Ik hoop dat Ajax het poot een keertje stijf houdt en een signaal afgeeft. Hoop tevens al heel lang dat ze die Raiola van de Toekomst weren.
Wat een vreselijke galbak is dat.
Blijf nog maar een jaartje Mathijs en zoek een zaakwaarnemer die het beste met jou voor heeft ipv alleen zichzelf.

05-07-2019 19:08

Cello +52517 moderator

Maandag, als De Ligt zich meld op De Toekomst, moet Ajax het transferbedrag maar weer eens verhogen.... 5 of 10 mio erbij. Immers de CL kwalificatie komt dichterbij en hoe later je in de zomer spelers kwijtraakt hoe moeilijker het wordt om vervangers te vinden (die ook duurder worden) en die alsnog in te passen en speelklaar te krijgen.
En dan moet er ook een moment (datum) komen, waarop een transfer voor Ajax onbespreekbaar wordt vanwege tijd en verplichtingen richting de officiële wedstrijden die eraan komen.

En dan moet men niet komen jammeren van Ajax dit en Ajax dat....nee, want ze hebben dan lang genoeg tijd gehad om De Ligt (maar ook andere spelers) te kopen en zijn dan op enig moment gewoonweg te laat. Ajax moet aan Ajax denken in eerste instantie. Het meedenken met spelers gebeurt tot het moment dat het niet meer verantwoord is voor de club.

05-07-2019 14:26

Cello +52517 moderator

Als het klopt wat ik elders op internet lees, dat Raiola vorig seizoen een verzoek van Ajax mbt een vaste transfersom van 70 mio heeft weggewuifd, dan zal hij zich nu wel achter het oor krabben.

Niemand kon toen vermoeden hoe succesvol Mathijs zou gaan worden bij Ajax en Oranje dit seizoen, ook Ajax natuurlijk niet. Maar zowel met Ajax was Mathijs succesvol als ook met Oranje speelde hij de finale van de Nations League. En dat heeft nu eenmaal uitwerking op transfersommen; positief voor Ajax en niet positief voor de geïnteresseerden in Mathijs.

Raiola denkt dat ie, ondanks dat hij vorig jaar een clausule van 70 mio weigerde, daar nu alsnog gebruik van te kunnen maken. Maar dan leeft ie toch echt in een sprookjeswereld. Natuurlijk is die 70 mio, die Ajax toen voorstelde met de wetenschap van toen, nu inmiddels bij lange na niet genoeg meer. Zelfs een bedrag van rond de 85-87 mio is voor een speler, die zo jong is en inmiddels al een staat van dienst heeft die menig topper niet eens mee zal maken in heel zijn carriere, "spot-goedkoop". Ajax moet gewoon het maximale eruit halen, wetende dat Ajax niet hoeft en de anderen heel graag willen, dan ga je 'gewoon' zitten op 100 mio. En dan is het graag of niet graag.
Houd je Mathijs aan zijn contract èn overwinter je in Europa dan denk ik dat volgend seizoen tegen een misschien iets lagere transfersom je al met al financieel beter af bent. Immers je verdient dan mèt Mathijs in de ploeg weer een hele sloot euro's in de CL.

En ik ben niet bang voor een mogelijk ontevreden speler. Je hebt met volle verstand je contract getekend en weet dat dat nog doorloopt. Misschien moet je dan eerder kijken naar je zaakwaarnemer, is die wel zo goed?, wil die misschien niet zelf teveel geld eraan verdienen, waardoor een transfer op dit moment haast onmogelijk is/wordt?.

En dan vraag ik me ook af....hoeveel spelers zijn er op dit moment, van 19 jaar oud, nu en ook in het verleden, die een salaris-eis hadden van rond de 14 mio euro???. Ook dergelijke eisen hebben invloed op transfersommen, immers clubs berekenen de totale kosten wat de aankoop van een speler betreft (transfersom plus het salaris over het aantal jaren van het contract). Is het salaris lager en de kosten voor de zaakwaarnemer lager dan is er dus meer ruimte voor de transfersom.

Verder vraag ik me nog steeds af, hoe het mogelijk is dat Juventus en De Ligt in principe al een accoord hebben over het contract, terwijl Ajax en Juve het niet eens zijn over de transfersom?. Dit zet onterecht druk op de onderhandelingspositie van Ajax.

05-07-2019 14:18

Liam +12

Juve heeft vrind Mino 10 miljoen beloofd en probeert dat op Ajax te verhalen.

05-07-2019 11:20

witchmaster11 +4

daarom schroeft Ajax het bedrag dan ook op , let wel Ajax hoeft niet en de ligt nog zo jong hoeft ook niet ik zou zeggen zoals mijn grootvader eens zei { de tijd is een goede leer meester

05-07-2019 13:14

Jariiii +21375

Tot nu toe is alleen Frenkie nog weg én hebben we er al een paar puike aankopen bij.

Stel je voor dat iedereen verder blijft... een mens mag dromen, nietwaar?

05-07-2019 11:00

Ar +104

Natuurlijk mag men dromen. Dat moet soms.
En man wat hebben we dan vooralsnog een geweldig elftal staan.
Nog zonder wisselingen, en inpassen van aankopen, schuif Blind door, zet Schuurs, Veltman of Martinez naast De Ligt, en je bent al klaar.
Dan heb je met Marin, Promes, Huntelaar, Dolberg een geweldige bank.

05-07-2019 11:58

witchmaster11 +4

Promes die is echt niet voor de bank

05-07-2019 13:11

pieke +521

Het valt me op dat Mike Verweij en de Telegraaf de laatste tijd zo stil zijn over Ajax of transfergeruchten.

05-07-2019 09:27

3*stars*3 +22992

Tja, ook dit komt Mino niet slecht uit.
Bij Juve zijn ze ook niet op hun achterhoofd gevallen en Mino natuurlijk ook niet.
Die gaan al een dik salaris betalen, moeten Mino ook wat geven en dan ook nog een transferbedrag.
Zou mij niet verbazen, als ze volgend jaar dan aankomen want dan heeft De Ligt nog een 1-jarig contract.
Nogmaals, dat komt Mino niet slecht uit...

Aan de andere kant, Ajax heeft het geld niet nodig en nog een jaar De Ligt zou geweldig zijn.
Zou ook top zijn als De Ligt afscheid neemt van die rat.
Zijn transferkeuze lijkt eerder een geldkwestie.

05-07-2019 00:59

TheRiviera +5466

Je kan een speler die niet wilt blijven helaas niet behouden. Iedereen praat wel over nog een jaartje De Ligt erbij maar niemand schijnt te snappen dat De Ligt dit zelf misschien niet eens wilt. En een seizoen lang opgescheept zitten met een ontevreden speler is niet iets wat we nodig hebben bij Ajax. Een speler moet willen spelen voor de club of niet. Je hebt niks aan spelers die niet de volledige 100% inzitten voor de club omdat ze liever een transfer hadden willen maken. En ik denk dat als De Ligt had willen blijven dat hij dit wel aan zou geven.

05-07-2019 06:47

Ar +104

Waar heeft Mathijs aangegeven niet te willen blijven?!
Hij heeft aangegeven voor een bepaalde tijd de knoop door te hakken mbt komend seizoen, en vooralsnog meldt ie zich maandag gewoon.

05-07-2019 11:14

FrancescosRavioli +14665

Ik hoop dan wel dat hij als dank zijn contract een jaar verlengt als ie alsnog blijft. Zo'n wereldtalent mag nooit voor een habbekrats weg.

05-07-2019 11:27

debarbaar +8216

Raiola wil van Overmars ook 20% hebben. Overmars gaf naar verluidt geen krimp maar die is ion normale gevallen toch 5-10% van de som kwijt aan de zaakwaarnemer.

07-07-2019 12:45

Babayaka +7

De ligt blijft tot einde contract en wandelt dan gratis de deur uit. Na ja niet helemaal gratis want je hebt al die tijd dan een prima speler em meer kans op cl.
Hij verdient zichzelf terug.

04-07-2019 21:19

MankeNelis +7

65 inclusief, ze zijn de weg kwijt daar.

04-07-2019 20:07

Chippy +0

65 en Moise Kean..maar Ajax durft de gok niet aan. Ze weten de ligt is meer dan 100 waard
Maar is Kean 40 miljoen of meer waard.
DAT is volgens mij het punt

05-07-2019 03:50

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

je moet niet vergeten dat de ligt pas 19 is en een verdediger. 65 miljoen blijft een aardige smak geld.
als hij blijft en ajax kwalificeert zich opnieuw voor de champions league, zal hij met elk jaar alleen maar meer waard worden.

persoonlijk ben ik van mening dat de ligt nog twee jaar moet blijven, wel met hulp van ajax en een dikke loonsverhoging. hij zal alleen maar beter gaan worden, ook doordat speel systemen variabel zijn elke jaargang, daar word je alleen maar beter op.

05-07-2019 07:50

Cello +52517 moderator

Blijf het een slechte zaak vinden, dat een toekomstige club al tot overeenstemming is met een speler mbt zijn contract en voorwaarden, maar dat er vervolgens eerst nog maar eens met de huidige club uitgekomen moet worden.

04-07-2019 19:30

Ar +104

Geef hem gewoon 5 miljoen per jaar.
De Ligt is een icoon.
En vooralsnog is alleen Frenkie weg.

04-07-2019 18:21

TheRiviera +5466

Waarom lees ik elke keer voor die idiootjes die denken dat je hem kan laten blijven met 5 miljoen per jaar. Zet jij net als iedereen je voetbal verstand op 0 en lult gewoon maar wat? De hoeveelheid berichten die ik al heb voorbij zien komen met ''Geef De Ligt 5 miljoen per jaar'' is ongelofelijk. Het is net alsof iedereen vergeten is dat hij bijna 3 x zoveel kan gaan verdienen bij Juventus en dat hij zal wel had aangegeven te blijven als hij dit ook daadwerkelijk zou willen.

Realiseer je niet dat Ajax hem vast wel een verbeterd contract heeft aangeboden met een op waardering van zijn salaris net zoals dat gebeurd is bij Tagliafico? Als De Ligt ook echt wou blijven dan had je dit al gehoord. Maar omdat je dit niet hoort van hem is het toch normaal om de conclusie te trekken dat hij weg wilt?

04-07-2019 23:17

Jariiii +21375

Rustig, Erik.

05-07-2019 11:00

Ar +104

Natuurlijk kan ie in het buitenland het meervoud verdienen.
Maar 5 miljoen is voor Nederlandse begrippen ongekend en je geeft als club daarmee je waardering aan naar de speler toe.

Blijft De Ligt, dan blijven anderen ook makkelijker, en heb je komend seizoen een selectie die nog beter is dan die van afgelopen seizoen.

05-07-2019 11:02

Ajax2018 +0

BREAKING NEWS!! De Ligt voor 96 miljoen inclusief bonussen naar Juve!



Bron: niemand net als alle andere berichten

04-07-2019 16:32

SilverHaze +33

Keurig. Heel goed gebracht dit bericht. Mooie, pakkende titel. Compleet ander bedrag genoemd ook, maakt weer net wat verschil. Goed gebruik van hoofdletters om mijn aandacht te trekken. Extra uitroeptekentje om je bullshit wat directer te brengen. Heel tevreden over dit artikel. Je kunt zo bij een willekeurig nieuwsmedium aan de slag. Je hoeft daar niet te vrezen dat andere reporters beter ingelicht zijn.

Heel benieuwd nu naar alle andere berichten van de Telegraaf, AD en consorten. Zou bijna een abbonement afsluiten.

04-07-2019 16:59

Rentokill +4585

Ja, ook de wandelgangen hebben het erover.

05-07-2019 12:45

Chippy +0

96 en Kean. Dan is het een deal

05-07-2019 03:52

Cello +52517 moderator

Het is zoals het eigenlijk altijd al is geweest, wanneer Mino Raiola als zaakwaarnemer optrad.

Tuurlijk sluit ie fantastische deals voor zijn spelers. Kom op zeg, of het nu Barca, PSG of zoals nu Juve is.... ze willen allen een jaarsalaris betalen van ruim boven de 10 mio. En tuurlijk, dan kan het per club een miljoentje schelen. Echter bij die bedragen kan ik me nauwelijks nog voorstellen dat het salaris van doorslaggevende betekenis is voor de voetballer. Als je droomclub erbij zit, maar je zou dan iets minder salaris ontvangen (maar toch altijd nog ruim boven de 10 mio p.j.) dan lijkt me de keuze snel gemaakt.

Echter heb ik sterk het vermoeden dat het eerder om de portefeuille van Mino gaat dan om die van Mathijs. En ja...tuurlijk, als die van Mino het goed doet doet die van Mathijs het ook goed, maar of je dan ook echt bij de club komt te spelen waar jij graag wilt spelen??.

Daarom denk ik ook, dat vrijwel elke voetballer die kiest voor Mino het méér te doen is voor het geld, dan uiteindelijk te komen bij de club die jouw het beste ligt en waar je hart ligt (droomclub).

Het is namelijk ook niet voor niets dat er al een tendens schijnt te zijn, dat clubs liever niets met Mino te maken willen hebben vanwege de exobitante vergoedingen die hij vraagt. Ik geloof dat dat bij Manchester United zo is/was o.a. nav de transfer van Pogba destijds van Juve naar Manchester waar naar verluid bijna de helft van al het geld in de pocket van Mino verdween (naar men zegt 48mio van de totale 105 mio aan transfer).

04-07-2019 16:21

trainerdv +2

Ik kan me nog steeds moeilijk voorstellen dat je als jongen van 19 en captain van Ajax zooo graag naar Turijn wilt, waar je niemand kent en niemand Nederlands spreekt. Het zou mij een hel lijken... Gewoon lekker Ajax om een salarisverbetering vragen en tot je 22e bij Ajax blijven. Wil je dan nog steeds dolgraag, prima. Dan begin je in Italië ook een beetje als man gezien te worden....

04-07-2019 15:18

AlexIbarra +18901

Alvarez speelt nog Gold Cup dus 'snel duidelijkheid' mbt Matthijs is leuk, maar het lijkt me duidelijk geen verzwakking is als hij bij onze eerste wedstrijden nog gewoon Ajacied is.
Magallan, een Alvarez die 1 dag meegetraind heeft of Perr Schuurs lijken me mindere opties.

Als we De Ligt op 15 augustus pas verkopen zijn we als het goed is al een prijs rijker, koploper zonder puntverlies en door de 3e kwalificatieronde CL heen.

Dus laat iedereen maar lekker de tijd nemen. :)

04-07-2019 14:25

vincent_DV +107

In eerste instantie vond ik het openingsbod net als vele reacties hieronder vrij laag, maar als je het in perspectief plaatst valt het opzich nog wel mee. Als we uitgaan van 87 miljoen als vraagprijs(waar eerder 75 werd gezegd) is het bod van 55-65 van Juventus hetzelfde als een bod doen van 5,5 met 1 miljoen bonussen bij een vraagprijs van 8,7 miljoen of een eerste bod van 11 miljoen met 2 miljoen bonussen bij een vraagprijs van 17,4 miljoen. Dat is opzich niet heel vreemd toch? Het eerste bod op Vlap van Anderlecht was 5 miljoen en uiteindelijk is het 8 geworden. Dus dan kan het maar zo dat over een paar dagen na wat tegenbiedingen van Ajax het bedrag ineens wel 70/75 met 10 miljoen aan bonussen zijn. Je weet het nooit.

04-07-2019 14:12

Djabber +8

Je vergeet in jouw verhaaltje het feit dat Ajax de prijs van de Ligt vrijwillig laag houdt om hem een mooie transfer te gunnen. Wat Juventus probeert is af te dingen op een afgeprijsd 'artikel' bij 'n winkel die sowieso al niet duur is. Gewoon aftikken of wieberen.

04-07-2019 14:41

JariJari +14813

Dit. 120M is hij waard. Ajax zou dat gewoon moeten eisen.

Fuck off met je zacht prijsje.

04-07-2019 18:56

Ruudje74 +2

Overmars, gewoon poot stijf houden, niet voor minder dan ca. €85mln.
Willen ze niet betalen? Dan een jaartje extra bij Ajax blijven voor de Ligt.
Dan zal de Ligt wellicht beseffen dat ie de verkeerde zaakwaarnemer heeft, want zijn reputatie gaat inmiddels al aardig te grabbel door Raiola.

04-07-2019 13:26

ditisdebeslissing +4054

overmars eist 87 miljoen voor de ligt.

04-07-2019 12:48

ajaxminimax +5222

Waar staat dit?

04-07-2019 12:49

AJAIXIXIXI +1

Tuttosport.

04-07-2019 12:54

Chippy +0

Plus Kean dan is er mee te leven.

05-07-2019 03:57

Aad82 +1688

Haha, geweldig. Overmars is echt een genie!

Beschamend die bedragen die men wil neerleggen voor de Ligt. Zelfs zo'n onbenul als Joao Felix die helemaal nog niks heeft laten zien wordt verkocht voor 120 miljoen.

04-07-2019 12:29

TheRiviera +5466

João Félix is een groot talent dat voort komt uit een sterkere competitie vanuit een club die financieel gezien veel meer kan vragen dan Ajax. Hij is net zoals De Ligt landskampioen geworden, beker winner geworden, heeft individuele prijzen en is een Nations League winner met Portugal.

Dus wat betreft kwaliteit laten zien zullen vele João Félix als meer waardevol beschouwen dan De Ligt. Mensen lijken te vergeten dat De Ligt een talent is uit de Eredivisie of de Mickey Mouse league vergeleken met een talent dat in een grotere competitie uit komt. Daar komt ook bij kijken dat mensen ineens denken dat Ajax schat rijk is en dat de club zomaar elk bedragen kan vragen wat ze willen. Maar niets is minder waar.

04-07-2019 13:43

MelleAfca +14138

Ben je even vergeten dat Ajax halve finale CL heeft gespeeld en dat De Ligt de Golden Boy award heeft gewonnen?

04-07-2019 13:45

Djabber +8

Over individuele prijzen gesproken. Golden Boy award is zo'n beetje de beste individuele prijs die je kunt winnen als talent. Alleen al het rijtje van spelers die hem voor gingen.

04-07-2019 14:47

TheRiviera +5466

Het halen van de halve finale is een team effort geweest. Niet alleen de verdienste van De Ligt en de Golden Boy award is niet iets waar naar gekeken word bij transfers.

04-07-2019 23:07

Knalpot +3597

Je vergeet dat je met ajacieden te maken hebt, de Ligt is de beste verdediger ter wereld en zal dat de komende 15 jaar ook zo blijven want de hele voetbalwereld is zo zwart/wit...grijs bestaat gewoon niet.

04-07-2019 14:18

TheRiviera +5466

Doe niet zo naief joh. Al dat gepraat over dat De Ligt de beste verdediger is die er nu rond loopt is alleen bedoeld om de speler op te hypen. Ze kijken naar ze leeftijd en vinden het geweldig dat hij nu al zo'n hoog niveau heeft maar realistisch gezien heeft De Ligt zichzelf nog niet echt bewezen. Wat hij bereikt heeft met Ajax is grotendeels een team effort geweest. Hij speelt zo goed omdat hij onder de juiste trainer speelt met de juiste spelers om zich heen.

Pas wanneer dat weg is zullen we hoe goed De Ligt echt is. Of hij zichzelf dan ook echt staande houd bij een club in een veel sterkere competitie. Maar op dit moment zal ook geen ene club bedragen van 100 miljoen of meer gaan bieden voor De Ligt. Ajax vroeg eerst tussen de 70 en 80 miljoen exclusief bonussen en dat komt omdat ze snappen dat dit het maximale is wat ze er mogelijk uit gaan halen.

04-07-2019 23:01

Web +178830

Allemaal conclusies hier onder, niemand weet hoe het werkelijk zit?
Misschien twijfelt hij wel, en blijft hij nog een jaar?
Sommigen laten hem al vallen, zonder ook maar iets te weten
Ik beoordeel Matthijs op zijn voetbal, zijn persoonlijkheid op deze leeftijd
En mocht het anders zijn, vroeg zat om te oordelen

04-07-2019 12:27

BrandjeXL +81

Als hij twijfelt dan ga je niet eerst wekenlang onderhandelen lijkt mij. Maar goed, ik ben ook maar ik.

04-07-2019 12:35

Aspers73 +3110

Wie zegt dat hij wekenlang heeft onderhandeld? Volgens mij zat hij namelijk op de Bahama's met zijn vriendin.

04-07-2019 12:38

BrandjeXL +81

Doe niet zo onnozel en naïef. Spelers zitten NOOIT bij de onderhandelingen. Vandaar dat er zaakwaarnemers zijn die hun belangen behartigen. Tevens wil ik je er op wijzen dat er dingen bestaan als internet, laptops en mobiele telefoons.

04-07-2019 12:42

Hollister +12431

Ben ik de enige die vind dat Ajax en Overmars zich laat sollen door Raiola en Juventus? Deze hele transfer is toch een regelrechte soap. Vanaf dag 1 was helder dat meneer Raiola loopt te leuren en clubs tegen elkaar aan het uitspelen is puur voor zijn eigen grootste provisie... resultaat: na bijna 2 maanden onderhandelen komt nu het eerste officiele bod van de club die hem zou moeten overnemen van 55 miljoen. Daarbij wordt Ajax en Overmars gewoon in de wachtkamer gezet waardoor er ook geen actie kan worden ondernomen naar een vervanger die straks weer voor de neus wordt weggekaapt . Over 3 weken start de voorbereiding op de CL voorronden, waar blijft de deadline van Overmars? Ik ben een echte Overmars Fan maar de laatste maanden vind ik echt dat hij er een zooitje van maakt... spelers worden te goedkoop verkocht (als de bedragen kloppen) of lopen volgend jaar gratis de deur uit terwijl ze nog gewoon 10 miljoen plus kunnen opleveren (Veltman) Spelers als Bande, Magallan, Pierie Scherpen, Kristensen, Labyad worden heel slecht gescout en zijn verre van Ajax niveau en worden voor veel te veel geld gehaald.... Ik had verwacht met al dat geld wat er dit jaar binnen kwam er definitief afstand zou worden genomen van PSV en de rest. Aankopen als Promes, Propper, Odegaard, Antony, is toch 10 x beter dan bovenstaande categorie... waarom altijd weer van die vele aankopen van 4 tot 8 miljoen ipv van 3 a 4 aankopen van 15 to 25 miljoen... het geld is er nu voor.. waarom niet eens een keertje doorpakken? Overmars begint een beetje te voorzichtig te worden.. zal mij niet verbazen dat straks wij De Jong, De Ligt, Ziyech (ook al voor een prikkie op te halen), van de Beek en Neres kwijt zijn en dan in de plaats daarvan het moeten doen met Martinez, Marin, Promes, Magallan, Alvarez, Pierie en misschien dan Bergwijn... gaan wij daar dan er mee op vooruit? Kan je dan van Ten Hag verwachten om minimaal de groepsfase weer te halen van de CL? Ik vind het nog al magertjes

04-07-2019 12:26

Ajax114 +1706

Nee hoor ben het met je eens. Vind ook dat we spelers van Raiola niet meer moeten willen . Toon karakter als club . Wellicht gaan andere clubs volgen.

04-07-2019 12:28

Knalpot +3597

Als een Ajax speler tussentijds naar Riola gaat moeten we die speler dan maar ontslaan?

04-07-2019 14:29

Djabber +8

Klinkt goed.

04-07-2019 14:48

Knalpot +3597

Doen we dat gewoon, geld speelt geen rol, alles draait om principes!

04-07-2019 14:56

Aspers73 +3110

Je schrijft een heel stuk gebaseerd op allemaal aannames in kranten. Niet doen. En heb je Marin, Promes, Martinez etc al eens een heel seizoen in een Ajax shirt zien voetballen? Nee. Dus kun je er niet over oordelen. Cruijff zei altijd dat van de 7 aankopen er 3 directe versterkingen moeten zijn, 1 moet goed zijn en 3 mogen mislukken. En dan doe je het goed.

04-07-2019 12:41

Rentokill +4585

Ja je bent de enige

04-07-2019 12:56

Hollister +12431

blijkbaar dus niet

04-07-2019 12:57

JariJari +14813

Inderdaad. Gewoon niet meer onderhandelen met Juventus, dit is disrespectvol (dat moet een Italiaan toch begrijpen).

04-07-2019 13:58

GvanderK +2734 moderator

Wat ik stiekem hoop is dat City nog even langskomt met 90 miljoen en dat hij dan nog een jaar verhuurd wordt aan Ajax :)

04-07-2019 12:19

MaxBorggreve +0

Een aankoop van 90 miljoen ga je niet verhuren.

04-07-2019 12:29

AFCA-B93 +5443

Als supporter wil je ook gewoon dat deze deal snel beklonken wordt voor minimaal 80miljoen. Een heel degelijke prijs, misschien beetje gunfactor van Overmars daarin, en eindelijk tijd voor Ajax om verder te gaan zoeken naar een vervanger. Hoop echt dat het voor het weekend al klaar is.

04-07-2019 11:55

JordanAFCA +22481

Ik hoop eigenlijk op een opgewaardeerd contract en hopen dat hij dan blijft. Blind en De Ligt zijn echt een fantastisch duo samen, dat zag je ook in de CL.

04-07-2019 12:15

Hollister +12431

En toch geloof ik dit niet... voordat Raiola toestemming krijgt om namens Matthijs de Boer op te gaan zal Overmars ongetwijfeld een minimale prijs hebben afgegeven o ver welk bedrag, exclusief de verdiensten van Raiola, Ajax zelf minimaal ontvangen wil. Dan geloof ik dit achteraf geneuzel niet. Is compleet de verkeerde volgorde. Overmars zal toch hopelijk echt wel een bedrag van minimaal 80 miljoen bedongen hebben..

04-07-2019 11:53

jaripettersson +9204

Matthijs de Boer is gewoon 80 waard minimaal.

04-07-2019 13:29

Redrum +94994

Hoe meer ik over deze situatie nadenk, hoe minder respect ik krijg voor Matthijs. Er is eigenlijk geen goede reden te bedenken waarom hij Raiola heeft ingeschakeld. Zijn fucking oma had de onderhandelingen nog kunnen doen en dan had hij voor een heel dik salaris bij een mooie club gespeeld nu. Raiola gebruikt de Ligt puur en alleen om weer heel makkelijk een paar miljoen bij te kunnen strijken. Hoeveel tijd zal hij daadwerkelijk in de transfer van Pogba hebben gestoken? Misschien 20 uur? Dan heeft hij dus meer dan 1 miljoen per uur verdiend door niets anders dan lullen als een schaamteloze teringleier. Waarom werkt Matthijs hieraan mee? Ik snap het echt niet van hem, want het is een slimme jongen. Laat deze deal maar gewoon klappen. De andere topclubs zijn al weggejaagd door Raiola, dus dan mag Matthijs lekker bij Ajax blijven, of hij het leuk vindt of niet.

04-07-2019 11:50

Web +178830

Weet jij hoe het werkelijk zit?
Wij weten helemaal niet wat er speelt
Heel voorbarige conclusie
Ik heb WEL respect voor mij Matthijs, ik beoordeel hem op wat ik werkelijk weet, en zie van hem.
Uitstekende persoonlijkheid

04-07-2019 12:23

Schip +23076

Het erge daarbij is dat Mathijs onvoldoende gogme lijkt te hebben hoe hij wordt bespeeld door Raiola. Hoe haal je het in je kale knikker om 15mj te vragen als loon als makelaar? De norm is 3%. Mathijs verkoopt zichzelf, daar heeft hij niemand voor nodig. Zoals ik vaker heb gezegd, Raiola heeft Mathijs nodig.

Enige dat Raiola hoeft te doen is onderhandelen en dat kan echt iedere beetje gehaaide zaakwaarnemer. Je hebt kennis nodig van wat de norm is bij topclubs en viola. Daar is je uitgangspunt.

Het onderhandelen en contacten onderhouden met andere clubs kost je op uurbasis nog niet eens een ton. Waarschijnlijk nog niet eens de helft. Drie procent van een transfersom van 80mj is nog steeds een onwerkelijke veelvoud daarvan, namelijk 2,4 mj. Klaar voor de rest van je leven als je beetje economisch leeft.

Maar nee, meneertje wil 15mj. Vindt hij al heel weinig, want bij Pogba heeft hij 45 opgestreken, waarvan zelfs de makelaarswereld sprak van een pervers exces. Daar heeft Raiola alle drie de betrokken partijen vertegenwoordigd. Hoe ziek verneukt kan je belangenbehartiging zijn.

Mathijs ziet niet in dat voor een club geld van links of rechts moet komen, maar dat het geld blijft. Dus als ze de makelaar een misselijkmakende fee moeten betalen, brengen ze dat gewoon in mindering op het salaris van de speler, of de transfersom of bonussen. Onder de streep telt het bedrag, niet hoe dat erboven is opgebouwd.

En dus gaat die fee ten koste van of Mathijs zelf (salaris / bonussen) of de verkopende club (transfersom). De mythe dat Raiola het beste eruit sleept voor zijn cliënt is echt lachwekkend. Daarbij slinkt zijn reputatie. Dat was er een van een ongecompliceerde, nuchtere en stabiele jongen, een leider, reëel in zijn nabeschouwingen en altijd een voorbeeldige houding op het veld. Nu is die van een geldwolf, die ongure types als Raiola inschakelt. Daardoor wordt de transfer een soap, komt de planning van Ajax naar de CL voorronde toe in het geding en wordt iedereen spuugzat van dit theater.

Had Mathijs nou echt ongelukkig geweest als hij met de zaakwaarnemer van Frenkie nu bij Barca had gespeeld?

Hou hem maar aan zijn contract.

04-07-2019 12:33

Amsterdam Loyals +1976

Eens, we gaan nu meemaken of De Ligt echt zo'n intelligente jongen is, of ook gewoon een geldwolf en huurling zoals de overige 95% van de voetballers.

04-07-2019 12:36

Ajaxbrl +13420

Marcie laat zich hopenlijk niet meer naaien nadat hij Frenkie eigenlijk al voor een schijtprijsje verkocht heeft, en dan van de week nog even als klap op de vuurpijl het talentje van Benfica die even voor 126M word verkocht, ik denk dat Overmars daar behoorlijk slecht van heeft geslapen.

04-07-2019 11:46

Rentokill +4585

Slim van Raiola denk ik. Eerst een paar clubs laten afhaken. Juve weet dat concurrenten afhaken en hoeft niet de hoofdprijs te betalen. Grote verschil met vroeger: Ajax is in staat om nee te verkopen en m een jaar langer te houden. Contract loopt nog wel even door. Liever de Ligt dan 75 miljoen hoor.

04-07-2019 11:45

BrandjeXL +81

2021 contract

04-07-2019 11:49

JariJari +14813

Yup, nog 2 jaar De Ligt. Zou ik erg blij mee zijn!

04-07-2019 14:01

BRAMHOUTEN +3813

gewoon aan zijn contract houden als ze niet de juiste prijs willen betalen. met de ligt maak je veel meer kans om de cl te halen. levert je weer 45 mln op. dus het is voor Ajax veel interessanter om spelers te behouden dan te verkopen

04-07-2019 11:42

geronimo +4

Het ging al mis toen hij Raiola als zaakwaarnemer koos , verwacht de zelfde geouwehoer met Gravenberch

04-07-2019 11:42

Schip +23076

Tel het gage van Raiola op bij de transfersom en je bent er.

Laat Raiola maar een factuur op uurbasis indienen. Dan blijft er niets van over.

04-07-2019 11:41

Henkjanklaas +20501

Nogmaals: De Ligt gewoon aan zijn contract houden als clubs als Juve niet de volle pond willen betalen. Ik vind 75 milj. Eigenlijk nog een schijntje als je kijkt van de internationale transferbedragen.
Voor misschien wel de beste verdediger die momenteel op deze aardkloot rondloopt in een bedrag
van 75 milj. Het absolute minimum. Anders gewoon aan contract houden !

04-07-2019 11:38

AFCA199O +0

Hoe graag ik ook zou meegaan in de romantische gedachte dat De Ligt nog een jaar blijf: no chance. We hebben het over het meest begeerde talent ter wereld en de markt is nog open tot eind augustus. Heel lang dus.

04-07-2019 11:37

JariJari +14813

Mmest begeerde talent maar er wordt superlaag op geboden. Nog niet eens de helft van zinn marktconforme waarde.

Nog een jaar je best doen Matthijs, dan begeren ze je misschien voldoende!

04-07-2019 14:03

Ajaxbrl +13420

20M voor Dijks, dat maakt onze Matthijs in een klap minimaal 100M waard!

04-07-2019 11:36

JariJari +14813

120M is hij waard. Al de hele transferperiode.

Dijks is geen 20M waard, Felix uit Benfica geen 122M en McGuire geen 80M.

04-07-2019 14:03

Ajaxbrl +13420

Lekker blijven man!

04-07-2019 11:30

trodat4030 +95490

Aardige vent die Nedved. Die vind t ook oneerlijk dat Ajax die voorrondes CL moet spelen en gunt ons de beste kans om die door te komen door deze transfer lekker te rekken.

04-07-2019 11:23

RaynoFischer +18

Wat een belediging dit bod zeg....
De hoofdprijs betalen of anders oprotten pastapipo's

04-07-2019 11:03

insectenverdelg +23078

Ze wilde vorige week nog lachend Marc zn vraagprijs overmaken volgens alle media. Dachten ze dat dat inclusief de fee van Mino was of zo.

04-07-2019 11:03

SPLNDD +1411

Zou je niet ff wachten met de wodka tot ná 5 uur?

04-07-2019 11:08

xMilkshake +206

Hoe zit het met die transfersom+ruildeal met Kean?

04-07-2019 11:02

trodat4030 +95490

Dat weigert Ajax natuurlijk met KJH, Dolberg, Tadic, Traore, Danilo, Brobbey, Hansen en Dostanic die allen speeltijd nodig hebben in slechts 3 elftallen waar zij uit mogen komen. Wat moet Ajax met nóg een spits? Er zitten er nu wekelijks meer op de bank dan er op het veld staan. Ajax heeft geen spits en geen rechtsbacks nodig de aankomende jaren.

04-07-2019 11:36

036AFCA97 +146539

De enige concurrent om die Kean zit bij Ajax druk zou hoeven maken is Tadic, de rest is echt niet op zijn level. Topspits. 65 miljoen net bonussen plus Kean zou ik lekker doen. Alvarez halen, middenvelder erbij en klaar.

04-07-2019 11:41

trodat4030 +95490

Nou en? Als Tadic dan speelt heb je een speler met een salaris van 6 milj (ofzo, Kean zit ook bij Mino namelijk) op de bank. En Mino eist van Ajax ook ff 10 milj fee om die knaap naar Ajax te brengen. Daarnaast moet je miljoenen afschrijven voor bovengenoemde spitsen die nimmer aan spelen toekomen. En dan komt Mino weer om de hoek kijken die Kean over 3 jaar transfervrij wegbrengt. Dag knaken! Kean moet je niet willen, hoe goed jíj hem ook vind.

Overigens zat Kean 2 jaar geleden, met CL ervaring, nog helemaal in de achterzakkies van Sidoel (met stille trom vertrokken en inmiddels door Reading verhuurd aan Roeselaere!) en Kemper (bankzitter bij Jong!) in de YL, dus hoe goed is hij nou echt?

04-07-2019 12:15

BrandjeXL +81

Transfersommen worden sowieso over de duur van een contract afgeschreven dus dat is geen argument.

04-07-2019 12:22

WZAWZDB14 +4617

Die jongen wordt wel een beetje overschat, alleen als we hem meteen kunnen doorverkopen aan everton voor 30-40M is het miss interessant.

04-07-2019 12:22

Chippy +0

Die is nog ter discissie. Vandaar dat het zolang duurt

05-07-2019 04:03

Mocrodammerr +22794

gewoon aan zn contract houwe dit seizoen

04-07-2019 10:59

Bjorn +11937

Off: PSV komt naar JC Schaal met 550 tot maximaal 700 man. Komen dus weer kaarten beschikbaar voor Ajacieden.

04-07-2019 10:54

insectenverdelg +23078

famous for not traveling!

04-07-2019 11:04

AFCA-B93 +5443

Mocht het niet van een verkoop komen, dan zie ik Matthijs er wel voor aan zijn contract te verlengen met op z'n minst een jaar, zodat Ajax een jaar later ook de volle mep kan ontvangen. Dat is hij de club ook wel verschuldigd vind ik.

04-07-2019 10:53

31xAjax +7777

Ja dat zal Raiola hem wel adviseren, tsjongejonge......

04-07-2019 11:01

AFCA-B93 +5443

Als zelfs Matthijs weigert een jaar te verlengen als soort schuld naar Ajax toe, is al mijn hoop in de goedheid van toekomstige Ajacieden verloren.

04-07-2019 11:03

31xAjax +7777

Ik weet niet hoe oud je bent maar anders moet je eens even opzoeken op welke wijze de ras Ajacieden F. en R. de Boer destijds vetrokken onder druk van hun zaakwaarnemer.....

04-07-2019 11:05

AFCA-B93 +5443

Maar die waren destijds al een stuk ouder en langer dienende spelers in het 1e elftal, toch? Kom uit ‘93 dus heb dat nooit helemaal meegekregen nee

04-07-2019 11:17

trodat4030 +95490

Alleen speelde daar véél meer dan enkel druk van een zaakwaarnemer. Zoek het maar eens op, dan weet je waar je over spreekt. Nu schuif je alles af op Jansen, maar zo zat de vork allerminst in de steel.

04-07-2019 11:32

JariJari +14813

Dan mag Matthijs 2 jaar de best betaalde supporter op de tribune uithangen en Alvarez vanaf daar toejuichen.

Niet beste situatie maar als je chicken speelt moet je wel volledig committed zijn.

04-07-2019 14:07

DeMeervanweleer +7518

Zou Raiola aansturen op een arbitrage? Een-tweetje met Juve? De man is er doortrapt genoeg voor.
Lijkt zorgvuldig uitgestippeld dit.

04-07-2019 10:52

Mi-leak +7

Hier geloof ik niks van. Mocht het zo ver komen en ze krijgen gelijk is het hek van de dam. Wat heeft een contract dan nog voor zin. Vooral voor de “kleinere” clubs.

04-07-2019 11:04

BrandjeXL +81

Kan die doen echter geef ik hem/de ligt geen schijn van kans.

04-07-2019 11:34

Radie125 +1629

Die Raiola heeft toch een levenswijze dat je een behoorlijk risico loopt op een hartstilstand. Hoop dat bericht vandaag te lezen.

04-07-2019 10:52

JariJari +14813

Zou mooi zijn.

04-07-2019 14:08

WZAWZDB14 +4617

Foock, als ik dit bericht lees ga ik weer helemaal dromen. Stel: de ligt blijft en je haalt een toby of jan terug voor naast de ligt in het centrum, daarnaast stuur je blind na het middenveld, de rest wil dan ook blijven. Dan heb je gewoon een minstens zo goed elftal als vorig jaar.

04-07-2019 10:51

Mazraoui +823

Blind achterin ging top man. Gaat nergens over hem naar het middenveld te willen. Iedereen praat elkaar maar na. Net als die Pavon willen en proppert manmanman

04-07-2019 10:53

Koekepeer +1420

Ja, jij wil zelf op het middenveld spelen natuurlijk ipv Blind!!

04-07-2019 10:55

WZAWZDB14 +4617

Ok? heb verder dit nog bijna niet gelezen, maar goed. Blind is na mijn idee de enige die op dit moment frenkie zn rol kan overnemen. Een rol naast de ligt in het centrum kan een makkelijker opgevangen worden door een aankoop.

04-07-2019 12:28

AFCA-B93 +5443

Waarom Blind weghalen uit de verdediging als hij daar net z'n beste seizoen ooit heeft gespeeld?

04-07-2019 10:54

WZAWZDB14 +4617

Omdat naar mijn mening je de postie naast de Ligt beter kunt opvangen met een aankoop dan de positie van Frenkie. Daarnaast vind ik Blind de engiste die dezelfde rol als Frenkie kan vervullen, de connectie tussen de linies. zoals hij in zijn vorige periode de tranfer naar Man U mee had verdiend.

04-07-2019 12:26

VoorJohan14 +0

Het is natuurlijk geen garantie dat Marin er meteen op die positie kan staan

04-07-2019 12:32

TomAjaciedd +0

De ligt blijft. Overmars gaat niet buigen

04-07-2019 10:50

Ajax114 +1706

Stoppen met die Raiola. Laat die Gravenberch ook maar vertrekken. Dan maar paar goede spelers mislopen. Genoeg andere spelers.

04-07-2019 10:39

Ozymandias +159568

Wat een domme uitspraak... Stel dat Ajax dat daadwerkelijk een paar jaar geleden al had gedaan en dus De Ligt hadden laten vertrekken...

04-07-2019 11:00

MBAFCA11 +1563

De ligt heeft pas sinds een jaar Raiola als zaakwaarnemer.

04-07-2019 11:14

trodat4030 +95490

Dan hadden we vorig jaar heel blij mogen zijn met zo'n 40 milj...

04-07-2019 11:40

davy14 +1690

Het is logisch dat Juve zo weinig biedt. Dit is gewoon het gevolg van de Raiola bemoeienis, hij heeft voor zichzelf al een commissie geregeld maar tegelijkertijd een afkoopclausule. Juventus gaat natuurlijk niet de hoofdprijs betalen als De Ligt al na een jaar of twee jaar zo in één keer weg kan zijn voor 150 miljoen. Dit gaat dus een enorme strijd nog worden tussen Raiola en Ajax, of dat is het al achter de schermen. Ik mag hopen dat Matthijs nog één keer zal laten merken dat hij een verstandige jongen is, anders vind ik dat Ajax echt een keer een statement mag afgeven door hem aan zijn contract te houden. Het enige risico is dat hij een blessure kan krijgen, maar over een jaar is hij met een éénjarig contract ook nog 65-70 miljoen waard; simpelweg omdat alle topclubs hem willen hebben. Ben bang dat Ajax dit niet gaat doen, maar nogmaals dat zouden ze wel echt moeten doen. Uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan.

Zou ook kunnen dat dit bericht natuurlijk onzin is maar Di Marzio is altijd goed geïnformeerd.

04-07-2019 10:37

JariJari +14813

Absoluut, Marc moet ballen tonen aan die vetklep. Die van zichzelf heeft hij waarschijnlijk al jaren nirt gezien.

04-07-2019 14:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.