Vd Sar: 'Kunnen selectie wel intact houden'

door JipVR 72

Vd Sar: 'Kunnen selectie wel intact houden'

door JipVR 72

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar heeft inmiddels ook via AjaxTV gereageerd op het vertrek van Peter Bosz. De sportbestuurder gaat tegenover het clubkanaal iets dieper in op de reden van het vertrek van Bosz en daarnaast richt men zich op volgend seizoen.

'We hebben na afloop van het seizoen een aantal gesprekken gevoerd met elkaar en daar zijn we niet helemaal uit gekomen. Als technisch hart zijnde, staan we voor de lange termijn van de club en maken we alle beslissingen omtrent voetbal. Van daaruit is het helaas tot dit gekomen', klinkt het cryptische verhaal van Van der Sar.

'Of het vertrek van Bosz invloed zal hebben op volgend seizoen? Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat we een goede selectie hebben, met een bepaalde chemie. Ik denk dat er nog een hoop rek in deze spelers zit. Ik denk dat we op een enkeling na deze selectie wel intact kunnen gaan houden', aldus Van der Sar, die ook tegenover AjaxTV niet in wil gaan op de mogelijke opvolgers van Bosz.

Wel vertelt Van der Sar tegenover FOX Sports waar de nieuwe trainer aan moet voldoen. 'Qua voetbalvisie moet die het goed kunnen vinden met Spijkerman en Bergkamp. We zullen ook zeker nagaan wat er vorig jaar niet goed is gegaan. We zijn tevreden over onze assistenten en die zullen ook niet veranderen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Johnvanessen +193

Hoop dat ik eind van deze transferwindow deze quote niet tig keer hoef te zien op social media! Doorselecteren en kwaliteit waar nodig kopen

07-06-2017 22:36

schroetje +2

ik zeg Erik ten Hag

07-06-2017 11:28

je +5

Het hoogtepunt van Edwin Van der Sar als AD Kranten knipsels weghalen op de toekomst.

07-06-2017 10:46

Lazell +17005

Zoals Edwin het zegt had Bosz eisen die botsten volgens het TH met de lange termijn visie. Over de invulling van de technische staf. Die eisen werden niet ingewilligd en toen ging Bosz naar Dortmund. Zonder verschil in inzicht had hij er nog gewerkt.

Nou ben ik zeer benieuwd naar wat die eisen nou waren. Wie functioneerde volgens Bosz niet. Pas dan kunnen we bepalen wie gelijk heeft. Geef nou eens wat meer transparantie Edwin, want hierdoor krijg je alleen maar meer gespeculeer.

07-06-2017 10:41

Jayq +3394

Eens. Maar het is wel:
Zonder verschil van inzicht en de interesse van BVB in Bosz, had hij er nog gewerkt.

Het is namelijk de combinatie van die 2 elementen die tot het vertrek hebben geleid. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het 'verschil in inzicht' onoverkomelijk was. Er is door technische mensen binnen Ajax een jaar lang, best succesvol, samengewerkt. Dan kan ik mij niet voorstellen dat meningsverschillen nu zo groot zijn dat een vruchtbare samenwerking komend seizoen onmogelijk was.

Zonder de BVB uitweg was Bosz niet zo stellig geworden en was het 'verschil in inzicht' echt wel opgelost richting het nieuwe seizoen.

07-06-2017 11:34

*Bonsie* +4

Bergkamp is tog gewoon spitstrainer??

07-06-2017 10:09

Lazell +17005

Cultuurbewaker en zorgen voor de aansluiting van de jeugd naar Ajax1. 3 petten dus, hoewel deze twee elkaar grotendeels overlappen.

07-06-2017 11:05

pinballmagic +107

Wanneer gaat er bij jullie nu eens de bezem erdoor heen.?
Gooi eens een stelletje eikels van hun Apenrots af.
Waren we eindelijk op de goede weg met de juiste trainer , kunnen we weer opnieuw beginnen

07-06-2017 09:43

Bijgoochem +191

WIJ WILLEN TRANSPARANTIE!!

07-06-2017 08:56

PuurGeluk +4810

Ron Jans dan maar. Dat is de enige die zich kan schikken in een rol als hoofdtrainer achter Hennie en Dennis.

07-06-2017 08:22

Ajax Koersvast +0

Miste laatste maanden al een totaal gebrek aan enthousiasme bij vdSar aangaande het sprankelende spel van Ajax...
Tja de staf bewaakt de Ajax-cultuur, maar iedereen die het Ajax-voetbal daadwerkelijk weer terug weet te brengen wordt er helaas uitgeknikkerd :-(

06-06-2017 23:47

afca95 +1309

Hahaha! Wie gelooft deze pinokkio nog! Geloof mij nou de uitverkoop is begonnen, Overmars zit al te rekenen hoeveel bonus hij kan bijschrijven. Dolberg, Sanchez, Klaassen, Onana en Zyech zie ik zo verkocht worden..

06-06-2017 23:46

Professor +11201

Ik denk dat er zoals altijd wel 1 of 2 basisspelers weggaan, Bijvoorbeeld Klaassen en Veltman. Dat zou helemaal niet gek zijn dit zou ook gebeuren als Bosz was gebleven.

07-06-2017 00:35

Pino61 +0

Niet over mij praten als ik er ff niet ben hoor :-)

07-06-2017 08:24

Minsc +1520

De selectie wel intact kunnen houden? Wat? We hebben nog minstens 40 miljoen aan transferopbrengsten over en hebben o.a. nog backs en keepers nodig, versterken die selectie!

06-06-2017 23:15

A Kind of Magic +582

Naar aanleiding van een extra stuk op VI kan ik me enigsinds beter vinden in deze uitkomst.

Het komt er kortweg op neer dat Spijkerman een andere functie binnen ajax zou bekleden en dat er een plek vrij kwam in de technische staf. PB wilde zelf iemand aanstellen, terwijl Ajax (lees vd Sar) volgens de lijn Cruijff wil zorgen dat er altijd Ajax-mensen op deze plek zitten (voor de lange termijn)

Het was geen onwerkbare situatie, maar er werd blijkbaar wel lang over gediscussieerd. Toen Dortmund langs kwam is het in een stroomversnelling geraakt en heeft Ajax niet dwars gelegen.

Los van het feit dat ik het ontzettend kut vind dat Petr weg is, ben ik wel van mening dat de ajacieden de overhand moeten hebben op deze cruciale posities. Er mag alleen best discussie zijn over wie daar moet zitten, want Dennis lijkt vaak voor problemen te zorgen

06-06-2017 23:06

ajax2004 +2

blijkbaar is samenwerken met Bergkamp niet makkelijk

06-06-2017 23:44

Mundus +1241

Als dat de oorzaak is vraag ik me af waarom Van der Sar er zo moeilijk over doet. Vertel dat dan gewoon, dan kweek je begrip bij je achterban.

06-06-2017 23:30

HarryHarHar +3018

We zijn echt weer helemaal terug bij af!.....

06-06-2017 22:58

skinny hein +0

zo iedereen uitgehuild nu? Gaan we nu weer normaal doen en kijken naar een nieuwe trainer?

06-06-2017 22:44

mickey2602 +4792

Konden we maar kijken naar een nieuwe trainer maar Ajax(lees de directie) hebben zojuist de,op dit moment in mijn ogen en die van vele supporters,meest geschikte trainer de laan uitgestuurd. Of dat nou terecht is of niet valt over te twisten maar punt wat ik aan wilde halen.
Wij kunnen wel kijken maar we zijn daarin wel weer puur afhankelijk van wat de club als trainer binnen haalt. Dus we hoeven niet te kijken,we hoeven alleen maar af te wachten.
En tegen de tijd dat die nieuwe trainer er is dan kunnen we weer gaan janken of gaan juichen(of beide).

06-06-2017 23:13

Freddy Al +11

Nu bak je ze wel heel erg bruin; Peter is niet ontslagen maar wilde naar BVB.
De discussie ging niet over zijn functioneren en al helemaal niet over het voetbal maar over invulling van de organisatie.
Ik ben het met iedereen eens dat hij een prima trainer was en ons mooi voetbal heeft laten zie maar dat betekent niet dat Ajax hem overal het laatste woord in geeft.Terecht niet.

07-06-2017 22:47

V12 +867

Ik zou a;s coach nooit voor een club willen werken waar de assistenten belangrijker zijn dan de hoofdcoach. Echt dom. Bergkamp zijn mening is 1 maar die van Hennie Spijkerman kan in het technisch hart nooit die van Bosz overrulen.
Echt slecht dit!

06-06-2017 22:31

suitie +74

Old Boys Network II is een feit..

06-06-2017 22:27

EVH +8

Er is vrijwel nooit een coach geweest in de historie van AJAX die AJAX beter AJAX-voetbal liet spelen dan Peter Bosz. In zo een korte tijd.

06-06-2017 21:57

Ozymandias +159568

Je blijft dit maar herhalen en het enige wat je er mee aantoont is dat je niets weet over Ajax pre-2000.

06-06-2017 23:21

EVH +8

Michels deed het.
Cruijff deed het.
Van Gaal deed het.
Bosz deed het.

De rest amper of niet. Frank de Boer zeker niet!

07-06-2017 17:51

EVH +8

Ik weet ALLES over AJAX pre 2000.

Michels deed het.
Cruijff deed het.
Van Gaal deed het.
Bosz deed het.

De rest amper of niet. Frank de Boer zeker niet!

07-06-2017 17:51

NouridolbergNeres34 +1912

Rinus michels, Johan Cruijff, louis van gaal. Hou toch op met dat ophemelen van bosz alsof het een messias is. Nog geen prijs gepakt als trainer zegt genoeg. wisselen had hij ook nogal moeite mee en rouleren stond niet in zijn woordenboek. psv uit spelers met 120 min in de benen van schalke uit gewoon doodleuk weer opstellen, younes viel oververmoeid uit ,traore na 20 min kon al niet meer lopen weg 2 wissels, terwijl je neres en kluivert op de bank hebt zitten fris en gretig. En als een wedstrijd niet liep kon hij het tactisch niet omzetten. Man U , excelsior uit ,groningen uit, schalke uit.

07-06-2017 01:09

EVH +8

Michels deed het.
Cruijff deed het.
Van Gaal deed het.
Bosz deed het.

De rest amper of niet. Frank de Boer zeker niet!!

07-06-2017 17:59

RusselWestbrook +21

Echt geen idee wat voor obsceen goede trainer ze aan moeten stellen om van deze puinhoop iets goeds te maken. Niet best dit.

06-06-2017 21:57

Heroisch +0

Eigenlijk bepalen de assistenten dus welke voetbalvisie de trainer moet hebben en blijven lekker op de achtergrond. Als het fout gaat is de trainer verantwoordelijk en gaat ie eruit . Als het goed gaat gooien we m er ook uit want hij heeft niet gerouleerd tegen Psv.

06-06-2017 21:48

Amsterdamsetrots +4545

Hahahah. Vent je kan nog niet eens een trainer houden die graag wilt blijven.

06-06-2017 21:40

Professor +11201

Eigenlijk grijpen Spijkerman en Bergkamp de macht. Kan het triester.

06-06-2017 21:40

FrankRijkaard4 +1859

Dit gaat helemaal nergens meer over

06-06-2017 21:13

3sterrenAjax1 +3

toen johan schande sprak dat jol de staf met eigen mensen invulde stond iedereen er achter. nooit meer een passant de macht geven. en nu buigt iedereen voor koning bosz. dat mensen dat aan zichzelf kunnen verkopen!
het th heeft plan cruijff gevolgd. geen passanten de staf laten bepalen. bosz mocht al 1 assistent meenemen. terwijl dat eigenlijk ook niet volgens het plan is. maar je geeft bosz een vinger en met de interesse van dortmund wil hij de hele hand.

06-06-2017 21:12

BRAMHOUTEN +3813

Inderdaad, hij gaat voor het grote geld, geen schande maar laat geen ellende achter je. Deze kakkerlak heeft gezorgd dat Feyenoord kampioen werd en nu gezorgd dat Ajax in kwaad daglicht staat, in Rotterdam bedanken ze hem. Peter bedankt, je heb leuk voetbal gespeeld vanaf april. Ik west zeker dat de volgende trainer met deze groep wel een prijs weet te winnen

06-06-2017 21:28

EVH +8

Wat een mafketel ben jij zeg, on ge lo fe lijk

06-06-2017 22:06

Godenzoon24 +15388

Nee hoor maar na get zoveelste conflict mey Dennis en zijn vriendjes weiger ik weer te geloven dat het weer aan die ander lag.

06-06-2017 22:23

NouridolbergNeres34 +1912

Amen !!! Plus 1

07-06-2017 01:11

Robinjo1988 +1

Geen woorden voor. Wat een zooitje. En hoe kun je tevreden zijn over die assistenten die niks toevoegen, behalve onrust?

06-06-2017 21:05

marco009 +0

Smoel! .....Nu even niet E!

06-06-2017 21:03

ambtenaar +23

Als je je trainer al voor een appel en een ei laat gaan dan heb ik weinig vertrouwen dat je de selectie bij elkaar kan houden.

06-06-2017 20:59

ZwartNazareth +1412

Dus je mag niet zelf je assistenten meenemen want die staan in feite elke dag al voor je neus (Bergkamp en Spijkerman) en blijken uiteindelijk jouw baas te zijn. Een trainer met verstand en eergevoel zal daar nooit mee akkoord gaan.

06-06-2017 21:03

amthree +407

Flikker toch op man als er een bod van 50 miljoen komt ziet overmars dollars tekens in zijn ogen. Hij heeft de ballen niet om nee te zeggen. En wat doen spijkerman en bergkamp dan? volgens mij moeten ze niks van mooi voetbal hebben maar gewoon het voetbal van frank. Bergkamp durft niet te vliegen dus hoezo is hij assistent als hij niet met europese wedstrijden mee gaat? Die 2 zorgen er voor dat we AJAX niet meer terug kunnen zien... En hoezo ''plan cruijff'' Iemand die wilt spelen als cruijff gooien jullie er uit!

06-06-2017 20:45

HarryHarHar +3018

Nou van der Sar, dit is zeker één van je aller slechtste optredens in je hele loopbaan, dit getuigt van het aller grootste amateurisme wat je maar kan bedenken, dat een hoofdtrainer zich moet schikken aan zijn assistenten.... man man man hoe krijg je het verzonnen?... dit gaat Ajax z'n beste spelers kosten want jij houd helemaal niks intact, dan zullen er zeker ook de nodige supporters afhaken en over de resultaten maar te zwijgen of denk je nu werkelijk dat je Bosz zomaar kan vervangen, Bosz had ook een maand of vier á vijf nodig voordat het een beetje ging draaien en dat zal nu nog moeilijker worden want er gaat op zeker sterkhouders vertrekken, over zeven weken staat de CL al voor de deur..... en de competitie weer beginnen met wat false starts is gelijk dodelijk is wel gebleken wie ga je er voor zetten Spijkerman himself?.... Ajax gaat eerdaags bij monde van E.v\d Sar bekendmaken dat we voor volgend seizoen alleen maar financiële doelstellingen hebben en dat alle sportieve aspiraties overboord kunnen.. de groeten!..

06-06-2017 20:40

niquedegraaff +5292

Spijkerman is de baas in Amsterdam

06-06-2017 20:39

MichelAngelo66 +22270

Die laatste alinea is natuurlijk te belachelijk voor woorden. We zijn tevreden met de assistenten en die blijven. Die maken gewoon de dienst uit. Gek he dat een zichzelf respecterende trainer daar niet langer dan een seizoen intrapt.
Dat je een bepaalde lijn wil handhaven heel goed. Maar dan schiet je iemand af die in die lijn functioneert? Of je volgt natuurlijk als club niet die lijn. Het bekt alleen wel lekker voor de buitenwereld... Lijn Cruijff.

Nou op naar Stam dan maar.... Die volgt ook lijn Cruijff toch?

Wat een ellende.

06-06-2017 20:35

echtgras +824

Ben eigenlijk blij dat Edwin dit zegt... dit geeft al aan hoe ongeschikt hij is voor zijn functie als directeur.

Dit is net zo lachwekkend als de persconferentie van Oranje met van Breukelen en Decossaux. We kiezen niet alleen een bondscoach, nee een duo.

Nee correctie dit is veel erger. De assistenten bepalen dus wie er hoofdcoach wordt? Haha hallo Edwin, hoor jij jezelf wel eens praten? Hoe debiel klinkt dat?
Tuurlijk moet het beleid van Ajax en de cultuur bewaard worden maar dat zegt niet dat degene die daar zitten heilig zijn of zelfs wel de goede personen zijn. Als Bergkamp het voor elkaar krijgt om Jonk weg te jagen waar Cruijff een groot fan van was, dan kan je wel zeggen dat je Cruijffs plan volgt maar dan klopt er geen snars van. Hoe dom denk je dat iedereen is?

Hopelijk wordt de druk op vd Sar, Bergkamp en ook Spijkerman en Overmars zo groot de komende weken dat ze hun conclusies trekken. Dan wissel je Overmars in voor Jordi Cruijff en dan begin je opnieuw

06-06-2017 20:29

MichelAngelo66 +22270

Van Breukelen denkt in koppeltjes en vd Sar denkt in assistenten!

Keepers staan altijd alleen in hun doeltje. Zou dat de reden zijn dat ze op latere leeftijd in de grote mensen wereld volledig van het pad af raken?

06-06-2017 20:43

atalantanio +539

Donder op joh met je Spijkerman. Waarom die man er nog steeds zit is al een raadsel. Edwin is echt hopeloos ongeschikt voor de job.

06-06-2017 20:16

Rdk1983 +4

Ik vraag me dan af wat Bosz wilde dat per se niet kan? Ajax speelde het beste voetbal sinds jaren. Jeugd brak door, hele wereld lyrisch. Wat is er dan niet goed?

06-06-2017 20:13

Robeerke +1219

Jullie kunnen helemaal geen KUT, Edwin.

06-06-2017 20:14

gebruikersnaam +0

Een trainer aanstellen obv het feit of zijn visie aansluit op die van assistenten Spijkerman en Bergkamp. Wat een lachertje is dit zeg, dat is toch de omgekeerde wereld. Als de visie van die 2 leidend is dan moeten ze leiding nemen en krijgen en zelf hoofdcoach worden. Dan kunnen ze als hoofdcoach assistenten zoeken die hun visie aanhangen ipv andersom. Wat voor overwicht en geloofwaardigheid heeft een coach nog die zich moet schikken naar de visie van de assistenten en wiens functioneren en aanblijven dus bepaald en beoordeeld wordt door mensen aan wie hij leiding moet geven. Dit is echt de wereld op zijn kop. Wat een amateuristische door vriendjespolitiek gedreven tyfusorganisatie is het geworden zeg.

06-06-2017 19:54

ram +7283

Bij ieder artikel dat ik lees breekt er weer één van mijn klompen. Ik blijf aan de gang met klompen kopen...

Ed zegt dus dat Bergkamp en Spijkerman het succes/aanstelling van de hoofdcoach bepalen. What the fuck? Wie zijn Bergkamp en Spijkerman dan? Wat hebben die ooit gedaan voor Ajax (Bergkamp wel als spelers uiteraard)? Dit is echt lachwekkend. Het begint Van Breukelen-achtige vormen aan te nemen!

En de selectie intact houden? Succes. De selectie wilde Bosz houden en jij hebt dat genegeerd... Dus de hele selectie voelt zich door jou in de bek gekakt, Ed!
Ziyech heeft al gezegd dat Bosz zijn beste trainer ooit was. Dus als Ziyech wordt benadert zal hij daar eerder op ingaan. En misschien geldt dat ook wel voor Dolberg, Sanchez en anderen.

06-06-2017 19:42

Pino61 +0

En ik maar denken...... even een nachtje over slapen, komt wel weer goed. Nou, kan jullie vertellen dat ik heel naar heb geslapen vannacht. Eerst viel ik Bosz af omdat ik dacht dat het een geldwolf was (waarvoor nogmaals mijn excuus Peter) . Later bleek dat er bepaalde figuren iets te zeggen hadden over de trainer die niet capabel genoeg zijn om er überhaupt iets over te mogen zeggen. Tis een zooitje na eindelijk een half jaar leuk voetbal te hebben gezien. Ik ben bang dat deze beleidsplanners de plank volledig mis slaan en ervoor zorgen dat de voltallige selectie binnen nu en 2 jaar eieren voor zijn/ haar geld gaat kiezen. Straks staat de A1 in Ajax 1 te ballen en willen een Sanches Dolberg en Ziyech graag weg met dit beleid. Ik weet het ff niet hoor, maar als honds trouwe supporter voel ik me " von hinten angegriffen ". Het enige wat ik kan doen als supporter is de mannen die op het veld staan steunen en me 3xtra laten horen op de tribune want de spelers kunnen hier niets aan doen en dat zijn toch de personen die op het veld staan.
Klote wanbeleidsbepalers, jullie krijgen de echte supporters niet klein, maar jullie hebben een hoop goed te maken. KUT, ik ben nog steeds heel sjaggie....

07-06-2017 08:46

ram +7283

Tsja.. ik ben ook nog nooit zo pissig/sjaggie geweest door gezeik bij Ajax.

Eindelijk weer een mooi voetballende ploeg, succes, mooi toekomstperspectief en dan wordt partij gekozen voor de tegenwerkers... Ik kan er totaal niet bij!

07-06-2017 19:04

BlancoKanu +0

Dat gezeik de hele tijd over wie er allemaal niet deugt bij Ajax hebben we toch niets aan. 70% van de leden hier waren het eerst ook niet eens met de aanstelling van Bosz. Nu een jaar later is hij ineens een halve god. Ik blijf in ieder geval gewoon achter Ajax staan en met Ajax bedoel ik degenen die er nu zitten en er bij komen. Er verandert toch niets aan. Dus laten we gewoon weer achter onze club gaan staan!

06-06-2017 19:45

ram +7283

Want het is sterk om altijd, wat er ook gebeurd, achter een eerdere mening te blijven staan? Zelfs als een situatie compleet veranderd is? Je hebt nog veel te leren hoor...

06-06-2017 19:43

3*stars*3 +23563

70% was niet mee eens?
Denk eerder 30 maar die hadden vooral moeite met zijn kakkerlakken verleden.

Kom op, iedereen kon toch zien dat Bosz staat voor aantrekkelijk voetbal?
Hij had alleen een slowstart maar het eindigde bijna geweldig.
We zouden in 17/18 echt op pole position beginnen
Maarja, nu op zoek naar een nieuwe coach en spelers en dat gaat ook weer tijd kosten...

06-06-2017 19:50

AFCAsphere +9

Als je met "achter de club staan" bedoeld dat ik achter v/d Sar zijn beleid moet staan, dan nee.

06-06-2017 20:04

RuffRhythim +24837

Ook hier zijn wij weer trendsetter in het voetbal.
Bij Ajax moet de trainer zich naar zn assistenten schikken ipv andersom...

06-06-2017 19:41

AFCAsphere +9

Wat heeft deze Spijkerman nou daadwerkelijk voor ons betekend? Niet op een onrespectvolle manier bedoeld, maar wat is er zo belangrijk aan deze man dat hij per se in de staf moet blijven en dat de trainer zijn tactiek moet aanpassen zodat Hennie het acceptabel vind?

06-06-2017 19:40

sepafca +0

precies de mindset van de nieuwe trainer moet aan de visie van Johan voldoen niet aan die van een nono als Hennie

06-06-2017 19:47

EVH +8

Die laatste zin ......

06-06-2017 19:33

NouridolbergNeres34 +1912

Veel belangrijker is dat we alle spelers behouden. Als we deze selectie bij elkaar houden worden we met marcel keizer gewoon kampioen. Bosz is geen heilige ofzo mensen praten over hem alsof hij het voetbal heeft uitgevonden.

06-06-2017 19:34

ajaxinho +13

Of any other trainer, sowieso!

Bosz was wel bijzonder, hij durft jeugd de kans te geven.
Maar dat kan hij bij geen enkele andere club.
Dat weet ik 100% zeker!

06-06-2017 19:38

OlavMokum +0

Welke trainer in dese slangenkuil stapt is knettergek... dat kan alleen een vriendje worden van Sar, Bergkamp, overmars... hmm rarara wie zou zijn laatste kunstje willen doen met al dese jongen talenten.. en wie is op de achtergond allang geplost waardoor ze Bosz zo makkelijk laten gaan.

gaterdammeeeee jaaa van Gaal

06-06-2017 19:33

DJMokum +15

Laat Bergkamp (die te laf is om eindverantwoording te nemen) zelf dan trainer worden. Er zitten gewoon een aantal lafbekken en angsthazen (beginnend bij vd Sar, Bergkamp, Spijkerman etc), die angstig worden zodra hun eigen positie/visie ter discussie wordt gesteld.

06-06-2017 19:26

Tecmessa +1786

Het wordt steeds meer duidelijk dat ons aller Johan onbedoeld een monster heeft gecreëerd. Wat begon als een revolutie met prachtige idealen is steeds meer een slangenkuil aan het worden. Het idee van een technisch hart was mooi, maar het is een gedrocht in praktijk. Doordat iedereen een beetje verantwoordelijk is geworden, is niemand echt meer verantwoordelijk. De duidelijke lijn die de revolutie had moeten opleveren is een wazige streep in de verte geworden doordat iedereen binnen het TH zijn invulling geeft aan Cruijff's ideeën en er geen consensus lijkt te zijn over hoe die ideeën nou verwezenlijkt moeten worden. Door die onduidelijkheid moddert de club maar voort en eens in de zoveel tijd vindt iemand dat er dusdanig van de lijn is afgeweken dat die eruit stapt. Edwin heeft het er in het filmpje over dat er voor de langetermijnvisie is gekozen, maar het lijkt bij uitstek een kortetermijns oplossing om bij het minste of geringste conflict in je technische staf maar te accepteren dat je een deel eruit knikkert. Ik hoop dat ik het fout heb en dat de situatie in de komende jaren stabieler wordt, maar ik ben echt bang dat we meer gebaat zouden zijn bij het afschaffen van het technisch hart en terug moeten gaan naar een ouderwetse bestuurstructuur waar er één technisch directeur verantwoordelijk is voor het technisch beleid bij de club. Dit moet dan uiteraard wel iemand van de lijn Cruijff zijn, maar één kapitein op het schip lijkt mij een stuk gezonder dan de vijf of tien die we er nu lijken te hebben. Misschien zou je de ideeën van de Cruijff moeten vastleggen in een soort van statuut of huishoudelijk regelement, zodat ook de technisch directeur zich daar aan zou moeten commiterren. Ik weet het ook niet meer.

06-06-2017 19:25

Professor +11201

Iedereen moet zich toch conformeren aan het "plan Cruijf" en in mijn beleving deed Bosz dit ook. Maar zal hij juist Spijkerman niet capabel genoeg hebben geacht en Bergkamp ja daar had hij misschien ook meer van verwacht. Is wat speculeren maar zeker wel mogelijk. (geen Stam please) Dus eigenlijk zegt vd Sar assistenten waren ok dus Bosz niet.

06-06-2017 19:31

JesperOlsen74 +1

Wat n slappe z*k is die van der Sar toch. Krijgt het niet voor elkaar rust in de tent te krijgen.
Gewoon beschamend. Op het veld staat eindelijk weer eens een team dat (met een of twee gerichte aankopen) echt weer iets uitstraalt en waarmee zeker in eigen competitie geoogst kan worden.
Maar de heren op het pluche vechten elkaar de tent uit en krijgen het maar niet voor elkaar hun ego opzij te zetten en in het belang van Ajax te handelen.

06-06-2017 19:28

WyZynDeBeste +2

Die laatste zin bevalt me niet.

06-06-2017 19:22

EVH +8

Frank de Boer als goede tweede

06-06-2017 22:07

AFCA-B93 +5488

Schandalig optreden van het TH. Beseffen ze uberhaupt wel wat ze gedaan hebben? Ze weten toch ook wel 'met al hun ervaring' dat je als speler altijd moet wennen aan een nieuwe speelstijl van een trainer? Dit gaat je aan het begin van het seizoen weer punten kosten hoor..

06-06-2017 19:21

AjaxCitizen +2166

Nou. Die Braziliaanse linksback zal dus ook niet meer komen. Te aanvallend. Dijks kreeg zeker te horen dat Bosz zou vertrekken en dat Dijks weer kans maakt om te spelen. Want die passt altijd breed of terug. Past veel beter in de visie van onze assistenten Spijkerman en Bergkamp.

06-06-2017 19:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.