Alle mogelijke CL-tegenstanders nu bekend

door Bart Veenstra 51

Alle mogelijke CL-tegenstanders nu bekend

door Bart Veenstra 51

Laatst geüpdatet

We denken er liever nog niet aan, maar nu Ajax de Europa League-finale heeft verloren, moet het zich al snel gaan opmaken voor de derde voorronde van de Champions League. Op 25/26 juli en 1/2 augustus speelt Ajax in die derde voorronde van het inmiddels genoemde 'Miljardenbal'. Op vrijdag 14 juli volgt de loting. Ajax Showtime zet de mogelijke tegenstanders op een rijtje.

Ajax zal zich via de niet-kampioenenroute moeten plaatsen voor de Champions League. Dankzij de goede prestaties van de Amsterdamse club kent het wel een geplaatste status in de derde voorronde. Mocht Ajax zich plaatsen voor de vierde voorronde, ook wel de play-offs genoemd, kent het eveneens een geplaatste status.

Wie Ajax in ieder geval niet zal treffen zijn Dinamo Kiev, CSKA Moskou, Viktoria Plzen en Club Brugge. Wie kan Ajax dan wel treffen? Al eerder plaatsten Steaua Boekarest, Young Boys, Olympique Nice en Istanbul Basaksehir voor de derde voorronde van de Champions League. Op dinsdag 31 mei wist ook het Griekse AEK Athene zich te plaatsen voor de voorronde van de Champions League.

Alle mogelijke CL-tegenstanders nu bekend

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Het boek van het Europa League-avontuur van Ajax is hier nu te bestellen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +23658

Nice en Basaksehir liever niet. Met Griekse tegenstanders hebben we over het algemeen weinig problemen, dus doe Aek maar.

01-06-2017 18:56

OpNaarNummer4 +1972

Doe maar Steau Boekarest, als wraak helemaal zoek spelen.

01-06-2017 10:52

Afcagauke95 +0

Moeilijkste zou nice zijn denk ik. Basaksehir i dont know..

01-06-2017 06:36

NouridolbergNeres34 +1850

Geef die grieken maar, daar hebben wij geen moeite mee.

31-05-2017 23:49

Ajax0317 +0

We pakken ze allemaal mits in vorm

31-05-2017 22:21

Cleo9 +0

AEK of YB het liefst.

31-05-2017 22:07

***1900*** +4396

Die 3e ronde zie ik wel goedkomen. Ben benieuwd naar de play-offs daarna :) Hopelijk beetje mazzel met de loting maar heb sowieso meer vertrouwen dan afgelopen seizoen!

31-05-2017 21:32

ajax4ever01 +13

Het verhaal omtrent Nigel de Jong staat inmiddels op meerdere nieuwssites.

29-05-2017 21:36

Saanchez +3104

En Mike Verweij heeft t al afgedaan als onzin. Lijkt mij een verhaal dat alweer de prullenbak in kan!

29-05-2017 21:37

ajax4ever01 +13

En dat verhaal dat AS Roma een bod van 25 miljoen wil gaan uitbrengen voor Ziyech?

29-05-2017 21:48

NouridolbergNeres34 +1850

AS Roma wil klaassen ook halen als Naingolan vertrekt hoorde Ik net bij NAtafelen.

29-05-2017 22:45

eros +4754

Volgens een vriend van mij in turkije (en fan van gala) is Nigel de Jong wel op weg naar de uitgang. Er kan dus best een kern van waarheid in zitten.

Ik weet alleen niet of we hem nodig hebben. Shone en vBeek kunnen het prima met z'n twee af.

30-05-2017 01:53

Petervandersluis +0

Gaat altijd zo, als het eenmaal op een site staat, staat het een paar uur later op alle andere voetbal gerelateerde sites.

31-05-2017 21:37

wendoo9 +8068

halen deze jongen

01-06-2017 09:52

ajax4ever01 +13

Welke club het ook zal zijn wij zijn Ajax en passen ons niet aan! CL we are coming soon!!

29-05-2017 20:26

Red Devil +3604

Afhankelijk van wie er vertrekt,blijft en bijkomt zal het een hele zware klus gaan worden om de CL groepsfase te gaan halen.
Maar hopen op een gunstige loting voor zover dat mogelijk is.

29-05-2017 16:30

hallo1 +0

Cruciaal is of er veel vertrekken en hoe snel Ajax is met goede vervangers. Hopelijk heeft Overmars geleerd van Rostov vorig jaar. Als je het team redelijk bij elkaar kunt houden en je trekt goede vervangers op tijd aan voor wie vertrekt dan geef ik ons een grote kans dat we de groepsfase halen.

29-05-2017 18:16

RaynoFischer +18

Schijnt dat ze voor Nigel De Jong gaan.
Prima speler en juiste mentaliteit, maar zou dat alleen doen als Klaassen en Schone (of Ziyech) vertrekken, moet niet Donny en Frenkie in de weg staan

29-05-2017 15:42

Mokum31 +6039

Klaassen gaat gewoon weg! Lijkt mij

29-05-2017 15:45

RusselWestbrook +21

Nigel de Jong is een domme schopper en een garantie op rode kaarten.

29-05-2017 16:54

CPLP +0

Wat een onzin. Deze jongen kan met zijn werklust er juist voor zorgen dat de jonkies net iets extra geven. Linkerrijtje met Nigel, rechterrijtje met bijv Frenkie. Niets mis mee imo.

29-05-2017 17:31

hallo1 +0

En Schone wordt dan steward?

29-05-2017 18:11

wladimir +3059

Nigel de Jong was niet goed genoeg toen hij bij Ajax speelde. Nu al helemaal niet meer.

29-05-2017 20:51

AjaxPassion +3899

Waar haal je dat vandaan?

29-05-2017 17:31

CPLP +0

Voetbalzone

29-05-2017 17:31

hallo1 +0

Haha wie wil er nou nog een betonvoetballer aantrekken?

Bosz niet en daar ben ik het helemaal mee eens. De Jong is oud, versleten en een kaartenpakker. Hebben we hier niks aan. Ik zie liever Van de Beek, Frenkie de JOng en Schone.

29-05-2017 18:06

MankeNelis +7

Dat zou wel heel erg opportunistisch zijn. Nigel is een prima gast maar hij is behoorlijk over de hill. Jongens als Ziyech, Nouri, vd Beek en de Jong zijn veel betere voetballers. Het argument ervaring gaat niet meer op als je het niet meer kan belopen.

29-05-2017 21:26

Piejotter +9

Je neemt een groot risico als je spelers van deze leeftijd ( Nigel de Jong) aankoopt
In hoeverre zijn ze nog fit genoeg? Zeker met het energie vretende spel van Bosz en daarnaast twijfels over zijn motivatie. ( afbouwen?) Ik vond vroeger Nigel een uitstekende speler maar wat is daar nog van over?

29-05-2017 15:35

hallo1 +0

Niks, niet aan beginnen. Weggegooide centen. We hebben bij Ajax toch wel geleerd dat spelers die lange tijd op de bank zitten dat dat niet voor niets is. Heitinga, Westermann vallen in hetzelfde rijtje. Daar bij hebben we met Schone, Frenkie de Jong en Van de Beek prima mogelijkheden voor die positie.

29-05-2017 18:13

Piejotter +9

Van deze tegenstanders behoeft geen enkele Ajacied wakker te liggen. Nu zorgen dat de selectie op tijd bij elkaar is, niet teveel verkopen en dan behalen we zeker een volgende voorronde.

29-05-2017 15:28

AFCAPolarBear +534

Een Nice is sowieso een moeilijke tegenstander. Daarnaast zijn de Turkse en Griekse clubs ook een hel als het stadion vol zit.

30-05-2017 07:30

skinny hein +0

die zogenaamde hel kennen we nou toch wel?We spelen altijd goed tegen dat soort ploegen uit.Net als die onoverwinnelijke kuip waar we bijna nooit verliezen en ze 1x in de 20 jaar kampioen worden...pffffff zo dom lult de media

30-05-2017 18:14

AFCSANCHEZ +1

Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden om Nigel de Jong terug te zien. Een strijder, een sloper. Hij kan de leiding nemen, de andere jongens aan de hand nemen, en hij kan de toon zetten in een wedstrijd zoals Poulsen dat ook goed kon.

Alleen, is hij wel geschikt voor het spel van Bosz?

29-05-2017 14:55

gi0vanni +7013

Met de talentvolle middenvelders die we nu hebben moet er op het middenveld niets bij. Alleen als zowel Klaassen als Ziyech weggaat kun je er eventueel een halen maar dan geen spelers die bejaart zijn. De jong had denk ik nog wel gekunt na het vorige wk.

En op zich is het pas gaan lopen toen o.a. de CVM positie goed bezet was. Dus is het deels Ajax eigen schuld omdat Serero daar niet mocht spelen omdat hij talent in de weg zou zitten. De omgedraaide wereld. Talenten moeten zich eerst bewijzen voordat ze in de basis gezet worden.

29-05-2017 15:35

3*stars*3 +23044

Als Ajax team bij elkaar kan houden, moet het goedkomen man.
Klaassen kunnen we gewoon opvangen en misschien vertrekt Veltman.
Je mag niemand onderschatten en club van Erdogan doet het ook goed maar komt natuurlijk ook omdat Fener en Gala zijn weggegleden.
Nice en Sporting zijn ook gevaarlijke ploegen maar zo denken ze ook over Ajax.

Itt vorig seizoen weten onze spelers al hoe Bosz werkt en alleen conditie moet op peil gebracht worden en dan lekker knallen.

29-05-2017 14:35

Hziyech14 +0

Voetbalzone meld dat ajax nigel de jong een aanbieding van 2 jaar heeft gedaan.

29-05-2017 14:07

W Z A W Z D B +0

Klopt, en AllesAjax nu ook. Ben benieuwd.

29-05-2017 14:09

Piejotter +9

Uit zeer " betrouwbare bronnen" :-)

29-05-2017 15:29

RusselWestbrook +21

Voetbalzone gaat deze periode heel veel dingen melden en maar een fractie daarvan is de waarheid.

29-05-2017 15:34

hallo1 +0

Weet niet waar al die minnetjes vandaan komen, maar ik vind dat je gelijk hebt. Voetbalzone is een roddelblad. Het privé van de Telegraaf. Een hoop onzin om maar wat te kunnen schrijven en ''kliks'' te verdienen. Iedereen die Bosz een beetje kent weet dat Nigel de Jong niet naar Ajax gaat komen. Het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die eerst schreeuwden om het vertrek van betonvoetballer Gudelje en nu willen ze De Jong. Pff simpele zielen.

29-05-2017 18:11

RusselWestbrook +21

Ik heb een hele fanatieke fanclub, daar komen al die minnetjes vandaan.

30-05-2017 11:27

Runnerlex +1693

misschien moet je de naam veranderen in armand....ben ik te min....vind het ook onzinnig minnetjes ..op de app zie je ze niet....

31-05-2017 21:37

JPC40 +3

Ik heb het zo vaak gezegd Amsterdammers zijn dwarsliggers eerder tegen dan voor ahahhahahahah

31-05-2017 21:42

JPC40 +3

Ik heb het zo vaak gezegd Amsterdammers zijn dwarsliggers eerder tegen dan voor ahahhahahahah

31-05-2017 21:47

Broekzak +442

Nice raakt de trainer waarschijnlijk kwijt aan Dortmund. En we weten allemaal dat het met een nieuwe trainer niet meteen loopt ;)

29-05-2017 14:02

hallo1 +0

Als we de selectie zo goed als volledig bij elkaar houden maken we prima kans.

Ik zie eigenlijk alleen Klaassen vertrekken deze zomer, daar kan Van de Beek spelen of je kunt een vervanger halen en Vd Beek op de plek van Schone zetten. Ik vind Schone in Europa wel een beetje door de mand gevallen.

Verder een goede aanvaller erbij halen in plaats van Traore en je hebt de selectie eigenlijk al rond. Met twee goede aankopen (vervangers Klaassen en Traore) die op tijd gedaan worden ben je tegen elke ploeg favoriet, behalve Nice waar we waarschijnlijk gelijkwaardig aan zijn.

29-05-2017 13:32

daniajax1 +4

Als Klaassen weggaat wordt er denk ik gestart met dit middenveld:

Schone
Vd Beek - Ziyech

Wat gedurende het seizoen zal veranderen, doordat Schone eruit gaat en De Jong erin. Weet alleen niet of je Vd Beek of De Jong beter op 6 kan zetten. Neig naar Donny.

29-05-2017 13:29

hallo1 +0

Als zowel vd Beek en Frenkie spelen zou ik Frenkie op 6 zetten, hij heeft meer aanleg om een spelverdeler te worden. Vd Beek is dynamischer, heeft een goed schot en past beter in de rol van Klaassen. Als we een stap willen maken om in Europa mee te blijven doen zullen we wel Schone moeten vervangen. Het mooiste zou uiteraard zijn als Klaassen nog een jaar blijft, dan kan Donny aankomend seizoen op 6 en het jaar erop als Klaassen vertrekt kan hij doorschuiven en Frenkie op 6.

29-05-2017 13:38

wladimir +3059

Schone heeft bijgetekend en zal blijven. Klaassen zal moeten vertrekken, omdat hij deze zomer 25 oplevert en de ontwikkeling van de Jong, van de Beek en Nouri in de weg zit als hij blijft. Volgend jaar zal Klaassen veel minder opleveren.

Tete, Riedewald en Dijks gaan vertrekken en zullen de transferinkomsten naar een niveau tillen dat Ajax ook winst zal maken als het zich niet voor CL kwalificeert.

Met de Europese ervaring van afgelopen seizoen is die kans natuurlijk veel groter dan de afgelopen seizoenen. Volgens mij zit Ajax weer op het niveau van 2010.

29-05-2017 14:13

UltimateKaos +1

Hebben we geen keeper(s) nodig dan?

Van mij mag Ajax 2 keepers kopen/overnemen komende zomer. 1 ervaren keeper en een jong talent. Ik verwacht namelijk niet de Onana hier nog jaren blijft.

29-05-2017 15:33

Ajaxstockholm +2

de lange van fc twente....

29-05-2017 15:53

hallo1 +0

Lijkt me niet nodig. We hebben een prima keeper en zo lang die hier is is iedere euro die je aan een nieuwe keeper besteedt overbodig. Ajax moet gewoon een schaduwlijst hebben als Onana vertrekt en die zullen ze heus wel hebben.

29-05-2017 18:03

UltimateKaos +1

Wie wordt er tweede keeper dan?

30-05-2017 07:25

JesusZoonVanGod +5768

Volgens VZ heeft Ajax Nigel de Jong een 2 jarig contract aangeboden...

29-05-2017 13:19

daniajax1 +4

Geruchten uit Turkije. Ja dan kan je stoppen met lezen. Lijkt me ook geen logische keuze in het spel dat Bosz wil spelen.

29-05-2017 13:22

Mokum31 +6039

Wel lekker een beuker erbij

29-05-2017 13:37

Bensco +7147

Moet die doen, hij is nog fit genoeg om 2 jaar mee te kunnen. Kan zo een rijkaard 2.0 verhaal worden.

29-05-2017 13:39

Runnerlex +1693

rijkaard had wel kwaliteit....

29-05-2017 13:46

3*stars*3 +23044

Hoop het niet, Nigel haalt alle tempo eruit.
Ja brengt wel ervaring en power maar ipv Nigel, zie ik liever Anita (transfervrij) komen.
Wel een speler die tempo erin kan houden, slim, klein maar sterk en brengt ook ervaring.

29-05-2017 14:31

JesusZoonVanGod +5768

Anita is inderdaad bijna transfervrij. Ben heel erg benieuwd of Ajax interesse gaat tonen en of Bosz het in hem ziet zitten. Je haalt er in ieder geval wel heel wat ervaring mee binnen en natuurlijk een speler die voetballend ook wel wat aan een ploeg toe kan voegen.

29-05-2017 15:03

3*stars*3 +23044

Yup, vergeet nooit meer hoe Ajax als een trein begon te draaien toen hij in 10/11 en 11/12, op middenveld ging spelen.
Vooral in 11/12 want wat liep Ajax toen te kloten met Theo op 6.
Anita was een zwaar ondergewaardeerde kracht.

Zou mooi zijn als Ajax werk van zou maken want hij zou echt wat toevoegen.

29-05-2017 15:18

WyZynDeBeste +2

Mooiste route sportief en financieel is inderdaad groepsfase CL, vervolgens derde worden en dan presteren in de EL.

29-05-2017 12:39

kevinyounes11 +0

voor geen 1 angst!

29-05-2017 12:11

Bram410 +3

Als we door de voorrondes heen komen maar er na de groepsfase er uitvliegen gaan we geen EL meer spelen toch? Misschien is het voor ons wel beter om gewoon weer EL te spelen en daar weer proberen zo ver mogelijk te komen.

29-05-2017 10:19

Ajaxstockholm +2

3e in de poule

29-05-2017 10:20

Bensco +7147

Persoonlijk zie ik ons ook liever voor de winst in de Europa league gaan maar een overwintering in de Champions League levert ons meer naamsbekendheid en inkomsten op. Het doel moet immers structurele overwintering in de CL zijn.

29-05-2017 10:36

Ajacied33 +36459

Naamsbekendheid hebben wij al hoor. Overwinteren in de CL ben ik met je eens

29-05-2017 11:51

Bensco +7147

naamsbekendheid moet je wel bijhouden natuurlijk, anders wordt je snel vergeten in de voetbalwereld. clubs als nothingham forrest, Sampdoria, FK partizan en red star belgrada hebben ooit ook die beker omhoog gehouden en die kent niet niemand meer vandaag de dag.

29-05-2017 12:28

skinny hein +0

Liever elk jaar finale EL dan kwartfinale CL...wel eerst die 20 miljoen vangen in de poulefase uiteraard.

29-05-2017 12:28

skinny hein +0

cashen in de CL poulefase...3e worden en dan zover mogelijk in de EL. Alsjeblieft niet tweede worden want dan lig je er in januari gelijk uit.Verder kom je toch waarschijnlijk niet,hooguit nog een ronde. EL veel leuker man.

29-05-2017 12:23

wladimir +3059

Overwintering in CL levert meer geld op en vergroot de kans op een kampioenschap. Laatste 16 is vergelijkbaar met het behalen van de EL finale.

29-05-2017 21:10

Labrador +10

Deze tegenstanders kunnen we allemaal hebben.

29-05-2017 10:07

mvdk +42993 moderator

Nice is best sterk geworden. Maar goed, als je de CL in wilt, zul je boven dat soort teams moeten staan.

29-05-2017 09:12

NouridolbergNeres34 +1850

Balotelli speelt daar en is weer aardig terug gekomen op niveau hij ramt ze er weer in.

29-05-2017 17:06

Dennis126 +1

Hopen op Young boys. Samen met Nice de enige club die normaal bereikbaar is met de auto.
Nice is echter veruit de sterkste tegenstander dus die sla ik liever over. Rest van de teams reken ik ook gewoon op een overwinning. Laatste voorronde wordt toch weer heel lastig met Hoffenheim, Sporting Lissabon, en waarschijnlijk Kiev en CSKA erbij. Laat 1 van deze 2 maar Nice loten

29-05-2017 07:56

strafschop +3

In een eventuele 4e voorronde kan niet tegen Dinamo Kiev geloot worden. Het is dan inderdaad Hoffenheim, Sporting Lissabon of één van 3 winnaars uit de 3e voorronde.

29-05-2017 08:05

WyZynDeBeste +2

Wij hebben straks in juli een grotendeels of compleet ingespeeld team. De verwachting mag dus best zijn dat we dit keer weer die voorronde doorkomen.

29-05-2017 07:42

glob +230

Zou Mourinho het nu ook belachelijk vinden dat Manchester zich via het winnen van de Europa League geplaatst heeft voor de Champions League. Of horen zij daar nu ineens wel thuis?

26-05-2017 18:50

strafschop +3

Hij heeft toch gewoon gelijk. De toernooien tijdens het seizoen gescheiden houden.

29-05-2017 07:51

M.Olsen +3

Het is meer onzin dat de nummer 4(!) van Engeland vanaf dit seizoen hoger start in de CHAMPIONS league dan onze kampioen

29-05-2017 09:18

strafschop +3

Dat de kampioen van NL in 2018/19 niet rechtstreeks geplaatst is voor de groepsfase is toch voor voornamelijk een probleem gecreëerd door NL zelf.

Ik ken nog tientallen andere landen waarvan de landskampioen al 20 jaar voorronde CL moet spelen.

29-05-2017 09:37

skinny hein +0

CHAMPIGNONS league zegt toch alles? Oprotten met al die engelsen,verpesten het volledige voetbal. En hun eigen nationale team.

29-05-2017 12:30

Schillo +2

Champignon is Frans

29-05-2017 12:51

strafschop +3

Dan geven we het beestje toch een andere naam?

De Skinny Hein Trofee?

29-05-2017 14:36

darinho +1

Eberhart bedankt voor het vertrouwen!

Ajacied no matter what!

25-05-2017 21:00

Ajaxstockholm +2

volgende wedstrijd spandoek voor hem

25-05-2017 22:47

Ajacied33 +36459

Het zou heel mooi zijn dit team bij elkaar te houden, we zijn de EL finalist, dus bijna elke ploeg moet te doen zijn

25-05-2017 19:50

Loek14 +8

Zeker! Ben erg benieuwd of dit ingespeelde Ajax met deze speelstijl in de CL gaat komen!

29-05-2017 07:57

CaptainDavy +8

Hoop niet dat we Nice of Istanbul loten, dat zou nog taai kunnen worden. Rest moet goed te doen zijn.

25-05-2017 18:52

AFCAlways +0

Ik vind het toch jammer dat er zoveel glory hunters bij onze club zitten. Dat was gisteren en vandaag pijnlijk duidelijk geworden.

25-05-2017 18:47

darinho +1

Besef nou gewoon maar dat wij de grootste en mooiste club zijn.....

De rest is echt allemaal maar bijzaak joh!

Ajacieden geniet van de zomer!


AFCA MALUKU

25-05-2017 18:06

Nourri +0

groepsfase CL halen moet erin zitten. Overwintering in CL als doel stellen.

25-05-2017 15:32

ferrari2009 +2413

Off-topic : heb net gelezen dat zij ook met een helicopters met de tekst helemaal niets in amsterdam. Wat zijn ze zielig daar in rotjeknor

25-05-2017 19:03

darinho +1

Ach Ajacieden.....de pijn is alweer verdwenen en heeft plaats gemaakt voor trots en grote honger.

Aankomend seizoen rollen we heel de Nederlandse competitie op en gaan we weer een prachtige Europese campange beleven.

Het elftal is nu klaar om te oogsten!

25-05-2017 13:06

godenzoon92 +4

Elk nadeel heb z´n voordeel. Nu gaan we een kortere voetballoze zomer tegemoet.

25-05-2017 12:44

FlyingDutchMan +17308

Daar zat ik ook aan te denken, anders alleen de Supercup. Nu zijn we verzekerd van vier extra Ajax wedstrijden woohoo!!

25-05-2017 13:54

Ajax95Duivendrecht +23937

Wat wel klote is, is dat je als Ajax zijnde nu weinig tijd hebt om vakantie te vieren. Een voorronde op 25/26 juli betekent al dat je rond 5 juli met je voorbereiding moet beginnen. Dat is niet ideaal na dit lange, vermoeiende seizoen.

25-05-2017 11:43

RusselWestbrook +21

Dat is vanaf nu 6 weken.

Heb jij 6 weken bij je baan?

25-05-2017 11:46

Mokum_32 +1

Iets met appels en peren los daarvan moet 6 weken lang genoeg zijn

25-05-2017 11:48

WyZynDeBeste +2

We kunnen terugkijken op een seizoen waarin veel mooie dingen zijn gebeurd, zowel op als naast het veld:

- Naamswijziging Johan Cruijff Arena
- Rood/witte stoeltjes Johan Cruijff Arena
- Sfeer in de JC Arena die bij Europese potjes zeer hoogstaand was
- Supportershome zal terugkeren op een betere plek
- Speelstijl die weer echt bij Ajax hoort
- Europese prestaties waardoor Europa weer over Ajax praat

Het is zaak al het mooie wat gaande is te koppelen aan een nieuwe landstitel en/of Europese prestaties. We hebben puur kijkend naar prijzen even een droogte, maar er zijn genoeg mooie dingen om aan vast te houden.

Na hopelijk een mooie zomer (zowel qua weer als transfers..) staan we in juli/augustus wederom als één blok achter Ajax in de voorrondes.

25-05-2017 11:40

RusselWestbrook +21

Mijn wensen:

-Please please please geen Huntelaar. Ook al verkoopt Ajax alle spitsen omdat Marcie een acute vorm van dementie krijgt, please geen Huntelaar. Die man kan alleen maar schieten. Met hem gaan we nooit het spelletje spelen wat we dit jaar gezien hebben, want hij kan gewoon niet voetballen. Als je dan toch per sé een spit op zijn retour wilt kopen, ga dan voor van Persie. Die past tenminste bij het Ajax spelletje. (niet dat die wil komen, daar niet van)
-Keisuke Honda. Zie maar waar je hem neer zet. Desnoods in de spits als Marcie echt die acute dementie krijgt en alle spitsen verkoopt.
-Een rechtsback type Sinkgraven die Veltman uit de basis kan en gaat spelen. Tete verkopen.
-Een goede tweede keeper. Een beetje paniek omdat je eerste keeper misschien niet kan spelen, ok, maar de bijna hopeloze paniek als je er achter komt dat Boer misschien moet spelen is niet gezond, voor niemand.

En dan zijn we er wel klaar voor. Met Honda heb je een fantastische back up voor alle posities op het middenveld en in de aanval.

25-05-2017 11:24

wladimir +3059

Dolberg blijft! Zeker na gisteren. Als Huntelaar komt dan zit hij op de bank. Honda transfervrij binnenhalen is een idee. Kan Zeefuik niet als back-up voor Veltman doorgroeien naar de rechtsback positie? Kenneth Vermeer terughalen? Je bent liever reserve keeper bij Ajax als bij Feyenoord.

25-05-2017 11:35

Youri08 +23

Nog een back type Sinkgraven?? Kom op man. Ze staan er in eerste instantie om te verdedigen hoor.

25-05-2017 11:37

RusselWestbrook +21

Nou, noem ze maar op, alle wedstrijden die we verloren hebben door Sinkgraven.

Veel plezier.

25-05-2017 11:40

Youri08 +23

Geen idee maar ik hou altijd mijn hart vast als hij tegen een echte aanvaller komt te staan.

25-05-2017 12:24

RusselWestbrook +21

Zonder enige reden dus. Ajax heeft volgens mij ook geen pot verloren met Sinkgraven op LB, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Sinkgraven heeft gewoon de schijn tegen bij veel supporters, net als Veltman, maar beide doen zowel in verdedigend als aanvallend opzicht eigenlijk alles wat ze moeten doen, als zouden ze beide iets meer op kunnen komen.

25-05-2017 12:26

Youri08 +23

Imo is dat juist wat Sinkgraven goed doet, opkomen. Daarmee voorkomt hij dat hij moet verdedigen. Maar als hij moet verdedigen is hij mijn type back niet.

25-05-2017 12:37

Wereld +1

Honda als back-up? Lachwekkend, die jongen is veel beter en verder dan al onze middenvelders.

25-05-2017 12:27

RusselWestbrook +21

Zie hem eerder op de vleugels spelen, net als bij Milan.

25-05-2017 12:48

Caparzo +4193

Absoluut wél KJH! De ideale Subersub achter Dolberg. Hij kent Ajax, heeft enorm veel ervaring bij de Europese Top en subtop en bij Oranje, alle jongens kunnen erg veel van hem leren.

We hebben hem gewoon hard nodig bij onze jonge groep en ik twijfel er niet aan dat Marc dat ook vindt (heeft hij ook aangegeven). Hij moet alleen wel willen (rol achter Dolberg), wil hij dat, kan ik me niet voorstellen dat hij niet komt.

Ook volgend seizoen zitten er weer wedstrijden bij die opengebroken moeten worden, dan is hij de perfecte man (elke trainer wil graag zo'n speler, FdB moest daar Hoorn voor gebruiken, bedoel maar).

25-05-2017 14:00

RusselWestbrook +21

Alleen kan ie niet voetballen. Heb je hem gezien tegen Ajax? Verloor al zijn duels tegen de 17 jarige de Ligt. Grossierde in slechte aannames en balverlies. Hoe gaat zo'n man een wedstrijd openbreken als ie niet eens een bal vast kan houden of een kopduel kan winnen?

Je zou Huntelaar puur halen op naam, want hij gaat al jaren achteruit en laten we heel eerlijk wezen, is nooit meer geweest dan een pure afmaker. Iemand die wedstrijd open breekt moet duels winnen, vooral kopduels, of een geweldige individuele actie hebben. Huntelaar heeft beide niet.

25-05-2017 14:08

Caparzo +4193

Je kunt De Ligt echt niet vergelijken met de gemiddelde ED CV hè.. Uiteraard is het beste eraf bij KJH, maar elke CV van elke 'willekeurige' ED-Club is hij in de lucht de baas. Als het een keer niet loopt, en je moet ballen erin pompen en hopen dat hij goed valt, is hij daar de uitgelezen man voor. Maar meer nog is hij belangrijk vanwege zijn ervaring, onderschat die waarde niet.

Volgend jaar wordt ook niet zomaar even alles gewonnen in de ED. Vergeet niet dat het de selecties van 91-93 met al dat talent, geen kampioen werden. Juist ja, door in die potjes buiten de traditionele top 3 om punten te verspelen.

25-05-2017 16:05

RusselWestbrook +21

Ja die verhaaltjes kennen we inmiddels wel, al die oud toppers die buitenlandse subtoppers niet meer aan de bak komen en wel even de eredivisie aan gort gaan voetballen.

Komt nooit wat van. Alleen Kuijt heeft het laten zien de afgelopen jaren. En zo'n van der Vaart komt in Denemarken niet eens meer aan de bak.

25-05-2017 16:27

Caparzo +4193

Waar zeg ik "aan gort spelen"? We zullen het gaan meemaken, want acht de kans erg groot dat hij komt als hij zich in een supersub rol kan schikken. We spreken elkaar wel weer hierover als hij dan een keer een pot naar binnen sleept.

25-05-2017 17:29

Welja +710

Dolberg is nog lang niet klaar voor het echte werk. Nog veel te afhankelijk van het team. Als spits ben je dat. Als 18-jarige ook. Laat staan is 18-jarige spits.

26-05-2017 22:25

Youri08 +23

Trots overheerst, finale is finale, we are back.

De finale heeft wel eea (wederom) blootgelegd. Dolberg, Ziyech en Sanchez doen er verstandig aan nog minimaal 1, beter 2 of meer, seizoen(en) te blijven aangezien ze voor de top echt nog moeten ontwikkelen. Sanchez is nog te wisselvallig, verdedigend erg goed maar inspelen en meevoetballen nog niet goed genoeg. Ziyech moet eerst een constant seizoen draaien maar dat beseft hij zelf ook wel. Dolberg wordt nergens eerste spits als hij nu gaat, zal eerst moeten leren hoe om te gaan met continu 2 (echte) verdedigers in zijn nek. Alleen kaatsen zoals gisteren is niet voldoende om 30 miljoen waar te maken. Had gisteren dieper moeten gaan staan zodat er meer ruimte op het middenveld zou komen. Liet zich nu iedere keer zakken voor de kaats op een overvol middenveld (tactische meesterzet van Mourinho om met 5 middenvelders te gaan spelen zodat middenveld overvol raakte en hij met zijn krachtpatsers niet weggetikt zou worden) en was dus nutteloos.

Traoré groot talent, heerlijke voetballer, maar zeer matig in mee voetballen/ combinatie. Loopt continu verkeerd voor de kaats en is daarom altijd op zoek naar zijn eigen actie. Zelfde geldt min of meer voor Younes die veel te wisselvallig is. Soms briljant met zijn dribbels maar net als gisteren heb je er, behoudens laatste 30 minuten toen ManU het wel prima vond, weinig aan. Zag hem gisteren prima actie maken waarbij hij 3 keer bij zijn man wegdraaide in een actie maar die vond helaas plaats op de middellijn.

Veltman en Schöne kan echt niet op dit nivo. Veltman pakt heeft veel te veel onnodige overtredingen nodig. Pakte gisteren weer een gele kaart op de middellijn. In eerste instantie staat een back er om te verdedigen en daar is hij gewoon niet goed in. Schöne komt tempo en power te kort, kan imo volgend seizoen alleen op 6 blijven als er een inschuivende CV komt die hem ondersteunt. Alleen verzuipt hij en is Donny gewoonweg fitter en beter.

Centraal achterin heb je 2 absolute wereldsterren in wording. Krachtig, no-nonsense, indrukwekkend. Maken nog kleine foutjes maar toppers. Probleem is alleen dat ze allebei onervaren zijn en eigenlijk een ervaren iemand naast zich nodig hebben die coacht en ondersteund.

Kortom, eigenlijk is niemand rijp voor een volgende stap. Wellicht Klaassen maar gisteren toonde weer aan dat hij imo niet goed genoeg is voor de top. Als ik Klaassen was ging ik naar een mooie subtopper waar dan ook om te kijken waar mijn plafond ligt. CL ploegen kan hij uit zijn hoofd zetten. De rest nog minimaal een jaar groeien onder The Bosz en dan nog maar eens zien.

The Bosz zelf: de juiste man op de juiste plaats. De beste optie met dat vele, ongekende talent in de selectie. Minpuntje is dat hij tijdens een wedstrijd moeilijk en langzaam kan schakelen als het niet loopt. Wacht erg lang met wissels en veranderd dan eigenlijk niets. Meestal poppetje voor poppetje op dezelfde plaats. Lijkt wel of hij dan zo verbaasd is dat zijn taktiek niet werkt dat hij weigert in te grijpen. Had imo gisteren kort na de 0-2 een verdediger (Veltman) moeten offeren voor een extra middenvelder. Zeker tegen die ene spits van ManU.

Voor Marc: op zoek naar een ervaren LB, ervaren spits, Tete en Riedewald proberen te behouden, goede 2e keeper (gisteren bijna hartverzakking met Onana geruchten) en mochten er nog ervaren versterkingen op de markt komen, die afwegen tegen het eigen talent. Verder de kliek bij elkaar houden.

Nogmaals trots op deze jonge ploeg en zie uit naar het volgende seizoen waar we met 2 vingers in de neus kampioen zullen worden en denk ik weer een prima europa campagne zullen draaien.

We are back!

25-05-2017 11:20

RusselWestbrook +21

Die gele kaart op de middenlijn was gewoon keihard nodig om de counter er uit te halen.

Had ie het niet gedaan had je hem er daarom uit willen zetten, want Veltman kan hier niks goed doen, zelf niet als de tegenstander afstopt. Ajax heeft echt kutsupporters.

25-05-2017 11:26

Youri08 +23

Dan maar kutsupporter. Ik ben niet van het Veltman afzeiken, sterker nog, ik heb nog nooit iets over hem gezegd. Ik geef gewoon mijn mening: hij komt tekort voor dit nivo.

25-05-2017 11:29

RusselWestbrook +21

Ja, daarom ga je ook maar even niet in op het feit dat die gele kaart gewoon keihard nodig was om de counter af te stoppen, omdat je zo lekker eerlijk en onbevooroordeeld naar Veltman kijkt, of niet?

25-05-2017 11:36

Youri08 +23

Nee. Ik probeer de actie terug te halen maar zowel op rtl als fox moet je dan de hele wedstrijd terugkijken. Voor zover ik me herinner maakte hij de overtreding links op het middenveld terwijl Riedewald links achter, de Ligt en Sanchez meer rechts achter hem nog stonden. Hij was gewoon te laat en maakte kort daarna nog 1 of 2 overtredingen. En dat doet hij regelmatig. Rode kaart tegen Schalke en tegen Lyon uit voorzorg gewisseld. Prima dat je hem zo verdedigd maar ik vind hem niet goed genoeg. Net zoals ik ook niet kapot ben van Schöne en Younes. Gewoon mijn mening.

25-05-2017 12:24

AFCAsphere +9

Veltman speelde in de finale zijn beste wedstrijd van het gehele seizoen. Was de beste man aan onze zijde. Het is nu afwachten hoe hij het volgend seizoen gaat doen, maar tot dat hij in de aankomende 5 tot 10 wedstrijden gespeeld heeft, mag dat gejank wel even minderen.

29-05-2017 19:56

Holly +0

Veltman pakt geelv.b.omdat Riedewald een vrije kopbal in de voeten van een manutd speler speelt. counter zat eraañ te komen.

29-05-2017 21:02

Loek14 +8

Ben benieuwd hoe Ajax nu speelt in CL voorrondes! Als Ajax gewoon goed speelt komen ze alsnog in CL. En dan in de poul met united die we dan vervolgens 2x afmaken

25-05-2017 11:04

IDJosh +1014

Weet niet of we momenteel wel voor de CL moeten gaan, misschien is het beter om een tijdje constant te presteren in de EL.

25-05-2017 10:54

3*stars*3 +23044

Haha dit meen je toch niet?
Gewoon gaan voor de CL (miljoenen) en minimaal 3e eindigen in de poule.
Dan kom je sowieso weer terecht in de EL.

25-05-2017 11:01

IDJosh +1014

Natuurlijk heb ik het liefst de scenario die je toeschrijft! Maar derde worden in de CL groepsfase is niet altijd een gegeven als je een beetje klote loting hebt

25-05-2017 11:29

jollie18 +9764

Zorgen dat de selectie snel rond is. En dan gaan wij hopelijk de CL halen.

25-05-2017 10:48

Myers +3

Dat is nu inderdaad het belangrijkste. Door selecteren en nieuwe spelers aantrekken waar nodig. Vóór 10 juli moet die selectie klaar zijn.

25-05-2017 10:50

idefixion +0

doe maar Nice, tegen de Fransen is altijd leuk en winnen we meestal wel. Ondanks dat het redelijke tegenstanders zijn.

25-05-2017 10:36

Myers +3

We moeten daar van iedereen kunnen winnen, dus boeit het me niet wie we treffen.

Even off topic.

Ik hoorde gisteren een commentator op het Museumplein afsluiten met feyenoorders die feest gingen vieren in rotterdam. Weet iemand daar iets over?

25-05-2017 10:03

Yba +16

ja klopt, staat een stuk op AD.nl erover..
Sommige houden van een club, sommige leven om tegen een andere club te zijn..

25-05-2017 10:43

jollie18 +9764

Facebook stond er gisteren vol van. Laat ze maar lekker wij hebben ze ook jaren uitgelachen.

25-05-2017 10:50

Myers +3

Ik ben nog nooit de straat op gegaan, omdat een andere club iets verloor, zelfs niet de kakkerlakken. Thnx Yba en Pinkeltje. Dat maakt mijn haat jegens feyenoord weer een beetje meer gegrond. Wat een kleinzielig paupervolk is het toch ook, niet te geloven.

25-05-2017 10:47

Amsteraaij +2186

Ik las dat dat vuurwerk voor een gala was wat met willen Alexander te maken had. En niks met Ajax. Door de ongelukkige timing ging het viral.

Wat natuurlijk wel om te janken zo triest was: dat vliegtuigje..

29-05-2017 08:26

Gijzz +2

Grote vuurwerk was voor aquagala van scholengemeenschap Willem van Oranje uit Oud-Beijerland ;)

Al waren er wel droeftoeters die zelf vuurwerk af gingen steken.
https://twitter.com/maikelcoomans85/status/867487813184442368

29-05-2017 09:26

J00DT0TMIJND00D +0

Alleen al om zulke dingen hoop ik dat het gauw lente wordt in Rotterdam, weg met al die vieze ongedierte!

25-05-2017 11:16

WyZynDeBeste +2

Belangrijkste is 3e voorronde doorkomen zodat je zeker bent van Europa League voetbal vanaf dat moment. Dan zien of Champions League haalbaar is.

Prioriteit één is volgend jaar de landtitel, we hebben er nu echt de selectie en trainer voor.

25-05-2017 10:02

Labrador +10

maar die kunnen we allemaal hebben.

25-05-2017 10:07

NouridolbergNeres34 +1850

Weer die voorrondes.

25-05-2017 10:07

Caparzo +4193

De 3e kwalificatieronde is een te nemen horde, in de play-offs moet je geluk hebben met de loting..

25-05-2017 09:58

robert R. +2

Heb op dit moment totaal geen zin in die kut voorronde wedstrijden. Ben nog doodziek van gisteren...

25-05-2017 09:51

Jessey1981 +0

ondanks de teleurstellende avond , overheerst nu vooral trots op dit Ajax! als we de zomer goed doorkomen en Sanchez en ook Younes kunnen behouden, kan volgend jaar gewoon een heel mooi jaar worden. Traore gaat dan wel weg ,maar met Kluivert en Neres hebben we 2 goede vervangers in huis. ondanks zn goede optreden van gisteren mag van mij Veltman ook wel weg, en het liefste Tete daarvoor in plaats. waarschijnlijk gaat hij wel weg,maar ik hoop dat Bosz het licht zal gaan zien. WZAWZDB

25-05-2017 09:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.