Ajax haalt Blind en Magallán niet allebei

door Thijs Zwagerman 157

Ajax haalt Blind en Magallán niet allebei

door Thijs Zwagerman 157

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt deze transferwindow Daley Blind of Lisandro Magallán te contracteren. Ajax gaat de genoemde spelers sowieso niet allebei halen en dus wegen de Amsterdammers nu beiden opties tegen elkaar af. De voorkeur van Erik ten Hag gaat in ieder geval uit naar Daley Blind.

Al enkele maanden is Ajax inmiddels bezig met het vastleggen van Magallán. De Argentijn werd al medisch gekeurd op De Toekomst, maar is nog altijd geen Ajacied. Zijn club, Boca Juniors, wilde hem namelijk pas verkopen wanneer het zelf een vervanger had gecontacteerd. Dit is inmiddels het geval, maar nog altijd heeft Magallán niet bij Ajax getekend.

Dit was dan ook de reden dat de Amsterdammers deze week doorschakelden naar een oud-bekende. Daley Blind, op dit moment speler van Manchester United, werd gepolst voor een terugkeer. Het kind van de club staat hiervoor open en dus heeft Ajax er een potentiële optie in de verdediging bij.

Na afloop van de in een remise geëindigde wedstrijd tegen Steaua Boekarest, gaf Ten Hag aan Mike Verweij (De Telegraaf) en Daniel Dwarswaard (Algemeen Dagblad) te kennen dat Blind en Magallán in ieder geval niet allebei gaan komen. Dwarswaard voegde daaraan toe dat de voorkeur van Ten Hag uitgaat naar Blind.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxvooraltijd +2

Als je Daley's twitter leest heeft hij niet alleen van de fans maar ook van zijn collega's afscheid genomen. Dus waar moet hij anders heen gaan dan Ajax?

10-07-2018 12:34

Jan Doedel +4257

Was eerst verheugd over de komst van Magallan maar ondertussen zou ik m gratis niet meer willen hebben als ik Ajax was. Gewoon als statement: Wij zijn Ajax en we laten ons niet piepelen. Door niemand!

10-07-2018 00:21

invincible +0

Je moet ze natuurlijk gewoon allebei halen! Alleen dan is de selectie echt helemaal af en vang je een eventueel "last minute vertrek van Matthijs" direct al op.

Als er dan echt gekozen moet worden uit 1 van beiden, dan natuurlijk Blind!

Het is al erg genoeg dat het allemaal nog steeds niet af is, meeste WK gangers sluiten later aan, bij menig basisspeler zijn er pijntjes en of blessures, Tadic komt pas 20 juli en we moeten ons nog steeds afvragen wie er van de 2 bij komt op dit moment. 25 juli is die belangrijke 1e pot al he?! Schiet eens op!!

09-07-2018 18:09

AlexIbarra +19086

We hebben Bergsma en Doekhi allebei laten gaan.

Centraal achterin hebben we nu 3 man, De Ligt, Schuurs, Wöber. Dat is te weinig. Schuurs heeft geen eredivisie-ervaring, De Ligt kan nog vertrekken en Wöber is qua fitheid geen zekerheidje.
Op de langere termijn hebben we het voordeel dat Tagliafico en Veltman een keer centraal kunnen spelen bij een schorsinkje of zo.

Wat we missen is ervaring, snelheid, duelkracht en een linkspoot (al is Matthijs goed als LCV). Magallan heeft duelkracht en redelijke snelheid maar is rechts. Blind mist snelheid en heeft minder duelkracht maar is linksbenig en meer ervaren. En een betere voetballer.

In principe zie ik Blind graag op CVM. Met Eiting, Matusiwa en Frenkie als reserve opties, kun je Schöne laten gaan en voor dat geld Magallan aantrekken. Dan heb je wat Zuid-Amerikaanse hardheid achterin, voldoende mankracht bij uitvallers of vertrek De Ligt, verschillende tactische opties voor verdediging en middenveld en gezonde concurrentie.

Ook Magallan dus gewoon halen nu het kan, want ik vertrouw Matthijs voor geen meter.. ;)

09-07-2018 14:28

Kilum +36

Schone niet laten gaan. Die moet je lekker bij de club houden tot hij stopt met voetbal. Het is goed hem bij de selectie te houden tot die tijd en daarna een baan aanbieden in de jeugdopleiding of de staf. Hij is echt een voorbeeld prof dat is juist goed om binnen de club te houden.

09-07-2018 16:29

AlexIbarra +19086

Met Veltman, Siem, Huntelaar en straks Blind hebben we in mijn ogen wel genoeg modelprofs die de lijnen uit kunnen zetten, goed zijn in de kleedkamer en het Ajax-spelletje kennen.

Tadic en Tagliafico komen ook niet net uit het ei gekropen en zelfs Donny en Matthijs zijn inmiddels wat meer ervaren. Ik zie nu niet meer zo'n grote rol voor Schöne weggelegd als met de piepjonge selecties van afgelopen jaren.

Maar we gaan het zien, ik denk toch dat hij blijft.

10-07-2018 12:47

A Kind of Magic +582

Blind. Hopelijk kan hij snel aansluiten zodat hij eind deze maand op 6 kan spelen tijdens onze eerste kraker!

Ohja, hopelijk krijgen we snel nieuws, inmiddels al weer eventjes geleden dat er een transfer update is geweest. Laatste bericht was dat ManU 17mil wil en dat Blind veel gaat verdienen bij Ajax dacht ik.

09-07-2018 11:50

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

blind natuurlijk.
premier league, el winaar, mourinho, zlatan.
gouden passes en voorzetten, een knokker.

wie zet je er tegenover? een laatbloeier met 1 goed seizien bij een zuid amerikaanse middenmoter met veel minder weerstand. argentinie grossiert op dit moment in saaie spelers.

het kost alleen een duit

09-07-2018 10:53

VinylFrank +0

Blind uiteraard, Ervaring, Nederlander, Ajacied, Teamplayer, toekomstig trainer ergens binnen de club. magallan is een passant

09-07-2018 08:03

Jan Doedel +4257

Ik snap dit niet zo goed........Blind en Magallan zijn totaal verschillend. Wat heb je nodig? Een cv of een vm? En kom aub niet aan dat Blind ook cv kan spelen want hij is geen cv.

09-07-2018 01:45

Daneman +1381

Heb je mooi goed. Blind is behoorlijk geschikt als CVM. En we hebben nog geen ervaren VM met voldoende/goede verdedigende kwaliteiten. Schone kan dat niet, Frenki en Donny te jong. Als de Ligt blijft kunnen magallan en Wober het uitvechten. En schuurs wat rustig brengen. Eventueel een van de laatste drie tijdelijk naar rechtsachter? Als het echt niet wil lukken met orejulia en kristensen

09-07-2018 12:49

X-RaY +3

Precies mijn gedachte. Blind is totaal geen cv. Onbegrijpelijk dus dat Ajax opzoek is naar een cv en dan bij Blind uitkomt. Of moeten we er maar vanuit gaan dat Wöber en Schuurs die rol maar gaan vervullen? Als de kaarten nu ineens zo liggen na enkele trainingen/wedstrijden dan vraag ik me toch af waarom Ajax überhaupt naar de diensten van Magallan aan het hengelen is/was. Of is dit het buitenkansje misschien? Schiet mij maar lek en ik snap heus wel dat Blind een versterking is voor Ajax maar op de cv pff?! Krijg sterk het idee dat het een kattensprong is van Ajax.

09-07-2018 14:09

mario-ajax23 +0

Is heeel simpel trek portemonnee voor blind,en stekker eruit bij magallan,des te eerder blind er is des te eerder kan je m inschrijven voor de cl

09-07-2018 00:13

DulceDesde +369

Huh lees ik dat nu goed het staat een beetje krom Ajax haalt Blind en Magállan niet allebei. Nu lijkt het alsof ze allebei komen .

08-07-2018 23:28

Oliveira +0

Lol. Ik ben dus blijkbaar niet de enige die even moest na denken wat de titel nou eigen bedoelde. Er zouden met deze titel 3 opties kunnen zijn 1. Ajax besluit later wie ze gaan halen ( 1 van de 2), 2. Geen van beide komen, 3. mogelijke komst 3de partij.

Titels is niet bepaalt Ajax Showtime's sterke kant.

09-07-2018 00:33

Ajaxvooraltijd +2

Ik snap die redenatie niet helemaal. Is toch duidelijk? Ze halen ze niet allebei?

09-07-2018 02:01

Oliveira +0

Lees de titel nog eens. Er zitten een aantal woorden in die je kunt vervangen door woorden die het een heel stuk duidelijker maakt wat er bedoelt zou moeten worden.

09-07-2018 10:36

Ajacied33 +36478

Zo moeilijk is het echt niet hoor. Ze gaan Magallan en Blind niet samen halen, dus een van de twee wordt gehaald ( lees Blind)

09-07-2018 06:56

Oliveira +0

Ajax haalt Blind EN Magallan niet allebei. Het woord EN vervangen door OF en dan heb je een duidelijke zin het woord EN maakt deze zin incompleet en lastig te lezen, daarnaast zou een " , " na de naam Magallan gelijk al duidelijkheid geven dat de zin 2 delen heeft.

09-07-2018 10:35

Ajaxvooraltijd +2

Als Blind op 6 komt te staan zou ik Schone bij wedstrijden waar vooral ervaring word gevraagd hem lekker als AM neer zetten zoals Sneijder en vd Vaart bij het Nederlands elftal toen want zo'n vergelijkbaar schot heeft hij wel. Hoeft hij geen grote afstanden te belopen met die korte pootjes en kan hij lekker schieten van buiten de 16. Ligt er natuurlijk ook aan wie er fit zijn voor die posities en wie er nog vertrekken.

08-07-2018 22:47

Rentokill +4601

Jammer voor Magallan maar laat dit ook een signaal zijn voor clubs die ons aan t lijntje houden.

08-07-2018 22:16

Amp +37150

Is er ook de optie dat geen van beiden gaat komen? Ik zie dat op de een of andere manier ook nog wel gebeuren namelijk. Hoop daarbij dat Blind niet voor de 4 positie zal komen, komt gewoon snelheid en kopkracht tekort, wat hij dus totaal niet kan compenseren met zijn tactisch inzicht ook al willen sommigen hem ineens als god zien en dergelijke kwaliteiten toedichten en ook nog eens omhoog praten. Zou voor de 6-positie prima zijn, moet Schone wel banken én Eiting moet dan ook nog wel voldoende speeltijd krijgen dit seizoen. Blind dan voor een jaartje of twee, waarna hij op zijn 30e vertrekt voor een laatste mooie avontuur (zie zijn snelheid en sprongkracht namelijk vanaf nu ook wel verminderen) en Carel zijn positie op 6 kan overnemen.

08-07-2018 18:27

ram +7283

Goh, dit zeg ik ook al een tijdje: als Daley komt heb je die Magallan sowieso niet nodig. Ik geloof overigens niet dat Magallan nog een optie is, maar toch.

De Ligt/Wober is een prima centrum met Schuurs als back-up. Blind zet je op '6' en in nood achterin. Wat wil je nog meer?!

08-07-2018 17:33

TheRiviera +5468

Elke positie moet dubbel bezet zijn met kwaliteit volle spelers of eigen talent wat op niveau is. Met alleen Schuurs als back-up ga je het niet redden waardoor een extra CV van noodzaak is. En als Blind gehaald word is dat als ''6'' en niet als CV.

09-07-2018 07:59

Ozymandias +159568

Volgens mij weten sommige mensen hier op AS niet dat Ajax geen geldboom op De Toekomst heeft staan. Als de transfer van Blind doorgaat heeft Ajax gewoonweg niet genoeg geld beschikbaar om Magallán te kopen. Ajax heeft geld opzij moeten zetten om (een deel van) de aandelen in de ArenA N.V. van de gemeente Amsterdam over te nemen en voor de toekomstige verbouwing van De Toekomst. Op 31 december 2017 had Ajax een liquid vermogen van 47,3 miljoen euro.

In totaal heeft Tadic zo'n 17.1 miljoen euro aan transfergeld en tekenbonus gekost. Dat opgeteld bij de transfers van Tagliafico (4 miljoen), Labyad (6 miljoen), Kristensen (5.5 miljoen), Bandé (8.25 miljoen), Schuurs (2 miljoen) en Kühn (2 miljoen) is een bedrag van 44.85 miljoen euro wat Ajax sinds 31 december 2017 heeft besteed. Dat is dus bijna het gehele liquide vermogen wat Ajax had. Natuurlijk heeft Ajax sinds 31 december ook weer geld binnengekregen voor transfers. Sánchez werd niet in één keer betaald dus daar zal Ajax nog een behoorlijk bedrag voor hebben gekregen en Kluivert is voor 17.25 miljoen verkocht.

Daarom hebben ze dus nog geld over voor de 15-20 miljoen euro die Blind zal kosten aan transfergeld en tekengeld maar het is onrealistisch om te denken dat Ajax daarnaast nog geld over zal hebben voor nog een (dure) aankoop. Je kan dus wel hoog en laag springen dat Ajax naast Blind ook Magallán moet kopen maar dat is financieel niet mogelijk. Ajax moet niet doorslaan in hun kooplust en geld uitgeven wat er (nog) niet is. Dan gaat de club namelijk de kant van FC Twente op.

08-07-2018 17:18

GerardAjax26 +2

Tja, na een paar jaar geen kampioenschap willen sommige blijkbaar veel aankopen zien zonder na te denken of het financieel mogelijk is. Als iedereen blijft, op Ziyech eventueel na, zie ik überhaupt geen noodzaak voor nog meer versterkingen. Met Tadic en Labyad zijn er twee directe versterkingen erbij ten opzichte van Younes/Kluivert, wat in mijn ogen een hele verbetering is. En met Bande en Schuurs zijn twee talentvolle spelers erbij gekomen. Al ben ik wel bang dat voor Bande teveel is betaald, maar goed dat is afwachten.

Zonder al te veel naar andere clubs te willen wijzen, heeft Ajax het in mijn ogen deze transferperiode veel beter gedaan dan de concurrentie. Ten Hag komt ook goed over op mij, dus ik heb alle vertrouwen in komend seizoen.

08-07-2018 18:07

N-ajax +0

De meeste transfers worden niet in één keer betaald. Een deel van de door jou genoemde transfers zullen in termijnen betaald worden, daarnaast is er ook nog geld van oude transfers dat nog binnen moet komen. Wat je zegt is heel zinnig maar het is onmogelijk om te zeggen of ajax wel of niet het geld heeft met alleen deze informatie.

09-07-2018 15:22

GerardAjax26 +2

Ik zie de laatste tijd veel reacties voorbij komen dat Ajax meer spelers moet kopen, want ‘’anders wordt het weer niks’’. Wat mij betreft hoeven zowel Blind als die Magallan niet zo nodig te komen.

Als je Blind haalt, komt hij voor de basis waardoor Wober op de bank terecht komt. Terwijl hij een prima debuut jaar heeft gehad en het aannemelijk is dat het tweede seizoen beter wordt. Los daarvan zijn Blind en Magallan twee nogal verschillende type verdedigers, dus vind ik het apart dat het een keuze tussen die twee is.

Een beetje meer vertrouwen in de eigen jeugd kan ook geen kwaad. Je zag recentelijk nog op de rechtsback positie dat Mazraoui het beter doet dan twee aankopen die samen toch 10 miljoen en salaris hebben gekost.

Het liefste zie ik een aankoop als Tadic, aangevuld worden met eigen jeugd. Zoiets was volgens mij ook jaren geleden afgesproken.. alleen directe versterkingen halen als er geen jeugd door komt op een bepaalde positie en geen breedte aankopen meer.

Overigens vind ik Ten Hag deze voorbereiding goed overkomen op camera.

08-07-2018 11:09

DappreStryder +0

Mazraoui heeft volgens mij slechts 1 wedstrijd als rechtsback gespeeld tegen het veel mindere Excelsior. Hij deed het goed ja, maar het is wel bijzonder om hem alleen op basis van zo'n duel boven twee aankopen te plaats en als vaste basisspeler neer te zetten...m

08-07-2018 11:45

GerardAjax26 +2

Mee eens hoor, wellicht wat opportunistisch om Mazraoui al als vaste basisspeler te zien maar als je 10 miljoen uitgeeft aan 2 rechtsbacks ga je ervan uit dat ze beide duidelijk beter zijn dan wat er al rondloopt.. en zowel Kristensen als Orejuela heeft mij nog niet overtuigd.. dus tja Mazraoui moet het ook nog laten zien maar heeft op dit moment wel mijn voorkeur.

08-07-2018 13:04

Ajax4life94 +1

Als Blind komt dan lijkt het mij voor de 6 positie...

08-07-2018 12:06

GerardAjax26 +2

Ik vind Blind op 6 ook beter, maar aangezien Ajax blijkbaar wil kiezen tussen deze 2 spelers, ga ik ervan uit dat ze Blind als verdediger zien.. waarom zouden ze anders weken op die Argentijn wachten en hem niet meer willen hebben als Blind komt?

08-07-2018 13:01

ram +7283

Ja, dus? Hij kan toch ook achterin in geval van nood. De Ligt/Wober met Schuurs als back-up is top.

08-07-2018 17:34

TheRiviera +5468

Waar je over spreekt was ook de intentie totdat het duidelijk werd dat het niet lukt op deze manier. Een club zoals Ajax kan zichzelf niet veroorloven om continue het vertrouwen te gooien op hun talenten. Je wint er simpelweg geen prijzen mee. Ajax heeft een elftal nodig waar kwaliteit en ervaring in zit aangevuld door talent. Maar je elftal bouwen rondom je talenten is gewoon een slecht idee.

08-07-2018 12:41

GerardAjax26 +2

Ik zie dat toch echt anders. In mijn ogen moet je onze talentvolle jeugd aanvullen met ervaren spelers en niet allemaal ervaren spelers kopen en die aanvullen met jeugd.

Als je nu opeens allemaal ervaren spelers gaat halen, moet je niet raar opkijken dat talenten in de toekomst niet meer zo nodig naar Ajax toe willen te komen. Juist omdat talent bij Ajax de kans krijgt, wouden spelers als Onana en Sanchez naar Amsterdam komen.

En los daarvan ben ik het er niet mee eens dat het teveel vertrouwen op jeugd ons prijzen heeft gekost. We hebben jarenlang geen linksback gehad in de selectie, slechte buitenspelers enz.. op die posities had Overmars versterkingen kunnen/moeten halen... dus talent aanvullen met ervaren spelers op posities waar uit de jeugd niets door komt.

Hoe er nu steeds om meer aankopen wordt geroepen vind ik jammer en absoluut niet bij Ajax passen.

08-07-2018 12:59

TheRiviera +5468

Ongeacht hoe jij het ziet of wilt zien is de realiteit toch veel anders. Je kan niet verwachten om te winnen en prijzen te pakken met spelers die niet weten hoe het is om te winnen. Daar komt ook bij kijken dat het niveau in Nederland te vaak overschat word. Dat spelers mooi spel laten zien in de Jupiler League betekend niet dat dit het geval is in de Eredivisie. En dat ze goed speler in de Eredivisie betekend tegelijk ook niet dat ze goed zullen spelen in de Champions League of Europa League. Zo werkt het helaas niet.

En begrijp me niet verkeerd ik zie ook graag liever jong talent op het veld het nadeel is alleen dat dit resulteert in scenario's waarin je geen Europees voetbal speelt of haalt en geen prijzen pakt omdat deze talenten tijd nodig hebben om op niveau te komen en ervaring op te doen. Maar een jaar zonder prijzen is al onacceptabel bij Ajax. Dus het is of ervaring en kwaliteit kopen aanvullen met talent en volop voor de prijzen gaan. Of je eigen talent ontwikkelen maar accepteren dat prijzen pakken een zeer lastige opgave word.

Het is het een of het ander helaas kan het nog niet allebei.

08-07-2018 13:29

Joodhannus73 +3578

He bent in de laatste 18 jaar 4 keer kampioen van Nederland geworden en hebt in Europa al ruim 20 jaar geen rol gespeeld (met vorig jaar een kleine uitschieter). Van de vier behaalde kampioenschappen waren ze allemaal op de laatste of voorlaatste speeldag ongeveer binnengesleept. M.a.w. nooit overtuigend en met 10 of 15 punten voorsprong. Dit voor de grootste en rijkste club van Nederland. En jij wil dan nog volhouden om dit beleid door te zetten? Hou toch op man! Het is een schande wat er gebeurt. Ajax moet gewoon toppers kopen en dat aanvullingen met alleen toptalent. Welke laatst zelfopgeleide speler heeft de absolute top gehaald? Dan kom je volgens mij uit bij Sneijder. Eriksen is niet echt zelfopgeleid. En anders zou ik het niet echt weten. Waar spelen Riedewald, Bazoer, Van Rhijn, Emanuelson, Van der Wiel, Kishna, Klaassen, etc. nu allemaal? Toen zij debuteerden werd hen allen een grote toekomst voorspeld. Wij denken dat als je met 19 in Ajax 1 speelt het een groot talent is. Maar niets is minder waar. Het is allemaal nog minder dan middelmaat gebleken. De enige echte topper die we nu hebben is De Ligt. Van de Beek is middelmaat (met een klein plusje, maar niet veel beter dan Klaassen) en van Frenkie de Jong moet ik het nog zien. Hij heeft mij als topper nog niet kunnen overtuigen. Mag de veters van Van der Vaart of Sneijder niet eens strikken. En Kluivert verprutst zijn ontwikkeling nu door twee jaar te banken, dus die eindigt ook op middelmaat. Dus hoe goed is Ajax nu eigenlijk? Als Blind onze topaankoop wordt, dan praten we over een bankzitter bij een (voormalige) topclub. Kortom, wil je weer wat betekenen in Nederland en in Europa zal je kwaliteit moeten inkopen. Want het aantal toptalenten is uiterst summier. Tel daarbij op dat ook toptalenten wisselvallig zijn en dan weet je waarom we de laatste 18 jaar 4 keer kampioen zijn geworden. Dus natuurlijk moet je naast Blind ook die Magalian halen. Of vertrouw jij op Perr Schuurs van Fortuna Sittard boven een Argentijnse slager van Boca Juniors? Ik niet!

08-07-2018 15:05

GerardAjax26 +2

Waar heb jij het allemaal over? Het beleid waar ik een voorstander van ben, eigen talent met directe versterkingen waar nodig zoals Cruijff voor ogen had, is nooit echt uitgevoerd.. er zijn de afgelopen jaren altijd breedte aankopen geweest die nauwelijks iets hebben toegevoegd en er is nagelaten posities te versterken waar nodig (goed voorbeeld daarvan is de linksback positie). Dus een beetje flauw om de resultaten van de afgelopen 20 jaar daar aan te wijten.

En dan beweer je ook nog dat Ajax de afgelopen 20 jaar in Europa niets meer voorstelt.. goh zou dat iets te maken hebben met de grote bedragen waar Ajax onmogelijk tegen op kan? Tadic is voor de Eredivisie een topper, maar je denkt toch niet serieus dat met Blind, Tadic en een ''Argentijnse slager'' achterin Ajax opeens weer een rol gaat spelen in de CL?

VD beek is zeker geen middelmaat en Frenkie de Jong al helemaal niet. Hoe moet hij je overtuigen als hij nog amper wedstrijden heeft gespeeld op zijn eigen positie? Schuurs is overigens voor de toekomst gehaald, dus beetje flauw om hem te vergelijken met die Argentijn.

Nog los van het feit dat je allemaal onwaarheden verteld.. Ajax is meer dan 4x kampioen geweest de afgelopen 18 jaar. Het zijn er voor een club als Ajax te weinig geweest, dat ben ik met je eens, maar het was echt niet allemaal op de laatste speeldag en het waren er meer dan 4.. En Ajax is nu de grootste en rijkste club van Nederland ja.. nog niet zo lang geleden stond Ajax er financieel slecht voor.

08-07-2018 15:43

Ozymandias +159568

Ajax heeft het geld niet om naast Blind ook Magallán te halen. Je kan dus wel hoog en laag springen maar geld wat er niet is kan niet worden uitgegeven.

08-07-2018 17:00

Massimo +0

Ik weet dat dingen die in de transferperiode gezegd worden morgen weer anders kunnen zijn en/of gelul is, maar als het klopt dat het Blind of Magallan wordt, dan vind ik dat om twee redenen toch wel bijzonder.

De eerste is, dat als Boca Magallan al veel eerder had vrijgegeven Ajax hem allang binnen zou hebben gehad en nu wil Ajax liever Blind. De interesse in Blind lijkt op deze manier opeens en ad-hoc ontstaan te zijn en niet waar al lang en breed over is nagedacht en waar naar geïnformeerd is. Het tweede is, is dat als het een of/of verhaal wordt, het er dan op gaat lijken dat Blind voornamelijk als linker centrale verdediger wordt gehaald terwijl hij vooral zijn meerwaarde heeft wat mij betreft bij dit Ajax als verdedigende middenvelder. Ook in het Nederlands elftal heeft hij op die positie het vaak prima of zelfs goed gedaan.

08-07-2018 10:54

MichelAngelo66 +22048

Ik ben niet enthousiast van de voetballer Blind, het is het allemaal net niet. Maar wel liever hem dan die Argentijn. Blind kent de club in ieder geval en ik zit niet te wachten op een enorm vreemdelingen legioen.

08-07-2018 10:23

suske +25

Als het een van de twee moet worden dan liever Blind. Die kan in de as op meerdere posities uit de voeten. En hij kent Ajax als zijn broekzak.

08-07-2018 09:26

Redlum +1698

Onana
Mazraoui de Ligt Blind Tagliafico
Frenkie
Tadic Donny
Neres Labyad
Dolberg

De mogelijke positie wisselingen in dit team zijn heerlijk. We kunnen alleen die gegroepeerde verdedigingen kapotspelen als onze spelers elkaars positie kunnen overnemen

- blind schuift in ; frenkie schuift door naar de 10
- blind schuift in frenkie naar 8 tadic naar 10
- frenkie komt in dribbelen, tadic naar rechts neres naar binnen
- Donny gaat diep ; labyad geeft rugdekking ; Nico er overheen.

Zoveel opties, verdedigingen weten niet waar ze het moeten zoeken straks!

08-07-2018 09:25

DeBaarsjes +3090

Trieste spandoek van die kakkerlakken btw

08-07-2018 09:19

MankeNelis +7

wat stond daarop?

08-07-2018 09:22

DeBaarsjes +3090

'Tijdens de wedstrijd werd een spandoek opgehangen met de tekst 'NOURI WORDEN' en er werd gezongen 'Nouri aan de zuurstofslang' Foto ervan staat inmiddels op internet

08-07-2018 09:24

MankeNelis +7

Ik weet niet wat ik moet zeggen, dit is zo laag bij de grond. Ongelofelijk.

08-07-2018 09:39

Rentokill +4601

Er zijn een hoop zwakzinnige mensen in voetbalstadions. Respectloos. Denk eens hoe pijnlijk dit voor heel veel mensen is.

Doet me overigens denken aan die actie van mensen uit ons eigen 'sfeervak' in de Kuip toen ze een zwarte pop (met naam Vermeer erop) met een strop om zn nek ophingen.

08-07-2018 10:41

jaripettersson +9337

Volgens mij kan Blind linksback, op 6 en als opkomende cv. Dan wordt hij voor de breedte gehaald want op alle 3 die plekken heeft hij iemand voor zich. Of ze verwachten nog het vertrek van een De Ligt.

08-07-2018 09:05

Flarkow +0

Gelul blind hoort op 6 dus lasse naar de bank wie heeft hij dan voorzich? Voor de breedte zegt ie dan hahaha

08-07-2018 09:13

jaripettersson +9337

In het artikel hier boven staat dat hij in beeld komt als men doorschakelt bij magallan. Dus niet als 6. En jij kon alleen Schöne bedenken als 6...

08-07-2018 09:32

Web +178830

Mee eens niet als back, heeft hij ook het loopvermogen niet voor

08-07-2018 09:18

Tinus +10213

Daley is misschien niet de snelste, maar heeft zeker wel een topconditie. Die jongen is echt topfit en kan heel veel kilimeters maken per wedstrijd. Gelukkig is het ook een heel slimme voetballer, waardoor het ook nog eens nuttige kilometers zijn.
Desondanks zou ik het zonde vinden als zijn voetballende en coachende vermogen verloren zou gaan door hem niet in de as, maar back te zetten.

08-07-2018 15:50

Shardo +47

Blind wordt opgehemeld alsof hij de nieuwe Messias is die Ajax nodig heeft, supporters zijn kortzichtige schapen lijkt het wel.
Toen hij naar manU vertrok voor 18 min. vond iedereen het een wonder voor zo veel geld, jaar ervoor werdt hij nog uitgefloten. Tuurlijk heeft hij nu meer ervaring maar hij was toen middelmaat en nu een ervaren middelmaat, er is een reden dat hij weg mag/moet bij manU.....

08-07-2018 08:59

Web +178830

Juist, ik vond het echt jammer dat hij ging.

08-07-2018 09:09

Web +178830

Blind is door Jol aan de kant geschoven, uitgeleend aan Groningen en met succes terug gehaald, heeft zich ontwikkelt als een prima nummer zes, die een wedstrijd kan lezen. Zijn laatste jaar bij Ajax was hij voetballer van het jaar.
Dat uitfluiten lijkt helemaal nergens om, omdat hij de zoon was van Danny is ? die in die tijd voor van Gaal koos, Blind is van harte welkom, en kan nog jaren voor ons spelen op zes en vier, en kan Eiting begeleiden binnen de selectie voor de nummer zes positie.

08-07-2018 09:05

jaripettersson +9337

Eiting moet gaan spelen. Blind moet hem gaan begeleiden? Hoe zie je dat?

08-07-2018 09:09

Web +178830

Minuten laten maken, Blind hoeft niet alles te spelen en is ook inzetbaar op vier, volgend seizoen zal er heel veel gebeuren bij Ajax.
Ik beng bang dat je spelers als Frenkie, Donny, De Ligt, Neres en Dolberg niet meer kunt houden. Vooruit kijken moeten ze. Anticiperen

08-07-2018 09:17

jaripettersson +9337

Ok, goed punt.

08-07-2018 09:33

ram +7283

Je moet Eiting gewoon verhuren zodat hij 30 wedstrijden kan spelen op hoog niveau.

Blind, Lasse en eventueel Frenkie of Donny voor '6' is echt meer dan genoeg.

08-07-2018 17:36

Web +178830

Nu blijkt dat Blind haalbaar is voor Ajax, wil Ajax afzien van Maggalan.
Jammer dat daar niet eerder naar gekeken is? of zou het zo zijn dat Blind bij nader inzien toch voor Ajax wil kiezen. Zijn plek in Oranje komt in gevaar.
Eiting speelde gisteren een prima wedstrijd op zes, maar daar kun je en mag je niet van verwachten dat hij er een heel jaar klaar voor is.
Ik hoop dat het gaat lukken met Blind. Hij zou dan nog jaren voor Ajax kunnen spelen, zie hem dan geen volgende stap meer maken. Pa heeft ook heel lang bij Ajax gespeeld.

08-07-2018 08:57

jaripettersson +9337

Sterker nog, pa is hier met geen stok weg te slaan.

08-07-2018 09:07

Web +178830

Klopt en daar hebben wij allemaal van gebaald toen hij voor van Gaal ging staan. Maar aan de andere kant is het een echte Ajacied weg gehaald door Johan bij Sparta, en heeft jaren in het eerste gespeeld, en heel goed ook.

Nu zit hij in de RVC en als technische man, weer bedenkingen, maar misschien ook wel de man die vind dat het geld op het veld moet staan?

08-07-2018 09:13

jaripettersson +9337

Pa was een hele goeie voetballer. Daar had het van mij bij mogen blijven. Het is een visieloos weekdier wat met die eigenschap alleen maar weet te misstaan. Hij is slecht voor Ajax en het hele Nederlandse voetbal.

08-07-2018 10:02

Web +178830

Ik weet niet of dat zo is?
Hij heeft fouten gemaakt, maar slecht voor het hele Nederlandse voetbal gaat mij te ver.
Hij heeft gefaald als trainer, daar moet hij niet meer aan beginnen
Maar als je een wedstrijd kan lezen, en dat deed hij als voetballer ( maximale uit zijn carrière gehaald) maak je mij niet wijs dat je het voetbal niet ziet, en geen inzicht hebt?

08-07-2018 10:10

Simon1 +2959

Wie speelt er dan naast De Ligt in de defensie en wie is de reserve? Iedere positie moet dubbel bezet zijn. Wöber maakte vorig seizoen veel foutjes en is dus maar de vraag of hij dit seizoen constant zal presteren op het niveau dat Ajax nastreeft.

08-07-2018 08:38

Web +178830

Als Blind komt hoop ik op Frenkie, ik zie in Frenkie de Beckenbauer van Ajax, zoveel voetbal van achter uit, bovendien doet hij het verdedigend ook nog goed, en heeft De Ligt aan gegeven dat hij graag met Frenkie speelt.

Onana
Mazraoui - De Ligt- Frenkie - Talifiago
Donny - Blind- Tadic
Neres- Dolberg - Labyad

Wissels. Sinkgraven - Schuurs- Wober- Eiting - Schone- Bande - Cerny- Huntelaar - Sierhuis- Gravenberch- Kristensen.

Verder hoop dat Siem door heeft dat hij het gehad heeft, en met Ajax om de tafel gaat zitten voor een oplossing.
En dat hij hier verder met respect behandeld word, zo hoor je om te gaan met je spelers.

08-07-2018 08:44

vincent_DV +107

Zou het ook niet kunnen zijn dat Ajax ze niet alle twee haalt omdat Blind/Magallan niet de laatste aankoop zal zijn. Dus eigenlijk omdat er voor deze transferperiode dan geen budget meer is. Ik verwacht namelijk nog wel dat Ajax een buitenspeler gaat halen. Maar dat is wel wachten op een vertrek van Ziyech. Wat ik zelf zo 1,2,3 niet zie gebeuren.

En als ik het verhaal van VI zo lees dan heeft het ook niets te maken met financiën maar gewoon met het feit dat er anders te veel spelers zijn voor de CV EN 6 positie. Lijkt mij dat dit ook de reden is aangezien Ajax niet heel krap bij kas zit

08-07-2018 08:00

Simon1 +2959

Reagerend op je tweede alinea. Als dat de onderbouwing is vanuit Ajax is dat gewoon slecht. De Ligt en Wöber zijn beide centrale verdedigers en waar de een constant presteert, presteert de ander ondermaats. Frenkie de Jong én Schöne zijn beide geen '6. Echter kan Schöne daar tot op zeker niveau uit de voeten, maar is het voor Frenkie de Jong een verkrachting voor zijn kwaliteiten. Hij hoort gewoon op de '8 te staan in een rol als Iniesta had. Dat houdt dus in dat je gewoon twee spelers te kort komt, een centrale verdediger en een kwalitatieve '6. Tenzij Ajax een talent als centrale verdediger heeft zijn ze beide welkom.

Nu kunnen mensen natuurlijk zeggen dat Eiting ook een '6 is, maar hij mag het eerst gaan laten zien. Daarnaast kan hij Schöne vervangen waardoor die dit seizoen speeltijd kan krijgen achter Blind.

08-07-2018 08:43

TheRiviera +5468

Dit voelt alsof er wat meer achter zit. Toen er bekend werd gemaakt dat Ajax voor een terugkeer van Blind ging kreeg ik niet het gevoel dat hij een alternatieve optie voor magallan was. Het voelde meer aan dat ze Blind wouden halen vanwege de ervaring en zijn flexibiliteit als speler die op meerdere posities beschikbaar is. Maar ook dat zijn eventuele komst los stond van de eventuele komst van Magallan.

Dus nu omdat er word gezegd Blind of Magallan krijg ik een weird gevoel alsof Ajax daarmee druk op Boca en United wilt zetten of dat het komt omdat Ziyech nog niet verkocht is. Want een eventuele vertrek van Ziyech maakt de komst van beide spelers meer dan mogelijk. Al moet ik wel zeggen dat ik vind dat het momenteel nog steeds mogelijk is ongeacht of Ziyech wel of niet vertrekt.

Het beste scenario is dat zowel Magallan als Blind worden gehaald. Hierdoor heb je centraal achterin genoeg opties maar kan Blind zichzelf ook focussen op de ''6'' positie.

DM: Onana
RB: Kristenssen/Mazraoui
RCV: De Ligt
LCV: Magallan/Wöber
LB: Tagliafico
CVM: Blind
LCM: Tadic
RCM: VD Beek
RV: Neres
SP: Huntelaar
LV: Labyad

Dit een logische basiselftal met een goede combinatie van Ervaring,Kwaliteit en talent. En als Ten Hag voor een 3-4-3 formatie gaat.

DM: Onana
RCV: De Ligt
CV: Magallan
LCV: Wöber
CVM: Blind
LCM: Tadic
RCM: VD Beek
CAM: Schöne
RV: Neres
SP: Huntelaar
LV: Labyad

08-07-2018 02:18

Ozymandias +159568

Op 31 december 2017 had Ajax een liquid vermogen van 47,3 miljoen euro. Sinds die tijd heeft Ajax aan de transfer van Kluivert 17.25 miljoen euro verdient. Laten we voor het gemak het gehele bedrag aan die 47.3 miljoen toevoegen (terwijl dat in het echt natuurlijk niet mogelijk is omdat van dat bedrag een deel niet naar Ajax gaat). Dan kom je op een bedrag van 64.55 miljoen.

64.55 miljoen -17.1 miljoen (transferbedrag en tekengeld) voor Tadic - 4 miljoen voor Tagliafico - 6 miljoen voor Labyad - 5.5 miljoen voor Kristensen - 8.25 voor Bandé - 2 miljoen voor Schuurs is 21.7 miljoen. Voor zo'n 20 miljoen euro zal Ajax echt niet zowel Blind als Magallán aan kunnen trekken. Blind alleen zal waarschijnlijk al zo'n 15 miljoen euro aan transfergeld en tekenbonus kosten.

08-07-2018 02:59

TheRiviera +5468

Je moet minder vanuit die cijfertjes denken vriend. Denk je nou echt dat die paar miljoenen in de min Ajax zal boeien? Met een eventueel verkoop van Ziyech in de zomer of winter en inkomsten van de CL of EL strijk je alles weer plat. Als de komst van zowel Magallan en Blind niet mogelijk was hadden ze veel eerder de stekker eruit getrokken bij de transfer van Magallan. Maar dat Ajax voor blind wou gaan werd bekend gemaakt op een moment dat de transfer van Magallan naar Ajax nog steeds een optie was.

08-07-2018 12:56

Ozymandias +159568

"Je moet minder vanuit die cijfertjes denken vriend. Denk je nou echt dat die paar miljoenen in de min Ajax zal boeien? Met een eventueel verkoop van Ziyech in de zomer of winter en inkomsten van de CL of EL strijk je alles weer plat."

Dus jij wilt dat Ajax geld uit gaat geven wat ze niet hebben? Lekker terug naar het Vd Boog-Van Basten beleid dus? En als er dan geen Champions League voetbal wordt gehaald weer in de financiele problemen komen? Want de Europa League inkomsten worden gebruikt om het gat in de begroting van Ajax te dichten. Dat is hard nodig, zeker nu het salarishuis behoorlijk is vergroot.

"Als de komst van zowel Magallan en Blind niet mogelijk was hadden ze veel eerder de stekker eruit getrokken bij de transfer van Magallan."

Jij weet niet wanneer Ajax de stekker uit de transfer van Magallán heeft getrokken. Misschien wel zodra Blind aangaf interesse in een terugkeer te hebben. Daarbij heeft Ajax volgens mij helemaal niet de stekker uit de transfer van Magallán getrokken maar wil het eerst bekijken of Blind haalbaar is.

08-07-2018 13:33

Ajaxtrouw +6302

Wat denk je nou dat al die spelers blijven? Er verrekken nog wel de nodige spelers.

08-07-2018 03:22

TheRiviera +5468

Hooguit Ziyech die nog vertrekt. De rest van de spelers die ik neer heb gezet zijn allemaal pas gekocht , hebben bijgetekend , mogen niet vertrekken of hebben aangegeven te willen blijven.

08-07-2018 13:09

KvD90 +1452

Wat dacht je van Frenkie de Jong?

08-07-2018 07:06

SR83 +1765

Die 343 van je is raar.

Nico ipv Wober
Tadic ipv Schone
Frenkie op plek Tadic

Maar als Ziyech blijft heb je als trainer echt een luxeprobleem. Wie zet je in zowel 433 als 433 dan op de bank?? Zelfde als Blind ook komt.
Fijn dat er dan hoe dan ook het beste middenveld van NL staat maar je zal jongens die in de basis horen/kunnen op de bank hebben zitten..

08-07-2018 08:58

TheRiviera +5468

Wöber i.p.v Nico in een 3-4-3 omdat Wöber meer een CV is dan Nico ook al kan hij naar eigen zeggen daar spelen. Daar komt ook bij kijken dat Nico maar 1.69 vergeleken met de 1.88 van Wöber. Dus ik zie achter toch liever spelers met wat Lengte staan vooral als je met 3 verdedigers speelt.

Waarom ik Frenkie niet erin zet is omdat in tegenstelling tot de meeste supporters op AS ik iets kritischer ben om jong talent. Hij komt net pas terug van een blessure dus hij moet weer fit raken en in vorm en daarbij komt kijken dat hij nog niks heeft laten zien dat dusdanig enorm veel indruk op mij heeft gemaakt dat hij een basisplaats verdiend of kan eisen.

Met wat ik in mijn opstellingen op het middenveld plaats weetje dat je spelers hebt staan die er ook direct staan.

08-07-2018 13:06

Michels +233

Fucking Ziyech! Nu zit hij niet alleen jeugd in de weg, maar ook potentiële aankopen! Nou haal dan die Magallan maar. Niet dat me dat nou een topper lijkt, maar dan maar een centrale verdediger erbij. Kan Frenkie iig naar het middenveld. Verkopen die Ziyech, en zo snel mogelijk! Moet er toch niet aan denken dat we weer een seizoen naar z'n verongelijkte smoel moeten kijken... Een blije, relaxte, effectieve, eerlijke en open Ziyech zou ik geen moeite mee hebben, maar dat gaat hier niet meer gebeuren...

08-07-2018 01:24

Ozymandias +159568

Ik zou veel liever met Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Vd Beek, Ziyech, De Jong; Neres, Dolberg en Tadic als basiselftal spelen dan met Onana; Mazraoui, Magallán, De Ligt, Tagliafico; Vd Beek, Blind, De Jong; Neres, Dolberg en Tadic. Ziyech is een geweldige speler voor Ajax en ik hoop enorm dat hij toch nog een seizoen blijft. Met onder andere Tadic, Ziyech, Neres en De Jong zal Ajax enorm veel kansen gaan creëren. Waarom zou je in godsnaam willen dat Ziyech vertrekt?

08-07-2018 01:44

Michels +233

Blind in het centrum? Ik zou Blind juist op 6 zetten. Ziyech ben ik liever kwijt dat rijk. Die jongen heeft zich wel zo ontzettend laten kennen afgelopen seizoen. Die gaat niet meer onbevangen voetballen hier. Als hij nog een jaar blijft wordt dat een 'moetje' en dan gaan die mondhoeken van hem alleen maar verder hangen. Prima voetballer, zeker als hij in vorm is, maar een zeer slappe persoonlijkheid (en dat breekt hem op in de top sport).

08-07-2018 07:15

Ozymandias +159568

Ik denk dat Blind als centrale verdediger meer aan Ajax toe zou voegen dan als '6'. Ziyech heeft zich inderdaad enorm laten kennen afgelopen seizoen. Hij heeft zich laten kennen als de beste speler van de Eredivisie en een goede speler voor Ajax. Zijn inzet tijdens de wedstrijden was beter dan welke andere Ajax middenvelder dan ook. Dat wordt ook aangetoond door het grote hoeveelheid aan ballen die hij heeft verrovert als aanvallende middenvelder (veel meer dan Klaassen het seizoen daarvoor).

08-07-2018 16:56

Michels +233

Zou kunnen hoor, ik heb niet echt een goed idee over hoe hij zich als cv heeft ontwikkeld in Engeland. Ziyech heeft zich afgelopen seizoen vooral onderscheiden in naar gedrag. Belachelijk hoeveel vrije trappen die jongen verprutst heeft. Dat Ziyech zoveel ballen onderschept heeft is een teken aan de wand. Die jongen had het gehele seizoen veel hoger moeten spelen. Daar is hij veel gevaarlijker. Dat een jongen als Hakim ballen moet veroveren of in de 16 moet mee verdedigen, is gewoon niet goed. Daar ligt zijn kracht niet. Tuurlijk moet je me verdedigen, maar je kan het ook overdrijven... Er zit wel wat tussen hoe hij verdedigde en hoe een Messi dat bijvoorbeeld doet. Klaassen is ook niet de aanvallende middenvelder die Ziyech is... Klaassen is veel meer een box-to-box. Die jongen is en loper, een vechter en een doorzetter. Ziyech is een stylist, een creatieveling en een aansteller. Die jongens moet je niet met elkaar vergelijken want het zijn totaal verschillende spelers met een totaal verschillende stijl. Zo zou ik een Klaassen best een keer op 6 willen proberen. Bij Ziyech wil je daar niet eens aan denken...

08-07-2018 20:37

Remonajax +0

Ik ben wel klaar met dat gezeik van Boca, het duurt al maand(en)? ondertussen. Ik ken die hele speler niet en met blind weten we wat we in huis halen. Spreekt teminste ook Nederlands, kent de club, weet wat er van hem gevraagd wordt en heeft ook geen aanpassingsperiode nodig.


Verder vind ik wel dat Ajax deze transfer periode echt laat zien vol voor de prijzen te willen gaan dit jaar. Het werd tijd.
Nu hopen dat frenkie en de Ligt nog een jaar blijven en dan een echt top team bouwen.

08-07-2018 01:16

Bjorn +12065

Blind natuurlijk.

08-07-2018 00:59

Vak430 +0

Doe dan maar Blind.

Onana
Mazraoui (?) - De ligt - Wöber (?) - Nico
Blind
Frenkie Donny
Neres Dolberg Tadic

Ik twijfel een beetje over Mazraoui en Wöber, maar ik denk dat ze wel de beste opties zijn (als er geen extra versterkingen meer komen).
Blind op 6 (heeft op die positie zijn beste tijd beleeft bij ons).
Tadic op links, dit lijkt me de beste positie voor Dusan omdat hij dan gebruik kan maken van zijn geweldige voorzet.
Het is te hopen dat Dolberg weer in vorm komt, maar mede dankzij de perfecte voorzetten vanaf links (Tadic) heb ik hier wel vertrouwen in.
Niemand meer laten gaan, behalve Ziyech (alleen voor 30+)

08-07-2018 00:21

NouridolbergNeres34 +1878

Zo zou ik ook spelen, alleen Sinkgraven linksback.

08-07-2018 00:27

TheRiviera +5468

Serieus? Sinkgraven? Nico heeft de afgelopen tijd daar zeer goed gespeeld en dan wil jij een blessure gevoelige speler daar plaatsen die uit vorm is en niet een ECHTE Linksback is?

08-07-2018 02:31

RusselWestbrook +21

Ja. Zo goed speelde Tagliafico nou ook weer niet. Is aan de bal zeer matig.

08-07-2018 06:28

NouridolbergNeres34 +1878

Wat was Tagliafico goed he op het wk, werd helemaal zoek gespeeld.

08-07-2018 12:28

GvanderK +2743 moderator

De keuze is voor mij dan makkelijk gemaakt: Blind

08-07-2018 00:08

A Kind of Magic +582

Ik hoop echt dat Ajax volledig voor Blind gaat. Fijne voetballer die zijn gebrek aan snelheid en kracht
compenseert met een uitmuntend spelinzicht. Aan de bal kan hij vanaf de 4 en de 6 positie het spel goed versnellen, dat missen we regelmatig.

Toch ben ik bang dat Ajax deze interesse met hulp van de media in de wereld heeft gebracht om Boca onder druk te zetten. Hoe graag ik het ook zou willen, ik denk dat Blind meer dan prima bij een subtopper in alle topcompetities mee kan. Daarom hoop ik dat hij komt, maar ik verwacht het eigenlijk niet.

08-07-2018 00:06

Gonzo +4778

Er wordt weer een keutel ingetrokken. We hebben specialisten nodig om een stap te maken. Niet spelers die het op drie posities leuk doen. je hebt dus echt allebei nodig, een cv en een 6. Blind is super als 6 maar een middelmatige cv. Als die Boca clown niet komt haal dan een ander, maar wel een specialist.

08-07-2018 00:04

NouridolbergNeres34 +1878

Dat zelfde geld voor linksbuiten, krijgen we weer een verkapte middenvelder als Linksbuiten (labyad) en de andere linksbuiten Bande is eigenlijk meer een spits.

08-07-2018 00:10

El-Dorado +6

Bande is geen versterking, in ieder geval geen directe.

08-07-2018 00:55

NouridolbergNeres34 +1878

Blind als CV ben ik toch minder van gecharmeerd, op 6 prima.

Gaan we met de ligt en blind achterin spelen beide nou niet echt snel, kom je in de eredivisie mee weg in de CL word je opgevreten met die ruimte in je rug en 2 trage CV’s.

07-07-2018 23:51

hallo1 +0

Ik zie het anders.

Ik vind Blind namelijk als CVM minder goed. Dan is het te veel één tempo. Op die positie heb je veel meer aan een creatieve, snel handelende speler als Frenkie de Jong. Juist als verdediger naast een mandekker (De Ligt) kan Blind zijn beste kant laten zien. Hij schuift graag door naar het middenveld, is sterk aan de bal en heeft inmiddels ervaring waardoor hij medespelers kan coachen. Snelheid is minder belangrijk als je verdedigers positioneel goed staan. Dat is nu juist een sterk punt van Blind.

Het is ook niet voor niets dat Blind bij Man Utd nooit als CVM is gebruikt, maar vrijwel altijd als LCV.

07-07-2018 23:58

Knalpot +3601

Nooit? Toch maar beter opletten voortaan.

08-07-2018 03:26

Knalpot +3601

Welke CL knul? Eerst maar eens 3 rondjes overleven en dan zou de CL een hele leuke bonus zijn.

08-07-2018 03:25

NouridolbergNeres34 +1878

Wat ben jij een bijdehand ventje, zie je alleen maar dom reageren op iedereen. Kom zelf eens met iets nuttigs. AzijnPot

08-07-2018 12:29

Ozymandias +159568

Dat lijkt mij de juiste keuze aangezien Blind centraal achterin veel meer toe zou voegen aan Ajax. Met een opstelling met Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Vd Beek, Tadic, De Jong; Neres, Dolberg en Labyad zou Ajax dan een prachtige mix van ervaring en talent hebben met een elftal met veel individuele kwaliteit. Met een bank met Lamprou, Schuurs, Wöber, Schöne, Sinkgraven, Bandé en Huntelaar is Ajax dan ook in de breedte sterk bezet.

GK: Onana, Lamprou en Van Leer
RWB: Mazraoui en Pasquali
RCB: De Ligt en Schuurs
LCB: Blind en Wöber
LWB: Tagliafico en Bakker
RCM: Vd Beek en Schöne
CAM/CDM: Tadic en Eiting
LCM: De Jong en Sinkgraven
RAM: Neres en Kühn
ST: Dolberg, Huntelaar en Bandé
LAM: Labyad en Lang

Persoonlijk hoop ik dat er na Blind geen aankopen (voor het eerste) meer worden gedaan. Ajax moet niet zo veel kopen dat de talenten bij Jong Ajax en in de bovenbouw van de jeugdopleiding het gevoel krijgen dat ze geen reële kans maken om het eerste te halen. Talenten als Lang, Pasquali en Kühn hebben genoeg kwaliteit om als opvulling van het eerste te worden gebruikt en daarnaast hun wedstrijden met Jong Ajax mee te spelen.

Mocht het trouwens zo zijn dat Ziyech toch nog een seizoen bij Ajax blijft (wat ik geweldig zou vinden) dan zou ik Ziyech op '10' en Tadic op linksbuiten zetten. Met dan een elftal met Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Vd Beek, Ziyech, De Jong; Neres, Dolberg en Tadic zou ik Ajax niet alleen een (goede) kans geven de Champions League te halen maar ook een (redelijke) kans om in de Champions League te overwinteren (met een gunstige loting).

07-07-2018 23:39

NouridolbergNeres34 +1878

Is pasquali nu ineens een rechtsback? Is een nummer 6.

Linksbuiten is matig bezet, zijn beide gewoon middenvelders labyad en Lang ,geen buitenspelers.
Zie liever Tadic linksbuiten.

08-07-2018 00:22

Ozymandias +159568

Pasquali viel vandaag als rechtsback in en persoonlijk zie ik elk alternatief (Mazraoui, Bakboord, Pasquali of ook Dest) liever dan Orejuela en Kristensen. Ook vind ik het wel een goed idee om Pasquali op rechtsback te zetten (bij Jong Ajax). Na het vertrek van Bergsma, Sidoel en Doekhi zal Bakboord nodig zijn als centrale verdediger en op het middenveld is de concurrentie voor Pasquali groot met onder andere Gravenberch.

Ten Hag laat zijn "buitenspelers" voornamelijk in de half-spaces spelen als ouderwetse "binnenspelers". Voor zo'n rol zijn Labyad en Lang qua types perfect. Ik zie niet in waarom er nog een extra buitenspeler/binnenspeler bij zou moeten komen. De grotere talenten moeten ook de ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. In geval van nood kan Tadic op linksbuiten spelen en kan Eiting op '6' in de basis komen te staan.

08-07-2018 00:29

NouridolbergNeres34 +1878

Liever tadic of Kuhn, cerny linksbuiten.

08-07-2018 00:39

Ozymandias +159568

Tadic zou ik op '10' zetten zodat hij een vrije rol kan krijgen en meer bij het spel betrokken wordt. Kühn vind ik kwalitatief duidelijk een paar niveau's lager dan Labyad. Ik vind het eigenlijk absurd dat je liever Kühn dan Labyad op linksbuiten/linksbinnen zou zien.

Cerny moet eerst maar eens fit worden en ik verwacht niet dat hij dit jaar (2018) al weer wedstrijden voor het eerste zal spelen. Hopelijk kan hij tot de winterstop veel wedstrijden met Jong Ajax meedoen om vervolgens tijdens de winterstop weer aan te sluiten bij het eerste.

08-07-2018 00:44

Hziyech14 +0

Waarom eiting op 10?

08-07-2018 00:57

Ozymandias +159568

Ik zou Eiting niet op '10' zetten. Daarom staat er ook CAM/CDM. Als Tadic niet voor '10' beschikbaar is zou ik Eiting als '6' opstellen.

08-07-2018 01:03

TheRiviera +5468

Ajax speelt niet met een echte ''10'' dus dat gaat sowieso niet door. Ik zie liever Blind op ''6''

08-07-2018 02:36

Ozymandias +159568

Ten Hag heeft al aangegeven dat hij Tadic als '10' als één van de opties ziet. Labyad speelde vandaag ook meer als '10' dan als linkshalf en Eiting speelde meer als linksmid dan als '6'.

08-07-2018 02:43

behangdelul +32318

Ik denk dat Blind pas net beschikbaar is gekomen. Liever een rasajacied terug dat een zuid-amerikaan die twijfelt.

07-07-2018 23:38

TheRiviera +5468

Magallan twijfelt niet zover ik dat weet. Hij is medisch gekeurd en is al akkoord over een contract voor 5 jaar(?) Maar Boca was traag in het aantrekken van een vervanger maar aangezien dat gebeurd lijkt te zijn ligt de weg toch open.

08-07-2018 02:38

Rolleman +0

Hoop zo op blind...

07-07-2018 23:37

AdK +1652

Zei ik toch!

Door de trage actie met Magallan, werd gezocht naar eventuele andere opties.
Jullie noemden al Balbuena en Jullien of zo, maar de laatste tijd komt ineens Blind bovendrijven.
Dat is natuurlijk niet zomaar, zeker niet als plus plus en en, dat blijkt nu letterlijk door dit bericht dat niet beiden kunnen komen.

Blind is dus plan B. Misschien had die in ogen van sommigen van jullie plan A moeten zijn, maar dat terzijde.

Blind kan op 3 posities ingezet worden en van belang zijn voor de zogenoemde geroemde Ajax-DNA.
Maar hebben we dan een ijzervreter, in de verdediging... nee... iets wat Magallan zeker kan bijbrengen aan onze jonkies De Ligt, Wöber en Schuurs.

Dus zeg t maar... wat wordt de keuze?
Multifunctioneel? Of een rots in de verdediging?

07-07-2018 23:29

Gonzo +4778

We hebben een specialist nodig als cv, en dat is Blind niet. Die is multi functie en lcv is niet zijn sterkste kant. Ik optedr voor allebei: een killer lcv en daley als 6.

07-07-2018 23:49

El-Dorado +6

mee eens, wil je iets in europa kunnen presteren heb je idd een rots achterin nodig naast de Ligt.

08-07-2018 00:58

Jaridebeste +2

Verstandig. Hopelijk wordt het Blind.

07-07-2018 23:12

Bensco +7150

Dus geen verdedigende impuls. Ik mag toch hopen dat ze blind niet als “4” halen maar als “6”. Dit houdt sowieso in dat De Ligt blijft.

07-07-2018 23:10

TheRiviera +5468

Als Ajax serieus is dat ze alleen Blind of Magallan halen dan word Blind sowieso gehaald voor de CV positie. Want zonder Blind daar heb je met De Ligt , Wöber en Schuurs weinig ervaren kracht op die posities.

08-07-2018 02:40

Bensco +7150

De Ligt maak ik me geen zorgen over maar Blind als verdediger eigenlijk ook niet. Bizar genoeg heeft hij wel veel wedstrijden als CV'er gespeeld. Ik zie hem liever als controleur komen.

08-07-2018 23:17

DaNaRWaL +4275

Lijkt me nu wel duidelijk dat Ajax voor Blind gaat aangezien Ten Hag liever Blind ziet. Lijkt me niet fijn voor Magallan als je toekomstig trainer liever een ander ziet komen.

07-07-2018 23:04

Piejotter +9

Als de Argentijnse media al zegt dat deze Lisandro doorsnee is ben ik blij dat men voor Daley gaat. Begrijp eerlijk gezegd niet dat men in eerste instantie moeite gedaan heeft voor deze Argentijn. Maar dat moet een Veldmate of andere scout kunnen zeggen.

07-07-2018 23:03

hallo1 +0

Blind is een voetballende verdediger, Magallan een killer.

Wat dat betreft wel vreemd dat Ajax deze twee als substituten ziet. Blind is een totaal andere speler dan Magallan. Ik vind overigens voor naast De Ligt een voetballende, coachende verdediger beter passen. Dan moet je voor Blind gaan. Blind is bovendien iemand die Ajax en het spelletje hier kent en waarbij de kans behoorlijk is dat die hier 4 à 5 jaar de leiding gaat nemen achterin. Ik vind het overigens qua voetballer iets te veel één tempo. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij bij Man Utd op 2de plan is geraakt.

07-07-2018 23:07

zuidzuid +0

Doorsnee in Argentinie is altijd meer dan gemiddeld in Nederland.

Los hiervan. Magallan komt voor 3 of 4. Blind kan wel op 3 maar dan gaat Schuurs ernaast en weer Overmars dat De ligt toch weg gaat voor de hoofdprijs.

07-07-2018 23:29

JordyAjacied +19054

Misschien heeft Boca niet de stekker eruit getrokken maar Ajax, als Magallan snel kwam hadden ze niet aan Blind gedacht, maar omdat het zo lang duurde is Ajax verder gaan kijken, zuur voor Boca die wel een speler hebben gehaald voor hem.

07-07-2018 22:53

Robeerke +1219

Lekker voor ze, wij zijn Ajax wij wachten niet

07-07-2018 22:56

Gonzo +4778

Nou nou nou, we wachten al maanden. Wilden magallan in de winterstop al hebben.

07-07-2018 23:52

Robeerke +1219

En daarom schakelen we nu door, ook al heeft Boca de vervanger van Magallan Al binnen. Heerlijk toch?

08-07-2018 01:02

AFCZlatan +1

Zuur voor Boca?! Dan moeten ze maar sneller besluiten.

07-07-2018 23:01

Robeerke +1219

Het was ook te mooi om waar te zijn..

07-07-2018 22:53

JordyAjacied +19054

Wat ik al dacht, Blind is een back up voor Magallan en Balbuena. Ook al is dit optie 3, bij mij had dit optie 1 geweest puur en alleen al omdat hij de club kent en niet hoeft te wennen zoals de andere, en het wordt tijd dat wij er is gelijk staan i.p.v. veel puntverlies op het begin, plus dat hij op meerdere plekken in het team uit de voeten kan.

07-07-2018 22:51

hallo1 +0

Blind is optie 1, maar Ajax had eerst niet door dat het een haalbare kaart is.

07-07-2018 22:53

El-Dorado +6

maar toch vind ik Blind als verdediger matig. Die hoort op 6 thuis, met een goede inspeel pass. Achterin zie ik naast de Ligt liever een ervaren slager (zeker voor europa!)

08-07-2018 01:01

talent020 +7

Liever Blind dan Magallan

07-07-2018 22:51

jollie18 +9796

Dan zou ik idd voor Blind gaan

07-07-2018 22:42

AFCSANCHEZ +1

Onana
Mazraoui De Ligt Blind Tagliafico
Van de Beek
Ziyech Tadic
Neres Dolberg Labyad

07-07-2018 22:40

AJAIXIXIXI +1

Labyad eruit Tadic op zijn plek Frenkie op 6 en vd beek op 8.

07-07-2018 22:45

Godenzoon24 +15230

de Jong ipv Ziyech. Of met maar Frenkie moet er in!

07-07-2018 22:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.