Ten Hag zag Ajax falen: 'Ook aan de bal'

door Jesse ter Haar 63

Ten Hag zag Ajax falen: 'Ook aan de bal'

door Jesse ter Haar 63

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag zag niet alleen verdedigend, maar ook aanvallend veel punten van verbetering bij zijn ploeg tegen PSV. Er wordt na afloop vooral gerept over het centrum van de Ajax-defensie, maar Ten Hag verklaart tegenover de NOS dat het verder gaat dan dat.

'We hebben niet als defensie verloren, maar als team', begint Ten Hag zijn verhaal. 'In vele opzichten van het voetbal, met name ook aan de bal. Dat is normaal ons sterke punt, maar daarin lieten we ons aftroeven. PSV was heel scherp. Wij kunnen sneller handelen, in een betere veldbezetting komen, de ruimtes beter benutten en vooral dat hebben we vandaag niet gedaan.'

Luuk de Jong won vele kopduels voor PSV en vanuit daar kon de opponent aan het voetballen komen. De Ligt werd daarbij in defensief opzicht gemist wegens een blessure, maar Ten Hag ziet dat niet als de reden. 'Dat is me veel te ver. Dan kun je ook over afgelopen woensdag zeggen dat je hem niet mist, beide zijn niet waar.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Mario65 +3

Zagen wij niet met z'n allen Ten Hag falen dan?
Overmars haal Bosz of De Boer terug en stuur die betweter weg

26-09-2018 14:25

fanforeffer +4

Bosz oke ,met de Boer kom je van de regen in de drup.

26-09-2018 22:53

ETM +3

@AnsB

Het gaat dan ook niet zozeer om hoe het verdedigend qua individuele kwaliteiten stond, Ajax ging van eigen kracht uit, maar faalde om dat te doen.
De uitgangspositie (basisopstelling) viel nog wat voor te zeggen, maar Ajax liep niet. Waar PSV precies kon doen wat het gepland had te doen.

Ik geloof niet zo dat je Wober al kunt afschrijven voor een wedstrijd als die van Zondag op basis van het verleden. Of Wober moet er gewoon nu structureel ook niets van bakken op de training.
Consessies moest Ajax sowieso doen. Het gaat erom welke.

Wel vind ik dat veel tactische bespiegelingen nauwelijks raakvlak hebben als je ziet hoe de drie goals vallen. Ik snap Tadic ook, dat ze toen in wezen een verloren wedstrijd speelde.

25-09-2018 03:47

ETM +3

Het trio Frenkie, Blind, Eiting was verdedigend enorm zwak. Vooral omdat ze niet doordekten. Als je ze om hun voetballend vermogen erin wilt dan is het een vereiste dat je contstant druk op de bal houdt.
De truuk van PSV was bal op de Jong en dan de 2de bal winnen. Met de backs die verdedigend bleven staan. -doet toch een beetje denken aan Fellaini vs Schone in EL finale.
Ik vind alleen dat het er meer om gaat wat je als Ajax dan aan de bal doet, niet zozeer of je het kopduel van de Jong kan winnen. Ajax had iets van 65% balbezit, maar had het middenveld van PSV terug moeten dringen door sneller centraal in te spelen. Ze deden niets als ze de 2de bal wel wonnen. Eiting was voor mij het grootste probleem. En Ten Hag die dus niet alleen de boel verkeerd heeft weggezet maar ook nog ens weigert iets aan te passen. Waarom kon hij niet schakelen? Waarom kon Wober vorig seizoen prima mee, en nu zogenaamd niet? Hij had Frenkie door kunnen/moeten schuiven, dat zag toch iedereen? Hij had met vleugels kunnen gaan spelen, die ingezakte backs vragen kunnen stellen; Neres naar rechts, Labyad (ofzo) op links, Tacic centraal, Huntelaar eruit, die deed toch voor spek en bonen mee. Even als Dolberg later.
Ten Hag wordt toch juist geroemd als hele tactische coach? Begrijp er dus ook geen hol van.

Erger me wel aan de quotes die ik lees over het slimme PSV. Alsof je hun strijdwijze niet van mijlen ver kon zien aankomen.
De overwinning moet op het conto van Ajax. PSV zei vriendelijk bedankt en verdedigde met man en macht een 3-0 voorsprong.

25-09-2018 02:12

A-west +5663

Hoe haalt ten Hag het in zijn hoofd Gravenberch te laten invallen. Wat is dat voor een visie.
Bij een 3-0 achterstand. Waanzinnig. Ik vond het raár dat deze tukker aangesteld werd.
Het is nu wel duidelijk waarom. Technisch en tactisch een onbenul. Rommelt maar wat met spelers.

24-09-2018 21:43

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Door jou Ten Hag hebben we verloren. Je bent van het niveau flappie.

24-09-2018 21:15

JCr14 +453

Het blijft een rare trainer. Die tactisch zeer matig is.
Je hebt een goede selectie.
Als je ziet dat je overlopen wordt dan moet je het omzetten.

Neres op 10 blijft raar. Met zijn snelheid kunnen Ziyech, de Jong en Tadic hem wegsturen. Dus ik zou hem scherp zetten.
Als je ziet dat het door de midden niet lukt zorg je dat ze via de zijkanten gaan voetballen als trainer. En laat je ze niet de hele wedstrijd de trechter inlopen.

24-09-2018 20:19

Ronaldinho020 +1

Kerel, je staat bijna 90% van de tijd rond hun 16.. Wegsteken? Zoals lozano en bergwijn weg worden gestoken? Dat bestaat nauwelijks bij ajax in dit soort wedstrijden.

24-09-2018 21:17

JCr14 +453

Onzin natuurlijk als je 66% balbezit hebt. Ik heb genoeg momenten gezien waar snelheid heel nuttig was geweest.

24-09-2018 21:36

PetrusKeizer +10739

Hag
zou je ook ns n keer je mond kunnen houden. vermoeiend.

24-09-2018 19:46

Freddy Al +11

De eerste 20 minuten was Ajax gewoon beter maar haalden ze er niets uit tegen de hecht dichtgetimmerde PSV verdediging.

PSV hanteerde de Man U tactiek; lange ballen op Luuk de Jong en van daaruit verder ,dat deden ze gewoon goed.
Omdat Ajax dan even met te veel mensen voor de bal stond ontstond er ruimte en de lopende mensen waren dus bijna niet af te stoppen.
De doelpunten kwamen mede tot stand door fouten van Ajax zelf.

Tadic gaf aan dat na het tweede doelpunt een onmachtig gevoel ontstond bij Ajax en dat was terug te zien; het voetballen werd bijna bijzaak en liep niet zoals dat wel mogelijk was.

Ook zonder de Ligt had Ajax het aangekund als men niet te snel en met te veel mensen naar voren was getrokken,daarbij had je de morele oorlog niet verloren als de wedstrijd meer in controle was gebleven,nu bracht het PSV extra power en veroorzaakte het frustratie bij ons.

Ik vind ook dat TH een punt heeft als hij zegt dat het tegen CL-tegenstander AEK bleek te lukken en het ook tegen PSV had gekund, de wedstrijd opbouw en het spel tegen AEK had dan ook als voorbeeld moeten gelden, dat gebeurde niet en betaalden we een hoge prijs.

Of we dat nu wel of niet leuk vinden ; wij hebben niet een elftal dat zomaar PSV weg speelt. De les is dat we wel degelijk naar de tegenstander moeten kijken om daar zelf minder kwetsbaar van te worden, als we dat niet doen dan zal dit zich vaker gaan voordoen,.
Benieuwd wie er dan nog steeds vind dat resultaat niet belangrijk is.

24-09-2018 19:27

Cello +52520 moderator

Mee eens. Met de toevoeging dat met deze instelling/motivatie èn met De Ligt in de ploeg we ook niet gewonnen zouden hebben, dan zou het 1-0 of 2-0 geworden zijn.
Het probleem was gisteren ook niet zo zeer dat Luuk aangespeeld kon worden en de ballen kon afleggen op Pereiro, Lozano of Bergwijn, maar méér nog dat het middenveld van ons grote delen stonden te pitten en te laat anticipeerden op de opkomende spelers van PSV waaraan Luuk de ballen kwijt kon. En antuurlijk het consequente balverlies van vooral Tadic en Ziyech, die keer op keer maar bleven volharden om 1-2-3 spelers eerst uit te willen spelen ipv zoals we vaker dit seizoen deden te combineren. Nu waren bij voorbaat die actie's al gedoemd te falen, met gevolg balverlies en een counter waarbij velen of uit positie stonden of het vertikten om sneller te anticiperen op de opkomende spelers van PSV.

24-09-2018 19:46

OSDCREW +0

Wie was er wel goed dan?
Imo had iedereen een off-day...
6e match.... 5punten achterstand WZAWZDB!

24-09-2018 18:07

Cello +52520 moderator

De enige die ik vrij normaal zijn ding zag doen was Tagliafico. Laat ik het zo zeggen: die viel het minst uit de toon in vergelijking met de weken en wedstrijden daarvoor.
Iedereen focust zich nu vooral op de kracht van PSV in vergelijking met bijv. AEK eerder in de week. Maar alles leuk en aardig, maar ons Ajax zelf speelde ook vele malen minder goed dan tegen AEK. Hadden wij op dezelfde manier tegen de Grieken aangetreden als dat we gisteren tegen PSV deden, dan hadden we ook tegen de Grieken verloren. Let wel met dezelfde 11 als basis.

De vraag moet zijn, waarom tegen AEK men el de motivatie en instelling, plus het geduld had aan de bal....en waarom tegen PSV niet?. Vanaf minuut 1 was het duidelijk wat PSV ging doen...dan moet je mee daarin. Ook er gelijk boven op klappen en vooral niet uit positie gaan lopen en je mannetje laten lopen. EtH zal echt niet gezegd hebben dat we het gisteren maar rustig aan moesten doen, omdat de volgende wedstrijd tegen Te Werve een zwaar duel wordt. Heeft heus wel in de wedstrijdbespreking aangehaald waar de gevaren lagen en er op gehamerd om ervoor te waken dat Luuk de Jong de ballen kwijt kon aan opkomende mensen (die in dit geval vrij ongehinderd konden opkomen, omdat onze middenvelders te laat anticipeerden of helemaal niet thuisgaven).

De spelers gaven 'en masse' niet thuis gisteren en dan sta je als trainer en staf gewoon machteloos en kan alleen al door het gebrek aan instelling/motivatie vanaf minuut 1 het hele tactische plan de prullenbak in.
Het is net wat ik gisteren Donny van de Beek hoorde zeggen, dat als spelers hun taken verzuimen te doen dan hoef je het al niet eens meer te hebben over tactische praatjes, want die doen er dan al niet meer toe, kom je niet eens aan tactiek toe.
Alles begint namelijk met de instelling hoe je de wedsrijd aanvangt.

24-09-2018 19:05

tonny +0

trainer faalde
komt gewoon tactisch tekort
weer geen kampioen

24-09-2018 17:59

Cello +52520 moderator

Geweldige onderbouwing ook.... dit is alleen kretologie. Oftewel het voegt weinig toe.

24-09-2018 18:49

Kieft09 +0

seizoen is nog lang...5 pnt is nix...psv komt nog naar de Arena en uit bij die kakkies laten die ook 9 van de 10 keer punten liggen...alles komt goed joh

24-09-2018 17:47

JohanvanBasten +0

Optimist tot in de kist

24-09-2018 18:36

VivaEspana +0

Riep hij de afgelopen 4 jaar ook. Niet serieus te nemen dus.

24-09-2018 18:52

Cello +52520 moderator

Beter een optimist dan een pessimist. Die eerste heeft een veel prettiger leven denk ik.

24-09-2018 19:59

AnsB +4

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om me in de discussie te gooien, maar vooruit.
Ik was het dus eens met de keuze van Ten Hag voor Frenkie de Jong achterin en ook ik zou die keuze direct wéér maken. Tegen PSV althans. Ook al is het een noodgreep en mis je hem node op het middenveld.

1. Wöber schijnt (heb het zelf niet gezien) vorig jaar vrijwel elk kopduel van L. de Jong te hebben verloren en is dan geen alternatief qua kopkracht. Bovendien is hij linksbenig, net als Blind en dat schijnt voor een snelle opbouw lastig te zijn (belangrijk tegen snelle, doorjagende spelers). Daarbij is Frenkie veel sneller en wendbaarder dan Wöber en dat heb je nodig tegen de spelers aan wie Luuk doorkopt. Bovendien is Frenkie positioneel sterk, heeft hij veel inzicht en een goede sliding.

2. Luuk heeft inderdaad niet één keer óp doel kunnen koppen, dus die tactiek heeft gewerkt. Verder is de defensie nooit écht in de problemen gekomen behalve in die fatale 15 minuten, waarbij de 1e goal vooral een zeer ongelukkig moment van Onana was (stond op verkeerde been) en de 2e goal werd ingeleid door Onana (zeer slechte uittrap); de bal kwam razendsnel terug en Frenkie stond toen tussen 2 PSV-ers in. Hij was kansloos en dan LIJKT het knullig omdat hij nog probeerde de bal weg te koppen (let wel: je moet in een fractie van een seconde beslissen wat je doet). Punt is dat de restverdediging niet goed stond en dat de afstemming aan onze rechterflank (Schöne, Mazradoui en De Jong) niet klopte.

3. In grote delen van de wedstrijd viel het mij juist op dat Ajax óók tegen PSV ontzettend makkelijk onder de druk uit voetbalde. De bal ging snel tik-tak heen en weer, maar voorin werd er juist ontzettend veel getreuzeld en te weinig direct gespeeld. M.a.w. In de opbouw ging het grotendeels juist goed, ook na de 3-0 nog.

Ajax is in één kwartier verslagen, wat er daarna gebeurde kun je onmogelijk los zien van die 3-0 stand. Ze gaven niet op, maar de moraal was wel laag: dan maak je eerder fouten en mis je die overtuiging die je nodig hebt om volle bak te gaan.
In dat kwartier zat het PSV volledig mee, was Ajax in de war en zoals gezegd, de afstemming op de rechterflank klopte van geen kanten. Ook op andere momenten viel dat nog een paar keer op.

Wat mij betreft kun je dan eerder de discussie voeren of Ajax Magallan niet had moeten kopen i.p.v. of behalve Blind. Ik vind dus van wel, en dat zeg ik niet nu, dat zei ook direct al toen het bekend werd dat Blind wel en Magallan níet kwam.
(Ik ken Magallan niet maar voor mij staat hij symbool voor het TYPE verdediger dat er NIET kwam).

Ik was dan ook heel ambivalent over Blind: ik heb nooit de ideale CV in hem gezien, eerder een 6. Maar daar staat hij de ontwikkeling van jongeren in de weg, zoals Eiting en Matusiwa. Maar ook in Van de Beek zie ik nog steeds een alternatieve 6. Daar heeft hij eerder goede wedstrijden gespeeld.

24-09-2018 17:15

Cello +52520 moderator

Goede post... realistisch en ik kan het met je eens zijn. Zo heb ook ik de wedstrijd beleefd. Eindelijk een post, die niet alleen maar een negatieve opsomming is.

24-09-2018 17:21

Just_wes +0

1. Blind en Frenkie hebben ook zelden een kopduel van de Jong gewonnen en de Jong heeft enkele keer op doel kunnen koppen omdat die daarvoor geen bruikbare ballen heeft gehad.

Je hebt het over het belangrijk zijn tegen snelle doorjagende spelers.. Psv heeft Ajax zelden echt voorledig onder de druk gezet.

Ajax is buiten die 15 minuten niet in de problemen geweest geef je aan. Ajax heeft zelf weinig tot niet gecreëerd en Psv was in de counter de gehele wedstrijd gevaarlijk.


Het feit dat jij aangeeft dat Blind de jeugd in de weg staat snap ik ook niet helemaal. Het is nu toch wel duidelijk dat Ajax een weg is ingeslagen. Waarom halen we dan een Tadic en komt een Huntelaar terug. in mijn ogen gaan we nu voor resultaat door maar te investeren in spelers van buitenaf.

Uiteindelijk is de keuze van ten Hag m.b.t. de opstelling en de inzet en wil om te winnen van de spelers de reden geweest van dit verlies.

25-09-2018 07:30

mercurius3 +0

Andere ploegen hebben weer kunnen zien dat Ajax makkelijk te ontregelen valt. Vol en fel druk op de bal zetten, linies gesloten houden, en Ajax zakt als een drilpudding in elkaar. Ik had verwacht dat Ajax veel verder zou zijn, maar de zwakke punten zijn net als vorig jaar opnieuw blootgelegd. Je houdt je hart vast voor de wedstrijden tegen Benfica en Bayern. Zouden zomaar een afslachting kunnen worden.

24-09-2018 16:07

Labrador +10

Ajax is zondag van zijn roze wolk gesodemieterd en dat mag gevoeld worden. Laten wij als supporters nou 1 ding doen​
en dat is niet in paniek raken. Had iemand de illusie dat wij 34 wedstrijden op rij zouden gaan winnen? Dat wij geen enkel punt zouden verspelen? Kom toch eens op zeg!

De ene reactie is nog sneuer dan de ander. Ik las al ergens dat het aan de shirts ​ lag en dat we met dit tenue nooit kampioen zouden gaan worden. Lachwekkend, is het niet?​

24-09-2018 16:06

Murph +936

Ajax scout en koopt verdedigers met lengte. Maar wanneer het er op aan komt gebruik je ze niet maar verkracht je andere spelers die daar niets te zoeken hebben met hun kwaliteiten.
Het hoeft tegen deze tegenstanders niet altijd voetballend worden opgelost mag gerust eens eentje met bal en al tribune in.

24-09-2018 14:37

A-west +5663

Ik reageer ook als het goed gaat. Schijnbaar heb jij dit niet gelezen. Dat kan hoor. Jij slaat erg door hoor. Feiten mogen geconstateerd worden. Er zijn er hier een aantal die niet tegen kritiek kunnen. Jammer. Als het goed gaat zeg ik het ook. Lees dan alles en kom dan met je oordeel. Ik heb van begin af aan gezegd dat ten Hag geen trainer voor ajax is. Dat mag ik zeggen.

24-09-2018 14:50

Murph +936

Reageer jij nu op mij Albert West ?

24-09-2018 16:04

A-west +5663

Amsterdam West voor jou.

24-09-2018 18:01

Cello +52520 moderator

Jij mag vinden wat je vindt natuurlijk. Dat mag iedereen. Maar dan nog is het een mening en geen feit.
En je zegt dat als het goed gaat je dat ook zegt....maar toch zie ik vaak bij succesjes dat ook jij het altijd weer zo weet te draaien dat je het niet kan nalaten negatieve kritiek te geven. Dat is jammer.
Net als dat velen, niet in byzonder jij, altijd de neiging hebben om vreugde over iets te moeten temperen. Waarom?. Dat vraag ik me dan altijd af. Als er reden is om blij te zijn, wees dan blij, zonder je te moeten beperken.

24-09-2018 17:17

A-west +5663

Haal die vd Berg maar van Pec Zwolle. Die verdedigt beter dan die trage Blind. En is ook nog eens vele malen goedkoper. Kijk eens goed naar die jongen. Talentvolle verdediger. 16 jaar en nu al beter dan die kluns van 20 miljoen. Doe daar van 't Schip ook maar meteen bij . Alles beter dan die rare eigenwijze tukker.

24-09-2018 14:00

Ronaldinho020 +1

Ja want van 't schip is een tactisch wonder

24-09-2018 21:26

A-west +5663

Ten Hag is eigenwijs. Die uitlatingen van hem zeggen genoeg dat hij als toptrainer ongeschikt is. Spelers op de verkeerde plek zetten. Middenvelders laten verdedigen. Denken dat AEK net zo sterk is als PSV gisteren. Geef je fouten toe en anders ophoepelen.

24-09-2018 13:54

Ajacied88 +0

Ik zag Ten Hag falen met z'n opstelling

24-09-2018 12:47

FelixjeGassenlicht +0

Nou gelukkig is het pas september en is de competitie nog lang (en hebben wij PSV uit niet in april zoals de laatste jaren maar thuis). Blijft overigens nog steeds een raadsel waarom men Viergever zo makkelijk (en gratis) heeft laten gaan. Zowel defensief als qua karakter hadden wij hem voor de breedte prima kunnen gebruiken.

24-09-2018 12:42

Ajacied88 +0

Viergever moet ook niet het niveau zijn wat je wil hebben. Laten we nu niet doen alsof het de sergio ramos van psv is. Dat het gisteren een vernedering werd lag meer aan het dramatische spel van Ajax dan aan Psv

24-09-2018 12:48

PuurGeluk +4733

Ik vraag me af wat Bosz met deze selectie kan. Al moeten we niet meteen moord en brand schreeuwen na 1 nederlaag al is de manier waarop heel zuur.

1 lichtpuntje dit weekend. Met Kluivert in de basis verliep het bij Roma niet geheel vlekkeloos.

24-09-2018 12:16

RuffRhythim +24837

Waarom worden spelers bij Ajax zo godsgruwelijk vaak NIET op hun sterkste positie neergezet? Ook al zijn er spelers afwezig (vanwege blessures of schorsingen)?
Wat deed Neres op links, terwijl daar Tadic normaal gesproken staat?
Waarom Frenkie steeds naar achter terwijl je Wober hebt zodat er niet twee posities verzwakt worden?

Ten Hag doet dat, Keizer, Bosz en ook Frank deden dat, en Godmagwetenwelketrainernogmeer?? Waarom is dat????

Is dat een Stompzinnige Overdraagbare Aandoening ofzo?

24-09-2018 11:48

PuurGeluk +4733

Ze zullen we een oogziekte hebben!

24-09-2018 11:53

blava +2

Arrogantie, overschatting van eigen trainers capaciteiten, onkunde en niet gecorrigeerd worden door assistent trainers. Zie hier een giftige cocktail.

24-09-2018 12:13

AjaxHoorn +32989

Ten Hag heeft tactisch een fout gemaakt door geen kopsterke verdediger (Wöber) op te stellen, de Jong door te schuiven en met V.d. Beek te spelen i.p.v. Schone.
Mensen die roepen dat van Bommel een meesterbrein is neem ik niet serieus. Elke malloot kan toch bedenken dat er alleen een lange bal gespeelt hoeft te worden met deze verdediging.

Overigens, zonder Ajaxbril. Ik vond Ajax tot aan de 1-0 niet de mindere. Ze speelden niet goed, maar ik vond PSV ook helemaal niet sterk spelen. Desondanks verdient verloren.

24-09-2018 11:42

ajax4ever01 +13

Overmars heeft gepleit voor Ten Hag dus ja..

24-09-2018 10:43

Ajax34 +3889

Hij ziet het gebeuren en grijpt vervolgens niet in.=> Niet geschikt voor Ajax

24-09-2018 10:24

FriescheAjacied +1164

Wat me opviel is dat Ten Hag tactisch compleet werd afgetroefd door Van Bommel. Van Bommel had het slim voor elkaar: het middenveld overslaan en lange ballen op De Jong (tegen onze 2 kleine centrumverdedigers). Elk gewonnen kopduel door De Jong leverde een gevaarlijke situatie op, aangezien PSV loerde op de 2e bal.
Twee controlerende middenvelders die constant druk zetten op alles wat maar een Ajax-shirtje droeg en beide backs die vandaag nauwelijks de middenlijn overkwamen. Dumfries en Angelino waren vandaag veel meer verdedigend ingesteld. Er was totaal geen ruimte aan de zijkanten voor onze buitenspelers of backs.

Zo zie je maar dat je met een goede instelling en de juiste tactiek een team met betere spelers compleet kunt ontregelen. PSV maakte het ons met 4 offensief ingestelde spelers ontzettend moeilijk.

24-09-2018 10:05

ETM +3

Is zo, maar Ajax had dit toch zo aan kunnen zien komen? Dit was toch geen verrassing? Het gaat erom wat Ajax er dan tegenover stelt.
En als je ziet dat je de situatie niet onder controle krijgt, dan kun je dingen omzetten. Meerdere opties. Niets is gebeurd.

24-09-2018 10:56

Daneman +1379

zelfs dat is geen rocketsceince. Frenkie achterin is de zoveelste blunder van EtH. Ik heb serieus het idee dat hier op ajax showtime beter coaches zitten dan EtH. Als je dit niet zag aankomen met Frenkie achterin dan heb je oogkleppen op. Bovendien werd het goede voetbal van Frenkie echt gemist op het middenveld

24-09-2018 11:07

Pingpong +73

Heb ik nou een andere wedstrijd gezien..... Die de Jong is en was toch niet zo geweldig. Natuurlijk is ie geweldig in de lucht maar dat was het probleem toch niet. Het probleem was de agressiviteit waardoor de bal daarna voor PSV was. Die de Jong doet en deed wat ie iedere week doet niks bijzonders verder. Verder zat het mee voor PSV. Wel was het verschrikkelijk slap wat AJAX liet zien waardoor ze verdiend hebben verloren.

24-09-2018 09:56

Ajacied33 +36408

Hou op man, waarheid doet pijn, ik vind het ook niet leuk om te horen of te zeggen. Maar we waren gisteren gewoon kansloos tegen een ontketend PSV, en dat verbaasde me echt. Ik had ons veel hoger ingeschat dan wat we gisteren lieten zien. Dit baart zorgen, dit soort potjes ga je vaker krijgen waar inzet gevraagd wordt. Graafschap, ADO, Utrecht, kakkies...

24-09-2018 10:31

ajax4ever01 +13

Amen. Dat dus!

24-09-2018 10:42

flodder +16

als amateur trainer wist ik ..toen ik de opstelling zag..gaat nooit goed komen ...vooral zo een spits als luuk etterbak ..de jong..daar loopt met het ''kleine centrum '' van ajax..die heeft zich kapot gelachen gistermiddag..

24-09-2018 09:29

De_Realist +365

Met uitzondering van de goal van Bergwijn kwamen alle momenten voort uit individuele fouten van de spelers.
Ten Hag had dit tactisch zeker better kunnen en moeten aanpakken, maar de spelers valt ook zeker wat te verwijten. Vooral de recordaankoop valt flink door de mand als iemand (zoals de Ligt) er niet is om het vuile werk voor hem op te knappen. Eiting was ook niet best maar Huntelaar laat ook wel continue ballen van zijn voet afspringen, dat maakt het combinatievoetbal niet makkelijk natuurlijk.

24-09-2018 09:21

Daveajax1976 +101

De enigste die gefaald heeft is ten hag zelf ..!
Zei t al tegen aek maar bijna iedereen vond ze geweldig spelen

24-09-2018 08:57

Labrador +10

Ten Hag heeft gefaald, Frenkie heeft gefaald,Careltje heeft gefaald ... Ja sterker nog, het hele team heeft gefaald. De fans hebben ook gefaald. Wij zouden PSV wel even oprollen. Met die instelling moet Ajax altijd spelen maar je weet gewoon dat het ook tegen je kan gaan werken . Van te voren weet je dat je uit bij PSV kan verliezen en dat is gebeurd maar laten we alsjeblieft niet doen alsof ten Hag er niets meer van kan, Frenkie en Careltje niet kunnen voetballen en het seizoen over is terwijl we Woensdag nog de polonaise liepen. Hou op schei uit.

24-09-2018 08:37

mcjc +2

PSV steeg gewoon boven zich zelf uit. Het publiek was bijna intimiderend voor Ajax. Je kan het vergelijken Met de kampioensswedstrijd tegen twente. De emoties voerde de boventoon. Dit was een incident, waarbij ajax PSV te licht heeft benaderd. Ajax gaf 75% en PSV 200%.

24-09-2018 08:32

Labrador +10

Stop. Hier moet ik je corrigeren. Wil jij dat nooit meer zeggen? Het PSV publiek intimiderend? Ik zat in het stadion en ik heb ze letterlijk alleen gehoord bij de goals en 5 minuten voor tijd.

24-09-2018 08:53

Schmitz11 +1

Hier zie je het verschil tussen een speler die de allergrootste wedstrijden heeft meegemaakt, nationaal of internationaal, psv of bayern etc. Hij weet wat er gevraagd wordt in zulke wedstrijden dus kan hij dat overbrengen, tenhag overduidelijk niet. Het is geen Utrecht tegen Heracles, soms moet je wijsheid brengen.
Over de flanken en een vast aanspeelpunt door de lucht, volledig door ons speelplan heen gespeeld. Als je de Jong zag lachen van jaa dit was heerlijk voetballen. Zovan dankje wel alsjeblieft, we wisten wat Ajax ging doen en hoe we jullie kapot konden maken zonder verdwaald een of ander iets uit je ouwe sok te trekken. Dramatisch dit

Echt kan nog wel een half uur doorgaan, verschrikkelijk gvd!

24-09-2018 08:19

ETM +3

Je leest na zo'n heftige teleurstelling altijd weer de meest kortzichtige reacties. Pietje en Jantje kunnen er geen ruk van en daarom ging het zo.
Ik vind de lui die zich in allerlei bochten wringen om Ten Hag het niet aan te rekenen vermoeiend, even als die lui die de afgelopen weken zwegen om nu Ten Hag met de grond gelijk te maken.
Waarom moet het zo zwart-wit?
De afgelopen weken werd er gewoon erg goed gebald en gisteren was het slecht. Kunnen mensen zeggen, ja maar dat waren geen echte tegenstanders en PSV wel, maar het is niet moeilijk te zien dat gistereren PSV het in de schoot geworpen kreeg. Gewoon schrijnend.
Heikele punten die ook Ten Hag in het bijzonder aan gaan waren de keuze voor Frenkie achterin en de keuze voor de nog te lichte Eiting. Bij de uigangspositie kon je al vraagtekens zetten, maar dat Ten Hag ook niets deed om in te grijpen vind ik ronduit onbegrijpelijk. De hele wedstrijd smeekte om Frenkie een linie naar voren en Eiting een douch. -ik denk dat Ten Hag Eiting kans wilde geven op herstel, of misschien zelf te koppig was. Schone eraf en niet Eiting sloeg imo nergens op.
De 3 tegen goals in no-time waren alles bepalend en stuk voor stuk zijn ze doorspekt met individuele fouten. Dan kom je ook bij scherpte. Hoe kan het in vredesnaam dat Ajax als team in zn geheel niet scherp was? Ik hou nooit zo van praten over instelling, maar ik rook in aanloop overmoed. En moet bekennen dat dat er bij mij zelf ook insloop. Ook ik kom van een koude kermis thuis.
PSV zal bewierookt worden want zo slim en zo, maar er was niets verrassends aan PSV. Hebben bedankt voor de geschenkjes en alle grendels gesloten. Kun je ze niet kwalijk nemen.
Ten Hag heeft inmiddels 2x met 3-0 verloren bij PSV op bezoek en zijn teams dwongen zelf te weinig af. Heeft PSV zoals hij het zelf zou zeggen 'geen pijn kunnen doen'. Die zal ook goed in de spiegel moeten kijken.

24-09-2018 08:12

VivaEspana +0

TH maakt vreemde keuzes, zoals ook de Boer dat vaak kon doen.
TH heeft geluk dat Ziyech is gebleven (gaf helaas gisteren niet thuis) en Tadic is gekomen, anders waren de problemen veel groter.
Een aantal wedstrijden leuk gespeeld, maar wat mij betreft niet alleen aan te rekenen op het conto van TH.

Het is de taak van een trainer om eenheid te scheppen (was zeker geen sprake van aan het begin van het seizoen).
De taak om plezier te creëeren. Dat gaat nu wel aardig. De taak om de boys scherp aan een wedstrijd te laten beginnen ..dikke faal gisteren.
Maar ook de bankzitters tevreden houden, tactische juiste keuzes maken en ga zo maar door.

Waarom lukt het van Bommel wel een prima gemotiveerd elftal neer te zetten en TH met een beter elftal niet?

Ik voorspel nu al dat er meer verliespartijen/gelijken spelen volgen, want TH maakt de spelers niet beter en maakt er geen eenheid van en dat is juist wat we nodig hebben.
We kunnen blijven hopen dat het misschien wel gaat lukken, maar hebben nu een trainer nodig die ons kampioen maakt. Die deze talentvolle groep beter laat spelen.

We hadden een trainer die het kon..een groep boven zichzelf laten uitstijgen..die is helaas vertrokken wegens organisatorische redenen.

Het is dus niet piepen na 1 verloren wedstrijd, maar bij (een aantal?) Supporters heeft TH nog niet het vertrouwen die een topclub als Ajax nodig heeft.

24-09-2018 08:25

aka +5

Schandalig dat ze de Jong zo lieten koppen, foutje van oa de leiding

24-09-2018 06:49

WillyBrokamp +11117

In deze samenstelling heb je niets aan Blind. Schone kan dit soort wedstrijden niet meer aan. Dat lijkt me nu ook wel duidelijk. Er moet dus een goede cv naast De Ligt staan. En dan kan Blind evt. naar het middenveld als controleur. Geef Wober een kans of gooi Schuurs maar voor de leeuwen. De moeilijkste wedstrijd van het jaar hebben we toch al gehad. Ik ga er vanuit dat Ajax bijna geen punt meer weggeeft nu. Let maar op.

24-09-2018 06:38

letsgojoduh +91

Vind dit weer de domste reactie ooit wat hier staat, vond blind juist 1 van de betere achterin, de Jong kon het niet doen achterin, kan je hem ook niet kwalijk nemen is geen verdediger. Daarnaast Schone de schuld geven? Heb je de andere middenvelders gezien? Aanvallers gezien?

24-09-2018 06:56

mercurius3 +0

Blind speelde inderdaad niet eens zo slecht maar dekte niet door. Het was vooral de jong die vreselijk was. Op de tweede plek mazraoui.

24-09-2018 07:47

Ajaxsupzuidned +0

Wanneer beseft Ajax dat je teven psv 200% inzet moet tonen omdat ze in Eindhoven 110% anti Ajax zijn en ze altijd alles zullen geven en doen?!

24-09-2018 05:37

Suurendonk +0

Het is toch altijd hetzelfde liedje. We spelen een paar prima wedstrijden en onze aanhang heeft meteen weer praatjes. In dit geval zou ik Ten Hag geen schuld willen geven maar de spelers wel. Ze gingen als een stel makke schapen de strijd aan. Het zag er weer net zo uit als het 2e deel van de vorige competitie. Geen paas beleving en de absolute wil om te winnen. Laag tempo veel te laconiek aan de bal. Het leek wel of ze tegen Excelsior uit speelden, om je kapot te schamen.

24-09-2018 05:00

DaHool +170

Tactisch onbenul roep ik al vanaf begin, respect voor kwalificatie CL, vooral dankzij dosis individuele kwaliteit. Verliezen we gvd vandaag weer met 3-0 in Eindh. Die kampioenswedstrijd zit me ook nog erg hoog, hoe we toen geslacht zijn en vandaag gewoon weer! Gras opvreten, mensen doormidden allemaal prima, maar niet zo!

24-09-2018 03:53

ajaxxcied4life +2

Dat spelers dat niet doen ligt niet enkel aan de trainer. Het is arrogangtie en niet dat zij psv onderschatten, maar het gevoel hebben dat zij zo goed zijn dat het wel goed komt. Nee dus. Alleen als je met dezelfde passie speelt kun je duels winnen.

24-09-2018 06:33

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

niet getreurd ajacieden.
deze uitslag kan ajax ook neerzetten tegen psv in een belangrijke eindfase zoals psv dat vorigjaar bij ons deed. uiteindelijk blijft het verschil 2 punten als je de thuiswedstrijd wint.

gewoon blijven winnen van de kleintjes en vlammen in europa en de beker.
psv gaag ook nog wel misstappen maken.
laten we aub niet teveel averij schoppen, en de ploeg blijven steunen, ook al zijn er een paar door het ijs gezakt.

24-09-2018 02:37

VivaEspana +0

ALS je thuis wint wel ja. ALS je thuis ook verliest ben je weer geen kampioen.
ALS je uit had gewonnen,dan hadden we er een stuk beter voor gestaan.
Ach weer een tussenjaar moet je maar denken. Een club als Ajax hoeft immers niet ieder jaar kampioen te worden toch?

Dat soort reacties als ..niet getreurd, er kan nog alles gebeuren ..onderscheiden de winnaars van de jongetjes.
Een winnaar wil altijd winnen. Zelfs de oefenpotjes. Gaan door het vuur. Neem even een Suarez.
Types als Schone, Eiting, maar ook supporters hier vinden het wel prima een paar keer te verliezen. Kan gebeuren.
Tja zo wordt je nooit kampioen.

24-09-2018 08:31

sexyajaxgirl +920

Ajax heeft gefaald met zogenaamde technische staf. Begrijp jij dit... voetballers die in het veld komen en de assistent trainer die dan met een blaadje uitlegt hoe de looplijnen moeten zijn en die de invaller moet volgen? WTF?! Laat die jongens gewoon lekker voetballen! Er wordt teveel zogenaamd wiskundig nagedacht.

24-09-2018 02:14

afcas +3650

waarom doe je je als vrouw voor om vervolgens een totaal gebrek aan voetbalverstand te laten zien?

24-09-2018 03:46

Ar +104

Oogjes als een konijn in de koplamp van een auto.
Op pure opportunisme de CL gehaald met spelers waarmee je dat ook gewoon verplicht bent.
Ergens een wedstrijd of twee goed gebald en nu de doorgeslagen Ajax trainer aan het spelen met een onmogelijk centraal duo en onzinnig debuut.

24-09-2018 02:07

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

je kan mij wel weer afschieten hier, maar ik vond niet ajax de grote verliezer, maar de trainer, met zijn compleet geschifte opstelling.
zelfs psv suporters fronste hun wenkbrauwen dat frenk in de centrale verdediging werd gezet, en dat tegelijktertijd het gehele middenveld met in het achterhoofd dat er een am op cv staat, gewoon met 30 meter openruimte vooruit stond geschoven.
ik denk zelfs dat az en feyenoord ons geklopt had met die naive actie.
lekker die bal pompen in die ruimte en gaan. de verdeding kon alleeb maar achteruit verdedigen en had geen backup van middenvelders(probleem van vorig jaar)

van mij mag ten hag nog lang blijven zitten, zolang hij dit soort idiote acties maar achterwege laat.
het truukje werkte tegen de zwakke grieken maar je zag toen al dat het risky was. CV is een vak appart.

volgende keer gewoon wober erin naast blind.

24-09-2018 01:30

Cello +52520 moderator

Dat gat dat er ontstond heb ik ook gezien. Maar ik wil niet erin meegaan dat dat komt door EtH. Het komt vooral door de luiheid en ook gemakzucht van de spelers, die hun mannetjes lieten lopen. Ik ben 100% zeker ervan dat EtH dit heeft aangehaald bij de wedstrijdbespreking en dat men als spelersgroep hiervoor moest waken. Dat het dan toch niet gebeurt is volledig de spelers aan te rekenen.

Tenzij je echt denkt dat EtH zegt dat men dat gat maar moet laten onstaaan of dat EtH opdracht geeft dat middenvelder hoog moeten blijven staan en vooral hun directe tegenstanders moeten alten lopen. Je zag bij bijna iedere aanval van PSV waarin dat gebeurde onze middenvelders te laat arriveerden in de achtervolging op de voor PSV aansluitende middenvelder (op Luuk de Jong, die de ballen won en kon kaatsen).
Dan ben je als Ajax aan het slapen en reageer je volledig te laat en niet adequaat. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat deze simpele voor de hand liggende dingen niet gedaan werden door onze middenvelders en al helemaal niet dat EtH hier niet voor zou hebben gewaarschuwd.

En okay...dan gaat het een keer mis...maar dan ben je gewaarschuwd en moet je het als spelersgroep ook weer zo opgelost hebben. Maar dat gebeurde niet, waardoor het nog een paar keer kon gebeuren met uiteindelijk 3-0 als resultaat. Spelers zijn wbt dat een beetje hardleers.

24-09-2018 01:47

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

die spelers van ajax zijn sowieso eigenwijs. ik zie namelijk niks terug van het spel van de laatste 5 weken.
eigenlijk is het positiespel weer terug bij af zoals tegen brugge uit, waar die ruimtes voor het laatst zichtbaar waren.

het moet te maken hebben met het strijdplan en de opstelling imo.
tadic op links buiten word met de week slechter, net als het spel van neres. het moet weer terug naar de basis, waar je iig een goede centrale middenvelder en leider hebt en capabele buitenspelers.
ik verwacht ook dat en neres en tadic met de week slechter gaan spelen en resultaten gaan tegenvallen, als het zo blijft staan.

frenkie de jong mag iig nooit meer spelen op cv, dat ia afbraak aan een talent die assisten kan geven en een goede passing heeft. das een wapen wat je nodig hebt voorin, om je spitsen te kunnen bedienen.

beste opstelling vind ik deze.


neres-------huntelaar----ziyech

tadic----- frenkie de jong------van de beek

-------------------blind

tagliafico-------de ligt---------mazraoui

--------------------- onana


blind vooruitgeschoven net voor de verdediging (zoals de jong een aantal weken geleden) als backup voor am frenkie de jong, anders is ajax kwetsbaar bij balverlies. maar ook vanwege de crosspasses van blind naar van de beek ziyech tadic of neres

24-09-2018 03:07

mercurius3 +0

Wober is al afgeschreven. Net als Kristensen, schuurs en die Colombiaan. Kortom, je speelt feitelijk zonder bank

24-09-2018 07:52

VivaEspana +0

Zo erg zelfs dat je je beste middenvelder maat CV zet. 1m60 hoog tegen Luuk de Jong. Onbegrijpelijk en het ergste is dat TH het een meesterzet vond en het achteraf nog verdedigd ook. Eigenwijs.

24-09-2018 08:34

Unuvar1980 +1

Ten Hag heeft ons idd CL bezorgd, maar hij had moeten inzien dat een blok met Blind, de Jong, Schone en Eiting wel heel licht is..de euforie was wel wat overdreven tot nu toe. Optie met Wober en de Jong op middenveld was toch beter geweest..Maar ook dan hadden we het waarschijnlijk niet gered..Ajax moet nu al bezig zijn met gasten als Verthongen, Alderweireld, Kompany, Suárez, Doan, Santini, Dimata, Trossard, Vermaelen, Traore, meer body en meer diepgang..meer kwaliteit als zometeen de uittocht begint

24-09-2018 01:25

Cello +52520 moderator

Ik vond de euforie niet overdreven, niet bij de supporters ten minste. Wat ik wel vermoed is dat de spelers een beetje teveel met het hoofd in de wolken zijn gaan lopen. Misschien welk gedacht hebben voetbaltechnisch zodanig superieus te zijn aan de tegenstander, dat men gedacht moet hebben dat het wel effe gedaan zou worden, als bijna vanzelf. En dat is een misvatting aan hun zijde. Natuurlijk gaat het niet vanzelf en zal je altijd moeten blijven werken om tot resultaten te komen als recentelijk. Zal je altijd gemotiveerd moeten zijn en een instelling aan de dag moeten leggen om de tegenstander aan te pakken, bij de strot te grijpen.
Het is de arrogantie te denken dat je PSV wel even aan de kant zult schuiven puur en alleen op voetbaltechnische kwaliteiten. Nou niet dus....

Dus hopelijk zijn die gasten nu weer met beide beentjes op de grond en beseffen ze dat ere meer nodig is dan alleen voetballende kwaliteiten en dat je echt iedere wedstrijd, tegen wie dan ook, de volle 100% dient te geven en dat het niet kan op 90%. Iedere wedstrijd weer er vol op klappen, het hele seizoen lang!. Er is geen tijd voor verslapping of arrogantie dat men het 'wel even doet'.
Ik denk dat EtH daar ook heus wel voor waakt, maar het blijkt niet genoeg, hij zal er nog veel meer op moeten blijven hameren.

24-09-2018 01:38

ajacied017 +304

Ik weet niet of er na gister(psv-Ajax) nog mensen op zitten te wachten..

Maar in de Telegraaf:

Ook Real Madrid en Manchester United concreet voor Frenkie de Jong.
De koninklijke wil Ajax 80! Miljoen euro betalen.
(Voor volgend seizoen)

24-09-2018 01:07

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ajax verkoopt hem niet

24-09-2018 01:12

Cello +52520 moderator

Precies. Misschien volgend jaar zomer. Of....wanneer we rond de wintertransferwindow overal voor uitgespeeld zijn. Dan zou het nog kunnen dat sterkhouders als Frenkie eerder vertrekken.

24-09-2018 01:19

KennyTeteTuTuTuTu +1

Tadic Dolberg Neres
Frenkie Ziyech Donny
Matusiwa
Nico de Ligt Schuurs
Onana

24-09-2018 00:49

KennyTeteTuTuTuTu +1

Tadic Dolberg Neres
Frenkie Ziyech Donny
Matusiwa
Nico de Ligt Schuurs
Onana

24-09-2018 00:49

Cello +52520 moderator

velen hier kunnen hun kop eraf schreeuwen wat ze willen, dat EtH geen ajax-trainer is, een tactisch onbenul is, dat ie eruit moet (TenHagOut) en ga zo maar door.
Neemt niet weg, dat de man ons Ajax door de vCL heeft geloodst en alleen al daarom het nodige krediet heeft opgebouwd bij de directie en RvC. En die gaan over zijn voortbestaan bij de club.

Ik voorspel dat de criticasters van Ten Hag nog een lange en moeilijke weg te gaan hebben voordat het, als het al zover komt, vertrek van Ten Hag ter sprake komt bij mensen die erover gaan.
Dus voor de criticasters maar hopen op nog meer puntverlies in de competitie en CL dan krijgen jullie vanzelf je zin en zal men Ten Hag ontslaan.

De afgunst, haat, etc naar de trainer is groter dan de liefde voor Ajax als je vele reaktie's ziet. Doet me ergens aan denken dat wij riepen naar een andere supporterslegioen......

24-09-2018 00:41

mercurius3 +0

Ik vind het naar de cl loodsen geen geweldige prestatie. Het was tegen Kiev en standard, het is niet dat ze Arsenal ofzo eruit hebben geknikkerd. Ten Hag zit niet op de juiste plek. Haal Frank de boer maar terug.

24-09-2018 01:12

Cello +52520 moderator

Tuurlijk. Het was geen Arsenal, maar we zijn inmiddels heel erg goed geworden om de prestatie's die men desondanks heeft geleverd te minimaliseren, naar beneden te praten.
Feit blijft wel, dat het alweer iets van in 8 jaar niet was voorgekomen dat een team via voorronde de CL wist te halen.
Daarnaast, los van het duel van gisteren tegen PSV, heeft EtH met Ajax gewoon goed gespeeld. Dat alles is en kan niet weg zijn na de nederlaag tegen PSV. Met één verloren veldslag is de oorlog nog niet verloren, hè?.

24-09-2018 01:25

mercurius3 +0

Er is 100 miljoen euro in 2 jaar in het elftal gestoken. Ten Hag mag met geweldige spelers werken. CL halen vind ik nog geen echt grote prestatie, nu al 5 punten achterstand in de competitie is een wanprestatie, gezien je weet dat PSV nauwelijks wat gaat weggeven dit jaar.

24-09-2018 07:59

Fairsquare +0

Knappe kwalificatie voor de CL en eerste groepsduel met 3-0(!) gewonnen. In de competitie ook een redelijke start, ondanks het gelijkspel tegen Heracles. Maar 1 slechte wedstrijd en alle Ten Hag haters komen gelijk 'zie je wel' roepen. Best sneu dat mensen Ten Hag zo graag willen zien falen en nu al weer roepen om zijn hoofd. Vandaag was een collectief falen van het team. Ik weet zeker dat Ten Hag wilde dat het team net zo fel en gretig zou beginnen als de wedstrijden tegen Kiev en AEK.. maar ja, de spelers moeten dit wel doen. En als je je zo makkelijk laat aftroeven in de duels.. kan de trainer de boel nog zo goed neerzetten, gaat m niet worden.

24-09-2018 00:35

Cello +52520 moderator

Precies. De haat tegen de trainer is groter dan de liefde voor Ajax, wanneer je de trainer graag ziet falen (of er met brandend verlangen naar uitkijkt). Immers een falende Ten Hag is slecht voor Ajax hoe je het ook ziet of wil zien.

24-09-2018 00:44

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik heb geen haat tegen ten hag, maar zet wel twijfels bij die opstelling.
het feit dat hij denkt dat een noodoplossing blijft werken omdat het tegen een zwakkere tegenstander wel werkt, schoot bij mij in het verkeerde keelgat.
het is toch wel van een laag trainers nivo als je met zon uitspraak komt van "het werkte woensdag toch ook"

hij zou toch zelf moeten weten dat de functie CV een heel ander vak is. van alle posities moet je daar geen aanvallende spelers neerzetten. gewoon een aanfluiting die je nergens in de wereld ziet op professioneel nivo.
het was gewoon lullig om te zien dat frenk zo liep te strugglen, zon mooie speler.

24-09-2018 01:10

mercurius3 +0

Ik zie geen enkele tactische vernuft in het team, en dat zei ik al toen het goed ging dit seizoen. Het is vooral de individuele klasse tegen sterkere teams waardoor het goed leek. Van collectief druk zetten, voorzetten van de flanken, vernuftige wissels, coaching in het veld, goede veldbezetting etc. was totaal geen sprake. Ten Hag moet niet zo zeuren. Er is 100 miljoen in het elftal gepompt in 1.5 jaar tijd. Dan kan en mag je nooit op deze vernederende wijze verliezen van PSV, de eerste echte test dit seizoen. PSV stond als team veel en veel beter en dentert door de eredivisie, terwijl Ajax opnieuw moeite met scoren heeft. Het wordt weer een zwaar seizoen, ook gezien het feit dat de spelers van Ajax bij de eerste de beste tegenslag de kop laten hangen. Dit is al jaren het geval. PSV gaat ook niks meer weggeven dit seizoen.

24-09-2018 00:28

CoolRunnings +388

Niet alleen aan de bal, maar vooral de instelling. Na de nederlaag van vorig jaar verwacht je we hebben er van geleerd. Maar nee hoor onze jongens niet.

Die Lasse moet eens stoppen met zgn psychologische oorlogsvoering. Na het weekend staan we bovenaan...yeah right. Hij roept dit soort dingen al 3 jaar. Ieder keer gaat het mis. Mischien even wat minder praatjes en meer presteren.

24-09-2018 00:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.