Verslag BAVA: 'Klaar met het kampenverhaal'

door Bart Veenstra 87

Verslag BAVA: 'Klaar met het kampenverhaal'

door Bart Veenstra 87

Laatst geüpdatet

Danny Blind is officieel toegetreden tot de Raad van Commissarissen van Ajax, zo werd maandagmiddag bepaald tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA). De voormalig speler, trainer, hoofd jeugdopleiding en technisch manager/directeur spelersbeleid kreeg veruit de meeste stemmen van de aanwezige aandeelhouders. Ajax Showtime brengt een (sfeer)verslag.

Zoals gebruikelijk vinden de BAVA's niet plaats in de Johan Cruijff ArenA, maar in de bestuurskamer op Sportpark De Toekomst. Bij binnenkomst op het sportcomplex zien we in de kantine meerdere jeugdspelers hun lunch naar binnenwerken. Ook Amin Younes, persona non-grata bij de hoofdmacht, is aanwezig. Maar dat is voor vandaag allemaal bijzaak: het gaat om de benoeming van Blind als nieuw lid van de RvC, al hadden meerdere aandeelhouders graag ook andere zaken besproken.

Het is een onrustig seizoen geweest in Amsterdam. Ajax werd vroeg uitgeschakeld in Europa en in het bekertoernooi, er vond een trainerswissel plaats, maar progressie bleef in de tweede seizoenshelft uit, waardoor de titelstrijd verloren ging. Hoe graag supporters ook willen vragen naar oorzaken: RvC-voorzitter Leo van Wijk heeft andere plannen. 'Er kunnen vandaag alleen specifieke vragen gesteld worden over de aanstelling van Blind. Vragen over andere zaken kunnen gesteld worden in november tijdens de normale aandeelhoudersvergadering.'

Het levert direct kritieken op vanuit de zaal. Juist nu er zoveel onrust en chaos is, willen aandeelhouders vragen stellen. 'Op bepaalde vragen geven wij geen antwoorden', zegt Van Wijk. 'Voordat wij op andere zaken ingaan, moeten wij eerst de interne evaluatie afsluiten. Voor mijzelf heb ik wel een idee, maar we hebben het nog niet met alle partijen besproken.'

De keuze voor Blind
Bon, tot teleurstelling van enkele aandeelhouders dan maar geen vragen over de onrust rond Ajax. We gaan over tot de orde van de dag en dat is de aanstelling van Blind als lid van de RvC. Van Wijk legt, net als enkele weken geleden in het persbericht, uit waarom men bij Blind is uitgekomen. Net als toen geeft hij aan dat Frank Rijkaard de eerste keuze was, maar dat Rijkaard geen ambitie meer heeft voor dergelijke functies. Dat Blind ervaring heeft in verschillende functies in de voetballerij zorgde ervoor dat men bij hem uitkwam.

Ook Blind zelf komt aan het woord. Hij vertelt dat hij tijdens een vakantie een gemiste oproep van Van Wijk had. 'Dan weet je wel wat er speelt. Ik belde terug en kreeg het verzoek om toe te treden tot de RvC. Het overviel me en ik vroeg om een week bedenktijd. Dan ga je kijken naar je eigen situatie, naar mijn ambitie in het voetbal. Na mijn voetbalcarrière ben ik direct het trainersvak ingedoken en daarna heb ik meerdere functies in de voetballerij vervuld. Na veertig jaar in het voetbal heb ik geen ambities meer voor een volle baan in het voetbal. Voor mij is het het voordeel dat ik meerdere functies heb bekleed in het voetbal en ik ben er honderd procent van overtuigd dat ik dit wil doen', aldus Blind, die daarna duidelijk maakt de Amsterdamse club maar al te goed te kennen.. 'En het is weer eens onrustig bij de club, hè. Aan ons om te zorgen dat we straks weer op de eerste plek staan.'

Vanuit de aandeelhouders is er ook negatief commentaar te horen. Was het namelijk niet zo dat Blind tot het kamp Louis van Gaal behoorde? En de directieleden met Edwin van der Sar en Marc Overmars tot het kamp Johan Cruijff? Van Wijk is wel klaar met het 'kampenverhaal' en legt uit dat er voor hem maar één Ajax is. 'Bij Ajax zijn er altijd verschillende meningen. Waar het mij om gaat is dat die meningen niet ontaarden in kampen. Daar heb ik een hekel aan. Waar mogelijk wil ik de partijen bij elkaar brengen. Danny is een echte Ajacied, heeft al verschillende functies bekleed en wij hebben vertrouwen in hem', aldus Van Wijk, die verklaart dat ongeacht de fricties die er waren tussen Van Gaal en Cruijff er altijd een kloppend hart voor Ajax is geweest. 'Soms botste het, maar voetbaltechnisch liggen hun gedachten meer bij elkaar dan men denkt.'

Ziggo, vriendjespolitiek en oud zeer
Vanuit de aandeelhouders wordt onder meer gevraagd of Blind zijn rol als lid van de RvC wel kan combineren met zijn werk als analist bij Ziggo. Zelf heeft de geboren Zeeuw daar wel zo zijn mening over. 'Als er iemand is die niet twee petten op wil hebben, ben ik dat. Toen ik bij de KNVB zat en spelers van Oranje ter sprake kwamen, bleef ik daar van weg. Bij Ziggo bespreken we La Liga en de Premier League, maar als het over Ajax gaat, zal ik dat ontlopen. Ook als er eventuele geruchten zijn rond Ajax-spelers, blijk ik daar van terug', doet Blind een belofte.

Een andere aandeelhouder, die blij is dat grote Ajacieden zoveel mogelijk bij de club worden betrokken, vraagt zich af of de keuze voor Blind de juiste is. Immers, wanneer hij directieleden als Overmars of Van der Sar zou wegsturen, kan dat duiden op 'oud zeer'. Wanneer zij bij tegenvallende prestaties mogen blijven zitten, kan dat weer duiden op vriendjespolitiek. 'Een terechte vraag', oordeelt Van Wijk. 'Dat hebben wij besproken. Wij willen ons kwetsbaar opstellen en kritiek uiten mag. Het draagvlak is het beste bij goede prestaties, al willen we bij succes ook niet te euforisch zijn. Het bereiken van de Europa League-finale zien we ook als een toevalligheid, niet als iets van "we zijn terug". Als commissaris treed je toe uit liefde voor de club, niet voor het salaris.'

Vervolgens is het tijd om te stemmen. Vier aandeelhouders zijn tegen de benoeming van Blind. De één zou het liefst een keer een vrouw in de top zien, de anderen twijfelen te veel door gebeurtenissen uit het verleden. Van de ongeveer zestig tot zeventig aanwezige aandeelhouders zijn de meesten dus 'gewoon' voor de benoeming van Blind, waarna zijn benoeming officieel is en het applaus voor het nieuwste lid van de RvC klinkt.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAXTHELEGEND +1

Hup Blind ,haal van Gaal naar Ajax !De juiste man op de juiste plek .

25-04-2018 07:58

MichelAngelo66 +22270

Omdat hij de winnende goal had gemaakt de beste man op de juiste plek toch?
Pfff, onnozel.

25-04-2018 10:30

AJAXTHELEGEND +1

MichelAngelo66 ,leer jij nou maar eerst eens begrijpend lezen ,want met je I.T.O. scholing lukt je dat nog steeds niet. De pot verwijt de ketel ..Iets te Onnozel geldt voor jouw .Blind ,icoon van Ajax ,Van Gaal ,icoon van Ajax met champions league winst ,wen er maar aan .Cruijff spreekt voor zich ,behoeft geen uitleg ,zelfs voor onnozele als jouw. Alles voor Ajax aan de kant ,daar gaat het om ,geen kampen meer die elkaar de tent uitvechten .

25-04-2018 11:28

MichelAngelo66 +22270

Haha, aan je schrijfstijl en onderbouwingen te zien zou je de eerste maand van mijn opleiding niet hebben volgemaakt beste jongen.
Lezen kan ik toevallig ook. Jij weet na vijf minuten al blijkbaar niet meer wat je gezegd en geschreven hebt.

En nog een tip.... Achteraf je opmerkingen veranderen komt niet al te snugger over.

25-04-2018 20:34

Freddy Al +11

De vraag is of het zin heeft om te blijven volharden volgens het tweekampen -systeem.
Er valt niet te ontkennen dat er meerdere kampen zijn rond Ajax waarvan de tweespalt Cruijff- van Gaal er 1 is.
Helaas blijft dat zo lang hangen dat de voortgang van de club daardoor ernstig bemoeilijkt wordt.
Beter lijkt het me om die oude kampen op te doeken en op een constructieve manier samen te werken.
Gevoelsmatig ben ik ook klaar met van Gaal , dat neemt niet weg dat deze man wel een grote bijdrage heeft gehad aan de status van Ajax .
Over Cruijff is helemaal geen discussie mogelijk,het grootste icoon van de Nederlandse sport ooit.

De meer dan betreurenswaardige gang van zaken in het bestuur van Ajax een aantal jaren geleden mag niet leiden tot tweespalt in het nu.
De gevoeligheden zullen blijven maar kunnen niet opgelost worden daar we de geschiedenis niet kunnen herschrijven.
Van enige afstand is het begrijpelijk dat men Blind heeft gevraagd om toe te treden in de RvC, gelet op de ruime ervaring die hij heeft binnen Ajax.
In zekere zin geeft dit ook invulling aan de gedachte die Johan had met betrekking tot het leiden/besturen van Ajax.
Ik wens hem het beste ,in het belang van Ajax.

25-04-2018 07:04

Rentokill +4609

Totzover het project: alleen maar oud topsporters in het management. Zo competitief als op t veld. Gunnen mekaar niets en vechten mekaar de tent uit. Hoewel ik Jonk en Overmars wel goed vind.

24-04-2018 18:27

suske +25

Morgen onthulling van het Logo van de Johan Cruijff Arena. Laat dit een happening worden!!!!!

24-04-2018 15:08

AFCA_OneLove +0

Krijgt blind ook toezicht over de andere rvc leden of gebeurd dat in een stemronde onder deze rvc leden. Wat een naar gebeuren die van Wijk. Kan is in november antwoord geven...

24-04-2018 07:49

Joodhannus73 +3579

Ajax heeft één voorzitter nodig en geen bestuurslaag op bestuurslaag op bestuurslaag. Net zoals bij Barca, Één sterke man met visie die elke vier jaar (her)gekozen kan worden door seizoenkaarthouders. Dit model van aandeelhouders werkt gewoon niet. Bron van alle ellende. Echte supporters staan erbij en kijken ernaar...

24-04-2018 06:25

ETM +3

Krijg er een erg slecht gevoel bij. Wat een kutverhaal ook. Alleen maar lege hulzen.

24-04-2018 02:22

AJAXTHELEGEND +1

Een goede keuze Blind ; een Ajax icoon , met op alle vlakken al ervaring bij Ajax .Hij scoorde de winnende goal ,waardoor Ajax de Wereld Beker won. Onvergetelijk .Alleen daarom al ,gun ik hem alles van het beste .En natuurlijk is het wenselijk dat de verschillende vermeende kampen binnen Ajax samensmelten in één kamp ,zodat gezamenlijke het doel volgende kampioenschap voor Ajax is.

24-04-2018 00:44

MichelAngelo66 +22270

Hij scoorde de winnende goal.

Wat een treurigheid dat je het alleen al noemt.

25-04-2018 10:20

fanforeffer +4

we schuiven mekaar de baantjes toe ,kom jij op mijn verjaardag kom ik bij jouw en krijg je dat baantje. synoniemen voor kampen zijn ,kliekjes,gangs,bendes,mafia.

23-04-2018 23:11

X-RaY +3

Als ik aan een kamp denk moet ik altijd strijd denken. Mijn strijd is het nooit geweest...

23-04-2018 22:41

Rinus M. +900

De meeste supporters zijn klaar met die verschillende kampen binnen Ajax. Alleen een klein groepje schreeuwerds dat hier nog krampachtig aan blijft vasthouden

23-04-2018 22:13

afca95 +1309

Wat een lafbek die van Wijk!De Club staat in brand en bobotje doet of er niks aan de hand is. Wat een ramp voor Ajax dit soort figuren!

23-04-2018 21:46

Dazoo +3141

Help me ff... wat staat hier? Kun je dit in Nederlands vertalen want gap ik versta je echt niet

23-04-2018 22:58

afca95 +1309

Als je met je oren probeert te lezen word het lastig ja..

24-04-2018 12:09

fanforeffer +4

de technische gedachten van Cruijff en van van Gaal ,liggen dichter bij elkaar dan men denkt . Zegt van Wijk. en die van Wijk kan het weten ,onbegrijpelijk dat de rest van de wereld dat niet ziet .alleen van Wijk weet dat.

23-04-2018 21:27

gi0vanni +7325

Vandaar dat ze het bij Barca zo goed konden vinden. De heer van Gaal werkte volgens de club traditie met heel veel talenten en hij stak bijna al zijn tijd in de jeugdopleiding. Vandaar dat hij bijna geen (Nederlandse) aankopen deed. :d :D

23-04-2018 21:32

kaashaas +4

Van wijk zij de technische gedacht van Cruijff en van Gaal, liggen dichter bij elkaar en wij zijn zo glad en glibberig als een aal. Welkom back schol

23-04-2018 21:33

kaashaas +4

Wel lekker z'n gebakken scholletje .. weinig ruggengraatjes

23-04-2018 20:47

charis +0

Kon mn glimlach niet onderdrukken.

23-04-2018 20:51

je +5

Hij is leuk ouwe die houden we erin ha ha ha

24-04-2018 04:18

MichelAngelo66 +22270

Die is wel grappig hahaha

25-04-2018 10:21

X-RaY +3

Het zit me wel gebakken scholletje...

Opper narcist van Gaal al terug?

23-04-2018 20:27

kaashaas +4

Nu worden we vast kamp-ioen

23-04-2018 20:25

kaashaas +4

Van de zomer ga ik weer kamp-eren

23-04-2018 20:23

witchmaster11 +4

Ik zeg haal rutte eens erbij die weet ook alles over memo.s enzo

23-04-2018 20:16

WillyBrokamp +11117

Onze wedstrijden worden natuurlijk alleen nog maar gefloten door scheidsrechter Kamphuis

23-04-2018 20:14

kaashaas +4

Het gaat de goede kant op 1 kamp is al weg ... Bergkamp..

Sarcasme

23-04-2018 20:14

WillyBrokamp +11117

Misschien worden we ooit nog kamp-ioen

23-04-2018 20:13

WillyBrokamp +11117

Dit moet opgelost worden door Henk Kamp

23-04-2018 20:11

kaashaas +4

Door jullie hebben we juist nog meer kampen.. we hebben nu : kamp van der sar, kamp Overmars, kamp Bergkamp, kamp Jonk... Wellicht kunnen jullie de veerkampjes ook in de rvc plaatsen

23-04-2018 19:47

Afca85meer +1

Scholletje is terug! Een nieuwe soap achter de schermen begint per vandaag.

23-04-2018 19:12

Labrador +10

De europa league finale zien we als toevallig en niet als wij zijn terug. Lekkere steek naar de gene die het we are back filmpje heeft gemaakt

23-04-2018 18:05

ovopiet +1505

De negatievelingen kruipen weer uit hun schulp.
Wat een commentaar levert iedereen hieronder weer.
Lekker thuis vanaf de bank commentaar gaan zitten leveren en vooral steeds maar weer proberen mensen zwart te maken.
Het lijken wel psv-ers en feijenoorders die een stijve krijgen als ze kritiek op Ajax kunnen leveren.

23-04-2018 17:59

je +5

Hoe Lang gaat Meneer Leo van Wijk als een marionet naar de pijpen dansen van Kamp Hennie Henrichs en Arie Ratje van Os ?

23-04-2018 17:45

michaellaudrup +4660

Zijn opvolger hebben ze vandaag benoemd.

23-04-2018 19:58

Jeugdtrainer +1

Ik stem tegen.

23-04-2018 17:42

jtsmit +1

Ik zal nooit vergeten dat hij Cruijff een mes in de rug stak, samen met Ten Have. Scholletje je hebt niet plank voor de kop, maar een balk.

23-04-2018 18:35

geendagsvlieg +0

Je stemt tegen, of je hebt tegengestemt?

23-04-2018 18:46

Rudolph J +0

Poppenkast Ajax

23-04-2018 17:36

FT`S +0

Er is geen kamp Cruijff..dat hebb en de heren vakkundig om zeep geholpen, één poppetje tegelijk..

23-04-2018 17:23

AFCAjax +17839

overmars en sar horen al lang niet meer bij 'kamp cruijff'

23-04-2018 16:39

Robeerke +1219

Dat bureaucratische gedoe, het belangrijkste onderwerp mag niet aangesneden worden want "wacht maar tot november". Gadverdamme.

23-04-2018 16:26

talent020 +7

hmm snap wel dat de neuzen de dezelfde kant op moeten, echter wel achter een visie die breed gedragen word, wat ik jammer vind is dat er geen ruimte voor vragen was over de huidige chaos, niet meer dan logisch dat mensen nu antwoorden willen ipv November,

23-04-2018 16:19

V12 +867

Voetbaltechnisch ligt het verhaal helemaal niet zo dicht bij elkaar als je denkt. Zeker niet zoals Louis op het laatst voetbalde en al helemaal de jeugdopleiding niet. En je kunt de Kampen wel zat zijn maar Kamp Henrichs gaat ermee door en stopt niet omdat Van Wijk het ontkend.

23-04-2018 16:18

geendagsvlieg +0

Opmerkelijk dat 90% voor de aanstelling van Danny heeft gestemd.

Dat gevoel krijg ik helemaal niet hier op AS.

23-04-2018 16:12

Michelinho +9

De vereniging zelf heeft al 73% van de aandelen.

23-04-2018 16:21

geendagsvlieg +0

Blijkbaar voelde maar 3 personen van die andere 27% zich geroepen om een statement te maken.

23-04-2018 16:56

Web +178830

Jij neemt AS als meet punt. Zou niet best zijn.

23-04-2018 16:30

MosesD +14690

Lijkt me ook niet slim. Hier voornamelijk veel schreeuwertjes, niet representatief voor de meeste en weldenkende Ajacieden.

23-04-2018 18:59

michaellaudrup +4660

Idd Mozes D jij en ik weten toch wel beter dat het Ajax voor de wind gaat, laat ze maar zeiken wij weten wel beter alsrepresentatieve en weldenkende Ajaxcieden.

23-04-2018 20:16

MosesD +14690

Nee, hoor met de schreeuwertjes bedoel ik de lieden die nimmer wat onderbouwen en hier alleen maar lopen te schelden en zelden met een goed verhaal komen. Agree to disagree, kan namelijk ook prima. Als er maar wederzijds respect is. Zo ben ik het in grote lijnen met je eens, maar ook op bepaalde punten niet. Wij discussiëren over het algemeen op een beschaafde manier. Dat kan dus ook. Nee, moet dus ook.

23-04-2018 22:52

Ajax27 +19235

Meningen van 8-18 jarige, die zo'n 70% van de meningen hier op AS vormen vergelijken met aandeelhouders.... bitch please.

23-04-2018 16:45

BrandjeXL +81

Je kan ook zeggen dat mensen op AS voor het sportieve gaan en de aandeelhouders voor het financiële?!

23-04-2018 16:50

geendagsvlieg +0

Ken jij iemand met een aandeel Ajax die er financieel wijzer van is geworden?

23-04-2018 16:57

BaddahBing +0

Blind was bij voordracht al goedgekeurd grootaandeelhouder = AFC Ajax aka de Bestuursraad en heeft namelijk al 73%.

23-04-2018 17:18

geendagsvlieg +0

Juist, maar dat is mijn punt niet.

Waarom waren er zo weinig mensen aanwezig die de aanstelling van Danny Blind niet de goede keuze vinden?

Als je ergens vrij duidelijk je nee-stem kan laten horen is het wel op zo'n vergadering.

23-04-2018 17:36

BaddahBing +0

Omdat het uiten van die Nee stem niets uitmaakt AJAX heeft daar simpelweg schijt aan.
Het OBN bepaalt.

Het is niet voor niets dat de democratische machtsgreep door een ledenraad met veel ex voetballers aka de fluwelen revolutie tot het opdoeken van diezelfde ledenraad en de oprichting van een bestuursraad heeft geleid.
Alles om het OBN bolwerk voort te laten bestaan.

23-04-2018 20:58

MosesD +14690

De Bestuursraad vertegenwoordigd alle leden, vroeger de Ledenraad genoemd. Er is dus eigenlijk weinig veranderd, behalve dat de Bestuursraad de leden vertegenwoordigd en gelijktijdig het bestuur is.

23-04-2018 22:49

BaddahBing +0

Er is heel veel veranderd.
Bestuursraadsleden worden benoemd. ( à la voorheen het bestuur)
En niet door alle leden gekozen, waardoor de oude ledenraad als democratisch gekozen vorm dus geëlimineerd is.

En zo het OBN controle heeft wie op welk pluche zeteltje komt te zitten en zelfs voor hoe lang om zo enige revolte te voorkomen.

Maar als je dat niet in wil zien tsja

24-04-2018 07:48

gi0vanni +7325

AS bestaat gelukkig niet voor 100% uit van Gaal aanhangers.

23-04-2018 21:27

MichelAngelo66 +22270

"Het bereiken van de EL finale zien we als een toevalligheid."
Zegt iemand van de RvC dat echt? Wat een ambitie hebben die heren, zogenaamd zonder kamp. "Als commissaris treedt je aan uit liefde voor jezelf en niet voor de club".

23-04-2018 16:00

vincent_DV +107

Ja dat vond ik ook een rare uitspraak... Niet dat Ajax jaarlijks of elke 5 jaar een finale moet halen maar is toch wel een gebrek aan ambitie. Zeg dan iets in de trant van; De finale vorig jaar was een uitzondering, al willen we wel structureel de laatste 8 of 16 bereiken.
Want zo komt het over alsof ze totaal geen ambitie hebben

23-04-2018 16:18

MichelAngelo66 +22270

Precies wat ik bedoel. Die anders gewoon het licht en de deur op slot. Hoefen we hier ook niet meer te zaniken over falend beleid.

23-04-2018 17:46

Web +178830

Natuurlijk gaat dit niet structureel gebeuren, of je volgt het voetbal niet?
Sanchez binnen het jaar weg, de Ligt ( ik hoop nog een jaar ) is dan zeker weg. Kluivert misschien dit seizoen al. Ziyech ging voor twee jaar, en dan heb ik het nog niet over Donny en Frenkie, als ik Bayern München was, haalde ik Donny, past uitstekend bij die club.

Ook Bosz had dat kunststukje niet herhaald, en dat weet hij maar al te goed.
Als alles goed valt, kan het weer eens een keer lukken

23-04-2018 16:23

MichelAngelo66 +22270

Daar gaat het helemaal niet om. Nee je hoeft het niet elk jaar te verwachten, maar het geeft tenminste aan dat het tot de mogelijkheden behoort. Gebrek aan ambitie is killing in topsport. Ik vind het een ronduit belachelijke uitspraak van een Ajacied, laat staan van een "leidinggevend Ajacied".

23-04-2018 17:46

gi0vanni +7325

Als Bosz was gebleven was Sanchez gebleven en Traore waarschijnlijk ook. Als ze de zelfde speelwijze hadden aangehouden hadden we zeker meer punten als nu gehaald. De gebeurtenissen met Nouri hebben dit toch al het ergste jaar dat ik meemaak gemaakt. Ik denk dat 100% presteren hierdoor onmogelijk werd en zelfs het winnen van elke prijs zou in het niets staan bij deze erge gebeurtenissen.

23-04-2018 21:40

Bjorn +12725

Heel jammer van Rijkaard natuurlijk. Visie die naadloos aansluit bij Cruijff.

23-04-2018 15:58

Web +178830

Rijkaard heeft genoeg gezien en gehoord.
Komt dan misschien in hetzelfde rijtje als van Basten en Bergkamp.

23-04-2018 16:27

MisterAFCA +6443

Niet als hij het gewoon goed doet. Deze twee mannen hebben het behoorlijk verkloot...

23-04-2018 16:34

Web +178830

Dat was de insteek van Bergkamp en van Basten ook.

23-04-2018 16:37

ovopiet +1505

ik hoor het al.
Jij hebt al met Rijkaard gepraat.

23-04-2018 17:49

MichelAngelo66 +22270

Juist mede daarom blijft ie denk ik lekker weg. Trekken aan een dood paard.

23-04-2018 17:50

PuurGeluk +4810

Doet me enigzins wel goed wat betreft dat gedoe over die kampen. Graag alle neuzen dezelfde kant op.

23-04-2018 15:45

MichelAngelo66 +22270

Jaja van Wijk de grote verbinder. Geloven we nu ook weer in Sinterklaas?

23-04-2018 16:02

Web +178830

Ik dacht dat jij wat jaartjes mee liep?
Een van Cruijff zijn grootste vrienden.

23-04-2018 16:29

MichelAngelo66 +22270

Ja dat weet ik, maar ik heb niet echt de indruk dat hij dat de laatste jaren heeft waargemaakt, jij?

23-04-2018 17:52

michaellaudrup +4660

provopiet wel;]

23-04-2018 20:21

BrandjeXL +81

Hoe oud ben je en dat bedoel ik lullig maar zeker de ouderen hier weten dat hij Ajax zelden alle neuzen dezelfde kant op staan.

23-04-2018 16:17

Ajacied33 +36829

Ongelooflijk dat ze zo moeilijk doen over vragen stellen. Juist nu willen mensen antwoorden krijgen,niet pas in november.

23-04-2018 15:44

vincent_DV +107

Als iemand geen antwoord wil geven op vragen, dan weet je toch dat er iets mis zit lijkt mij...
Als je vindt dat je geen fouten hebt gemaakt, deze koers nog steeds de juiste is, dan ben je toch niet bang voor wat vraagjes?? Is gewoon een teken van angst en onkunde in mijn ogen.

23-04-2018 15:43

ajaxcied4life +26081

Naja, deze RvC mag wat mij betreft onmiddellijk worden weggestemd door de bestuursraad, maar tegelijkertijd snap ik dat zij momenteel het seizoen aan evalueren zijn en de uitkomsten van die scan allereerst met alle betrokkenen willen bespreken.

23-04-2018 17:50

Mikey Stormram +1932

Lekker handig dat er pas vragen gesteld mogen worden over het afgelopen seizoen in november. Tegen die tijd staan we waarschijnlijk al weer 7/8 punten achter op PSV en zijn we Europees al uitgeschakeld/op het randje van uitschakeling...

Man man man, Ajax zit vast in een vicieuze cirkel waarin ze niet uitkomt zolang er niemand wordt ontslagen binnen de directie (gaat ook niet gebeuren, RvC vindt alles prima zolang er maar geld binnen stroomt) en Ten Hag mag ook blijven aankloten omdat Vd Sar en Overmars anders ongeloofwaardig zijn.

23-04-2018 15:41

gi0vanni +7325

Logisch, en grappig dat nu zowat alles van Cruijff weg is gewerkt inclusief Cruijff zelf kamp van Gaal nu ze de macht en het geld hebben er ineens niet meer over kampen gesproken mag worden.

23-04-2018 15:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.