[Update II] Sierhuis verhuurd; Cassierra keert terug

door ArthurV 104

[Update II] Sierhuis verhuurd; Cassierra keert terug

door ArthurV 104

Laatst geüpdatet

Kaj Sierhuis maakt het seizoen af bij FC Groningen. Ajax verhuurt de spits van Jong Ajax aan de Eredivisionist, zo meldt De Telegraaf. Mateo Cassierra keert in de winterstop juist terug naar Amsterdam.

'FC Groningen bedong bij Ajax een optie tot koop. Het is niet de enige optie in het huurcontract van de spits. Ajax heeft bij een eventuele koop van FC Groningen een terugkoopoptie', schrijft de ochtendkrant. De medische keuring staat in januari op de planning. Sierhuis speelde dit seizoen drie keer in het eerste van Ajax. De rest van zijn duels speelde de aanvaller bij de beloften onder Michael Reiziger.

Cassierra wist sinds deze zomer geen goede indruk te maken in Groningen. De Colombiaanse spits scoorde in de eerste seizoenshelft maar één keer en maakte minder minuten dan gepland door blessureleed en mindere prestaties.

Update - 12.00 uur (28 december 2018) - 'Sierhuis voor anderhalf jaar verhuurd' 

Kaj Sierhuis maakt niet alleen het seizoen af bij FC Groningen, ook volgend jaar speelt de aanvaller op huurbasis in het Hoge Noorden. Dit blijkt uit woorden van Nikkie Bruinenberg, agent van Sierhuis, in gesprek met Ajax Showtime. De zaakwaarnemer laat weten dat de kans klein is dat Sierhuis nog terugkeert bij Ajax, helemaal omdat er weinig perspectieven zijn in Amsterdam en Ajax een koopoptie van FC Groningen geaccepteerd heeft.

Update II - 16.00 uur (31 december 2018) - Ajax bevestigt verhuur Sierhuis; Cassierra keert terug

Ajax heeft middels de officiële kanalen officieel bevestigd dat Kaj Sierhuis op huurbasis vertrekt naar FC Groningen. Op de clubwebsite valt te lezen dat de verhuurperiode doorloopt tot en met 30 juni 2020.

Mateo Cassierra zal de omgekeerde weg gaan bewandelen. De spits maakte in het begin van het seizoen de stap naar het Hoge Noorden, maar wist niet te overtuigen. Hierdoor hebben alle partijen ervoor gekozen om de Colombiaan vroegtijdig terug te laten keren naar de hoofdstad.

Ajax Showtime sprak met Nikki Bruinenberg, de zaakwaarnemer van Sierhuis, over de verhuur van zijn cliënt.

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxwestland09 +28925

Cassiera gelijk weg doen lijkt mij net als orejuela beide mislukt

31-12-2018 19:05

PetervanAmsterdam +2086

FC Groningen heeft inderdaad een koopoptie. Dus Ajax heeft al min of meer afscheid genomen van Kaj Sierhuis. Ajax gaat waarschijnlijk vol inzetten op de ontwikkeling van Lassina Traoré.

"De huurdeal geldt voor anderhalf jaar en na het verstrijken ervan heeft FC Groningen een optie tot koop. Als deze wordt gelicht, treedt een overeenkomst tot medio 2023 in werking tussen Sierhuis en de noorderlingen. Het contract van de aanvaller met Ajax loopt in 2021 af. Sierhuis moet nog wel medisch worden gekeurd." (bronnen: FC Groningen en Voetbal International)

31-12-2018 18:37

afca patrick +1

Is het nou toch een verhuur tot einde van dit seizoen?

31-12-2018 16:23

FWAjacied +3860

Tot 30 juni 2020.

31-12-2018 16:30

jollie18 +9849

Ik heb gelezen niet in deze tekst maar idd een half jaar met optie tot koop

31-12-2018 16:30

jollie18 +9849

zie nu dat het gewoon in de tekst staat idd tot 30 juni 2020

31-12-2018 16:32

mistermiyagi +7

Veel talenten gaan tekort komen om het niveau van Ajax 1 te halen.
Het niveau gaat nu omhoog..

Ajax moet zich ook richten op het toptalent voor in de jeugd.

Eigenlijk wist iedereen wel dat Sierhuis nooit een vaste basisplaats zal gaan halen..

Alleen jongens als een Gravenberch, Unuvar en nog enkele jongens zie ik de stap zetten.

30-12-2018 12:08

trodat4030 +96403

Hm, dit is weer een momentopname. We zitten nu wel op weg omhoog (hebben we de top reeds bereikt, koffiedik kijken nmm) en dan wordt het idd moeilijk. Maar aankomende zomer gaan we wel flink wat kwaliteit verliezen en moeten we maar afwachten of we die kwaliteiten kunnen compenseren met andere spelers. We zullen bij Ajax altijd golfbewegingen hebben en nu zitten we in een beweging omhoog, maar er komt een moment dat we weer zullen dalen. Dan wordt het weer makkelijker voor de jeugd om aan te haken. 2 jr geleden had Sierhuis echt wel een gerede kans om uiteindelijk aan te haken, maar de timing valt voor hem net verkeerd. Hij is net klaar voor een hogere stap dan Jong terwijl het niveau in 1 zo hoog ligt. Over 2 jaar kan t 1e elftal er weer heel anders voor staan en is de aansluiting weer wat minder moeilijk.

31-12-2018 16:54

SUPERJODEN1900 +608

Ante Rebic geen optie, ben verschrikkelijk fan van het Kroatisch elftal en Kroatië, toen ik hem op het WK zag vond ik hem meteen een ajax-speler. Vrsaljko kan ook een optie zijn. Of Brozovic als vervanger voor Frenkie.

29-12-2018 17:33

Ozymandias +159568

Iets te veel Football Manager gespeeld? Brozovic, Rebic en Vrsaljko zijn duidelijk totaal niet haalbaar voor Ajax.

29-12-2018 21:39

afcas +3761

heyhey, niet zo negatief over football manager he...

01-01-2019 07:36

Ajax0317 +0

Rebic zal na dit seizoen wel naar Bayern of BVB verkassen. Vrsaljko en Brozovic hoeven we het niet eens over te hebben

31-12-2018 17:19

MitsjollAjax +1235

Speelde in de A1 of o19 in een goude lichting en werd elke wedstrijd 5x alleen voor de keeper gezet. Nu komt hij, ondanks dat hij erg sympathiek is ,gewoon te kort

29-12-2018 16:02

ajax1forever +401

Jammer, maar Marc moet doorselecteren.
Bovendien gloort er op de spitspositie na het tijdperk Dolberg een parel aan de horizon: Dillon Hoogewerf

28-12-2018 22:34

Noxin +15465

Zo zonde.

28-12-2018 20:55

Pupa +404

Kaj, heel veel succes bij Groningen. Opboksen tegen een Braziliaanse jongen jongen die 2 miljoen heeft gekost is voor eigen jeugd een kansloze missie. Marc denkr het zakelijk slim te hebben gedaan met de terugkoop optie, maar Kaj is hier echt terecht te trots voor. Hoop dat je de sensatie in het Hoge Noorden wordt. Saïd Ouaali zou dit eens als "Ligt-end" voorbeeld moeten nemen voor hoe de club het vooral niet moet doen. Blijf het doodzonde vinden dat eigen jeugd plaats maakt voor dure jeugd aankopen (die veelal het eerste niet halen)

28-12-2018 17:37

Ozymandias +159568

Jensen heeft 3 miljoen euro gekost en er zijn meerdere eigen jeugd spelers die hem buiten de basis houden. Je verhaal is dus nogal selectief en klopt feitelijk gewoon niet. Sierhuis is niet goed genoeg voor het eerste van Ajax en liep bij Jong Ajax grotere talenten (zoals Danilo) in de weg.

28-12-2018 17:58

Pupa +404

Je onderbouwt je verhaal met Jensen, bijzonder.... zorgde in beginsel dat eigen jeugd op de bank zat. En je bevestigt direct mijn stelling dat hij het niet gaat halen. Enige verschil: hij valt eerder door de mand als je Braziliaanse vriend

28-12-2018 21:27

Ozymandias +159568

Maar Jensen speelt niet terwijl hij veel geld heeft gekost. Waarom speelt Danilo dan wel als volgens jou Sierhuis beter is? Trouwens, ik denk niet dat Danilo het gaat redden bij Ajax maar ik denk wel dat hij een groter talent én betere speler is dan Sierhuis.

29-12-2018 21:35

altijdwelwat +7

Danilo is ook zeer beperkt hoor , wat maakt hem dan een groter talent ? Is nog minder als Sierhuis Ajax 1 materiaal , fysiek van een o17 speler.

28-12-2018 21:53

Ajax#1900 +1

Is voetballend echt een paar klassen beter hoor. Als je JA volgt had je dat wel gezien. Kan kort wegdraaien, een man voorbij, heeft een sprint in huis. Dat mist Sierhuis.

28-12-2018 22:32

Ozymandias +159568

Inderdaad, hij is beperkt maar een stuk minder beperkt dan Sierhuis. Hij heeft een veel groter voetballend vermogen en raakt niet net als Sierhuis elke bal die hij niet direct op doel kan schoppen of koppen kwijt. Ik denk niet dat Danilo het gaat redden bij Ajax en alsnog vind ik hem een veel groter talent dan Sierhuis.

Vreemd om over het fysiek van Danilo te beginnen terwijl hij veel minder fysieke duels verliest dan Sierhuis.

29-12-2018 21:32

appeltje +116

Als Sierhuis zo goed was geweest, hadden ze Danilo nooit gehaald.

28-12-2018 19:36

RobbertB +2187

Ik ga met belangstelling kijken naar de verrichtingen van Kaj bij Groningen. Ik ben wel een beetje fan van deze gozer. Zijn kaats is weergaloos. Dit zal Groningen helpen om die gekke Japanner dichter bij het doel te krijgen.

28-12-2018 17:26

Red Devil +3604

Dat is beter voor die jongen om door te groeien en dan zo weer de volgende stap te maken.

28-12-2018 16:10

GerardAjax26 +2

Denk dat dit wel een verstandige keuze is. Volgend jaar zou hij nog steeds achter Dolberg en Huntelaar staan en niet aan spelen toekomen. Ik ga er vanuit dat Huntelaar over 1,5 jaar stopt en dan kan Sierhuis als hij het goed doet bij Groningen terug komen naar Ajax als 2e spits.

28-12-2018 13:48

WZAWZDB14 +4620

Aan de andere kant is het voor een jonge spits wel lastig om voor een club in degradatienood het verschil te maken

28-12-2018 15:15

Redrum +95938

Sierhuis was in de jeugd een echte goaltjesdief, maar ik snap wel dat Ajax het niet in hem ziet zitten. Toch jammer.

28-12-2018 12:34

Web +178830

Goed dat Ajax een eventueel terug koop heeft
Hij kan zomaar eens een tweede Huntelaar worden. Heeft veel van dezelfde kwaliteiten als de jonge Huntelaar die weg moest bij PSV

28-12-2018 12:34

stopperspil +11148

Ben benieuwd, AZ was bv beter geweest voor Sierhuis: meer in de 16 en ze hebben niet echt een afmaker daar, degradatievoetbal bij Groningen is meer countervoetbal lijkt mij.

28-12-2018 11:13

Babangida83 +23819

Weet niet of hij onder Vd Brom moet willen spelen. Die vind ik toch wat raar in zijn selectiebeleid. Zeker in de spits is het één grote tombola.

28-12-2018 14:25

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik geloof nooit dat het slechte voetballers zijn,in voetbal draait alles om zelfvertrouwen en vertrouwen krijgen, vooral bij jongere spelers die gevoelig zijn voor kritiek.

wat doe ik hier? , kan ik het nivo wel aan? nachten wakker liggen. dit soort zaken doet niemand goed.
ergens moeten deze jongens weer een goed startpunt zien op te bouwen, waar hun zelfvertrouwen weer een boost krijgt.

28-12-2018 07:57

ETM +3

Het moet mentaal ook wel een hele zware periode voor Cassierra zijn. Vergeet niet dat die jongen Ajax ook in de CL ziet schitteren dit seizoen. Vergeet niet dat hij bij Ajax1 zat. Dat hij in JA moest wachten op zn kans, dat hij daar moest presteren en dat ook deed. Dat het een jonge Colombiaan is die alles achter liet om hier te slagen. Dat hij dan van Amsterdam (Ajax) naar Groningen (FC Groningen) gaat. Dat dat weer een verhuizing is met nieuwe mensen. Dat hij dan meteen geblesseerd begon. Dat het nu winter is...
Vergeet niet hoe belangrijk de mentale aspecten zijn in of talenten kunnen floreren. Dat die trainer van Groningen het ook zomaar gewoon niet in hem kan zien zitten. Dat FC Groningen niet goed gaat en dat een trainer een mentaal en fysiek kwakkelend talent algauw links laat liggen. Vergeet niet dat supertalenten als Bazoer en Riedewald ook op een zijsporen zitten. Dat het koud is en donker. Dat die jongen zn toekomst geheel op losse schroeven is komen te staan. Dat hij nog niet lang geleden gewoon in Ajax1 stond.
Dan lees ik: ' Stuur maar terug naar Colombia'. Vergeet niet dat t een mens is.

Soms heb je spelers waarvan je bepaald niet begrijpt dat ze zijn aangetrokken. Dat heb ik een beetje als ik Orejuela zie voetballen bijv. Maar bij Cassierra heb ik dat niet. Bij hem zie ik het wel. Cassierra maakte meteen indruk op me onder Bosz. Ook als verkapte linksbuiten. Intelligente speler, sterk aan de bal en vooral goed in het samenspel. Eigenlijk deed hij toen een beetje wat Ten Hag nu van de linksbuiten vraagt. Past hij denk ik meer bij de huidige speelwijze dan die van onder Bosz.
Wel een groot probleem, namelijk een spits met weinig composure. Ogenschijnlijk meer een speler voor achter de spits. Volgens mij is afronden zijn grootste probleem gebleken. Ik lees dat hij zoveel bij JA scoorde, maar JA-volgers zeggen dat hij juist relatief niet veel scoorde. Bij de beelden die ik van hem zag kon ik wederom zien dat het in het samenspel een goede voetballer is. Technisch en tactisch slim.

Niet goed genoeg voor Ajax1. Dat zou kunnen. En hard maar waar, ook de mentale aspecten komen voor Cassierra's rekening en horen erbij. Horen ook bij het talent. Maar ik geloof absoluut niet dat Cassierra niet goed genoeg voor Groningen zou zijn.

Afijn, ik schrijf hem nog niet helemaal af, al ziet het er niet goed uit. Vooral hoop ik dat hij nog goed terecht kan komen.

28-12-2018 02:19

Ferd +38316

Dit, en daar mag je ook nog bij optellen dat Groningen degradatievoetbal speelt, een soort voetbal dat Cassierra simplweg niet ligt.

28-12-2018 03:09

ETM +3

Kan zeker meespelen. Groningen zit in een fase dat ze op de eerste plaats moeten verdedigen. Dat t bij de spits allemaal draait om scorendvermogen. Meer dan om voetbal. En ook dat het team de koppen bij elkaar moet steken om te overleven. Als Cassierra dan ook niet lekker in zn vel zit dan zal de trainer hem voor de teamgeest ook minder vinden.
Cassierra zal ergens misschien voelen dat hij beter is dan spelers die wel spelen, en dat maakt het niet makkelijker. Zijn toewijding zal niet 100% zijn omdat hij vooral hoopt terug bij Ajax te komen. Gewoon geen goede situatie.

28-12-2018 03:22

Boer +3

Erg lief van je, maat Cassierra komt echt op alle fronten tekort. Ik vrees dat hij het nier heeft. Zijn aannames zijn van zeer wisselende kwaliteit. Dat hij geen afmaker is had hij bij Ajax al afdoende bewezen. Slechts 18 goals in een superaanvallend team op het tweede niveau. Met geweldige aangevers.
Dat FC Groningen degradatievoetbal zou spelen, is ook overdreven. Heb ze vaak genoeg zien spelen.In De Kuip waren ze nota bene een uur lang dominant. Mede door het falen van Cassierra scoren ze weinig. Ze spelen idd erg matig, maar in datzelfde matige team voetballen de aanvallers Doan en Mahi doorgaans wel goed. Dus: te veel excuses zijn niet valide. Komt bij dat Cassierra het in Groningen en Nederland best naar zijn zin heeft. Hij kan Spaans spreken met ploeggenoot en assistent-trainer.

28-12-2018 11:49

Ajax#1900 +1

Klopt, komt echt kwaliteit te kort. Zag je na een paar maanden al. Ook bij JA.

28-12-2018 12:19

ETM +3

Eerder waren er ook berichten dat hij er op de trainingen niet hard aan tilde, maar de bron ben ik vergeten. Hoe weet jij dat hij het zo naar zn zin heeft?
Volgens mij heeft hij in het begin niet gespeeld en toen even?

Het gaat mij er overigens niet om lief te zijn. Ik probeer me gewoon de situatie in te denken. Bij Cassierra's optredens in het eerste van Ajax waren zn aannames iig niet wisselvallig, maar gewoon overwegend goed. Moet wel toegeven dat ik m daarbuiten niet goed gevolgd heb.
Ik zeg ook niet dat ik m perse Ajax-waardig vind, maar gaat er bij mij idd niet in dat hij niet goed genoeg zou zijn voor Groningen.

28-12-2018 13:10

Boer +3

Mijn nickname is niet voor niks Boer, woon al jaren in het Noorden. Volg behalve Ajax ook Groningen en Heerenveen. Kom in beide stadions. Daar is tegenwoordig plaats genoeg. Helaas voor die clubs en toch ook wel de eredivisie en dus Ajax. Club is gebaat bij zo groot mogelijke weerstand.

28-12-2018 20:07

ETM +3

Zowel Groningen als Heerenveen lijken mooie clubs. Is het niet 'not done' om beiden aan te hangen?

Mbt tot Cassierra denk ik gewoon dat hij veel meer in zn mars heeft dan wat eruit komt. Maarja uiteindelijk gaat het om dat laatste :)

29-12-2018 05:39

ST +23060

Ajax 2019/2020:

——————— Onana ——————-
Kristensen - Magalan - Blind - Tagliafico
———- Mazraoui - Vd Beek ————
——————— Tadic ———————
Pedrinho ——— Kean ——- Kostic/Lainez

Verkocht:
Ziyech
De Jong
De Ligt
Neres
Cerny
Johnsen

Aankopen:
Moise Kean
Filip Kostic / Lainez
Pedrinho
Magalan

27-12-2018 23:48

DaleyMOKUM +278

Mag niet hopen dat jij het voor het zeggen krijgt bij Ajax...

28-12-2018 00:20

Ozymandias +159568

Pedrinho zal meer dan 30 miljoen euro kosten en tot nu toe heeft hij niet laten zien over enige productiviteit te beschikken. Hij scoort gemiddeld één keer in de ongeveer 2430 minuten en geeft gemiddeld ook maar één assist in de ongeveer 1170 minuten. Hij kan geweldig dribbelen maar vaak dribbelt hij naar een positie waar hij vervolgens niets kan met de bal (bijvoorbeeld bij de rechterhoekvlag als linksbenige speler). Ik zou het persoonlijk een onverantwoord risico vinden om voor hem zo'n enorm bedrag te betalen.

Dolberg doet het gewoon redelijk bij Ajax en Kean zou het echt niet beter doen. Ik zie ook niet in waarom Neres verkocht zou worden. Laat hem eerst maar Ziyech opvolgen als basisspeler op rechtsbuiten. Lainez zou een goede aankoop zijn en ik hoop echt dat dit zo snel mogelijk rondkomt.

28-12-2018 00:25

jollie18 +9849

Verkopen word niet makkelijk denk ik. Zijn weinig clubs in Nederland die hem eventueel zouden kunnen kopen. En welke club in de eredivisie wil hem eventueel huren?

27-12-2018 23:06

Unuvar1980 +1

Dimata van Anderlecht Marc?

27-12-2018 22:59

Ozymandias +159568

Ik zou Cassierra de rest van dit seizoen als '10' bij Jong Ajax laten spelen met de opdracht zo veel mogelijk loopacties verticaal en diagonaal van de bal af te maken. De moderne '10' is geen middenvelder maar een aanvaller (zoals bijvoorbeeld Dele bij Tottenham en Firmino wanneer Liverpool tegen verdedigend ingestelde ploegen speelt). Toen hij nog in Colombia speelde was dat geloof ik ook vaak als een '10' achter een diepe spits (of als hangende spits in een tweespitsen systeem). Ik weet niet zeker of Cassierra het daar veel beter zou doen maar ik denk dat die rol beter bij hem past dan een rol als centrumspits. Als centrumspits weet hij namelijk na 2.5 seizoenen in Nederland nog steeds niet hoe hij zich in en rondom de zestien moet positioneren. De manier waarop hij zich positioneert past veel beter bij een moderne '10' dan bij een moderne centrumspits.

27-12-2018 22:37

Rood Gevaar +0

Bij Fox Sports zeggen ze dat hij dit seizoen niet meer voor Jong mag spelen.
Maar het niveau van wat daar nu zit is niet heeeel hoog

27-12-2018 22:58

Ozymandias +159568

Oh echt? Tja, dan komen Ajax en Cassierra wel met een groot probleem te zitten. Het lijkt me namelijk sterk dat hij voor het eerste veel aan spelen toe zal komen. Dan moet Ajax proberen om hem te verkopen of als niemand hem wil kopen maar weer proberen te verhuren.

27-12-2018 22:59

Jornnn +5

Marc zal hem inmiddels we verpatst hebben verwacht ik.

28-12-2018 01:00

trodat4030 +96403

21 jarigen die 7x 45 min of meer gespeeld hebben in een hogere competitie, mogen niet meer spelen in Jong. Cassierra staat precies op 7x 45 min of meer. Voor 18-20 jarigen ligt die grens overigens veel hoger, 18 bindende wedstrijden (en ik ga er vanuit dat ook Europese wedstrijden dan meetellen, aangezien men niet spreekt over eredivisiewedstrijden). Ben benieuwd hoe dat dan zit met bijv Lainez. Die staat op 10 comp wedstrijden, 3 in de nationale beker en 5 in een andere beker die blijkbaar ook op het hoogste niveau gespeeld wordt. Valt hij dan onder die 18 wedstrijden en mag ie niet meer voor Jong spelen?

28-12-2018 15:42

Ferd +38316

Andere competitie, telt niet mee lijkt mij

28-12-2018 16:33

Babangida83 +23819

Nu zie ik Tottenham te weinig. Maar is de 10 bij Tottenham niet gewoon een schaduwspits omdat het een twee-spitsensysteem is?
Vind het wel een goed idee van je om zo iemand gericht te ontwikkelen in JAJ. Een Spaans-talige begeleider is daarbij ook erg belangrijk. Kan me nog herinneren dat Neres in JAJ ook geen bal raakte totdat Wamberto zich met hem ging bemoeien.

Wat Cruijff altijd zei over die schaduwspits is dat de spits dan niet iemand moet zijn die veel bewegingsruimte nodig heeft. Maar enkel met iemand die diepte zoekt en echt een puntspeler is. Ik ben t daar wel mee eens. Zo werkt dat bij Tottenham ook met Kane en dit is ook de reden dat Dolberg onzichtbaar is omdat hij Vd Beek te dicht op zich heeft. En Cruijff heeft dit zelf destijds uitgebreid getest, dus kan t weten. Ik vind dat men hier te weinig rekening mee houdt.

28-12-2018 14:33

Ozymandias +159568

"Nu zie ik Tottenham te weinig. Maar is de 10 bij Tottenham niet gewoon een schaduwspits omdat het een twee-spitsensysteem is?"

Tottenham speelt maar af en toe met twee spitsen. De meeste wedstrijden speelt Kane als centrumspits met Dele als '10' achter hem.

"Wat Cruijff altijd zei over die schaduwspits is dat de spits dan niet iemand moet zijn die veel bewegingsruimte nodig heeft. Maar enkel met iemand die diepte zoekt en echt een puntspeler is. [...] En Cruijff heeft dit zelf destijds uitgebreid getest, dus kan t weten. Ik vind dat men hier te weinig rekening mee houdt."

Tja, Cruijff liet Bosman een behoorlijk lange periode als '10' achter Van Basten spelen en dat was zeker een spits die veel bewegingsruimte nodig heeft. Sowieso moet je niet de fout maken te denken dat de speelstijlen van toen toegepast kunnen worden op het voetbal van vandaag de dag. Het voetbal is totaal anders geworden en de rol van '10' is sinds de jaren '90 totaal veranderd.

"Zo werkt dat bij Tottenham ook met Kane en dit is ook de reden dat Dolberg onzichtbaar is omdat hij Vd Beek te dicht op zich heeft."

Ik vind dat je onderschat hoeveel Kane zich beweegt. Ik vind zijn speelstijl eigenlijk wel vergelijkbaar met die van Dolberg.

28-12-2018 18:03

Boer +3

Cruyff was zelfs op den duur tegen een ‘10’, misschien ook wel een klein beetje omdat het een vondst van Van Gaal was. Maar Cruyff beargumenteerde dat ook goed. Volgens hem was 433 met een 10 een goed systeem tegen 442. De nummer 4 kon dan doorschuiven naar het middenveld en de 10 naar de spits. Toen clubs massaal 442 inruilden voor 4231 vond Cruyff 433 in de vorm van 4123 (433 met punt naar achteren) logischer.

28-12-2018 20:01

Babangida83 +23819

Dat bedoel ik met 'uitgebreid getest'. Cruijff heeft daarna geconcludeerd dat het opstellen van Bosman achter Van Basten een fout was geweest.

Met Kane heb je inderdaad gelijk. DIe beweegt meer dan menigeen denkt.

28-12-2018 23:10

AJAIXIXIXI +1

Ik zat er laatst ook aan te denken, vooral in het systeem wat Ajax nu speelt zie ik Cassierra zeker als nummer 10.

28-12-2018 15:02

MPAjax +8374

overbodige spelers voor het eerste kunnen verkocht worden aan clubs uit lagere divisies, de vraag is wat overmars zelf wilt met hen

27-12-2018 21:55

Radie125 +1629

Overmars moet dat oud ijzer (2 Colmbianem 1 Deen 1 Noor) maar zo snel mogelijk verkopen.

27-12-2018 21:43

appeltje +116

Cassierra dan maar tweede spits achter Danilo maken?

27-12-2018 21:40

NouriVandeBeek +7

Kuhn en Brobbey kunnen daar ook spelen. Cassierra moet je gewoon proberen te verkopen.

27-12-2018 21:45

Ajax95Duivendrecht +24072

Cassierra moet gewoon verkocht worden, heeft geen toekomst meer bij Ajax. Bij Jong speelde hij twee seizoenen aardig, maar zijn goal/minute-ratio was toen ook al lager dan dat van zeer beperkte JL-spitsen als Boere, Novakovich en Lieder. Ook Sierhuis had een g/m-ratio dat ongeveer 2x zo hoog was. En bij Groningen speelt hij momenteel zelfs bizar slecht.

Ajax moet zijn verlies nemen en hem gewoon weer terugverkopen aan Deportivo Cali. Het was een gok die genomen werd toen Milik ineens vertrok in de zomer van 2016, en die gok is niet goed uitgepakt, klaar.

Mateo mist zoveel basisvaardigheden voor een centrumspits op Eredivisie: matig schot, slechte positionering in de 16, te weinig handelingssnelheid, niet koel voor de goal. Hij kon wel redelijk kaatsen door zich te laten uitzakken, maar dat kan Dolberg ook (nog beter zelfs).

27-12-2018 22:37

appeltje +116

Nu ga je ervanuit dat Deportivo Cali hem terug wil kopen. Of dat er uberhaupt een club nu geld voor hem wil neerleggen. Dat denk ik namelijk niet. Daarom lijkt me de beste optie om hem gewoon tweede spits achter Danilo te maken. Ofja, ik weet niet precies waar Traoré gaat aansluiten.

Overigens vind ik Novakovich echt wel beter dan die drie andere spitsen.

27-12-2018 23:03

X-RaY +3

Het is nu of nooit voor Sierhuis. Ben bang dat hij tekort komt voor Ajax 1. We gaan het zien.

27-12-2018 21:30

ajaxwestland09 +28925

ben benieuwd wat men doet met Dani de Wit

27-12-2018 20:43

ajaxwestland09 +28925

cassierra en orejuela afscheid van nemen terug naar zuid Amerika lijkt mij en goed dat ze Kaj verhuren aan Groningen, hopelijk slaagt dit en komt hij sterker terug.

27-12-2018 20:37

NouriVandeBeek +7

Cassierra en Orejuela blijven nog wel even zitten bij Ajax denk ik. Nog even een prima salaris opstrijken het komende halfjaar. Het beste is dat ze allebei worden verkocht deze winter, maar ik zie het niet gebeuren.

27-12-2018 19:51

ST +23060

Cassierra voelde zich waarschijnlijk niet thuis in het hoge noorden. Denk nog steeds dat hij topscorer van een middenmoter kan worden, maar bij Ajax zie ik het hem niet redden. Hetzelfde geldt voor Sierhuis. Zijn allebei 'net niet' spitsen.

27-12-2018 19:12

EKS +5

Cassierra zijn kwaliteiten liggen net als bij Dolberg niet primair bij het scoren.

27-12-2018 21:06

El-Dorado +6

Nieuwe Martin Drent?

Zonder gekheid, denk dat Sierhuis op dit moment beter bij Grunn past dan Cassierra.

Zie Cassierra nog wel een Ajax1 speler worden, maar dan moet ie toch nu echt wel aanhaken.

27-12-2018 19:07

Vreker +0

Heb altijd wel vertrouwen gehad in Sierhuis doordat hij in sommige periodes veel gescoord heeft. Denk dat hij nog wel eens een goede carriere tegemoet kan gaan. Wat denken jullie?

27-12-2018 18:39

trooop +3885

Kan zeer zeker alsnog een mooie carrière gaan krijgen. Waarschijnlijk niet in amsterdam, maar als hij op een dag a la bas dost of wout weghorst bij de juiste club terechtkomt, met goede aangevers, dan pegelt hij de ene na de andere bal binnen.

27-12-2018 19:50

afca patrick +1

Dit is een prima oplossing voor zowel Sierhuis en Ajax. Sierhuis is toch 3e keus achter Dolberg en Huntelaar. Die laatste tekent waarschijnlijk nog een jaar bij en vanuit de jeugd lijkt Brobbey er snel aan te komen. Dus van een goed perspectief kan je niet echt spreken.

Desalniettemin denk ik wel dat Sierhuis een prima eredivisie spits kan worden. Is dodelijk in de 16, goed schot in beide benen, kan goed koppen en mentaal ijzersterk. Hoop voor hem wel dat Groningen beter aan het voetballen komt de tweede helft van het seizoen. Want alleen in de 16 van de tegenstander kan Sierhuis van waarde zijn.

27-12-2018 18:06

Ar +104

Blijf het jammer vinden hoe het met Kaj is gegaan.
Debuut dat niet doorging doordat Veltman rood kreeg. Eerste basisplaats na een helft gewisseld (terwijl hij niet slecht speelde) en sindsdien een beetje in een dip geraakt lijkt het.

27-12-2018 17:59

Ajax#1900 +1

Tsja, dat helpt misschien niet mee, maar zo werkt het nou eenmaal. Hij is gewoon niet goed genoeg voor Ajax 1, maar heeft toch mooi z'n debuut gemaakt en komt nu bij een prima club terecht.

27-12-2018 18:03

Ar +104

Of hij goed genoeg is voor Ajax 1 valt me nog te bezien.
Huntelaar speelde op zijn leeftijd nog bij De Graafschap in de eerste divisie.
Kaj is de natuurlijke opvolger van KJ, maar dan moet ie het wel zelf waar maken.

27-12-2018 18:21

Ajax#1900 +1

Dat denk ik niet. Is wel een echte afmaker, maar KJ had meer snelheid is is een kop groter. Dat helpt natuurlijk. Maar we gaan het zien.

27-12-2018 19:09

Ar +104

Okee, duidelijk.
Jij lult uit je nekhannes.
Meer snelheid, kop groter. Leef je in een ander universum of zo?!

27-12-2018 21:53

jarenfan +5

Probeer Labyad ook te verhuren aan,....Utrecht.

27-12-2018 17:53

Ferd +38316

Probeer jij eerst maar eens mentaal volwassen te worden.

28-12-2018 03:03

Afstandsschot +2

Mooie club voor Kaj om het te gaan laten zien, vind alleen die verschrikkelijke Buijs een totale verschrikking als trainer.

27-12-2018 17:25

AJAIXIXIXI +1

Erik was dus niet bereid om de draufganger te laten gaan? Terecht ook.

27-12-2018 17:24

Ozymandias +159568

Hoezo, als hij niet bereid was om hem te laten gaan was Ajax toch niet akkoord gegaan met de optie tot koop die FC Groningen nu heeft?

27-12-2018 17:35

Mario65 +3

Cassiera..... helaas mislukt hij toch.
Deze jongen is geen Ajax materiaal, dus dan maar in de etalage.
De eredivisie staat bol van de ex-Ajacieden die mislukten.

27-12-2018 17:20

Harrie Nak +4

Want? In Jong scoorde hij aan de lopende band. Denk dat hij eerder gewoon pech heeft gehad door wie hij voor zich moet dulden.

27-12-2018 17:23

Ozymandias +159568

Cassierra scoorde bij Jong Ajax in de Jupiler League juist relatief weinig. Vergelijk hem maar eens met de andere spitsen die vorig jaar in de top van de Eerste Divisie speelden. Of met Sierhuis die omgerekend naar "minutes per goal" véél productiever was dan Cassierra. Ik vind Cassierra geen slechte voetballer maar na 2.5 seizoenen in Nederland lijkt hij nog steeds niet te begrijpen hoe een centrumspits zich moet positioneren (vooral in en rondom de zestien). Dat kunnen we de scouts ook niet kwalijk nemen.

27-12-2018 17:28

RaynoFischer +18

Lars Veldwijk ook, Dani De Wit vorig seizoen ook...
En Ajax heeft veel betere spitsen over het algemeen, dus als je ie daar al niet eruitspeelt

27-12-2018 17:34

PetervanAmsterdam +2086

Het wordt interessant om de ontwikkeling van Lassina Traoré te gaan volgen. Door insiders wordt ingeschat dat hij een sensatie kan worden.

Verder ben ik wel benieuwd naar het plafond van Danilo Pereira. Komt hij tekort voor het eerste elftal van Ajax of gaat hij zich nog zodanig ontwikkelen dat hij in de toekomst een optie voor de spitspositie kan zijn?

Zelf ben ik wel fan van Amsterdammer Myron Boadu (AZ), van wie we nog wel even moeten afwachten hoe hij uit zijn twee ernstige blessures komt.

Sowieso hoop ik op de komst van Diego Lainez (in januari) en Ritsu Doan (na dit seizoen), twee 'geboren' voetballers.

27-12-2018 17:10

Aeter +6591

Doan nog niet. Te instabiel nog. Als hij constant hoog niveau laat zien oké, want Labyad deed het net zo goed als hij nu doet en dat is ook geen basisspeler. Versterkt slechts de breedte.

27-12-2018 17:19

PetervanAmsterdam +2086

Doan is nu al een veel verfijndere en betere voetballer dan Labyad ooit zal worden. Dat in combinatie met zijn leeftijd (20) en groeipotentie is hij naar mijn mening een gewenste aankoop aan het einde van dit seizoen.

27-12-2018 17:39

Ajax#1900 +1

Labyad is een jaar of 6 ouder. Lekkere vergelijking.

27-12-2018 17:39

ajaxwestland09 +28925

danilo heb ik mijn twijfels over, lassina traore moet een goede zijn, maar vergeet niet dat ook brian brobbey eraan komt

27-12-2018 20:47

mvdk +43654 moderator

Ben wel benieuwd of er nog een spits voor terug komt. Ik neem aan dat Cassierra nu wel klaar is, dus dan heb je ineens 2 aanvallers minder. Ik zou graag een grote kopsterke spits zien komen die op een dood moment flink oorlog kan maken.

27-12-2018 17:05

Bloedgezellig +0

Marcie en zijn miskopen ze bestaan nog steeds

27-12-2018 16:57

Mocrodammerr +22965

prima voor Sierhuis. gewoon afschrijven en je verlies nemen. tijd voor grote schoonmaak bij JA

27-12-2018 16:56

insectenverdelg +23379

iets wat eigenlijk 2 jaar geleden ook met Nous had kunnen gebeuren?

27-12-2018 17:18

3*stars*3 +23352

Lijkt een prima club voor Sierhuis.
Cassierra kreeg genoeg kansen maar heeft het zelf verkloot.

Interessant om ook te volgen hoe het gaat lopen met Doan.

27-12-2018 16:43

RaynoFischer +18

Mooie deal en uitdaging voor Kaj, verstandig om een terugkoopoptie te hebben ;)
Cassierra mogen ze met Orejuela terugsturen naar Colombia

27-12-2018 16:42

jeppas +3522

Mooie club voor Kaj! Met Mahi en die gekke Japanner krijgen ze een aardige voorhoede bij Groningen.

27-12-2018 16:32

jollie18 +9849

Mahi gaan ze denk ik nog verkopen anders vertrekt hij komende zomer transfervrij uit Groningen. Denk dat Sierhuis beter af is bij Groningen mooie club voor hem. Ben benieuwd wat er met Cassierra gaat gebeuren vind het ondanks alles toch best een goede spits voor Ajax.

27-12-2018 16:44

insectenverdelg +23379

Cassierra is einde oefening. Kreeg zn kans, maar greep m niet. Kijken of Kaj zn kans wel pakt.

27-12-2018 16:54

jollie18 +9849

Bij JA heeft hij het goed gedaan. En bij Ajax 1 heeft hij nog niet echt de kans gehad. Vind ik dan tenminste! Je weet niet wat er bij Groningen gespeeld heeft maar ook daar heeft hij ook niet echt de kans gehad.

27-12-2018 16:59

RaynoFischer +18

Zegt toch al veel dat hij zelfs bij dit Groningen niet het vertrouwen krijgt en voortijdig teruggestuurd wordt...
Ja in de KeukenKampioen Divisie en Lars Veldwijk is daar nu topscorer, ook een goeie spits voor Ajax? :p

27-12-2018 17:06

FlyingDutchMan +17310

Veldwijk is echt zo'n type aanvaller die in de top van de eerste divisie op zijn niveau speelt

27-12-2018 17:08

RaynoFischer +18

Zeker, noem alleen ff een voorbeeld ;)
Cassierra was ook top in de eerste divisie

27-12-2018 17:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.