Van der Gaag nieuwe trainer Jong Ajax

door Bart Veenstra 33

Van der Gaag nieuwe trainer Jong Ajax

door Bart Veenstra 33

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Mitchell van der Gaag aangesteld als nieuwe trainer van Jong Ajax. De oefenmeester is daarmee de opvolger van Michael Reiziger, zo meldt Ajax.nl. De club schrijft dat het contract van Reiziger na dit seizoen afloopt, maar het doet vooralsnog geen mededelingen over zijn stap naar de technische staf van Ajax 1.

Van der Gaag tekent bij Ajax een contract voor twee jaar. De trainer is 'uiteraard' erg blij met zijn aanstelling. 'Werken met de grootste talenten van het land is een fantastische uitdaging. Ajax is een absolute topclub, de prestaties van afgelopen jaar hebben dat alleen maar versterkt. Hier in Portugal (waar Van der Gaag woont, red.) is dat ook niemand ontgaan. Ik kijk er enorm naar uit om aan de slag te gaan, om samen met de spelers een brug te slaan naar het eerste elftal en natuurlijk mooie prestaties neer te zetten in de Keuken Kampioen Divisie.'

Ook directeur voetbalzaken Marc Overmars is blij met de komst van Van der Gaag. De beleidsbepaler vindt het prettig dat er duidelijkheid is omtrent Jong Ajax. Overmars vindt het belangrijk dat Van der Gaag al ervaring heeft opgedaan in de Eredivisie, Eerste Divisie en in het buitenland. 'Bij ons beloften-elftal is de overgang van spelers van de bovenbouw naar Jong Ajax van belang. Van daaruit moet de gang naar de A-selectie op een goede manier verlopen. In dat proces gaat Mitchell een belangrijke rol spelen, zoals wij dat verwachten van de trainer van Jong Ajax. Daarin zien wij hem als de juiste persoon.'

Van der Gaag begon zijn trainerscarrière bij Maritimo Funchal in Portugal. Daarna was hij trainer van het Portugese Belenenses en het Cypriotische Ermis Aradippou. In Nederland was hij vervolgens coach van FC Eindhoven, Excelsior en NAC Breda.

Het nieuwe uitshirt van Ajax is bekend! Bestel hem nu!

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA14JC +0

Kale grappen niet te stoppen

26-05-2019 17:24

Babangida83 +23930

Goede trainer. Ben alleen wel heel benieuwd of hij het Ajax-spelletje begrijpt. Daar heb ik hem namelijk nog niet op kunnen betrappen, dus de vraag lijkt me dan hoe Ajax denkt dat toch te gaan bewerkstelligen.

25-05-2019 23:28

LammertAlbertus +15

Heb Mitchell van der Gaag's teams nog nooit mooi goed inspirerend voetbal zien spelen en zeker ook niet bij Excelsior en die wedstrijden heb ik intensief gevolgd . Ik vind dit een trainer-coach van het nivo van de huidige Ajax O19 nivo, hem vind ik de allerzwakste trainer-coach van heel De Toekomst .

25-05-2019 06:20

Ferd +38557

jesus Lamme, ben je terug? Maar je praat nog altijd onzin.

Van der Gaag wil altijd, zover mogelijk, positief voetballen. En hij maakt spelers beter. Dat is key voor een jeugd elftal.

25-05-2019 13:08

fc Barcelona_ke +19255

Goeie trainer. Hij heeft goede gepresteeed bij portugese laagvlieger en excelsior. Nac breda loopt niet goed maar zelfs guardiola had met nac ook niet gered.. slechte selectie ooit bij nac

25-05-2019 00:08

Joodhannus73 +3579

Geen idee hoe hij als trainer is. Inderdaad afwachten. Valt weinig zinnigs over te melden. Maar dat dit vakmanschap van Overmars zou zijn, wat ik las, vind ik wat overdreven. Een werkeloze trainer met een matige staat van dienst bij Ajax aanstellen na een topseizoen (we zijn hot), vind ik geen topprestatie. Zelfs Mourinho zou je bij wijze van spreken kunnen polsen als Ten Hag zou vertrekken. Niet dat ik dat ooit zou willen, maar momenteel zullen veel trainers (en spelers) oren naar Ajax hebben. Voor Overmars is het makkelijker inkoppen nu. En dat is mede zijn eigen verdienste. Dat wel. Alleen nog even beter verkopen nu Marc! Daar zal ik hem deze zomer met name op beoordelen...

24-05-2019 22:39

ETM +3

Valt weinig over te melden? Dat hangt van je kennis van deze trainer af. Jij hebt dus weinig kennis over deze trainer. Even als ik overigens.
En nee je kunt geen Mourinho aanstellen voor Jong Ajax omdat Ajax nu 'hot' is. Het is ook niet makkelijk om een 'ervaren' trainer voor Jong Ajax aan te stellen, tenzij ze een afspraak maken dat het in principe de bedoeling is dat je op termijn trainer van Ajax1 mag zijn. Voor een cv valt er niet veel eer te behalen aan Jong Ajax.

25-05-2019 03:29

DMDTagz +3294

Hij had het over een eventuele vervanger voor EtH.

26-05-2019 01:33

Mözil +2533

Toch leuk! Mijn ouders zijn voor PSV en hebben mij vernoemd naar Van der Gaag, was psv speler in die tijd. Ben blij dat het met mij en nu ook met hem goed is gekomen om bij de juiste club uit te komen ;-)

24-05-2019 21:00

Mözil +2533

Haha, gelukkig was dat al vrij snel goed gekomen. fijn dat je ouders nog wat verstandige mensen om zich heen hebben

24-05-2019 21:42

michaellaudrup +4660

Past letterlijk en figuurlijk prima in het profiel, maar zonder dollen lijkt me een prima aanwinst voor ons Ajax.

24-05-2019 20:25

FerdiZ +1

volgens mij wel een prima trainer. liet excelsior leuk voetballen. Bij nac viel voor geen enkele trainer eer te behalen..

24-05-2019 20:07

Caparzo +4244

Haha, het begint op te vallen Edje en Marc, jullie bald head n' beard fetisch.. :)

Maar zonder gein, ook hier de lat hoog dus, klasse!

24-05-2019 18:47

DMDTagz +3294

Haha inderdaad

26-05-2019 01:34

timot1 +0

Mooi, onze kale enclave moet wel op peil worden gehouden!

24-05-2019 18:38

Ozymandias +159568

Interessant, er werd een beetje kritiek gegeven op de moderators van AjaxShowtime (en het feit dat ze nauwelijks iets doen tegen de mensen die hier onder meerdere accounts actief zijn en andere trollen) en opeens zijn er veel berichten "verdwenen"...

24-05-2019 17:43

trooop +3885

Heel flauw inderdaad. Ik wilde je als tegenwicht aan al die lofuitingen net de meest pedante en oppervlakkige wijsneus op AS noemen.

24-05-2019 17:52

AjaxPassion +3899

Haha, couldn't agree 'more'

24-05-2019 19:07

Ozymandias +159568

Nou gelukkig heb je daar toch nog de kans toe gekregen. ;-)

25-05-2019 00:40

Dubbelvla +8470

VDG snapt natuurlijk wel dat als ie het goed doet, dat ie over 2 of 3 jaar misschien wel wordt doorgeschoven.

24-05-2019 17:41

DeMeervanweleer +7576

ik had VDG liever als assistent gehad van TH, heb namelijk niet zo heel veel fiducie in Reiziger.
Ik weet niet waar Reiziger als coach staat, waar hij zich in onderscheid, vind hem nogal kleurloos.

24-05-2019 17:35

Nozempie +671

Voordeel is in ieder geval dat hij zaken ook in het Spaans kan uitleggen aan die Argentijnen.

24-05-2019 17:53

fc Barcelona_ke +19255

Reiziger is meer pratende dan winter. Dus uitstekende keuze

25-05-2019 00:08

FrancescosRavioli +15333

Winter praat ook veel. Alleen zegt die weinig. Reiziger is inhoudelijk sterker.

27-05-2019 10:29

Ferd +38557

Juist omdat Reiziger kleurloos is kan je hem beter als assistent hebben bij een sterke hoofdtrainer, dan als hoofdtrainer voor je talenten.

25-05-2019 04:50

Redrum +96122

Jong-Ajax heeft nu dus een betere trainer dan Feyenoord 1. Toch wel opmerkelijk.

24-05-2019 17:23

Ardoe +578

Haha scherp :D

24-05-2019 17:28

Ozymandias +159568

Hahaha, soms kan leedvermaak erg leuk zijn.

24-05-2019 17:46

ArthurG +1616

Tja bij Jong Ajax kun je in ieder geval met talenten werken, bij Feyenoord..

24-05-2019 18:36

Shardo +47

Ik ben aangenaam verrast dat er voor jong toch een gedegen trainer is aangesteld van buiten af.
Vallen in herhaling: Overmars goed bezig...

24-05-2019 17:02

AJAIXIXIXI +1

Marc verdiend een standbeeld!

24-05-2019 17:16

Shardo +47

Nou nou nou, doe de normaal hahah.lol

24-05-2019 17:17

ST +23080

Hij spreekt in ieder geval vloeiend Portugees en waarschijnlijk ook wel een woordje Spaans. Dat komt goed uit met al die Zuid-Amerikanen binnen Ajax.

24-05-2019 16:46

Ajax114 +1706

Een voornamelijk defensief denkende trainer. Wat is de beweegreden geweest om deze trainer aan te stellen ? Snap niet waarom hij in de visie van de club zou passen. Oh nee, was ik vergeten, er is geen visie meer in de opleiding.

24-05-2019 15:59

jariafca020 +0

Heeft met Excelsior behoorlijk aantrekkelijk voetbal gespeeld. Bij NAC had hij zo'n matig elftal dat je niets anders kan dan defensief voetballen. Ik heb er wel vertrouwen in.

24-05-2019 16:02

Mikes +2

Een trainer past zich aan aan zijn materiaal. Bij Excelsior in laatste seizoen was zijn speelstijl best interessant hoor. Zijn maar weinig trainers die Koolwijk en Faik als verdedigende middenvelders durven op te stellen.

24-05-2019 19:45

Babangida83 +23930

Laten we zeggen dat hij reactief speelde met Excelsior. Niet vanuit initiatief dacht. Dat is wel een essentieel verschil. Of hij ook vanuit t initiatief kan voetballen, dat gaan we meemaken. Maar hij heeft daarin alles nog te bewijzen. En dit verschil in opvatting heeft wel grote impact op je trainingsoefeningen en hoe je het balletje van achteruit laat rondgaan. Daarin zijn verschillende details erg belangrijk om het er succesvol en met resultaat uit te laten komen.

26-05-2019 10:34

Ferd +38557

defensief denkende trainer? Eerder een onzin denkende Ajax114!

25-05-2019 04:44

de_pitbull +0

Lijkt me iemand die wel van aanpakken weeet en dat hebben we bij Jong Ajax Zeker nodig.

24-05-2019 15:57

ram +7283

Ik vind dit een vrij grote naam voor Jong Ajax en hij heeft in het verleden aardige resultaten behaald. Wat mij betreft wel een goede aanstelling.

24-05-2019 15:54

Henkjanklaas +20655

Erg goeie zaak. Zeer serieuze trainer. Heeft het toentertijd bij Excelsior erg goed gedaan met beperkt materiaal en zeer lage begroting.

24-05-2019 15:41

GvanderK +2747 moderator

Kaal is de trend onder Ajax trainers haha. Welkom!

24-05-2019 15:41

jaripettersson +9517

Hele goede keuze!

24-05-2019 15:37

Ajaxxxisdebeste +6

Geen mening, is dat erg?

24-05-2019 15:35

Ozymandias +159568

Nee, dat is zelfs goed. Veel te veel mensen hebben het gevoel dat ze over alles een mening moeten hebben.

24-05-2019 15:38

MitsjollAjax +1241

Als dit zelfspot is dan plus 1 ;)

24-05-2019 15:54

Ozymandias +159568

Ik heb namelijk over heel veel dingen geen mening. Sterker nog, ik heb over de meeste dingen geen mening.

24-05-2019 15:57

jaripettersson +9517

Wat jij wel altijd wilt, is het laatste woord. Dat doet veel afbreuk aan jouw meningen, doordat je ze haast als feiten verkoopt.

24-05-2019 16:07

Ozymandias +159568

Ik begrijp nooit zo waarom mensen het hebben over "het laatste woord willen hebben". Als je een discussie met iemand hebt en je het niet met elkaar eens bent is het toch logisch dat je blijft reageren zolang iemand dingen blijft schrijven waar je het niet mee eens bent? Waarom moet je dan ophouden met reageren?

Als ik de indruk maak dat ik mijn meningen als feiten wil verkopen dan moet ik mijn manier van schrijven aanpassen wat dat is niet mijn bedoeling.

24-05-2019 16:20

Ferd +38557

Je komt altijd enorm betweterig over Ozy. En dan druk ik me nog genuanceerd uit.

25-05-2019 04:42

Ozymandias +159568

Dus? Ik onderbouw mijn mening bijna altijd, ik reageer bijna altijd beleefd en bijna al mijn berichten zijn inhoudelijk. Als je het niet met mee eens ben reageer dan gewoon inhoudelijk op me. Waarom vind je het nodig om te vermelden dat je me betweterig vind? Ik schrijf toch ook niet wat ik van jouw berichten hier op AS vind? Ik ga gewoon inhoudelijk op je in wanneer ik het niet met je eens ben.

25-05-2019 10:30

Ferd +38557

Gelijk weer dat toontje van "kijk mij eens geweldig zijn, beter dan jou" en dat is precies wat heel veel mensen, inclusief mij, stoort.

25-05-2019 13:10

ram +7283

Ik denk niet dat Oz ooit "beter dan jou" zou zeggen...

25-05-2019 18:22

Babangida83 +23930

Laten we zeggen dat ik dit probleem herken ;-). Het is een kunst om af en toe ook het gelijk aan de ander te geven en niet door te gaan op bepaalde details. Gewoon omdat dit meer goodwill kweekt bij de ander, en dat beter is voor het acceptatievermogen van de ander. Of je nu vindt of je gelijk hebt of niet. En dat, zonder je eigen identiteit te verliezen. Maar makkelijk is dat dus niet.

26-05-2019 10:41

Knalpot +3620

En als die andere nou geen gelijk heeft?

27-05-2019 00:26

f.m.d. +926

Staat niet bepaald voor dominant en aanvallend voetbal, maar voor reactievoetbal. In dat jaar bij Excelsior hadden ze volgens mij het laagste percentage balbezit. Dat zegt genoeg. Kies een trainer die bij de filosofie van de club past. Dit is nu al een slechte match.

24-05-2019 15:33

Bensco +7174

zijn doel is ook niet om mooi voetbal te leveren maar om spelers beter te maken en volgens veel mensen zou hij die rol bij Excelsior uitstekend hebben vervuld. ik ben benieuwd, ik durf hem wel een kans te geven.

24-05-2019 15:41

Ozymandias +159568

Je moet het stuk waar Broekzak hieronder de link voor heeft gegeven maar eens lezen. Volgens mij staat Vd Gaag ook zeker niet bekent om reactievoetbal. Hij liet Excelsior reactievoetbal spelen maar dat lijkt me logisch bij die club. Ten Hag kreeg toen hij naar Ajax kwam ook de kritiek dat hij niet bij de Ajax filosofie paste... Dat hebben we gezien...

24-05-2019 15:45

Babangida83 +23930

Maar Ten Hag speelde zijn eerste half jaar ook belabberd voetbal met veel te weinig pressie. Dat was dit jaar wel anders.

26-05-2019 10:45

Ajax114 +1706

Je hebt helemaal gelijk, zit geen enkele logische gedachte achter deze aanstelling.

24-05-2019 16:07

Ferd +38557

Er zit juist een hele logische gedachte achter deze aanstelling. Van der Gaag is een trainer die spelers aanmerkelijk beter maakt. En dat is het doel van een opleidingsploeg

25-05-2019 05:02

Ferd +38557

Staat wel degelijk voor aanvallend voetbal, trainde alleen bij clubs waar dominant voetbal niet mogelijk was. Maakte spelers bij iedere club beter, en haalde ook de beste resultaten uit de clubhistorie in Portugal, bij Eindhoven en bij Excelsior.

en vooral dat spelers beter maken, dat is belangrijk in deze. Dat moet een trainer van Jong Ajax doen.

25-05-2019 04:25

Broekzak +442

https://www.vi.nl/pro/overig/de-visie-van-mitchell-van-der-gaag-ik-geloof-in-heel-veel-trainingsarbeid#_=_

24-05-2019 15:30

DonQ +6015

Uitstekende aanstelling wat mij betreft. Was tot aan het debacle bij NAC aan een uitstekende carriere bezig. Heeft bij excelsior naar de mogelijkheden toch altijd goed gespeeld en veel jonge spelers ontwikkeld.

24-05-2019 15:29

RaynoFischer +18

Stja idd, je moet echt een hele goeie trainer zijn als je dit NAC nog aan de praat gekregen had, die spelers zijn gewoon ongeschikt

24-05-2019 15:32

DonQ +6015

Ben ik het helemaal mee eens, daar zat niks in.

24-05-2019 15:38

behangdelul +32801

Damn, goede zette van Ajax zeg. Liet excelsior echt prima voetballen en heeft echt een duidelijke en goede mening over voetbal. En hij is kaal :)

24-05-2019 15:28

AJAIXIXIXI +1

In de berichtgeving van Ajax staat trouwens alleen dat Reiziger zijn contract afloopt en niet dat hij de assistent van Ten Hag wordt. Ben benieuwd of hij nog naar die club uit Engeland gaat waar hij laatst mee in verband is gebracht.

24-05-2019 15:27

AFCA. +3283

Kaal en een baard. Prima!

24-05-2019 15:27

RaynoFischer +18

Qua uiterlijk in ieder geval idd een prima opvolger van Ten Hag uiteindelijk :P

24-05-2019 15:29

Onpartijdig +4433

Ben zeer benieuwd, welkom!

24-05-2019 15:26

Ozymandias +159568

Ik had niet verwacht dat Ajax een trainer van zijn kaliber kon aantrekken als trainer voor Jong Ajax. Overmars blijft me maar verbazen met zijn vakmanschap.

24-05-2019 15:25

Ajacied33 +36774

Welkom bij Ajax!

24-05-2019 15:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.