Ajax en De Winter in goed overleg uit elkaar

door Bart Veenstra 19

Ajax en De Winter in goed overleg uit elkaar

door Bart Veenstra 19

Laatst geüpdatet

Ajax en clubarts Don de Winter hebben in goed overleg afscheid van elkaar genomen. De Winter was als clubarts betrokken bij de behandeling van Abdelhak Nouri, kort nadat hij inéén was gezakt. Dit meldt algemeen directeur Edwin van der Sar op de jaarlijkse Algemene Vergadering voor Aandeelhouders (AVA).

De Winter was als clubarts vanuit Ajax in Oostenrijk hoofdverantwoordelijk voor de behandeling van Nouri op het veld. In juni 2018 erkende Ajax-directeur Van der Sar dat er tijdens de behandeling fouten zijn gemaakt.

Ajax stelde De Winter na de schulderkenning niet officieel op non-actief, maar gaf hem (tijdelijk) vrijaf. De wegen van Ajax en de medicus zijn inmiddels dus wel officieel gescheiden.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Dtteee +0

Ik ben zo blij vandaag en ik schrijf dit met vreugde. Ik ben 24 jaar oud en mijn geliefde is zes maanden geleden met me uit elkaar gegaan, en elke keer als ik hem zie, wil ik hem altijd terug, maar ik kon hem op geen enkele manier terug krijgen. week zag ik een bericht over dr Sacre, hoe hij een heleboel mensen helpt, dus ik neem contact met hem op voor hulp drie dagen geleden en vandaag is mijn geliefde terug voor mij en ik ben zo blij en hij houdt nu van mij en zorgt goed voor me ik hou van hem meer en hij houdt meer van alles dankzij DR Sacre als je hulp nodig hebt neem contact met hem op via e-mail (sacretempleofpower@gmail.com) of whatsapp hem of bel ((+2347033155855)) voor hulp neem contact met hem op details
 
Mia Noah uit Londen

30-11-2018 05:49

Dtteee +0

Mijn man liet mij en mijn twee kinderen achter en hij was ook een dronkaard, elke keer als ze hem betalen is hij salaris. Hij gaat naar de drank in de bar en krijgt hem zelf dronken tot hij op een dag ons verlaat en nu bij een andere vrouw woont en ik van hem hou. zoveel dat ik probeer te gaan waar hij was om hem terug te brengen, hij vertelde me dat hij niets met mij te maken heeft, wetende dat de vrouw hem heeft betoverd, ik was erg boos op hem dus ging ik naar huis en na wat maand zag ik een bericht over hoe dr Sacre een jongedame hielp om haar geliefde terug te brengen naar haar en ik had het geluk dat ze ook het dr Sacre whatsapp-nummer postte, dus ik schreef hem snel mijn probleem en hij vertelde me dat mijn geliefde zal bij mij terugkomen dat de vrouw met wie hij leeft betoverd is en hij heeft me ook verteld dat als hij eenmaal is het gebed is dat mijn geliefde zal komen en hij zal stoppen met drinken en hij gaat naar wees een perfact man die ik ooit wil, na 48 uur dat hij me belooft dat mijn geliefde terug zal komen, kwam hij terug en vandaag hij s een goede vader en een verantwoordelijke man allemaal dankzij dr. Sacre, je kunt ook allemaal contact met hem opnemen op whatsapp of bel +2347033155855 je kunt ook een e-mail sturen naar sacretempleofpower@gmail.com voor hulp en hij kan je helpen al je relatieproblemen op te lossen

Getuigenis van mij, mevrouw Catherine Gregory

25-11-2018 19:23

Freddy Al +11

Het lijkt me duidelijk dat de Winter een fout heeft gemaakt, de gevolgen zijn heel erg triest.
Helaas lees ik in de commentaren dat men hem andere zaken wil verwijten waardoor dit vreselijk ongeval heeft kunnen plaatsvinden.
Ik kan me echt niet voorstellen dat deze man ook maar een spoor van opzet heeft gehad, neemt natuurlijk niet weg dat de gevolgen vreselijk zijn.
Tot nu toe heb ik geen aanwijzing gevonden dat er sprake was van verwijtbare feiten, ik heb met hem te doen en hoop dat ik nooit in zo'n situatie terecht zal komen.

17-11-2018 19:13

Bloedgezellig +0

Laat het rusten

17-11-2018 11:40

Indoorajaxzoon +606

Dit is geen fout maar nalatigheid, erbij zitten terwijl je ervan op de hoogte bent medisch gezien dat Nouri last had van een hartafwijking en dan er bij blijven zitten op je hurken?? Ik vergeet het moment nooit meer dat ik achter de tv kwaad werd op de artsen omdat niemand een AED (defribilator) en reanimatie toepaste op Nouri. Dit apparaat heeft juist de werking om het hart weer in de juiste ritme te krijgen.

Geen reanimatie geen AED is dodelijk en eigenlijk is het gewoon erg dat wij op deze manier een echte jongen van de club met clubliefde zijn kwijtgeraakt. En terecht dat hij niet zijn functie meer mag uitoefenen!

Medische fouten door nalatigheid kunnen ook alleen beantwoord worden met een ontslag of levenslange uitsluiting uit de medische wereld. De medische eed die artsen afleggen zegt ook dat zij ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor het wel of niet ingrijpen in geval van een ongeluk.Deze nalatigheid van beide artsen op dat moment heeft er voor gezorgd dat wij Nouri nooit meer terug krijgen zoals wij hem allemaal kende en hebben meegemaakt. Hart voor Ajax en echte clubliefde hoe vaak kom je dat nog tegen. Triest van deze arts maar wel terecht dat hij niet meer het vertrouwen krijgt van onze club.

17-11-2018 08:34

Murph +968

Jij was erbij.

17-11-2018 11:20

FrancescosRavioli +15377

Hee roeptoeter. Misschien iets minder hoog van de toren blazen. Ik denk dat jij dat ook zou kunnen waarderen als een fout van jou ooit iemand dusdanig benadeelt.

17-11-2018 11:35

Bjorn +12725

Gevoelige kwestie en moeilijk om wat over te zeggen. In ieder geval de beste oplossing voor Ajax en hem. Medische fouten worden echt dag in dag uit gemaakt, maar in zo'n geval als deze hangt je naam er voor altijd aan.

16-11-2018 19:10

Schwalbino +11

Idd. Ik denk dat De Winter niets te verwijten valt. Ajax heeft de volledige verantwoordelijkheid op zich genomen en dat zouden ze niet snel doen als deze arts iets te verwijten viel.

Als Ajax arts zal hij altijd met Nouri's ongeluk worden geassioceerd. Daarom is het prima dat dat de twee partijen nu uit elkaar gaan.

16-11-2018 19:46

AjaxRobEnschede +150

Ajax heeft de volledige verantwoordelijkheid op zich genomen, wil niet zeggen dat er geen medewerker in de fout is gegaan. Anders gezegd er zijn fouten gemaakt door medewerkers en daar is de organisatie altijd verantwoordelijk voor. Wat niet wil zeggen dat ze verwijtbaar zijn, of de medewerker (de winter in dit geval). En wat je daarna zegt, zal er altijd mee geassocieerd worden, ben ik het mee eens

16-11-2018 20:35

FrancescosRavioli +15377

Dit is 1 van de weinige acceptabele reacties die er te lezen valt. Klootjesvolk Nederland op zeiktime heeft weer van alles te roepen en het is ronduit beschamend. Ik schrik ervan.

16-11-2018 20:20

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Deze man heeft verkeerde beslissingen genomen. De beslissingen die hij nam worden normaal niet genomen. Dus draagt hij gewoon de verantwoordelijkheid van falen. Iedereen die een cursus heeft gevolgd in de reanimatie weet dat zijn handelingen gewoon niet goed zijn. Hij had al veel eerder weg gemoeten maar ja.

16-11-2018 18:01

FrancescosRavioli +15377

Makkelijk praten achteraf. Zegt Captain Hindsight je iets?

16-11-2018 20:11

ambtenaar +23

Het is ook weer tijd voor de zomer.

16-11-2018 17:57

trooop +3885

Als dit in een ziekenhuis was gebeurd, en het niet om nouri maar om een onbekend persoon was gegaan, dan had deze arts hoogstens een reprimande gekregen. Artsen maken fouten, dat is niet te vermijden.
Alleen als je zo'n fout publiekelijk maakt dan hang je. Zo draait de wereld nou eenmaal, dat zal deze don de winter ook wel begrijpen.

16-11-2018 17:28

trooop +3885

Het zou in principe wel degelijk bij een reprimande moeten blijven in een ziekenhuis. Als je elke arts ontslaat die een fout maakt blijven er geen artsen over. Zoals hieronder al ergens werd gezegd: het is geen exacte wetenschap. De meeste beslissingen worden gemaakt op basis van inschattingen, niet op basis van harde feiten.

Ik weet niet hoe de praktijk werkt, maar bij medische fouten zouden mensen met verstand van zaken achteraf samen moeten beoordelen of er gegronde redenen waren voor een eventueel verkeerde inschatting. Pas als blijkt dat die redenen ontbraken, en pas als ook blijkt dat de betreffende arts überhaupt moeite heeft met dit soort inschattingen, kun je gaan denken aan ontslag of iets dergelijks.

16-11-2018 18:36

trooop +3885

Misschien wel, maar ik zou niet goed weten hoe belangrijk dat verschil dan is. Stel dat deze arts een procedurefout heeft gemaakt, dan maakte hij die mogelijk ten gevolge van een inschattingsfout.
Of het was ten gevolge van een gebrek aan kennis van de procedures, maar dan weet je in elk geval 1 ding zeker: die fout gaat hij nooit meer maken.
Pas als blijkt dat het was omdat hij onder druk zijn hoofd niet koel kan houden, kun je misschien zeggen: die is niet geschikt voor zijn vak.

Ik ben het wel eens met wat je eerst zei, de ene werkfout is de andere niet. Maar waar ligt de grens? Op welk moment en onder welke voorwaarden zeg je: 'Dit kan zo echt niet langer'? Dat moet je lijkt mij per geval beoordelen. Waarbij je niet zozeer zou moeten kijken naar de ernst van de gevolgen (zoals meestal wel gebeurt), maar eerder naar hoe groot de kans is dat het opnieuw op zo'n manier misgaat.

16-11-2018 20:04

martin1234 +2

Dit soort drama's gebeuren inderdaad tig keren per jaar met onbekende mensen. En alleen vanwege de Nouri-hype hangt deze man nu. Ik maak me eerder druk om de algemene staat van de medische zorg in Nederland, juist omdat deze fouten toch heel vaak voorkomen. Ik kan er zo een paar in mijn eigen omgeving opnoemen!

16-11-2018 20:37

Finidi en Nwanko +2

Dat deze 'fout' Appie fataal is geworden is zeer triest. Tegelijkertijd denk ik dat fouten maken menselijk is en denk ik er aan waar we zouden zijn zonder medici.

17-11-2018 00:02

markk +8909

Er zijn weinig mensen die goed functioneren onder hoge drug. Ik heb het met deze man te doen, hij heeft onder grote druk een paar verkeerde beslissingen gemaakt en vindt het sneu dat het hem gelijk de kop kost.

16-11-2018 17:04

Ajaxvooraltijd +2

Hoe hard en terecht misschien ook maar ik sta niet graag in deze man z'n schoenen. Heb echt met hem en zijn familie te doen evenals die van Nouri.

16-11-2018 16:56

Web +178830

Zo is het, verschrikkelijk.
Deze man zal dat nooit vergeten.

16-11-2018 17:00

FrietvanPiet +2

Deze man heeft keihard gefaald. Hij beheerst zijn vak gewoon niet goed genoeg. Een rechtsbuiten wordt ook veroordeeld als die slechte prestaties levert. Een arts, die in paniek raakt tijdens zo'n geval of niet weet wat hij moet doen is niet goed genoeg. Ik had het niet beter gedaan, maar ik heb geen jarenlange opleiding gevolgd om dit te kunnen beheersen, deze meneer wel, maar heeft het blijkbaar in praktijk niet in de vingers.

16-11-2018 16:41

Web +178830

Dit gaat over leven en dood, op zijn plaatst als je wat gereserveerd reageert
Vergelijking met een rechtsbuiten die een slechte prestatie levert gaat veel te ver.

16-11-2018 16:49

Hermóðr +0

Ik denk niet dat een ongeschoold iemand die weinig medische kennis heeft kan oordelen wanneer een medisch professional “keihard gefaald” heeft. Je geeft zelf al aan geen medische kennis te hebben, houd je kleingeestige opmerkingen dan ook voor je. Het klinisch beeld van aandoeningen wisselt zeer sterk, daarom is het ook niet mogelijk om zo kleingeestig een casus te benaderen als jij hebt gedaan. Je oordeelt over de beheersing van het vak, terwijl je de ballen verstand hebt van het vak. Er waren twee artsen aanwezig die allebei blijkbaar “keihard gefaald” hebben, zelfs onder cardiologen heerst er grote verdeeldheid over het optreden van de twee clubartsen, maar een willekeurig ongeschoold meneertje op een voetbalforum weet precies hoe het zit en legt wel even uit waarom de artsen keihard gefaald hebben.

16-11-2018 17:55

FrietvanPiet +2

Omdat ik geen medische kennis heb ben ik ongeschoold volgens Hermoor de grote, haha. Over kleingeestige opmerkingen gesproken. Die arts heeft gewoon gefaald, dat heeft Edwin van der Sar in een persconferentie zelf gezegd. Dit zijn gewoon feiten. Jij hangt een heel verhaal op (persoonlijke aanval) en inhoudelijk zeg je eigenlijk niks, ga geen onzin uitkramen joh.

16-11-2018 18:00

FrancescosRavioli +15377

Je comment slaat als een lul op heet ijzer en is beschamend.

16-11-2018 20:13

Amsterdamsetrots +4545

Hoop dat deze man er mee kan leren leven. Hoewel ontslag natuurlijk onvermijdelijk is, heeft hij echt z'n best wel gedaan.

16-11-2018 16:40

ajax4lifebaby +0

Nu zal hij voor altijd bekend staan als "de man die Nouri niet..."

Zonde van zijn carrière en natuurlijk ook vreselijk dat Nouri niet adequaat is behandeld.

16-11-2018 16:37

Babangida83 +23956

Ben sowieso al niet zo onder de indruk van onze medische staf. Waarbij ik niet weet of De Winter nu incapabel is. Dus hoop maar dat dit bijdraagt aan de verbetering. Hoe spijtig het ook is voor De Winter.

16-11-2018 16:36

Web +178830

Het is en blijft een triest verhaal, waarschijnlijk een verkeerde inschatting gemaakt.

16-11-2018 16:20

AFCAfan93 +0

Voor iedereen is dit triest. Voor Nouri en zijn familie Ajax maar ook zeker voor de winter. Alleen maar verliezers

16-11-2018 16:20

mgtow +22318

Schrappen uit het medisch register.

16-11-2018 15:50

Labrador +10

Jij had het vast beter gedaan. Die man heeft zijn best gedaan maar helaas, iedereen maakt fouten. Hij moet er voor de rest van zijn leven mee leren leven. Verschrikkelijk

16-11-2018 15:54

mgtow +22318

Een reanimatie verneuken als medisch opgeleid persoon is gewoon einde carrière.

Maar ach feiten doen er hier niet toe natuurlijk. Alleen nietsbetekenende gevoelentjes en oerdom gelul. Ik ben beter van je gewend goos.

16-11-2018 16:10

mvdk +44316 moderator

Wat een niveau...

16-11-2018 16:29

RusselWestbrook +21

Joh, die gast heet mgtow. Die lui zijn zo ver van het padje af dat ze ergens in een moeras staan, honderden kilometers van de bewoonde wereld.

https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way

16-11-2018 16:41

Minsc +1520

En het daarom misschien wel goed zien.

17-11-2018 01:48

Web +178830

Wat is dit nou voor opmerking?
Weet je wel waarover dit gaat?

16-11-2018 16:52

Labrador +10

Ik praat niet uit een gevoel ik vind het gewoon te kort door de bocht door te zeggen dat hij meteen geschrapt moet worden uit de medische dossiers.

16-11-2018 17:22

Dapperestrijders81 +2111

Wat een domme opmerking!

16-11-2018 15:57

mgtow +22318

Feiten maat. Gewoon de feiten.

16-11-2018 16:11

Ajaxvooraltijd +2

Grappig dat je het over feiten hebt terwijl je ze niet allemaal kent. Dus praat niet zo stoer.

16-11-2018 16:54

DirkvanDam +2

blijft een heftig verhaal met alleen maar slachtoffers....

16-11-2018 15:36

Rinky +1

Helemaal mee eens. Waar mensen werken worden helaas fouten gemaakt maar in dit geval gaat het om een mensenleven en ook nog eens om een bekende voetballer. Dat zal hem ook de rest van z'n leven achtervolgen.

16-11-2018 15:45

DirkvanDam +2

inderdaad....

16-11-2018 15:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.