FOX: 'Gelimiteerde afkoopsom nu niet geldig'

door JipVR 76

FOX: 'Gelimiteerde afkoopsom nu niet geldig'

door JipVR 76

Laatst geüpdatet

Volgens De Telegraaf betaalt Ajax 700.000 euro voor Erik Ten Hag, waarna de trainer de overstap van FC Utrecht naar Ajax maakt. FOX Sports meldt nu echter dat er op het moment geen sprake is van een gelimiteerde afkoopsom.

Het medium meldt dat die afkoopsom pas na het seizoen in werking treedt, waardoor men bij Utrecht nu kan vragen wat het wil voor de hoofdtrainer. Ajax is momenteel op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer, nu Marcel Keizer het veld heeft moeten ruimen. Michael Reiziger is in ieder geval interim-trainer tijdens Ajax - Willem II.

Zondag gaan Ajax en FC Utrecht met elkaar aan tafel om verder te praten over de eventuele transfer. Ten Hag liet eerder tegenover De NOS al weten dat hij zeker geïnteresseerd is.

Lees meer over:
Plaats reactie

Rentokill +4614

Joh, als Ajax miljoenen neertelt voor een speler en deze trainer graag wil dan komt het wel goed hoor. Gaan we nu zeker ineens zeuren over dattie te duur zou zijn?

24-12-2017 11:32

Web +178830

Bosz kan mooi naar Utrecht.

Kan hij tegen Ajax vol op de aanval spelen. Want dat gaat hij zeker doen.

Een makkelijke 0-4 met ten Hag.

24-12-2017 10:36

KKoossiiee +3062

Hou toch eens op over Bosz.
Die vangt 5 miljoen plus bonussen zolang hij nergens anders gaat werken.
Dat gaat hij niet opgeven om bij Ajax 1 a 2 miljoen te vangen, wat denken jullie nou zelf?

24-12-2017 05:47

Sam Badi +0

Hou jij nou maar eens op want zo werkt het niet. Echt niet. Zijn ontslagvergoeding loopt gewoon door als hij ergens anders gaat werken.

24-12-2017 10:14

EKS +5

Kijk jij eerst de regels van het UWV maar eens na

24-12-2017 10:30

Sam Badi +0

Jezus man, volgens het UWV krijg je maximaal 77k transitievergoeding per jaar dus denk niet dat Bosz daarvan wakker zou liggen. Beetje beter bluffen.

Denk dat een situatie zoals in dit artikel beschreven beter duidelijk maakt hoe het in de voetballerij werkt:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761451/-pleister-op-de-wonde-voor-de-boer-nederlander-krijgt-miljoenenbedrag-mee-.html

Oh, by the way, Dortmund ligt in Duitsland, daar heeft het UWV natuurlijk al helemaal niks mee te maken.

24-12-2017 10:53

EKS +5

grappig dat je er zo serieus op in gaat ;-)

24-12-2017 13:32

strafschop +3

De situatie die geschetst wordt is niet ongewoon. Van Gaal kreeg zowel bij Bayern München als bij Manchester United zijn salaris doorbetaald tot einde contract.

24-12-2017 11:03

Sam Badi +0

Tuurlijk, dat is normaal. Het heet dan alleen geen salaris meer maar een gouden handdruk en dat weerhoudt iemand er niet van ergens anders weer een absurd loon op te kunnen strijken. Ziek, maar waar.

24-12-2017 11:09

Rentokill +4614

Zullen we het er op houden dat wij gewone schepselen het simpelweg niet weten wat er afgesproken is?

24-12-2017 11:31

strafschop +3

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-gaal-wil-snellere-ontbinding-contract-bayern~a13e367f/

24-12-2017 11:34

Ar +104

Laat Reiziger en Bogarde maar lekker het seizoen afmaken.

24-12-2017 00:54

ajax4ever01 +13

Ik wil best genoegen nemen met Guardiola ;)

24-12-2017 01:14

gi0vanni +7381

Ik vind dat je een hoger niveau moet nastreven. :d

24-12-2017 02:45

MankeNelis +7

Precies iedereen ziet weer groener gras aan de overkant. Laat Reiziger en Bogarde maar zitten kan je op je gemak een knappe coach halen waar iedereen 100% van overtuigd is. Er hangt toch weer een zweem van twijfel om het kleine broertje van Flet Flutten.

24-12-2017 01:26

skinny hein +0

iedereen 100 %...lachen

24-12-2017 13:24

BRAMHOUTEN +3813

Precies als van seumeren moeilijk blijft doen reiziger en bogarde het seizoen laten afmaken

24-12-2017 10:04

Ozymandias +159568

Bosz en Ten Hag zijn de toekomst van het Nederlandse trainersgilde. Deze twee zullen in de toekomst uitgroeien tot een voorbeeld voor beginnende Nederlandse trainers. Ze zijn namelijk beide helemaal bezeten van hun vak en constant bezig met hun ontwikkeling als hoofdtrainer. Ze koppelen de basisprincipes van de Hollandse School (diepte over breedte, één op één situaties creeren op de flanken, driehoekjes zoeken zodat de bal snel rond kan gaan, etc.) aan het moderne voetbal. Dat zal met vallen en opstaan gaan maar deze twee kunnen de 21ste eeuw aan het Nederlandse voetbal introduceren.

24-12-2017 00:49

Champy +1

Gewoon 10 miljoen vragen Van Seumeren! Dan haakt Ajax af, en wachten we tot Bosz terug is van z'n skivakantie.

24-12-2017 00:36

atalantanio +539

Misschien ligt Bosz maandagavond wel onder je kerstboom.

24-12-2017 01:55

Web +178830

Ja. En dan gaan wij alles winnen. Slechte wedtrijden komen niet meer voor.
Bosz zal niet terug komen ( gelukkig ) dat wil Bosz niet en Ajax ook niet.

Stop eens met Bosz.

24-12-2017 10:34

Gewoon Gijs +18455

Dan maar niet doen.

23-12-2017 23:31

tonny +0

veel teveel geld voor een trainer
neem koeman maar

23-12-2017 22:17

HenryVakH1972 +1018

Koeman is nou van Rotterdam

23-12-2017 22:45

PJK54 +1

Koeman wordt de Oranje coach

24-12-2017 09:36

skinny hein +0

3 x salaris...schiet ook niet op

24-12-2017 13:25

koppendicht +4

het blijft een wat lompe boer voor de camera's, wat niet past bij de status en allure van Ajax. Maar goed, moet de kans krijgen. Echter snap ik niet dat Van den Brom gepasseerd wordt. Is ook een lompe boer en mist ook uitstraling, maar heeft bij iedere club waar hij heeft gewerkt zeer goed gepresteerd en ook nog eens een prijs gepakt met Anderlecht. Blijkt qua resultaten gewoon een zeer goede coach te zijn.

23-12-2017 22:02

ferdinandajax1 +0

nou meer dan een miljoen zal het niet zijn. vraag me eigenlijk af of dit wel de beste optie is

23-12-2017 21:40

Marcao +27

De enige NL coach met een vernieuwende viste. Laat maar komen. We moeten ons voetbal heruitvinden.

23-12-2017 21:46

Bobbaasje +3

Ik hoop echt dat Bosz gewoon terugkeert bij Ajax.

Als je gewoon naar pakweg de laatste 10 jaar kijkt, dan was Bosz de best functionerende trainer bij Ajax en ik baalde er flink van dat hij afgelopen zomer vertrok bij Ajax. Bosz is welles waar ontslagen bij Dortmund, maar zijn periode daar is met wat vallen en opstaan gegaan: de voorbereiding was niet best, maar hun start in de Bundesliga was uitstekend en vervolgens vielen ze terug, maar ik denk dat als Bosz gewoon aan mocht blijven als trainer, dat het dit seizoen dan met vallen en opstaan zou gaan bij Dortmund, maar dat ze daar in de toekomst (volgend seizoen) de vruchten ervan af zouden werpen.

En voordat er weer reacties komen dat Bosz het afgelopen seizoen vooral gered is door Sánchez, Traoré en Klaassen: ja, dat waren belangrijke spelers voor Ajax, maar de rol van Bosz wordt echt wel onderschat, want de hand van Bosz was in mijn ogen echt wel duidelijk zichtbaar.

Onder Bosz raakten spelers als Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi, Dijks en Gudelj hun basisplek kwijt en vooral van de eerste 2 vond ik dat eigenlijk wel jammer, maar er kwam wel genoeg jeugd onder Bosz door: spelers als de Ligt, Nouri en Kluivert maakten hun debuut, deels opgeleide spelers als Onana en Dolberg werden vaste- en erg belangrijke spelers voor Ajax, spelers als (vooral) Van de Beek en Frenkie de Jong (deels opgeleid) kregen regelmatig speelminuten en ik weet nog dat Bosz vorig seizoen rond deze tijd, in de laatste 2 wedstrijden van de Europa League tegen Standard Luik en Panathinaikos zo'n beetje met Ajax B / Jong Ajax speelde en hij versloeg Panathinaikos toen met 2-0 en tegen Standard Luik werd met 1-1 gelijkgespeeld.

Nogmaals, ik hoop dat Bosz terugkeert en dan moet hij gewoon de ruimte krijgen om wat op te bouwen en dat kan nu zeker, nu Bergkamp en Spijkerman weg zijn en ik weet zeker dat ik niet de enigste was, die het gevoel had dat Ajax aardig richting het Bayern München-scenario zou gaan als Bosz in de zomer gewoon bij Ajax was gebleven.

23-12-2017 20:42

Bensco +7181

Bosz heeft een goed jaar gehad maar het is wishfull thinking om te denken dat hij terugkomt. V.d sar zit er nog steeds en die had de doorslaggevende stem in zijn vertrek. Bovendien mist Bosz cruciale spelers en is hij niet op vriendelijke wijze weggegaan. Hem terughalen gaat een hoop scheve gezichten opleveren in Amsterdam. Dat moet je nu niet willen. De koppen moeten weer dezelfde kant op en de borst weer vooruit. Ajax moet dat stapje omhoog weer gaan zoeken.

23-12-2017 20:56

Wesl +0

krankzinnig! van de ene onervaren trainer naar de andere. Peter Bosz, is ook kaal maar heeft al eens laten zien wat hij in huis heeft!!! gvd

23-12-2017 20:40

Wesl +0

doe mij alsje alsje blief Peter Bosz!!!

23-12-2017 20:39

Bjorn +12802

Peter Bosz is gratis. En een veiligere keuze.

23-12-2017 20:29

mario-ajax23 +0

Hopen dat de deal nog afketst,maar denk t niet helaas,maar toch dan een betere optie halen

23-12-2017 20:17

HenryVakH1972 +1018

Niet doen dus.

23-12-2017 19:52

Lekiam +1

En daar komt de welbekende Ajax-toeslag weer aan. Bij spelers gaat er standaard 2miljoen op bij Utrecht als Ajax komt. Ben benieuwd wat de toeslag bij een trainer is.
Als Utrecht echt te veel vraagt zou ik ter hag goudenbergen beloven en dan de deal af laten ketsen vanwege de vraagprijs. Lekker een ongemotiveerde trainer achter laten daar.

23-12-2017 19:46

Sterretje73 +5294

Idd heel erg slim ja. Ten Hag naaien omdat Utrecht niet meewerkt. *zucht*

23-12-2017 19:53

BokkieBokstra +11372

Dat zal pijn doen in de portemenee.

23-12-2017 19:46

ferdinandajax1 +0

van seumeren zal nog wel wat willen overhouden ja. maar utrecht heeft vorig jaar zwarte cijfers geschreven, dus verkoop is niet noodzakelijk. en kan utrecht zomaar een vervanger halen?? misschien Mario Been.

23-12-2017 21:42

BRAMHOUTEN +3813

Misschien wil bosz zelf niet hè, iedereen gaat er maar vanuit dat bosz terug wil. Misschien wil hij wel gewoon zijn afkoopsom opmaken en een jaartje niks doen

23-12-2017 19:41

afc_red +2

Ik denk dat Bosz zijn contract nog steeds afgekocht moet worden als hij naar Ajax gaat binnen een jaar.
Staat meestal wel in zo'n afkoop contract.

23-12-2017 19:32

vanreenen +10359

Misschien komt Bosz in beeld als Utrecht een belachelijk bedrag vraagt. Maar dat zal wel niet gebeuren anders zit Utrecht met een ongemotiveerde trainer. Stel: Utrecht vraagt 1,5 miljoen euro, heb je kans dat Peter Bosz weer in beeld komt. Zo langzamerhand wil 70% van de supporters Bosz wel weer terug. Afwachten hoe deze KERSTsoap afloopt.

23-12-2017 19:28

Tinus +10467

In dat geval hoor ik bij die 30 procent. Als je zelf het hardst roept dat iedereen moet blijven en je gaat er als eerste vandoor als er met een zak geld wordt gerammeld, dan hoef je van mij niet meer terug te komen. We hebben al onbetrouwbare leiden genoeg bij Ajax.

23-12-2017 19:46

Gonzo +4778

Ja hoor Bosz mag komen

23-12-2017 19:52

DarkDefender +987

Ik vraag me wel af waarom ze eigenlijk niet voor Bosz gaan, aangezien Overmars toch juist wel met hem doorwilde? Hij was volgens mij wel bereid om Bosz toen voor een deel tegemoet te komen. De mensen waar Bosz volgens mij niet mee door 1 deur kon, zijn nu toch juist weg? Of is vd Sar echt tegen Bosz of is er wellicht toch teveel gebeurd?

23-12-2017 19:23

GeleenAjax +1670

Bosz wilde toch volledige zeggenschap? Dus de volledige staf zelf samenstellen? Iets wat Ajax niet wil...

23-12-2017 19:25

vanreenen +10359

Carlo L'ami zal ook wel vertrekken, want Menzo is plotseling weer beschikbaar. Het liep niet in Kaapstad. Kan je makkelijk zeggen als Bestuur, want niemand kan dit toetsen.

23-12-2017 19:30

insectenverdelg +23600

Je kan gewoon naar de stand kijken. CAPETOWN staat gewoon (bijna? op degraderen. Dus t valt best te toetsen. Verder is t de vraag of menzo wel keeperstrainer wil zijn ipv hoofdtrainer.

23-12-2017 19:37

Ferd +38681

Nee, dat wilde Bosz niet. Bosz wilde wel een tweede assistent zelf kunnen kiezen en af van de twee assistenten die hem opgedrongen waren

23-12-2017 19:46

DarkDefender +987

En daar wilde Overmars volgens mij wel in mee.

23-12-2017 19:49

GeleenAjax +1670

Waar hij vooraf vanaf wist en akkoord mee ging...

23-12-2017 20:24

JariHeijden +5629

Bosz wilde vier mensen uit de staf weg. Maar Bergkamp en Spijkerman ook l'Ami en die looptrainer wiens naam ik vergeten ben. Hij wilde zelf zijn tweede assistent bepalen. Dat betekent dat is nagenoeg zijn eigen staf wilde bepalen. Terecht dat Ajax dan nee zegt. Als Ajax dat doet, dan leg je het volledige beleid over de invulling van de technische staf in handen van een trainer. Stel je voor dat ie een jaartje later alsnog weggaat en er komt een andere trainer, die ook weer zijn eigen staf wil bepalen, dat wordt dan toch een zooitje. Continuïteit is dan toch ver te zoeken. Het is aan Ajax om trainers wel of niet op te nemen in de staf. Bosz wilde teveel en dat kwam hem goed uit, want zo kon hij naar Dortmund. Toeval? Of toch ook een beetje opportunisme van Bosz...

24-12-2017 09:02

Ajaxvooraltijd +2

En natuurlijk gaat die vatsige nsber weer dwars liggen om zijn ss achterban tevreden te stellen. Voordat mensen gaan lopen roepen dat mijn reactie niet kan (ze zongen het meermaals z3lf uit volle borst met z'n allen en Utrecht deed niets en omzeilde de straffen van de KNVB willens en wetens.)

23-12-2017 19:16

didierajax020 +2

Dat Utrecht speelt echt op de manier 'bal afpakken en counteren' momenteel tegen NAC. Verschrikkelijk. Mag hopen dat Ten Hag dit drastisch omgooit bij ons Ajax. Zo niet kon Keizer prima blijven qua spel.

23-12-2017 19:15

GeleenAjax +1670

Keizer liet Ajax maar 88 minuten voetballen.
Bij een voorsprong van minder dan 2 goals wist je bijna zeker dat we die nog weggaven door blunders in zijn wisselbeleid. Bij gelijkspel of kleine achterstand wist je zeker dat Ajax in elk geval niet meer zou scoren, vlak voor tijd.
Dus nee, Keizer weg is niet erg. Gaat om de manier waarop...

23-12-2017 19:22

daancruijff14 +0

Ten Hag past het spel duidelijk aan op het spelersmateriaal. Bij het tweede van Bayern München speelde hij het aanvallende 4-1-4-1 en bij Go Ahead Eagles (één van de sterkste ploegen in de competitie, net als Ajax) vaak 4-3-3. Het komt echt wel goed met zijn systeem, daar maak ik me geen zorgen over

23-12-2017 19:28

JordyAjacied +19475

Als Utrecht nou abnormaal veel vraagt, komt hij niet en kunnen we overschakelen op plan B een transfervrije Peter Bosz.

23-12-2017 19:14

Gonzo +4778

Ja zeker, ik zou Bosz zeker niet uitvlakken

23-12-2017 19:44

SjaakWolfs +4

Dus vele tonnen (meer dan een miljoen?) betalen voor de komst van Ten Hag heeft de voorkeur boven nog een half jaartje Keizer? Heeft men zulke hoge verwachtingen van de man? Vraag me af of dit het waard zal zijn.

23-12-2017 19:13

talent020 +7

ben toch wel benieuwd of Ajax bereid is ver te gaan qua transfersom. zou ook graag eens horen Of Ten Hag de enige optie is die ze overwegen.

23-12-2017 19:13

PetrusKeizer +10739

het wordt een haggelijke onderneming

23-12-2017 19:11

Ajacied33 +36972

Ik hoop dat de deal lekker afketst. Hoe kinderachtig ik ook mag overkomen met deze reactie

23-12-2017 18:59

BRAMHOUTEN +3813

Inderdaad heel kinderachtig

23-12-2017 18:59

GeleenAjax +1670

Ja, want Bosz is natuurlijk veeeeeeel beter...

23-12-2017 19:05

BGB +0

Voorlopig staat zijn elftal zwaar onder druk in Breda..

23-12-2017 18:56

BRAMHOUTEN +3813

Vind ik niet zo gek, als je weet dat de trainer weg gaat dan gaat dat toch doorwerken naar de spelers toe

23-12-2017 18:59

talent020 +7

Deze wedstrijd zegt mij niet zoveel, net zomin dat hij een jaartje onder Guardiola heeft meegelopen, ik gun Ten Hag een kans, maar dat het geen Ajax man is, lijkt wel duidelijk

23-12-2017 19:08

BRAMHOUTEN +3813

Klopt maar er zijn in het verleden Ajax trainers geweest die er ook niks van bakten. Hier lopen ze vooraf al te janken

23-12-2017 19:09

GeleenAjax +1670

Wie waren dat de laatste 20 jaar wel?
Van Gaal, Spartaan
Olsen, buitenlander
Wouters, Ajax, voornamelijk PSV, Utrecht
Blind, Ajaxman
Van Basten, Ajaxman
Jol, Hagenees
Bosz, Feijenoorder
Ten Cate, ???
De Boer, Ajaxman

23-12-2017 19:15

talent020 +7

ik drukte mij misschien wat ongelukkig uit, maar bedoelde met Ajax man meer iemand die staat voor de visie van Ajax Van Gaal,Olsen en Bosz waren allemaal trainers uit het rijtje waar ik erg van kon genieten en mij als Ajacied mee kon associëren.

23-12-2017 19:25

RoodWit +62

Ten Cate, Go Ahead.

23-12-2017 19:43

Ferd +38681

Van Gaal Sparta? Weet jij wel waar je over praat? Opgeleid door Ajax, doordrongen van Ajax dna

23-12-2017 19:45

geendagsvlieg +0

Juist, als Van Gaal geen Ajacied was geweest maar een buitenstaander dan was hij ergens in 1992-1993 ontslagen.

23-12-2017 19:53

GeleenAjax +1670

Als je iemand corrigeert, zorg eerst dat je wat feiten kent. Louis kwam pas op zijn 20ste of zo naar Ajax, maar heeft geen wedstrijd in het eerste gespeeld hoor. En logistiek h dat je in 92 niet ontslagen wordt als je net de uefacup hebt gewonnen...

23-12-2017 20:32

geendagsvlieg +0

Niks logisch aan, in 1992-1993 werd Ajax 3e met omgerekend 69 punten. De Telegraaf en Barend ^ van Dorp waren 2 seizoenen lang behoorlijk aan het zagen.

24-12-2017 09:01

Jessey1981 +0

precies! veel mensen vergeten dit of hebben het simpelweg niet meegemaakt. maar het eerste seizoen onder Louis was erg belabberd. hij heeft meerdere keren oo de wipstoel gezeten. ook moet er een kant tekening geplaatst worden dat de lichting van '93 erg bijzinder was.

24-12-2017 09:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.