[Update II] 'Het komt de clubs goed uit'

door Finn Dekker 53

[Update II] 'Het komt de clubs goed uit'

door Finn Dekker 53

Laatst geüpdatet

De directie van Ajax heeft burgemeester Pauline Krikke van Den Haag en het bestuur van Feyenoord brieven gestuurd om te vragen naar opheldering over het uitsluiten van Ajax-fans in beide steden. Dat meldt Ajax Life woensdagochtend.

Begin november gaf de burgemeester van Den Haag aan dat er geen Ajax-fans welkom zijn in de hofstad. Eerder dit seizoen had het bestuur van Feyenoord hetzelfde aangegeven. Ajax Life heeft de directie van Ajax gevraagd om een statusupdate over het toelaten van Ajax supporters bij de uitwedstrijden in Rotterdam en Den Haag.

Ajax heeft in een update laten weten dat er al contact is gezocht met Rotterdam en Den Haag. 'Een woordvoerder van Ajax laat ons weten dat eerder deze week vanuit de Ajaxdirectie een brief is gestuurd aan burgemeester Krikke van Den Haag, waarin is verzocht om een verdere onderbouwing van haar besluit en het complete verslag van het grondige onderzoek waarmee de burgemeester schermt in het door haar uitgebrachte persbericht.'

Een dergelijke brief werd ook naar Feyenoord gestuurd. 'In dit schrijven eist de Ajaxdirectie de toegangskaarten voor het uitvak op en verzoekt men de Feyenoord-directie dringend aan deze reglementaire verplichting te voldoen.' Op beide brieven wordt door Ajax binnen afzienbare tijd antwoord verwacht. Daarna geeft de SVA aan zich met Ajax te beraden op verdere stappen.

Update - 14.40 uur (12 december 2018) - Feyenoord: 'Brief vooral voor de bühne'

Feyenoord heeft in een reactie, geciteerd door het Algemeen Dagblad, aangegeven dat het de bedoeling was om de gesprekken over uitfans volgend jaar weer te starten. 'Deze gesprekken, zo is eind oktober ook gemeld, werden vorig jaar ook al weer opgestart, maar zijn weer ‘on hold’ gezet na ongeregeldheden tijdens de kampioenswedstrijd tussen PSV en Ajax. Dat Ajax hier nu dan weer een brief over stuurt, lijkt dan ook vooral voor de bühne, wellicht om de eigen achterban tevreden te stellen.'

Voor de Rotterdamse club is de insteek dat er vanaf het seizoen 2019-2020 weer uitfans aanwezig zijn bij de Klassieker. 'Want voetbal is natuurlijk bedoeld om te spelen in de aanwezigheid van supporters van beide clubs. Dat geldt, vindt Feyenoord, ook voor de Klassieker, maar zoals aangegeven wel onder de voorwaarde dat dit onder normale omstandigheden kan en tegen acceptabele kosten en personele inzet voor zowel de clubs als overheden. En bovendien met gezonde rivaliteit, zonder dat er sprake is van onacceptabel gedrag en uitingen. Op dit moment is er nog geen gezamenlijk plan waarmee min of meer gegarandeerd is dat het ook zo kan verlopen.'

Update II - 20.20 uur (13 december 2018) - 'Het komt de clubs goed uit'

De burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, denkt dat het ontbreken van uitsupporters bij wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord voor beide clubs mogelijk goed uitkomt. 'Ik wil niet zwartepieten, maar wij hebben het gevoel dat het de clubs goed uitkomt om nu geen uit-supporters toe te laten. Dan kunnen ze meer kaartjes verkopen en hoeven ze ook niet te investeren in de veiligheid. En dan is het makkelijk om te roepen: ja, de burgemeesters willen het niet', aldus Aboutaleb in gesprek met RTV Rijnmond.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10142

Voorheen vond ik de uitspraken van Ah-Boe-ta-leip wel zinvol. Maar met zijn huidige statement lult hij als een kip zonder kop. Hij begint zich steeds meer aan te passen aan het bestuur van 010. Als Ajax geen uitsupport mag meenemen, moet Ajax maar de kaarten opeisen waar men normaal gesproken onze supporters zouden zitten. Als ik in het bestuur van Ajax zou zitten, zou ik op voorhand neutraal terrein eisen bij de KNVB ingeval van een bekerfinale tussen Ajax en 010. Stel dat het zo uitpakt, dan kan Ajax ook geen supporters meenemen naar 010.

14-12-2018 16:59

Spuit11 +1245

Als Ajax tegen Feyenoord moet, is Ajax te gast. Dan 'nodigt' de thuisspelende club de uitspelende club om bij hun te gaan voetballen. Omgekeerd werkt het ook zo.

Als jij het zo zegt, dan is Ajax dus de baas over plaatsen in andermans stadion. Dat is toch wel een beetje gek, of niet?

14-12-2018 22:32

vanreenen +10142

Gedeeltelijk waar Spruit. Echter, als Ajax geen uit-supporters mag meenemen (Wat tot nu toe het geval is) dan moet Ajax die kaarten van het uitvak eisen om te voorkomen dat er voor het uitvak supporters van 010 ko en te zitten.
Hoe zie jij de situatie wanneer zowel Ajax als Feijenoord de finale van de KNVB beker in 010 spelen? Dan is de KNVB de gastheer. Echter, wel in het stadion van 010!

15-12-2018 08:46

Ronaldinho020 +1

Kul argument weer.

14-12-2018 13:33

Babangida83 +23720

Burgemeesters zijn van stand verplicht hun gedachtes voor zich te houden in het openbaar en zich te houden bij de feiten. Aboutaleb heeft niet veel goede feiten, blijkbaar.

14-12-2018 11:06

Youri08 +23

Mag dat nog wel, zwartepieten zeggen?

14-12-2018 10:57

Amsterdamsetrots +4529

Tja, als je club gewoon CL speelt en meedoet om de prijzen is die 2% natuurlijk niets... Dat t Feyenoord goed uitkomt is al lang duidelijk.

14-12-2018 09:37

Mario65 +3

Een slapper excuus kon Aboutaleb niet verzinnen....

14-12-2018 08:55

GvanderK +2743 moderator

Wat een onzin, overal in de wereld is een uitvak normaalgesproken gereserveerd voor UITsupporters, dat is de normaalste zaak van de wereld... Ze moeten het gewoon beetje bij beetje opbouwen, dus beginnen met een klein groepje uitsupporters.

14-12-2018 08:29

ambtenaar +23

Ja de burgemeesters willen het ! Makkelijk en het klopt.

14-12-2018 06:09

AlexIbarra +19016

Als ik het goed begrijp zegt Aboutaleb dus dat Feyenoord er verantwoordelijk voor is dat de huidige situatie zo blijft, en niet de gemeente R'dam.

Toch leuk voor ons 'op de buhne' om erachter te komen hoe de vork in de steel zit.
Pauperdjes...

14-12-2018 01:55

Oliveira +0

Ik snap al dat geneuzel niet. het is niet alsof je alle ongewenste gedrag kan uitsluiten. Het gene waar ze nu mee bezig zijn is dweilen met de kraan open. Je hebt nou eenmaal een groep tussen de voetbalsupporters die alles verzieken. Dit heb je bij PSV, Ajax, Feyenoord maar ook bij kleine clubs. Ga je dan elke keer wanneer zich iets voordoet gelijk al janken en doen alsof het aan de ander ligt?

14-12-2018 01:28

AFCAjax +17839

Dus aboutaleb is er ok mee als de clubs uitsupporters toelaten?

14-12-2018 00:16

Oliveira +0

Beter lezen. Hij zegt juist dat hij het makkelijker vindt wanneer dit niet meer het geval is. Hij wilt geen uitsupporters.

14-12-2018 01:29

AFCAjax +17839

hoe ik het lees lijkt het alsof ie zegt dat de clubs het zelf niet willen, maar de schuld aan de burgemeesters geven..
Maar schijnbaar moet ik het lezen als dat aboutaleb denkt te kunnen bepalen wat het beste is voor de clubs en de clubs die keuze afneemt.

14-12-2018 01:57

Ajaxvooraltijd +2

Aldus Abdul Laadklep.

13-12-2018 23:14

RuffRhythim +24837

Even kijken: hoe lang worden er bij deze wedstrijd al geen uitsupporters toegelaten?

En dan kom je als burgemeester met zo'n klotesmoes aanzetten?
Wat een minachting van het geheel zeg !!!

13-12-2018 21:46

Tecmessa +1657

Beginnen met: ik wil niet zwartepieten en dan vervolgens m alsnog uitdelen aan de voetbalclubs...

13-12-2018 21:20

RayJordaan +6770

Laffe kakkies bah

13-12-2018 20:46

Maxwell5 +4

Laf inderdaad. Gaan lopen pielen om een ton per jaar en dan doen alsof dat een enorme voordeel is. Da fuck Aboutaleb, zeg dan niks!

13-12-2018 21:20

jollie18 +9790

Dus de ajacieden zijn nooit meer welkom in de Kuip

13-12-2018 20:35

ferrari2009 +2416

Dat is wat al die kakkies willen

13-12-2018 22:22

Redrum +95542

Ja wij hebben die extra centjes echt keihard nodig..

13-12-2018 20:34

Labrador +10

Hahaha rot op man

13-12-2018 20:30

MPAjax +8295

vals spelen wordt allang gedoogd, zonder uitsupporters is het makkelijker winnen anders kan de tegenstander op steun rekenen en dat kan natuurlijk niet, doorgestoken kaart

13-12-2018 20:25

KlaasJanHuntelaar80 +0

Feyenoord mietjes

13-12-2018 01:02

BokkieBokstra +11262

Was mijn idee ook al, een vreemde manier van communiceren door Ajax bij iets wat een gezamenlijk probleem is.

12-12-2018 20:07

Raehvek +36

Is helemaal niet zo vreemd hoor! Er zit gewoon een ander idee achter. Ajax weet ook wel dat ze het niet meer voor dit seizoen geregeld krijgen.

Het probleem zit hem echter niet zo bij Ajax. Ajax wil al wel langer supporters van (met name) ADO en Feyenoord toestaan. Maar ADO (met name Krikke) wil niet en Feyenoord heeft na PSV-Ajax (vorig jaar) de boel weer uitgesteld.
Volgens de reglementen van de KNVB moet de thuis club een x percentage aan kaarten beschikbaar stelen. Door deze nu op te eisen, wil Ajax de discussie wakker houden en de KNVB er bij betrekken.

Als ze namelijk nu weer niets doen dan is het volgend jaar weer het zelfde:
''TJa het is nu te laat voor 2019-2020 we hadden eerder moeten beginnen. misschien kan 2020-2021 wel'' En zo gaat er dan weer een jaar voorbij want op Initiatief vanuit Rotterdam, DenHaag of de KNVB hoeven we niet te wachten. Aangezien dit niet het probleem is van de KNVB en ADO en Feyenoord niet zo veel trek lijken te hebben!

13-12-2018 01:30

Babangida83 +23720

Precies. Mooi verwoord. Dit is heel goed management van Ajax. Als dat niet zo was hadden ze in Rotterdam niet zo de gebeten hond gespeeld.

14-12-2018 11:09

AlexIbarra +19016

Ben ik nou zo dom?

Als de insteek is om vanaf volgend seizoen weer uitsupporters toe te laten is dit toch een mooi moment om de gesprekken te starten?

Of was het de afgelopen tien jaar supermoeilijk maar dan volgend seizoen opeens in 5 minuutjes geregeld?

Maar goed, ze hebben van psv gewonnen, meer kunnen we niet vragen van kakkies. Ze voelen zich ook stoer nu ze trendsettend zijn in zieligheid, zaterdag bij Pec zeker 5x een tweede bal in het veld gezien.
Zucht..

12-12-2018 18:43

Kuningast +5079

Weet je wat voor de buhne is? Die zogenaamde gesprekken. 1 incidentje en ze stoppen er weer mee.

12-12-2018 17:18

mvdk +43182 moderator

Typisch Feyenoord. Stelletje bangepoeperts.

De supporters komen gewoon via een combiregeling, dus wat kan er fout gaan? Als supporters (nou ja de gekken) elkaar écht willen opzoeken kunnen ze dat ook gewoon via internet regelen... Wedstrijden zonder supporters slaan dus nergens op.

12-12-2018 18:27

pieke +521

Ga jij maar eens op YouTube naar filmpjes kijken als de trein met hun supporters aankomt bij de Johan Cruijff Arena. Wat er dan allemaal gebeurt bij Ajax supporters. Vuurwerk, glas, blik waarmee wordt gegooid. Vechten met de M.E.
Dus het komt heus niet alleen van hunnie.

12-12-2018 19:04

mvdk +43182 moderator

Dat weet ik ook wel. Maar dat moet toch gewoon beter te regelen zijn? Waarom kan het bij Real Madrid vs Barca en Inter vs AC Milan wel?

12-12-2018 19:17

Dooye +33

Das toch van de zotte dat het zo moet. Woonde lange tijd in Noordwijk. Met veel vrienden voor Ajax en feyenoord. Maar als ze naar het stadion gaan is de ander een kk lijer.

Er zou zo veel meer geld kunnen worden verdient zonder die zooi en daarmee het niveau omhoog

12-12-2018 19:40

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Gewoon voor de rechter ermee!

12-12-2018 16:58

FrietvanPiet +2

Is toch al jaren bekend dat Feyenoord/Rotterdam uitfans tegenhoudt bij de Klassieker.

12-12-2018 16:28

AFCSANCHEZ +1

Zoals ik al schreef, ze zijn bang dat die gekken hun eigen stadion slopen. Ze zien de bui al hangen dat we ze helemaal scheel tikken. Dan worden ze helemaal gek. Al valt er toch weinig meer te slopen aan de oude roestbak.

12-12-2018 16:14

X-RaY +3

Feyenoord lees Rotterdam wil er gewoon geen geld aan spenderen.

Het kost teveel er moet tenslotte wel winst gemaakt worden.

Mag ik een teiltje?

12-12-2018 15:55

Ajaxvooraltijd +2

En dit bericht van de oud NPO prutser niet?

12-12-2018 15:11

Redrum +95542

Als er één club is waarvan de spelers en medewerkers werkelijk alles uit de kast halen om hun achterban op genante wijze te pleasen dan is het FC de wanhoop uit Rotterdam wel. Ook deze reactie is daar een perfect voorbeeld van.

12-12-2018 15:35

Joodhannus73 +3578

Ze hebben weer iets nieuws gevonden om Ajax mee te pesten. Omgekeerde wereld. Hun eigen supporters zijn het meest haatdragend en ja, dat moet eerst maar normaal. Amsterdam kunnen ze niet uitspreken en nu maar ook helemaal niet binnenhalen. Is ook niet gunstig voor Feyenoord, want het geeft Ajax wat voordeel. Bovendien blijft het bij ADO dan ook in stand en dat is nog meer in het nadeel van Ajax. Het is pure competitievervalsing! PSV moet dan ook geen supporters naar Rotterdam en Den Haag kunnen meenemen. En Feyenoord ook niet naar Den Haag. Maar dat doen ze niet...

12-12-2018 15:09

Labrador +10

Ach gaan we zo doen. Wat een kut club is het ook

12-12-2018 14:46

NotForSale +2223

De kakkies op voetbalfora menen nu dat zij dit jaar maar met 600 mochten komen en dat Ajax daar in ruil 1200 man naar de kuip voor eiste waardoor fnoord geweigerd heeft. Wat leven ze in een bubbel daar, gewoon niet willen toegeven dat hun burgemeester en directie de ballen niet hebben en de schuld maar weer op Ajax steken

12-12-2018 14:37

Bean +3

die kakkerlakken zijn meester in het verdraaien van de realiteit in hun voordeel. Alle feiten worden of achterwege gelaten, of er wordt kortzichtig uit het luchtledige geschreeuwd.. Laat ze maar lekker met hun voelsprieten om de hete brei heen draaien.. Ik hoef niet eens dat roestige fietsenrek te zitten. Gewoon 3 punten pakken daaro en geen aandacht aan besteden.

12-12-2018 15:20

Mocrodammerr +22874

wat is dan de waarheid volgens jou? wat zijn de feiten.

12-12-2018 15:24

Jari_held +876

Vervang het woord ajax supporters door marokkanen en het land is te klein dat 1 grote groep over 1 kam wordt geschoren

12-12-2018 13:42

AFCSANCHEZ +1

De enige reden waarom Feyenoord dit niet wil is omdat ze anders feestende Ajacieden zien, winnen doen we daar toch wel. En dan kunnen ze daar hun haat niet in bedwang houden en slopen ze hun eigen stadion. Zo gek zijn ze wel. Dus dit gaat gewoon een nee worden.

12-12-2018 13:24

CR14FF +0

Haha, op onder andere Voetbalzone gaan ze weer helemaal los. Arrogant gedrag, oneerlijk voordeel voor ons. Ze zijn zeker alweer vergeten hoe we ze daar in Rotterdam met regelmaat ook zonder publiek vernederen ;)

12-12-2018 13:23

Redrum +95542

Luister bitches, geef ons die kaarten voor het uitvak. Groetjes Marc uit Mokum

12-12-2018 13:13

vanreenen +10142

Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met het feit dat als Ajax en Feyenoord de finale halen van de KNVB--beker dat Ajax dan geen supporters kan meenemen naar 010 a/d Maas. Dan maar op neutraal terrein, bijvoorbeeld bij Anderlecht.

12-12-2018 12:25

NotForSale +2223

Anderlecht heeft een totaal afgeleefd, oud en lelijk stadion met slechts plaats voor 25 000 fans. Doe dat maar niet dus

12-12-2018 12:46

Cruijff4ever +51

Gewoon Bernabeu!

12-12-2018 15:20

Bloedgezellig +0

Nobody likes us we dont't care

12-12-2018 12:16

Red Devil +3604

Leuk om het te proberen maar dat tuig heeft het aan zichzelf te danken dat er geen fans bij die uitwedstrijden mogen.
Het zal meteen weer fout gaan als er uitfans bij deze wedstrijden worden toegelaten.

12-12-2018 12:05

1eringzuid2 +7

Wat een onzin! Ik ben de laatste die zegt dat de geschiedenis niet meetelt in besluitvoering nu. Maar er is veel veranderd. Je kan je nog nauwelijks misdragen in een stadion. Elke BVO weten welke personen er in het stadion zitten of mee gaan naar een uitwedstrijd. Daar hebben we namelijk al een paar jaar een voetbalwet voor. Al jaren loop ik met een pasje met pasfoto. Kan je alleen persoonsgebonden kaarten kopen. Tijdens de reis en wedstrijden wordt je door tientallen camera's in de gaten gehouden. Pies je buiten de pot, wordt je binnen een paar dagen door een AT van je bed getrokken. Onbekende personen worden door opsporing verzocht opgespoord. Dus ga nu die wet HANDHAVEN en gasten die zich echt misdragen hebben( dus niet die lullige verboden voor tegen een boompje pissen) verbannen van de velden voor het leven. Probleem opgelost!

12-12-2018 18:54

Ajax4xbestevaneuropa +2

Het is natuurlijk oneerlijke concurrentie. Feyenoord en psv nemen wel supporters mee naar den haag. Houdt in dat Ajax 2x per jaar een uitwedstrijd zonder uit-publiek speelt, in rotterdam en den haag. Terwijl feyenoord maar 1 potje zonder uitfans speelt per seizoen in amsterdam. Psv speelt helemaal geen uitwedstrijd zonder uitfans. Met andere woorden, Ajax is met 2 uitwedstrijden per seizoen zonder uitfans zwaar in het nadeel. Kan je roepen: Hoeveel zouden uitfans schelen op het resultaat? Al scheelt het 1,5%. Over een heel seizoen is Ajax in het nadeel t.o.v feyenoord en psv met 2 uitwedstrijden zonder uitfans.
Zelfde als psv en feyenoord maar 10 keer op kunstgras moeten spelen en Ajax 11 keer. (los van het feit dat ajax goed presteert op kunstgras) Blijft competitie vervalsing omdat ajax andere omstandigheden heeft dan psv en feyenoord. Kan je roepen Heeft Ajax het zelf naar gemaakt. Maar in de kuip maken ze al 20 jaar vuurwerkgeluiden tegen twente, bij ado zingen ze bananenliedjes over hun eigen spelers.... Zijn die ooit gestraft? Worden ze een heel seizoen benadeeld zoals ajax? Vergeet niet dat Ajax dus feitelijk al 10 jaar benadeeld is de gehele competitie, zolang als ze bij ado niet welkom zijn speelt ajax 2 uitwedstrijden zonder fans. Moet je niet pikken als club. Iedereen weet dat het bij ado en feyenoord vooral met gunnen te maken heeft. Het liefst gunnen beiden clubs Ajax niet eens een wedstrijd tegen ado of feyenorod, omdat ajax dan plezier kan hebben ivm winst.Dat gunnen ze ajax nooit, net zoals het plezier om in den haag of rotterdam te kunnen aanschouwen hoe ado en feyenoord een pak slaag kunnen krijgen. Van dichtbij meemaken hoe de joden een feestje bouwen in hun stadion, over hun lijk denken ze zowel in den haag als rotterdam.

12-12-2018 11:48

31xAjax +7822

Ze moeten het mooi zo laten zoals het nu is. De goeden lijden dan wel onder de kwaden maar het is een kwestie van tijd totdat een stelletje mafkezen zich weer misdragen....

12-12-2018 10:41

Bobbaasje +3

Feijenoord, Utrecht, ADO Den Haag en P$V kunnen van mij de pot op! Genoeg is genoeg.

12-12-2018 10:31

Puurvoetbal +1

Yeah, right man. We willen alleen nog maar spelen tegen Emmen, Fortuna en Willem II.

12-12-2018 10:49

AlexIbarra +19016

Last time I checked waren er 7 kunstgrasclubs in de eredivisie.

-6 op kunstgras plus
-2 zonder uitpubliek plus
-1 op kunstgras én zonder uitpubliek.

Totaal 9 vd 17 uitwedstrijden die onder nadelige omstandigheden worden gespeeld.
Meer dan de helft.

12-12-2018 10:30

BokkieBokstra +11262

Maar hoe zit het eigenlijk, mogen de de FC Den Haag fans en Feyenoord fans wel in de Arena komen? Dacht altijd dat dat een besluit van de beide gemeentes was. Valt iets bij voor te stellen, kost een een enorme politieinzet om dit te begeleiden en het loopt vaak uit de klouwen.

12-12-2018 10:27

ppierce34 +0

Ajax directie heeft al meerdere keren toegezegd dat ze welkom zijn. Gevalletje angsthazen...

12-12-2018 10:33

ppierce34 +0

Dit met toezegging van de 'driehoek' : politie, gemeente en club.

12-12-2018 10:34

Bullmajor +303

Lijkt me duidelijk dat als Ajax in beneliga, of voor mijn part bundesliga kan stappen je dat lekker moet doen. Opzouten met die bende

12-12-2018 10:22

GvanderK +2743 moderator

Ajax vs Feyenoord hoort gewoon met uitfans, de Arena en Kuip moeten kolken wanneer ze tegenelkaar spelen. Ik vind het maar niks zonder uitsupporters.

Ik snap dat beide groepen het er naar gemaakt hebben door iedere keer te rellen, maar met de juiste veiligheidsmaatregelen moet dat toch grotendeels voorkomen kunnen worden.

12-12-2018 10:13

vanreenen +10142

Precies, geef die lui die rottigheid trappen een enkelband met lichte stroom stootjes als ze een wedstrijd bezoeken en rottigheid uithalen. Dan is het gauw afgelopen met de narigheid.
Maar eerlijker is om ook geen thuispubliek toe te laten bij wedstrijden waar geen uitpubliek welkom is.

12-12-2018 12:33

1eringzuid2 +7

Wat nu enkelband met stroomstoten? Wat een gek. Gewoon de voetbalwet HANDHAVEN! Gasten die echt rottigheid hebben getrapt, verbannen voor het leven. Probleem opgelost.

12-12-2018 18:59

Aeter +6568

Gewoon hetzelfde als Engeland invoeren, ben je zo van al het gezeik af. Prima te handhaven en wordt ook niks meer gesloopt.

12-12-2018 19:05

1eringzuid2 +7

De wet die hier in NL geldt is bijna hetzelfde als die in Engeland. Alleen schort het hier aan de handhaving.

12-12-2018 23:16

Gregoboy +63

joh, dan weren wij toch ook alle uitsupporters van DH? Als jullie een oneerlijk speelveld creeeren voor onze spelers. Dan wij ook!

12-12-2018 10:09

DaHool +170

Ook al zou er eens een keer een relletje zijn....so fucking what! Er moet altijd en overal gedemonstreerd kunnen worden tegen Zwarte Piet (weet je ook dat het uit de hand loopt, maar is een recht), kost ook klauwen vol met geld. Uit supporters zijn ook een recht!

12-12-2018 10:04

Labrador +10

Hoeveel arrestaties zijn er tijdens Koningsnacht en oud en nieuw. Hoeveel agenten , brandweermannen en ambulance broeders worden er dan geschopt, geslagen en bedreigd? Daar wordt niets aan gedaan. Maar als het 1x uit de hand loopt tijdens het voetballen wat over een heel seizoen weinig voorkomt dan is dit land te klein en worden er direct maatregelen genomen.

12-12-2018 10:16

pieke +521

Die voorbeelden vind ik toch anders dan een aanval op een supportershonk met daarin punnikende en pottenbakkende kinderen. (Den Haag)

12-12-2018 12:10

Ajax#1900 +1

Daar wordt juist heel veel aandacht aan besteed hoor...

12-12-2018 12:20

OpNaarNummer4 +1974

Het is gewoon reglementair geregeld dat de thuisploeg uitfans kan ontvangen geloof ik. Alleen doet de KNVB helemaal niks hieraan.

12-12-2018 10:02

Redrum +95542

De KNVB doet geen moeite voor Ajax.

12-12-2018 10:16

trodat4030 +96069

Tja, ik waardeer de moeite van Ajax, maar dit is gewoon weer trekken aan een dood paard. Die burgemeester die dr stad niet onder controle kan houden en blij is met ‘slechts’ 9 aanhoudingen bij een simpel voetbalwedstrijdje (pakweg ADO-Groningen), gooit het gewoon op ‘veiligheid’ en gaat weer verder met dingen die zíj belangrijk vind. En die kakkerlakken gaan al helemaal niks doen, want dan is morgen hun gezin ontvoerd, hun huis afgefikt en liggen ze zelf in t Erasmusziekenhuis of in een kist. En van de knvb hoef je ook niks te verwachten, daar is Gudde de baas.

Maar voor de vorm moet Ajax natuurlijk iets doen, maar de uitkomst is al jarenlang duidelijk. Lekker 385726 uur ‘overleggen’ en aan t eind van t liedje gebeurt er niks..

12-12-2018 10:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.