Viergever bezorgt Ajax plek bij laatste 16

door Bart Veenstra 958

Viergever bezorgt Ajax plek bij laatste 16

door Bart Veenstra 958

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zich dankzij een 1-0 overwinning op Legia Warschau geplaatst voor de achtste finales van de Europa League. Na de eerdere 0-0 in Polen bleek donderdagavond een treffer van Nick Viergever genoeg om door te gaan.

De beginfase van Ajax was dankzij knullig balverlies en enkele misverstandjes rommelig te noemen. Het duurde dan ook even voordat Ajax zijn eerste échte kans van de wedstrijd wist te creëren. Een schot van Hakim Ziyech eindigde verrassend op de paal, waarna Kasper Dolberg net te laat kwam voor de rebound.

Het spel bleef vervolgens redelijk op en neer gaan en na een voorzet van Amin Younes kreeg ook Davy Klaassen een prima kans op de openingstreffer. Zijn kopbal ging echter over het doel. Aan de andere kant Ajax kwam goed weg. Legia counterde er prima uit, waarna de voorzet net gemist werd door Odjidja Ofoe, omdat Ajax-verdediger Jaïro Riedewald de bal net een klein tikje kon geven.

Vlak na rust kwam Ajax op voorsprong. Na een aantal combinaties, waarbij Bertrand Traoré, Ziyech en Klaassen betrokken waren, was het uiteindelijk Younes met een half schot op het Poolse doel. Legia-goalie Arkadiusz Malarz werkte de bal niet goed weg, waardoor Nick Viergever bij de tweede paal uit de rebound kon scoren.

Ajax had hierna de smaak te pakken en werd dreigender. Zo wist Ziyech Dolberg te bereiken, maar maakte de Deen het zichzelf moeilijk door te ver naar de buitenkant te gaan, waardoor zijn schot voorlangs ging.

In het restant van de wedstrijd was het Legia Warschau dat de aanval zocht en Ajax op de counter ging spelen. Het leverde voor beide ploegen nog kansen op, waarbij aan Ajax-zijde André Onana enkele keren belangrijk was. Aan de andere kant liet Ajax het meerdere malen liggen om te scoren uit de counter. Met name in de blessuretijd, toen de Amsterdammers met vijf man tegen één Pool op het Poolse doel afgingen en het via Ziyech niet wisten af te maken, was knullig.

Ondanks het bereiken van de volgende ronde was er ook nog minder nieuws voor Ajax-trainer Peter Bosz. Davinson Sánchez en Joël Veltman kregen geel, waardoor zij geschorst zijn voor de heenwedstrijd in de achtste finale.

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, Sánchez, Riedewald, Viergever; Schöne, Klaassen, Ziyech; Traoré, Dolberg (Nouri 82'), Younes;

Wissels: Boer, Westermann, Van de Beek, De Jong, Nouri, Cassierra, Neres;

Opstelling Legia: Malarz; Broz, Pazdan, Dabrowski, Hlousek; Jodlowiec (Moulin 57'), Kopszýnski (Chima 82'); Qazaishvili, Odjidja, Guilherme (Necid 74'); Lucharczyk;
Wissels: Cierzniak, Nagy, Necid, Rzezniczak, Chima, Szymanski, Moulin.

Doelpunten:
1-0 Nick Viergever (49')

Bijzonderheden:
- Bij Ajax is David Neres opgenomen in de selectie. Matthijs de Ligt en Justin Kluivert ontbreken door de wedstrijd van Ajax O19 op dinsdag en Kenny Tete is geschorst. Daley Sinkgraven is geblesseerd.
- De Amsterdam ArenA is donderdagavond uitverkocht.
- Ajax waarschuwt voor de komst van 2500 Legia-fans in het uitvak. Het kan vertraging opleveren op Noord.
- NU Sport heeft een positieve statistiek voor Ajax: De Amsterdammers missen zelden de volgende ronde als de heenwedstrijd in 0-0 eindigt.
- Legia Warschau komt met 21 spelers naar Amsterdam. Aanvoerder Miroslav Radovic is geschorst.
- Sinds begin deze week zijn de warming up-shirts van Ajax voor vijftig procent in de aanbieding gegaan.
- Ajax heeft daarnaast een wedstrijdactie waardoor de bedrukking slechts tien euro kost.



Lees meer over:
Plaats reactie

Willem Alexander +2

Geweldige ontlading van Onana

https://twitter.com/AFCAjax/status/835020384219066368

24-02-2017 09:24

Ellende +324

Ik heb niet heel veel kritiek op Viergever centraal, maar ik zou hen op de linksback wegzetten. Gebaseerd op ervaring die hij daar heeft en hij laar zien dat hij het goed kan invullen.
Verder vind ik Riedewald en de Ligt goed spelen de laatste tijd. Zij verdienen een kans.

24-02-2017 07:50

aJaxppy +0

Al weken hopeloos spel. Dalende lijn is ingezet. Middenveld matig, aanval dramatisch.
Je mag blijven op hopen de titel.. meer niet.

24-02-2017 07:23

Freddy Al +11

Mooi dat uitgerekend Viergever scoort, ik hoop dat het gezeur over hem nu even wegblijft.

24-02-2017 01:54

fanvooraltijd +6797

Ajax voetbalt steeds meer op de FdB manier. vanachteruit met breed ,breed breed en dan kaatsten en weer breed breed.Buitenspelers die altijd naar binnen trekken en niet scherp staan maar altijd de bal in de voet willen hebben. .En iedereen gaat steeds weer met de bal lopen,niet 1x raken maar lopen met de bal en daardoor vertragen.En elkaar in moeilijkheden brengen. Dit Ajax wordt geen kampioen. Helaas.

23-02-2017 23:22

A-west +5697

Wij zijn tegen Lyon kansloos. Als ik Veltman, Dolberg ,Traore en Zyech zie klungelen, echt hoor, kansloos, de meesten hier wennen aan het lage niveau. Denken dat het goed is . Moet je vooral doen hoor. Vergeet het maar, wij stellen echt niets meer voor.

23-02-2017 23:05

PJK54 +1

Mee eens denk dat het TH hard aan het werk moet om te kijken wie ze in gaan passen voor de spelers die jij noemt.

24-02-2017 09:05

A-west +5697

Ik wil niet veel zeggen,maar als we zo ballen als vanavond wacht ons hetzelfde lot als az, misschien wat minder maar toch. Het Nederlandse voetbal stelt geen reet meer voor, dat van Ajax ook niet, zet je oogkleppen maar gerust af. Het voetbal van Ajax is net zo slecht.

23-02-2017 22:52

Rsv +1

Ajax zal niet snel meer zo'n pak slaag krijgen, daar spelen we te goed georganiseerd voor

23-02-2017 22:53

wendoo9 +8110

Erg blij met de overwinning, maar wat heb ik een waardering voor de manier hoe Viergever de laatste tijd speelt. Het lijkt wel als of hij met vier zuurstofflessen op zijn rug speelt. Voor,achter en overal te vinden. Jammer dat de kansen die Ajax kreeg niet beter benut werden, dan win je met 3 a 4 nul en was iedereen tevreden,maar nu gaan sommigen weer een stok zoeken om spelers mee te slaan die niet top waren, wel gestreden hebben voor de overwinning !! Misschien hou ik te veel van deze mooie Club en zie ik dit anders ! Ajax 4 ever !

23-02-2017 22:46

Alexander40 +6113

Het grootste probleem van deze wedstrijd was gek
genoeg dat we teveel individuele kwaliteit hadden. Ziyech, Younes en Traore proberen allemaal veel individuele akties maar juist daardoor krijg je te weinig teamspel. Uitgangspunt moet het teamspel zijn en als er dan iets meer ruimte komt moet de individuele aktie pas worden gemaakt. Dus niet andersom, de individuele aktie maken om ruimte te creeeren.

23-02-2017 22:18

LiefhebberVan GOED voetbal +13

Nog maar 3 tegenstanders tot de finale vd EL !

Wat een slechte naam zeg. Europa Cup I, II of III klinkt toch veel beter ;)

Maar onze jongens hebben het gered tot de laatste 16, en die uit Anderlecht ook.
Ajax - Anderlecht die finale ? Van mij mag het ;) ;) ;)

In ieder geval ook al was het lastig vandaag voor de mannekes uit A'dam we zijn weer eens verder.

Tijd om te oogsten, nu wil ik dus de finale. Vorige week een zuivere goal afgekeurd. Vandaag zware match om te winnen.

Dat kun je verwachten in deze fase van de meest ploegen, de deur dicht en maar hopen dat je geluk hebt. Ik heb er niks mee !

De meeste voetbal liefhebbers zijn niet zoals ik. Ik wil mooi voetbal zien, en als je dan verliest maar wel alles hebt gedaan om te willen winnen. En dan bedoel ik mooi voetbal, geen schoppartij. Dan heb ik daar vrede mee.

Guardiola, Bosz, allebei zijn ze besmet met het Cruijff virus. En daar mogen de voetballers bij Ajax, Spanje, Duitsland en nu dus Engeland blij mee zijn.

Maar bovenal de liefhebbers van goed voetbal.

Guardiola en Bosz voetballen in de geest van Johan Cruijff. Aanvallen is de beste verdediging. En ja ! Soms gaat dat mis. Maar owee als het goed gaat. Daar gaat je voetbalhart toch van OPEN !

Manchester City - Monaco gezien ? Man wat een heerlijke match. Reclame voor het voetbal. Dat is waarom ik naar voetbal kijk, de techniek, de passie, de daardoor onder druk verkeerd gegeven passes. Het hoort erbij en maakt een partij voetbal tot een waar kijkgenot.

Ajax - Legia, heb het helaas niet kunnen zien. Maar gebaseerd op vorige week, zuivere goal afgekeurd, en van wat ik vandaag via het radioverslag hoorde, verdienen ze het door te gaan.

Dus maak ik me op voor de finale. Welke tegenstander er morgen uitrolt is totaal niet interessant. Als je kampioen wil worden dan moet je alles winnen. Zo simpel is het !

Manchester City en Ajax in de desbetreffende finales. Dan wint in elk geval het voetbal. Tijd voor een omwenteling :) .

Come on Ajax ! Wij kunnen het, laat gewoon je voeten spreken.

23-02-2017 22:17

davidoff +0

pfff was billenknijpen laatste 15 min....maaaaar ....Wij zijn lekker Doooooor lalalalalaaaaaaa

23-02-2017 22:06

de bal is rond +0

Zoveel beter dan Legia, meer dan terecht door! Tijd om blij te zijn, zeiken doe je maar een andere keer

23-02-2017 22:03

EVH +8

Schone en Klaassen niet gezien vanavond.
Traore slecht. Younes.... zwak.
Veltman zwak.

23-02-2017 21:56

JesusZoonVanGod +5825

Haat in de straat ouwe. Kun je ook positieve dingen zeggen? Kijk even in het woordenboek bij de P. Mooi een ronde verder.

23-02-2017 22:26

EVH +8

Verder scrollen. Verder kijken dan je neus breed is.

23-02-2017 22:32

mrbig +0

Eerlijk is eerlijk, ik zat met samengeknepen billen te kijken en had een slecht voorgevoel de laatste 10 minuten. Gelukkig zijn we door maar ze maken het zichzelf wel heel moeilijk allemaal. Als ze voorin wat scherper zijn win je gewoon 3/4-0. Genoeg mogelijkheden gehad in ieder geval.

Hopelijk nu een beetje geluk met de loting en een tegenstander die zich niet in graaft. Wellicht kunnen we dan weer een rondetje verder komen.

Ben in ieder geval wel trots op de jongens. In tegenstelling tot vorig seizoen vechten ze nu wel om een overwinning over de streep te trekken.

23-02-2017 21:56

mickey2602 +4754

Die laatste 10 minuten waren ongelooflijk spannend maar echt bang voor een tegengoal was ik niet. Die Polen hebben geen echte 100% kans gehad,wel wat kansjes met hier en daar een iets grotere kans maar een kans waarvan je zegt,die MOET erin heb ik niet gezien. In tegenstelling tot Ajax die zulke kansen wel hebben gehad met als uitschieter een 5 tegen 1 situatie.

24-02-2017 00:01

EVH +8

Ik vond Ajax niet geweldig vanavond.

23-02-2017 21:50

Myers +3

Niemand denk ik, maar toch is en blijft het geweldig dat we door zijn, zeker omdat we de haters van den haag de mond gesnoerd hebben.

23-02-2017 21:54

EVH +8

Zeker weten. Achtste finale is heerlijk

23-02-2017 21:59

Brucader +7

Ajax speelde in '95 ook heel, heel moeizaam tegen de Grasshoppers. En we wonnen vervolgens de CL. In Europa telt alleen dat je een ronde verder komt.

23-02-2017 22:01

EVH +8

Ja.
Maar AJAX speelde ook heel veel wedstrijden heel goed in 1994/1995. Anders win je zo een toernooi niet.
Het moet beter. Het kan beter. Het zal ook beter gaan. No question about it

23-02-2017 22:12

PabloXXX +0

Er is een ding wat je mist in dit spel van Ajax, backs die er volledig overheen gaan. Zwart had het nog over de klassieke buitenspeler, maar dat zijn in het moderne voetbal de backs geworden. Alleen zoals ik zei die missen we bij Ajax. We zeuren allemaal wel dat Younes en Traoré te veel binnen door gaan, maar het is ook voor een groot deel de taak van de backs om buitenom te gaan in het moderne voetbal. Je mist gewoon contant een loper rondom de 16 aan beide kanten. Nu moet alles van de vleugelspelers komen er is geen vleugelspeler op aarde die 90 minuten lang tegen 2 man contant kan spelen, overal komt tegenwoordig een back op om die man weg te treken en ruimtes te creëren, in combinatie met diepgaande middenvelders en in de bal komende spitsen, krijg je een veel dynamischer spel. We hebben nu Viergever gelukkig die, die rol enigszins invult. Ik zie gewoon in de toekomst heel graag zulke backs bij Ajax komen.

23-02-2017 21:49

Cello +52925 moderator

Veltman, Veltman, Veltman.... wat is er aan de hand met deze man?. Is ie langzaam aan het voetbal helemaal aan het verleren?.

En Bosz....waarom wisselt hij Dolberg voor Nouri?. Dat....terwijl er een aantal in onze ploeg liepen, die echt 'op het tandvlees' liepen. Dat is misschien nog wel het meest opmerkelijke dat er een aantal volledig doorheen zaten.
Maar goed....dat kan, maar wissel ze dan!.
Wat ik verder niet begrijp, waarom tolereert Bosz het van Traoré dat ie eigenlijk geen enkele actie buitenom heeft gemaakt en eigenlijk ook geen actie binnendoor heeft gemaakt?. Hij bezondigde zich bijna alleen maar aan balletjes breed en balletjes terug. Younes ging ook vrijwel iedere keer, zoals gebruikelijk, binnendoor en heel af en toe buitenom.
Ik kan me bijna niet voorstellen, dat daar niet met beide vleugelspelers over gesproken wordt, dat ze meer moeten variëren. En mocht hen het wel verteld/gevraagd zijn en ze doen het niet: haal ze dan naar de kant!.

Peter Bosz moet wbt zijn wisselbeleid eens langdurig in de spiegel gaan kijken. Want vandaag (en ook andere keren reeds) leek het nergens naar!.

23-02-2017 21:49

Johan1 +2909

Helemaal mee eens.

23-02-2017 21:52

mrbig +0

Je kan van alles vinden van zijn wisselbeleid maar voor alsnog zijn we door en blijven we ook in de Eredivisie winnen. Dat was onder Frank wel anders.

23-02-2017 21:59

AFCAsphere +9

Omdat Dolberg langzaam maar zeker op raakt. Kerel start al sinds het begin van het seizoen elke wedstrijd in de basis, en zijn niveau begint ook achteruit te gaan. Ballen die van z'n voeten springen, korte passes en simpele combinaties die mislukken, positie kiezen bij voorzetten, afwerken op doel, het slapjes de duels aan gaan. Begint nu een beetje tegen te vallen. Prima om hem rust te gunnen wanneer dat mogelijk is.

23-02-2017 22:03

Cello +52925 moderator

Ik had ook niet per sé iets tegen die wissel...maar er waren er nog wel een aantal die in aanmerking kwamen voor een wissel en Peter wisselde helemaal niemand meer. Ziyech zat er na 70-75 minuten al helemaal doorheen als voorbeeld....dan moet je hem wisselen, ook met het oog op komende zondag.

23-02-2017 22:07

Tecmessa +1718

Veltman begon zwak maar herpakte zich prima. Strooide op een gegeven moment met goeie crosspasses. Helpt ook niet mee voor hem dat Traore er weer bijliep als een zak hooi. Younes was wel oké, zoals het hele elftal wel oké was, maar niet goed. Ziyech was erg matig. Viergever en Klaassen met afstand de besten op het veld.

23-02-2017 22:12

Mokum87 +2435

kunnen zeiken wat we willen maar Ajax is gwn lekkerrrrr door. Genoeg vaak gehad dat ze goed spelen maar met lege handen naa huis gaan. win natuurlijk liever met beter voetbal maar die polen waren alleen maar aan het verdedigen. tegen een betere tegenstander krijg je natuurlijk meer ruimte. benieuwd naar hoe de ligt het gaat doen. Eindstand: Ajax is de enige Nederlandse club die nog Europees speelt. Triest van de rest maar mogen wel iets trotser op ons Ajax zijn.

23-02-2017 21:47

@Maar7en +1562

dat is ook weer zo. Ajax houdt iig de NLse eer hoog al is het met wankel voetbal ze doen het wel.

23-02-2017 21:49

Alexander40 +6113

Blij dat we door zijn maar als we eerlijk zijn zal het hierna ophouden, tenzij we veel geluk hebben met de loting.

23-02-2017 21:42

Milanajax +4

Weet niet of t mensen was opgevallen, maar jezus wat was het veld weer een ijsbaan vandaag. Dacht dat dat veld verbeterd was?

23-02-2017 21:40

Myers +3

Is alleen jou opgevallen denk ik, want het lag er prima bij.

23-02-2017 21:41

Milanajax +4

Lag er prima bij ja, maar gleden er wel heel veel weg

23-02-2017 21:41

Myers +3

Dan moeten ze goeie schoene met de goede noppen aantrekken.

23-02-2017 21:46

Milanajax +4

Hahaha kan je 1 ding vertellen, en dat is dat het niet aan hun schoenen ligt

23-02-2017 21:53

Myers +3

Nou, leg het even uit alsjeblieft. Ik ben heel benieuwd naar je deskundige uitleg.

23-02-2017 21:56

@Maar7en +1562

ja viel me ook op. Er is geen goed voetbal op te spelen als je snel wil draaien bv. Dat het na 20 jaar nog vaak een ergenis is ... apart

23-02-2017 21:41

A-west +5697

Heracles thuis, altijd lastig. Dit soort potjes kunnen we hopelijk fatsoenlijk winnen. Al die clubs in de eredivisie inclusief wij, stellen in Europa geen reet meer voor.

23-02-2017 21:38

Myers +3

Bij de laatste 16, of 32 van Europa, dan stel je echt geen ruk meer voor nee. Beter heffen we alles op en gaan we cricket kijken met z'n allen.

23-02-2017 21:40

NouriVandeBeek +7

Zondag is wel de kans om wat andere spelers de kans te geven.
Onana
Veltman-Sanchez-Riedewald-Viergever
Schone'
Klaassen-Van de Beek
Neres-Dolberg-Nouri

23-02-2017 21:37

Web +178830

Tete voor Veltman, word je niet minder van
Sánchez ga je missen, maar ik heb heel veel vertrouwen in de Ligt

23-02-2017 21:35

A-west +5697

Degene die een minnetje geeft moet een draai om zijn oren hebben. Lelijke gapert. Dit voetbal is in van te kotsen.

23-02-2017 21:34

Myers +3

Dan ga je volgende ronde lekker niet ouwe, hoef je ook niet achteraf om je geld te zeuren. Is net zoiets als naar de bioscoop gaan, de hele film uitzitten en naderhand je geld terug vragen. Vrij triest.

23-02-2017 21:39

A-west +5697

Bosz durft niet te wisselen, slappe klootzak.

23-02-2017 21:30

Myers +3

Lol, Nouri voor Dolberg, ik vond dat een gewaagde wissel.

23-02-2017 21:31

FrankDeB +0

Overigens complimenten voor de sfeer. Was echt top!

23-02-2017 21:28

A-west +5697

Een regelrechte wanprestatie. Stelletje klungels zijn het. Ik eis mijn geld terug.

23-02-2017 21:28

Myers +3

Haha, ik kan hier wel om lachen.

23-02-2017 21:29

..::Rootje::.. +676 moderator

Een lastige 1-0 overwinning, zoals ik al vooraf voorspelde, maar zo moeilijk was dat ook niet als je de afgelopen wedstrijden van Ajax hebt bekeken.

Het enige positieve is dat Ajax door is naar de volgende ronde.
Het negatieve naast dat Sanchez er volgende wedstrijd niet bij is, is dat je je geld niet kan terugkrijgen voor deze wanprestatie.
En dit wil zich meten met de top ?? Pffft.. alsjeblieft zeg. Maar er zal vast wel weer voor de 35ste keer gezegd worden, dat het spel niets uitmaakt.

23-02-2017 21:24

Myers +3

Wordt Max Verstappen wereldkampioen denk je?

23-02-2017 21:27

EVH +8

Nog niet.

23-02-2017 22:48

X-RaY +3

Niveau is gewoon bedroevend slecht.
Spelers kunnen niet eens normaal passen of een bal aannemen dat icm met egoïstische spelers met vedette trekjes is het gewoon geen team.
De volgende ronde ga je er keihard vanaf als je zo speelt want je krijgt nu een echte tegenstander. Elke keer hoop je dat het wat beter gaat en mag je er vanuit gaan dat ze mekaar nu wel blind kunnen vinden.
Het lijken wel kleuters die basis principes weer opnieuw bijgebracht moeten worden doormiddel van een hele hoop straf trainingen.
Amateuristisch en te triest om aan te gluren.

23-02-2017 21:20

Pino +0

als ajax bedroevend slecht was, wat was Legia dan?
Dat is toch de ploeg die uit de CL komt en goede resultaten heeft gehaald tegen Europese topclubs?
Tuurlijk hadden er dingen beter gekund en gemoeten, maar dit " verlslag" van jou is wel van een bedroevend slecht negatief niveau...

23-02-2017 21:31

X-RaY +3

Want is er wel positief dan? Dat de verdediging redelijk goed staat?! En omdat Legia uit de CL komt waar er aardig wat spelers zijn vertrokken is het dus wel goed?!
Dit Legia moet je gewoon oprollen want stelt echt helemaal niets voor. Een goede ploeg gaat dit genadeloos afstraffen omdat je het zelf nalaat.

23-02-2017 21:42

skinny hein +0

godtering en maar zeiken...lekkere pot gezien,klaar

23-02-2017 21:31

NouriVandeBeek +7

Complimenten voor Jairo Riedewald. Stond er vandaag!

23-02-2017 21:20

ajax1981 +3114

Die actie op die ene uitbraak. Met name als je het ziet vanaf het middenveld. Briljant!

23-02-2017 21:27

Onnavolgbaar +99

Ondanks dat hij het niet verkeerd deed heb ik toch een andere mening. Hij had VEEL meer lef en ballen mogen tonen bij het inspelen van de middenvelders. Deze liepen zichzelf vaak genoeg vrij maar Jairo durfde het gewoon niet aan om ze aan te spelen. Sanchez durfde dat wel en dat resulteerde ook vrijwel altijd tot gevaarlijke situaties. Ook ging Ziyech op een gegeven moment de balletjes ophalen omdat Jairo niets inspeelde. Ik geef hem zeker een voldoende deze wedstrijd maar dit aspect mag echt beter!

24-02-2017 14:38

Johan1 +2909

Als Bosz gewoon tijdig had gewisseld: vd Beek voor Ziyech of Schone, Cassierra voor Dolberg en Neres voor Traore, had je snelheid en diepte op rechts, balvastheid op het middenveld. Iedere wedstrijd wisselt hij verkeerd en te laat. Hij haalt veel te weinig uit deze spelers. Het voetbal is traag en onsamenhangend. Nog steeds.

23-02-2017 21:20

PabloXXX +0

Ben het helemaal met je eens, maar ik vind wel bijzonder vd Beek hoger in de pikorde staat dan Nouri. DIe zie je vandaag weer een bal diep geven op Younes en een balletje uit laten lopen, waarvan je ziet dat die meer voetballend vermogen en inzicht heeft dan heel Ajax 1 in zijn kleine teen.

23-02-2017 21:30

Godenzoon24 +15288

Ander type he. Vd beek vind ik veel volwassener . minder geniaal mis maar meer body en loopvermogen. Nogmaals ander type een geniaalvse ander kan eigenlijk alles,een moderne middevelder.

23-02-2017 21:39

PabloXXX +0

Ja inderdaad, dat is ook zo. Alleen ik ben van mening dat je aan Nouri gewoon veel meer gaat hebben. Je ziet ook bij Jong dat Nouri gewoon veel bepalender is, in het spel van ajax, of het goed loopt of niet. Ik begrijp dat Bosz het risico niet neemt dat Nouri in de 80 minuut van Vitesse mooi wegdraait maar toch net balverlies lijdt. Alleen ik ben van mening dat je die jongen gewoon veel meer kansen moet geven om zijn volwassenheid te bewijzen.

23-02-2017 21:57

darinho +1

Ajax - Tottenham droom loting

23-02-2017 21:18

Myers +3

Volgende ronde graag Anderlecht. Kans op door komen en gewoon twee wedstrijden een feest. Heeft die Won ook niks te janken om die beveiligels.

23-02-2017 21:18

FCMax +3

Younes is trouwens Europees echt zwaar onder de maat, in die 20 minuten die ik heb kunnen zien verprutst hij ook weer gewoon bijna alles. Er zullen vast genoeg Younes-geilerds hier een minnetje op geven, maar als een speler in een halfjaar misschien 1x per wedstrijd laat zien wat hij kan moeten zelfs die beseffen dat het gewoon Europees te slecht voor woorden is. Zelfde geldt trouwens voor Traoré.

23-02-2017 21:18

Godenzoon24 +15288

Je hebt maar 20 minuten gezien maar oordeelt wel. Klaas!!

23-02-2017 21:31

PabloXXX +0

Wat heeft iedereen weer tegen Younes, stak er aanvallend met kop en schouders boven uit in de eerste heft. Ging alleen de tweede helft ten onder met heel Ajax en gaf daarin zelf nog 2 voorzetten die afgemaakt hadden kunnen/moeten worden.

23-02-2017 21:17

Masthab +0

Younnes beter dan die Troare

23-02-2017 21:18

opsspo +0

Tsja, dan kijken wij heel anders naar voetbal. Het is een goede dribbelaar, met het inzicht van een zaalvoetballer. Sympathieke gozer, die af en toe wel eens wat leuks doet, maar over het geheel gezien vind ik het een armoedige linksbuiten. Geen versnelling, geen diepte, geen vernuft, geen voorzet en geen fysiek. Vind je het gek dat ze hem hebben laten lopen bij Gladbach? In de Eredivisie kan ie wel wat, maar dat ligt meer aan de eredivisie dan aan Younes. Moet je AZ nu ook weer zien... Het niveau van verdedigers in Nederland is zo slecht...

23-02-2017 21:27

AFCAsphere +9

"geen versnelling" haha, wel dus
"geen diepte" niet vaak, na winterstop vaker
"geen vernuft" lol wut?
"geen voorzet" Dolberg heeft er ondertussen zat gehad
"geen fysiek" voor zijn lengte behoorlijk sterk

Gewoon waardeloos onderbouwde argumenten. Hij zat bij de jeugdelftallen van Duitsland en kon afgelopen zomer met hen naar Olympische spelen, maar mocht niet van Ajax. Gladbach kan m'n rug op. Lees ook even de comments hierboven over de rol van Younes.

23-02-2017 21:37

darinho +1

Ajax - Ado Den Haag 1-0

23-02-2017 21:16

vak114 +5538

Traoré lekker terug van de zomer richting Chelsea.
Younes verkopen,wordt niks meer.
Investeren in goede vleugelspelers die niet elke wedstrijd 90 min lang falen en Dolberg de nek omdraaien met hun kut balletjes waar hij totaal niets mee kan doen.

23-02-2017 21:15

shota99 +1081

Gewoon 4-4-2, dan maak je ruimte voor een talentvolle middenvelder die nu op de bank zit. En Dolberg is een klassieke 4-4-2 spits.

23-02-2017 21:15

behangdelul +32548

Op links was vandaag de gevaarlijkste actie toen ie buitenom ging...En dat was nog viergever ook!

Traore ook bijna niks goeds gedaan. Zondag lekker kluivert op links en Neres op rechts of andersom

23-02-2017 21:15

darinho +1

Bij vlagen gewoon weer een geweldige Ziyech gezien. ......die komt er wel.

23-02-2017 21:14

AFCAsphere +9

Ik vind Ziyech nog niet overtuigend genoeg.

23-02-2017 21:17

FrankDeB +0

Alsjeblieft geen Rostov loten....

23-02-2017 21:13

FCMax +3

Heb liever geen Roma/United/Lyon dan geen Rostov

23-02-2017 21:16

Afcadam14 +1

Juist wel! Ajax heeft nu bijna een compleet andere basisploeg. Kapot maken die lui en revanche nemen.

23-02-2017 21:17

Rsv +1

Zondag Frenkie maar eens op Lasse z'n positie proberen

23-02-2017 21:13

Sneijdertje +2379

Lasse is al weken 1 van je belangrijkste spelers

23-02-2017 21:15

PabloXXX +0

Riedewald held trouwens, samen met Sanchez echt een geweldig duo. Viergever op links ook echt helemaal prima, eindelijk een back die er helemaal over heen gaat.

23-02-2017 21:12

R.F. +1

Riedewald dramatisch!

23-02-2017 21:16

PabloXXX +0

Kan je dat even onderbouwen alsjeblieft?

23-02-2017 21:18

WyZynDeBeste +2

Matig Ajax gezien op twee sterke fases na. Te veel achteruit gelopen na de 1-0, wat we vorig jaar eigenlijk ook telkens zagen.

23-02-2017 21:12

Afcascheme015 +6

Youness klaar en traore, ik zou zeggen : mazzel

Verder alles oké het zit hem in die vleugels

23-02-2017 21:12

niels1992 +844

#Younexit

23-02-2017 21:12

PabloXXX +0

Ach hou op! Younes was de enige die er aanvallend boven uit stak. Ging verder samen met Ajax ten onder in een zeer matige fase.

23-02-2017 21:15

AFCAsphere +9

7 van de 10 mensen hier hebben geen verstand van voetbal. Younes z'n actie mislukt en het is meteen een mislukkeling, terwijl hij de rest van de wedstrijd gewoon degelijk speelt.

23-02-2017 21:20

R.F. +1

Hopen op loting Roma - Lyon en Tottenham - Rostov dan maar. Zenit in de blessuretijd uit het toernooi.

23-02-2017 21:11

Ozymandias +159568

Ik zou komend weekend met een aanval met Nouri, Cassierra en Neres beginnen. De huidige voorhoede zit er duidelijk doorheen. Ik zou misschien ook Ziyech rustgeven en Vd Beek of De Jong in de basis laten beginnen.

23-02-2017 21:11

R.F. +1

Gewoon een keertje
Onana - Tete - Ligt - Westermann - Riedewald - Beek - Jong - Nouri - Neres - Kluivert - Sierhuis
Lijkt wel alsof ze weekendje vrij kunnen gebruiken allemaal.

23-02-2017 21:15

3*stars*3 +23399

Iets zit fout in ons ploeg boys.
Teveel goede voetballers om telkens maar met klein verschil te winnen.
Lopen wekelijks 4/5 echte voetballers in maar zelfs ploegen als ADO en Sparta vertrekken met kleine nederlaag uit Arena....

Ik ben natuurlijk blij met Ajax bij laatste 16 maar voor verloop van de competities heb ik toch mijn bedenkingen.
Teams als United, AS Roma, Shaktar en zelfs Rostov zitten er nog in en zijn different biscuit....

23-02-2017 21:10

Rdk1983 +4

5 tegen 1 situstie was wel echt knullig

23-02-2017 21:10

niels1992 +844

Wat is de logica achter het maar 1x wisselen van Bosz?

23-02-2017 21:08

Labrador +10

De winnende trainer heeft altijd gelijk. Maar er liepen er een paar op hun tandvlees zeg

23-02-2017 21:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.