Overmars wil Bandé, Ten Hag wil Labyad

door Bart Veenstra 61

Overmars wil Bandé, Ten Hag wil Labyad

door Bart Veenstra 61

Laatst geüpdatet

Als het aan directeur spelersbeleid Marc Overmars ligt komt Hassane Bandé vervroegd naar Ajax. De aanvaller van KV Mechelen komt sowieso aankomende zomer al over, maar de Amsterdamse club hoopt met extra geld de Burkinees nu al naar Nederland te kunnen halen, zo schrijft De Telegraaf. Door het aanstaande vertrek van Amin Younes naar Napoli is er namelijk een gat in de selectie dat snel moet worden opgevuld.

Eerder probeerde Ajax Bandé ook al deze transferperiode vervroegd naar Amsterdam te halen, maar die poging mislukte. Bovendien zou in Mechelen een vervroegde overgang nog altijd 'onbespreekbaar' zijn. Trainer Erik ten Hag heeft een andere voorkeur. De oefenmeester hoopt op de komst van FC Utrecht-speler Zakaria Labyad. De aanvallende middenvelder heeft in de Domstad nog een contract voor tweeënhalf jaar zonder clausules, waardoor FC Utrecht kan vragen wat het wil.

'Wij willen de selectie ook bij elkaar houden', liet directeur voetbalzaken Jordy Zuidam woensdag nog weten. Bovendien zou Ajax zich niet hebben gemeld voor Labyad. Mochten Bandé en Labyad niet haalbaar blijken, dan focust Ajax zich op alternatieven op de transfermarkt om alsnog een opvolger voor de vertrekkende Younes te vinden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Lagasj +2905

Banyad dan maar ?

26-01-2018 02:12

Cello +52923 moderator

Ik begrijp het wel, mocht men Labyad aantrekken. Labyad zou op meerdere positie's inzetbaar zijn. Kan voorlopig concurreren met bijv. Justin Kluivert (na vertrek van Younes), maar kan ook op de andere vleugel terecht èn je hebt gelijk óók een extra optie voor het geval Hakin Ziyech vertrekt. Want die geruchten zijn er ook al langer, dat die in de zomer wel eens kan gaan verkassen. En vooral dat laatste zie ik als aanleiding voor een Ten Hag om Labyad te halen. Is het niet nu dan zeker wel in de zomer.
En natuurlijk, mocht er iemand vanuit de jeugd beter zijn dan moet die spelen. Maar die zou dan helemaal niet wakker moeten liggen van concurrentie van/met Labyad. Uiteindelijk, zo mag je aannemen, speelt de beste.

26-01-2018 00:40

Jajijdaar +1

Hoeveel heeft Ajax al uitgegeven dit seizoen voor spelers?

25-01-2018 20:52

NouridolbergNeres34 +1903

Hassane bande kv mechelen 8,25 mln. €

Maximilian Wöber SK Rapid Wien 7,50 mln. €
Rasmus Nissen Kristensen FC Midtjylland 5,50 mln. €

Nicolás Tagliafico CA Independiente. 4,00 mln. €
Luis Manuel Orejuela Deportivo Cali 3,65 mln. €

Dennis Johnsen sc Heerenveen. 2,40 mln. €
Siem de Jong Newcastle United 2,30 mln. €

Perr Schuurs Fortuna Sittard Fortuna Sittard 2,00 mln. €
Benjamin van Leer Roda JC 700 dzd. €

Konstantinos Lamprou Willem II transfervrij
Klaas-Jan Huntelaar FC Schalke 04 transfervrij


Rond de 36 miljoen totaal.

25-01-2018 21:38

Ajax4ever86 +3967

En alleen Sanchez verkopen was al genoeg voor dit. Ondanks dat Sanchez een ‘beest’ was, ben ik toch wel blij met deze investeringen over t algemeen.
Kun je nagaan hoeveel waarde we nog aan spelers op het veld hebben staan. We gaan aan mooie toekomst tegemoet :D

25-01-2018 23:14

Pointer1 +115

Kuhn ook 2 miljoen dacht ik

26-01-2018 11:13

El Salvador +487

helemaal Niemand halen
Achter:
veldman Ligt Fr de Jong Tagliafico
Nissen Veldman Viergever Sinkgraven
Wober
Midden:
Beek Schöne Zyech
S de Jong Eiting Fr de Jong

Voor:
Neres Dolberg Kluivert
Huntelaar Johnson
Cerny Cassiera evt. Fr de Jong

is dat niet genoeg keuze???

25-01-2018 20:02

Babayaka +7

Offtopic kijk de docu Sjaak Swart, maar wie weer waarom Swart niet speelde tegen Juventus? Wat was er gebeurd?

25-01-2018 19:56

Bullshit +0

Heb het net ook ff gekeken. Goede vraag ik ben ook wel benieuwd nu :)

25-01-2018 20:54

Oliveira +0

Alles meer als 1 miljoen is Labyad niet waard. Hij gaat namelijk toch nooit doorbreken en zal nooit en ten nimmer goed genoeg worden om in het buitenland te spelen.

25-01-2018 19:32

michaellaudrup +4660

Met Labyad haal je zekerheid, degelijkheid en een op meerdere plaatsen inzetbare speler.Met Bande weet je het niet, voor hetzelfde geld wordt het niks, of heeft hij tijd nodig?

25-01-2018 18:32

klompv +1

Lieke Martens schijnt ook wel een aardige linksbuiten te zijn.

25-01-2018 18:12

fc Barcelona_ke +19239

Is nissen al trainen bij ajax?

25-01-2018 17:08

Ajax4proud +10819

We zouden toch niet meer zo gauw in de eredivisie winkelen. Zoek een alternatief voor een verhuur periode. Beter als een vermogen gaan uitgeven bij Fc Utrecht!

25-01-2018 16:54

Ajax_33 +0

Bande graag

25-01-2018 16:40

Piejotter +9

Website telegraaf gelezen ? Het lijkt wel of de Telegraaf een aandeel heeft in een eventuele verkoop aan Ajax. Ze maken die Labyad helemaal dol, maar hij heeft nog niets.

25-01-2018 16:38

YochananAFCA +0

"YochananAFCA wil Luis Suárez"

25-01-2018 15:10

3sterren +20205

Ajax moet mijns inziens nu alleen spelers halen indien zij heel graag op de positie willen spelen waarvoor ze per direct nodig zijn. Labyad heeft al eens aangegeven dat de linksbuiten-positie niet echt zijn voorkeur geniet. Op basis van die uitspraak alleen al zou ik hem lekker laten spelen waar hij nu speelt ...

25-01-2018 13:52

Ozymandias +159568

Labyad heeft dan in een ver verleden (als 18 jarige speler van PSV) eens aangegeven maar bij FC Utrecht speelt hij nu in de spits en daar heeft hij ook geen problemen mee. Ik denk dat Ten Hag wel weet op welke posities Labyad wil spelen. Daarbij is de kans behoorlijk groot dat hij volgend seizoen Ziyech op kan volgen als linkshalf.

25-01-2018 18:43

Eastwood +0

Bandé komt in de zomer sowieso al. Dus dan liever proberen die jongen nu al naar Amsterdam te halen i.p.v. Labyad er ook nog bij te halen voor een godsvermogen.
Komt nog bij dat Overmars bepaalt welke spelers er komen en niet de trainer. Go for it Marc!

25-01-2018 13:08

TikkieTerugJaap +2

Beide halen. Johnsen is er echt nog niet klaar voor en het is maar afwachten hoe Cerny terug komt volgend seizoen. Als je nu Bandé haalt is er nog steeds geen back up voor Neres. Labyad kan op beide vleugels en op het middenveld. Ik denk dat hij in de breedte een prima aankoop is en zal zich snel aanpassen omdat hij zo goed is met Ten Hag. Het is gewoon jammer dat we Siem hebben gehaald, Labyad is veel beter dan hem (ook beter dan Younes en Johnsen trouwens).

25-01-2018 16:33

mickey2602 +4754

Volgens mij moet het toch zo zijn dat een trainer aangeeft op welke positie hij een speler kan gebruiken en dat vervolgens Overmars met de scouting kijkt wat er mogelijk is?
Dus niet een trainer die aangeeft welke speler gehaald moet worden. Dan gaan we terug in het Frank de Boer tijdperk,die mocht dat ook bepalen.
En Bandé gaat ontzettend moeilijk,zoniet onmogelijk worden om die nu al te halen.
Aangezien de club waar hij nu speelt onderaan staat(heb ik gelezen)kan ik me voorstellen dat ze hem tot eind van het seizoen willen houden.
Dus tsja,wat dan?
Wat Labyad betreft,als ik hierboven lees dat hij geen clausule in zijn contract heeft en dat Utrecht dus kan vragen wat ze willen zou ik ook zeggen,niet doen.
En gister zei ik ook al ergens,het is vaker gebeurd dat er een naam van een speler door de media de ruimte in werd geslingerd en dat er vervolgens een heel andere speler kwam. Dat scenario hoop ik nu ook op.

25-01-2018 16:40

korem +878

Als je alleen naar de voetballer labyad kijkt zou hij volgend seizoen de positie van Ziyech over kunnen nemen ? Of kwalitatief veel minder dan Ziyech ? Ik vind het geen slechte speler en moet zeggen toen Ziyech gehaald werd was ik ook niet helemaal zeker of hij goed genoeg was en zegt ook wel iets dat ten hag zo graag labyad wil en denk dat die dan toch wel goed moet zijn die kent hem natuurlijk erg goed. Aan de andere kant zou ik Frenkie de jong wel op de positie van Ziyech willen zien en Donny waar die nu staat en juist een echte 6 halen.

25-01-2018 13:02

Michelinho +9

Ik ging er redelijk van uit dat Kluivert na verkoop van Younes wel bij zou tekenen. Die IS nl. de vervanger van Younes en Bandé de aanstaande concurrent van Kluivert. Hebben we voor die drie maanden nu echt zo hard een aankoop als back up voor hem nodig? Ik vrees eigenlijk dat Kluivert toch niet gaat bijtekenen.

25-01-2018 12:00

Ozymandias +159568

Of Kluivert bij gaat tekenen weet ik niet maar stel dat hij morgen geblesseerd raakt en tot het einde van het seizoen eruit ligt. Met wie gaat Ajax dan op linksbuiten spelen?

25-01-2018 12:20

afcas +3766

waarschijnlijk ben jij net als de meeste hier en roep je nu dit, maar mocht er niemand komen en kluivert raakt geblesseerd en zijn vervanger presteert niet ben je wss de 1e om te roepen dat ajax slecht gehandeld heeft...

25-01-2018 12:46

Red Devil +3604

Laat die Labyad maar lekker in Utrecht blijven.

25-01-2018 11:55

pinballmagic +107

Niet geschikt voor Ajax

25-01-2018 20:24

Ajax_026 +3050

Hoop in ieder geval niet dat er weer zon Ceunca verhaal komt. (Speler huren zonder te scouten)
dat was echt dramatisch niet zo zeer omdat het een slechte speler is maar omdat ze een geblesseerde speler huurde....wtf

25-01-2018 11:48

Ozymandias +159568

Cuenca werd niet gehuurd zonder hem te scouten. Het probleem was, inderdaad, dat hij blessuregevoelig was, niet zijn voetbalkwaliteiten.

25-01-2018 12:22

Ar +104

Wat is er eigenlijk met Dekker gebeurd?
Maakte vorig jaar toch aardig wat minuten in JA, maar dit jaar nog niet gezien.

25-01-2018 11:41

KingJames23 +11433

Is al een tijd geblesseerd.

25-01-2018 12:12

Rentokill +4607

Suggestieve kop. Lijkt alsof ze een conflict hebben. Totale bullshit.

25-01-2018 11:40

X-RaY +3

Het is maar net hoe je het opvat.

25-01-2018 11:49

trainerdv +2

Kijken of Marc ruggengraad geeft. Overmars gaat niet over de opstelling, Ten hag niet over de spelersgroep. Allebei hun taken/functies.

25-01-2018 11:24

Adios +0

geef ze Cassiera of Johnsen voor een half jaar, die zie ik dit seizoen toch nog niet doorbreken, maar voor een club als Mechelen zouden ze wel goed genoeg moeten zijn

25-01-2018 11:16

MosesD +14645

In Nederland is er maar één kandidaat en dat is Assaidi. 29 jaar in uitstekende vorm, ervaren, kan je voor 1.5 vastleggen zodat hij niemands ontwikkeling blokkeert (hoewel er voorlopig nog geen linksbuiten aankomt die op korte termijn echt Ajax1 materiaal is), is tweebenig, kan op beide vleugels en is te betalen.

25-01-2018 11:02

Jortjuh14 +2993

Haha neejoh, past helemaal niet bij Ajax. Komt ook tekort

25-01-2018 11:04

MosesD +14645

Waarom past hij niet bij Ajax? En hoezo komt hij tekort? Benieuwd naar je argumentatie.

25-01-2018 11:07

trainerdv +2

Je vergeet toe te voegen dat hij maar 1 op de 15 wedstijden ook daadwerkelijk die kwaliteiten laat zien.

25-01-2018 11:25

MosesD +14645

Hoe kom je daarbij? Is wekelijks de beste bij Twente. Jij de bekerwedstrijd zeker ook niet gezien?

25-01-2018 12:00

DJMokum +15

Wie zegt, of waar staat dat Ten Hag Labyad perse boven Bende wil hebben?

25-01-2018 11:01

altijdwelwat +7

Marc zit er toch voor de lange termijn ?? Stel ten Hag faalt en is met 8 maanden de deur uit , dan zit je opgescheept met een ontevreden aankoop met bijbehorende salaris. Ga dan voor de ontwikkeling van Lang of een Kuhn die lopen al gewoon in de opleiding en zeker Lang laat potentie zien.

25-01-2018 10:45

Adios +0

luister voor de verandering nou een keer naar wat de coach wil. los van het feit wie beter is, Ten Hag zal er echt wel zn redenen voor hebben

25-01-2018 10:45

mickey2602 +4754

Dat hebben we in de afgelopen jaren al een keer gedaan,die trainer was toen Frank de Boer. En toen kwamen er spelers als Gudelj,Zimling en van der Hoorn.

25-01-2018 17:26

AFCAsphere +9

Het is niet echt de meest ideale oplossing, maar Dolberg speelde in de jeugd ook op de flanken. Hij is nog t/m februari uitgeschakeld, maar tot die tijd lukt het toch wel met Kluivert?

Ik heb liever niet dat we Utrecht 6 tot 8 miljoen gaan schenken voor iemand als Labyad. Hij kan prima voetballen, maar zal voorlopig back-up zijn van Justin en Hakim. Ook heb ik het gevoel dat hij zich lastig gaat gedragen wanneer hij niet genoeg speeltijd krijgt.

Dus voor nu hebben als opties voor linksbuiten Johnsen en Dolberg, en als Ziyech aankomende zomer vertrekt hebben we daar Frenkie en Sinkgraven. Bovendien hebben we net een zeer talentvolle Duits jeugdinternational (Kühn) gekocht die op alle posities voorin kan en komt er in de zomer ook nog Bandé. Oftewel: Labyad is onnodig.

25-01-2018 10:43

mickey2602 +4754

Dolberg had ik nog niet aan gedacht maar dat is dit seizoen ook een optie als back up voor Kluivert indien nodig. Want het gaat feitelijk alleen om de komende 15 wedstrijden,voor volgend seizoen hebben we er al een aantal.

25-01-2018 17:28

Budapest +0

Gewoon Bande halen joh. Kan hij alvast wennen, heb je je aanval voor volgend seizoen al bij elkaar. Kost beduidend minder (extra) dan Labyad. Is een echte (linker)aanvaller ipv AM die ook LA kan spelen, wat Labyad is.

Daarnaast, als je nu Labyad haalt moet Ziyech volgend seizoen eigenlijk vertrekken. En ik denk dat hij wellicht best overtuigd kan worden om nog 1 seizoen te blijven om met Ajax in de CL te spelen. Bovendien zou je er aardig op achteruit gaan als Labyad volgend seizoen Ziyech vervangt, en dat terwijl ze nagenoeg even oud zijn.

Dus wat mij betreft gewoon Bande.

25-01-2018 10:37

Pheadrus +2

Off topic; waar is Pasquali? Geblesseerd?

25-01-2018 10:35

AFC34 +3840

Als je siem niet had gehaald was het wellicht een goede optie. Voor de flank niet perse nodig, Bande kan, Kuhn en Johnsen heb je. Eventueel Sinkgraven straks, Cassierra kan tegen bijna iedere tegenstander, Noa lang, Ziyech eventueel en dan frenkie naar het middenveld, Dolberg kan er spelen, en ik denk dat zelfs mazraoui er kan spelen. We spelen geen topwedstrijden meer op een paar potjes na maar als we van az winnen met 1 basisverdediger moet het in toppers ook wel lukken met een andere buitenspeler.

25-01-2018 10:20

Pheadrus +2

Dit zijn van die kut situaties waar je als directie een keuze moet maken;

Als Kluivert en Neres geen blessure krijgen spelen ze alles en zitten we goed. Een extra speler gaat dan alleen de bank warm houden.

Maar stel dat Neres een zware blessure oploopt en KJH tegen een rode kaart aanloopt (3 wedstrijden geschorst). Dan sta je ineens met Cassiera en nog iemand uit Jong in het veld.

We zullen het zien.

25-01-2018 10:15

Bobbaasje +3

Babel of Kerk lijkt mij logischer voor de hand en anders gewoon Bandé.

25-01-2018 10:12

waynelove +2

Wat heeft iedereen tegen Labyad? Goed hij overschatte zichzelf bij PSV, maar als je hem zag spelen was ik wel jaloers dat PSV hem had.

Hij wordt niet gehaald als middenvelder maar als een multifunctionele speler. Lijkt mij geen slecht idee.

25-01-2018 10:04

RaynoFischer +18

Hij was toen een aardig talent ja.
Labyad is een prima speler voor de Eredivisie subtop, maar hier net niet, bij bijvoorbeeld Ziyech wist iedereen vrijwel zeker dat het een goeie aankoop zou zijn, omdat hij ondanks dat hij bij Twente zat (in een kut periode) toch al duidelijk tot de beste spelers van de competitie hoorde en we zo'n type speler nodig hadden. ;)

Naast dat loopt hij vooral in de zomer anderen in de weg, zowel op het middenveld als op de flanken

25-01-2018 10:17

waynelove +2

Lasse Schone werd ook bestempeld als breedte aankoop... Het enige wat ik wil zeggen is dat wanneer hij wordt gekocht, je er net zo goed open voor kan staan.. Of er voor kan kiezen om met zn allen anti te gaan lopen doen.

Een van die twee opties zal de kans dat hij slaagt minder groot maken. Wil je liever een Labyad die onder grote druk staat en wordt uitgefloten voordat hij heeft gespeeld, of een Labyad die zich omarmd voelt en zich wilt inzetten voor de supporters? Als hij komt komt hij, dus laat de "LIEVER GEWOON HELEMAAL NIET" opmerkingen maar achterwege.

(het zelfde geldt overigens voor Siem)

25-01-2018 10:42

RaynoFischer +18

Lasse is wel een beetje een ander verhaal, daar hadden we toen echt iets in de breedte nodig (was hij in 1ste instantie ook gewoon voor gehaald) op langere termijn en kon je die gok transfervrij nemen, voor Labyad zal Utrecht wel weer 7 a 8 miljoen vragen wat hij niet waard is.

25-01-2018 11:14

Boere +0

Bande halen. Labrador niet.ryan Thomas volgend jaar voor Ziyech.ryan thomas op 6 met Frankie en donny

25-01-2018 09:59

NouridolbergNeres34 +1903

We moeten juist af van de middelmaat ,niet nog meer eredivisie rommel erbij gaan halen.

Ten hag is een passant die moet geen inspraak hebben welke spelers erbij komen, laat Marc maar gewoon naar de volgende op het lijstje gaan van de scouting als Bande niet lukt deze winter, als die niet haalbaar is dan haal je gewoon niks.

Noa lang of kuhn kunnen ook wel die paar invalbeurtjes maken als linksbuiten. We praten over 15 eredivisie wedstrijden, kom op zeg niet alsof we nog Champions League of EL spelen ofzo.

25-01-2018 09:59

oudzuid2 +7292

helemaal mee eens. anders zul je zien dat Ten Haag lieveling Labyad nog de voorkeur gaat geven boven Kluivert, en vanaf volgend seizoen heb je voor die positie 3 of 4 spelers

25-01-2018 10:04

Ben +0

Haal ze beiden. We hebben toch geld zat. net alsof iemand die paar miljoen voor Labyad gaat missen.

25-01-2018 09:55

RaynoFischer +18

Het gaat ook niet om die paar miljoen, meer om dat hij overbodig is en andere jongens in de weg zou lopen ;)

25-01-2018 09:58

Youri08 +23

Goed dat jij niet het ABN pasje van Marc hebt.

25-01-2018 10:26

Ajax95Duivendrecht +24104

"Verschil van inzicht" tussen Overmars en Ten Hag.

25-01-2018 09:52

Suarez16_ +9176

Insigne niet proberen nu hij gaat banken bij Napoli?

25-01-2018 09:43

maus_afca +0

Alsof wij 25 miljoen neertikken?

25-01-2018 09:44

Saanchez +3117

Denk dat als hij echt voor dat geld beschikbaar was en wilde komen dat Marc nu al op het vliegtuig zat met een zak geld! Maar uiteraard was Suarez16 redelijk sarcastisch ;)

25-01-2018 09:45

mgtow +22318

Die scoort er 200 per seizoen in de ere. Zo dun je de bevolking van Eindhoven en Rotterdam van ellende wel uit.

25-01-2018 10:29

altijdwelwat +7

Labyad word gewoon een cadeautje voor Ten Hag hoor, droevig dat dat zomaar kan.

25-01-2018 09:39

Johnnie +387

Als je Labyad voor het geld van Younes kan halen betaal je ca. 800.000 bij voor Bandé, beide tevreden.

25-01-2018 09:35

Youri08 +23

Hmm Labyad hoeft voor mij niet echt, zie hem niet als verbetering. En zeker niet als daar veel voor betaald moet worden. Geef liever Johnson of een andere jonge speler de kans als stand-in voor Justin. Zoek dan liever nog naar een CV zodat Frenkie terug naar het middenveld kan als daar iemand wegvalt.

25-01-2018 09:32

3sterrenAjax1 +3

precies! johnsen doet het geweldig in jong ajax. die verdient een kans!!

25-01-2018 09:42

Ajax95Duivendrecht +24104

Dit bedoel je hopelijk en waarschijnlijk sarcastisch... Johnsen speelt al weken dramatisch bij Jong.

25-01-2018 09:51

Youri08 +23

Nam hem even als voorbeeld.

Ik zie bijna geen wedstrijden van jong of jeugd maar wellicht extra stimulans. Speelt hij slecht (vormdip) of kan nivo niet aan?

25-01-2018 10:14

mickey2602 +4754

3sterrenAjax1 wil het liefst heel Jong Ajax in het eerste laten spelen. Die neemt de jeugdopleiding te letterlijk.

25-01-2018 17:32

EuforischeRealist +15533

Ik snap de insteek van Overmars wel denk ik. Bandé nu halen maakt dat hij net als Neres afgelopen seizoen een half jaar kan wennen en incidenteel minuten kan maken. Het geeft hem dus een voorsprong richting volgend seizoen en dat is alleen maar beter natuurlijk voor iedereen. Labyad halen betekent in direct dat Ziyech komende zomer zal vertrekken na een (goed) WK, anders heb je immers te veel spelers imo. Ik ga er vanuit dat Frenkie volgend seizoen namelijk ook richting het middenveld schuift.

Het liefste zie ik Ziyech ook nog een seizoen blijven om ook op Europees niveau te schitteren met deze groep, want de potentie is er zeker.

25-01-2018 09:32

ajaxminimax +5435

Ik weet het echt niet... bande nu al proberen is zo gek nog niet. Als je nu een nieuwe buitenspeler aantrekt, heb je eigenlijk te veel van het zomer, er vanuit gaande dat Kluivert en Neres blijven. En Labyad heb ik mijn twijfels over, maar misschien nu halen als buitenspeler, volgend jaar opvolger van Ziyech? Blijf het lastig vinden... een nieuwe pure buitenspeler aantrekken moet je sowieso niet doen. Hooguit huren..

25-01-2018 09:18

Mokum2018 +2104

Is er nu al spanning tussen Overmars en Ten Hag?

25-01-2018 09:15

RaynoFischer +18

Hoeft niet perse, alleen een meningsverschil.
Snap Ten Hag ook wel, Labyad was zijn beste speler bij Utrecht met Ayoub.
Alleen maar goed dat Overmars daar niet 100% in meegaat

25-01-2018 09:17

JorgeM +0

Vergeet niet dat de Telegraaf dit roept en jouw reactie is precies wat ze willen. Alles gebaseerd op aannames.

25-01-2018 09:45

AFCAsphere +9

Lijkt me sterk, hè. Marc heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Eric hoofdtrainer kon worden. Hij zit er net een maand.

25-01-2018 10:25

Joodhannus73 +3579

Labyad moet je halen voor het middenveld. Ziyech zal na dit seizoen weggaan en Schöne heeft niet de eeuwige jeugd. Labyad is nu 24 jaar. Prima leeftijd.

25-01-2018 09:12

Jayq +3365

Labyad is geen middenvelder. Of in ieder geval niet geschikt als middenvelder op een 3-mans middenveld.

De keren dat hij op '10' heeft gespeeld is altijd in een vrije rol achter 2 spitsen geweest, in combinatie met 3 middenvelders achter hem.
Dat is heel wat anders dan 3 aanvallers voor je en een 'gelijkwaardige' middenvelder naast je, met maar een verdedigende middenvelder erachter.

25-01-2018 09:59

PetrosQ +1

Ik denk dat we Labyad wel kunnen gebruiken. Hij kan namelijk zowel als linksbuiten en als middenvelder uit de voeten. Voor het komende halfjaar kan hij met Kluivert en Neres uitmaken wie op de buitenste posities staan. Komende zomer zal Ziyech mogelijk vertrekken. Vanaf de zomer kan hij dan op een middenveld met Frenkie en Donny.

25-01-2018 09:08

altijdwelwat +7

Labyad is helemaal geen linksbuiten , kan eigenlijk alleen uit de voeten op de 10. En daar is hij simpelweg niet van toegevoegde waarde.

25-01-2018 09:41

3sterren +20205

En daar gaan we weer. Overmars laat zijn spierballetjes zien. Het getouwtrek begint deze keer al wel héél vroeg. Ik heb besloten mij maar niet te gaan hechten aan onze nieuwe trainer ...

Sommige supporters zien in Labyad een geschikte opvolger van Ziyech, zijn ze Frenkie de Jong dan al zo snel vergeten?

25-01-2018 08:47

mcjc +2

Blijkbaar vinden ze Jonshon niet goed genoeg. Het zou niet verstandig zijn om Labyad te halen omdat ze dan in de zomer een overtal op links hebben. De doorstroom van jeugd zal dat ook in de weg staan. Als ze Bande vervroegd kunnen binnenhalen zou dat goed zijn, en anders moeten ze het gewoon met Kluivert en Jonshon doen. Voor eredevisiebegrippen is dat kwalitatief genoeg om kampioen te worden.

25-01-2018 08:44

glob +230

Jonshon?? Grappige variant, die hadden we nog niet gezien. En dat zelfs 2x. ;-)

25-01-2018 09:21

altijdwelwat +7

Waar heb jij het nou over Johnsen ?? Kijk je uberhaupt wel naar voetbal? Johnsen is een drama op voetbalschoenen, komt zwaar tekort zelfs voor Jong Ajax.

25-01-2018 09:43

Ajax27 +19110

Helemaal vergeten ja, Bande. En dan nog Johnsson, Kuhn en Kluivert. Op het middenveld wil je volgend seizoen gewoon met Frenkie, vd Beek en de Jong voetballen.. wellicht dat Schone nog een jaartje meegaat. Labyad... nee in een ander topic gaf ik aan dat ie prima zou zijn als ie zich dit seizoen schikt in zn rol. Maar als ik er nogmaals over nadenk, dan is het een helaas voor Labyad.

25-01-2018 08:12

Rockpotje +9552

Siem basis? Laat Schöne daar dan maar gewoon staan.

25-01-2018 09:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.