'Verhuur Andersen en Serero wenselijk geacht'

door BvdPloeg 44

'Verhuur Andersen en Serero wenselijk geacht'

door BvdPloeg 44

Laatst geüpdatet

Lucas Andersen en Thulani Serero zijn volgens De Telegraaf de slachtoffers op het overvolle middenveld van Ajax. De Deen en de Zuid-Afrikaan staan op de nominatie om verhuurd te worden, zo stelt de ochtendkrant maandag.

De wedstrijd tegen VFL Wolfsburg maakte volgens Mike Verweij veel duidelijk. 'Zelf opleiden en investeren in jeugd loont nog altijd. De ene na de andere talentvolle jeugdspeler is voor lange tijd vastgelegd, terwijl bij het eerste elftal rigoureus wordt doorgeselecteerd. Wie niet mee wil (Nicolai Boilesen, Ricardo Kishna) of kan (Kolbeinn Sigthorsson en Lerin Duarte) wordt onherroepelijk op de transferlijst geplaatst. Lucas Andersen en Thulani Serero zijn nog niet definitief afgeschreven, maar een verhuur wordt wenselijk geacht', zo valt te lezen.

Andersen verlengde eind vorig seizoen zijn contract tot de zomer van 2018, maar op het middenveld heeft hij de concurrentiestrijd voorlopig verloren van Daley Sinkgraven, Davy Klaassen en Nemanja Gudelj. Serero werd veel gebruikt als controleur, maar nu Ajax met een tien speelt en Riechedly Bazoer zich blijft ontwikkelen, lijkt ook zijn kans op speeltijd gering.

Frank de Boer gaf aan het einde van het trainingskamp in De Lutte al aan dat hij het liefst werkt met vijf middenvelders. Klaassen, Sinkgraven en Bazoer vormden al de hele voorbereiding het middenveld en voor Gudelj werd deze zomer zes miljoen betaald. Vanuit de jeugd staat Donny van de Beek klaar en ook Lasse Schöne werd eind vorig seizoen op het middenveld gebruikt.

Lees meer over:
Plaats reactie

afcA-0297 +264

Andersen verhuren aan pak hem beet AZ ofzo. Serero houden.

20-07-2015 21:31

MarcoWatcher +0

Ik zou Serero bij de selectie houden

20-07-2015 20:46

IamLegend +2

serero moet dit seizoen in de basis staan.

20-07-2015 18:30

jerry078 +0

bij cambuur ja

21-07-2015 05:00

Suarez16_ +9174

1 verhuren, 1 back-up

20-07-2015 17:08

amthree +404

Kan andersen niet verhuurt worden aan een heerenveen of groningen nu ze europees spelen. ?

20-07-2015 16:37

A'dam Oud-West +0

Andersen niet verkopen, gewoon verhuren. Serero verhuren met optie tot koop of anders verkopen.

20-07-2015 14:42

EindbaasFrank +1

Ik hoop niet dat ze Andersen verkopen of verhuren. Ik geef toe dat hij soms als een wijf een duel aangaat en op sommige momenten onbegrijpelijke keuzes maakt, maar ik ben toch fan van hem. In sommige wedstrijden laat hij zien wat voor een prachtige voetballer het is. Hij draait zo makkelijk weg, passeert zo makkelijk, en heeft ook nog een mooi geplaatst schot. Het is aan de technische staf en hemzelf om zijn potentie eruit te halen dit seizoen, hopelijk op 10. Ik kan me nog de gruwelijke bekerwedstrijd tegen Vitesse herinneren. Ajax stond 4-0 achter en speelde als een drol. Toen kwam Andersen erin en liet in 10 minuten meer zien dan heel Ajax de rest van de wedstrijd. Hij passeerde fantastisch, en ookal deed het er niet toe, hij kreeg het publiek weer op de banken. Hij deed de 4-0 voor heel even vergeten. Ik hoop dat hij het publiek weer zo voor zich wint volgend seizoen.

20-07-2015 14:14

Basvann +25

Haha wat een verschrikkelijke dag was dat zeg.

Wel mooi dat we ondanks het verschrikkelijke spel en de vernedering achter de ploeg bleven staan.

21-07-2015 18:07

TikkieTerugJaap +2

Je kan ze niet allebei weg doen. En waarom zou je Serero nu nog verhuren, geloof hier helemaal niks van. Voor mij is het of Serero verkopen, of Andersen verhuren.

20-07-2015 14:02

A'dam Oud-West +0

Klopt, ik denk dat het alleen zinvol is om Serero te verhuren met een optie tot verkoop. Hij heeft er niks aan om een jaar bij een ander team het mooie weer te maken en vervolgens nog steek verder te komen bij Ajax en Ajax heeft er niks aan om hem aan het lijntje te houden.

20-07-2015 14:42

eros +4777

Andersen verhuren!

Serero erbij houden als we toch een wedstrijdje met een '6' willen spelen. Daarnaast kan hij rechtsmid ook uit de voeten.
Daarnaast heeft Anderesen (20) nog de leeftijd om verhuurt te worden,... Serero (25) zou ik dan verkopen ipv verhuren.

20-07-2015 13:27

AjaxfanRuben +223

Fischer/Younes Milik/Sanogo El Ghazi/Muric
Klaassen/Schöne
Sinkgraven/van de Beek Bazoer/Gudelj
Dijks/Viergever Heitinga/Riedewald Veltman/vd Hoorn Tete/van Rhijn
Cillessen/Boer

Hier gaan we het mee doen denk ik. Of de Boer ziet meer in Menig. Andersen zou ik houden, ik zie anders te weinig creativiteit op nr 10. Misschien heeft Younes wel dat verfijnde wat we soms missen in de aanval.

20-07-2015 13:11

RuudRuud +0

Denk dat je aardig in de richting zit! Al denk ik dat Serero de stand-in voor Sinkgraven wordt (v/d Beek zal voornamelijk in Jong gaan spelen) en op basis van de wedstrijd tegen Wolfsburg denk ik dat Riedewald de basisspeler wordt en Heitinga zijn stand-in (jij hebt t andersom)

20-07-2015 20:17

DeBaas +3

De Telegraaf? Kunnen die nog een kritische noot over Ajax plaatsen of is dat niet meer mogelijk. Al die zogeheten talenten die wij opleiden worden voor een appel en een ei verkocht, het zijn goede spelers, maar meer ook niet.

20-07-2015 13:07

ajaxinho +13

Andersen verhuren!

Serero is ook (misschien wel beter) inzetbaar als RVM.

Andersen zal het zeker niet slecht doen op 10.
Maar je kan nog niet op hem vertrouwen als Klaassen wegvalt.
Misschien is Groningen leuk voor hem als vervanger van Chery.

20-07-2015 13:03

RuudRuud +0

Na het vertrek van Chery zit Groningen wat dun in de creatieve middenvelders. Bovendien speelt Groningen Europees voetbal. Lijkt mij de ideale club om Andersen een jaartje aan te verhuren.

De Boer stelde laatst nog dat 5 middenvelders met v/d Beek daarachter ideaal zou zijn, dus een verhuur van zowel Serero als Andersen lijkt mij niet echt waarschijnlijk. Bovendien denk ik niet Serero zoveel zou opschieten met een verhuur mbt zijn ontwikkeling.

20-07-2015 12:55

JohnDylan +21838

Inderdaad, FC Groningen zou een mooie club zijn om Andersen een seizoen aan te verhuren. Ik weet zeker dat hij goed genoeg is om daar een vaste basisplaats te hebben en zodra hij los komt zou hij een absolute topspeler voor die club zijn.

20-07-2015 13:04

ajaxinho +13

Oh je was me voor :)

20-07-2015 13:04

JohnDylan +21838

Ik zou Andersen verhuren omdat hij te goed is om op de bank van Ajax plaats te nemen maar veel speeltijd nodig heeft om zich tot een vaste basisspeler te ontwikkelen. Alleen begrijp ik niet waarom Serero dan ook zou worden verhuurt. Zonder hem heeft Ajax alleen Bazoer voor de positie van '6' en als Serero dus wordt verhuurt dan wordt Ajax gedwongen met een '10' te spelen als Bazoer niet fit is of niet mag spelen wegens een schorsing.

20-07-2015 12:48

godenzonensuper +0

Ik wil niet alweer negatief zijn maar ook dit is weer krankzinnig . Nu heb je een goed bezet middenveld waarmee competitie , beker en CL kunt spelen . En dan ga je serero en andersen allebei verhuren ? 1 houden en 1 verhuren is toch veel logischer lijkt mij . En nee van de beek is er nog niet klaar voor en schone kan amper nog rennen .

20-07-2015 12:21

afcas +3761

En balbehandeling van schone is ook nog eens niet goed genoeg voor een positie op het middenveld.

21-07-2015 01:48

PetrosQ +1

Ik ben voor het verhuren van Andersen en roep dat al sinds het eind van de competitie. Ik meen dat Frank de Boer al eens eerder de vergelijking maakte tussen zijn broer en Andersen wat betreft de problemen die zij in hun jonge jaren. Ronald de Boer scheen fantastisch te kunnen voetballen op se training, maar op het veld kwam dat er niet uit. Vervolgens werd hij aan FC Twente verhuurd, waar hij over de spreekwoordelijke 'muur' stapte dat hem weerhield goed te spelen tijdens de wedstrijden. Eenzelfde scenario zou ik voor ogen zien voor Andersen. Daarnaast moet hij ook gewoon een jaar volle bak spelen, en dat kan momenteel niet bij Ajax.

Wat betreft Serero ben ik het niet eens. Ik zou hem houden als 5de middenvelder of gewoon bedanken voor bewezen diensten. Aan een verhuur hebben zowel Ajax en Serero niets. Je hebt ook nog Schone die het prima vindt om een jaar als 12de man en 5de middenvelder te fungeren. Schone weet dat Ajax de jeugd voor laat gaan en heeft daar vrede mee. Je kan hem er prima bij houden en hij is met z'n vrije trap nog prima van waarde als het een keer niet loopt.

20-07-2015 11:51

waynelove +2

meh ik wil niet dat serero vertrekt, maar het lijkt me ook verschrikkelijk om hem zonder zijn kenmerkende lachje op de bank te zien zitten. verhuur aan een mooie club.

20-07-2015 11:50

NouriVandeBeek +7

Andersen verhuren lijkt me de beste optie. Bij Ajax gaat het hem dit jaar ieder geval niet worden. Speelt ook weer belabberde oefenwedstrijden

20-07-2015 11:38

Jan-klaas-huntermann +0

Serero heeft prima werk geleverd, gun hem nu maar een mooie transfer naar het buitenland. Andersen verhuren, schöne ook verkopen zou een stuk beter zijn

20-07-2015 11:30

masterrr +1

Andersen jaar verhuren aan eredivisie club, met optie tot terugkeer in de winter als hij nodig blijkt te zijn.

20-07-2015 11:22

Eliwini +0

lijkt me niet relevant om Serero te verhuren, misschien alleen om salaris te besparen, maar die zou ik lekker verkopen. Andersen verhuren aan een Cambuur/Willem II.

20-07-2015 11:14

De Stift +7041

Lijkt me heel goed om Andersen te verhuren. Bij Willem II kunnen ze er vast nog wel eentje gebruiken ;) Misschien ook maar Van der Hoorn die kans gunnen. Met Veltman en Heitinga boven hem, verwacht ik niet veel speelminuten. Heeft hij wel nodig. Kan hij kracht, inhoud en vertrouwen tanken bij Willem II: de Dijks-route.

Serero zou ik houden of verkopen. Altijd een leuke voetballer gevonden, maar net niet top. Wel technisch, redelijk ervaren en positief. Verhuren schiet niet op, daarvoor is hij te oud. Dan kan je beter echt voor Nouri en Van de Beek kiezen en gun je Serero mooie transfer.

20-07-2015 11:04

gusanito +5440

Andersen zou inderdaad verhuurd moeten worden. Liefst aan een club die moet knokken voor lijfsbehoud. Dat kan Andersen helpen om een kerel te worden.

Als je Serero weg wilt doen zou ik hem verkopen eerlijk gezegd. Er is weinig reden om te denken dat hij na dit jaar weer in aanmerking komt voor Ajax 1. Door hem te verhuren verlies je een jaar van zijn contract en kun je dus wat inkomsten mislopen.

20-07-2015 10:45

TOOL +3

Een verhuur van Andersen vind ik niet heel vreemd, misschien dat het hem goed zal doen. Technisch zeer vaardig maar het wilt maar niet echt lopen bij hem. Serero zou ik nooit laten gaan. Hij is gewoon een International die ervaring heeft, technisch zeer vaardig een goed inzicht en vreemdgenoeg ook behoorlijk wat duelkracht (door gogme). Verder loopt het middenveld nou niet echt over van de spelers die het spel kunnen maken.

20-07-2015 10:17

Boer +3

Sinkgraven is een prima spelmaker. Veel meer dan Andersen. Dat is meer een (schaduw)aanvaller dan een middenvelder. FC Groningen zoekt nog een vervanger voor Chery. Blind en in een ver verleden Reiziger zijn ook niet slechter geworden van een jaartje Groningen. Het publiek is daar minstens zo kritisch als in Amsterdam.

20-07-2015 10:21

oudzuid2 +7292

inderdaad, ik zou Serero er ook lekker bijhouden. Je weet nooit of je zijn ervaring nog nodig gaat hebben.

20-07-2015 10:30

Melvin01 +1

Kishna zal verkocht worden waardoor ik denk dat Schöne misbruikt gaat worden op RB en dat daardoor Serero niet verkocht hoeft te worden. Dan zijn alle posities dubbel bezet. Zoals Frank dat wil.

Bazoer-Gudelj
Klaassen-vdBeek
Sinkgraven-Serero

Andersen lekker verhuren aan een zwolle, Heerenveen of cambuur. Weinig druk, rxlte club en die ook willen voetballen. VdHoorn zou dan ook niet misstaan bij zo'n club. Denk vooral Heerenveen. Deze jongen moet 34 wedstrijden spelen op eredivisie niveau!

20-07-2015 11:19

Jornnn +5

Schone en Serero verkopen. Andersen en vd Hoorn verhuren. Selectie aanvullen met jeugd.

Kishna verkopen --> Emanuelson gratis ophalen. Kan spelen waar je hem nodig hebt.

20-07-2015 10:10

Melvin01 +1

Emanuelson mogen ze van mij nog steeds halen. Zou die willen? ! Dan heeft Dijks concurrentie en Fischer! En ook weer een kind van de club terug.

20-07-2015 11:26

vincent_DV +107

Ik zou Andersen proberen te verhuren aan een grootmacht in een iets kleinere competitie dan de eredivisie, denk aan club Brugge, Deense topclub, Oostenrijk, Zwitserland. Dan speelt die voor het kampioenschap zoals bij Ajax en kom je hem waarschijnlijk ook niet tegen..

Maar aan wie zou je serero nou kunnen verhuren, geen eredivisie club maakt kans om hem te huren.. En dan kom je bij een laagvlieger in een grote competitie uit, en dan kan je hem net zo goed verkopen want dan zie je hem toch niet terug! Ik zou hem sowieso gewoon verkopen.

Een stelling: wat zou beter zijn voor een van de beek/cerny/nouri etc. Verhuren aan een NEC/Willem 2 of hier houden en ze in JA laten spelen?

20-07-2015 10:08

vincent_DV +107

Aan de ene kant is dat zo dat ze dan een geoliede machine worden, maar aan de andere kant spelen ze als je ze verhuurt wel minimaal 25 wedstrijden op het hoogste niveau, dus stoom je ze sneller klaar voor Ajax 1. Op elkaar ingespeeld raken is bij goede spelers nooit een probleem. Ik ben van mening dat Ajax spelers te lang houdt met te weinig speeltijd. Andersen had je vorig seizoen al moeten verhuren, Zivkovic hetzelfde, Wat als Denswil verhuurd was geweest in plaats van op de bank weg aan het rotten? 25 eredivisie wedstrijden spelen moet boven JA staan naar mijn mening. Maar bij verhuren zijn de meningen altijd erg verdeeld haha

20-07-2015 11:02

gi0vanni +7123

T grootste probleem met Zivkovic is dat h

20-07-2015 11:50

gi0vanni +7123

De app doet t weer prima.

20-07-2015 11:51

Melvin01 +1

Laat ze nog maar even in Jong ajax ballen. Ik denk namelijk dat deze jongens nog wel eens minuten kunnen gaan maken. Zeker als Kishna verkocht wordt een niks gehaald wordt. Dan komen Cerny en Muric aan beurt. Stel dat Ajax het jaar daarop iedereen zou behouden en zij dé stap Nog missen dan zou ik ze alsnog verhuren. Maar voor nu zou ik ze behouden. Misschien dat ze in beker wedstrijden wel hun eerste minuten gaan pakken.

20-07-2015 11:30

BennJii020 +2

ik denk niet dat we iedere wedstrijd met een \"10\" gaan spelen... serero er lekker bijhouden voor de \"6\" positie!

20-07-2015 10:02

Toekomst1900 +2

Verhuren aan Willem II! Meteen Frenkie de Jong in de deal betrekken, en ook hem nog een jaar verhuren aan Willen II. Kunnen ze samen een jaar lang spelen, Zivkovic ervoor, waardoor die alvast op hoogste niveau aan elkaar kunnen wennen! Serero nog 1 jaar houden, en na dit seizoen verkopen!

20-07-2015 10:00

Boer +3

Willem II heeft net Falkenburg gehaald voor de 10. Die gaan niet ook nog eens Andersen halen. En zeker niet als De Jong blijft. Jij volgt zeker alleen Ajax.

20-07-2015 10:29

AjaxD1986 +1

Ik vind Serrero beter dan Gudelj en Andersen is gewoon een prima speler maar dan wel voor in het zaalvoetbal, voor veldvoetbal is hij te slap. Eigenlijk zou Serrero ook prima passen in de zaal of misschien in de Spaanse competitie waar ze bijna allemaal zo klein zijn. Serrero is in ieder geval wel 3x zo sterk als Andersen en zeikt en kreunt niet bij iedere overtreding.

20-07-2015 09:57

Rayno95 +0

In het geval van Andersen vind ik het erg dubbel, Sinkgraven is nu duidelijk verder en Andersen heeft juist veel minuten nodig wilt hij zich verder ontwikkelen en kan zijn talent er misschien eindelijk uitkomen.

Maar zoals de meeste al zeggen, is hij na Sinkgraven onze enigste creatieve middenvelder, stel dat hij geblesseerd raakt of gewoon een mindere periode heeft, kan je hem misschien nog goed gebruiken

20-07-2015 09:57

robertomalone +1185

Ik ben Andersen fan van het eerste uur, maar begin er van overtuigd te raken dat hij verhuurd moet worden. Hij is volgens mij alleen niet een voetballer die je aan een Willem 2 moet verhuren. Zie hem meer bij Heerenveen tot zijn recht komen, maar vraag me af of AJAX dat aandurft.

20-07-2015 09:51

Boer +3

Heerenveen heeft Thern al voor die positie. En ze hebben ook nog het talent Thorsby. Dat wordt hem niet. Duarte kwam daar ook op de bank te zitten. Het valt mij vaker op dat mensen op AS zich totaal niet verdiepen in andere clubs.

20-07-2015 10:34

ambtenaar +23

Zou Andersen er toch bijhouden, is met Sinkgraven de enige creatieve speler op het middenveld. Voor hem persoonlijk zou het beter zijn als hij een jaar verhuurd word, hij heeft het nu nodig om een heel seizoen te ballen.

20-07-2015 09:48

gwn_rj +3053

juist.. zie mijn laatste post boven die van jou haha..

20-07-2015 09:51

AlexIbarra +19238

Verweij wil met 4 middenvelders het hele seizoen door? Allebei verhuren slaat nergens op.

Serero is daarnaast een specialist in de kleine ruimte en hoog baltempo, Andersen is onze technisch meest verfijnde middenvelder die evt ook nog links voorin kan spelen. Lijken me jongens die we nog prima kunnen gebruiken.



En dat Serer

20-07-2015 09:23

trodat4030 +96403

Dat denk ik niet, Jong heeft voldoende middenvelders in mijn ogen. Nouri, vd Beek, El Mahdioui, El Hasnaoui, Bakker, Warmerdam en dan nog eventuele bankzitters van het 1e. Daarnaast kun je vanuit de A1 gewoon aanvullen. In mijn ogen is Jong púúr een opleidinsploeg, geen ploeg om resultaten mee te boeken. Ook Duarte is ook nog niet weg overigens..

En excuus, dat duimpje was van mij, maar een foutje.

20-07-2015 09:52

flasher93 +0

Jordi de Bruijn speelt nu ook in in JAtoch?

20-07-2015 10:39

El Toro +0

Als van de Beek ook nog speelminuten moet maken dit seizoen, zal iig 1 van de 2 moeten vertrekken. Dan denk ik zelf aan een verhuur van Andersen. Die heeft nl wel potentie maar mist body en heeft dus speelminuten nodig. Bij een eredivisieploeg kan die zichzelf verder ontwikkelen, en dan volgend jaar de concurrentie aangaan met Sinkgraven. Serero is de ideale 5e man op het middenveld, hoe zuur dat ook moge zijn voor hem.

20-07-2015 09:28

zuidzuid +0

Verhuur andersen een jaar aan de Deense kampioen. Komt ie jaartje ouder terug, cl gespeeld. Word ie vast niet slechter van.

20-07-2015 09:15

trodat4030 +96403

Maar dat is toch mitsjeland (weet niet hoe je het schrijft, maar je weet wel welke club ik bedoel)? Dat is die club die alles via het 'moneyball' principe doet, via statistieken. Ik denk niet dat Andersen statistieken heeft waarvan hun zeggen, ja die Andersen kunnen we goed gebruiken..

20-07-2015 09:45

zuidzuid +0

Nee klopt...maar wel de kwaliteit. Als houdt ie de bank daar warm..kan ie sowieso nog even verder verder groeien. Komt er toch wel in daar met zijn ervaring.

20-07-2015 12:26

trodat4030 +96403

Andersen moet je altijd houden. Dat is de enige creatieve middenvelder naast Sinkgraven. Zul je zien dat Sinkgraven een complexe beenbreuk oid oploopt die hem de rest vh seizoen kost, dan heb je dus een creatiefloos middenveld.

Het gemis van Serero kun je eventueel opvangen met vd Beek, die kan prima op CVM.

20-07-2015 09:14

gwn_rj +3053

Ik snap wat je zegt, alleen mocht Sinkgraven wel.fit blijven dan maakt Andersen bijna geen minuten. Wat automatisch inhoudt dat hij weer wat minuten bij Jong ajax moet maken, terwijl hij juist geprikkeld moet worden op een hoger niveau. Mocht Sinkgraven onverhoopt toch geblesseerd raken en blijken dat je creativiteit mist. Nouri erbij en op \"10\" voor de leeuwen!! Denk dat hij prima mee kan met 2 werkers/beesten als Bazoer/klaassen/Gudelj achter zich!

20-07-2015 09:50

trodat4030 +96403

Voor Nouri vind ik het echt nog te vroeg, die heeft nog zéker (minimaal) een (half) jaar nodig in Jong. Zou dan nog eerder met vd Beek op 10 spelen of met Fischer. Nouri was in de A1 gedeeltes van de wedstrijd nog onzichtbaar, hij verbetert zich daar wel in, maar 90 minuten volop aanwezig is hij nog steeds niet. Voordat hij dát onder de knie heeft, kun je hem zoiets niets aandoen. Die gaat dan echt een berg stront over zich heen krijgen, want er zijn altijd fans die zeggen, als je in het 1e speelt, moet je beoordeeld worden als iemand die in het 1e speelt. Vraag dat maar aan Blind, Boilesen en, in iets mindere mate, aan Andersen.

Als Sinkgraven fit blijft, heeft iig een prima concurrent aan Andersen en Andersen heeft motivatie om zich te verbeteren en Sinkgraven uit de ploeg te spelen.

20-07-2015 10:08

A Cohen +1

Andersen liever vandaag nog dan morgen.
Heb je niets aan, te weinig rendement.

Serero, lees het net hieronder ook al, was vorig jaar zeker één van de beteren.

Waarom mag Schöne wel blijven dan?
Zo traag als dikke stront in een trechter.
Veel balverlies.
OK, schopt er zo nu en dan een vrije trap in, vorig jaar 1e helft van het seizoen.
Echt in een neergaande spiraal terecht gekomen.

Serero verhuren: Dom dom dom dom dom.

20-07-2015 09:10

DeBoerIsStoer +0

Simpelweg omdat ze in Andersen en Serero nog wel groeiperspectief zien, itt Schone, die wel handig is om erbij te hebben.

20-07-2015 09:36

sv +633 admin

serero verhuren haha

20-07-2015 09:02

Zaeyx +0

Vorig jaar absoluut één van de beteren en gaf een erg interessante invulling aan de 6-positie. Was altijd wel gecharmeerd van hem door zijn wendbaarheid en snelle voetenwerk. Hoopte altijd stiekem dat hij zich zou blijven ontwikkelen, een halfpositie zou veroveren (wellicht als opvolger van Eriksen) en onderdeel zou worden van een heerlijk swingend en combinerend middenveld. Helaas bleek hij niet creatief genoeg en ontbrak het hem toch wel aan een goeie pass, met name steekpass. Wat ik echter nooit had gedacht is dat hij zo veel doorzettingsvermogen en pit had, waardoor hij toch mening bal ontfutselde van kerels 3 koppen groter, en vaak een groot aandeel had in het afjagen. Ondanks dat hij een zeer nuttig speler bleek (en is!) hoop ik toch dat we de lat ietsjes hoger leggen. Toch zou ik hem erbij houden omdat hij gewoon een nuttige stand-in is. Zie hem niet meer veel beter worden, dus verhuren is zinloos. Lijkt me ook een fijne jongen om in de groep te hebben dus zolang hij tevreden is gewoon proberen te behouden.

Ik geloof nog altijd heel erg in Andersen. Ondanks dat hij vaak laks en nonchalant oogt (Eriksen anyone?) denk ik dat hij technisch wellicht het meeste potentie heeft van iedereen in de selectie. Dat hij vaak oogt als een slappe theezak (iets wat Eriksen dan weer niet had, zeker niet op die leeftijd) tja... Van mij hoeft niet iedereen 1,95m te zijn en 90kg te wegen. Denk dat die jongen gewoon het vertrouwen moet krijgen en zonder al te veel druk fouten moet kunnen maken. Lekker onbevangen ballen en zichzelf terugvinden. Bij Ajax zie ik dit voorlopig niet gebeuren, mede door de hevige concurrentie, dus een verhuur lijkt me voor alle partijen het beste. Hoewel ik hem heus wel zijn minuten zie pakken dit seizoen bij Ajax, zij het op linkshalf, zij het op linksbuiten met het aanstaande vertrek van Kishna. Hoe dan ook, liever een vol seizoen ergens in de basis en ervaring opdoen, dan sporadisch minuten pakken in Amsterdam en weer de teleurstelling op zijn gezicht aflezen als het er dan net weer niet uitkomt.

20-07-2015 09:00

Gagarin +0

Om eerlijk te zijn denk ik dat dit einde verhaal is voor beide heren. Persoonlijk heb ik voor beiden een zwak, hoewel ik ook wel inzie dat ze op dit moment tekort komen.

Serero moet je alleen verkopen als je hem wegdoet, nu kan je er tenminste nog een mooie transfersom voor vragen. Verhuren maakt waarschijnlijk zijn marktwaarde kapot. Daarom waarschijnlijk einde verhaal. Ik zie hem het liefst als vijfde middenvelder behouden blijven.

Ik denk dat een verhuur voor Andersen verkeert zal uitpakken. Deze man heeft vertrouwen nodig en hoort eigenlijk op '10' te spelen. Bij een verhuur geef je als Ajax een duidelijk signaal aan deze man af. Blijven is ook niet echt een optie omdat hij dan weinig speelt. Zeker is dat zijn zelfvertrouwen weer een flinke pak rammel gaat krijgen met alle gevolgen van dien. Ik zou hem proberen te verkopen. Een ideaalbeeld zou zijn een verkoop met een terugkoopregeling.

20-07-2015 08:57

Zaeyx +0

Spreekt er uit een verhuur niet meer vertrouwen dan een verkoop met terugkoopregeling? Zeker als daar fatsoenlijk over gecommuniceerd wordt. Kan me voorstellen dat iemand in het geval van Andersen er best wel oren naar heeft om lekker een volledig seizoen ergens te kunnen ballen en dan volgend seizoen vol vertrouwen terug te keren. Lijkt me dat hij na al die jaren eindelijk gesetteld is in Nederland na een moeilijk begin en lijkt me daarom dat ie nu zeker nog niet wil opgeven. Langs de andere kant, misschien is hij er zelf wel helemaal klaar mee. In zijn koppie kijken kunnen we helaas niet.

20-07-2015 09:05

Gagarin +0

Ja, ik ben met je eens dat uit een verhuur meer vertrouwen spreekt dan een verkoop. Maar als je hem verhuurt zal Andersen zijn koppie denk ik niet leeg kunnen maken. Bij een verkoop zal dat mijn inziens eerder gaan. Ik denk dat hij het beste helemaal weg kan gaan, en dat Ajax hem terughaalt als hij verrast, Een beetje het Dijks scenario.

Reagerend op je bericht van 9,00 uur:
Ik vraag me bij Serero eigenlijk zelfs af of hij in dit systeem, en vooral met de nieuwe spelintentie, niet sneller en beter de bal naar voren gaat passen? Bedenk wel, vorig jaar speelde iedereen het balletje breed. Nu voor een andere spelopvatting is gekozen zie je dat spelers als bv. Veltman de bal veel sneller vooruit spelen. Misschien zou dat ook wel voor Serero gelden? In dat geval zal hij echt van toegevoegde waarde zijn.

Ik zie Andersen ook graag, maar denk niet dat hij na de komst van Younnes snel nog een kans krijg op linksbuiten.

20-07-2015 09:19

Zaeyx +0

Het blijft natuurlijk een beetje speculeren wat het beste zal zijn voor Andersen. Ik veronderstel dat ze daar binnenskamers wel een goed idee van hebben wat het beste met zijn persoonlijkheid, wensen en verwachtingen samengaat en dat ze zodoende wel met een gepaste oplossing komen. Hoe dan ook geloof ik echt in zijn potentieel en dat wat er beslist wordt, dit er ook uit zal komen, het liefst uiteindelijk bij Ajax.

Ik vind de spelintentie eerlijk gezegd niet zo heel anders, het lijkt gewoon dat het er nu beter uitkomt wat altijd al de intentie is geweest. In plaats van dat de zes het middenveld moet regisseren van achteruit, moet Klaassen nu de kar trekken van op 10 en de anderen hem volgen in druk zetten. Maar goed, dat is een andere kwestie hehe.
Hoe dan ook denk ik dat Serero alsnog niet in staat is om aanvallend genoeg bij te dragen, daar die op de half positie alsnog veel meer aanwezig zou moeten zijn dan we hem tot nu toe vaak hebben gezien, in welke van de twee systemen dan ook. Maarja, wie weet! Zoals gezegd hou ik hem er graag bij.

Denk dat Andersen nog wel genoeg kans maakt op minuten, ook op linksbuiten, daar Younnes naar mijn weten ook als vervanger van El Ghazi kan spelen. En bij het uitvallen van Milik zet FdB daar misschien eerder El Ghazi dan Sanogo. We weten allemaal hoeveel De Boer van puzzelen houdt ;) Voor hetzelfde geld is Andersen over een paar maanden plots onbetwiste basisspeler, het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Bij Ajax, en zeker met FdB, weet je het nooit.

20-07-2015 10:22

DeCG +0

Serero is een leuk spelertje, maar aanvallend brengt hij toch echt te weinig. Het blijft bij hem billenknijpen bij iedere pass naar voren

20-07-2015 08:42

kampioen0809 +1

Ik vondt serero vorig seizoen absoluut 1 vd betere. Vindt het technisch ook een zeer goede speler, zou het jammer vinden als hij nu moest vertrekken, al zou die bij mij op dit moment ook geen basis staan.

20-07-2015 08:36

FlyingDutchMan +17310

Ik zou Serero er altijd bijhouden, vorig seizoen veruit de beste middenvelder. Andersen verhuren!

20-07-2015 08:56

jollie18 +9849

Serero moet je idd gewoon verkopen.

20-07-2015 08:34

ajaxmening +2

Andersen met een contract tot 2018, nooit wegdoen gaat in dit nieuwe systeem ook beter spelen , daarnaast multi inzetbaar.

20-07-2015 08:17

WesleySonck +1494

Andersen verhuren naar een club die wel een krachthonk heeft. Serero is ook al wat ouder, vraag is of hij zich nog gaat ontwikkelen bij een verhuur... Verkoop misschien beste optie denk ik.

20-07-2015 07:59

Arek Milik +598

Milan Lab, daar spelen ze ook op kracht.

20-07-2015 08:19

daanafca92 +0

Andersen huren aan een club in de de Italiaanse competitie, misschien dat die dan als een echte kerel terugkomt. :P

20-07-2015 07:55

flasher93 +0

Een speler zoals Elia redt het daar al niet en die was al veel verder in zijn ontwikkeling. Gewoon lekker aan een Nederlandse of Belgische club. Maakt het ook makkelijker om hem te volgen!

20-07-2015 10:35

Harrie Nak +4

Kut app pakt geen umlauts e.d. Dan maar zonder:

En Schone lekker in de verkoop?

20-07-2015 07:38

Patajax +2383

Inderdaad ik heb er ook altijd problemen mee. hoofdletters pakt die ook niet automatisch. maar idd beste oplossing is verhuren.

20-07-2015 07:41

gwn_rj +3053

andersen verhuren en schone of serero verkopen. Nog een concurrent voor el ghazi halen als Kishna weg is?(zag in hem namelijk ideale rechtsbuiten) of muric als 2e man achter Anwar..

20-07-2015 09:00

JesusZoonVanGod +5820

Nee joh! Sch

20-07-2015 07:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.