[Update V] Ajax rekent op vertrek El Ghazi

door BvdPloeg 198

[Update V] Ajax rekent op vertrek El Ghazi

door BvdPloeg 198

Laatst geüpdatet

Ajax-aanvaller Anwar El Ghazi zou een aanbod van het Franse Lille OSC hebben geaccepteerd. Dat is wat de Italiaanse journalist Gianluca Di Marzio, werkzaam bij Sky Sport, meldt op zijn eigen website.

Volgens de verslaggever moeten alleen de laatste details rond het contract nog geregeld worden en de verwachting is dat El Ghazi dan aankomende maandag zijn contract bij de Franse club zal ondertekenen. Lange tijd leek het Italiaanse Lazio de grootste gegadigde om El Ghazi in te lijven, maar de Romeinse club slaagde er niet in om Filip Djordjevic te verkopen, waardoor het de aanvaller van Ajax ook niet kon inlijven.

Een vertrek van de buitenspeler zou Ajax op het moment niet geheel goed uitkomen. Bertrand Traore is afwezig door zijn deelname aan de Afrika Cup, terwijl Vaclav Cerny en Pelle Clement kampen met blessures. Ajax heeft daardoor, naast El Ghazi, alleen nog Amin Younes en Justin Kluivert over voor de posities op de flanken.

Update - 10.05 uur
Ook het Franse Olympique Marseille strijdt om de handtekening van Anwar El Ghazi. Volgens La Gazzetta dello Sport zou de Zuid-Franse topclub zelfs al akkoord zijn met de buitenspeler van Ajax voor een periode van vijf jaar. Sterker nog, het zou een kwestie van uren zijn voordat de deal rond zou zijn. Verder meldt de krant dat Ajax een bedrag van zeven miljoen euro ontvangt voor de aanvaller.

Update II - 12.55 uur
Het Franse Lille OSC wordt de nieuwe club van Anwar El Ghazi, zo meldt Voetbal International-journalist Freek Jansen. Volgens de verslaggever zal de transfer nog dit weekend gaan rondkomen, terwijl dagblad De Telegraaf meldt dat er aankomende maandag verder wordt gesproken. Ook Galatasaray en Lazio waren geïnteresseerd, maar de keuze van El Ghazi is gevallen op Lille OSC.

Update III - 16.32 uur
Waar men er bij Lille OSC van uitgaat dat Anwar El Ghazi voor zeven miljoen euro op te halen valt uit Amsterdam, wil Ajax een hoger bedrag zien voor de buitenspeler. Dit vanwege het contract van de aanvaller dat loopt tot de zomer van 2019. Dit meldt Telegraaf-journalist Mike Verweij via Twitter. De verslaggever geeft aan dat Jorge Mendes, de zaakwaarnemer van El Ghazi, geen prijs op papier heeft, maar wel toestemming heeft om met andere clubs te praten en te onderhandelen.

Update IV - 06.40 uur (17 januari 2017)
Anwar El Ghazi is nog steeds speler van Ajax, zo heeft zijn zus en belangbehartiger Nabila El Ghazi maandagavond laat laten weten aan De Telegraaf. De buitenspeler werd voor het weekend serieus gelinkt aan Lille, waar maandag verder mee gesproken zou worden. Zus El Ghazi bevestigt dat er wordt gepraat, maar niet meer dan dat. 'Er is contact, maar geen contract.'

Update V - 09.20 uur (19 januari 2017)
Ajax gaat er nog steeds vanuit dat Anwar El Ghazi vertrekt. De aanvaller leek hard op weg naar Lille en de Fransen zijn volgens het Algemeen Dagblad nog steeds in de race. In Amsterdam is men om die reden hard op zoek naar een vervanger. Zo wordt er serieus gesproken over Gerard Deulofeu van Everton en David Neres van Sao Paulo.

Lees meer over:
Plaats reactie

FrankRijkaard4 +1859

Wat een drama. El Ghazi gaat weg en daar is niet over nagedacht anders was er al lang iemand aangetrokken. Dus er komt niemand. Echt niemand

19-01-2017 19:50

ST +23086

Ik blijf het jammer vinden. Bosz en De Boer zullen echter niet scheel zijn denk ik. Ik denk niet dat Cerny meer potentie heeft dan El Ghazi.

19-01-2017 19:03

wendoo9 +8125

Het is goed dat niet iedereen die hier een mening heeft in het bestuur van Ajax zit , anders zou de selectie van Ajax uit 500 man bestaan ! Je kan de beste speler halen, maar er zit ook een geluksfactor bij of een speler gaat slagen bij een club of niet. Je kan het nooit van te voren zeggen of een speler past in een elftal. Het hangt er ook van af hoe er gespeeld wordt en of hij goeie bruikbare ballen krijgt. Onana is door velen hier niet als geen goeie keeper bestempeld,en nu lopen ze mee weg. Dolberg krijgt weinig bruikbare ballen en staat nu stil. Dusssssssssssss zeg het maar ! Het is allemaal erg betrekkelijk om elke keer te roepen we moeten die en die halen, maar dat er iets moet komen staat buiten kijf ! Ajax 4 Ever

19-01-2017 14:34

BennJii020 +2

Boilessen voor linksbuiten

19-01-2017 13:29

verkwanseld +0

Reken er maar op dat bij Ajax er weer en vies spelletje wordt gespeeld,het zou men niet verbazen als we er tegen Utrecht er weer voor de zoveelste keer er afgaan,dat ze maandag ochtend met een aankoop klaar staan,want deze achterbakse clowns zijn zich alweer aan het indekken.

19-01-2017 13:26

AjaciedForLive +74

Allemaal om die kut supporters pijn te doen toch??

19-01-2017 13:30

Ferd +38584

Neem een chill pil

19-01-2017 13:56

Web +178830

Schande ben jij, ook gek

21-01-2017 11:52

Masthab +0

Ajax Showbizz time .com

19-01-2017 12:40

verkwanseld +0

Ik reken ook op vertrek van Marcie.

19-01-2017 12:26

stopperspil +11203

Lopen er ook nog pareltjes rond in de eredivisie die Ajax zou kunnen kopen?

19-01-2017 11:23

Johan5Derksen +0

Deulofeu is Januzaj-2. Groot talent bestempeld, maar in werkelijkheid een net niet speler. Bij Everton zag hij er gevaarlijk uit met zijn leuke dribbels, maar daarna vergeet hij de bal nog mee te nemen of hij schiet alles over en naast. Doet mij denken die wij al hebben in de selectie; Amin Younes. Ik dacht dat Ajax zou scouten in Zuid-Amerika en dan kopen toch?

Marc Overmars haalt liever spelers van minder kwaliteit binnen, omdat ze goedkoper zijn. Zelfs clubs als West Brom, Hull City en Swansea City willen hem al niet, zegt het al genoeg.

Off; Deulofeu gaat gelukkig naar Milan, next.

19-01-2017 10:42

Pizzaverhoeven21 +2

We hebben het hier over de eredivisie. Niet over de pl. Een wereld van verschild. Topspeler in de eredivisie.

19-01-2017 10:52

Johan5Derksen +0

PL is enigszins wel een gehypte competitie. Moeten ze over de landgrenzen heen, dan worden ze zoek gespeeld door; Barcelona, Real Madrid of Bayern München. Dat terwijl de Engelse clubs meer geld hebben dan die 3 clubs.

Ik heb Ajax ook 2x zien winnen van het grote Manchester United en Manchester City of in het verleden van het 'grote' Arsenal met Bergkamp, Henry en Viera. Als je bijvoorbeeld in het weekend Hull City tegen West Brom ziet spelen val je haast in slaap, want het niveau is niet om aan te gluren.

Als zelfs de nummer 2 en 3 van Nederland het grote Manchester United moeilijk kunnen maken is de Eredivisie toch niet zo slecht als we dachten.

19-01-2017 11:24

strafschop +3

Er is maar 1 Engelse club die in de buurt komt van de omzetten die Barca, Real en Bayern draaien. En dat is ManU.

http://www.bbc.com/sport/football/38655480

19-01-2017 11:38

JesusZoonVanGod +5881

In Engeland kijken ze teveel naar "overall" kwaliteiten van een speler in plaats van naar de specifieke kwaliteiten van de speler. Dan krijg je dus spelers die heel goed zijn, maar niet passen bij het systeem dat de trainer wil spelen. Kijk bijvoorbeeld Di Maria en nu naar een Mkhitaryan. Uitstekende spelers die het bij hun voorgaande club fantastisch deden in een bepaalde rol. Bij United worden ze vervolgens anders gebruikt, waardoor hun specifieke kwaliteiten er niet meer uitkomen.

19-01-2017 13:12

JesusZoonVanGod +5881

Over de gehele breedte gemeten is het nog wel de beste competitie die er is. In Engeland hebben zelfs de staartploegen (uitzonderingen daargelaten) nog een selectie met een "waarde" van tegen de 100.000.000. In Duitsland en Spanje heb je een sterke top en subtop, daarna zakt de kwaliteit van de elftallen snel naar beneden.

De topploegen in Engeland zijn al jaren ondergeschikt aan die van bijvoorbeeld Spanje. Het is niet vreemd dat er sinds het begin van de CL slechts 4 Engelse ploegen deze gewonnen hebben.

19-01-2017 12:05

RusselWestbrook +21

De PL is met afstand de beste competitie van de wereld. Alle clubs kunnen in principe van elkaar winnen, er zijn bijna geen makkelijke wedstrijden.

Waar Bayern, Barca, Real en PSG met regelmaat een B team opstellen in de competitie en dan 'gewoon' met 3-0 winnen om vervolgens het sterkste team op te stellen in de CL, is dit voor de topclubs in Engeland onmogelijk, want dan verliezen ze in de competitie.

Manchester City bijvoorbeeld gokte vorig jaar in de tweede seizoenshelft op de CL en werd daardoor nog bijna 5e.

19-01-2017 12:40

JesusZoonVanGod +5881

Een club met de financiële middelen zoals United moet gewoon kunnen zorgen voor een ijzersterke bank, zodat je bepaalde spelers rust kunt geven maar het elftal toch grotendeels in tact laat. Dat vraagt om een goede wisselwerking en goede afspraken, dus daar moet je dan ook een coach voor hebben die dat kan.

De laatste jaren heeft United er ontzettend veel geld doorheen gejaagd aan beoogde basisspelers die niet bij de club pasten en ook geen genoegen namen met links en rechts een wedstrijdje banken.

Nogmaals, United heeft het geld om goed te investeren in de bank. Als ze dan ook nog een coach weten aan te trekken die voor een balans tussen bank en basis 11 kan zorgen, dan kan United gewoon weer meedoen in de Europese top.

19-01-2017 13:03

strafschop +3

Deulofeu had vorig seizoen na een wedstrijdje of 15 acht assists achter zijn naam. Daarna is hij zijn plekje langzaam kwijt geraakt.

19-01-2017 11:34

Johan5Derksen +0

Wat heeft vorige seizoen met nu anno 2017 te maken? 2016 is geweest kerel.

19-01-2017 11:37

AFCAsphere +9

Als hij 8 assists kan geven in de Premier League, kan hij er op z'n minst dubbel zoveel geven in de Eredivisie. Daar gaat het om. Deze jongen kan echt wel wat hoor. Barcelona, Everton, Sevilla. Daar heeft hij veel ervaring mee opgedaan, meer dan Lozano of Neres.

19-01-2017 11:41

Johan5Derksen +0

Haha Lozano heeft meer talent dan die halve Spanjaard die op de bankzit bij Everton.

19-01-2017 11:47

AFCAsphere +9

Dat je überhaupt op het idee kwam om "halve Spanjaard" te typen, als poging om Deulofeu te beledigen, maakt het voor mij duidelijk dat ik je niet al te serieus hoef te nemen.

Lozano is een groot talent hoor, don't get me wrong, maar Deulofeu is absoluut niet minder dan hem. Deulofeu is een product van één van de beste jeugdopleidingen ter wereld, speelde een ijzersterk eerste seizoen bij Everton, levert geregeld assists af (wat belangrijk is voor Dolberg i.p.v. een egoïstische winger) en won later de Europa League met Sevilla. Lozano heeft niets vergelijkbaars gepresteerd om hem beter dan Deulofeu te kunnen noemen, dus loop rustig een rondje om het blok en matig alsjeblieft die obsessie met Lozano.

19-01-2017 12:20

Johan5Derksen +0

Dan zegt het meer je kennis over het voetbal. Iemand die voetbal echt volgt weet dat Hirving Lozano meer beschikt over voetbal talent en dat hij heel makkelijk kan scoren.

19-01-2017 12:27

AFCAsphere +9

Ja, want ik weet niets over Lozano dus nu ben ik een full fledged retard als het om voetbal gaat. Meen je dat nou serieus?

Ik ben niet geinteresseerd in de Mexicaanse competitie, en dus weet ik vrij weinig af van Pachuca en de rest van de teams. Lozano speelt als een getalenteerde jongen, maar is hij beter dan Deulofeu? Om welke redenen dan? Heeft hij de Copa Libertadores of Sudamericana gewonnen? Heeft hij bij één van de grootste voetbalclubs ter wereld gespeeld? Heeft hij in de twee beste competities ter wereld gespeeld?

Ik kan nog een aantal spelers noemen die 'veel talent hebben en heel makkelijk kunnen scoren', maar dat betekend niet dat ze dat ook zullen doen bij Ajax. Komt hij goed tot z'n recht in onze speelwijze? Speelt hij in dienst van het team en niet voor zichzelf? Kan hij goed communiceren met zijn medespelers en de staf? Deulofeu lijkt mij momenteel meer geschikt dan Lozano.

Maar goed, we zien wel waar Marc mee komt, als hij überhaupt iemand weet te contracteren.

19-01-2017 12:40

Johan5Derksen +0

Ik heb thuis een schotel en kan alle wedstrijden bekijken in zowel Nederland als in Griekenland over voetbal, basketbal, honkbal ect. Geeft overigens niet dat je te weinig vanaf weet, daar kan ik je niks aan verwijten.

Ik vergelijk de Mexicaanse competitie even waardig aan als de Nederlandse competitie 'qau' niveau. Zit dus weinig verschil in.. dus hij kan makkelijk met Ajax niveau mee.

Maar dat je blijft zeggen dat Deulofeu momenteel meer geschikt dan Lozano klopt dan weer niet, omdat je letterlijk zei dat je de Mexicaanse competitie niet volgde. Haha je slaat gewoon onzin uit, en probeert hier gewoon goedkoop te scoren met je propaganda praatjes. Nogmaals; hij gaat naar Milan, dus hij komt niet meer.

19-01-2017 12:48

AFCAsphere +9

Lees je überhaupt wel wat mijn argumenten zijn, of blijf je gewoon volhouden dat je geen ongelijk kan hebben vanwege je obsessie met Lozano?

1) Deulofeu kent de speelwijze die wij hanteren.
2) Deulofeu spreekt uitstekend Engels.
3) Deulofeu heeft met een aantal van de beste spelers ter wereld gespeeld bij Barcelona, inclusief Messi.
4) Deulofeu heeft in zowel La Liga als de Premier League gespeeld, de twee beste competities ter wereld.
5) Deulofeu maakte hierin geregeld assists voor zijn medespelers, en werd hierdoor de "king of the assists" genoemd. Of dat overdreven is of niet mag jij oordelen, maar hij geeft ongetwijfeld meer assists dan El Ghazi en Cerny.
6) Deulofeu speelde vrijwel elke week op het hoogste niveau met zeer getalenteerde voetballers om hem heen.
7) Deulofeu won de Europa League met Sevilla.
8) Deulofeu is Spaans international.
9) Deulofeu krijgt aanbiedingen van AC Milan, terwijl Lozano nog steeds bij Pachuca speelt.
10) Deulofeu speelt in dienst van het team, dat is belangrijk. Ik weet niet of Lozano dat ook doet, maar van Deulofeu weet ik het wel zeker.

Anyway, moet ik nog verder gaan met 'onzin uitslaan'? Als je een beetje objectief was geweest, dan had jij je ook wel gerealiseerd dat Deulofeu momenteel een betere optie voor ons is dan Lozano.

19-01-2017 14:21

Johan5Derksen +0

Ja, je slaat gewoon onzin uit. Dus als je traint en mee voetbalt bij Barcelona met spelers als Messi, Suárez en Neymar word je dus als top beschouwen? Ik kende een Afellay die daar ook speelde en waar je niks meer over hoort. Ow jah, toch wel... ook in Engeland bij Stoke City en dus is hij volgens jou ook top omdat hij Nederlands, Spaans, Marrokaans en Engels kan praten. Wat wil je nou hier mee zeggen kerel. Davinson Sánchez
praatte in het begin bij Ajax ook alleen maar Spaans bij Ajax en voetbalt als 1 van de beste in de selectie. Taal is helemaal niet relevant bij deze. Voetballers die tegenwoordig het vliegtuig pakken naar China kunnen toch ook niet Chinees praten. Ze zijn gewoon gehaald op basis van hun voetbal kwaliteiten en zij komen natuurlijk voor het geld wat ze kunnen verdienen. Het gaat om het voetbal en daar schiet die Spanjaard gewoon te kort mee.

Ja. Europa League gewonnen dankzij spelers als Gameiro, Krychowiak, Bacca , Reyes en succescoach Unai Emery. Dat is niet de verdienste van Deulofeu, maar om het team. Je praat nou net of we een wereldspeler kunnen binnen halen... het is gewoon een bankzitter van Everton. Met jou plan van aanpak komt Ajax niet ver mee.

Over aanbiedingen gesproken; Lozano heeft aanbiedingen van zowel Manchester United, Internazionale en Ajax.

19-01-2017 15:04

AjaciedForLive +74

Kijk je überhaupt voetbal?

19-01-2017 15:10

AFCAsphere +9

Heb je het tegen mij of Johan5Derksen? Door het systeem van de comment section hier kan ik niet zien op wie je reageert.

19-01-2017 15:45

AFCAsphere +9

Gerard heeft kunnen leren van de beste ter wereld. Dat Affelay daar niet mee kan draaien is zijn probleem, maar dat staat los van het talent waar Deulofeu over beschikt, en ook los van of Deulofeu goed rendeert in onze speelwijze.

Wat ik wil zeggen? Hmmm, I don't know, ik gaf je een aantal redenen waarom Deulofeu een betere optie dan Lozano zou zijn, maar blijkbaar kies je ervoor om er overheen te lezen.

Oh, you got me! Sanchez is ook Spaanstalig, en draait nu uitstekend mee in het team. Nou vooruit dan maar, je hebt één punt. Taal is overigens wel relevant. Viergever en Sanchez communiceren nog steeds niet optimaal. Dat wordt hopelijk wel beter naarmate we het einde van het seizoen naderen. Denk je overigens dat die spelers in China geen problemen met de taal hebben? Want dan zou je wel erg naïef zijn. Gudelj spreekt geen Mandarijns en alleen een klein deel van zijn teamgenoten spreken degelijk Engels.

Jij denkt serieus dat Deulofeu te kort komt voor de Eredivisie? Haha eerlijk waar hoor, het is gewoon alsof jij jezelf opzettelijk voor lul wilt zetten. Hoe kan ik zoiets serieus nemen? Deulofeu mag dan wel te kort komen voor Barcelona, maar zou meteen één van de beste spelers van onze nationale competitie zijn. Dat hij op de bank beland bij Everton kan ik nog enigzins begrijpen, want men koopt daar van alles en nog wat, ze zijn zo opportunistisch als wat met die investeringen. Ik denk dat Deulofeu met vertrouwen een zeer belangrijke speler voor ons team zou kunnen worden.

Natuurlijk is het de verdienste van het team?! :') Het is verdomme een teamsport, denk jij dat dit soort prijzen worden gewonnen op individuele krachten? Deulofeu had misschien niet de grootste invloed bij Sevilla, maar hij wist in dat seizoen - wat door Marca als een gefaald seizoen voor Gerard werd beschouwd - gewoon 10 assists te maken in La Liga, de Copa Del Rey en de Europa League. Vorig seizoen bij Everton 13 assists in de PL, League Cup en FA Cup.

Dat Lozano het leuk doet in Mexico is hartstikke leuk en die aanbieding van Manchester United zijn allemaal leuke geruchten, maar United gooit overal ter wereld een hengeltje uit in de hoop een uitzonderlijk talent te halen. Als hij écht zo goed is zoals jij doet vermoeden, dan speelde hij nu al bij United. Misschien is hij ook wel geschikt voor onze club, maar als ik de keuze moest maken tussen Gerard en Hirving, dan zou ik gewoon voor Gerard gaan.

19-01-2017 15:44

Johan5Derksen +0

''Deulofeu een betere optie dan Lozano zou zijn, maar blijkbaar kies je ervoor om er overheen te lezen.''

Nogmaals; hoe kan je in godsnaam een mening verkondigen als je Lozano nooit heb zien ballen? Blijft mij een raadsel hoe je zoveel tekst kan schrijven over hoe geweldig Deulofeu is en een betere optie vindt dan Lozano.. dit is dus niet over heen lezen, ik lees gewoon wat je letterlijk zei in je eerste post. Lees gerust je eigen post nog paar keren door en kom dan er op terug. Beet je de betweter uithangen, terwijl je maar wat verzint.

Manchester United heeft in het verleden bijvoorbeeld ook Javier Hernández opgepikt uit Mexico. Dit kan meer dan geruchten zijn wat jij schetst.

19-01-2017 15:56

AFCAsphere +9

Waar haal je nou vandaan dat ik hem nooit heb zien spelen? Ik heb hem wel degelijk zien voetballen. Leer lezen. Weliswaar niet live, maar wie de fuck kijkt er dan ook naar de Mexicaanse competitie? Oh that's right, jij. Want je bent geobsedeerd door die gozer.

Bovendien hoef ik hem niet uitgebreid te zien spelen om te weten dat Deulofeu een betere optie is dan Lozano. Daar heb ik je al genoeg redenen voor gegeven, maar jij lult er gewoon overheen met een ongefundeerd verhaaltje van "maar jij hebt hem niet zien spelen!"

Ik hang alles behalve de betweter uit. Ik bekijk deze situatie objectief, zoals ik dat van iedere andere user hier verlang. Heb jij dat woord ooit gehoord? Zoek maar eens op wat het betekend, dan gaat er nog een wereld voor je open, en kan je die obsessie over Lozano achter je laten.

Ik kom met degelijke argumenten over waarom Deulofeu een geschikte speler zou zijn, en waarom hij een betrouwbaardere keuze dan een talent uit Mexico zou zijn, terwijl jij hier je liefde voor Hirving verklaard for whatever goddamn reason that may be. Ik vind het een interessant talent, maar Gerard staat hoger in de ranking. Dat is waar het mij om gaat.

19-01-2017 16:31

AFCAsphere +9

Hoe sommige users hier obsessies creëeren met relatief onbekende spelers uit competities waar ze weinig van afweten is altijd wel grappig, vind ik. "Alles moet in stelling worden gebracht om deze persoon te contracteren, want ik ben er zo zeker van dat hij rendeert in onze speelwijze, dat hij mentaal uitstekend functioneert en dat hij uiteindelijk het geld waard zal zijn."

Je ziet mij toch ook niet losgaan over David Neres? Leuke Youtube videos hoor, mooie acties. Verder weet ik niks van die kerel en moet ik de scouting vertrouwen. Van Deulofeu weet ik veel meer af.

19-01-2017 12:33

strafschop +3

Hij heeft dit seizoen amper gespeeld, dus wanneer precies vond jij hem bij Everton er dan wel gevaarlijk uit zien?

19-01-2017 11:42

Johan5Derksen +0

Gelukkig gaat hij naar Milan, is deze hype ook weer voorbij.

19-01-2017 11:46

Suarez16_ +9303

En als Deulofeu komt moet hij waarschijnlijk ook banken achter lieveling Traore. Begrijp niet dat Marc aan het handelen is om een rechtsbuitens als we een fucking linksbuiten missen. Traore kun je makkelijk opvangen met Anwar en Vaclav, maar als Younes er uit is staat gelijk Cassierra op die flank of Kluivert/Clement.

19-01-2017 10:17

Kingoffdatoilet +17245

Anwar schijnt weg te gaan he. Persoonlijk heb ik meer met delofeu dan Traore en vind ik Cerny er nog niet klaar voor

19-01-2017 10:20

Afstandsschot +2

Ik vind het vooral lekker dat Deulofeu een geweldige voorzet in huis heeft, maar ook naar binnen kan komen en de combinatie aan kan gaan. Het lijkt mij eigenlijk een geweldige versterking, vooral omdat hij het spelletje van Bosz eigenlijk bij Barcelona al heeft meegekregen. Ik vind hem ook veel meer een speler voor La Liga dan de Premier League.

19-01-2017 10:23

Ajax4life020 +1

lekker voetballen zonder buitenspelers

19-01-2017 10:10

ZeeuwseAjacied +2

Snap echt niet waar Ajax mee bezig is op dit moment, maar goed we gaan het allemaal zien.

19-01-2017 10:07

AFCSANCHEZ +1

Ik hoop het. Matige speler, niet het niveau Ajax.

19-01-2017 09:53

Starring +4706

Niemand die zich hier verwondert waarom Ajax Anwar zo makkelijk laat vertrekken met het oog op de titelrace? Het zit nog altijd niet snor lijkt mij tussen Bosz en El Ghazi. Een andere verklaring kan ik niet 1-2-3 bedenken voor deze opmerkelijke winterstop-move naar Lille dat i.t.t. voorgaande seizoenen vecht om uit degradatiezone te blijven.

19-01-2017 09:51

mitchafca +0

mischien is Ajax verder met nieuwe speler dan wij weten .

19-01-2017 09:53

Afstandsschot +2

Ik kan het me wel voorstellen. Marc wil verder met Bosz, maar Bosz ziet het niet zitten in El Ghazi en vindt nu al dat Cerny en Kluivert bijvoorbeeld beter bij Ajax passen. Ik zou hem ook nu laten gaan, als je al weet dat hij weinig speeltijd gaat krijgen.

19-01-2017 09:55

Starring +4706

Ik vind blijf het tricky vinden om gelijk op Kluivert jr. te bouwen, is talentvol maar komt 'net' om de hoek kijken. Cerny lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling, niet waar?

Maar goed, alles hangt uiteraard af wat Ome Marc als vervanger naar Amsterdam weet te halen. We zullen nog moeten afwachten.

19-01-2017 10:05

Afstandsschot +2

Ben ik het mee eens, maar dat is toch ook niet de insteek? Dit seizoen is Traoré er nog, we hebben Younes nog die gewoon goed genoeg is voor Ajax naar mijn mening, en dan zijn we nog bezig met Neres en Deulofeu, waar er toch echt minimaal 1 van lijkt te komen. Dan houd je dus Cerny en Kluivert voor de toekomst nog even achter de hand, maar ze moeten wel het uitzicht op speeltijd houden natuurlijk. Muric komt ook nog terug, maar die zie ik niet meer slagen bij ons.

19-01-2017 10:16

Starring +4706

Mwah, Afstandschot. Ik leg de lat iets hoger. Younes is een beetje een one-trick-pony. Meeste clubs hebben nu in de gaten dat ie continue naar binnen dribbelt en schiet of in het zeldzame geval de bal afgeeft. Traoré is geen eigendom van ons en is in principe geen buitenspeler met diepgang en snelheid. Vwb Neres en Deulofeu, zie ik (ondanks interesse Ajax) beide alleen naar Amsterdam komen om vakantie te vieren. Het aantal volwaardige buitenspelers wordt er niet meer op. Ik had AEG7 pas in de zomer laten gaan.

19-01-2017 12:03

Afstandsschot +2

Ben ik met je eens, maar ik vind Traoré dus wel goed genoeg om in de Eredivisie op de flanken te spelen. Younes mag dan een one-trick-pony zijn, maar het belangrijkste is dat er voor hem een volwaardige concurrent bijkomt. El Ghazi tot de zomer houden is een optie, maar ik vind hem gewoon simpelweg niet goed genoeg. Doet vaak hetzelfde en mist echte explosiviteit. Dat Deulofeu en Neres niet willen komen, daar weet ik natuurlijk niets over. We zullen het zien. Buiten kijf staat dat het schandalig zou zijn als Ajax El Ghazi laat gaan en niet met 2 vervangers komt. Er was sowieso al een buitenspeler nodig, zonder hem zijn dat er dus twee, naar mijn mening.

19-01-2017 13:32

CHRISSSSZ +2

Vergis je niet in Lille. Die zijn aan iets moois aan het bouwen, hebben de juiste mensen aangenomen die het transferbeleid gaan bepalen. Zullen veel jonge spelers gaan halen, en die later voor veel geld doorverkopen. A la Monaco.

19-01-2017 10:24

W Z A W Z D B +0

Allesajax ( instagram ) meldt dat ze eruit zijn en dat 't woensdag rond komt. We zullen zien..

19-01-2017 09:47

Ruudje74 +2

Beide halen voor samen €30mln. Ben je voorlopig klaar en heb je eens geïnvesteerd wat er binnen is gekomen. Komende zomer maken we wel weer een positieve balans met de verkoop van Klaassen. Er hoeft dan verder namelijk niks gekocht te worden (Donny met Frenkie er achter)....tenzij er nog een bankzitter weggekocht wordt.

19-01-2017 09:37

Labrador +10

geld mag geen probleem zijn. Denk ik

19-01-2017 09:41

oudzuid2 +7294

zou echt ontzettend jammer zijn. Gudelj? blij dat ie weg is.. Bazoer vond ik al jammer, maar kwam niet aan spelen toe en liet t niet zien als ie er wel moest staan. maar El Ghazi en Riedewald? vertrouwen geven en veel laten spelen!

19-01-2017 09:31

Sulejmanibesteaankoopooit +2

@mikeverweij #ajax steekt stokje voor transfer Jairo Riedewald naar @vfl_wolfsburg... vandaag meer in telesport.

18-01-2017 00:28

ajacied017 +304

Aanvulling vanuit telegraaf:

Ajax verkoopt Wolfsburg "nee"

VfL Wolfsburg heeft een poging ondernomen om Jairo Riedewald over te nemen van Ajax. Waar de Amsterdamse directie akkoord ging met een bod van 12 miljoen euro zonder bonussen en percentage doorverkoop op Riechedly Bazoer, werd de Duitsers nu ’nee’ verkocht.

Ajax wil Riedewald niet laten gaan, omdat Peter Bosz toekomst ziet in het multifunctionele product van de jeugdopleiding, dat als linker centrale verdediger, linksback én controlerende middenvelder uit de voeten kan. Geduld is het toverwoord voor Riedewald, die tegen PSV een prima indruk maakte. Zijn concurrent Nick Viergever ging tegen FC Twente en PEC Zwolle opzichtig in de fout. Het contract van Riedewald bij Ajax loopt tot de zomer van 2020.

18-01-2017 02:10

Ajacied33 +36807

Ik blijf erbij, zou Anwar graag een keer op links willen zien

17-01-2017 21:53

Ajacied33 +36807

Gewoon lekker blijven Anwar. Wat moet je in godsnaam in Frankrijk....

17-01-2017 21:52

Hziyech14 +0

Overmars vind waarschijnlijk waarom vleugelspelers halen als je ook 541 kan spelen.

17-01-2017 16:45

EenAjacied +192

Iemand nog een een spannend gerucht (aangezien we het daar voorlopig mee moeten doen)?

17-01-2017 12:47

de-Ajacied +8

Als Marc nou geen echte volwassen versterking voor de voorhoede haalt en ook nog eens El Ghazi verkoopt mag hij van mij meteen zelf vertrekken.

17-01-2017 11:26

R.F. +1

Younes, El-Ghazi en Traore zijn onze buitenspelers. Cerny en Kluivert zitten daarachter. Ziyech, Cassierra, Schöne, en Dolberg kunnen er ook uit de voeten. Normaal gesproken niet zo'n probleem dus.

Maar onze A-keuzes ontberen kwaliteit. Het blijken toch gewoon drie slechte aankopen, had eerlijk gezegd gedacht dat één van de drie het toch wel zou waarmaken.

Ik snap de weifeling wel wanneer je dit lijstje opsomt, hoe krijg je het voor elkaar negen opties te hebben en toch een speler te willen aankopen? Maar je moet daar niet in blijven hangen, geen concessies, kwaliteit aankopen.

17-01-2017 12:19

deKlenne +0

Gerucht gaat nu ook dat Ajax Moise Kaen van Juventus volgt. Ik wil ook wel wat actie ipv die klote geruchten waar we niets mee kunnen...

17-01-2017 10:48

Brucader +7

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Is een echte 9, geen vleugelspits, en heeft daarnaast Riola als zaakwaarnemer.

17-01-2017 12:40

bazza25 +1

Los van het eventuele vertrek van el ghazi is het sowieso echt pure armoe op de flanken. Kom op eigenlijk is het schandalig.. Je gaat hier geen kampioen mee worden.. Younes hopeloos uit vorm, el ghazi maakt sowieso niet het verschil, Kluivert prachtig debuut maar mag je niet op rekenen en cerny stagneert dit jaar.. Ik vind eigenlijk dat Overmars nog steeds niet overtuigend oogt bij inkomende transfers.. Sanchez enige schot in de roos en ziyech meer een zwaktebod dan top aankoop want dat was puur paniek.. We hebben momenteel geen enkele constante vleugelspeler en dat is te wijten aan Overmars zijn gebrek aan doorzettingsvermogen op de transfermarkt

17-01-2017 10:41

amberjari +0

Thanks, scheelt weer typen dit ;)

17-01-2017 18:04

A Cohen +1

Ik vraag mij 2 dingen af:

1: Wordt de vrede tussen Bosz en El Ghazi gespeeld door Anwar ?
2: Wat moet je in hemelsnaam bij een club als Lille, een grauwe Franse middenmoter ?

Dan moet bij Anwar de nood toch hoog zijn om weg te willen uit Amsterdam.
Dan is dat lastige jongetje die weggestuurd werd bij de kakkerlak, toch nog niet veel veranderd ?

17-01-2017 09:42

strafschop +3

Lille is als El Ghazi, een subtopper met een matig seizoen.

Ze spelen meestal wel Europees.

17-01-2017 10:41

Alexander40 +6114

Het beste is om El Ghazi te houden. Als dat niet kan dan met de jeugd door. Ik denk dat we meer hebben aan Justin dan aan een Braziliaan van slechts 2 jaar ouder, die ook nog moet wennen en ook nog eens 20 miljoen kost. Ik weet dat we geld hebben maar besteedt dat alleen als je nagenoeg zeker weet dat je een topper binnenhaalt.

17-01-2017 08:31

de-Ajacied +8

Behalve dat het dom is om El Ghazi nu te verkopen, we hebben hem nu hard nodig en groeit nog steeds is het een belachelijk laag bedrag : 7 miljoen. Bezoer kostte al meer!
Traore speelt misschien nog een 10 wedstrijdhes dit jaar en Cerny is nog zeker geen eredivisie speler. Ajax gooit dan gewoon zijn titelkansen weg

15-01-2017 11:25

DaenerysTargaryen +1

El ghazi is helaas niet goed genoeg voor ajax.

17-01-2017 09:26

Ajaxbrl +13863

en niks terug halen uiteraard , uitgemolken voorhoede. ARMOEDE!

15-01-2017 11:16

Marcoryn +0

Noem me negatief, maar ik zie dit ieder seizoen. Spelers vertrekken en we gaan met nieuwe spelers van plan A naar plan D.
Uiteindelijk komt er niemand en lopen we weer achter de feiten aan.

Ajax moet toch gewoon in staat zijn een stabiele selectie neer te zetten. Liefst nog op de meeste posities dubbele bezetting met goeie voetballers.

Met het kapitaal wat we hebben, onze naam en geschiedenis, onze connecties en ga zo maar door.
De concurrenten zitten niet stil en ik ben er nog niet van overtuigd dat we kampioen worden. De lampen hijgen in onze nek en 010 gaat echt niet zoveel punten verspelen als vele hier voorspellen.

Als er spelers weggaan moet je zorgen dat de selectie weer snel in balans komt en op dat gebied kan Ajax nog veel leren.

Ik hoop serieus dat we vanmiddag 3 punten gaan pakken, anders gaat het een lastig seizoen worden.

15-01-2017 11:16

JPC40 +3

Peter Bosz is niet in staat om een grote selectie om te gaan, hij wil het liefst een klein selectie, zo klein mogelijk.

15-01-2017 12:05

A Cohen +1

Gelet op het contract tot 2020 moet El Ghazi met minimaal 15 miljoen euro het geldpakhuis kunnen ophogen of anders het maximale bedrag genoemd in zijn contract.
Wil men dat niet betalen, dan doen we geen zaken.
Ajax zit in de positie het onderste uit de kan te kunnen en te mogen vragen voor El Ghazi.

El Gahzi moet op zijn beurt z'n verstand gaan gebruiken.
Hij moet nu komende maanden laten zien wij hij is en waar hij voor staat.
En dat kan hij doen in Amsterdam.
Wat schiet hij op met Lille of Marseille ?
Anwar, heb je ons zo voor de gek gehouden tijdens die laatste interviews die jij gaf ?

15-01-2017 00:05

DannyK +1

Ghazi gaat straks op de bank bij lille endan hoorje nooitmeer wat van m.

17-01-2017 07:34

ajaxfan4life82 +0

Vooral gaan verkopen AJAX, nog meer geld dat we kunnen opslaan in ons geldpakhuis.. Haal verdomme is echte aanwinsten, alleen maar verkopen, verkopen, maar echte aanwinsten worden niet gehaald.. Een linksback, linksbuiten om maar wat te zeggen.. Investeer dat geld is van de spelers die verkocht zijn...

14-01-2017 23:52

Zlatan1900 +2

Ajax zou alle scouts per direct moeten ontslaan en het volledige scoutingsnetwerk moeten overhandigen aan AS. Man man man

14-01-2017 23:47

R.F. +1

Freekie heeft geen primeur, maar neemt het bericht over van een Franse website. Deze man komt nooit met nieuws maar brengt andere bronnen als heet eigen nieuws. Ik blijf herhalen: wat een aanfluiting deze 'Ajaxwatcher'. Beetje geld verdienen met twitteren en Showtime checken.

14-01-2017 22:53

Afstandsschot +2

3 goals in 8 duels in Brazilië en dan €20 miljoen voor een 19-jarige. Dat blijft toch een grote gok...

14-01-2017 21:13

AYounes11 +1

Ze zetten iig wel hoog in ;-)

14-01-2017 21:15

Afstandsschot +2

Ik vind het erg interessant hoor, goed om te zien dat er geld beschikbaar is. Wel mooi dat niemand deze jongen heeft genoemd tot dusver.

14-01-2017 21:16

Afstandsschot +2

Volgens Telegraaf vraagprijs rond de 20 miljoen euro.

14-01-2017 21:11

AFCAWZAWZDB +1022

BREAKING: #Ajax doet eerste bod op Braziliaan David Neres (19). Inspelen op mogelijk vertrek @AElGhazi7 naar @osclilleosc ... later meer

14-01-2017 21:04

AYounes11 +1

Ken hem niet goed genoeg, iemand die meer over hem weet?

14-01-2017 21:06

verkwanseld +0

Van ginkel Marcie ben je wakker

14-01-2017 20:22

ST +23086

Als een El Ghazi die niet in vorm en zonder basisplaats is al 7 miljoen kan opbrengen, moet je hem dus juist niet verkopen. Gewoon de kans geven. Ik zie het wel goed komen. Als hij het weer op zijn heupen krijgt dan is die jongen binnen no-time 15 miljoen waard en ben je blij dat je hem niet eerder verkocht hebt. Zo gigantisch veel beter kunnen we toch niet halen in de winterstop.

14-01-2017 20:05

verkwanseld +0

We hebben mannen nodig kom op nou, het gaat om de prijzen niet om geld

14-01-2017 20:08

AFCSANCHEZ +1

Als El Ghazi het 'weer' op zijn heupen krijgt? Hij heeft het nooit op zijn heupen gehad. Het is niveautje Groningen.

14-01-2017 20:30

verkwanseld +0

Ajax moet gewoon doorpakken we hebben genoeg geweldige jonge jongens die het in hun hebben om in het eerste te staan, maar hebben we mannen nodig die nu op dit moment de kar moeten trekken en de mouwen op kunnen opstropen als dat nodig is.

14-01-2017 19:46

JPC40 +3

voor ghazi minstens 19 miljoen.

14-01-2017 19:42

Web +178830

Marc doet tot nu toe alles goed, drie reserve spelers verkocht voor heel veel geld, en met aankopen zijn ze echt wel bezig, maar je zal geduld moeten hebben, de spelers staan NIET voor Ajax in de rij, ze wachten eest op betere aanbiedingen, zijn die er niet dan komt Ajax pas in beeld, zo liggen de verhoudingen nou eenmaal, of je doet weer van die miskopen, willen wij dat, nee toch, dus geduld hebben, Marc is goud voor ajax

14-01-2017 19:21

gi0vanni +7313

Marc heeft veel dingen goed gedaan maar ook een aantal fouten gemaakt. En dan vooral om zijn eigen positie te redden reken ik hem aan. En vooral wat aangekochten jeugdspelers en het verlengen van contracten doet hij het gewoon goed.

14-01-2017 19:40

boris +0

Eens maar mocht el ghazi verkocht worden en er komt niks bij hebben we wel een probleem op de flanken. Dan krijgen we acties als nouri op linksbuiten

14-01-2017 19:41

Sammy Sosa +741

Zo zie je maar weer. We maakten ons te snel zorgen mbt de verkoopprijs. Verkopen kan je Marc in ieder geval wel toevertrouwen. Als we nou ook nog een goede inkoper zouden hebben....

14-01-2017 19:09

Kingoffdatoilet +17245

Al die mensen die onzin kwakken over Marc zijn echt irritant aan het worden. Hij verkoopt reservespelers die voor problemen hebben gezorgd en niet goed genoeg zijn. Met uitzondering van Bazoer misschien. Dat hij voor deze spelers geld kan vangen is prima. Die extra buitenspeler komt toch echt wel voor Utrecht uit. Ajax handelt de laatste jaren transfers af die ineens vanuit het nieuws lijken te komen dus maak je een keer wat minder zorgen

14-01-2017 19:09

Sammy Sosa +741

Gelukkig iemand die het nog begrijpt. Er is nog hoop ToiletKing!

14-01-2017 19:15

MankeNelis +7

Marc doet het gewoon goed. De meeste vergeten dat Ajax amper 5 jaar geleden aan de rand van de financiële afgrond stond.

14-01-2017 19:18

Kingoffdatoilet +17245

hahaha bedankt

14-01-2017 19:43

verkwanseld +0

reserve spelers verkopen als je helemaal niks hebt zonder ervaring

14-01-2017 19:18

Kingoffdatoilet +17245

Alsof die reservespeler zoveel ervaring had.

14-01-2017 19:45

Kingoffdatoilet +17245

Alsof die reservespeler zoveel ervaring had.

14-01-2017 19:45

insectenverdelg +23512

die buitenspeler had er moeten zijn voordat ze op trainingskamp gingen. kortom 5 januari. Dan heeft een speler tijd. Of moeten we eerst punten verliezen om tot inkeer te komen. net als destijds bij Sinkgraven of dit jaar bij Ziyech. Dat heet geen beleid maar paniekvoetbal.

14-01-2017 19:21

Kingoffdatoilet +17245

Hoeveel clubs hebben hun selectie op orde voor het trainingskamp? Haast geen een. Het is natuurlijk ideaal als zo'n speler dr al is maar tegen Pec speelt El Ghazi gewoon en voor Utrecht is er nog tijd zat. Die laatste twee spelers zijn idd paniekaankopen maar daar kun je Overmars niet de schuld van geven want Bosz dacht dat z'n selectie op orde was en goed genoeg. Dat bleek dus niet zo te zijn

14-01-2017 19:50

Kingoffdatoilet +17245

Hoeveel clubs hebben hun selectie op orde voor het trainingskamp? Haast geen een. Het is natuurlijk ideaal als zo'n speler dr al is maar tegen Pec speelt El Ghazi gewoon en voor Utrecht is er nog tijd zat. Die laatste twee spelers zijn idd paniekaankopen maar daar kun je Overmars niet de schuld van geven want Bosz dacht dat z'n selectie op orde was en goed genoeg. Dat bleek dus niet zo te zijn

14-01-2017 19:50

verkwanseld +0

Het is te hopen voor ons, dat onze ultra moderne trainingshal ook het weer kan nabootsen,want stel je voor dat het morgen gaat sneeuwen en onder het vriespunt is.

14-01-2017 18:55

EVH +8

Van mij mag Anwar vertrekken, tegen de juiste prijs.

Punt is alleen, we hebben amper vleugelspelers en al helemaal geen hele goede vleugelspelers.

14-01-2017 18:54

Prethoofd123 +0

Waarom zegt iedereen hier dat het weer een wanbeleid is? Als Ajax een waardige vervanger koopt dan is er niks aan de hand en worden we er waarschijnlijk alleen maar beter van.

Als er geen nieuwe buitenspeler komt, dán is er sprake van een wanbeleid. Maar deze transferperiode duurt nog 17 dagen, genoeg tijd om een versterking te halen.

14-01-2017 18:29

BrandjeXL +81

Het is wanbeleid omdat Overmars altijd reageert ipv anticipeert.

14-01-2017 18:33

Sammy Sosa +741

Dat is waar maar tot nu toe zijn het wel spelers die we niet echt gaan missen denk ik. Dan mag je best verkopen voordat er een vervanger is wat mij betreft.

14-01-2017 19:04

BrandjeXL +81

Daar zijn de meningen over verdeelt maar het zit hem ook niet in het feit dat hij die wisselspelers goed verkoopt. Maar in het feit dat Ajax eigenlijk voorafgaand aan het seizoen als matig in de buitenspelers zat. Dus of El Ghazi nu wel of niet verkocht wordt er had al een buitenspeler bij gemoeten. Als El Ghazi gaat dan twee want ondanks dat Younes tegen RB goed speelde ben ik zijm dramatische eerste seizoenshelft nog niet vergeten. Cerny is het helemaal kwijt en bovendien niet fit. Clement vind ik niks. Ajax is simpelweg vleugellam op het moment

14-01-2017 19:31

gi0vanni +7313

Ze zijn of in het geheim bezig en toveren een verassing uit de hoed of er komt misschien nog een paniekaankoop. Ik denk het eerste maar optie 2 behoort ook tot de mogelijkheden.

14-01-2017 19:36

yari +0

Versterking had er al moeten wezen.

14-01-2017 18:37

verkwanseld +0

en een aantal punten verloren

14-01-2017 18:38

Eastwood +0

Als hij dan weg gaat, dan toch zeker voor meer dan 10 miljoen.

14-01-2017 18:28

Rinus M. +900

Zover ik weet voetbalt El Ghazi gewoon bij Ajax en zit hij in de selectie voor Zwolle. Daarnaast blijkt hij niet voor een vriendenprijsje te koop, prima allemaal.

14-01-2017 18:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.