'Ajax ziet Fosu-Mensah als opvolger De Ligt'

door Bart Veenstra 26

'Ajax ziet Fosu-Mensah als opvolger De Ligt'

door Bart Veenstra 26

Laatst geüpdatet

Mocht Matthijs de Ligt in de aankomende zomer vertrekken bij Ajax, ziet directeur spelersbeleid Marc Overmars in Timothy Fosu-Mensah een geschikte kandidaat als opvolger. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend.

De verdediger was eerder jeugdspeler van Ajax, maar vertrok op vroege leeftijd naar Manchester United. Door die club is hij nu verhuurd aan Fulham. Bij Manchester United heeft Fosu-Mensah nog een contract tot medio 2020. In gesprekken tussen Overmars en Mo Sinouh, de zaakwaarnemer van Fosu-Mensah, werd de interesse van Ajax al officieus kenbaar gemaakt.

De Telegraaf wijst er verder op dat Fosu-Mensah de laatste tijd regelmatig 'flirt' met Ajax. Zo plaatste hij voorafgaand aan De Klassieker drie Amsterdamse Andreaskruizen op zijn Twitteraccount en toen fans vroegen of hij zou willen terugkeren, antwoordde hij: 'Wie weet'.

Volgens de krant is de belangstelling van Ajax voor Fosu-Mensah logisch. De Ligt wordt begeerd door veel Europese topclubs, terwijl de spoeling achter de aanvoerder dun is. Joël Veltman is net terug van een kruisbandblessure, maar heeft nog wedstrijdritme nodig en daarnaast zou hij aansturen op een zomerse transfer. Over Perr Schuurs wordt gezegd dat hij de laatste stap 'maar niet kan zetten', terwijl Lisandro Magallán nog aanpassingstijd nodig heeft.

Tot slot laat de ochtendkrant weten dat Sinouh en Overmars nog niet willen reageren op de belangstelling van Ajax voor Fosu-Mensah.

Lees meer over:
Plaats reactie

Bazenvan95 +31

Ajax gaat denk ik een megabod krijgen op international Tagliafico, die gaat dan niet blijven. Mocht de defensie supersterk zijn centraal dan kan Sink weer op linksback(als hij speelt zoals onder Bosz). De stand in moet echter defensief sterker zijn, Dit geldt ook voor op rechts, dus als Veltman wil blijven prima en anders gaan zoeken naar een bikkelharde en snelle gast die in ieder geval goed verdedigt. Ziyech moet vervangen worden door een zekerheidje aka nummer 10 achtige speler met die gevaar sticht en risico in zijn spel heeft en niet vies is om druk te zetten. De Ligt is ook gone denk ik, dus die moet opgevangen worden door Fosu-Mensah, een nieuw talent of een sterkhouder in de eredivisie, Magallan is niet voldoende hiervoor.
In de spits/aanval, Hopelijk Suarez terug en anders een over the hill maar goed genoeg voor eredivisie aanvaller die behendig is en in de Europese top heeft gespeeld(moet kunnen met het budget van ajax, zeker als we weer CL spelen).
De Jong moet gewoon door een nieuw Ajax talent vervangen worden. Neres(die denk ik al weg wil) kan in principe opgevangen worden door de vleugelspelers die we al hebben maar nog niet spelen, of je moet hem super belangrijk maken waardoor hij wil blijven als sterspeler en zo zijn toptransfer kan verwezenlijken. Dolberg en Vd Beek, doen er verstandig aan om te blijven, om hun waarde voor dit elftal te bevestigen. Ik zou voor de balans in ervaring Huntelaar en Schone(die nog steeds zijn waarde heeft) 1 extra seizoen gunnen, al zullen ze nog minder spelen. Blind zou ik op 6 zetten als er een sterk genoeg centraal duo staat

23-02-2019 18:52

AlexLitmanen10 +14422

Alle eventuele aanbiedingen voor Nico dienen afgewezen te worden. Er komt al
Minimaal 150m binnen. We kunnen niet iedereen laten gaan.
Tfm is een interessante optie. Maar waren er ook geen berichten dat we voor die Mexicaan alvarez gingen?

24-02-2019 10:30

TripleB +10

Ik hoop op Jahanbaks, Propper, en Mensah aangevuld met eigen jeugd zoals Gravenberg

23-02-2019 08:04

433metdepuntnaarlinks +1

Positief:
* zijn fysiek
* is en blijft een groot talent
* kent Ajax en is wel een CV die bij ons zou passen

Negatief:
* Ajax de rug toegekeerd ...


Je hebt nog Schuurs nog, Magallan, Veltman, de Ligt is nog niet vertrokken en ook Pierie zal ook op de radar staan ... Ik zou het met Fosu-Mensah wel aandurven maar het hangt geheel van het bedrag af wat Man United voor ogen heeft. Het lijkt me een type dat wel echt nog kan groeien, zeker als hij bij Ajax in een team komt waar hij ook veel aan de bal is en hij met zijn fysiek en snelheid net als de Ligt de duels met een spits kan uitvechten en ook nog kan corrigeren met ruimte in de rug.

22-02-2019 13:30

Maxwell_5 +6977

Suarez en Vertonghen hebben Ajax ook de rug toegekeerd. Ook maar niet meer terughalen dan?

22-02-2019 14:07

Ozymandias +159568

Fosu-Mensah heeft sinds zijn vertrek bij Ajax regelmatig ZEER positief over de club gesproken. Hij heeft duidelijk uitgelegd dat hij de keuze maakte om naar United te vertrekken omdat hij bij Ajax de keuze maakte om hem als 16-jarige geen contract te geven terwijl buitenlandse talenten (zoals Cerny en Leyder) wel direct een contract kregen. United bood hem wel een contract aan en pas toen hij met United rond was heeft Ajax toch een contractaanbieding gedaan. Fosu-Mensah heeft nooit negatief over Ajax of iemand binnen de club gesproken en is juist altijd zeer lovend over zijn tijd bij de club geweest. Ik vind het argument dat Ajax hem niet moet kopen omdat hij als 16 jarige besloot om Ajax te verlaten dus nogal onzinnig. Zo'n jongen moet je er juist bij willen hebben.

22-02-2019 12:41

ajaxinho +13

De vervanger moet er meteen staan, vind ik.

Alhoewel, we hebben Veltman als tijdelijke oplossing tot TFM er klaar voor is.

Voor een redelijk bedrag mag hij komen.
Hopelijk kiest hij voor de sportieve uitdaging.

22-02-2019 12:55

Ozymandias +159568

Fosu-Mensah zal er meteen kunnen staan maar dat betekent niet dat hij meteen net zo goed is als De Ligt. Geen enkele haalbare speler zal direct net zo goed zijn als De Ligt. Daarom kost De Ligt ook waarschijnlijk meer dan 80 miljoen euro.

22-02-2019 14:25

mercurius3 +0

Veltman... Alsjeblieft.

22-02-2019 17:08

Mario65 +3

Wellicht ben ik niet helemaal op de hoogte...
Kan niet alles weten hè?.
Maar als Fosu Mensah de man is om De Ligt op te volgen, waarom is hij dan verhuurd aan Fulham?
Is hij dan de juiste man?

22-02-2019 12:24

Ozymandias +159568

Ik neem aan dat je wel begrijpt dat Ajax onnmogelijk een speler kan kopen die net zo goed is als De Ligt. Ajax moet het hebben van een speler die het potentieel heeft om in niet al te lange tijd naar dat niveau toe te kunnen groeien. Fosu-Mensah heeft het potentieel om binnen één/twee seizoenen het niveau wat De Ligt nu heeft te bereiken. Is Fosu-Mensah de juiste man om De Ligt op te volgen? Ja, ik denk zelfs dat Fosu-Mensah de ideale (realtische) man is om De Ligt op te volgen.

Fosu-Mensah heeft een groot voetballend vermogen en een enorm atletisch vermogen. Hij mist alleen nog de ervaring (zeker als centrale verdediger) om positioneel ook goed te verdedigen. Hij is geen De Ligt die op 19 jarige leeftijd al een centrale verdediger zonder enige zwakke punten is maar De Ligt is dan ook een 'unicorn'. Als Ajax doet waar het goed in is (investeren in de ontwikkeling van een enorm talent) kan Fosu-Mensah een geweldige speler voor Ajax worden die later ook net als De Jong en De Ligt voor een ENORM bedrag wordt verkocht.

Fosu-Mensah: 1,90 lang, fysiek sterk, hoge topsnelheid, snelle acceleratie, grote sprongkracht, goede inspeelpass, goede crosspass, goede dribbel, etc., etc.. Stel je voor hoe veel waard zo'n speler zal worden als hij ook nog eens leert hoe hij zich moet positioneren als centrale verdediger.

22-02-2019 12:29

Sunny +9558

Jouw laatste alinea klinkt erg goed. Echt een type dat we nodig hebben. Ik neem aan dat hij de afgelopen jaren ook wel wat bijgeleerd heeft en het met positioneren wel goed komt.

22-02-2019 12:53

Schwalbino +11

Hij is 21. Heeft sinds 2017 34 wedstrijden gespeeld. Fulham heeft hem dit seizoen 10 keer gebruikt. Dat is bitter weinig. Hij staat gewoon al heel lang stil in zijn ontwikkeling en dat zal een reden hebben.

22-02-2019 13:18

Ferd +38560

Fulham strijd tegen degradatie, laffe trainers kiezen dan voor ervaring

22-02-2019 16:01

Puurvoetbal +1

De Ligt is klasse apart. Met alleen FM ga je er dus op achteruit. Dus je moet ook een hele goede LCV halen (beter dan Blind). Dan ga je er centraal achterin niet op achteruit.

22-02-2019 12:11

Ozymandias +159568

Wanneer De Ligt vertrekt zal Ajax er sowieso op achteruit gaan. Het is onmogelijk om een speler aan te trekken die zo goed is als De Ligt. Ajax moet het hebben van spelers die bij Ajax naar dat niveau kunnen toegoeien en Fosu-Mensah is zo'n speler.

22-02-2019 12:18

Sunny +9558

Eerlijk gezegd geen idee hoe deze jongen het verder doet maar snelheid (en body) kunnen we achterin wel gebruiken als je met ons spelletje wil doorgroeien naar de Europese (sub)top en ons daar handhaven.
Blind is gewoon erg langzaam en Magallan niet bepaald snel dus in dat opzicht een zwak (toekomstig) centrum.
Met Mazraoui en Tagliafico heb je wel redelijk snelle backs.
In het totaalplaatje mis je achterin dus pure snelheid dus een zwak punt bij ons.

22-02-2019 12:11

ajaxinho +13

Denswil samen met Magallan lijkt me wel solide.
En Pierie als backup.

Hoe doet TFM het in Engeland?
Speelt hij elke week? Is hij fit?
Heeft hij genoeg ervaring om de defensie van Ajax te leiden?

22-02-2019 12:09

3sterrenAjax1 +3

denswil solide? haha, hou op zeg. stond gisteren ook weer enorm te schutteren.

22-02-2019 12:34

ajaxinho +13

Je pakt er ook 1 wedstrijdje uit.

Hij heeft genoeg ervaring in de EL/CL.
Dat kan je van Foosje niet zeggen.

22-02-2019 23:09

Web +178830

Zouden de onderhandelingen met Mazraoui vastgelopen zijn, niet vreemd met Raiola?
Dat zou ook inhouden dat ze spelers die jong de deur uit lopen, toch weer interessant zijn.
Ben ik wel blij mee

22-02-2019 11:58

Sunstridr +24

Mazraoui en TFM zijn allebei niet bij Raiola op de boeken, Mazraoui zit bij Marjolein Nakhli en TFM zit bij Mo Sinouh.
Zo waarom breng jij Raiola op??

22-02-2019 12:43

EersteAanname +2193

Zou een geweldige aankoop zijn. Stuk beter dan Pierie als je het mij vraagt.

22-02-2019 11:05

appeltje +116

Pierie is 2,5 jaar jonger, en is linksbenig, TFM rechtsbenig.

22-02-2019 11:15

EersteAanname +2193

Klopt, ik bedoel ook niet dat het per se dezelfde types zijn. Het gaat erom dat Pierie in mijn ogen qua niveau niks toevoegt aan Ajax, en Fosu-Mensah wel.

22-02-2019 11:26

appeltje +116

Daar heb je gelijk in. TFM zou worden gehaald als directe versterking, terwijl Pierie waarschijnlijk voor nog minstens 1 seizoen verhuurd zou worden.

22-02-2019 11:43

Schip +23517

Als rechtsback dan, wanneer men plannen heeft om Mazraoui naar het middenveld te schuiven, of omdat ze misschien bang zijn dat hij niet bijtekent.

Maar bij Fulham en Palace is het niets geworden. Daar stap je gewoon overheen?

22-02-2019 11:33

Ozymandias +159568

"Als rechtsback dan, wanneer men plannen heeft om Mazraoui naar het middenveld te schuiven, of omdat ze misschien bang zijn dat hij niet bijtekent."

Fosu-Mensah kan als rechtsback spelen maar komt daar niet optimaal tot zijn recht. Hij is in mijn ogen duidelijk een speler die in een centrale rol (als centrale verdediger of '6') moet spelen.

"Maar bij Fulham en Palace is het niets geworden. Daar stap je gewoon overheen?"

Dat zegt heel weinig, het gros van de huurspelers in de Premier League wordt niets en dat zegt vooral wat over het vertrouwen wat huurspelers in de Premier League krijgen (zeer weinig).

22-02-2019 11:48

appeltje +116

Centrale verdediger ipv centrale middenvelder neem ik aan?

22-02-2019 11:56

Ozymandias +159568

Woeps, inderdaad, centrale verdediger of '6'. Bij United zagen ze hem vooral als een toekomstige '6' (al werd hij in het eerste vooral als rechtsback gebruikt). Zijn kwaliteiten aan de bal zijn beter dan zijn kwaliteiten als verdediger. Ik denk dat hij voor Ajax het perfecte TYPE is voor de rol van opkomende centrale verdediger. Hij heeft wel iemand naast zich nodig die hem positioneel goed zet tot het moment dat hij zelf genoeg ervaring heeft opgedaan en dat niet meer nodig heeft.

22-02-2019 12:26

Schip +23517

Dat zegt zeker wat, omdat hij bij Palace uiteindelijk derde keus werd. En als Ranieri hem niet eens back up aanhoudt, maar zijn situatie zo uitzichtloos is dat hij een huurperiode eerder wil beëindigen, zegt dat zelfs heel veel.

Jongens als Ake en Propper onderscheiden zich gewoon op dat niveau hoor. En dat niveau, international, moet je na streven als je een De Ligt zou willen vervangen. Niet het niveau van reservespelers die het niet halen bij een PL degradatiekandidaat. Daar is echt geen excuus voor.

Het is vooral wishful thinking vrees ik.

22-02-2019 12:01

Ozymandias +159568

In de Premier League krijgen huurspelers nauwelijks vertrouwen. Wanneer een ploeg slecht draait zijn de huurspelers altijd de eerste die worden geslachtofferd. Het aantal huurspelers wat hier elk seizoen slaagt is op een paar vingers te tellen. Het aantal huurspelers wat in de Premier League mislukt om vervolgens tot hele goede spelers uit te groeien is enorm. Daarom zegt het mij heel weinig dat Fosu-Mensah bij twee (zeer) slecht draaiende ploegen als huurspeler niet is geslaagd.

22-02-2019 12:23

Ozymandias +159568

Zeker maar Pierie lijkt me dan ook meer een aankoop die Ajax zou doen in de hoop dat hij over twee/drie seizoenen goed genoeg is voor het eerste. Fosu-Mensah zou waarschijnlijk worden gehaald om er direct te staan.

22-02-2019 11:34

JordanAFCA +22481

Fosu-Mensah is wel een aardig speler, maar hij pakt regelmatig volgens mij wel is een kaart, dus hij maakt vaak nogal onnodige en domme beslissingen.

22-02-2019 11:01

Minsc +1520

Tactisch zwakke speler, is duidelijk geen geschikte cv; zou een hele domme aankoop zijn.

22-02-2019 11:00

EKS +5

Schuurs krijgt ook bar weinig kansen om de laatste stap te maken. Mentaal is dat bijna niet te doen voor zo'n jonge jongen. Hoe maak je een van je grootste talenten kapot, denk ik dan als leek.

Op basis waarvan schrijven de ingewijden hem eigenlijk af?
Is precies zo'n speler als De Ligt, zou makkelijk in te passen zijn, de perfecte opvolger.

Als hij met vertrouwen speelt zie je ook zijn klasse. Veel hoger niveau dan dat van Bergsma, Botman en Van Bruggen bij elkaar en toch is het kennelijk nog niet goed genoeg...;

22-02-2019 10:52

Ozymandias +159568

"Schuurs krijgt ook bar weinig kansen om de laatste stap te maken."

Hoezo? Hij krijgt toch elke wedstrijd de kans om bij Jong Ajax in de Jupiler League stappen te maken? Het is duidelijk dat hij nog niet goed genoeg is voor het eerste van Ajax en dat zal hij de komende twee jaar ook nog niet zijn. Niet elke talentvolle centrale verdediger is een De Ligt die op jonge leeftijd al goed genoeg is voor een vaste basisplaats. Schuurs kan nog MEER dan genoeg leren door het spelen van wedstrijden met Jong Ajax in de Jupiler League. Positioneel heeft Schuurs dit seizoen een stap gezet maar daar moeten nog meerdere stappen bovenop komen voordat hij bij Jong Ajax is uitgeleerd.

22-02-2019 10:57

appeltje +116

Ik vin hem de laatste wedstrijden sterk spelen, met als toppunt de wedstrijd tegen Roda, maar eerder dit seizoen vond ik hem echt tegenvallen. Als hij deze lijn kan doorzetten krijgt hij echt wel een kans.

22-02-2019 11:00

Ozymandias +159568

Op zijn verdedigende positionering na is Fosu-Mensah nu al een hele goede centrale verdediger. Hij heeft een groot voetballend vermogen en een enorm atletisch vermogen. Alleen heeft hij te weinig wedstrijden op hoog niveau als centrale verdediger gespeeld en heeft hij daardoor nog niet geleerd hoe hij zich als centrale verdediger moet positioneren. Dat hoeft geen groot probleem te zijn aangezien Sánchez bijvoorbeeld ook positioneel nog steeds matig is maar dat goed maakt met zijn andere kwaliteiten. Fosu-Mensah zal bij Ajax niet direct zo goed zijn als De Ligt nu is maar heeft wel zeker het potentieel om beter te worden dan De Ligt nu is. Als het Ajax lukt om hem vijf jaar vast te leggen zou ik dat persoonlijk een GEWELDIGE transfer vinden.

22-02-2019 10:33

Schip +23517

Beter dan De Ligt? Fantast.

22-02-2019 11:26

Ozymandias +159568

Beter dan De Ligt nu is. Zeker.

22-02-2019 11:37

Schip +23517

Deze printen we uit.

22-02-2019 12:02

Mocrodammerr +23054

geen slechte keus. is een beest

22-02-2019 10:05

Jojo49 +3

Weer 1 uit de ouwe doos, geen siem de jong toch. Altijd mensen die er gespeeld hebben, kijk eens bij Salzburg iets nieuws. Straks nog suarez, vertongen, haal nieuw bloed , en super voetballers , zoals stengs.

22-02-2019 09:32

marrene +154

De vergelijking met Siem de Jong gaat helemaal mank. TFM is een moderne prima verdediger. Als je die kunt halen moet je het doen.

22-02-2019 09:35

3sterrenAjax1 +3

fysiek natuurlijk een beest maar qua mentale kwaliteiten zoals positioneel en concentratie moet hij nog flinke stappen maken. kan anders ook zomaar een gevalletje bruma worden. fysiek imposant maar een erg domme speler met als resultaat veel cruciale fouten.

22-02-2019 09:04

AjaxPassion +3899

Hé, je valt uit je trol rol. Moet jij niet iets zeggen over eigen jeugd of Peter Boeve? Zoiets als, niet halen!! We hebben botman en bakboord nog!!

22-02-2019 09:21

3sterrenAjax1 +3

waar heb je het over man? fosu mensah komt uit onze eigen jeugd. die kent het spelletje.

22-02-2019 09:32

Babangida83 +23933

Dit is toch wel een gepasseerd station, denk ik. Heb niet veel vertrouwen in dat hij nog een hele goede gaat worden. Daar is het nu wel rijkelijk laat voor. Centraal geen CL niveau (Ik kijk ook naar communicatie en spelintelligentie). Rechtsback kom je er nog mee weg, maar daar zie ik liever geen halve cv's vanwege hun spel aan de bal.

22-02-2019 08:57

Bocarra +14

De Televaag leeft in zijn eigen werkelijkheid. De opvolger van de Ligt is Maggalan. Fosu zou de rechtsback positie kunnen innemen als Nous doorschuift naar het middenveld.

22-02-2019 08:55

Jaridebeste +2

Dit is ook door Donny gelekt denk ik.

22-02-2019 08:23

Jaridebeste +2

Ja duhh. Dat snap ik zelf ook.

22-02-2019 09:12

insectenverdelg +23499

Vraag is of een jongen die momenteel niet bij Fulham basis staat (vaak geen eens bij de selectie), wel een meerwaarde is voor Ajax en zo ff de Ligt vervangt.

Hoeveel zou united er voor willen hebben? miljoen of 7 a 8?

22-02-2019 08:11

Ozymandias +159568

Het gebeurd hier in Engeland vaak dat huurspelers geen eerlijke kans krijgen. Zeker bij ploegen die verwachten dat ze degradatievoetbal spelen. Fulham weet dat ze Fosu-Mensah na één seizoen weer kwijt zijn en investeren dus liever in hun eigen spelen. Fosu-Mensah is een goede speler en een enorm talent.

22-02-2019 10:37

ajaxxcied4life +2

Fijn. Hopelijk is dit het begin om spelers die in de jeugd zijn vertrokken terug te halen indien zij over de landsgrenzen mislukken. We zijn potdorie geen calimero's, uiteindelijk gaat het om de beste spelers voor Ajaxbegrippen. Ik wil niet nog een Malen in een psv of feyenoordshirt zien.

22-02-2019 07:31

Godenzoon24 +15347

Niks wij zijn geen vangnet voor die ondankbare geldwolven. Laat Psv dat maar doen. En oh wat is die Malen goed. Staat daar niet eens basis.

22-02-2019 08:54

Ajaxbrl +13856

Ik zeg doen..

22-02-2019 07:26

Saanchez +3117

Lijkt me geen slechte optie als vervanger van Matthijs! We weten allemaal dat we er (in ieder geval in eerste instantie) op achteruit gaan gezien we onmogelijk iemand kunnen halen die nu al even goed is als hij, maar TFM is qua voetbalballend vermogen en fysiek wel vergelijkbaar. Dat hij jaren geleden Ajax achterliet voor Engeland was klote maar imo is dat geen reden om hem niet te halen. Mochten we hem voor een goede prijs kunnen halen zie ik deze transfer zeker zitten!

22-02-2019 07:08

Multi +33350

Ik zou het toejuichen, het is een goede speler en ondanks dat ik normaal er niet voor ben om zulke jongens terug te halen (jongens die te vroeg vertrekken) heeft hij als een van de enige nooit een fout woord over Ajax gezegd. Zou een goede aankoop zijn, al ga je met her vertrek van de Ligt er natuurlijk altijd op achteruit.

22-02-2019 07:07

insectenverdelg +23499

niet gheel mee eens. TFM kreeeg op zijn 16e geen contract van Ajax. t beleid was toen, mede op advies van Cruijff, dat eigen jeugd maar tot 17 moest wachten voor ze een contract aangeboden kregen. Dat terwijl jongens als Cerny wel op hun 16 gehaald werden en contracten kregen. Dat schoot bij een deel van de grotere talenten van de eigen jeugs in het verkeerde keelgat. en terecht.

Was t tijdens de revolutie met veel punten eens met Cruijff, maar je moet nooit je eigen jeugd achter atellen tov talenten van buitenaf. Gelukkig hebben ze later ook ingezien.

22-02-2019 07:21

Babangida83 +23933

En dat heeft er toe geleid dat wij de intelligentere De Ligt hadden en ManU Fosuh Mensah. Daarnaast ligt de carrière van hem nogal in het slop. Ik zie niet in met wat voor probleem we nu zitten. Opzich is TFM een heerlijk voorbeeld voor de jeugd van hoe het niet moet.

22-02-2019 09:17

insectenverdelg +23499

Ik heb het er over dat t vreemd is dat je 16 jarige jongens van buitenaf wel een contract geeft, maar eigen jeugs pas als ze 17 zijn. Als jij denkt dat dit goed is om dr slimmere spelers re behouden, moet je ook 16 jarige aantrekken en pas op hun 17e salaris gaan betalen. Kijken hoeveel er dan nog komen.

22-02-2019 09:38

Ozymandias +159568

Het vertrek van Fosu-Mensah was vooral een goed voorbeeld voor Ajax hoe hun beleid richting eigen jeugdspelers niet moet. Het was natuurlijk een schande dat eigen talent als Fosu-Mensah geen contract kreeg maar inport talent als Cerny wel.

22-02-2019 10:40

Babangida83 +23933

Ik vind dat geen schande en vind dat uit te leggen. Die jongens komen van ver en laten veel achter. Daar mag best wat zekerheid tegenover staan.
Is overigens maar 1 jaartje verschil. En dat is nu net om het kaf van het koren te scheiden. Als je opleiding en doorloop naar het eerste elftal als een trein loopt, is dat je beste marketing. De intelligentere jongens met een (redelijk) clubhart kijken daar wel doorheen. En zijn nu net degenen die je wilt. Niet degenen die voor herrie in de tent zorgen en na twee windjes laten al met hun zaakwaarnemer op de stoep staan.
Eventueel geef je dat 'verloren' jaartje salaris later terug, mochten ze het niet halen. Ter compensatie. Maar het gaat er juist om dat die gasten met sport bezig moeten zijn en niet met geld.

22-02-2019 12:46

insectenverdelg +23499

hoe maak je officieus je interesse kenbaar?,

22-02-2019 07:04

Welja +716

Tijdens een etentje zeggen:"We zouden hem er graag bij hebben. " IPV "We komen praten omdat we hem willen overnemen."

22-02-2019 07:47

Bep +0

Liken op Facebook.

22-02-2019 08:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.