'Ajax deelnemer op historisch WK voor clubs'

door SJvanveen 47

'Ajax deelnemer op historisch WK voor clubs'

door SJvanveen 47

Laatst geüpdatet

Ajax is een van de clubs die in 2021 meedoet aan het WK voor clubteams. 24 Europese topteams zijn actief op het toernooi.

Dit alles meldt Mundo Deportivo dinsdag. De FIFA wil over drie seizoenen in de zomer een alternatief WK voor clubteams organiseren. Barcelona, Real Madrid, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Ajax, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint-Germain zijn onder meer van de partij.

De teams zijn uitgekozen vanuit historische resultaten, de priijzenbalans en overwinningen door de jaren heen op Europese podia. De editie wordt gevormd door 24 Europese clubs; de vier laatste winnaars van de Champions League, de vier verliezend finalisten en vier teams met de beste Europese coëfficiënt buiten de acht beste Europese competities om. Ajax stond in het seizoen 2016/17 in de Europa League-finale en is waarschijnlijk hierom aanwezig.

Lees meer over:
Plaats reactie

BokkieBokstra +11276

Lijkt me meer dat de Fifa nog een geld generator nodig heeft en zo een toernooi organiseert. Het is nu al idioot dat de nummero 5 van de grote landen ook nog een kans maakt om mee te doen met de CL. Het gaat om zoveel mogelijk wedstrijden. En of Ajax iets wijzer wordt van 56 miljoen vraag ik me af. Wat moet je ermee en wat is het nog waard in 2021. De agenda lijkt me al vol genoeg voor de spelers.

17-05-2018 13:11

JariKanu +936

Hoe komen jullie bij die 56 miljoen startgeld? Kan nergens vinden dat er zo'n zak geld klaar staat.

17-05-2018 12:55

RuffRhythim +24837

Ik schat zo in dat dit voor Ajax zo rond 2020 qua leuke spelers wel de nodige aantrekkingskracht gaat geven, daar moet Ajax wel even fijn op inspelen dan (jammer voor je Kluivertje...)

17-05-2018 09:58

niquedegraaff +5289

"Helemaal niets" in Eindhoven en Rotterdam dus :)

16-05-2018 23:15

Ajaxvooraltijd +2

57 miljoen alleen om mee te doen. Hahaha en PSV en Feyenoord? Niets nada noppes hahahahaha

16-05-2018 18:53

Freddy Al +11

Dat is een aardig startcentje,dat zal in Eindhoven en R'dam heel erg toegejuicht worden denk ik.
Toch mooi dat we het vroeger wel aardig hebben gedaan, vorig jaar zal een zware rol gespeeld hebben .
Het zou een mooie motivatie moeten zijn om weer te gaan vlammen en voor spelers om misschien toch te verlengen.

16-05-2018 18:51

atouba19 +3501

Dus ajax krijgt 57 miljoen om hieraan deel te nemen?is dit toernooi ook aantrekkelijk voor buitenlandse spelers om naar ajax te komen?

16-05-2018 18:50

rsvh88 +5442

Laten we hopen !!!

17-05-2018 01:02

witchmaster11 +4

de UEFA trekt momenteel een te grote schoen aan en geeft de rijkste clubs in Europa meer tickets aan landen zoals Spanje italie Engeland Frankrijk ect ect dat houd in dat de meeste landen langzaam dood bloeden en wordt geofferd als opleiding / uitmelking instituut .
Ajax toch wel een hele grote naam in europa en elders komt niet eens meer aan de bak en moet met een roemrijke history voorronde.s gaan spelen komt er ook bij dat er met 2 maten wordt gemeten qua belasting schuld plafond en nog meer nederland is voor de clubs zeer streng madrid barca hadden een enorme schuldenlast + belasting schuld maar konden door spanje die notabene 60 miljard kreeg van de eu geen poten breken bij de clubs het is schandalig hoe in deze landen met de schulden van deze club hebben toegestaan incl de uefa en de eu het was dramtatich voor ajax

16-05-2018 18:18

Ferd +38189

Hoe kan je het een WK voor clubteams noemen als er alleen maar Europese clubs aan meedoen? He is een EK voor clubteams.

16-05-2018 14:16

DonAdam +2360

De geldwolven van de FIFA zien met lede ogen toe dat de UEFA door de jaarlijkse CL inkomsten een veel hogere omzet draait, waardoor men met dit plan komt.

Ik denk niet dat dit zo'n goed plan is i.v.m. de reeds overvolle agenda van de voetballers, al had ik daar wellicht anders over gedacht wanneer Ajax bij de absolute top had behoort;), maar als de FIFA genoeg prijzengeld biedt zullen de clubs alsnog willen deelnemen. De UEFA gaat hier vast wat tegenin proberen te brengen, want deze opzet is niet meer dan vliegen afvangen. Het grote geld zit namelijk nog steeds in Europa, want daar wordt het meeste aan uitzendrechten binnengeharkt.

Wat Ajax betreft is het best leuk dat we mee mogen doen. Ik ga er i.i.g. voor zitten, mocht het plan doorgang vinden. Ik hoop dat we tegen die tijd wat stappen hebben gezet en eindelijk onze financiele voorsprong in Nederland hebben kunnen benutten, zodat we sportief geen slecht figuur slaan en wij fans trots op onze club kunnen zijn.

16-05-2018 11:48

Cello +52761 moderator

Hieronder schreef iemand dat we er eigenlijk niet thuishoren, in dat WK voor clubteams. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Want in de CL hebben Nederlandse clubs, dus ook Ajax, inmiddels ook niets meer te zoeken. Daarentegen hebben we in mijn ogen wel wat te zoeken in de EL.
Dat sommigen prat gaan op deelname aan de CL kan ik dan ook alleen maar bezien in het feit dat het vele miljoenen meer oplevert dan deelname aan bijvoorbeeld de EL.
Maar sportief gezien kijk ik niet uit naar een deelname aan de CL. Of je moet genieten van grote afstraffingen van ons aller Ajax. Kijk maar naar de laatste jaren dat we deelnamen aan de poulefase CL. Bij indeling waren we veelal nummer 3 of zelfs 4 in de poule en met een uitzondering daargelaten werden we met duidelijke cijfers door de nummers 1 en 2 van de poule afgestraft en haalden we af en toe, soms met hakken over de sloot de derde plek en overwinterden we in de EL. Nee....daar loop ik niet warm meer voor, voor afstraffingen. Geef me dan maar een toernooi waar we misschien nog wel een kans in hebben en dat is de EL.

Dus als we de voorrondes CL niet doorkomen zou ik het alleen kwa financien jammer vinden, maar sportief niet. Dan liever, sportief gezien, de EL.

16-05-2018 00:52

Freddy Al +11

Laten we het eens positief bekijken; het gat tussen EL en CL is al iets kleiner geworden en bij de laatste 8 zitten ook grote Europese namen.
Voorlopig zie Ajax liever in de CL omdat er dan mooiere tegenstanders zijn maar we maken inderdaad meer kans in de EL.
Als het maar spanning en mooie potjes oplevert vind ik het allebei prima.

16-05-2018 19:49

Ajaxvooraltijd +2

Mooie affiches hoor. Leuker dan die kut CL met alle poenclubs.

15-05-2018 22:25

Cello +52761 moderator

Kijk eens naar de andere deelnemende clubs. Volgens mij zijn het in jouw bewoordingen allemaal poenclubs.

16-05-2018 00:42

Ferd +38189

Precies dezelfde poenclubs doen mee.

16-05-2018 14:14

komopajax777 +13093

Hopelijk hebben we de komende jaren de stijgende lijn in alle opzichten te pakken en kunnen we een sterk team opstellen tegen die tijd.Je wilt immers niet afgaan tussen al die andere groten.

15-05-2018 21:03

NouridolbergNeres34 +1878

Dat worden leuke potjes, lekker toernooitje

15-05-2018 20:31

RuffRhythim +24837

Denk en hoop trouwens dat dat wk aardig wat leuke spelers aan Ajax zal binden

15-05-2018 20:22

GregNeck +0

Ik wilde klikken op dit artikel en voor ik het weet ik krijg ik een reclame voor welke traplift ik thuis moet nemen...

15-05-2018 20:05

waynelove +2

LEKKERRRR Kijken die handel :)

15-05-2018 19:18

WZAWZDB14 +4620

Mooi dat we nog niet vergeten zijn in Europa. Al denk ik niet dat we heel ver gaan komen.

15-05-2018 18:41

SjakieWolfs +3

Even het nut van zo'n toernooi buiten beschouwing gelaten. Dat we mee mogen doen is natuurlijk wel mooi. Zie je toch dat zo'n prachtige historie goed van pas komt. Geloof alleen niet dat we er ook wat te zoeken hebben.

15-05-2018 18:20

koppendicht +4

Je moet aan deze fake toernooien niet eens mee willen doen. Het gaat helemaal nergens over met het belachelijke geld bij andere clubs. Alles is volslagen nep.

16-05-2018 00:15

koppendicht +4

Pffff... Ik zit hier niet op te wachten. Er is een overvloed van voetbal op tv. Bovendien doet Ajax dan voor spek en bonen mee, het voetbal is sowieso onherstelbaar beschadigd door het geld.

15-05-2018 17:53

Morrissey +2

Eens ! Het moderne voetbal zuigt. Wat mis ik de jaren 90 toen ons Ajax Europees een grootmacht was.

15-05-2018 20:56

Aspers73 +3154

Betaald door de eigenaren van PSG zeker? Aangezien je 3x of meer de CL moet hebben gewonnen horen hun hier niet bij.

15-05-2018 17:50

MrAjaxDonny +352

Zij horen hier wel degelijk bij, want 220 miljoen voor 1 speler neertellen is natuurlijk ook niet niets

15-05-2018 18:45

Freddy Al +11

Dat is een geweldige uitdaging!
Kans op de winst maken we niet echt maar het geeft wel perspectief op mooie wedstrijden voor ons en een geweldige ervaring voor spelers.
Prima initiatieven.

15-05-2018 17:26

DeKenner +9214

Ik weet niet in hoeverre dit waar is. Maar dit zou wel een heel mooi en bruikbaar toernooi kunnen zijn. Iedereen wil CL spelen, wat de laatste jaren moeilijk zat voor ons is, maar een WK voor clubteams... waar ook alle grote sterren van de topclubs aanwezig zijn... dat maakt het ineens een stuk interessanter om voor Ajax te (komen of blijven) spelen! Sommige jongens zijn waarschijnlijk te goed om nog tot 2021 te behouden, maar voor de rest... en de jeugd die eraan zit te komen... Zou heel mooi zijn om hier met zijn allen naartoe te leven.

15-05-2018 17:01

DirkvanDam +2

of je hebt riola die tegen spelers verteld dat je op hetzelfde tournooi ook bij Barcelona kan spelen (tribune warmhouden) voor veel meer knaken...

Ben het zeker met jou visie eens!

15-05-2018 17:35

Ajacied33 +36498

Even totaal iets anders. Heeft iemand van jullie ook een mail gehad met daarin het verzoek of AS je een keer mag bellen en om te kijken/bespreken wat er beter kan aan de site?

15-05-2018 15:35

mvdk +43371 moderator

Ik heb het doorgegeven, je hoort van me!

15-05-2018 17:02

Ajacied33 +36498

Is er nou echt een discussie gaande wie de grootste club van het land is? Dat is net zo onzinnig als door te zeggen dat Linssen om iemand te noemen even goed is als Messi. Totaal niet te vergelijken met elkaar dus. Zo is dat ook met Ajax en dat andere clubje. Wij zijn in alles,echt alles,de allergrootste en allermooiste club van het land. Gisteren toevallig van vakantie gelandt op Eindhoven en had zonder te denken uittenue van Ajax aan. Als blikken konden doden,haha... Ik vond het prachtig

15-05-2018 15:23

swing +2334

ghe hè hè

15-05-2018 15:28

amthree +404

Gekozen vanuit historische oogpunt en dan kiezen voor een club als psg? Dit gaat alleen om geld... Want anders had je ook voor een celtic kunnen gaan.

15-05-2018 14:39

Redrum +95663

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de afgelopen jaren historisch veel geld hebben uitgegeven. Maar Europese prijzen hebben ze daar nog niet kunnen kopen tot nu toe.

15-05-2018 15:27

AjaxYahudi +2971

24 Europese clubs? Op de link wordt er gewoon beschreven dat er 12 Europese Clubs mee doen en de rest uit andere confederaties komt.

15-05-2018 14:14

Jariiii +21650

PSG?? Absurd.
Verder mooi maar niet meer dan terecht dat Ajax er bij is.

15-05-2018 13:16

Dapperestrijders81 +2097

Ok. ipv de Conf. cup? Ideetje van de Fifa, niet uefa. Ga je vrienden maken! overbelasting voor de spelers etc... Niet haalbaar lijkt me!

15-05-2018 13:13

RuffRhythim +24837

Conf. Cup is voor landenteams

15-05-2018 13:21

geendagsvlieg +0

Dit toernooi komt ipv van de Conf cup en het jaarlijkse WK voor clubteams.

Alle deelnemende clubs spelen minimaal 2 wedstrijden, de finalisten 5 wedstrijden. En dat eens in de 4 jaar.

15-05-2018 13:21

RoodWit +62

Uiteraard een eer, wel opvallend dat PSG er tussen staat.

15-05-2018 13:03

Ajacied33 +36498

Ik vind dat Benfica er meer recht op heeft dan PSG.

15-05-2018 13:01

maus_afca +0

Uhh, dat wordt awkward...

15-05-2018 12:45

AFCAjax +17839

we hebben 3 jaar om ons bij elkaar te rapen..

15-05-2018 12:45

3*stars*3 +23261

Mooi man, Ajax is en blijft wereldwijd een grote club en daar kan 4 jaar zonder prijs niets aan veranderen.
Kieft noemde laatst, psv de grootste club van NL omdat ze sinds 2000, de meeste titels hebben gepakt.
Die Kieft moeten ze ook weer eens doublechecken...

15-05-2018 12:36

The Kaiser +10

Ik zou een urinetest bij Kieft afnemen.
Die heeft ook een hartgrondige tyfushekel aan Ajax hè?!

15-05-2018 12:46

Genant +4

haat/liefde

15-05-2018 14:59

geendagsvlieg +0

PSV heeft zelfs de meeste landstitels gepakt sinds 1970/71, 20 om 19.

15-05-2018 12:51

L8 +0

En Ajax sinds 1900.

15-05-2018 12:51

3*stars*3 +23261

20 om 19 is geen groot verschil en zeker niet als je weet dat Philips op een gegeven moment de beste spelers van de concurrenten ging weglokken en bekijkt hoe beide ploegen spelen.
Bij Ajax moet je goed spelen, winnen en het liefst met grote cijfers winnen.
Het is makkelijker voor spelers om aan te passen bij dat clubje en zeker als je kijkt naar hun systeem.

Denk jij dat Ajacieden trots zouden zijn als we op zo'n manier titels zouden pakken?

15-05-2018 13:12

geendagsvlieg +0

Vanaf het seizoen dat PSV met stereotorens spelers van Feyenoord en PSV weglokte, 1985/86, is het zelfs 17 om 11.

15-05-2018 13:35

Redrum +95663

Ja dat clubje is toch te vies voor woorden. Gewoon aan de lopende band spelers wegroven bij Ajax en Feyenoord en dan zelf als verongelijkte kindertjes gaan lopen janken als een jeugdspeler van hun onze kant op komt.

15-05-2018 14:32

3*stars*3 +23261

Ik had altijd een gruwelijke hekel aan die kakkies (nog steeds) maar dat komt door die fans maar Fey is en blijft een echte club en groot in NL.
Tja, die boeren....Zo fucking schijnheilig en manier waarop ze die titel hebben gepakt, is toch wel dieptepunt in historie van het NL voetbal.

Voetbal en punten die werden behaald onder Frank, in de kampioensjaren, waren ook niet om over naar huis te schrijven maar er was veel kritiek van media en de Ajax fans.
Bij die lafaards gaat het om winnen en dat het lucky en sneaky is, boeit hun echt geen reet en de analisten in NL hebben er ook nog eens respect voor...

15-05-2018 14:54

Redrum +95663

Ja voor mij is het heel simpel: qua club heb ik met afstand de grootste hekel aan psv en qua supporters met grote afstand aan feyenoord.

De grootheid en het imago van de clubs zie je terug in de benadering van de media. Bij Ajax is het niet alleen belangrijk dat ze kampioen worden, maar ook dat ze dat met mooi aanvallend voetbal doen. Bij psv is werkelijk alles geoorloofd, als ze maar winnen. Geen enkele journalist die ook maar een beetje kritisch schrijft over het laffe schijtvoetbal van die boeren. Ze waren allemaal veel drukker om Ajax af te kraken.

En dan hebben we natuurlijk nog feyenoord: die club is tegenwoordig al fantastisch bezig als ze vierde worden en de beker winnen. Tja, dan weet je zeker dat wij nog steeds de allergrootste zijn.

En dan komt zo'n doorgesnoven dwaas van een Kieft doodleuk beweren dat psv de grootste is, ongelofelijk gewoon. Ze hebben bijna al hun prijzen gepakt met verschrikkelijk anti-voetbal en hun clubhelden zijn stuk voor stuk aankopen. Op die titels na is er werkelijk niets aantrekkelijk aan die club en dat is ook precies de reden dat ze in het buitenland geen enkele naam hebben.

15-05-2018 15:21

Aetim +1364

Precies. Off-topic

15-05-2018 23:52

Redrum +95663

Ja en toch lopen ze er nog 10 achter, dus wat is je punt?

15-05-2018 14:04

AFCA. +3243

Ik ben van mijn 14 tot mijn 18 jaar van 1.40m naar 1.86m gegroeid. Een vriend van mij is van 14 tot 18 jaar van 1.80m naar 2m gegroeid.

Ben ik dan ook de grootste van de 2?

15-05-2018 15:20

Redrum +95663

Ik las laatst het stukje ja, tenenkrommend. Wat een verschrikkelijk sneu verbitterd en gewoon knettergek ventje die Kieft. Psv heeft deze eeuw inderdaad meer titels gepakt, maar kan je daar nou werkelijk echt veel respect voor hebben? Een korte samenvatting van psv sinds de eeuwwisseling: kopen, kopen, kopen. Counteren, counteren, counteren. Lucky, lucky, lucky. Oeps, we hebben meer geld uitgegeven dan we hebben. Gelukkig, de gemeente wil ons redden. Kopen, kopen, kopen. Counteren, counteren, counteren en weer lucky, lucky, lucky. Oh ja, ik vergeet nog één belangrijk punt: als psv ook maar 25 % van de uitstraling en het imago van Ajax had gehad, dan hadden de meeste clubs misschien ook wat scherper en agressiever gespeeld tegen psv en dan hadden ze zo een handjevol titels minder gehad. Maar nee hoor, de topclub psv werkt gewoon als een zwaar slaapmiddel voor de meeste clubs.

15-05-2018 14:16

Nosky +1032

Wat een mooie discussie hieronder om te bepalen wie er 'groter' is; Ajax of PSV.

https://nl.wikipedia.org/wiki/PSV_(voetbalclub)#Erelijst

https://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#Erelijst

Open de linkjes even.
Weetje wat hierin nou zo opvalt?

Om de Erelijst van Ajax te bekijken moet je scrollen. Bij PSV niet.

Maar als Kieft PSV een 'grotere' club vindt dan Ajax mag hij dat vinden.
Ik vind bijvoorbeeld Zimling een veel betere voetballer dan Messi.

15-05-2018 14:55

Redrum +95663

Naast de erelijst van Ajax die duidelijk groter is heeft Ajax natuurlijk ook een veel grotere naam vanwege zijn speelstijl. Ik denk niet dat er iemand ter wereld is die nog wel eens terug denkt aan het fantastische psv van '88 of het fabuleuze feyenoord van 2002.

15-05-2018 15:13

Nosky +1032

Ook waar. Ergens hieronder heb ik nog tal van voorbeelden gegeven waaruit je kunt opmaken dat Ajax een grotere club is.
Vindt het echt een totaal onzinnige discussie eigenlijk.

Wat overigens ook mee speelt is Cruijff.
Ajax is Cruijff en Cruijff is Ajax.
Voor m'n werk kom ik over de hele wereld, en of het nou Algerije, Thailand, Nigeria of Pakistan is, Zodra men weet dat je uit Nederland komt en het thema voetbal passeert de revue, is het eertse wat men zegt "Cruijff".
Of cruuf, croiff, cruff.. afhankelijk van de uitspraak natuurlijk.
Ook dát maakt Ajax nog steeds wereldwijd bekend.

15-05-2018 15:22

3*stars*3 +23261

Haha tuurlijk en zo'n discussie starten was niet de bedoeling maar zag het gister langskomen en dacht echt, wtf Kieft!?

Door het grote geld, is Ajax jammer genoeg weggezakt maar het is gewoon mooi als je Ajax in zo'n rijtje ziet staan en dat veel mensen Ajax wereldwijd nog steeds zien als grote club.

Dat Ajax kansloos is om zo'n toernooi te winnen, is natuurlijk logisch.

15-05-2018 15:27

MichelAngelo66 +22062

Een club uit Kaatsheuvel kan nooit de grootste zijn. Ik weet niet eens waar het ligt.

15-05-2018 15:40

Ajacied33 +36498

Haha dat blijkt idd

15-05-2018 15:44

AFCAlways +0

Ik denk dat Ajax historisch gezien sowieso de grootste club van Nederland is. Jammer genoeg is op dit moment PSV de grootste club van Nederland op basis van de prijzen de laatste jaren en Feyenoord qua achterban. Het is maar net wat je belangrijker vindt.

15-05-2018 16:36

Ajacied33 +36498

Je hebt hierin geen momentopnames vind ik. Ajax is veruit de grootste club van het land,dat zijn niet mijn woorden alleen,maar feiten gewoon. En hoe bedoel je achterban? Wij hebben de grootste supportersschare in NL, dat weet je toch wel? Nee man,PSV en Feyenoord mogen niet eens in onze schaduw staan

15-05-2018 16:42

AFCAlways +0

Met achterban bedoel ik actieve supporters van de club. Dus niet mensen die zeggen: ik ben voor ajax, maar mensen die ook de wedstrijden kijken. Ik zag op de cijfers van Fox en de gevulde stoeltjes dat Feyenoord daar net iets groter in is.

15-05-2018 16:50

afcas +3689

je weet dat verreweg de meeste fox kijkers ajacieden zijn?

15-05-2018 18:04

AFCAlways +0

Weet ik niet, maar weet wel dat de wedstrijden van Feyenoord meer bekeken worden dan die van ons

15-05-2018 18:56

niquedegraaff +5289

@AFCAlways dat is onjuist. Vandaag nog een artikel over gelezen. Ajax wordt beter bekeken.
https://www.vi.nl/pro/analyse/kijkcijferonderzoek-topdrie-overschat-zichzelf-enorme-kloof-voor-psv#_=_

16-05-2018 23:21

Aspers73 +3154

Volgens mij is ajax nog steeds met afstand de club met de meeste prijzen. Dus waarom jij PSV noemt is mij een raadsel. En liever een seizoen als vorig jaar dan een seizoen als dit van PSV met een prijs.

15-05-2018 17:53

niquedegraaff +5289

Ajax ook qua achterban de grootste hoor. Met gemak.

16-05-2018 23:20

AFCAlways +0

Neemt trouwens niet weg dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan die aanhang

15-05-2018 16:40

Michelinho +9

Ben benieuwd hoe dat uitpakt ; kan zomaar de voorbereiding op het seizoen in de war gooien. Maar kan natuurlijk ook als onderdeel daarvan gebruikt worden en dan heb je wel de selectie vroeg op scherp.

15-05-2018 12:19

AFCA. +3243

Wauw dat is wel echt mooi hoor! Heerlijke potjes waar je alleen maar beter van wordt. Mag Marcie wel in een andere vijver gaan vissen overigens haha

15-05-2018 11:56

EersteAanname +2164

Leuk initiatief! Lijken me mooie potten om te bekijken en bovendien is het altijd leerzaam om tegen kwalitatief goede ploegen te spelen, zeker voor jonge spelers. Vraag me alleen wel af op basis waarvan PSG in godsnaam mee mag doen; als je naar historische resultaten kijkt zou het leuk zijn als teams als Rode Ster, Olympique Marseille en Benfica mee mogen doen.

15-05-2018 11:49

DiAngelo +2408

Een onzin verhaal uiteraard....wanneer moeten die clubs elkaar treffen...en waarom Ajax wel en bv Borussia Dortmund niet...uit historisch perspectief ??? ....broodje aap en wishfull thinking...

15-05-2018 11:44

Ajacied33 +36498

Waarom PSG uitgenodigd wordt is me toch een raadsel..

15-05-2018 11:39

Bobbaasje +3

Olympique Marseille heeft er meer recht op. Ook Chelsea, want die wonnen in 2012 de Champions League en een jaar later in de Johan Cruijff Arena de Europa League.

15-05-2018 11:51

Redrum +95663

Hoe dramatisch het ook allemaal is de afgelopen jaren, Ajax is nog steeds qua prijzen een top-10 club in Europa. Geen club in Nederland gaat ons ooit overtreffen op dat gebied en alleen daarom is Ajax al veruit de grootste van Nederland. Wie weet wat de toekomst ons verder nog brengt. Een keer een Europa League winnen moet zeker nog mogelijk zijn, dat hebben we vorig jaar gezien.

15-05-2018 11:17

Dolberg25 +8857

Ik zie ons ook ooit nog wel de CL winnen. Ooit komt er een moment dat alles veranderd bij de club, waardoor alles weer mogelijk is. Met een goed beleid hadden we nu ook op het niveau van een United gezeten. Geld is er genoeg en met topsalarissen willen spelers echt wel komen. Zo krijg je steeds betere spelers + de jeugd blijft langer. Ik zie Ajax voor 2050 nog is de CL pakken. Je hebt uiteindelijk maar 5 jaar nodig om naar de top te komen. Kijk maar naar Atletico of City. Weliswaar hebben die geld, maar wij ook. We moeten alleen nog leren uitgeven.

15-05-2018 14:14

flavente +166

Wat een onzin. Ajax mist door de competitie, tv gelden en sponsorcontracten structureel te weinig inkomsten om grote uitgaven te doen. Engelse clubs pakken elk jaar meer tv geld dan onze complete begroting. Dus utopie.

15-05-2018 14:47

Nosky +1032

Ajax heeft relatief maar heel erg weinig geld.
De financiele positie van Ajax wordt hier zo enorm overschat. Ik heb er hier laatst nog een stuk over geschreven. Ajax heeft lang niet zoveel geld als iedereen maar roept.

Daarbij, de initiele uitgaven voor een dure speler zijn het probleem niet eens, het gaat om de structurele uitgaven (lees: hoge salarissen) die Ajax beperken en waarmee we nooit en te nimmer kunnen concurreren met de grote competities. Althans, niet zolang het Europese/wereldwijde financiele beleid niet veranderd.

Ik zie het ook nog wel gebeuren hoor, een CL winst. Goed beleid, een gouden generatie, een seizoen waar alles op zijn plek valt. Ik geloof ook oprecht dat dit mogelijk is. Maar binnen vijf jaar aan de top komen vergelijkbaar aan de clubs die jij noemt, is onmogelijk. Want dan speelt geld een bepalende factor.

Structureel Europees succes zal een utopie zijn. Wellicht meer dan incidenteel succes in de Europa League, maar in de CL niet.
Daar heb je een volledige competitie voor nodig. En ik zie geen enkele aanleiding om te geloven dat de Nederlandse competitie een dergelijke stap omhoog gaat maken gegeven het KNVB beleid (of het gebrek eraan).

15-05-2018 15:13

Beretta +5

Geweldig! Zal ons ook aantrekkelijker maken voor potentiele aankopen (en spelers die willen blijven) de komende jaren

15-05-2018 11:09

AjaxCitizen +2162

Alhoewel de kans dat we hem winnen miniem is, is het toch leuk om hieraan mee te mogen doen. Zegt toch wel veel dat we worden uitgenodigd op basis van historische resultaten. Iets om trots op te zijn.

15-05-2018 11:07

Tyronetjonaloi +3

Dit maakt onze club alweer een stuk interessanter om naartoe te vertrekken als speler

15-05-2018 11:06

Nosky +1032

Dat maakt de Ajacied toch weer trots om in dat rijtje te staan.
Hoop dat dit er echt van komt, kijk er nu al naar uit.

15-05-2018 11:05

***1900*** +4396

Ik hoop wel dat Ajax er tegen die tijd wat beter voor staat haha.

15-05-2018 10:56

marrene +153

Inderdaad, niet dat we daar afgaan als een gieter.

15-05-2018 10:58

mvdk +43371 moderator

We worden... wereldkampioen!

15-05-2018 10:54

FU +1

Dat is even andere koek dan de Champions Golden cup

15-05-2018 10:54

Bobbaasje +3

Op basis waarvan zit Paris Saint-Germain erbij? Hebben nooit wat gepresteerd in Europa.

Ik zou eerder zeggen; Olympique Marseille.

15-05-2018 10:54

Michelinho +9

Ze hebben alweer lang geleden de Uefacup II en de Intertotocup gewonnen, maar de werkelijke reden is natuurlijk dat het de FIFA lekker veel geld oplevert als ze meedoen en dat is de enige reden voor dit toernooi. Ajax heeft ook al heel lang niets gewonnen en is niets meer dan opvulling.

15-05-2018 12:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.