[Update III] 'Ajax staat er open voor, nu aan andere clubs'

door Bart Veenstra 99

[Update III] 'Ajax staat er open voor, nu aan andere clubs'

door Bart Veenstra 99

Laatst geüpdatet

Het zit er voor supporters van Ajax voorlopig niet in om een uitwedstrijd tegen Feyenoord te bezoeken. De directie van Feyenoord is namelijk niet van plan om uitsupporters van Ajax toe te laten wanneer beide ploegen elkaar treffen in de Rotterdamse Kuip, zo meldt Ajax Life.

De supportersvereniging meldt dat de KNVB heeft geprobeerd te bemiddelen, maar dat afspraken maken niet lukt vanwege de moeilijke houding van de Feyenoord-directie. Waar het op neerkomt? Supporters van Feyenoord zijn 'gewoon' welkom in de Johan Cruijff ArenA, maar fans van Ajax niet in De Kuip.

Ajax Life schrijft dat alle betrokken partijen - dus ook beide supportersgroeperingen - positief zijn en zich samen sterk maken voor volle uitvakken tijdens Klassiekers. 'Maar volgens de kosten-batenanalyse van Feyenoord, en dan in het bijzonder directeur Jan de Jonge en zijn marketingdirecteur, leveren uitfans onvoldoende op', schrijft het medium. Als gevolg hiervan heeft de KNVB alweer besloten geen reden te zien om nog verder te bemiddelen tussen beide clubs.

Fabian Nagtzaam, directeur van de Supportersvereniging Ajax, baalt van het besluit van de Feyenoord-directie. 'De plannen werden gedragen door alle betrokken partijen: van supportersverenigingen tot medewerkers van beide clubs. Ook de KNVB was bereid om tijd en moeite te stoppen in dit project. Daarom stelt het ons zeer teleur dat juist de directie van Feyenoord besluit om de stekker uit dit project te trekken. Een kosten/batenanalyse mag nooit een afweging zijn om te besluiten geen uitsupporters toe te laten.' Ook de AFCA Supportersclub reageerde teleurgesteld op het besluit van de Feyenoord-directie.

Aankomende zondag treffen beide ploegen elkaar in een uitverkochte Johan Cruijff ArenA. Bij deze wedstrijd zullen geen uitsupporters van Feyenoord aanwezig zijn. De laatste keer dat er uitfans aanwezig waren bij een Klassieker is inmiddels tien jaar geleden.

Update - 13.25 uur (25 oktober 2018) - Mogelijk volgend seizoen uitfans bij Klassieker

Feyenoord heeft via haar officiële website laten weten dat er mogelijk volgend seizoen al uitfans aanwezig zijn bij de Klassieker. De Rotterdamse club kreeg naar aanleiding van het nieuws van donderdagochtend - waarin werd gemeld dat de directie van Feyenoord geen Ajax-fans wil toelaten in De Kuip - veel vragen over wanneer er weer fans van Ajax worden toegelaten.

De bedoeling was eigenlijk om dat dit seizoen weer te doen, maar de gesprekken werden aan de kant geschoven na ongeregeldheden tijdens PSV-Ajax van het vorige seizoen. In januari 2019 willen Ajax en Feyenoord weer om de tafel gaan met als insteek om vanaf het komende seizoen (2019/2020) weer uitfans toe te laten bij de Klassieker.

'Want voetbal is natuurlijk bedoeld om te spelen in de aanwezigheid van supporters van beide clubs', meldt de Rotterdamse club. 'Dat geldt, vindt Feyenoord, ook voor de Klassieker, maar dan wel nadrukkelijk onder de voorwaarde dat dit onder normale omstandigheden kan en tegen acceptabele kosten en personele inzet voor zowel de clubs als overheden. En bovendien met alleen gezonde rivaliteit en zonder dat er sprake is van onacceptabel gedrag en uitingen.'

Update II - 18.10 uur (25 oktober 2018) - 'Wat Ajax betreft zijn fans welkom'

Ajax heeft nogmaals naar buiten gebracht geen probleem te zien in het verwelkomen van Feyenoord-fans in de Johan Cruijff ArenA. 'Hoe eerder de gesprekken worden opgestart, hoe beter', citeert AT5 Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis. 'Wat Ajax betreft waren de Feyenoord-fans komende zondag al welkom in de Johan Cruijff Arena. We vinden sowieso dat bij alle wedstrijden supporters van beide clubs aanwezig moeten zijn.'

Update III - 08.05 uur (27 oktober 2018) - 'Als het aan mij ligt is dit het laatste seizoen met Klassiekers zonder uit-publiek'

Ajax-directeur Edwin van der Sar heeft in zijn column in De Telegraaf laten weten dat Ajax de Klassieker weer 'dolgraag' wil spelen met uit-supporters in het stadion. 'Ajax wil daar een lans voor breken', stelt de CEO van Ajax. 'We willen dat het voetbal van en voor iedereen is. Als het aan ons ligt zijn er gewoon weer uit-supporters welkom bij beide wedstrijden.'

Van der Sar legt uit dat hij de standpunten kan begrijpen en heeft begrip voor de emoties die nog altijd bestaan. 'Maar wij willen zo gauw als het kan beide clubs op de tribunes hebben. Als het aan mij ligt is dit het laatste seizoen met Klassiekers zonder uit-publiek. Ajax staat er open voor, het is nu aan de andere clubs. We praten over Feyenoord én ADO Den Haag.'

Geniet jij ook zo van Ajax in de Champions League? Scoor dan nu dit unieke groepsfase t-shirt in de fanshop van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

nieuwe clublied:
"geen woorden maar baten
leve Feyenoord 1"

27-10-2018 21:30

Erwin2004 +942

Tsja..... je moet ook wel durven om als man uit rtdm naar Ons aller Ajax af te reizen en dan met 4-0 op ke broek krijgen.

Zeer treurige instelling van die lui in de kneuze badkuip

27-10-2018 10:29

31xAjax +7977

Niet meer aan beginnen, het is wachten totdat het weer een keer fout gaat, of het nou in A'dam of in R'dam is. In of buiten het stadion maakt niks uit, de schade moet toch weer betaald worden evenals de kosten van de extra politie-inzet....

27-10-2018 09:29

Rik428 +1

Was pas echt sterk van Ajax geweest als ze dit kaar dan ook echt 2500 kaartjes hadden opgestuurd naar Rotterdam. "Welkom terug, op nog vele mooie jaren"

Niet zeggen: ik mag niet naar jou, dus jij mag ook niet naar mij.

27-10-2018 09:16

ajax1forever +404

Hilarisch, die reacties op fr12, ze zijn bang dat ze in een vol stadion weer worden uitgelachen door 1000 man!

26-10-2018 08:51

kaashaas +4

Ik lees die rommel niet

26-10-2018 12:53

Dennis1964 +121

Gaat toch weer fout. Een kleine groep van beide kanten gaat het verpesten voor de rest. Ik hoop het niet maar ik ben meerdere keren naar de kuip geweest en die haat is daar zo groot niet normaal.

26-10-2018 08:29

Murph +968

En dan moesten wij ook nog het plein voor de kuip oversteken met daar omheen een rij witte helmpjes om schuimbekkende kakkies tegen te houden haha.
Waren geen tunnels vanaf perron .

26-10-2018 10:01

deeftherave +1048

Wat gaat er fout bij een wedstrijd tegenwoordig dan? Je kunt helemaal nergens bij. En spreekkoren? Die heb je ook bij vitesse en Utrecht etc.

Enige waar het fout kan gaan is buiten stadions en wedstrijddagen. Hebben de clubs geen invloed op.

Dus : wat gaat er dan fout?

27-10-2018 08:15

MrPink +82010

Gaat toch weer fout, die kakkies zullen vernederd worden en dan weet je wel hoe het gaat. Doorgesnoven tokkies.

26-10-2018 01:23

Cello +52979 moderator

Persoonlijk lig ik er niet wakker van. Ik heb toch al helemaal geen zin om überhaupt maar 1 teen binnen dat stadion te zetten. Doe dat zelfs niet eens met wedstrijden van Oranje of popconcerten.
Omgekeerd ken ik ook genoeg Fnoordfans die hetzelfde hebben met de JCArena. En wbt dat het hebben van uit-supporters de sfeer verbetert???. Als wij in de Kuip zouden zijn overstemmen zij ons. Omgekeerd worden zij overstemd op bezoek in de JCArena. Denk dat het allemaal qua sfeer wel meevalt....tenzij je kickt op de sfeer vlak voor en vlak na de wedstrijd, waar je je soms waant in een oorlogssfeer/situatie.
Inmiddels na 10 jaar geen uitsupporters ben ik wel gewend aan de huidige situatie. Ik zou het dus geen probleem vinden als het zo blijft.

25-10-2018 22:40

Rik428 +1

Maar als je 2500 man moet overstemmen is de sfeer toch een stuk mooier dan wanneer je niemand hoeft te overstemmen. Een race zonder tegenstander is ook niet spannend

27-10-2018 09:14

kaashaas +4

Ik zal dr wel minnetjes voor krijgen.. Van mij mogen ze wegblijven heb nu zo'n hekel aan ze gekregen want spandoeken en teksten met nouriworden vind ik zo verschrikkelijk dat het voor mij wel klaar is. Er zitten daar echte gestoorde tbs'ers tussen. En dan kan je denken van het is een klein groepje maar ondertussen zijn er echt wel meerdere die er stiekem om moeten lachen.

25-10-2018 22:24

Lazell +17005

Je moet de onderlaag niet meetellen in de mening over de gemiddelde Feyenoorder. Hoe groot die onderlaag ook is. Van de Nouri grappen zal 99% van de Feyenoorders zich distantiëren.

26-10-2018 13:36

Rik428 +1

Bedenk je even dat er ook Feyenoorders waren die Nouri op hun Feyenoordshirtje lieten drukken. Het zijn over het algemeen ook gewoon mensen met een baan en een gezin, net als wij. Alleen zijn ze voor Feyeoord, gelukkig, want als iedereen voor Ajax was zou ik ermee stoppen. Prima dus.

Inderdaad, bij Feyenoord heb je ook een grote groep ééncelligen die dan zo'n spandoekje maken, maar "Nouri worden"... ik weet nog steeds niet wat het betekent.. je gaat je toch niet ergeren aan mensen die nog niet eens een begrijpelijke volzin kunnen produceren?

27-10-2018 09:21

VoorMokum +1

Je begrijpt dat dit soort figuren ook gewoon bij Ajax en elke andere club rondlopen he?

27-10-2018 12:20

Michels +233

Goed zo Ajax! Dat was de enige juiste reactie die je had kunnen geven!

25-10-2018 21:26

AjaxDordt +14106

Vorige week nog in een trein vol kakkerlakken gestaan, man man man... Ik hoef die droeftoeters niet meer in de JC Arena te zien!

25-10-2018 20:54

deeftherave +1048

Je hebt in een trein gestaan. Heftig.
Omdat jij in een trein hebt gestaan met een paar, hoeven ze van jou nooit meer de arena in?

27-10-2018 08:35

Ajax4xbestevaneuropa +2

Er zijn mensen die vinden dat als je de naam Joden gebruikt, je dan tegen reacties uitlokt. Natuurlijk zijn er Ajacieden die joods zijn en het niet leuk vinden dat Ajax en Joden samen worden gebruikt omdat ze dan ook de negatieve liedjes van tegenstanders horen. Maar geloof mij maar dat ontzettend veel joden er heel trots op zijn. Als je in israel gaat vertellen wat ajax fans in munchen deden met wie niet springt en waar komen joden toch vandaan, dan krijgen ze kippenvel. Duits stadion.. Wat dacht je van hava bij dortmund uit.
Feyenoord maakt al bijna 20 jaar vuurwerkgeluiden als ze tegen twente spelen, wat heeft twente gedaan om dit te verdienen? Het is enigszins toch jammer maar je kan feyenoord niet meer serieus nemen, zowel sportief als de fans. Vorig jaar op stadionplein amsterdam speelde een zooitje feyenoord fans een liedje af met rotterdam hooligans, Een ajacied die niet eens hooligan was hoorde het en liep erheen en vroeg of ze uit wilde stappen. Maar ze waren bang en konden niet eens schelden. Dus een grote bek in het hol van de leeuw maar niks doen als het erop aankomt, geen woorden maar daden... Joden lopen altijd weg...
Kan je zeggen Zulke dingen leveren alleen maar meer haat op. Maar ik vind dat een vaantje of iets wel kan in een andere stad.Datmoet je van elkaar kunnen respecteren. Maar met hooligan liedjes aankomen en je lokt het zelf uit.
Je weet wat er gaat gebeuren als Ajax wat zingt of andersom, krijg je reacties. Zolang ze niet bij elkaar kunnen komen of met dingen kunnen gooien. Weet niet hoe ze dat voor zich zien, bij aankomst begint het toch al direct. Hoe wil je het buiten tegenhouden met spreekkoren? Regels? Wie een vervelend liedje zingt die krijgt van mede fans straf? Elkaar in de gaten houden ofzo? Zou wel moeten als je wil blijven komen bij elkaar, enige oplossing elkaar corrigeren. Maar doe maar eens niet mee als kut kakkerlakken wordt ingezet. Beginnen zij met hamas hamas. etc. etc. Als iedereen dat wil tolereren en er verder niks bijzonders gebeurt behalve spreekkoren. Kijk naar al die andere landen en hoe dicht ze daar soms bij elkaar zitten, en dan zeggen ze dat de haat op sommige plekken nog erger is en met meer temperament. Maar ons lukt het al10 jaar niet.
Net als bij ado heeft het ook met gunnen te maken, zij weten allebei dat ajax dolgraag weer wil komen. En ze gunnen het ajax en de fans niet want ze doen ajax een plezier met fans naar rotterdam laten komen. Ze weten toch ook in beide steden dat ajax fans ze vocaal gaan vernederen, op het veld voor lul staan is al erg genoeg. Willen ze natuurlijk niet nog blije joden erbij die dat kunnen aanschouwen.

25-10-2018 20:44

Bloedgezellig +0

Zaterdagavond, vrije verkoop en eigenvervoer lijkt me een goed begin.

25-10-2018 18:47

deeftherave +1048

Of jij begrijpt niet dat hij ook sarcastisch is.

27-10-2018 14:51

SuperKanu +4

Hahaha! Geweldig!

25-10-2018 19:51

Freddy Al +11

Volledig eens met de gedachte dat het goed is om uit supporters ook Feyenoord supporters toe te laten.
Toch begrijp ik wel dat er grote zorgen zijn over de problemen die dat met zich mee kan brengen; de rivaliteit tussen" 010 en 020" gaat heel ver en een kleine minderheid heeft een serieus haatgevoel ontwikkeld en is in staat dit te vertalen naar ernstig wangedrag.

In die zin begrijp ik de terughoudendheid van het Feyenoord bestuur, een geleidelijke aanpak waarbij er duidelijke randvoorwaarden zijn en er daarop afgestemd maatregelen en middelen ingezet worden is dus opportuun.

De wedstrijd is de enige echte klassieker en honderdduizenden mensen zien er reikhalzend naar uit maar niemand is gebaat bij onregelmatigheden .
In geval dat zich dat wel voordoet kunnen de verenigingen zelf de rekening betalen en worden mogelijk geconfronteerd met sancties die echte supporters niet willen voor hun club.

Een uitgebreide campagne voeren om de rivaliteit terug te brengen tot alleen het sportieve en de daarmee gepaard gaande en noodzakelijke mentaliteitsverandering kan in een voortraject helpen.

Ik hoop dat dit weer goed komt,het zou een verrijking zijn voor de beleving van beide wedstrijden .

25-10-2018 18:43

Labrador +10

Begin nou eens met 600 man. Gaat dat goed? 1200

25-10-2018 18:36

KKoossiiee +3062

Rotterdammerts slaan al op tilt bij het woord Amsterdam, eeuwig en triest complex.
Wellicht is het tijd dat zij dat nieuwe stadion eens te gaan bouwen na een jaar of 30 overleg.
Dan kunnen ze eindelijk bezoekers normaal veilig ontvangen, en evt raddraaiers (van beide kanten) makkelijker oppakken.
Meer woorden dan daden ........

25-10-2018 18:31

EersteAanname +2198

De grote hoeveelheid simpele reacties hier laat wel zien dat het terecht is om er in ieder geval kritisch over na te denken of het verstandig is om Feyenoordfans toe te laten. Want de Rotterdammers zijn sneu, het ligt aan Feyenoord, en oh wat hebben we een hekel aan de 'havenslaven'. Zien jullie niet in dat je je op deze manier net zo simpel uitlaat als de domme en agressieve supporters van Feyenoord, die je overigens bij elke club hebt?

25-10-2018 18:28

EersteAanname +2198

De grote hoeveelheid simpele reacties hier laat wel zien dat het terecht is om er in ieder geval kritisch over na te denken of het verstandig is om Feyenoordfans toe te laten. Want de Rotterdammers zijn sneu, het ligt aan Feyenoord, en oh wat hebben we een hekel aan de 'havenslaven'. Zien jullie niet in dat je je op deze manier net zo simpel uitlaat als de domme en agressieve supporters van Feyenoord, die je overigens bij elke club hebt?

25-10-2018 18:28

DonAdam +2360

Ik denk dat je onderschat wat het verschil in beleving is tussen de gemiddelde Ajacied en de Feyenoordhooligan. Het percentage hooligans is bij hun hoger dan bij ons.

Ik zelf ging als snotjoch dat net op de middelbare school zat zonder begeleiding spontaan op de trein naar Rotterdam voor mijn eerste Klassieker in de Kuip in het seizoen dat Cruyff uit nijd naar Feyenoord was overgestapt en ik heb na afloop ontzettend moeten rennen. Ik was gelukkig zo klein als een muis, maar ook zo snel. En ik heb de hele 80s alleen maar narigheid gehad met die droeftoeters. En toen ik in militaire dienst kwam heb ik hetzelfde meegemaakt met Rotterdammers; zodra ze hoorden dat ik een Jood was, wilde ze vechten. Zo simpel. Tegenwoordig nu er geen uitsupporters meer mee mogen zie je het op TV; die haat op die doorgesnoven koppen langs de lijn op tv is gewoon griezelig.

Ze zijn niet allemaal zo, ik kom soms ook goede supporters tegen waarmee je kan lachen als je elkaar plaagt bij winst of verlies, maar ik ken er gewoon niet zoveel waarmee dat kan.

Overigens ben ik het helemaal eens met onze helaas te vroeg gestorven vorige burgermeester, die ze weer welkom heette. Ik hoop dat Halsema er ook zo over denkt. Laat ze maar tonen dat het weer kan. Wie weet.

Overigens heeft Aboutaleb het altijd tegengehouden. En hij is een verstandige man en ik vrees dat hij het bij het juiste eind heeft

25-10-2018 18:45

kampioen0809 +1

Dit is dan ook wel echt weer van die politiek correcte gelul hoor, man man. Een hekel aan elkaar hebben hoort er tot een bepaald niveau gewoon bij, net als "havenslaven", wat maakt dat nou uit man. Jij bent weer het braafste (maar oh zooo fucking irritant) jochie van de klas.

25-10-2018 18:52

EersteAanname +2198

In mijn beleving is sportieve rivaliteit heel wat anders dan een hekel aan elkaar hebben, maar misschien ligt het aan mij en ben ik niet dom genoeg om daar geen onderscheid in te maken.

25-10-2018 18:56

vanreenen +10338

Ik hoop van harte dat Ajax volgend seizoen zoveel punten voorstaat dat we de uitwedstrijd in Rotterdam schriftelijk kunnen afdoen. Kosten/baten analyse, één wedstrijd.....gaat nergens over. Jammer, er zitten in die club de verkeerde mensen op beslissende posities.

25-10-2018 18:16

AFCAHOOLIGAN +992

http://www.tuttosport.com/sondaggi/calcio/golden-boy/2018/08/31-46942911/vota_il_golden_boy_2018_le_60_nomination/

Als je zin hebt om op de Ligt te stemmen!

25-10-2018 17:03

RuffRhythim +24837

Haha is hun directeurtje teruggeroepen soms?

25-10-2018 16:47

Joodhannus73 +3579

Onder de gestelde voorwaarden van de Kakkies-directie gaat dat natuurlijk nooit lukken. Niet verder praten. Verloren moeite. Zij hebben een heel ander belang; namelijk nog meer thuisvoordeel halen. Bij Feyenoord-Ajax hebben ze wat meer kans om thuis gelijk te spelen of te winnen dan bij Ajax- Feyenoord (vrijwel kansloos). Dus waarom dan uitsupporters toelaten? Kan Ajax alleen maar windeieren leggen en de kakkies niet. Bovendien haten ze Ajax dusdanig dat ze sowieso geen Amsterdammers in de Kuip willen hebben. Kosten worden gewoon als smoes opgevoerd. Alsook dat het zonder verwensingen moet verlopen. Als je daaraan vasthoudt moet je helemaal geen publiek toelaten. Moet je eens kijken wat die eencellige schuimbekkende Neanderthalers rondom het veld allemaal (over Joden) uitkramen. Ga daar eerst maar eens tegen optreden dan. Het blijft in alle geledingen toch een ongelooflijke k-club..!

25-10-2018 15:36

Red Devil +3604

Ze roepen vanalles over joden die herzenlozen daar maar kennen de geschiedenis van hun eigen club niet eens want dan zouden ze wel anders piepen. In de 2e W.O. hebben de Duitsers de Kuip in beslag genomen tijdens een wedstrijd en toen zo.n 15.000 joodse F'noordfans afgevoerd naar de kampen want niet Ajax maar 010 was de jodenclub van Nederland toen. Er zitten nog steeds nabestaanden met een seizoenkaart in de kuip en die ergeren zich kapot aan die spreekkoren van die herzenloze idioten.
Het zal meteen weer fout gaan als er uitfans meemogen want ze hebben niets geleerd de laatste 10 jaar.

25-10-2018 16:16

pieke +521

Dat geldt ook voor Ajax. Daar ergeren de me mensen van Joodse komaf zich groen en geel aan de Jodenliedjes van Zuid 1.

25-10-2018 17:35

paulis +10336

Eens. Ik heb dat volk niet hoog zitten maar als je jezelf continue joden noemt dan is het niet gek dat zij verwijzingen maken over joden. De manier waarop gaat natuurlijk veel te ver met ww2 verwijzingen

25-10-2018 17:49

Ajax#1900 +1

Jij snapt er ook helemaal niks van he. Dat is een ludieke reactie op het Hamas gebeuren bij Feyenoord, niet andersom.

25-10-2018 18:19

paulis +10336

ik snap hoe het ontstaat. Maar om vervolgens tientallen jaren later nog steeds joden liedjes te zingen en met joden vlaggen te zwaaien hoeft van mij niet

25-10-2018 20:07

DonAdam +2360

En ik me afvragen waarom het aluminiumfolie uitverkocht is bij alle supermarkten! Nu weet ik het!

25-10-2018 18:53

RRL +2375

*geen windeieren

26-10-2018 02:37

InOost +1073

Ik hoop dat mensen kunnen herinneren wat de aanleiding was voor het verbieden van uit support?
De feyenoord supporters gingen rellen in hun eigen stad. Er is in jaren niks gebeurd in de stadions zelf. Wie ook maar de Arena heeft bezocht weet dat je gewoon niet door de hekken heen komt om bij de rivaliserende supporters te kunnen komen, en in de arena is het ook onmogelijk om bij ze te komen.
Bij de kuip net zo, er is een sluis bij de treinen die je zo naar de tribunes heen leidt.
Er kan en er is ook in het verleden niks gebeurt in en om de stadions tussen rivaliserende supporters. Het is een politiek spelletje, het is de mensen blij maken die roepen dat voetbal supporters allemaal hooligans zijn en het allemaal maar zo veel geld kost voor de belasting betalers.

25-10-2018 15:35

KlasseLasse +4

ik zit vlak bij het uitvak word een helm meenemen dan volgend seizoen hahaha

25-10-2018 15:27

Radie125 +1629

begrijp ze wel in 010 als Ajax komt moet je rondom veel plaatsen onbezet houden om dat zowel bij 010 als bij ons er een hoop lopen waar het zendertje niet goed bij werkt. Die lege plekken kost gauw 25000 euro. Voor 010 5% van de begroting

25-10-2018 15:06

Bloedgezellig +0

Is altijd goedkoper dan een nieuw stadion

25-10-2018 15:25

Labrador +10

Haha ja hoor en opeens is er ruimte om er over te praten. Als ik mag meedenken: Begin met 600 man en als dat goed gaat 1200.

25-10-2018 14:57

tonny +0

niet aan beginnen dat zooitje hoort niet in de arena

25-10-2018 14:56

Amsterdamsetrots +4545

Ze zijn niet bang voor de Ajax supporters, maar voor de reactie van hun eigen supporters. Zoveel is wel duidelijk. Want winnen gaan ze de komende jaren toch niet.

25-10-2018 14:54

Jessey1981 +0

Ik droom al 3 dagen van een 6-0!!

25-10-2018 14:44

theflyingdutchm +307

Waarom spreken die vechtersbazen niet af op een weiland of in een bos en rammen ze elkaar daar de hersenen in. Doen ze in Polen ook en dan gewoon afspreken na het slagveld dat ze in het stadion normaal doen, want het benadeeld hun club, zowel financieel als qua imago.

25-10-2018 14:13

Stamstadam +0

Wat een domme opmerking. Ken je de geschiedenis niet?

25-10-2018 14:23

ghouleseddik +0

Dat hebben ze ooit in Beverwijk geprobeerd.

25-10-2018 14:24

Amsterdamsetrots +4545

Omdat het leven van een mens wel iets meer waard is. Maar blijkbaar ken je de gebeurtenis in Beverwijk niet.

25-10-2018 14:56

noppenkoning +41540

Niets mooier dan ze vernederen in eigen Kuip.

25-10-2018 13:40

Web +178830

Ik geef ze gelijk, zowel in Amsterdam als Rotterdam
Jammer, maar het is niet anders, eigen schuld

25-10-2018 13:28

AjaxDUde123hk +595

Vandaar dat nos geen uitzendrechten meer hebben cl enz.

25-10-2018 13:26

Adios +0

Denk dat Ajax het verschil wel op tafel kan leggen ;) stelletje schooiers dat het zijn...

25-10-2018 13:12

MisterAFCA +6443

Dit clubje geeft toch echt weer duidelijk aan dat ze in alles kleiner zijn dan Ajax. Zo een tenenkrommend argument geven... alsof alle andere clubs die daar op bezoek komen wel winstgevend zijn... het volste uitvak wat je ooit gaat krijgen komt van ons af. Kan er wel politie inzet bijgehaald worden maar die is er ook als die lampen op bezoek komen.

Ik heb meer respect voor ze als ze gewoon roepen “wij winnen al nooit van Ajax en met uitsupporters erbij wordt dat alleen maar lastiger”

Zou ik je ook uitlachen maar dan vertel je in ieder geval de waarheid. Hier moet de KNVB gewoon keihard tegen optreden. Zie het al voor me dat er straks nog 17 clubs roepen dat we niet welkom zijn omdat we niet winstgevend zijn....

Wat een zielig zooitje daar in 010

25-10-2018 13:08

ajax4ever01 +13

Ok dan trakteer Feyenoord komende zondag maar op een flinke afstraffing

25-10-2018 12:53

MrPink +82010

Ze willen gewoon geen feestende Ajax supporters.

25-10-2018 12:43

VivaEspana +0

Ach de enige reden waarom je naar F uit zou willen is die lelijke schuimbekken te zien janken, voor het voetbal hoef je niet te komen. Is niet om aan te gluren daar en je mag blij zijn als je met 11 Gezonde spelers terug komt. Er schijnen nogal wat botbreuken uitgedeeld te worden door die kneuzen daar.

25-10-2018 12:36

JCr14 +453

Misschien moeten ze hun eigen spelers ook maar weigeren. Want die brengen ook te weinig geld in het laadje

25-10-2018 12:22

damskowest +574

Ik dacht dat in Rotterdam het geld altijd werd verdiend en in Amsterdam uitgegeven? Kan die uitspraak ook gelijk de prullenbak in, wat een armoedzaaiers.

25-10-2018 12:19

RiezZ +0

Ze hebben gewoon geen zin om en vernederd te worden in eigen huis en tegelijk ook toegezongen te worden door de fanatieke Ajax-aanhang....

25-10-2018 11:31

pieke +521

In het verleden was bijna de gehele tribune achter het doel leeg bij Feyenoord- Ajax. Zijn toch al gauw zo'n 3000 lege stoelen. Scheelt voor ze zo'n € 75.000. Dat is voor die armoedzaaiers een groot bedrag. Zonder uitfans vangen ze dat geld wel. Maar dit mag nooit een reden zijn om uitfans te weigeren.

25-10-2018 11:27

jaripettersson +9531

Huh? Geen uitsupporters omdat ze niet genoeg opleveren? Daar was het toch nooit om te doen, maar is nu kennelijk een goeie reden. Misschien moeten ze kinderen ook gaan weigeren want die zuipen niks.

25-10-2018 11:19

Babayaka +7

Wat dacht je van de minder validen mensen, je Jan mij niet wijs maken date ze daar aan verdienen.

25-10-2018 11:23

AFCA-B93 +5488

Sinds wanneer gaat het toe laten van uitsupporters om het opleveren van geld? Wat een ongelooflijke bullshit zeg. Kut club

25-10-2018 11:14

Babayaka +7

Tja het blijft een Trieste vereniging date feijenoord.
Gelukkig staat Ajax erboven.

5-0 komend weekend winnen en door naar de volgend pot.

25-10-2018 11:13

Ajax#1900 +1

Ik vraag mij toch af of dit überhaupt wel kan, juridisch gezien... Iemand die hier verstand van heeft?

25-10-2018 11:13

Bobbaasje +3

Ik ben bang dat het nooit meer van komt.

25-10-2018 11:05

Ajax412 +1326

Laat Ajax maar de club zijn die gewoon stug de uitsupporters wél toe laat. Dan kan heel Nederland weer zien dat wij weer overal in voorop moeten lopen voordat er iets gebeurt. Zielig volkje daar in 010, kunnen hun eigen supporters niet eens vertrouwen. Er zitten altijd rotte appels tussen, maar zo'n houding gaat niet voor verbetering zorgen.

25-10-2018 11:03

trainerdv +2

Laat Ajax dan maar de eerste stap zetten....De liederen die af en toe gezongen worden zijn verwerpelijk, maar niet anders dan andere supporters ook laten horen. Ik ben geen rechter, maar 10 jaar verbod lijkt me een buiten-proportionele straf.

25-10-2018 11:01

KingRijkaardII +0

Nou KNVB, dit lijkt mij een uitstekende reden om sancties op te leggen aan feyenoord. Begin maar eens met puntenaftrek en wedstrijden zonder publiek? Toch absurd dat omdat zij hun zaken niet op orde hebben, uitpubliek niet mag komen!!

25-10-2018 11:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.